bliver ALLE brugte mc købt syd for grænsen~
Fra : tom \(cordoba sdi\)

Dato : 03-12-06 19:58

Var nede og sikre mig et brugt eksemklar selv. Ham jeg købte af havde fået
5 henvendelser fra interesserede danskere, nul tyske interesserde... og så
en enkelt hollænder.

Da jeg kørte hjem mødte jeg fire danske biler med trailer.... og med en mc
på. Vel at mærke på strækningen fra Hamburg og til grænsen.

Når jeg kigger på ebay på mc'ere, så er de højeste bydende oftest fra DK.

Med alt det import må det vel da snart være svært at sælge herhjemme, eller
er det fordi der bliver ved med at komme flere mc'ister?!?!

Nå, men det er vel også ok. Brugtpriserne herhjemme er rimelige giftige, så
en justering er vel på sin plads..

Mvh TB
Nu med CBR1K (igen), dog denne gang en dual

Fra : Hekto

Dato : 03-12-06 20:15

tom (cordoba sdi) wrote:

> [...]
> så en justering er vel på sin plads..
>

> Mvh TB
> Nu med CBR1K (igen), dog denne gang en dual

Du giver jo næsten selv svaret.

Der er mange brugte til salg, priserne ofte i overkanten - man kan jo bare
checke op imod hvad Skat mener de bør koste.

Dertil lavere kilometerstand og pænere cykler, dertil en afgift der minder
mest om voldtægt, uanset hvad stand og KM siger.
/Hekto

Fra : Ukendt

Dato : 03-12-06 20:25

> Der er mange brugte til salg, priserne ofte i overkanten - man kan jo bare
> checke op imod hvad Skat mener de bør koste.

Hvor/hvordan gør du dét?

Fra : Hekto

Dato : 03-12-06 20:52

www.skat.dk- motorkøretøjer - vurderinger
--

/Hekto
"Women are like elephants to me. I like to look at 'em, but I wouldn't want

Fra : Snusken

Dato : 03-12-06 21:02

> www.skat.dk- motorkøretøjer - vurderinger

Eller http://modep.toldskat.dk - Værdiansættelser pop-up vindue skal
tillades !

/Erik

Fra : Snusken

Dato : 03-12-06 20:34

> Var nede og sikre mig et brugt eksemklar selv. Ham jeg købte af havde fået
> 5 henvendelser fra interesserede danskere, nul tyske interesserde... og så
> en enkelt hollænder.
Ja, er der lidt specielle krav til køretøjet, er udvalget IKKE
stort i DK. Er tiden til her i den varme vinter, kan man jo da
købe et stykker af samme type syd for grænsen, og hygge/bygge en
"special" cykel,,

mvh Eric

Fra : Ya-man

Dato : 03-12-06 21:04

"tom (cordoba sdi)" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> så en justering er vel på sin plads..
>

> Mvh TB
> Nu med CBR1K (igen), dog denne gang en dual
Ja man kan sku nemt blive fristet til at lave en hurtig handel, med de
priser de har syd for grænsen. Jeg har også lige fået mig en super
vedligeholdt Honda ntv 650 årg. 92 fra sydtyskland til 12000,- kr. Regner
dog med at skulle smide 25K til Skatte-tyven til foråret. Den havde kun kørt
1500Km de sidste 4 år, så der skulle lige et hentes et nyt batteri hos den
lokale Honda forhandler, som lige skulle pille min glæde ned, ved at oplyse
at han lige havde solgt samme model, blot årg 97, til 30000,- kr med afgift!
Håber dog at jeg kan bruge denne dokumentation til at klage over den
forventede høje afgift på min mc.

Jens
BMW R65 GS
Honda NTV 650 Revere(Til foråret)

Fra : Ukendt

Dato : 03-12-06 22:04

On Sun, 3 Dec 2006 21:04:21 +0100, Ya-man wrote:

> [...]
> at han lige havde solgt samme model, blot årg 97, til 30000,- kr med afgift!
> Håber dog at jeg kan bruge denne dokumentation til at klage over den

Og Du havde ikke undersøgt markedet inden Den NTV er vist rigeligt dyrt
købt :-|

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Ya-man

Dato : 03-12-06 23:15

meddelelse news:az006me7pvsa.iytrytevdq49$.dlg@40tude.net...

> Og Du havde ikke undersøgt markedet inden Den NTV er vist rigeligt
> [...]

Havde kigget i DBA i 2-3md., Her står de til ca. 50000,-!

mvh
Jens

Fra : Richard

Dato : 03-12-06 23:27

Ya-man wrote:

> Havde kigget i DBA i 2-3md., Her står de til ca. 50000,-!

Enig, 30 kkr hos en forhandler, der giver 2 års reklamationsret på en '97
NTV i stand som årgangen, er viiildt billigt - det er snarere
forhandleren, der ikke har undersøgt markedet

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Thomas Jensen

Dato : 04-12-06 06:39

> Mvh TB
> Nu med CBR1K (igen), dog denne gang en dual
Hey,
endnu en færgeejer tillykke med den!

Thomas Jensen
Honda CBR1000F ´94 & DT125 ´88