DR/sporten.dk -afstemning vedr. sport i tv
Fra : F.Sander

Dato : 01-12-06 11:17

Fra : Torben Scheel

Dato : 01-12-06 11:22

Fra : Jes Vestervang

Dato : 01-12-06 11:34

Fra : Jansen

Dato : 01-12-06 12:51

"Jes Vestervang" <jes.vestervang@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:87d573hpmg.fsf@gmail.com
> "F.Sander" <rc30@wanadoo.dk> writes:
>
>> Se at få stemt på motorsport!!
>
> Done
>
>> ikke...
>
> Nu gjorde jeg det alligevel <http://www.dr.dk/sporten> virker nok
> bedre, forresten

Motorsport nr. 2 med 8 %, fodbold 67 % hvad mon de sender fremover ?.

--
Hilsen
Ole Jansen

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 01-12-06 13:40

Jansen wrote:

> "Jes Vestervang" <jes.vestervang@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Motorsport nr. 2 med 8 %, fodbold 67 % hvad mon de sender fremover ?.

Og det er så nede på en delt 3. plads sammen med cykling. Håndbold har
overhalet motorsport. Skræmmende....

Fra : Brian Lund Larsen

Dato : 01-12-06 12:40

F.Sander skrev:
> Se at få stemt på motorsport!! ikke...
>
> www.dr/sporten.dk
>

> --

Hvis jeg kender DR ret betyder det bare at man vil have mere Formel 1
:(

Jeg har nu også boycuttet tv, alt interessant kan ses over Internettet
alligevel.

--

// brian - SV1000S K6

Fra : Steen Gruby

Dato : 02-12-06 18:07

On 1 Dec 2006 03:40:22 -0800, "Brian Lund Larsen"
<brian.lund.larsen@gmail.com> wrote:

Hej Brian.

>Hvis jeg kender DR ret betyder det bare at man vil have mere Formel 1
>:(
Du har sikkert ret.
Når man laver den slags undersøgelser opstiller man spørgeskemaet
således at man får det svar der ønskes.
Begrebet Motorsport dækker jo over mange forskellige grene, så hvis
spørgsmålene skulle have været formuleret således at rammen stillede
alle lige skulle der have stået:
Bold.
Cykling.
Atletik
Motorsport.
Vintersport.
Dyresport.

Men nej - Journalisterne kan fint skelne mellem håndbold og fodbold,
men ikke mellem bil og MC, og slet ikke mellem MotoCross, Trial,
Endurance, RoadRacing, TT, SuperBike osv, så de spørger som de selv
har forstand og økonomisk interesse til
Der findes fire grader af løgn:
Hvid løgn, sort løgn, statistik og journalistik.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : flopper

Dato : 02-12-06 18:40

> [...]
> har forstand og økonomisk interesse til
> Der findes fire grader af løgn:
> Hvid løgn, sort løgn, statistik og journalistik.

Tjae men havde man delt motorsport op i de nævnte kategorier, så var
stemmerne på motorsport delt op, og de 8% på motorsport var blevet til 1-2%
til hver, og dermed ville motorsport have været helt usynligt.

Fra : Steen Gruby

Dato : 02-12-06 18:56

On Sat, 2 Dec 2006 18:39:49 +0100, "flopper" <odalhan@hotmail.com>
wrote:

Hej.

>Tjae men havde man delt motorsport op i de nævnte kategorier, så var
>stemmerne på motorsport delt op, og de 8% på motorsport var blevet til 1-2%
>til hver, og dermed ville motorsport have været helt usynligt.

Du har naturligvis ret.
Du understreger blot min pointe om at med de svar der kommer ud af det
kan DR selv fortolke motorsport som de vil, og dermed er udsagnet om
at de nok vælger at kalde motorsport Formel1 nok korrekt

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Ukendt

Dato : 02-12-06 20:12

Æææh, hvis man trykker på backtasten og så retur/enter tasten ca 76 gange så
er der 9% der gerne vil se motorsport )

Ja jeg nævner det bare.

Poul B-H

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 05-12-06 22:06

Steen Gruby <oz9zi@virker.ikke> writes:

> Der findes fire grader af løgn:
> Hvid løgn, sort løgn, statistik og journalistik.

Steen, du har glemt benchmarks

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Steen Gruby

Dato : 05-12-06 22:25

On Tue, 05 Dec 2006 22:05:31 +0100, Kai Harrekilde-Petersen
<khp@harrekilde.dk> wrote:

Hej Kai.

>Steen, du har glemt benchmarks

Du har ret.
Benchmark test rangerer i klasse med statistik.
Som Sir Winston Churchill så fint udtrykte det: "Stol aldrig på en
statistik med mindre du selv har været med til at manipulere den"

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Kim Hansen

Dato : 01-12-06 14:50

On Fri, 1 Dec 2006 11:16:47 +0100, "F.Sander" <rc30@wanadoo.dk> wrote:

>Se at få stemt på motorsport!! ikke...
>
>www.dr/sporten.dk

Æv, det kan jeg ikke. Jeg bliver sendt videre til noget doktor fis

M.V.H

Kim Hansen

Vestfyn

DL 650 Vstrom
DR 250s

Ved reply slet "fjern" i Mailadressen.

Fra : Kim Hansen

Dato : 01-12-06 14:55

On Fri, 01 Dec 2006 14:49:44 +0100, Kim Hansen <kshfjern@postzone.dk>
wrote:

>Æv, det kan jeg ikke. Jeg bliver sendt videre til noget doktor fis

Fandt ud af det