Vindskærm til touring (GS500)
Fra : Henrik Mahler

Dato : 01-12-06 14:17

Hejsa, skal køre en del touring på den nye GS500 der
bliver en standard-model uden fabriks-kåbe,. jeg har
kik på de små vindskærms-modeller fra GIVI,...

http://www.jml.dk/jml/givi4.asp

http://www.givi.it/caschi_borse_bauli_accessori.asp?CO_ID=8346

ville evt ofre f.ex en A660 type:

http://www.givi.it/downloadfree.asp?lib=Immagini&ID=8254&UT_ID=0

da jeg syntes at denne, (A660), er tilpas diskret til ikke at
ødelægge eller dominere det "klassiske" look på den rå GS500.

Nu er mit spørgsmål bare om disse små vindskærms-typer i det
hele taget har nogen effekt, og præsis hvilke der er bedst,
mine erfaringer med MZ saxon´s små skærme er at de var pynt,
(hvis man da ellers kan sige at de pyntede), men ikke virkede

De små Givi skærme er så en smule højere, lidt tættere på, og
lidt mere lodret-stående, har ingen erfaring med disse typer
men hvis jeg med en sådan DISKRET type vindskærm kan aflaste
hoved og nakke VÆSENTLIGT under længere køreture så fint

MVH Henrik

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 01-12-06 22:29

Henrik Mahler wrote:

> [...]

> men hvis jeg med en sådan DISKRET type vindskærm kan aflaste
> hoved og nakke VÆSENTLIGT under længere køreture så fint

Jeg har en A210 liggende. Brugte den på min CB450K og der passede den fint
til, og den gav en rimelig stor forskel i vindpresset. Hvis du bor i
storkbh kan du godt prøve den på og se om det skulle være noget. Der
sidder en halvkåbe på min nye kværn, så jeg har ikke brug for den. Er kun
brugt her i sommers.

/
Jesper

Fra : Henrik Mahler

Dato : 02-12-06 10:41

Hej Jesper, tak for svaret, havde egentligt tænkt mig en
lidt størrer skærm (605/660) for at sikre nogen virkning
i det hele taget, fortrækker også klar plast, (ikke røg-
farvet), på den anden side er små "A210 typer" jo endu
mere diskret end 605/660 typerne, maskinen får jeg først
tidligst i april, ny, med trailer, fra KOK-MC, jeg havde
tænkt mig at be om en diskret vindskærm monteret da der
alligevel også skal leveres taskesystem m.m. Har printet
dit svar ud og vender måske tilbage senere og spør om du
stadig har skærmen, ja jeg bor i københavn,....

Jeg er stadig interesseret i lidt råd om vinskærme, den
nye MC blir en decideret touring-mc til længere ture mest
i norge, altså en del langturs-kørsel med ca 80 km/t

Jeg er blot interesseret i aflastning af nakke/skulder i
det omfang det er praktisk muligt på en diskret måde, og
jeg vil under ingen omstændigheder have en stor læ-skærm
der går op gennem syns-feltet, bare noget der kaster
luften lidt op før den rammer hovedet, det er dog mit
intryk at små skærme i visse tilfælde gør mere skade end
gavn idet de blot skaber irritrerende turbulens og luft-
hvirvler bag sig

På Mz´en, (fred være med den), konstaterede jeg at den
kun virkede i "mavehøjde", hvis jeg bøjede mig ned for
at ligge i læ så var det også utroligt vigtigt PRÆCIS
hvor man placerede sig i forhold til skærmen, så vi er
altså med små vindskærme ude i det umuliges kunst

Men som sagt altså en løsning hvor skulder/nakke aflastes
mest muligt i normal halv-oprejst GS-500 køre-stilling

MVH Henrik

Fra : Jim Andersen

Dato : 04-12-06 10:00

Henrik Mahler wrote:
> Jeg er stadig interesseret i lidt råd om vinskærme, den
> nye MC blir en decideret touring-mc til længere ture mest
> i norge, altså en del langturs-kørsel med ca 80 km/t

Ved den hastighed er der ikke meget idé i en vindskærm. Der er jo næsten
ikke noget vindpres.

Jeg har en lille (210 tror jeg) på min Kawa ER-5, og den hjælper faktisk
ganske meget når man er på motorvej.

Men man skal da op over de 80 for at få nogen glæde af den.

Jo forresten, når det er regnvejr kan man lige placere visiret helt rigtigt,
så sender den luften op og blæser dråberne væk

/jim