Mazda 6 ejere se her!
Fra : TDN

Dato : 01-12-06 13:55

Jvf. FDM skal i omkring en ordentlig omgang rustbeskyttelse i en fart hvis
det ikke er for sent....

Utroligt at en ellers så fin bil er så ringe rustbeskyttet.

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/C8829654-37B6-48E6-A4D3-ECAA86BA03A8/0/7881.pdf

Mvh
Thomas

Fra : Ole Axelsen

Dato : 01-12-06 17:39

TDN wrote:
> [...]
> hvis det ikke er for sent....
>
> Utroligt at en ellers så fin bil er så ringe rustbeskyttet.

Det er åbenbart Mazda 626 om igen! Et sted man også skal være obs på er
dørene.

--
Hilsen Ole Axelsen. (5771)

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 01-12-06 23:07

[snip]
> Utroligt at en ellers så fin bil er så ringe rustbeskyttet.

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/C8829654-37B6-48E6-A4D3-ECAA86BA03A8/0/7881.pdf

Den er god nok - da jeg så min 1 år gamle Mazdarati6 under bunden, gik jeg
direkte ind og bestilte tid til en gang Dinitrol. Ikke fordi der var
graverende rust, men fordi jeg godt kunne se hvor det bar hen hvis jeg ikke
gjorde noget...

Jeg tror de 3300 er givet rigtig godt ud på den bil

Mvh
Michael

Fra : Bo Velschow

Dato : 02-12-06 09:35

"Michael Jørgensen" <nixenbixen@dukantronej.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> direkte ind og bestilte tid til en gang Dinitrol. Ikke fordi der var
> graverende rust, men fordi jeg godt kunne se hvor det bar hen hvis jeg

Ja, jeg fik min 6'er Dinitrolificeret her i det tidlige efterår - da var
bilen et par måneder gammel, og havde kørt ~5000 km. Dinitrol-manden sagde
da også, at der allerede var rust bag de tåbelige filtinderskærme (som i
øvrigt ved samme lejlighed blev udskiftet til Lokari-inderskærme).

Nu regner jeg kun med at beholde bilen en 3-4 år - men hvis jeg skulle ændre
mening (dvs. beholde den længere), er det jo meget rart, at den er blevet
behandlet helt fra start!

> Jeg tror de 3300 er givet rigtig godt ud på den bil

Jep!

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 02-12-06 13:11

In article <45713aa9$0$49200$14726298@news.sunsite.dk>,
"Bo Velschow" <dr-bo@mail.invalid> wrote:

> Nu regner jeg kun med at beholde bilen en 3-4 år - men hvis jeg skulle ændre
> mening (dvs. beholde den længere), er det jo meget rart, at den er blevet
> behandlet helt fra start!

Ej at glemme den næste ejer!

Nu siger jeg ikke du/jeg skal betale for noget til den næste ejer, men
hvis vi alle "gjorde" det, så kom det os selv til gode i sidste ende jo..

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Bo Velschow

Dato : 02-12-06 23:34

> Ej at glemme den næste ejer!
>
> Nu siger jeg ikke du/jeg skal betale for noget til den næste ejer, men
> hvis vi alle "gjorde" det, så kom det os selv til gode i sidste ende jo..

Ja, du har sådan set ret - men desværre kommer det hele jo typisk ned til
penge: Jeg tror, mange tænker, at hvis ikke man får noget ud af det i en
salgssituation, hvorfor skal man så investere mange 1000 kroner i det som
ejer?? Rustbeskyttede biler er (endnu) næppe så udbredte, at der på
brugtbils-markedet opstår en prisforskel a la ryger/ikke-ryger biler
(førstnævnte indbringer angiveligt en del mindre?!).

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-12-06 08:14

Bo Velschow skriver:

> Rustbeskyttede biler er (endnu) næppe så udbredte, at der på
> brugtbils-markedet opstår en prisforskel a la ryger/ikke-ryger biler
> (førstnævnte indbringer angiveligt en del mindre?!).

Jeg tror at det er omvendt. Tidligere var der prisforskel på
rustbeskyttede og "ikke rustbeskyttede", i dag er de fleste biler
heldigvis meget bedre beskyttet fra fabrikkens hånd og derfor skelner
man ikke så voldsomt.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 03-12-06 10:44

In article <4571ff75$0$49201$14726298@news.sunsite.dk>,
> [...]

> salgssituation, hvorfor skal man så investere mange 1000 kroner i det som

Du har ret i det kommer an på penge.. men jeg ser lidt på det at koster
bilen 300000,- hvad betyder 3000,- på en behandling så i det store
regnskab?

Vores har fået den helt store Dinitrol dobbeltbehandling fra 0km og jeg
sover rigtig godt om natten fordi jeg ved vores lille "baby" har det
godt, er bedre beskyttet og der er nu endnu en god brugtbil på gaden til
den tid.

Jeg tror ikke på vi får en krone mere for det til den tid, men jeg
personligt har det godt med at vide at den er rigtig godt beskyttet og
det i sig selv er alle pengene værd for mig.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Bo Velschow

Dato : 03-12-06 14:56

> Du har ret i det kommer an på penge.. men jeg ser lidt på det at koster
> bilen 300000,- hvad betyder 3000,- på en behandling så i det store
> regnskab?

Ja, vi er helt enige!

> [...]
> personligt har det godt med at vide at den er rigtig godt beskyttet og
> det i sig selv er alle pengene værd for mig.

Samme holdning hér. Da jeg afhændede min gamle Mondeo, havde jeg i første
omgang glemt at nævne, at den havde trækkrog - men da jeg nævnte det, sagde
forhandleren blot, at det gav 100,- mere på brugtprisen. En hel del
ekstraudstyr - plus rustbehandling(er) - skal man derfor nok afskrive 100%
over den tid, man anvender bilen (og så i øvrigt glæde sig over
brugsværdien - på den ene eller anden måde)!

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 03-12-06 15:01

In article <4572d780$0$49200$14726298@news.sunsite.dk>,
> [...]

> over den tid, man anvender bilen (og så i øvrigt glæde sig over
> brugsværdien - på den ene eller anden måde)!

Jep. Mand hvor vi nyder vores dieselfyr, uanset om det indbringer noget
i sidste ende eller ej.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Ukendt

Dato : 03-12-06 15:19

> Jep. Mand hvor vi nyder vores dieselfyr, uanset om det indbringer noget
> i sidste ende eller ej.

hehe, jeg kørte med i en Fiat diesel for et par uger siden da vi skulle til
hamborg. Det tog vel 4 gange så lang en strækning før motoren begyndte at
varme nok til at man ikke skulle fryse i kabinen......så jeg kan godt forstå
at man skal have fyr i oliepotterne

--
Tom

Fra : Brian

Dato : 03-12-06 15:28

Tom wrote:

> [...]
> motoren begyndte at varme nok til at man ikke skulle fryse i
> kabinen......så jeg kan godt forstå at man skal have fyr i

Det er ikke altid skidesjovt at køre 20+km/l - men det har sine fordele, når
dyret skal tankes

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 03-12-06 16:37

Fra : spamsen

Dato : 04-12-06 19:08

"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> wrote in
message news:martinlj-CF3881.10442903122006@sunsite.dk

> [...]
> tid, men jeg personligt har det godt med at vide at den
> er rigtig godt beskyttet og det i sig selv er alle
jeg er nu ret sikker på du får mere for en "pæn" bil end en hvor der er
store rusthuller, men igen bare min mening :)

--
vh.
Flemming

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-12-06 21:11

In article <457463f9$0$49206$14726298@news.sunsite.dk>,
"spamsen" <breznewXX@XXhotmail.com> wrote:

> jeg er nu ret sikker på du får mere for en "pæn" bil end en hvor der er
> store rusthuller, men igen bare min mening :)

Yep, men finten er jo at man ikke opnår store rusthuller efter så kort
tid, men bare en undervogn som er begyndende. Og det ser folk ikke
generelt.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : JF

Dato : 04-12-06 15:25

"Bo Velschow" <dr-bo@mail.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> da også, at der allerede var rust bag de tåbelige filtinderskærme (som i
> øvrigt ved samme lejlighed blev udskiftet til Lokari-inderskærme).

Hej Bo

Har du et bud på, hvilken effekt Lokari-inderskærmene har på dækstøjen?
Er de mere eller mindre støj-isolerende end filtinderskærmene?

Mvh. Jørgen (som får sin nye Mazda 6 2.3 Sport på fredag

Fra : Bo Velschow

Dato : 04-12-06 22:24

"JF" <detteerikkeminmailadresse@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Er de mere eller mindre støj-isolerende end filtinderskærmene?
>
> Mvh. Jørgen (som får sin nye Mazda 6 2.3 Sport på fredag

Hej Jørgen

Tillykke med bilen - tro mig, du bliver glad for den!

Jeg har vitterligt _ingen_ forskel bemærket mht. støj (jeg havde frygtet en
hørbar stigning)! Nu synes jeg så heller ikke, at hverken Potenza'erne
(sommerdæk) eller UG7'erne (vinterdæk) larmer specielt meget - men
Dinitrol-manden fortalte (og det har jeg også læst andetsteds), at
rustbeskyttelsen også virker støjdæmpende. Så måske taber man et par dB på
at skifte fra filt til plast - men vinder dem så tilbage ved at smøre det
hele ind i tjære!

Jeg vil klart anbefale at bruge 1500,- (det gav jeg inkl. montering) på
plastinderskærme (når nu tegnebogen alligevel er fremme for at rustbeskytte
vidunderet).

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : JF

Dato : 05-12-06 16:15

> [...]
>
> Jeg vil klart anbefale at bruge 1500,- (det gav jeg inkl. montering) på
> plastinderskærme (når nu tegnebogen alligevel er fremme for at

Hej Bo

Jeg er ikke i tvivl om, at jeg bliver glad for bilen Men efter testen i
Motor, har jeg mest lyst til at køre den direkte til Dinitrol. Jeg vil
naturligvis også have monteret plastinderskærme ved samme lejlighed.
Men der er vel forskel på kvaliteten af de forskellige inderskærme. Og måske
også nogle der lydisolerer bedre end andre. Ved du (eller andre) noget om
det?

Mvh. Jørgen

Fra : Bo Velschow

Dato : 05-12-06 20:04

> Hej Bo
>
> Jeg er ikke i tvivl om, at jeg bliver glad for bilen Men efter testen i
> Motor, har jeg mest lyst til at køre den direkte til Dinitrol. Jeg vil

Det vil nok være en god ide - selvom årstiden ikke er ideel til den slags
øvelser, er det nok at foretrække frem for at udsætte den for den kommende
vinters tonsvis af salt mv.!

> [...]
> Men der er vel forskel på kvaliteten af de forskellige inderskærme. Og
> måske også nogle der lydisolerer bedre end andre. Ved du (eller andre)

Jeg har ikke fundet en sammenlignende test af forskellige plastinderskærme -
men Dinitrol-manden hævdede, at Lokari var det bedste ("det skal han jo
sige"). Ved at google lidt på "plastinderskærme" faldt jeg over et link til
en biks i Tisvildeleje http://www.inderskaerme.dk/ (fremgår ikke entydigt,
hvor inderskærmene kommer fra?). Det er dog lidt tankevækkende, at han tager
1333,75 for nogle "noname"(?) skærme (excl. montering), mens jeg gav 1500,-
for et "brand name" (incl. montering). Skulle jeg vælge om, ville jeg stadig
vælge Lokari!

--
Venlig hilsen

Bo Velschow