Westfield bil.
Fra : Lars

Dato : 28-11-06 17:52

Hejsa, er der nogen der har en Westfield bil??
Hvad koster sådan en i afgift??

Jeg skal selv bygge den af det samlesæt som jeg køber.

Jeg vil jo gerne have den på danske plader.

Lars H. Pedersen

gti(fjern)lasse@get2net.dk

Posted with NewsLeecher v3.0 Final
* Binary Usenet Leeching Made Easy
* http://www.newsleecher.com/?usenet

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 28-11-06 18:31

Lars Pedersen wrote:
> Hejsa, er der nogen der har en Westfield bil??
> Hvad koster sådan en i afgift??
>
> Jeg skal selv bygge den af det samlesæt som jeg køber.
>
> Jeg vil jo gerne have den på danske plader.

Er du sikker på, at den kan komme på danske plader?

Fra : BJ

Dato : 28-11-06 18:38

meddelelse news:456c7266$0$49203$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> Er du sikker på, at den kan komme på danske plader?

Det kan den. Det er en replika af en Lotus Super 7.

En af mine genboer har en Westfield og det har hans kammi også.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : BJ

Dato : 28-11-06 18:40

http://www.westfield-sportscars.co.uk/

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 28-11-06 18:42

BJ wrote:
> Det kan den. Det er en replika af en Lotus Super 7.
>
> En af mine genboer har en Westfield og det har hans kammi også.

OK.

Jeg har også en replika af en Lotus Super 7 og den kan ikke...

Fra : BJ

Dato : 28-11-06 18:46

meddelelse news:456c7505$0$49202$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> OK.
>
> Jeg har også en replika af en Lotus Super 7 og den kan ikke...

Trist.

Der er endda en til salg på mobile.de med en alt for lille motor.

Man kan jo bygge potten og "sælge " den til Tyskland, hvor den så
indregistreres og efterfølgende eksporteres tilbage til DK...

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : BJ

Dato : 28-11-06 18:48

....alternativt købe en ny her og få den til DK:

http://www.carbuilt.de/roadster.htm

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 28-11-06 19:02

BJ wrote:
> "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
>
> ...alternativt købe en ny her og få den til DK:
>
> http://www.carbuilt.de/roadster.htm

Mener jeg ikke...

Vi har en kører i klassen, som skulle arbejdet meget på at få en af vores
biler på plader.
Dette kunne ikke lade sig gøre, da de ikke var crashtestet...

Biler magen til min kører i stribevis i England...
http://www.stuart-taylor.co.uk/

Fra : BJ

Dato : 28-11-06 19:21

meddelelse news:456c799b$0$49203$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> Mener jeg ikke...

O.k.

> Vi har en kører i klassen, som skulle arbejdet meget på at få en af vores
> biler på plader.
> Dette kunne ikke lade sig gøre, da de ikke var crashtestet...

Det er en Wstfield vist heller ikke, men alligevel kører der 2 på danske
plader i Vejle.

> Biler magen til min kører i stribevis i England...
> http://www.stuart-taylor.co.uk/

Jep.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Niels Bengaard

Dato : 28-11-06 20:36

> Det er en Wstfield vist heller ikke, men alligevel kører der 2 på danske
> plader i Vejle.

Er indregistreret for nylig?

Niels

Fra : BJ

Dato : 28-11-06 20:40

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Er indregistreret for nylig?

Jeg ved ikke præcist hvornår, men han har da drønet rundt i hans (genboen) i
ca. 2 år nu.

Hans kammi købte sin samtidig.

De præcise indregistreringsdatoer kender jeg ikke, hvorfor?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Niels Bengaard

Dato : 28-11-06 20:51

> Jeg ved ikke præcist hvornår, men han har da drønet rundt i hans (genboen)
> i ca. 2 år nu.
>
> Hans kammi købte sin samtidig.
>
> De præcise indregistreringsdatoer kender jeg ikke, hvorfor?

Min formodning var at tidligere var det nemmere at få en sådan bil
registreret.
Kunne samtidig ikke finde på skats hjemmeside at der er betalt afgift af en
westfield.
Hvis du har reg. nummer kan den slås op på biltorvet, så kan man se præcis
mærke, registreringsdato osv.

Niels

Fra : BJ

Dato : 28-11-06 20:54

> [...]

> en westfield.
> Hvis du har reg. nummer kan den slås op på biltorvet, så kan man se præcis

O.k., dog håber jeg ikke det er vigtig for dig, da jeg ikke ønsker at bevæge
mig ud i natten og ud på villavejene for at gå ind i en indkørsel og åbne en
garage for at du kan få tilfredsstillet din nysgerrighed.

Jeg skal da se om jeg kan huske til foråret (2007), når bilen igen skal ud
på vejen om jeg kan få noteret nummerpladens nummer for dig.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Niels Bengaard

Dato : 28-11-06 21:21

> [...]
>
> Jeg skal da se om jeg kan huske til foråret (2007), når bilen igen skal ud
> på vejen om jeg kan få noteret nummerpladens nummer for dig.

Det er ikke specielt vigtigt for mig, jeg ville bare hjælpe til med hvordan
man kunne komme et svar nærmere.

Niels

Fra : BJ

Dato : 28-11-06 21:35

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det er ikke specielt vigtigt for mig, jeg ville bare hjælpe til med
> hvordan man kunne komme et svar nærmere.

O.k., jeg ville da også gerne hjælpe.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : martin

Dato : 29-11-06 07:51

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> wrote in message

> [...]
>
> KLIP

> O.k.

> Det er en Wstfield vist heller ikke, men alligevel kører der 2 på danske

Jeg mener at der er noget med alderen hvis en bil er fra før 199X så kan
det ladesig gøre alligevel
spørg Regin. www.caterham.dk.

Martin.

Fra : martin

Dato : 29-11-06 07:46

> [...]
>
> Det kan den. Det er en replika af en Lotus Super 7.
>
> En af mine genboer har en Westfield og det har hans kammi også.

Øhh.. jeg er ikke sikker på at du kan indregistrere den i DK.

Jeg vil anbefale at du liige tager kontakt til Regin. på www.caterham.dk
han kender reglnerne for den type biler.

Martin Olsen

Lotus Seven mk3 68'

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 29-11-06 10:18

"martin" <nej@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Øhh.. jeg er ikke sikker på at du kan indregistrere den i DK.
>
> Jeg vil anbefale at du liige tager kontakt til Regin. på www.caterham.dk
> han kender reglnerne for den type biler.

Dette er sakset fra www.caterham.dk :

Jeg kan ikke hjælpe dig med at registrere hverken Locust, Westfield eller
andre kloner. Såvidt mig bekendt opfylder ingen af disse gældende regler.
Nogle er måske registreret her i landet, men der blev også registreret en
Caterham før den reelt var godkendt.

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : martin

Dato : 29-11-06 12:20

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> Nogle er måske registreret her i landet, men der blev også registreret en

ja der kan man bare se !
REGIN: "Såvidt mig bekendt opfylder ingen af disse gældende regler. "

jeg tror at man vil få store problemer med at få en westfield registret med
de regler der er i dag .

Martin

Fra : BJ

Dato : 29-11-06 13:33

"martin" <nej@mail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> ja der kan man bare se !
> REGIN: "Såvidt mig bekendt opfylder ingen af disse gældende regler. "

Ja, det er egentlig ret interessant.

> jeg tror at man vil få store problemer med at få en westfield registret
> med de regler der er i dag .

Hvis de kan registreres i eks. Sverige, Tyskland eller for den sags skyld
Holland, har jeg umiddelbart svært ved at se en begrundelse.

Har vi da strengere krav til biler i DK end andre i EU?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 29-11-06 13:59

> Har vi da strengere krav til biler i DK end andre i EU?

Svjv, så ja.
Hvad med lygter og lygteføring?

Har en bekendt der kom til syn med en Calibra.
Der var Tüv på materialerne til de ændringer der var foretaget på bilen.
Han fik valget mellem at stille til omsyn en måned senere,
eller blive indberettet for ulovlige konstruktive ændringer.
Der var ændret 'en-smule' i motoren (turbo
Af andre ting kan nævnes bla. andre bremser (som kunne blive
Endvidere så var bilen sænket, havde fået body-kit samt anden kabine.

Så jeg vil sige at der gælder andre regler i DK-land.

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : BJ

Dato : 29-11-06 14:04

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Svjv, så ja.
> Hvad med lygter og lygteføring?

Den har fine lygter, både foran og bag på.

> [...]
> Endvidere så var bilen sænket, havde fået body-kit samt anden kabine.
>
> Så jeg vil sige at der gælder andre regler i DK-land.

Det kunne være ganske interessant af få bekræftet.?

Jeg ville da mene, en bil der er indregistreret helt lovlig i et andet
EU-land, uden problemer skulle kunne overføres og indregistreres i et andet
land.

www.roadster.se

Fed video: http://www.roadster.se/video/knutstorp.wmv

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 29-11-06 14:16

> Jeg ville da mene, en bil der er indregistreret helt lovlig i et andet
> EU-land, uden problemer skulle kunne overføres og indregistreres i et
> andet land.

Men så burde man vel også kunne overføre synet.
Selv en bil der er nysynet i Tyskland skal igennem et dansk funktionssyn for
at få danske plader (og et toldsyn) så de må (burde) da kigge efter et eller
andet de andre ikke kigger efter.
Måske sker det netop for at tjekke "særligt udstyr". Er kængurugitter f.eks.
ikke stadigt lovligt i andre lande?

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved

Fra : BJ

Dato : 29-11-06 15:28

"Ole Gaarde Kristensen" <netpost98@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Men så burde man vel også kunne overføre synet.

Hvorfor det, når vi nu kender kvaliteteten, der vel ikke er meget bedre i
andre EU-lande.

> Selv en bil der er nysynet i Tyskland skal igennem et dansk funktionssyn
> for at få danske plader (og et toldsyn) så de må (burde) da kigge efter et
> eller andet de andre ikke kigger efter.

Hvad er der specielt ved en Westfield Superseven, der skulle gøre den umulig
i Danmark og duelig i andre EU-lande..?

> Måske sker det netop for at tjekke "særligt udstyr". Er kængurugitter
> f.eks. ikke stadigt lovligt i andre lande?

Et sådan ville alligevel ikke passe på en Westfield Superseven, så her kan
jeg ikke følge dig.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 30-11-06 03:37

[KLIP]

> Hvorfor det, når vi nu kender kvaliteteten, der vel ikke er meget bedre i
> andre EU-lande.

Enig. Tror også det er lige godt - eller lige dårligt over det meste af
linjen.

> Hvad er der specielt ved en Westfield Superseven, der skulle gøre den
> umulig i Danmark og duelig i andre EU-lande..?

Fisk. Kender ikke den pågældende bil men mente det mere på et principelt
plan.

> Et sådan ville alligevel ikke passe på en Westfield Superseven, så her kan
> jeg ikke følge dig.

Forståeligt nok. Det jeg mener er at der kan være udstyr og indretning der
er lovligt i andre lande men som ikke er det i Danmark.
Det bliver vel ikke pr. automatik lovligt fordi det sidder på bilen når den
kommer til landet.
Det var pointen.

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 29-11-06 14:28

> [...]
>
> Jeg ville da mene, en bil der er indregistreret helt lovlig i et andet
> EU-land, uden problemer skulle kunne overføres og indregistreres i et

Fed bil

Så kommer det negative.
Hvordan er det med fritliggende udstødning i DK?
Har lygterne mere end 400mm til køretøjets yderste punkt?
Bliver forhjulene mon opfattet som "udragende dele"?
Sidekollision?

Men det er nu et frækt køretøj

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : BJ

Dato : 29-11-06 15:32

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Fed bil

Jep.

> [...]
> Har lygterne mere end 400mm til køretøjets yderste punkt?
> Bliver forhjulene mon opfattet som "udragende dele"?

Vi gætter jo bare.

Har du ikke lyst til at spørge Bilinspektionen eller hvem der måtte kunne
give et officielt svar, hvad der skulle være til hinder for en
godkendelse/indregistrering i DK.

Misundelse er vel ingen retsgyldig grund, trods det faktum, en
velproportioneret Westfield nok ville lande på mellem 500.000 og 800.000
danske velnærede kroner.

I samme forbindelse, er en Morgan omfattet samme spørgsmål og kan således
heller ikke indregistreres fra ny i DK?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : EK

Dato : 29-11-06 16:34

BJ <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:456d99ce$0$2109$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

KLIP

Såfremt et køretøj er typegodkendt i et andet EU-land, kan det også
registreres i DK. Det er forholdsvist nyt, men gældende EU-lov.
Derfor er der nu bl.a. ikke længere mulighed for at afvise registrering af
ATV´ere og trikes i DK. Det har tidligere ikke været muligt.
mvh
Erik

Fra : BJ

Dato : 29-11-06 16:39

"EK" <downloading@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> Derfor er der nu bl.a. ikke længere mulighed for at afvise registrering af
> ATV´ere og trikes i DK. Det har tidligere ikke været muligt.

A fhjertet tak.

Du kan vel ikke til overflod henvise til et link?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 29-11-06 16:43

> [...]
> Derfor er der nu bl.a. ikke længere mulighed for at afvise registrering af
> ATV´ere og trikes i DK. Det har tidligere ikke været muligt.

Gælder dog kun såfremt goedkendelsen er udstyret med et "E"
godkendelsenummer, ellers ikke.

--
MVH Hans

Fra : BJ

Dato : 29-11-06 16:46

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXtele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Gælder dog kun såfremt goedkendelsen er udstyret med et "E"
> godkendelsenummer, ellers ikke.

Hvad betyder et "E" og er alle godkendte biler i EU ikke det?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 29-11-06 17:40

> Hvad betyder et "E" og er alle godkendte biler i EU ikke det?

Tidligere stod der eksempelvis A xxxxx-x.

I dag Har man en fælles Europæisk godkendelsestandard, Disse
typegodkendelser starter E xxxxx-x. Også kaldet EU standard typegodkendelse.

--
MVH Hans

Fra : BJ

Dato : 29-11-06 17:59

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXtele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Tidligere stod der eksempelvis A xxxxx-x.
>
> I dag Har man en fælles Europæisk godkendelsestandard, Disse
> typegodkendelser starter E xxxxx-x. Også kaldet EU standard
> typegodkendelse.

Hvad skulle vi så med oplysningen, da alle nye biler i EU er EU standard
typegodkendte.?

Det er en Westfield således ... eller?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Niels Bengaard

Dato : 29-11-06 19:04

> Hvad skulle vi så med oplysningen, da alle nye biler i EU er EU standard
> typegodkendte.?
>
> Det er en Westfield således ... eller?

Der foreligger ingen typegodkendelse af Westfield ifølge færdselsstyrelsens
hjemmeside.
Når en bil ikke er typegodkendt gælder der specielle regler for
indregistrering af denne. Alle de krav der stilles i disse regelsæt er det
op til ejer af bilen at dokumentere.
Som udgangspunkt kan Westfield have denne dokumentation liggende og sende
med bilen, det må firmaet kunne besvare, alternativt skal man selv betale
for at få den lavet.

Niels

Fra : BJ

Dato : 29-11-06 19:34

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> med bilen, det må firmaet kunne besvare, alternativt skal man selv betale

Kan du finde nogen Trikes og ATV´ere?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Niels Bengaard

Dato : 29-11-06 20:02

> Kan du finde nogen Trikes og ATV´ere?

Ja, tog mig et par sekunder da jeg ikke kender hvad de hedder, men fandt da
en Kinroad 150cc quad.
Der er også 4 stk PGO quad osv. osv.

Det er vist denne regel jeg har hørt anvendt flere gange, men den kræver at
bilen registreres i udlandet først.

§ 17. Brugte køretøjer, der ikke tidligere har været registreret her i
landet, og som

har været registreret i mindst tre måneder i udlandet, kan dog synes og
tages i brug

uden godkendelseserklæring, hvis det pågældende køretøj er i nøje
overensstemmelse

med en tidligere udstedt standardtypegodkendelse, anmeldt EF-typegodkendelse

eller typegodkendelse. Det samme gælder for køretøjer, der tidligere har
været

registreret efter de særlige regler om forsvarets eller redningsberedskabets
køretøjer.

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 30-11-06 08:29

> Hvad skulle vi så med oplysningen,

Nu er der jo stor forskel på de gamle "S" "A" godkendelser og den nuværende
"E" godkendelse, de to første kunne aldrig bruges sammen med en importbil,

> da alle nye biler i EU er EU standard typegodkendte.?

Er ikke nødvendigvis tilfældet, en fabrikant eller G-erklæring kan også
danne grundlag for selektiv godkendelse her i landet.

> Det er en Westfield således ... eller?

Har ikke kunnet finde nogen "E" typegodkendelse eller for den sags skyld "S"
eller "A".

Det kan dog i teorien lade sig gøre med en G-erklæring, tror dog ikke mange
i dag har lyst til alt det besvær det afstedkommer.

--
MVH Hans

Fra : Møller

Dato : 29-11-06 20:58

"Lars Pedersen" <my@cure.dk> wrote in message
> Hejsa, er der nogen der har en Westfield bil??
> Hvad koster sådan en i afgift??
>
> Jeg skal selv bygge den af det samlesæt som jeg køber.
>
> Jeg vil jo gerne have den på danske plader.
>
> Lars H. Pedersen

nu står der meget i efterfølgende mails om indregistrering m.v. men det ser
du nok.

Hvilken konfiguration havde du tænkt dig?
hvad med en Caterham, dem mener jeg at der kører nogle af her i DK:
http://www.lotusklub.dk

Møller

Fra : BJ

Dato : 29-11-06 22:21

"Møller" <mail..sspam@og.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvilken konfiguration havde du tænkt dig?

Ved Westfield Superseven en 2.0 eller gerne en 2.5. De andre bliver vildt
dyre.

> hvad med en Caterham, dem mener jeg at der kører nogle af her i DK:
> http://www.lotusklub.dk

Catherham har jeg kørt på bane i England. Fantastisk "go-kart".

Heller ikke et dårlig valg.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : EK

Dato : 30-11-06 00:33

BJ <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:456df9d5$0$2112$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Klip

Hej Bjørn,
nu gad jeg ikke gisne længere - jeg har spurgt www.westfield-sportscars.de
om de ligger inde med en E-godkendelse på deres modeller - ikke fordi jeg
selv skal have en men for at hjælpe dig og for at få min nysgerrighed
styret.
Når (hvis?) jeg får et svar, kommer jeg tilbage hermed.

mvh
Erik

Fra : BJ

Dato : 30-11-06 00:44

> [...]

> styret.
> Når (hvis?) jeg får et svar, kommer jeg tilbage hermed.

Hej EK.

Det lyder da rigtig spændende.

Da den også kan indregistreres i Sverige (det skriver de i hvert fald
indirekte "gatracer"), bør den være til stede.

"En gatracer byggd på samma legendariska Westfield chassi som speedsport med
individuellt upphängda hjul. Senaste bilen från Westfield med toppmoderna
Duratec-R motorn från Focus och Mondeo. Bilen finns i en mängd olika färger.
Kontakta oss för priser och offert!"

http://www.roadster.se/sport2000.html

Kunne være morsom at importere, hvis prisen kunne gøres overkommelig..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : EK

Dato : 30-11-06 03:42

BJ <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:456e1b44$0$2100$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

KLIP

> Da den også kan indregistreres i Sverige (det skriver de i hvert fald
> indirekte "gatracer"), bør den være til stede.

Du kan ikke regne med at få den registreret i DK, selv om det kan lade sig
gøre i S. De svenske myndigheder har altid været meget mere large med syn og
godkendelser end de danske.
Det eneste der tæller, er en E-godkendelse. Uden E-godkendelse kan du vist
godt glemme alt om reg. i DK, idet det vil kræve crashtest og en masse
dokumentation både fra fabrikanten og fra en godkendt prøveanstalt. ( f.eks.
det tyske TÜV)

KLIP

> http://www.roadster.se/sport2000.html
>
> Kunne være morsom at importere, hvis prisen kunne gøres overkommelig..

Absolut

mvh
Erik

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 30-11-06 19:03

BJ wrote:
> Da den også kan indregistreres i Sverige (det skriver de i hvert fald
> indirekte "gatracer"), bør den være til stede.

Kan du slet ikke bruge til noget.

I Sverige kan du bygge din egen bil, få den godkendt, og sætte plader på...

Fra : BJ

Dato : 30-11-06 19:26

meddelelse news:456f1cc2$0$49204$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> Kan du slet ikke bruge til noget.
>
> I Sverige kan du bygge din egen bil, få den godkendt, og sætte plader
> på...

Hvor er jeg nu glad for alle de mange indlæg, der målrettet lægger mig
begrænsninger for fode.

Vi har det herlig i andedammen.....

Der har kun været ét (1) reelt indlæg som har taget problemstillingen
positivt og konstruktivt op.

Prøv at se om du kan finde det..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Niels Bengaard

Dato : 30-11-06 19:41

> [...]
> begrænsninger for fode.
>
> Vi har det herlig i andedammen.....
>
> Der har kun været ét (1) reelt indlæg som har taget problemstillingen

Jeg vil tro det du kalder begrænsninger er det jeg kalder realiteter.
Der er ingen grund til at påbegynde et projekt man aldrig får på plader.

Niels

Fra : BJ

Dato : 30-11-06 19:42

> [...]

> Jeg vil tro det du kalder begrænsninger er det jeg kalder realiteter.
> Der er ingen grund til at påbegynde et projekt man aldrig får på plader.

Det kan du ikke påstå så skråsikkert uden samtlige muligheder er undersøgt
og afstemt med "autoriteterne".

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Niels Bengaard

Dato : 30-11-06 21:05

> Det kan du ikke påstå så skråsikkert uden samtlige muligheder er undersøgt
> og afstemt med "autoriteterne".

Det kan man sige, men jeg lægger i mine indlæg op til at køber må udersøge
det selv med Westfield om de leverer tilstrækkelig dokumentation.
Alternativt skriver jeg man selv skal fremskaffe den.
Men det er et spil med en sikker taber hvis det ikke lykkedes, og risikoen
for at tabe er meget stor.

Niels

Fra : BJ

Dato : 30-11-06 22:00

> [...]

> Alternativt skriver jeg man selv skal fremskaffe den.
> Men det er et spil med en sikker taber hvis det ikke lykkedes, og risikoen

Da kun hvis man ikke undersøger tingene til bunds og tager alle
"autoriteter" med i ed.

Hvis man forlods lader sig "inspirere" af denne tråd, så hulker man jo efter
nogle ganske få indlæg.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 30-11-06 22:29

> Da kun hvis man ikke undersøger tingene til bunds og tager alle
> "autoriteter" med i ed.
>
> Hvis man forlods lader sig "inspirere" af denne tråd, så hulker man jo
> efter nogle ganske få indlæg.

Har en vis mistanke om at sådan en problemstilling kan trigge BJ.
Det er vist det der hedder 'kalkuleret risiko'.

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : BJ

Dato : 30-11-06 22:32

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Har en vis mistanke om at sådan en problemstilling kan trigge BJ.
> Det er vist det der hedder 'kalkuleret risiko'.

Jeg kunne da ikke drømme om at købe en potte til mellem 200.000 og 400.000
kr. uden at undersøge til bunds om den kunne indregistreres.

Det skulle da lige være til ren banebrug.

Jeg kunne heller ikke drømme om at gå ned til en dansk forhandler og så på
baggrund af en prøvetur ud af vejen på en 10/20 km at købet en bil til
mellem 600.000 og 1.200.000 kr. uden at have kørt i den mindst en dag.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 30-11-06 22:49

> [...]
> baggrund af en prøvetur ud af vejen på en 10/20 km at købet en bil til
> mellem 600.000 og 1.200.000 kr. uden at have kørt i den mindst en dag.

og allerede nu har du været i gang med kalukationerne

Sådan en Westfield potte.
Hvis det skulle vise sig at det var komplet umuligt at få dk-plader på den,
kunne den så sælges til sverige igen og hvad ville prisen mon være (tabet)?

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : BJ

Dato : 30-11-06 22:52

> [...]
> den,
> kunne den så sælges til sverige igen og hvad ville prisen mon være

Aner det ikke, for så langt ville jeg aldrig lade det komme.

Jeg skal nu have fat i gutten længere ned ad vejen og høre hvor han og hans
kammi leger med deres Westfields.

Det er jo en potte, man selv nemt kan skrue i og arbejde med.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : BJ

Dato : 30-11-06 23:08

KLIP

> [...]
> hans kammi leger med deres Westfields.
>
> Det er jo en potte, man selv nemt kan skrue i og arbejde med.

Uhaaa ... man bliver helt lækkersulten, når man ser sådan en potte i
Donkervoort upgrade:

http://www.indigosite.nl/forum/getfoto.php?ID=568

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Niels Bengaard

Dato : 30-11-06 22:34

> Da kun hvis man ikke undersøger tingene til bunds og tager alle
> "autoriteter" med i ed.
>
> Hvis man forlods lader sig "inspirere" af denne tråd, så hulker man jo
> efter nogle ganske få indlæg.

Der er desværre heller ikke grund til andet vil jeg mene. Men ok, har folk
en positiv historie om indregistrering af disse køretøjer, så lad høre.

Niels

Fra : BJ

Dato : 30-11-06 22:37

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Der er desværre heller ikke grund til andet vil jeg mene. Men ok, har folk
> en positiv historie om indregistrering af disse køretøjer, så lad høre.

Vi venter jo spændt på om tyskerne har en E-godkendelse på deres udgave.

Har de det, er det ikke utænkelig, der startes med en rimelig model, måske
endda til gadebrug også.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : EK

Dato : 30-11-06 23:57

BJ <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:456f4eed$0$2103$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

KLIP

> [...]
>
> Har de det, er det ikke utænkelig, der startes med en rimelig model, måske

Ja Bjørn, så er jeg der igen.
Desværre med et nedslående svar fra Tyskland.
Jeg lægger lige teksten ind her, men da jeg ikke ved noget om dine og andres
tyskkundskaber lige kort en foklarende tekst.
De har ikke nogen E-godkendelse på deres modeller, men får dem godkendt
enkeltvist hos en sagkyndig mod betaling.
Dette kan forholdvist nemt lade sig gøre i D, hvorimod det er en næsten
uovervindelig hurdle i DK - så det ser desværre ud til at være en næsten
håbløs opgave. Håbløs betyder selvfølgelig ikke umuligt, men så skal man
bare være klar over, hvad man bevæger sig ind i af bøvl og omkostninger uden
garanti for at det lykkes.
Jeg har for et halvt års tid siden snakket med een, der havde været møllen
igennem med en mc og det lykkedes. Han fortalte mig også historien med tests
i D og efterfølgende godkendelse af dokumentation hos Teknologisk Institut -
syn og registrering.
Han havde set en fidus i prøvning i D, da det var langt langt billigere end
at overlade det hele til T.I.
Da det på daværende tidspunkt ikke var så relevant for mig, kan jeg desværre
ikke huske proceduren og lige nu kan jeg ikke komme på hans navn, så jeg kan
ikke spørge. Irriterende - men sandt. Skulle jeg finde ud af noget, vender
jeg tilbage, men gør dig ikke for store forhåbninger, da mc-sæsonen jo er
ved at være slut for i år.

Quote:
nein, leider gibt es keine Homologation von Westfield FAhrzeugen, wir
arbeiten über eine Einzelabnahme durch Gutachter (1250.- Euro) für die
deutsche Zulassung. Alle von uns verwendeten Motoren sind Euro 4 und
lediglich der Auspuffverlauf nach hinten ist gelegentlich gefordert, bei
Turbo-Fahrzeugen nicht.
Mit freundlichem Gruß
Christoph Bettag
Belecon GmbH
Westfield-Sportscars.de
Unquote.

mvh
Erik

Fra : BJ

Dato : 01-12-06 00:08

> [...]

> deutsche Zulassung. Alle von uns verwendeten Motoren sind Euro 4 und
> lediglich der Auspuffverlauf nach hinten ist gelegentlich gefordert, bei

Tak for din umage, trods den nedslående læsning.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : BJ

Dato : 01-12-06 00:14

KLIP

> Tak for din umage, trods den nedslående læsning.

I Holland kommer de om ved lovgivningen ved at sende køretøjet til England
for indregistrering.

Når dette er sket, sendes bilen tilbage til Holland, hvor den uden problem
kan indregistreres efterfølgende (på baggrund af den engelske godkendelse).

Indklip:

Hoe kom ik aan een kenteken?
Voordat u een kenteken krijgt voor uw auto moet uw auto eerst gekeurd
worden. De keuringseisen die de RDW hanteert zijn zodanig streng dat het
praktischer is om de auto in Engeland te laten keuren. De Engelse keuring
heet een SVA keuring, wat staat voor "Single Vehicle Approval". Wanneer de
auto in Engeland is goedgekeurd krijgt de auto een Engels kenteken. Dit
engelse kenteken wordt vervolgens overgeschreven naar een Nederlands
kenteken. Voor het overschrijven op Nederlands kenteken hoeft de auto
slechts aan de APK eisen te voldoen.
Mega Sportscars kan de auto voordat u naar de keuring gaat eerst voor u
nalopen zodat de kans op succes bij de keuring toeneemt.

De SVA keuring, kunnen jullie dat voor mij doen?

Mega Sportscars kan de SVA keuring voor u uitvoeren. Wij nemen de auto dan
voor u mee naar Engeland en brengen de auto zodra deze goedgekeurd is weer
terug. Ook het overschrijven op Nederlands kenteken kunnen wij voor u
regelen.

Wat heb ik nog meer nodig om op de openbare weg te rijden?

Als u de auto laat overschrijven op Nederlands kenteken moet u nog BPM
betalen. verder gelden de normale regels: u moet de auto WA verzekeren en
wegenbelasting betalen. De wegenbelasting is door het lage gewicht van de
auto zeer laag.

Indklip slut.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : EK

Dato : 01-12-06 04:30

BJ <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:456f65c4$0$2089$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> wegenbelasting betalen. De wegenbelasting is door het lage gewicht van de

Ja, sådan er landenes myndigheder jo eneherskende. Hollænderne gør jo i
princippet det samme som tyskerne, bare må de omvejen over UK for at få
"single vehicle approvement", som er det samme som tyskernes
"Einzelabnahme".
I modsætning til DK ser NL-myndighederne ud til at acceptere køretøjet, når
bare det har været reg. i UK, altså uden E-godkendelse.
Det gør man ikk i DK

Ærgerligt, men desværre rigtigt.
mvh
Erik

Fra : BJ

Dato : 01-12-06 12:43

"EK" <downloading@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> når
> bare det har været reg. i UK, altså uden E-godkendelse.

Gad vide om den holder i EU-retlig sammenhæng?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Lars

Dato : 01-12-06 19:40

Hejsa allesammen, jeg takker meget for den fantastiske ydelse i har
givet. Det se ikke ud til at jeg skal køre rundt i en Westfield på
mine gamle dage.

Men der må jo være en anden løsning eller bil.

Takker meget

Fra : BJ

Dato : 02-12-06 00:18

"Lars Pedersen" <my@cure.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hejsa allesammen, jeg takker meget for den fantastiske ydelse i har
> givet. Det se ikke ud til at jeg skal køre rundt i en Westfield på
> mine gamle dage.
>
> Men der må jo være en anden løsning eller bil.

Så let giver jeg nu ikke op.

Jeg skal ved lejlighed have tag i gutten her i området, der kører i en
indregistreret Westfield.

Jeg vil da høre, hvordan han har tacklet den sag..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 30-11-06 19:59

BJ wrote:

> [...]
> begrænsninger for fode.
>
> Vi har det herlig i andedammen.....
>
> Der har kun været ét (1) reelt indlæg som har taget problemstillingen

Beklager, at jeg kommer med indlæg, som ikke passer dig.

Facts er, at de i Sverige ikke behøver godkendelser, og at det faktum at den
kan indreg. i Sverige er dermed ikke ensbetydende med at "den bør være til
stede"...

Beklager igen - jeg skal. se om jeg kan få lavet den svenske lovgivning om
til at være lige så latterlig som den danske...

Fra : BJ

Dato : 30-11-06 20:01

meddelelse news:456f29ff$0$49198$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> [...]
>
> Beklager igen - jeg skal. se om jeg kan få lavet den svenske lovgivning om
> til at være lige så latterlig som den danske...

Du skal ikke beklage, men se muligheder.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 30-11-06 20:34

Kan ikke betale sig.....

> Beklager, at jeg kommer med indlæg, som ikke passer dig.

Livet er som en barneskjorte....

> Facts er, at de i Sverige ikke behøver godkendelser, og at det faktum at
> den kan indreg. i Sverige er dermed ikke ensbetydende med at "den bør være
> til stede"...

Nåh-nåh - nu skal vi ikke gøre broderfolket mere frisindede end de selv kan
bære.
Skulle vi ikke præcisere det til at "de behøver ikke E-godkendelse"
Det er en myte at du bare kan bygge din egen bil og køre afsted i den.
Du SKAL til syn - endda før der kommer karrosseri på !

> Beklager igen - jeg skal. se om jeg kan få lavet den svenske lovgivning om
> til at være lige så latterlig som den danske...

Svenskerne prøvede selv for ikke så længe siden. Resultat: svenske
lobbyister fik overbevist regeringen om at den svenske
"hjemmebygge-industri" var så stor at en faktor indenfor beskæftigelsen i
Sverige at en tillempelse til EU-regler (og dermed en stor begrænsning ifht
svensk lov) at det ville gå ud over beskæftigelsen i Sverige (altså at det
ville koste rigtigt mange jobs i Sverige hvis de ændrede loven og dermed
nedlagde muligheden for "hembygda fordon").

Hvornår får vi den slags samsfundsgavnlige lobbyister i DK ?

--
Jesper Hedegaard

Savage når vejret spiller
Ford Focus når vejret spilder

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 30-11-06 21:07

Jesper Hedegaard wrote:

> Nåh-nåh - nu skal vi ikke gøre broderfolket mere frisindede end de
> selv kan bære.
> Skulle vi ikke præcisere det til at "de behøver ikke E-godkendelse"

den = E-godkendelse...

> Det er en myte at du bare kan bygge din egen bil og køre afsted i den.
> Du SKAL til syn - endda før der kommer karrosseri på !

Har jeg nogensinde skrevet andet?
Jeg skrev:
"I Sverige kan du bygge din egen bil, få den godkendt, og sætte plader
på..."

Så vidt jeg kan se, så skrev jeg ikke:
"I Sverige kan du bygge din egen bil, og sætte plader på..."

Vel...!

> Hvornår får vi den slags samsfundsgavnlige lobbyister i DK ?

Mit gæt - aldrig...

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 30-11-06 23:35

meddelelse news:456f39e6$0$49204$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> på..."
>
> Så vidt jeg kan se, så skrev jeg ikke:
> "I Sverige kan du bygge din egen bil, og sætte plader på..."

Det var nu ovenstående udtalelse jeg refererede til.
Og det forstod jeg som om du mener at alt kan indregistreres i S - uden
nogen godkendelse.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 01-12-06 06:35

Jesper Hedegaard wrote:

> Det var nu ovenstående udtalelse jeg refererede til.
> Og det forstod jeg som om du mener at alt kan indregistreres i S -
> uden nogen godkendelse.

Godkendelser i denne tråd (hvis du har læst de foregående) = E-godkendelse.

Fra : Lars

Dato : 30-11-06 18:07

Hvilken konfiguration havde du tænkt dig?
hvad med en Caterham, dem mener jeg at der kører nogle af her i DK:
http://www.lotusklub.dk

Møller

En bestemt konfiguration har jeg ikke.
Jeg har bygget en gammel mg op de sidste 4 år, men den er nu solgt
da den ikke rigtigt indfriede mine forventninger til en sportsvogn.

Jeg har derfor meget lyst til at bygge mig en Westfield eller
Caterham.

Men den skal jo være ny, så den bliver vel dyr i afgift.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 30-11-06 19:06

Lars Pedersen wrote:
> Men den skal jo være ny, så den bliver vel dyr i afgift.

Køb en gammel Caterham, sæt de på plader og renover den.
De kan fås for ca. 100.000 kr. (svjh) og afgiften er ikke særlig meget.