Skudsmål til Camry?
Fra : Martin Bak

Dato : 29-11-06 17:19

Vi kigger stadig efter en bil til konen.
I morgen skal vi ud og se på en Camry fra ´94
2,2 l. Den har ikke kørt ret langt, og prisen synes fornuftig. 30.000,-
I forhold til, hvad jeg har set at de ellers handles for forekommer det som
en overordentlig rimelig pris.

Er der noget særligt at være opmærksom på? Tekniske/rustmæssige skavanker?
Reservedelspriser?

Jeg fornemmer, at det er en ret stor bil. Er den mon til at forsikre uden at
blive ruineret? (konen er ret ny bilist, -0 års skadefri : / )

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Basil

Dato : 29-11-06 18:40

Martin Bak frembragte:
> [...]
>
> Jeg fornemmer, at det er en ret stor bil. Er den mon til at forsikre uden at
> blive ruineret? (konen er ret ny bilist, -0 års skadefri : / )

Prisen virker sgu lidt for mistænksom, se denne:
http://bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=1050533&page=1
Forsikringspræmien kan næsten kun din forsikring svare dig på, de
fleste selskaber har telefontid om aftenen, så det er bare at ringe.
Kai

Fra : Ole

Dato : 29-11-06 19:38

En Camry kører en million km uden problemer - hvis du kan holde rusten væk.
Du skal se grundigt efter rust - mekanikken er ikke et problem.
Den kan være lidt dyrere end f.eks. Carina/Avensis i reservedele, men vær
opmærksom på at nogle reservedele er identiske, men prissat højere hvis du
bestiller til en Camry i stedet for en Carina.

mvh Ole

Fra : Kåre

Dato : 29-11-06 20:39

> [...]
> Forsikringspræmien kan næsten kun din forsikring svare dig på, de fleste
> selskaber har telefontid om aftenen, så det er bare at ringe.

Den valgte bil er så også hos forhandler, en 3.0 l motor og automatgear.

Her måske noget af det han har set på:
http://bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=1060266&page=1

Men stadig noget dyrere.
Absolut en fornem vogn til kone-bil!
Camry er en MEGET overset herrevogn. Meget luksus for pengene i forhold til
de "rigtige" luksusbiler.

Kåre

Fra : Martin Bak

Dato : 29-11-06 21:17

"Kåre" <kaare@raffish.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Men stadig noget dyrere.
> Absolut en fornem vogn til kone-bil!
> Camry er en MEGET overset herrevogn. Meget luksus for pengene i forhold

Det bliver spændende at se den i morgen. Den bil vi skal se på er også med
aut. (Det er et krav i fruens kørekort).
Der skal være et eller andet helt galt, tror jeg, hvis ikke vi køber den.
Det er selvfølgelig en stor vogn, og vi skal lige vurdere om hun vil kunne
føle sig godt tilpas med en skøjte i den størrelse.

Update følger i morgen ;)

Martin

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 29-11-06 21:30

Martin Bak skrev:

> [...]
> den. Det er selvfølgelig en stor vogn, og vi skal lige vurdere om hun
> vil kunne føle sig godt tilpas med en skøjte i den størrelse.

Vi (jeg) har en 97'er man. og den er dejlig - min kone kørte den uden probs
(110 på landevejen: den er ret lydløs)
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Kåre

Dato : 29-11-06 21:45

> Vi (jeg) har en 97'er man. og den er dejlig - min kone kørte den uden
> probs (110 på landevejen: den er ret lydløs)
> --

Vores første bil var en Camry fra '83...
Ingen servo...havde man dårlig ryg, så var der enten risiko for at ødelægge
den helt, eller chance for at få den trænet op...Fruen prustede lidt når den
skulle lægges til landing på Aldi's P-plads.
Men ellers var det en herlig flyder.

Kåre

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 29-11-06 21:51

Kåre skrev:

> [...]
> ødelægge den helt, eller chance for at få den trænet op...Fruen
> prustede lidt når den skulle lægges til landing på Aldi's P-plads.

Hæ hæ ja - min kobling er væsentlig blødere end fruens i hendes Carina - jeg
fik et chock da jeg 1. gang skiftede tilbage til hendes bil; der er den
stenhård!

Og servoen i Camry er progressiv, så dét er ren luxus
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Martin Bak

Dato : 30-11-06 11:30

> Update følger i morgen ;)

Nu har vi set og prøvet bilen. Og købt den.

Den har kørt 198.000 km. Alt service er overholdt med dokumentation og alle
brugte reservedele er originale. Den har helt ny udstødning og bremser.
Tandrem skiftet ved 178.000 km. Den har fine Alu-fælge + et sæt fælge med
vinterdæk. Alle dæk har over 50% tilbage. Aftageligt anhængertræk.
Den har aldrig været skadet, og fremtræder vældig flot, uden noget rust
overhovedet.
Synet uden bemærkninger den 7.11.06
Den har kørt som diplomatbil indtil 1998, hvor sælger købte den. Der blev
først betalt told da sælger overtog den.
Sælger er et modent ægtepar, der nu skifter ud med en mindre fabriksny bil.

Vi føler os lidt heldige ;)

Martin

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 30-11-06 11:52

Martin Bak skrev:

> Vi føler os lidt heldige ;)

Hæ hæ - så mangler vi bare en stak billeder
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Mads Stetter

Dato : 30-11-06 15:51

Hans Paulin (6310) wrote:

> Hæ hæ - så mangler vi bare en stak billeder

Yes... Det ville være rart! Lyder som et godt køb!

MVH Stetter

Fra : Martin Bak

Dato : 30-11-06 15:56

"Mads Stetter" <stetter@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Yes... Det ville være rart! Lyder som et godt køb!

Jeg ved, at sælger har taget billeder af den, dem vil jeg prøve at lokke ud
af dem. Vi overtager først dytten på onsdag. Sælger tilbød nemlig lige at
skifte olie+filter først ;)

Jeg skal prøve at skaffe billederne.

Martin

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 30-11-06 18:04

Martin Bak skrev:

> Jeg skal prøve at skaffe billederne.

Tak!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Martin Bak

Dato : 30-11-06 19:13

> Tak!

Her er de så:

Martin

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 30-11-06 19:26

Martin Bak skrev:

> Her er de så:

Øvs - "Adgang nægtet"

Kan du lægge dem på 'binaer.motor evt?
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Martin Bak

Dato : 30-11-06 19:35

> Øvs - "Adgang nægtet"
>
> Kan du lægge dem på 'binaer.motor evt?

Det er såmænd der de ligger ;)

Martin

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 30-11-06 19:42

Martin Bak skrev:

> Det er såmænd der de ligger ;)

Hæ hæ - dét var det da osse!

Linket virkede bare ikke

Flot vogn!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Basil

Dato : 30-11-06 16:02

Martin Bak formulerede torsdag:
> [...]
> først betalt told da sælger overtog den.
> Sælger er et modent ægtepar, der nu skifter ud med en mindre fabriksny bil.

Udtrykket "heldige kartoffel" kommer helt til sin ret her.
Tillykke med dyret.
Normalt ville jeg ikke købe en brugt bil, men den beskrivelse du giver
af den, og prisen, kan godt gøre mig interesseret.
Måske konens Starlet skal opgraderes til Camry :oÞ
Kai

Fra : Bjarne Rosenkrands

Dato : 30-11-06 01:07

> [...]
>
> Jeg fornemmer, at det er en ret stor bil. Er den mon til at forsikre uden
> at blive ruineret? (konen er ret ny bilist, -0 års skadefri : / )

En jeg kender var engang ude og kigge på en Camry, som lige havde fået lavet
automatgearet. Mener det var omkring 25.000,00 det havde kostet. Så er det
bare at bede til at det holder:-/

Bjarne