FSI 2.0 - V-power Okt98 eller 95 dyna-et-e~
Fra : Klaus Andersen

Dato : 29-11-06 19:32

Hvad er jeres erfaringer med FSI (2.0) og benzin typer?

Mvh

KA

Fra : esben.sorensen@comhe~

Dato : 30-11-06 12:09

Klaus Andersen skrev:
> Hvad er jeres erfaringer med FSI (2.0) og benzin typer?
>
> Mvh

Jeg har kørt 5 tanke a 82 liter med V-power oktan 99 (det eneste man
kan få udover 95 på svenske shell stationer) - jeg skal have min
oktan 98 for optimal drift. Derudover har jeg kørt én tank Nitro 3000
fra Hydro-Texaco. Alt er målt med forbrugsmåler med samme
kørselsmønster (70% motorvej, 30% bykørsel) - normalt er måleren
pessimistisk:

Oktan 95: 11L/100km
V-power: 10.5L/100km
Nitro3000: 10.2L/100km

For mit vedkommende går det omtrent lige op med forskellen i
literprisen. Desuden har jeg så maksimal effekt i motoren som ellers
med oktan 95 stiller tændingen (om den regulerer turbotrykket ved jeg
ikke).

VH Esben

Fra : Klaus Andersen

Dato : 30-11-06 20:56

<esben.sorensen@comhem.se> skrev i en meddelelse

Klaus Andersen skrev:
> [...]

literprisen. Desuden har jeg så maksimal effekt i motoren som ellers
med oktan 95 stiller tændingen (om den regulerer turbotrykket ved jeg

ok - tak for dit input.