Konfisker bilen ved 220km/t
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 30-11-06 12:12

Skal bilen konfiskeres, hvis man bliver taget med 220 km/t på
motorvejen?
Ja 72%
Nej 26%
Ved ikke 2%
1144 stemmer i alt.

Kilde: www.jv.dk

Nu ved jeg så godt at den slags afstemninger sjældent er repræsentative
for ret meget, men det er da alligevel en ret stor overvægt at ja
stemmer!

Fra : BJ

Dato : 30-11-06 12:24

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Skal bilen konfiskeres, hvis man bliver taget med 220 km/t på
> Nu ved jeg så godt at den slags afstemninger sjældent er repræsentative
> for ret meget, men det er da alligevel en ret stor overvægt at ja stemmer!

Det havde været morsommere, hvis man havde spurgt om det samme i bymæssig
bebyggelse.

Jeg har observeret, den aldeles overvejende del af fartbøller er folk i
Golf-, Peugeot 206/307- og Corollaklassen og kønnet er lige gyldig.

Så konfisker eller lav potten om til en jernklump, når bilisten tages med 85
km/t i bymæssig bebyggelse.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Scuzzz

Dato : 30-11-06 13:38

> Jeg har observeret, den aldeles overvejende del af fartbøller er folk i
> Golf-, Peugeot 206/307- og Corollaklassen og kønnet er lige gyldig.

Du glemte sølvgrå Mercedes'er

Fra : BJ

Dato : 30-11-06 13:44

"Scu" <scu@gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Du glemte sølvgrå Mercedes'er

Njaee.. det mener jeg ikke.

Jeg har klart observeret i byområderne, jo større bilerne er, des mere
overholder de fartgrænsen.

Bøllerne kører i små/mindre bypotter og der står gerne HDI/TDI/SDI på dem.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Robert Eriksen

Dato : 30-11-06 13:57

BJ wrote:
> [...]
>
> KLIP

> Njaee.. det mener jeg ikke.
>
> Jeg har klart observeret i byområderne, jo større bilerne er, des mere

Medmindre det er en sølvgrå Mercedes med lille grønt skilt bagpå og lys
på taget.

Fra : Bjarne K.

Dato : 30-11-06 14:11

"Scu" <scu@gmail.com> wrote in message

> "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Du glemte sølvgrå Mercedes'er

Han glemte også Seat Altea på gule plader.

Fra : BJ

Dato : 30-11-06 15:25

"Bjarne K." <nej@niet.ne> skrev i en meddelelse

KLIP

> Han glemte også Seat Altea på gule plader.

De hører vel ind under kategorien HDI,TDI,SDI osv DI.?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : P Kaasing

Dato : 30-11-06 14:35

> Jeg har observeret, den aldeles overvejende del af fartbøller er folk i
> Golf-, Peugeot 206/307- og Corollaklassen og kønnet er lige gyldig.
>
> Bjørn J.
> ~~wear sunscreen~~

Er der nogen der kender til noget emperi på dette? Jeg mener engang at have
læst i FDM's blad Motor, at det fortrinsvis var BMW og Audi ejere der blev
taget med hø fart, hvorimod f.eks. Suzuki ejere kørte pænest.

/Poul

Fra : BJ

Dato : 30-11-06 15:29

"P Kaasing" <kaasingFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Er der nogen der kender til noget emperi på dette? Jeg mener engang at
> have læst i FDM's blad Motor, at det fortrinsvis var BMW og Audi ejere der
> blev taget med hø fart, hvorimod f.eks. Suzuki ejere kørte pænest.

Det er ganske naturlig, de rigtig store = kraftige biler altid vil køre
hurtigst på motorvejen.

Det er ganske naturlig, Suzuki, Getz, Peugeot, Citroen, Opel, VW osv. af de
små og mellemstore bypotter kører hurtigst i bymæssig bebyggelse.

Det er deres rette element at de så mener, det er farligere for
omgivelserne, der køres med 220 km/t på motorvej end 70 til 100 km/t i
bymæssig bebyggelse, _det_ siger _intet_ om bilerne....;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Møller

Dato : 30-11-06 16:09

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> wrote in message

> [...]
> omgivelserne, der køres med 220 km/t på motorvej end 70 til 100 km/t i
> bymæssig bebyggelse, _det_ siger _intet_ om bilerne....;)

Hvor skal jeg indplaceres?

Møller

Fra : BJ

Dato : 30-11-06 17:22

"Møller" <mail..sspam@og.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> de

> Hvor skal jeg indplaceres?

Huuhhh ... den var straks værre...

Hmmm ... Blød hat siddende i en miniraket..?..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Møller

Dato : 30-11-06 21:34

> "Møller" <mail..sspam@og.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Huuhhh ... den var straks værre...
>
> Hmmm ... Blød hat siddende i en miniraket..?..

Jeg har ingen hat, kun kasketter med f.eks Porsche på som visse andre
Men ellers er det korrekt.

Møller

Fra : BJ

Dato : 30-11-06 21:57

> [...]

KLIP

> folk

> Jeg har ingen hat, kun kasketter med f.eks Porsche på som visse andre

LOL.

PS: Ham med Volvoen meldte sku afbud til badminton i aften..;-(

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 30-11-06 22:06

> PS: Ham med Volvoen meldte sku afbud til badminton i aften..;-(

Jep, hans T6'er meldte hus forbi

Fra : BJ

Dato : 30-11-06 22:10

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jep, hans T6'er meldte hus forbi

ROTFL

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Møller

Dato : 30-11-06 22:21

"Mogens..." <no@reply.dk> wrote in message
> "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse

Hvad? hører jeg en røst fra udlandet.
Er man ikke træt at være på diæt

Møller

Fra : Mogens...

Dato : 30-11-06 22:31

"Møller" <mail..sspam@og.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad? hører jeg en røst fra udlandet.

Jep

> Er man ikke træt at være på diæt

Diæt - det er dælme ingen diæt her, do :)

Fra : Møller

Dato : 01-12-06 15:35

> "Møller" <mail..sspam@og.dk> skrev i en meddelelse

> Jep

> Diæt - det er dælme ingen diæt her, do :)

Er du ikke på Skånekost.?

Møller

Fra : BJ

Dato : 01-12-06 15:41

"Møller" <mail..sspam@og.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Er du ikke på Skånekost.?

Nej, nej og atter neejjjj ..... ROTFL.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Møller

Dato : 01-12-06 15:59

> "Møller" <mail..sspam@og.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Nej, nej og atter neejjjj ..... ROTFL.
>
> --
> Bjørn J.

Kreativ KLIP

Ikke dig, men hr. Mogens.

Møller

Fra : Mogens...

Dato : 01-12-06 18:02

"Møller" <mail..sspam@og.dk> skrev i en meddelelse

> Kreativ KLIP
> Ikke dig, men hr. Mogens.

He he, dén havde vi sgu ikke hørt før :)

Fra : Ole Thomsen

Dato : 02-12-06 08:39

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> wrote in message

> Det havde været morsommere, hvis man havde spurgt om det samme i bymæssig
> bebyggelse.

Enig.

> Jeg har observeret, den aldeles overvejende del af fartbøller er folk i
> Golf-, Peugeot 206/307- og Corollaklassen og kønnet er lige gyldig.

Måske lige bortset fra kønnet har jeg samme opfattelse, og så har jeg
bemærket at mange er så små at de formentlig må sidde på en pude for at se
over rattet

Nå, nok fordomme mod små mennesker for denne gang.

> Så konfisker eller lav potten om til en jernklump, når bilisten tages med
> 85 km/t i bymæssig bebyggelse.

Auktion der tilgodeser ofre fra bilulykker?

Ole Thomsen

Fra : Ole Thomsen

Dato : 02-12-06 08:57

"Ole Thomsen" <ot@networks.dk> wrote in message

> [...]
> over rattet
>
> Nå, nok fordomme mod små mennesker for denne gang.

Jeg glemte lige at en del klart osse er homoseksuelle eller grænsende. Det
har jeg selv set i fjernsynet.

Ole Thomsen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-11-06 12:32

BJ wrote:
> [...]
>
> Jeg har observeret, den aldeles overvejende del af fartbøller er folk i
> Golf-, Peugeot 206/307- og Corollaklassen og kønnet er lige gyldig.

Mon der er mere end 2 % piger ?

> Så konfisker eller lav potten om til en jernklump, når bilisten tages med 85
> km/t i bymæssig bebyggelse.

Hvor der er 50 km/t, ja så har jeg ingen problemer med det.
Der er jo steder med 70 km/t.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : BJ

Dato : 30-11-06 12:44

KLIP

>Mon der er mere end 2 % piger ?

Bestemt. Pigerne er næsten kommet på højde med drengene i fartbølleoptræden.

>Hvor der er 50 km/t, ja så har jeg ingen problemer med det.

O.k., så får vi også ryddet kraftigt op i vognparken.

>Der er jo steder med 70 km/t.

Her anvender du blot samme procentsats (i runde tal): 120 km/t

Ved 80 = 135 km/t

Ved 90 = 150 km/t

Ved 110 = 185 km/t

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : BJ

Dato : 30-11-06 12:52

KLIP

> [...]
>
> O.k., så får vi også ryddet kraftigt op i vognparken.

> Her anvender du blot samme procentsats (i runde tal): 120 km/t

Jeg skulle måske også lige for god ordens skyld tage 40 km/ med også.

40 = 70 km/t.

Det bedste sted at stille sig, så oprydningen i den danske bilpark rigtig
kan tage fart, er ved betalingsanlægget på Storebæltsbroen.

Jeg vil tro vi i et hug, kunne skrotte omkring 5.000 biler på en (1) god
dag.

Vi ville naturligvis stå med et nyt problem eller opgave som det så smukt
hedder.

De ville være miljømæssigt..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Torben Scheel

Dato : 30-11-06 13:16

BJ wrote:

> Vi ville naturligvis stå med et nyt problem eller opgave som det så smukt
> hedder.
>
> De ville være miljømæssigt..

De skulle da bare gensælges? Så kunne man bygge en biltogstunnel efter
"engelsk kanal" forbillede fra Århus til KBH for pengene.

--
vh
Torben

Fra : BJ

Dato : 30-11-06 13:19

KLIP

> De skulle da bare gensælges? Så kunne man bygge en biltogstunnel efter
> "engelsk kanal" forbillede fra Århus til KBH for pengene.

Den går ikke Granberg.

Det er jo social uretfærdighed.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Torben Scheel

Dato : 30-11-06 13:27

BJ wrote:

> Den går ikke Granberg.
>
> Det er jo social uretfærdighed.

Ja - bilerne og indtægterne tages jo fra bilister på sjælland!

--
vh
Torben

Fra : Brian

Dato : 30-11-06 19:04

BJ wrote:

> Det bedste sted at stille sig, så oprydningen i den danske bilpark
> rigtig kan tage fart, er ved betalingsanlægget på Storebæltsbroen.

Helt sikkert, men skiltningen inden/ved betalingsanlægget er også så langt
ude i skoven, at man skal være mere end lovlydig for at tage det seriøst.

Hvis man absolut vil skilte så tidligt, kunne man i det mindste have lavet
dynamiske fartgrænser.

/Brian

Fra : BJ

Dato : 30-11-06 19:22

KLIP

> Helt sikkert, men skiltningen inden/ved betalingsanlægget er også så langt
> ude i skoven, at man skal være mere end lovlydig for at tage det seriøst.

Så er jeg mere end lovlydig eller blot glad for mit uplettede kørekort.

> Hvis man absolut vil skilte så tidligt, kunne man i det mindste have lavet
> dynamiske fartgrænser.

Det synes jeg du skal argumentere for, når politiet har nappet dit kørekort
i betalingsanlægget.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Brian

Dato : 30-11-06 19:26

BJ wrote:

> Så er jeg mere end lovlydig eller blot glad for mit uplettede
> kørekort.

Ikke engang en enkelt fartbøde ?

> Det synes jeg du skal argumentere for, når politiet har nappet dit
> kørekort i betalingsanlægget.

Naa... så vildt kører jeg heller ikke, jeg synes bare de starter meget
tidligt med at skilte hastigheden ned - især på en alm. hverdag hvor der
absolut ikke er pres på.

/Brian

Fra : BJ

Dato : 30-11-06 19:29

KLIP

> Ikke engang en enkelt fartbøde ?

Jow, har da fået 3 i alt.

Den seneste for godt 7 år siden og den første for cirka 30 år siden.

> Naa... så vildt kører jeg heller ikke, jeg synes bare de starter meget
> tidligt med at skilte hastigheden ned - især på en alm. hverdag hvor der
> absolut ikke er pres på.

Tjaaeee ... alligevel buldrer der køretøjer ind i bommene hver eneste dag.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Brian

Dato : 30-11-06 19:37

BJ wrote:

> Tjaaeee ... alligevel buldrer der køretøjer ind i bommene hver eneste
> dag.

Det har næppe noget med hastighedsbegrænsningerne at gøre.

/Brian

Fra : BJ

Dato : 30-11-06 19:39

KLIP

> Det har næppe noget med hastighedsbegrænsningerne at gøre.

Både og.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 30-11-06 22:13

In article <456f2301$0$2098$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> wrote:

> Tjaaeee ... alligevel buldrer der køretøjer ind i bommene hver eneste dag.

Det er da også for dumt... er det BroBizz bommene? Jeg ville godt nok
aldrig forvente at de åbnede til at jeg kunne blæse igennem.. lidt
ligesom jeg heller ikke løber mod en skydedør til en butik.. jeg
afventer altid at den åbner.. derfor har jeg heller aldrig knaldet
panden imod en.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : BJ

Dato : 30-11-06 22:15

KLIP

> Det er da også for dumt... er det BroBizz bommene?

Jep og da de er blevet hvermandseje, er det svært at sige, hvem det
mestendels er.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 30-11-06 22:25

In article <456f49d7$0$2091$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
> [...]

> KLIP

> Jep og da de er blevet hvermandseje, er det svært at sige, hvem det

Ok, har nu ikke ondt af dem der kommer for hurtigt igennem så bommen
ikke når at køre op..

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Brian

Dato : 30-11-06 22:42

Martin Johansen [6000] wrote:

> Ok, har nu ikke ondt af dem der kommer for hurtigt igennem så bommen
> ikke når at køre op..

Man skal køre godt til... med 50km/t kan jeg smutte lige igennem.

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 01-12-06 10:49

In article <456f501f$0$49196$14726298@news.sunsite.dk>,
"Brian" <nej@tak.du> wrote:

> Man skal køre godt til... med 50km/t kan jeg smutte lige igennem.

Det turde jeg ikke engang...

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Brian

Dato : 01-12-06 13:54

Martin Johansen [6000] wrote:

> Det turde jeg ikke engang...

50km/t kan man ude problemer - det er ikke engang tæt på at være tæt på, at
gå galt.

Desuden hjælper kørsel i en firmapotte også en del på modet, i sådan en
situation hvor man lige skal finde grænsen

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 01-12-06 15:59

In article <457025d5$0$49196$14726298@news.sunsite.dk>,
"Brian" <nej@tak.du> wrote:

> 50km/t kan man ude problemer - det er ikke engang tæt på at være tæt på, at
> gå galt.

Okay.

> Desuden hjælper kørsel i en firmapotte også en del på modet, i sådan en
> situation hvor man lige skal finde grænsen

Hehe

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : spamsen

Dato : 01-12-06 17:19

"Brian" wrote in message

> 50km/t kan man ude problemer - det er ikke engang tæt på
> at være tæt på, at gå galt.
ok? men er fartgrænsen ikke 30 km/t på disse steder?

> Desuden hjælper kørsel i en firmapotte også en del på
> modet, i sådan en situation hvor man lige skal finde
> grænsen
heh ja det ses desværre ...

--
vh.
Flemming

Fra : Brian

Dato : 01-12-06 17:29

spamsen wrote:

> ok? men er fartgrænsen ikke 30 km/t på disse steder?

Så vidt jeg husker, jo.

> heh ja det ses desværre ...

Hmm... det kunne læses som om jeg kører råddent i firmakassen, og lever op
til mit navn - men så meget spas er der desværre ikke i sådan en Transporter

/Brian

Fra : spamsen

Dato : 02-12-06 03:01

"Brian" wrote in message

> Så vidt jeg husker, jo.

ok, undrede mig bare over hvorfor mon "trafikken" skal menes at bruge fra
slagelse til betalings anlægget til at komme ned i denne fart, hvis det
viser sig ingen gavnlig effekt at have :)

> Hmm... det kunne læses som om jeg kører råddent i
> firmakassen, og lever op til mit navn - men så meget spas
> er der desværre ikke i sådan en Transporter

nej nej,, jeg aner jo ikke (uden måske at søge mere eller mindre) hvad du
kører i (før du selv nævner det), og hvor du "ræser" henne hvis du gjorde
det! (og så fortalte en tidligere kollega tit om der lå 'bunker' ligefrem af
de bomme på storebælt, og det lød som en primær grund den du nævnte)

at du så har det navn kan kun du gøre noget ved, ikke jeg :)

--
vh.
Flemming

Fra : Morten

Dato : 02-12-06 01:27

Jeg har da tit kørt igennem med 80 km/t., men tør ikke køre stærkere
Men har fået bommen ned i radioantennen som sidder bagpå men det var med ca
30 km/t
Man kan også være heldig og komme igennem uden brobissen (bibber registrere)
Hvis man køre oppe i røven på en lastbil.
(Storebælt 2gange i ugen i 2 år)

Morten

----
Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Uffe Ravn

Dato : 02-12-06 02:07

Morten wrote:

> Man kan også være heldig og komme igennem uden brobissen (bibber
> registrere) Hvis man køre oppe i røven på en lastbil.
> (Storebælt 2gange i ugen i 2 år)

En af mine venner kørte over i en mindre lastbil, med en cykkel hængende
udvendig på læssebagsmækken, han blev bonget for en personbil med trailer,
på tilbagevejen var cykelen ikke med og da måtte han betale for en lastbil.

MVh. Uffe Ravn

Fra : Morten

Dato : 02-12-06 17:12

Ja der sidder for det meste en i boxen som skal holde øje med det hele + der
bliver taget et billede ,men det er jo ikke altid de for det set igennem.
Specielt ikke om natten.

Morten

----
Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Mogens...

Dato : 30-11-06 22:20

> alligevel buldrer der køretøjer ind i bommene hver eneste dag.

Jep - der ryger gennemsnitligt een bom om dagen på Stb.
Hastighedsrekorden er nu over 180. Den er på 185 km/t, svjh...

Fra : BJ

Dato : 30-11-06 22:26

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jep - der ryger gennemsnitligt een bom om dagen på Stb.
> Hastighedsrekorden er nu over 180. Den er på 185 km/t, svjh...

Hold da helt op et smaaask, det har måtte give.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 30-11-06 22:30

> Hold da helt op et smaaask, det har måtte give.

Jep - og det er dælme med at holde tungen aldeles lige
i munden under indstyringen til båsen !

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 30-11-06 22:32

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse

> Jep - der ryger gennemsnitligt een bom om dagen på Stb.
> Hastighedsrekorden er nu over 180. Den er på 185 km/t, svjh...

AV!
Ved den hastighed er det jo umuligt ikke at klippe bommen

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Mogens...

Dato : 30-11-06 22:40

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ved den hastighed er det jo umuligt ikke at klippe bommen

LOL Uffe, du må være ingeniør :)

Bommen er af glasfiber - splintres for alle vinde, så det er et farligt
job, kontrollørerne har der...

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 30-11-06 22:54

> LOL Uffe, du må være ingeniør :)

Tjaaa, det er der nogen der påstår.

> Bommen er af glasfiber - splintres for alle vinde, så det er et farligt
> job, kontrollørerne har der...

Så skal de da bare have nogle stærkere bomme.
Kan se det nye skilt for mig:
Da der er monteret nye bomme ved betalingsanlægget,
garanteres der for halshugning ved for høj hastighed.

Nej, spøg til side.
Den med at bommen klapper ned i taget er en ting.
Bare at køre for 'de plejer at komme op', den holder ikke IMO.

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Mogens...

Dato : 30-11-06 23:01

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Tjaaa, det er der nogen der påstår.

Vi er jo nogle stykker :)

> [...]
> garanteres der for halshugning ved for høj hastighed.
> Den med at bommen klapper ned i taget er en ting.

Sker pr automatic, når man kører cabrio. Jeg har prøvet
at få en bom i taget een gang (Øresundsforbindelsen)

> Bare at køre for 'de plejer at komme op', den holder ikke IMO.

Nej, det går sgu ikke du.
De 2 forbindelser har en væsentlig forskel:
På Stb. kan man holde knap 50 km/t gennem BroBizz-banen
På Øresund skal man holde helt stille (tåbeligt)

Nuvel - sidstnævnte vil nok lide lidt nedgang i trafikken i den
kommende tid. Priserne stiger for en pendler med ca. 14%,
så der er mildt sagt rammeskrig blandt dét folkeslag !

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 30-11-06 23:12

> Sker pr automatic, når man kører cabrio. Jeg har prøvet
> at få en bom i taget een gang (Øresundsforbindelsen)

Har aldrig tænkt over hvad der registrer om der er en bil.
Der må være tale om en fejlkonstruktion.

> [...]
> kommende tid. Priserne stiger for en pendler med ca. 14%,
> så der er mildt sagt rammeskrig blandt dét folkeslag !

Der var da også en stigning der var til at tage og føle på.

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : BJ

Dato : 30-11-06 23:15

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Har aldrig tænkt over hvad der registrer om der er en bil.
> Der må være tale om en fejlkonstruktion.

Ha, anlægget er også leveret og konstrueret af (ingeniører fra) Siemens.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 30-11-06 23:21

> Ha, anlægget er også leveret og konstrueret af (ingeniører fra) Siemens.

Er du nu helt sikker på det?

Fra : BJ

Dato : 30-11-06 23:23

KLIP

> Er du nu helt sikker på det?

Ikke hel, men jeg er sikker på Storebælt.

Har begge systemer ikke kameragenkendelse?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 30-11-06 23:25

> Ikke hel, men jeg er sikker på Storebælt.

:) - de er jo forskellige

> Har begge systemer ikke kameragenkendelse?

Jow jow...

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 30-11-06 23:32

> Ha, anlægget er også leveret og konstrueret af (ingeniører fra) Siemens.

Husk lige at Ingeniør ikke er en beskyttet titel

Men jeg holder dog stadig fast ved at der må være tale om en
fejlkonstruktion.

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : BJ

Dato : 30-11-06 23:36

KLIP

> Husk lige at Ingeniør ikke er en beskyttet titel

Ha, så ville der jo være en grund til galskaben og fejlene.

En stor del ville være døddrukne, på piller eller sågar sprøjte.

> Men jeg holder dog stadig fast ved at der må være tale om en
> fejlkonstruktion.

Det er nok heller ikke det halve galt..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 01-12-06 00:18

> Ha, så ville der jo være en grund til galskaben og fejlene.
>
> En stor del ville være døddrukne, på piller eller sågar sprøjte.

Hov-hov du, vil da ikke sættes i bås med læger.

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Mogens...

Dato : 30-11-06 23:20

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Har aldrig tænkt over hvad der registrer om der er en bil.

Der er intet, der registrerer det. Hverken i vejen
eller fotoceller eller lignende installationer...

> Der må være tale om en fejlkonstruktion.

Skrev jeg også til dem, men det rager dem en skid...

> Der var da også en stigning der var til at tage og føle på.

Jow jow, men det er ligesom med skat - blot tag en masse
hvor der er at ta'

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 30-11-06 22:11

In article <456f222d$0$49195$14726298@news.sunsite.dk>,
"Brian" <nej@tak.du> wrote:

> tidligt med at skilte hastigheden ned - især på en alm. hverdag hvor der
> absolut ikke er pres på.

Det gør de også.. jeg føler næsten jeg skal bremse _ret_ hårdt op for at
tilpasse hastigheden.. det er ikke nok bare lige at lette lidt på
piloten..

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Uffe Ravn

Dato : 01-12-06 00:09

"Brian" <nej@tak.du> skrev

> Helt sikkert, men skiltningen inden/ved betalingsanlægget er også så langt
> ude i skoven, at man skal være mere end lovlydig for at tage det seriøst.

Næh, man skal bare være fattig nok til at tænke: "Jeg har ikke råd til en
fartbøde, så jeg må hellere overholde hastighedsgrænserne."

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Brian

Dato : 01-12-06 14:05

Uffe Ravn wrote:

> Næh, man skal bare være fattig nok til at tænke: "Jeg har ikke råd
> til en fartbøde, så jeg må hellere overholde hastighedsgrænserne."

Jeg har netop idag modtaget min første fartbøde med posten. Et fint billede
fra Strandpromenaden i Horsens - og idioten på billedet ligner tilmed ham i
spejlet

De foreslår at jeg betaler 500,- til kaffekassen, så glemmer vi alt om den
lille sag... den kommer vist til at stå på smalkost julen over.

/Brian

Fra : Lars Jensen

Dato : 03-12-06 18:43

Brian skrev:

> Jeg har netop idag modtaget min første fartbøde med posten. Et fint billede
> fra Strandpromenaden i Horsens - og idioten på billedet ligner tilmed ham i
> spejlet

SÅ kan du lære det Brian :)

Det er jo et udsat sted :)

> /Brian

Lars B

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 03-12-06 18:47

Lars Jensen <lars@zulfo.dk> writes:

> SÅ kan du lære det Brian :)
>
> Det er jo et udsat sted :)

Spejlet? Ja det bliver værre og værre, synes jeg.

Fra : Brian

Dato : 03-12-06 19:01

Lars Jensen wrote:

> SÅ kan du lære det Brian :)

Jo, det har lært mig at være mere opmærksom efter varevogne på hvide plader
i vejkanten

> Det er jo et udsat sted :)

Jeps, ved det udmærket. Sammen med Strandkærvej, er det vel det mest hyppige
sted - jeg har ihvertfald ofte set dem begge steder.

Men lige netop denne gang, har jeg ingen erindring om at have set vognen,
eller blive blitzet - og det var endda om morgenen.

/Brian

Fra : spamsen

Dato : 01-12-06 16:34

> [...]
>
> O.k., så får vi også ryddet kraftigt op i vognparken.

> Her anvender du blot samme procentsats (i runde tal): 120

sikkert nogen meget gode satser, ikke det, men man kunne måske "nøjes" med
at stille den på en aflukket p-plads i et ½års tid?

--
vh.
Flemming

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 30-11-06 12:35

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Skal bilen konfiskeres, hvis man bliver taget med 220 km/t på motorvejen?
> [...]

Folk er syge ....

mvh.
Kim Frederiksen
(Der gerne vil straffe sindsyge bilister langt ind i Helvede, men ikke
blindt konfiskere en bil der muligvis ikke tilhører personen der kører i
den)

Fra : MJ

Dato : 30-11-06 13:04

> Skal bilen konfiskeres, hvis man bliver taget med 220 km/t på motorvejen?

Hehe så kan min bil ikke konfiskeres på motorvejen

/Polo coupé 1.3

Fra : BJ

Dato : 30-11-06 13:06

"MJ" <Spam@spam.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hehe så kan min bil ikke konfiskeres på motorvejen
>
> /Polo coupé 1.3

Hehe, så napper "vi" dig bare indenfor byzoneskiltet eller på
Storebæltsbroen..

Går det helt galt, laver vi blot 20 km/t hastighedsbegrænsning ved et
"ubemandet vejarbejde"...

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : MJ

Dato : 30-11-06 13:22

> Går det helt galt, laver vi blot 20 km/t hastighedsbegrænsning ved et
> "ubemandet vejarbejde"...

hehe har et på vej hjem dog 30kmt.. hehe

Fra : BJ

Dato : 30-11-06 13:24

"MJ" <Spam@spam.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> hehe har et på vej hjem dog 30kmt.. hehe

Hehe, take care, we are comming to get you..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Per JM Olsen

Dato : 30-11-06 13:11

Ja det ville være en go ide!

For køre man for stærkt så ved man det sgu godt, ikke nogle dumme
bemærkninger når man bliver taget.... "jammen foden sad fast" .. nej du...
af med bilen, du har kørt for stærkt sådan er det bare, der er visse
personer på de danske veje der ikke forstår hvilken konsekvens det kan have
at køre 10-20 km for stærkt. Skal du nå noget så kør i god tid.... vi andre
vil også godt frem i live

Mvh Per¨
Som vil stemme JA til forslaget

Fra : BJ

Dato : 30-11-06 13:20

"Per JM Olsen" <perjmolsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ja det ville være en go ide!

Alle tiders.

> [...]
> personer på de danske veje der ikke forstår hvilken konsekvens det kan
> have at køre 10-20 km for stærkt. Skal du nå noget så kør i god tid.... vi

Dem på MC af enhver art skal selv under opsyn, smadre cyklen med en
forhammer og dette til aldeles ukendelighed.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 30-11-06 13:33

> [...]
>
>nej du... af med bilen, du har kørt for stærkt sådan er det bare, der er
>visse personer på de danske veje der ikke forstår hvilken konsekvens det

Du er sgu da vist ikke for kløgtig, hva?

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Per JM Olsen

Dato : 30-11-06 13:45

> Du er sgu da vist ikke for kløgtig, hva?
>
> mvh.
> Kim Frederiksen

Det ved jeg nu ikke... det er et svært spørgsmål at svare på, men jeg mener
da selv at jeg prøver på at overholde hastigheden på de danske veje, da jeg
ved hvordan det føles at miste en der står nær blot ved at bilisten der
førte bilen køre 15 km for stærkt - havde han overholdt hastigheds grænsen
så ville han stadig have været i blandt os, 15 km mere i timen betyder liv
og død i bemse længde.

- Så hvem der ikke er rigtig klog vil jeg lade være med at besvare

Mvh Per

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 30-11-06 13:55

> [...]
> der førte bilen køre 15 km for stærkt - havde han overholdt hastigheds
> grænsen så ville han stadig have været i blandt os, 15 km mere i timen

Det gør mig ondt at høre om dit tab.

Hvem havde skylden i uheldet?

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Per JM Olsen

Dato : 30-11-06 14:19

> Det gør mig ondt at høre om dit tab.
>
> Hvem havde skylden i uheldet?
>
> mvh.
> Kim Frederiksen

Hej

Det havde personen der førte køretøjet, politiets opmålinger af
bremsesporene førte til en hastighedsoverskridelse på ca 10-15 km/t
Hun døde ved ankomsten til sygehuset, og føren "slap" uskadt.

Mvh Per

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 30-11-06 14:39

> [...]
> bremsesporene førte til en hastighedsoverskridelse på ca 10-15 km/t
> Hun døde ved ankomsten til sygehuset, og føren "slap" uskadt.

Det er frygteligt når den slags sker. Jeg har ikke selv mistet nære i
trafikken, til gengæld har jeg mistet næsten hele min familie til kræft, men
det er en helt andet historie som jeg ikke har lyst til at rive op i igen.

Min pointe er at uanset hvilken fart en bil bliver fremført med i
forbindelse med en ulykke, ville bilen altid kunne nå at bremse hvis blot
hastigheden er tilstrækkeligt lav. Det som jeg mener man i stedet bør
koncentrere sig om er den uagtsomhed der uværgeligt fører til langt de
fleste ulykker.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 30-11-06 14:56

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hastigheden er tilstrækkeligt lav. Det som jeg mener man i stedet bør
> koncentrere sig om er den uagtsomhed der uværgeligt fører til langt de

Det er selvfølgelig underforstået at køres der 189 gennem byen, er det
farten der er den primære faktor

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 30-11-06 16:34

In article <456edeec$0$49195$14726298@news.sunsite.dk>,
"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> wrote:

> hastigheden er tilstrækkeligt lav. Det som jeg mener man i stedet bør
> koncentrere sig om er den uagtsomhed der uværgeligt fører til langt de
> fleste ulykker.

Hørt og ultra enig.

Den er langt farligere end overskridelse af fart..

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Brian

Dato : 30-11-06 19:08

Kim Frederiksen wrote:

> Det som jeg mener man i
> stedet bør koncentrere sig om er den uagtsomhed der uværgeligt fører
> til langt de fleste ulykker.

Helt enig, men jeg tror politikkerne har indset at der intet er at stille
op. Der er simpelthen sket en fejl i opdragelsen, ved mange af de
tågehoveder

Så er det nemmere at kradse lidt penge ind, på urealistiske fartgrænser.

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 30-11-06 16:33

In article <ekmlpg$pnp$1@news.net.uni-c.dk>,
"Per JM Olsen" <perjmolsen@hotmail.com> wrote:

> Det havde personen der førte køretøjet, politiets opmålinger af
> bremsesporene førte til en hastighedsoverskridelse på ca 10-15 km/t

Hvis hastigheden bortses, hvem havde skylden?

> Hun døde ved ankomsten til sygehuset, og føren "slap" uskadt.

Jeg kondolerer..

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Ukendt

Dato : 30-11-06 18:58

"Per JM Olsen" <perjmolsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Ja det ville være en go ide!

Uenig

> [...]
> personer på de danske veje der ikke forstår hvilken konsekvens det kan
> have at køre 10-20 km for stærkt. Skal du nå noget så kør i god tid.... vi

Forbrydelsen (hastighedsoverskridelsen) skal stå mål med straffen. Det er
helt ude af proportioner at konfiskere en bil på grund et sådan en
"forseelse". Reelt kan en bil jo koste 500.000 Kr.....det er far out at
tildele en "bøde" på 500.000 Kr for en hastighedsoverskridelse.

Desuden er det 100 gange værre at folk kører overdrevet meget hurtigere i
byerne end på en motorvej, hvor der i forvejen ikke er en høj
ulykkesprocent.

Foreslaget er ren revolver-pædagogik som hører en bananstat til.

Jeg mener at vi har en sådan ca. fornuftig straf for den forbrydelse det er
at overtræde en hastighedsbestemmelse.

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 30-11-06 19:01

KLIP

> Foreslaget er ren revolver-pædagogik som hører en bananstat til.

Hmmm ... er det ikke det borgerne vil have og så skal alt ellers være på
velfærd..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 30-11-06 19:10

> KLIP

> Hmmm ... er det ikke det borgerne vil have og så skal alt ellers være på
> velfærd..

Jo, når man spørger efter et hurtigt svar. Så synes de fleste nok at der
skal strengere straffe til. Men tænker man efter, så står en konfiskation af
en bil slet ikke mål med overtrædelsen, det er helt ved siden af.

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 30-11-06 19:23

KLIP

> Jo, når man spørger efter et hurtigt svar. Så synes de fleste nok at der
> skal strengere straffe til. Men tænker man efter, så står en konfiskation
> af en bil slet ikke mål med overtrædelsen, det er helt ved siden af.

Folk tænker ikke, de er misundelige på alt og alle og deraf skal alt og alle
kanøfles .... liiiige bortset fra dem selv.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : ena

Dato : 30-11-06 15:55

> [...]
>
> Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
> - Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060

Det har jo været oppe før at konfiskere biler - men i praksis er det vist
svært da en del biler ikke ejes af den der kører for stærkt.

Hvis fx. min bil føres af en anden der tages med for høj hastighed så vil
det juridisk være endog meget svært at tage min bil da jeg ikke har gjort
noget ulovligt. Samme forhold vil gælde firmabiler eller leasede biler
staten kan ikke konfiskere en bil for at straffe en fører hvis føreren ikke
selv ejer bilen - det vil de aldrig få båret gennem domstolene.

Fra : Klaus G.

Dato : 30-11-06 17:13

> Det har jo været oppe før at konfiskere biler - men i praksis er det vist
> svært da en del biler ikke ejes af den der kører for stærkt.
Sådan har det været længe med knallert30. Hvis jeg f.eks. er blevet
stoppet(ulovlig maskine) to gange, og jeg så tredje gang bliver stoppet på
en hvilken som helst ulovlig knallert30, så bliver den nuppet af politiet,
og senere solgt på auktion, dog uden tundele. Så derfor låner man ikke sin
knallert30 ud til hvem som helst :)

> [...]
> staten kan ikke konfiskere en bil for at straffe en fører hvis føreren
> ikke selv ejer bilen - det vil de aldrig få båret gennem domstolene.
Hvis der var sådanne regler, at de kan nuppe ens bil, så vil man jo bare
være meeeeeget forsigtig med hvem man låner sin bil ud til, ikk?

Ang. leasing, så er det vel bare at få det lirket ind i den kontrakt man
underskriver? Nemlig at køre man for stærkt, så har man købt bilen :)

Nogle steder i USA, der bliver bilen kørt til ophugning hvis man bliver
taget i streetrace, se det er en "bøde" der er til at tage at føle på :)

--
Seth-Enoch / Klaus G.
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 30-11-06 17:16

After serious thinking Klaus G. wrote :
> [...]
> senere solgt på auktion, dog uden tundele. Så derfor låner man ikke sin

Hmm, jeg troede da det var sådan at 3. gang den samme knallert bliver
stoppet med ulovlig "konfiguration" bliver den taget - uanset hvem der
er fører ?

Fra : ena

Dato : 30-11-06 17:21

> Hmm, jeg troede da det var sådan at 3. gang den samme knallert bliver
> stoppet med ulovlig "konfiguration" bliver den taget - uanset hvem der er
> fører ?
>
> --
Der er jo ikke tale om et ulovligt køretøj - men om en fører der kører for
stærkt

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 30-11-06 17:36

ena submitted this idea :

> Der er jo ikke tale om et ulovligt køretøj - men om en fører der kører for
> stærkt

Hvorfor omtales der så "ulovlig maskine" og "tundele" ? ;)

Fra : Klaus G.

Dato : 30-11-06 20:56

> Hvorfor omtales der så "ulovlig maskine" og "tundele" ? ;)
Det var bare for at komme med et eksempel på at det godt kan lade sig gøre
at konfiskere ens ejendele. Så jeg tror ikke det er umuligt at overføre det
til biler også...

--
Seth-Enoch / Klaus G.
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : blue

Dato : 30-11-06 17:37

"ena" <ekk@nomail.com> skrev i en meddelelse

> Der er jo ikke tale om et ulovligt køretøj

Jo, det er jo det, der er.

> men om en fører der kører for stærkt

Det er ikke hastigheden, det går på, men de konstruktive ændringer.

Fra : blue

Dato : 30-11-06 17:35

> [...]

> Hmm, jeg troede da det var sådan at 3. gang den samme knallert bliver
> stoppet med ulovlig "konfiguration" bliver den taget - uanset hvem der er

Nej, det er tredje gang, føreren bliver taget, at knallerten bliver
konfiskeret - uanset hvilken knallert, der er tale om.

Det bliver ikke registreret, når en knallert har været ulovlig (på
stelnummer/registreringsnummer).

Fra : Kent Nielsen

Dato : 30-11-06 21:22

> [...]
> staten kan ikke konfiskere en bil for at straffe en fører hvis føreren
> ikke selv ejer bilen - det vil de aldrig få båret gennem domstolene.

Et tænkt eksempel:
Du udlåner dit jagtgevær til en jagtivrig kammerat da hans eget er itu, men
din kammersjuk er kommet ud i noget snavs og bruger geværet under et røveri,
han bliver snuppet på fersk gerning, med udytte og gevær.
Tror du at du ser dit gevær igen ?

Kent Nielsen

Fra : tom \(cordoba sdi\)

Dato : 30-11-06 16:40

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Skal bilen konfiskeres, hvis man bliver taget med 220 km/t på motorvejen?
> [...]

undskyld mig det modvind jeg sikkert skal gå i møde nu, men jeg er ved at
kaste op over den evige snak om at dem der kører for hurtigt er skyld i alle
dødsfald i trafikken.

NEJ DET ER DE IKKE. Jeg ser rigtigt mange køre 79,9 på landevejen samtidigt
med at de piller næse, roder med radioen, får ro på ungerne på bagsædet,
koder ny adresse ind på gpsen eller hvad ved jeg. Ingen af dem når at
reagere når en dreng springer ud på vejen foran dem. Han der kører 100 og
er meget koncentreret vil derimod kunne nå det. JA han har længerer
bremseafstand, men han har kortere reaktionstid!

Og han der lister brænderen hjem med 60 på landevejen. Laver han aldrig
uheld?
Og ham der ligger 25 mm fra bagsmækken af dig på motorvejen, men i øvrigt
kun kører 100. Sker der ikke noget der
og og og

Min pointe : Der er rigtigt mange der kører rådent og dårligt og
hensynslyst, men farten er langtfra eneste synder, det er blot den alle
elsker at slå ned på, fordi den er så nemt målbart

Og jeg vil da være rigtigt ked af at miste mit køretøj fordi jeg kører for
stærkt i byzone - på vej ud af byen (en øde en af slagsen) på vej op i fart
fordi jeg kan se by-slut skiltet, men altså ikke har paseret det, og måske
her runde 80km/t...

Bare min pointe!!!!

Fra : Mogens...

Dato : 30-11-06 19:42

"tom (cordoba sdi)" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> jeg er ved at kaste op over den evige snak om at dem der kører for hurtigt
> er skyld i alle dødsfald i trafikken.

Ja, det er ikke til at holde ud. Farten dræber ikke i sig selv, men
håndteres den forkert, er den en dødelig faktor...

> [...]
> stærkt i byzone - på vej ud af byen (en øde en af slagsen) på vej op i
> fart fordi jeg kan se by-slut skiltet, men altså ikke har paseret det, og

Så hold dig væk fra Øresundstunnelen - der ynder politiet at stille
fartmåleren op 100 meter foran hastighedsophævelsen...

Fra : Lars Holst

Dato : 30-11-06 23:37

Henrik Stidsen <henrikstidsen@gmail.com> said in

> [...]
>
> Nu ved jeg så godt at den slags afstemninger sjældent er repræsentative
> for ret meget, men det er da alligevel en ret stor overvægt at ja

Jeg synes hastighederne skal frigives på motorvejene undtagen enkelte
steder hvor forholdende er for ringe og hastighedsgrænserne skal sættes op
på udvalgte landevejsstrækninger til h.h.v. 120/110/100 og 90. Altså
differentieret hastighedsbegrænsning.

Hvis der ingen trafik var ville jeg såmænd ikke have noget imod at køre 280
km/t næsten hele vejen over Fyn.
Både på MC og i bil.

Jeg er overbevist om at hvis man i stedet for at fokusere på hastighederne
fokuserede på de elementer i trafikken som skaber de livstruende
situationer og får dem ud af kørekortejerskabet, så ville ulykkestallet
bringes væsentligt ned.
Så den fjerdedel af kørekortindehaverne som færdes med størst fare for
andres liv & helbred: "Hit med pappet.................."

Så kan læseren måske med rette sidde og tænke: "Er jeg blandt den
fjerdedel?"

--
Lars Holst

Fra : Kim H

Dato : 01-12-06 14:44

> Hvis der ingen trafik var ville jeg såmænd ikke have noget imod at køre
> 280
> km/t næsten hele vejen over Fyn.
> Både på MC og i bil.

Er der ingen trafik over Fyn
men på den anden side er det jo også mærkelig at vi absolut ikke må køre
mere end 130 km/t og lige så snart man er over grænsen til Tyskland suser
man bare helt lovlig og forsvarlig af sted med 200 km/t
KimH

Fra : K+T

Dato : 01-12-06 15:08

"Kim H" <kim014@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> mere end 130 km/t og lige så snart man er over grænsen til Tyskland suser
> man bare helt lovlig og forsvarlig af sted med 200 km/t

Det kan godt være det er lovligt i Tyskland (vist nok som det eneste
europæiske land), men forsvarligt ?

Knud

Fra : Ukendt

Dato : 01-12-06 16:45

"K+T" <xkt.bit@bit.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan godt være det er lovligt i Tyskland (vist nok som det eneste
> europæiske land), men forsvarligt ?

Jada, det kan det sagtens være. Man skal jo bare bremse ned når man skal
overhale og altid være forberedt på at nogen (danskere) kan trække ud foran
en. Har selv været oppe på 275 Km/t på autobahn

--
Tom

Fra : K+T

Dato : 01-12-06 17:47

> Jada, det kan det sagtens være. Man skal jo bare bremse ned når man skal
> overhale og altid være forberedt på at nogen (danskere) kan trække ud
> foran en. Har selv været oppe på 275 Km/t på autobahn

Det er sgu ikke noget at være stolt af!

Knud

Fra : Ukendt

Dato : 01-12-06 19:29

"K+T" <xkt.bit@bit.dk> skrev i en meddelelse

> Det er sgu ikke noget at være stolt af!

Det er dig der nævner "stolt", jeg fik mig en oplevelse for livet.
Det er 101% ok i tyskland, så spar dine "danske" fordomme.....og 130 Km/t.
Andre lande ser anderledes på sagerne end "vi" gør.

--
Tom

Fra : Mogens...

Dato : 01-12-06 19:32

> Det er dig der nævner "stolt", jeg fik mig en oplevelse for livet.
> Det er 101% ok i tyskland, så spar dine "danske" fordomme.....og 130 Km/t.
> Andre lande ser anderledes på sagerne end "vi" gør.

Fuldkommen enig !

> jeg fik mig en oplevelse for livet.

På søndag er det in tur, Tom - jeg skal køre F550 Maranello

Fra : Ukendt

Dato : 01-12-06 19:38

> Fuldkommen enig !

> På søndag er det in tur, Tom - jeg skal køre F550 Maranello

Hehe, den er bare for skøn. Jeg fik en tur i en på "Biler for alle" messen i
herning. Desværre kunne man ikke rigtig fornemme dens potentiale på den
lille bane.
God tur!!
Tager du ikke billeder af bilen?

--
Tom

Fra : Mogens...

Dato : 01-12-06 20:14

> Jeg fik en tur i en på "Biler for alle" messen i herning.

Jég sidder ikke i passagersædet

> God tur!!

Jow tak

> Tager du ikke billeder af bilen?

Nu ser vi, hvad der sker...

Fra : Mogens...

Dato : 03-12-06 13:59

> Nu ser vi, hvad der sker...

Specs: 485 hk ved 5.000 omdr - 569 Nm ved 7.000 omdr.
Altså enorme resourcher uanset hvad - og sådan føles det også!

Bilen startede i 1. omgang ikke, idet det nye batteri var klappet
sammen. Nuvel efter at en booster blev tilsluttet, sprang V12'eren
igang. Damm en sound.

Herefter gik det slag i slag - så fruen og undertegnede listede af-
sted en tur. Lidt små veje og lidt motorvej - begge dele passede
den meget vel. Helt fantastisk at så rendyrket en sportsvogn kø-
rer lige godt, om du ligger og tulrer rundt i byen i 3. gear ved 40
km/t eller det modsatte på motorvejen. Den kan det hele.

Den elektrisk justérbare undervogn er perfekt - endnu bedre end
både Quattroporto eller mine Alfa Romeo's udgaver. Den er helt
suveræn i standard-mode og bliver komfortabel stram i "Sport-
mode", når man vil det på "tarmack'en".

Det værste var fartpotentialet, idet almindelige motorvejstransport
fra A til B ikke kan køres under 200 km/t. Sjældent har jeg oplevet
en mere suveræn oplevelse, når vi taler om fart. Den går 320 km/t
iflg. Bilrevy'en, hvilket for mig er mere end rigeligt - i en F550 vil
det ikke være noget problem, idet ALT spiller bare.

At tænke sig en tur til Cote d'Azur og hjem igen i sån een - uhadada....

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 01-12-06 19:45

In article <45705c91$0$6746$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
"K+T" <xkt.bit@bit.dk> wrote:

> Det er sgu ikke noget at være stolt af!

Nej enig.. jeg synes ærligt talt også det er for dårligt at Tom ikke kom
højere op end 275km/t...

Mvh en som fik banket SAAB'en op på 267km/t på GPS

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Ukendt

Dato : 01-12-06 19:52

> Nej enig.. jeg synes ærligt talt også det er for dårligt at Tom ikke kom
> højere op end 275km/t...

Jeg turde ikke mere i den kraftige modvind, der var masser af pedal endnu og
fabrikken opgiver den til 285. Måske en anden gang

> Mvh en som fik banket SAAB'en op på 267km/t på GPS

Ja det er sgu noget at være stolt af

--
Tom

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 01-12-06 20:04

In article <457079b3$0$15887$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

> Jeg turde ikke mere i den kraftige modvind, der var masser af pedal endnu og
> fabrikken opgiver den til 285. Måske en anden gang

Forståes.. over 230 går det altså stærkt.. over 250 går det fanme
stærkt.. tør ikke tænke på 300 .. gys

> Ja det er sgu noget at være stolt af

Jeg har endnu ikke nulstillet log'en på GPS'en

Planen var at den skulle optimeres så den rendte gearingen ud, ud af
lige vej, men lige nu er den stillestående så ved ikke om det kommer til
at ske :-/

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : spamsen

Dato : 04-12-06 02:53

"Martin Johansen [6000]" wrote in
message news:martinlj-89E731.19452801122006@sunsite.dk
> [...]
> at Tom ikke kom højere op end 275km/t...
>

> Mvh en som fik banket SAAB'en op på 267km/t på GPS
er det ikke lidt dyrt i dæk? :) da du jo så kører på min. w mærket dæk

--
vh.
Flemming

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-12-06 10:42

In article <45737f79$0$49207$14726298@news.sunsite.dk>,
"spamsen" <breznewXX@XXhotmail.com> wrote:

> er det ikke lidt dyrt i dæk? :) da du jo så kører på min. w mærket dæk

Næh dæk i størrelse 17" er helt normalt et højhastighedsdæk i min
verden. Jeg kører på ZR mærkede dæk, dvs. "over 240km/t" som min
dækpusher så fint udtrykker det.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : spamsen

Dato : 04-12-06 11:05

"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> wrote in
message news:martinlj-4ECA60.10414704122006@sunsite.dk

> Næh dæk i størrelse 17" er helt normalt et
> højhastighedsdæk i min verden. Jeg kører på ZR mærkede
> dæk, dvs. "over 240km/t" som min dækpusher så fint
> udtrykker det.
ok :)

bare mange der ikke lige tænker den vej når de skal "ræse afsted"..

--
vh.
Flemming

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-12-06 15:21

In article <4573f2d5$0$49203$14726298@news.sunsite.dk>,
"spamsen" <breznewXX@XXhotmail.com> wrote:

> bare mange der ikke lige tænker den vej når de skal "ræse afsted"..

Vidste godt hvor det bar hen af

Jeg vil nu heller ikke være bange for at køre 250km/t på et 240km/t dæk,
men jeg vil ikke bryde mig om at ligge der ret længe..

Fodtøjet skal være iorden.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : spamsen

Dato : 04-12-06 19:12

"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> wrote in
message news:martinlj-FBD313.15212304122006@sunsite.dk

> [...]
>
> Jeg vil nu heller ikke være bange for at køre 250km/t på
> et 240km/t dæk, men jeg vil ikke bryde mig om at ligge

hehe nemli' :)

--
vh.
Flemming

Fra : Kim H

Dato : 01-12-06 17:45

> Det kan godt være det er lovligt i Tyskland (vist nok som det eneste
> europæiske land), men forsvarligt ?
>
> Knud

Forsvarlig ,ja hvis du kører efter forholdene f.eks en sommermorgen kl 4
hvor der næsten ingen trafik er , og naturligvis sætter farten noget ned når
der kommer trafik , jeg har ikke indtryk af at Tyskerne kører hasarderede i
trafikken , selv om de må køre noget stærkere
Er der nogen der ved noget om der er flere % trafikdræbte på de Tyske
motorveje i forhold til de Danske?

KimH

Fra : Lars Holst

Dato : 02-12-06 00:14

"Kim H" <kim014@mail.dk> said in

> [...]
> hasarderede i trafikken , selv om de må køre noget stærkere
> Er der nogen der ved noget om der er flere % trafikdræbte på de Tyske

Det er der sjovt nok ikke.
Ikke i forhold til antal trafikanter pr. kørt km.

--
Lars Holst