Syn ved slag af mc
Fra : Flemming Petersen

Dato : 26-06-01 16:48

Hej

Mit fejeblad årgang 93 blev synet for oven et år siden, nu skal jeg sælge
den, skal den
så synes igen ?

Flemming Petersen
2 X CBR 900 RR hvor en er til salg

Fra : DieselPower

Dato : 26-06-01 18:41

Kun hvis der er gået over 2 år :) det er også en god ting, hvis man skal
presse en maskine ned i pris... hvis f.eks. sælger har synet den for lige
under 2 år siden, og håber han kan sælge den inden det blir 2 år siden :)
så kan man i en del tilfælde tage et godt hak af prisen :)

VH
Moller

Fra : Asger Steffensen

Dato : 26-06-01 18:37

"DieselPower" <news@molnit.com> wrote in message
> [...]
> under 2 år siden, og håber han kan sælge den inden det blir 2 år siden :)
> så kan man i en del tilfælde tage et godt hak af prisen :)

Er det ikke kun for biler? Er det ikke stadig max 1 år for MC?

Asger
ZX-10

Fra : Jes Vestervang

Dato : 27-06-01 21:51

Asger Steffensen skrev i <9hahd1$b3l$1@news.inet.tele.dk>:

> "DieselPower" <news@molnit.com> wrote in message
> >

> Er det ikke kun for biler? Er det ikke stadig max 1 år for MC?

Det kommer an på alderen, se andetsteds i tråden
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Asger Steffensen

Dato : 26-06-01 18:36

> Hej
>
> Mit fejeblad årgang 93 blev synet for oven et år siden, nu skal jeg sælge
> den, skal den
> så synes igen ?

Når den er over 5 år gl. skal den synes ved omregistrering
Ikke fordi du sælger den.

Asger
ZX-10

Fra : Lars Andersen

Dato : 26-06-01 22:13

Ring til synshallen..

Jeg mener at er den over 10 år gammel skal den bare være synet inden for 1
år for at kunne omreg(Så det kommer jo an på hvornår din er indreg. første
gang). Er den over 5 år gammel er den inden for 2 år.

Mvh

Lars
ER-5
Flemming Petersen <fjp@genieware.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9haauv$sme$1@sunsite.dk...

Fra : Peder Eskildsen

Dato : 26-06-01 23:24

Eller check www.bilsyn.dk

>Jeg mener at er den over 10 år gammel skal den bare være synet inden for 1
>år for at kunne omreg(Så det kommer jo an på hvornår din er indreg. første
>gang). Er den over 5 år gammel er den inden for 2 år.

Korrekt. Uddrag af færdselsloven (snippet fra ovenstående site)
(Det er stk. 3, der dækker det her, men de andre kan da også være rare
at kende...)

Ejerskifte (brugerskifte)
§ 20. Når et registreret køretøj skifter ejer (bruger), har den nye
ejer (bruger) pligt til at anmelde køretøjet til registrering snarest
muligt og senest inden 3 uger efter ejerskiftet (brugerskiftet),
medmindre det afmeldes forinden.

Stk. 2. Et køretøj, der er underkastet periodisk syn, skal synes, hvis
det er omfattet af 1) § 99, stk. 1, registreret første gang for mere
end 1 år siden og senest synet og godkendt for mere end 1 år siden, 2)
§ 99, stk. 2, registreret første gang for mere end 2 år siden og
senest synet og godkendt for mere end 2 år siden, 3) § 99, stk. 3,
registreret første gang for mere end 4 år siden og senest synet og
godkendt for mere end 2 år siden, eller 4) § 99,stk. 4, registreret
første gang for mere end 40 år siden og senest synet og godkendt for
mere end 8 år siden.

Stk. 3. Et køretøj, der ikke er underkastet periodisk syn, skal
bortset fra registreringspligtig knallert være synet og godkendt inden
anmeldelse, hvis 1) køretøjet er registreret første gang for mellem 5
og 10 år siden og senest synet og godkendt for mere end 2 år siden,
eller 2) køretøjet er registreret første gang for mere end 10 år siden
og senest synet og godkendt for mere end 1 år siden.

Stk. 4. Køretøjet kræves ikke synet, hvis 1) ejerskifte (brugerskifte)
sker mellem ægtefæller eller registrerede partnere, 2) en
ægtefælle/registreret partner efter den anden ægtefælles/registrerede
partners død eller i tilfælde af skilsmisse eller separation overtager
et køretøj, der er registreret i den anden ægtefælles / registrerede
partners navn, 3) en person overtager et køretøj, der er registreret i
en samboendes navn, hvis den fælles bopæl har bestået de sidste fem
år, 4) en person ved dødsfald overtager et køretøj, der er registreret
i afdødes navn, hvis vedkommende har haft fælles bopæl med afdøde de
sidste to år før dødsfaldet, eller 5) en person ved ophævelse af
fælles bopæl overtager et køretøj, der er registreret i en samboendes
navn, hvis den fælles bopæl har bestået de sidste fem år før
samlivsophævelsen.

--
Peder
m/Mille