Hvorfor er det mon sådan?
Fra : Martin Christiansen

Dato : 29-11-06 17:44

Jeg kører ofte på motorvejen og observerer gang på gang følgende:

- Når en personvogn ligger lige bag en lastbil og ikke kan (eller vil)
komme ud, imens andre bilister overhaler på stribe, er føreren næsten altid
en kvinde (eller en mand, som taler i mobil).

- Når en personvon konsekvent kører 2 km/t. under fartgrænsen, er føreren
næsten altid en kvinde (eller en mand, som taler i mobil).

Det er altså ikke bare et tomt postulat - prøv at lægge mærke til det og se,
at det virkelig er rigtigt. Hvorfor mon det er sådan?

NB: Kom nu ikke og sig, at jeg er mandschauvinist! Ovenstående mønster er
rene, objektive iagttagelser. Om kvinder så er bedre eller dårligere
bilister end mænd er en *helt* anden diskussion!

Fra : Stefan

Dato : 29-11-06 18:03

> NB: Kom nu ikke og sig, at jeg er mandschauvinist! Ovenstående mønster er
> rene, objektive iagttagelser. Om kvinder så er bedre eller dårligere
> bilister end mænd er en *helt* anden diskussion!

Det er ikke helt korrekt, dem der ligger bag lastbilerne er ofte ældre
damer.
Dem der siksakker, overhaler indenom og blinker og dytter er unge mænd
19-28.
Dem der kører stationcar og ligger 3 cm fra bagereste kofanger er kvinder i
alderen 28-38, enten med 2-3 skrigende unger på bagsædet, eller skal hente
dem!!!
Dem der ligger i cedes'er, bimmere etc. af større kalibere er mænd 45-65, de
ligger også 3 cm fra kofangeren, for "deres erfaring er jo deres force og
langt mere værd end reaktionsevne"
Og så er der alle os andre der bare overholder fartgrænserne og ligger i
vejen for alle de andre

Stef
Der godt kan finde på at ligge sig bag en truck og slappe af og nyde turen
og ro'en.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-11-06 18:20

In article <456dbd5d$0$142$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
"Stefan" <stefware@email.dk> wrote:

> Der godt kan finde på at ligge sig bag en truck og slappe af og nyde turen
> og ro'en.

Jeg kan også godt lide at slappe af og nyde turen.. men bag en truck?
Aldrig i livet. Truck = stenslag.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Stefan

Dato : 29-11-06 19:10

> Jeg kan også godt lide at slappe af og nyde turen.. men bag en truck?
> Aldrig i livet. Truck = stenslag.

Stenslag = forsikringen ordner det gratis! Har dog aldrig fået et bag en
lastbil, kun modkørende.

Stef

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-11-06 19:28

In article <456dcce5$0$140$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
"Stefan" <stefware@email.dk> wrote:

> Stenslag = forsikringen ordner det gratis! Har dog aldrig fået et bag en
> lastbil, kun modkørende.

Jeg har fået adskillege fra lastbiler.. det gyser i mig hver gang jeg
skal passsere en.. dvs. det gyser ret tit. Hader lyden og synet af et
stenslag.

Hellere undgå stenslag end reppe dem.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Martin Petersen

Dato : 29-11-06 20:03

"Stefan" <stefware@email.dk> skrev i en meddelelse

> Stenslag = forsikringen ordner det gratis! Har dog aldrig fået et bag en
> lastbil, kun modkørende.

Laver de også din sandblæste motorklap/forkofanger?

- Martin

Fra : Stefan

Dato : 29-11-06 20:56

> Laver de også din sandblæste motorklap/forkofanger?
>
> - Martin

Kofangeren har de lige lavet, men det var pga. en hund! Men motorhjælmen
skal jeg da lige høre dem om.

Stef
Der ikke er så personligt knyttet til sit køretøj!

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-11-06 21:10

In article <456de5d7$0$143$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
"Stefan" <stefware@email.dk> wrote:

> Der ikke er så personligt knyttet til sit køretøj!

Nej men det er vi andre som skal købe din brugtbil.. ;)

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Stefan

Dato : 29-11-06 21:54

> Nej men det er vi andre som skal købe din brugtbil.. ;)

Så er du velkommen til at købe en anden Golfen er der du ikke meget ved
at købe (549kkm på tæller og 20 år på bagen) og SS'eren kan man da
efterhånden god se den har triller 190kkm på de 5 år vi har haft den. Her i
familien er det brugsgenstande ikke brugskunst Så længe de er mekanisk
iorden og ikke er ved at ruste fra hinanden er der ingen overflødig pudsleri
omkring dem!

Stef

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 30-11-06 07:25

In article <456df359$0$145$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
> [...]

> iorden og ikke er ved at ruste fra hinanden er der ingen overflødig pudsleri

Okay det er også helt iorden, når man ikke interesserer sig for biler så
vil det jo også altid være sådan.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Fam. Olsen

Dato : 30-11-06 18:23

> Nej men det er vi andre som skal købe din brugtbil.. ;)

Skal du da det???

MVH Niels

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 30-11-06 22:09

In article <456f1488$0$3528$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
"Fam. Olsen" <dono@newmail.dk> wrote:

> "Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Skal du da det???

Nu husker jeg ikke hvilken bil han har, men måske?

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Deaster

Dato : 30-11-06 12:07

Stefan skrev:

> Stenslag = forsikringen ordner det gratis! Har dog aldrig fået et bag en
> lastbil, kun modkørende.

Nu rammer stenslag jo også andet end in forrude.

--
Lars Holst når han er bedst:
"Og hvad er så det for nogle trusler du nu opfinder?

Fra : Stefan

Dato : 30-11-06 17:59

> Nu rammer stenslag jo også andet end in forrude.

Jo men ikke noget der tager synderligt skade af det med mindre det er en møj
stor sten.

Stef

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 30-11-06 18:02

In article <456f0def$0$140$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,

> Jo men ikke noget der tager synderligt skade af det med mindre det er en møj
> stor sten.

Ridser og mat overflade er en stor skade i min verden..

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Stefan

Dato : 30-11-06 19:07

> Ridser og mat overflade er en stor skade i min verden..

hmmm....

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 30-11-06 22:09

In article <456f1da5$0$65123$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,

> hmmm....

Og så kan du nok regne ud at en bule er en katastrofe.

Ja jeg elsker min bil på højde med fruen.. og inden I himler helt så er
det til fruens fordel for det er satme højt

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Otto J.

Dato : 29-11-06 23:07

> [...]
> og langt mere værd end reaktionsevne"
> Og så er der alle os andre der bare overholder fartgrænserne og ligger i

Kan vi så ikke lige få en demografi på de klapoddere der mener at man skal
bremse op for at overhale en lastbil?

Mvh. Otto

Fra : Stefan

Dato : 30-11-06 00:28

"Otto J." <hifiotto@hotmail.com> wrote in message

> Kan vi så ikke lige få en demografi på de klapoddere der mener at man skal
> bremse op for at overhale en lastbil?

Det er oftest alderen 55-65 for mænd og 20-28 for kvinder, der er vant til
bykørsel og lidt landevejskørsel. De er uvant med flow'et på motorvejen og
føler sig utrykke ved at skal bevæge sig forbi noget så stort, de vil dog
ofte også lave samme situation i bybilledet mht. lastbiler og busser. Det er
også dem der kører næsten i grøften hvis du møder dem på de små biveje på
landet, selv om der sagtens kan komme 2 Case IH Maxxum med terradæk forbi
hinanden uden at røre græsset (for byboerne er det sådan nogle her
http://www.fassaertmachines.nl/images/groot-maxxumld2_600.jpg )

Stef

Fra : Brian

Dato : 29-11-06 23:16

Martin Christiansen wrote:

> - Når en personvogn ligger lige bag en lastbil og ikke kan (eller vil)
> komme ud, imens andre bilister overhaler på stribe, er føreren næsten
> altid en kvinde (eller en mand, som taler i mobil).

Den situation synes jeg nu indimellem jeg befinder mig i - det er simpelthen
uundgåeligt, hvis man holder til højre.

Alt for mange ligger og cykler op og ned i fart, istedet for at få overhalet
hurtigt. Ofte sker der også det, at når man lige har afsluttet en
overhaling, giver den overhalede lige spanden lidt ekstra kul, trækker ud i
venstre spor for at overhale, hvorefter gassen går lidt af ballon'en og de
sådan set bare ligger ude i sporet og fylder op - i den situation, kan man
også blive fanget bag en lastbil

/Brian

Fra : J.K.Arning

Dato : 30-11-06 08:36

On Wed, 29 Nov 2006 17:44:00 +0100, Martin Christiansen wrote:

> - Når en personvogn ligger lige bag en lastbil og ikke kan (eller vil)
> komme ud, imens andre bilister overhaler på stribe, er føreren næsten altid
> en kvinde (eller en mand, som taler i mobil).

Og det er næsten altid en mand der bliver irriteret over det.

> [...]

> Det er altså ikke bare et tomt postulat - prøv at lægge mærke til det og se,
> at det virkelig er rigtigt. Hvorfor mon det er sådan?

Hvorfor er det næsten altid en mand der bliver irriteret over det?

> NB: Kom nu ikke og sig, at jeg er mandschauvinist! Ovenstående mønster er
> rene, objektive iagttagelser. Om kvinder så er bedre eller dårligere
> bilister end mænd er en *helt* anden diskussion!

Kom nu ikke og sig jeg bare vil være på tværs, men det er da rigtigt at
nogle mænd lader sig provokere at de besynderligste ting, lad dog bilen
blive bag lastbilen, lad dog belisten køre 2 km/t under fartgrænsen, det er
trods alt kun 2 km/t.

--
:: J.K.Arning :: 30-11-2006 08:32:57 :: http://arning.dk ::

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 30-11-06 08:59

J.K.Arning used his keyboard to write :
> [...]
> blive bag lastbilen, lad dog belisten køre 2 km/t under fartgrænsen, det er

2km/t langsommere er faktisk mere irriterende end 10km/t langsommere -
en der kører 2km/t langsommere tager en helt frokostpause at overhale
:(

Fra : Finn Guldmann

Dato : 02-12-06 17:20

Henrik Stidsen skrev:
> 2km/t langsommere er faktisk mere irriterende end 10km/t langsommere -
> en der kører 2km/t langsommere tager en helt frokostpause at overhale :(

Hvad hulen ligger du også og laver ude på motorvejen i din frokostpause?

--
MVH Finn Flaskehalsproblem? Det eneste flaskehalsproblem jeg kan få
øje på er i overkanten af baglommerne hos arbejdsgiverne. De skulle se

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 02-12-06 17:24

Finn Guldmann used his keyboard to write :

> Hvad hulen ligger du også og laver ude på motorvejen i din frokostpause?

Har du aldrig hørt om flextid ? ;)

Fra : Finn Guldmann

Dato : 02-12-06 18:55

Henrik Stidsen skrev:
> Har du aldrig hørt om flextid ? ;)

Er der ikke for langt at køre hjem og holde frokost?

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 03-12-06 00:27

It happens that Finn Guldmann formulated :

> Er der ikke for langt at køre hjem og holde frokost?

Joo, men Kolding er ikke så langt væk - og man kan da slet ikke nå det
hvis folk ligger og kører langsomt ;)

Fra : Finn Guldmann

Dato : 03-12-06 07:29

Henrik Stidsen skrev:
> Joo, men Kolding er ikke så langt væk - og man kan da slet ikke nå det
> hvis folk ligger og kører langsomt ;)

Hvad hulen har de i Kolding der er værd at køre efter?

--
MVH Finn Hører du til dem der ikke ønsker at give plads til at last-
bilerne kan trække uden om noget i nødsporet, skal du huske at ringe

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 03-12-06 10:40

In article <ektqs3$7ms$2@newsbin.cybercity.dk>,
Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

> Hvad hulen har de i Kolding der er værd at køre efter?

HOST!...

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Finn Guldmann

Dato : 03-12-06 14:27

Martin Johansen [6000] skrev:
> HOST!...

Det skulle da lige være at, svjv, kommer politiet kun på gaden når de
tilkaldes.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 03-12-06 14:59

In article <ekujam$i4m$1@newsbin.cybercity.dk>,
Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

> Det skulle da lige være at, svjv, kommer politiet kun på gaden når de
> tilkaldes.

Jeg ser tit politiet i gadebilledet.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 03-12-06 15:39

Martin Johansen [6000] has brought this to us :

> Jeg ser tit politiet i gadebilledet.

Det kan man jo så tænke lidt over hvorfor ;)

Fra : Finn Guldmann

Dato : 03-12-06 20:19

Martin Johansen [6000] skrev:
> Jeg ser tit politiet i gadebilledet.

Nu kommer du der jo også oftere end jeg, så jeg må jo løbe an på hvad
jeg bliver fortalt af en bekendt der også bor der.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 03-12-06 21:28

In article <ekv7vg$1183$1@newsbin.cybercity.dk>,
Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

> Nu kommer du der jo også oftere end jeg, så jeg må jo løbe an på hvad
> jeg bliver fortalt af en bekendt der også bor der.

Hehe. Jeg aner ikke hvordan det er i andre distrikter, men jeg ser dem
ofte, og jeg ville ønske de viste sig endnu mere.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 03-12-06 12:20

Finn Guldmann pretended :

> Hvad hulen har de i Kolding der er værd at køre efter?

Hmmm, godt spm egentlig...

Fra : Martin Christiansen

Dato : 30-11-06 16:04

"J.K.Arning" <spam@arning.dk> skrev i en meddelelse >

> [...]
> nogle mænd lader sig provokere at de besynderligste ting, lad dog bilen
> blive bag lastbilen, lad dog belisten køre 2 km/t under fartgrænsen, det

Jeg kan altså ikke erindre, at jeg på noget tidspunkt har udtrykt
irritation? Når jeg ser det, så overhaler jeg da bare og så er den ikke
længere - men jeg undrer mig lidt.

--Martin

Fra : Kai

Dato : 30-11-06 10:27

Kører 2 km for langsomt, når man kører bag en lastbil på
motorvejen.
Jamen, lastbilen kører da kun 70 km/t, som den må - ikke?

(undskyld min uvidenhed, jeg kører sjældent på motorvej *ggg*)

Fra : Uffe Ravn

Dato : 30-11-06 10:50

Kai wrote:

> Kører 2 km for langsomt, når man kører bag en lastbil på
> motorvejen.
> Jamen, lastbilen kører da kun 70 km/t, som den må - ikke?
>
> (undskyld min uvidenhed, jeg kører sjældent på motorvej *ggg*)

Ja, for lastbilerne må køre 80 km/t på motorvej.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 30-11-06 11:26

> Ja, for lastbilerne må køre 80 km/t på motorvej.

Hvor tit møder du nogen som nøjes med det?. De ligger alle i det "#¤%§
område 90-95 som enten er for langsomt, el. for hurtigt.

Fra : Uffe Ravn

Dato : 30-11-06 11:50

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> "Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev

> Hvor tit møder du nogen som nøjes med det?. De ligger alle i det "#¤%§
> område 90-95 som enten er for langsomt, el. for hurtigt.

Jeps, langt de fleste ligger på lige knapt 90, mit udsagn galdt at

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 30-11-06 14:00

Martin Christiansen wrote:

> - Når en personvogn ligger lige bag en lastbil og ikke kan (eller vil)
> komme ud, imens andre bilister overhaler på stribe, er føreren næsten
> altid en kvinde (eller en mand, som taler i mobil).

Bortset fra at jeg holder en ordentlig afstand kunne det sagtens være mig
hvis jeg ikke gider køre hurtigt den dag. Det er faktisk ret afslappende
bare at følge med strømmen i højre spor

Og nej, jeg snakker ikke i mobiltelefon når jeg kører.

Ebbe