Vinterdæk-sommerdæk? Nyheder fra Færdselss~
Fra : Møller

Dato : 01-12-06 15:23

Dagens post fra FS.

Første mail gik galt med links, forhåbentlig bedre nu.

Møller

KLIP:

Nye facts om dæks bremseevne

Færdselsstyrelsen har opdateret factnotatet "Sommerdæks og vinterdæks
bremseegenskaber" med nye målinger.

Notatet indeholder følgende oversigt: oversigt slettet, er i sidste link:
Hvad betyder det for dig?

I Rådet for Større Færdselssikkerhed og i Færdselsstyrelsen har vi ønsket at
vise dig, hvad resultaterne betyder i praksis.

Vi har derfor sat resultaterne ind i et program, som hjælper dig med at
træffe det rigtige dækvalg op til vinteren.
Programmet viser, at ikke mindst valget af den rigtige hastighed er af
betydning for sikker kørsel om vinteren.
Prøv programmet:
http://www.sikkertrafik.dk/moduler/fart/Dak-o-meter/sikkertrafik29_2.swf
Læs Rådet for Større Færdselssikkerheds pressemeddelelse:
http://www.sikkertrafik.dk/2e000c/base/600a2774
Læs Færdselsstyrelsen opdaterede factnotat (2 Mb)
http://www.trm.dk/graphics/Synkron-Library/Faerdselsstyrelsen/Dok/Publikationer/Trafiksikkerhed/bremseegenskaber.pdf

Fra : BJ

Dato : 01-12-06 15:38

"Møller" <mail..sspam@og.dk> skrev i en meddelelse

Sikke noget pladder, der ikke en gang taget hensyn til ABS.

Jeg ville faktisk gerne udføre samme test (50 km/t) med minde henholdsvis
sommer- og vinterdæk.

Jeg vil æde min gamle hat på, forskellen skal måles i centimeter og ikke i
meter...PÅ TØR VEJ.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Møller

Dato : 01-12-06 15:56

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> wrote in message

> [...]
> sommer- og vinterdæk.
>
> Jeg vil æde min gamle hat på, forskellen skal måles i centimeter og ikke i

TØR du godt stå ved det med hatten

Møller

Fra : BJ

Dato : 01-12-06 16:04

"Møller" <mail..sspam@og.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> TØR du godt stå ved det med hatten

Jep.

Jeg kan ikke mærke/se nogen forskel fra sommersutterne til vintersutterne,
når jeg hamrer bremserne i med 50 Km/t på tør vej.

Jeg sidder i begge tilfælde med snotten oppe i forruden.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Møller

Dato : 01-12-06 16:22

> [...]
> når jeg hamrer bremserne i med 50 Km/t på tør vej.
>
> Jeg sidder i begge tilfælde med snotten oppe i forruden.

Stram selen eller flyt sædet tilbage

Møller

Fra : N/A

Dato : 01-12-06 15:42

Fra : Møller

Dato : 01-12-06 15:42

> [...]
> sommer- og vinterdæk.
>
> Jeg vil æde min gamle hat på, forskellen skal måles i centimeter og ikke i

Hvornår skal vi møde op til den delikate frokost

Møller

Fra : BJ

Dato : 01-12-06 15:46

"Møller" <mail..sspam@og.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvornår skal vi møde op til den delikate frokost

Til sommer, for det bliver en sommerhat og ikke min.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~