/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Hvorfor "bange" for at vise nr. Plade?
Fra : Per


Dato : 27-11-06 09:30

Hej NG!

Jeg har ret ofte bemærket, at når folk har deres biler eller mc til salg -
eller der vises biler på nettet og stort set kun i DK ikke i udlandet - så
er nr. pladen (reg. nr) ofte visket ud på billedet.

Hvad er grunden til det?

Jeg mener, at man kan jo se nr. pladerne, når de kører rundt i det ganske
land - hvad er forskellen på real life og et billede.

Hvorfor er folk bange for at vise hvad deres reg. nr. ?

ER der nogen særlig årsag til dette -eller er det sædvanligt Dansk hysteri?

--
Med venlig hilsen Per!




 
 
Kim Frederiksen (27-11-2006)
Kommentar
Fra : Kim Frederiksen


Dato : 27-11-06 09:32

"Per" <mesked@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:456aa1de$0$170$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej NG!
>
> Jeg har ret ofte bemærket, at når folk har deres biler eller mc til salg -
> eller der vises biler på nettet og stort set kun i DK ikke i udlandet - så
> er nr. pladen (reg. nr) ofte visket ud på billedet.
>
> Hvad er grunden til det?
>
> Jeg mener, at man kan jo se nr. pladerne, når de kører rundt i det ganske
> land - hvad er forskellen på real life og et billede.
>
> Hvorfor er folk bange for at vise hvad deres reg. nr. ?
>
> ER der nogen særlig årsag til dette -eller er det sædvanligt Dansk
> hysteri?
>

Der er garanteret en portion hysteri med i det. Dog kan jeg godt forstå det
i visse situationer. Hvis bilen f.eks. er ombygget, er det ikke lige sikkert
man har lyst til at informere snupper-Jens og skattefar om det via en
salgsannonce. Drejer det sig om en meget dyr og lækker bil, er det heller
ikke sikkert man har den største lyst til at offentliggøre hvor man bor (det
kunne jo være der var en der kendte en med adgang de rigtige steder)... men
i langt de fleste tilfælde tror jeg bare det er hysteri.

mvh.
Kim Frederiksen



Martin Johansen [600~ (27-11-2006)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 27-11-06 09:33

In article <456aa1de$0$170$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
"Per" <mesked@hotmail.com> wrote:

> Hvad er grunden til det?

Med det rette forbindelser kan adressen oplyses..

> Jeg mener, at man kan jo se nr. pladerne, når de kører rundt i det ganske
> land - hvad er forskellen på real life og et billede.

Hvad mener du? Der er min da også sløret af..

Men du har ret.. problemet er bare at nettet ofte bruges som
søgedatabase for tyvene.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Jørgen M. Rasmussen (27-11-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 27-11-06 10:12


"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:martinlj-A52D90.09324927112006@sunsite.dk...
> In article <456aa1de$0$170$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
> "Per" <mesked@hotmail.com> wrote:
>
>> Hvad er grunden til det?
>
> Med det rette forbindelser kan adressen oplyses..
>

Det er rygter. Hvis du kun har reg.nr skal du have RIGTIG gode forbindelser.

>> Jeg mener, at man kan jo se nr. pladerne, når de kører rundt i det ganske
>> land - hvad er forskellen på real life og et billede.
>
> Hvad mener du? Der er min da også sløret af..
>

Der er nok større fare for, dit hjem bliver tømt, fordi din adr. via nr. +
autoforhandleren på rammen, bliver afsløret. Det svage led er her
autoforhandleren, hvis han ikke er "på vagt", og buser ud med din adr., når
han får en røverhistorie. Forsik.selskaber og politi disker ikke lige op med
den.



John Sahl (27-11-2006)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 27-11-06 10:38

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> Det er rygter. Hvis du kun har reg.nr skal du have RIGTIG gode
> forbindelser.

Det er bekræftet gang på gang, at det kan lade sig gøre at få oplyst
adressen ud fra nummerpladen, ved at fortælle den rette historie til den
rette politimand. Selv om de ikke må, så hjælper de alligevel i visse
situationer, da de ikke selv har mandskab/resourcer nok til at lave alt.

Så jo, af respekt for andres ejendom, så fjerner jeg altid nummerplader
inden offentliggørelse hvis jeg har taget billeder af andres biler.

--
John Sahl



Jørgen M. Rasmussen (27-11-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 27-11-06 11:12


"John Sahl" <spamcatcher1@fotofaelden.dk> skrev i en meddelelse
news:456ab1f3$0$182

> Det er bekræftet gang på gang, at det kan lade sig gøre at få oplyst
> adressen ud fra nummerpladen, ved at fortælle den rette historie til den
> rette politimand. Selv om de ikke må, så hjælper de alligevel i visse
> situationer, da de ikke selv har mandskab/resourcer nok til at lave alt.
>
Er det?, gider du ikke lige henvise til en, for jeg mener det er rygter at
politi etc. taler over sig. Du kommer længere ved at spotte en bil i
landskabet, aflæse nr og den forhandler som ofte står på nr."ramme", og via
ham får din adr. . Det er fakta at mange kommer hjem til et ferie-tømt hus
på den måde :(.



John Sahl (27-11-2006)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 27-11-06 11:27

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> Er det?, gider du ikke lige henvise til en, for jeg mener det er
> rygter at politi etc. taler over sig. Du kommer længere ved at spotte
> en bil i landskabet, aflæse nr og den forhandler som ofte står på
> nr."ramme", og via ham får din adr. . Det er fakta at mange kommer
> hjem til et ferie-tømt hus på den måde :(.

Selvfølgelig sker det som du siger også. Men jeg kender altså til flere
tilfælde hvor folk har fået oplyst andre folks adresser ud fra nummerplader.
Dette har de eksempelvis gjort ved at fortælle politiet om at vedkommende
har lavet en skade på deres bil, men er kørt fra stedet uden at have taget
kontakt.

Jeg ved det ikke burde være sådan, men jeg ved også, at det bare ER sådan.

--
John Sahl



mfn (27-11-2006)
Kommentar
Fra : mfn


Dato : 27-11-06 12:23


> Er det?, gider du ikke lige henvise til en,

Jeg har da engang arbejdet på en tank og når folk kørte fra regningen
oplyste Holbæk politi gladeligt adressen.



Jørgen M. Rasmussen (27-11-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 27-11-06 13:02


"mfn" <jadahva@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:456aca84$0$899$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
>> Er det?, gider du ikke lige henvise til en,
>
> Jeg har da engang arbejdet på en tank og når folk kørte fra regningen
> oplyste Holbæk politi gladeligt adressen.
>
Hvis man bare ringer og siger "dav-dav det er nede fra Shell, SDXX.XXX er
lige rendt af med en tankfuld, giv mig lige en adr. at sende regningen til",
er det sgu´sørgeligt de ikke behandler det som et hvert andet tyveri. Så
kunne man jo gøre det samme, hver gang man syntes en "abe" fortjener et par
drag over nakken.



Per O. (28-11-2006)
Kommentar
Fra : Per O.


Dato : 28-11-06 19:55

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
news:456ab9fb$0$2107$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "John Sahl" <spamcatcher1@fotofaelden.dk> skrev i en meddelelse
> news:456ab1f3$0$182
>
>> Det er bekræftet gang på gang, at det kan lade sig gøre at få oplyst
>> adressen ud fra nummerpladen, ved at fortælle den rette historie til den
>> rette politimand. Selv om de ikke må, så hjælper de alligevel i visse
>> situationer, da de ikke selv har mandskab/resourcer nok til at lave alt.
>>
> Er det?, gider du ikke lige henvise til en, for jeg mener det er rygter at
> politi etc. taler over sig. Du kommer længere ved at spotte en bil i
> landskabet, aflæse nr og den forhandler som ofte står på nr."ramme", og
> via ham får din adr. . Det er fakta at mange kommer hjem til et ferie-tømt
> hus på den måde :(.

hvorfor dog have alt det bøvl, når man bare kan gå en tur forbi køen til
flyet i lufthavnen, så har man en flok fine adresser fra kuffertlabels !

--
Per O.
www.tosseparkering.dk - Så kan de lære det!



Robert Eriksen (29-11-2006)
Kommentar
Fra : Robert Eriksen


Dato : 29-11-06 12:33

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> "John Sahl" <spamcatcher1@fotofaelden.dk> skrev i en meddelelse
> news:456ab1f3$0$182
>
>
>>Det er bekræftet gang på gang, at det kan lade sig gøre at få oplyst
>>adressen ud fra nummerpladen, ved at fortælle den rette historie til den
>>rette politimand. Selv om de ikke må, så hjælper de alligevel i visse
>>situationer, da de ikke selv har mandskab/resourcer nok til at lave alt.
>>
>
> Er det?, gider du ikke lige henvise til en, for jeg mener det er rygter at
> politi etc. taler over sig.

For nogle år siden havde min mor en Honda Accord med defekt håndbremse.
En dag var bilen så rullet ud af carporten og holdt midt ude på vejen
(villavejs-agtig vej, så heldigvis ingen fare for større
harmonikasammenstød).
En anden beboer i området ringede til politiet, fik oplyst adressen og
kunne så ringe på døren og fortælle os bilen holdt midt i det hele.

Martin Johansen [600~ (27-11-2006)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 27-11-06 15:49

In article <456aabe9$0$2111$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote:

> Det er rygter. Hvis du kun har reg.nr skal du have RIGTIG gode forbindelser.

Er det nu også kun rygter? har du testet det? (jeg har ikke).

> Der er nok større fare for, dit hjem bliver tømt, fordi din adr. via nr. +
> autoforhandleren på rammen, bliver afsløret.

Hvilken forhandler på hvilken ramme? Jeg går ind for emblemfri bil og
dette gælder også alle reklamer.. Den nye har godt nok forhandlerrammer
på, men det er da også kun lige indtil vi får taget os sammen..


> Forsik.selskaber og politi disker ikke lige op med
> den.

Det må man ikke håbe.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Uffe Ravn (27-11-2006)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 27-11-06 15:42

Martin Johansen [6000] wrote:

> Hvilken forhandler på hvilken ramme? Jeg går ind for emblemfri bil og
> dette gælder også alle reklamer.. Den nye har godt nok
> forhandlerrammer på, men det er da også kun lige indtil vi får taget
> os sammen..

En klud med acetone eller cellulosefortynder klarer nemt den sag.

Mvh. Uffe Ravn



Martin Johansen [600~ (27-11-2006)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 27-11-06 16:00

In article <456afd0c$0$15876$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> wrote:

> Martin Johansen [6000] wrote:
>
> > Hvilken forhandler på hvilken ramme? Jeg går ind for emblemfri bil og
> > dette gælder også alle reklamer.. Den nye har godt nok
> > forhandlerrammer på, men det er da også kun lige indtil vi får taget
> > os sammen..
>
> En klud med acetone eller cellulosefortynder klarer nemt den sag.

Nah... sidst jeg prøvede fik rammen en sådan kedelig hvid/grå farve..

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Uffe Ravn (27-11-2006)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 27-11-06 15:50

Martin Johansen [6000] wrote:

>> En klud med acetone eller cellulosefortynder klarer nemt den sag.
>
> Nah... sidst jeg prøvede fik rammen en sådan kedelig hvid/grå farve..

Brugt rigtigt bliver den faktisk blank.

Mvh. Uffe Ravn



Martin Johansen [600~ (27-11-2006)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 27-11-06 17:26

In article <456aff12$0$15876$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> wrote:

> Martin Johansen [6000] wrote:
>
> >> En klud med acetone eller cellulosefortynder klarer nemt den sag.
> >
> > Nah... sidst jeg prøvede fik rammen en sådan kedelig hvid/grå farve..
>
> Brugt rigtigt bliver den faktisk blank.

Kan vi konkludere jeg har brugt det forkert?

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php

SG (27-11-2006)
Kommentar
Fra : SG


Dato : 27-11-06 19:53

"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i news:martinlj-
1F686C.17254127112006@sunsite.dk:

> In article <456aff12$0$15876$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
> "Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> wrote:
>
>> Martin Johansen [6000] wrote:
>>
>> >> En klud med acetone eller cellulosefortynder klarer nemt den sag.
>> >
>> > Nah... sidst jeg prøvede fik rammen en sådan kedelig hvid/grå farve..
>>
>> Brugt rigtigt bliver den faktisk blank.
>
> Kan vi konkludere jeg har brugt det forkert?
>

Ja, du har ikke fået visket bogstaver/logo ordentligt væk. Derfor bliver
den grålig... Mere acetone + knofedt på, og det skulle gerne blive sort.

Husk i øvrigt ikke at bruge det samme sted på kluden til at viske alle
bogstaver væk med. Der skal skiftes "kludplacering" ofte, da det brugte
sted lynhurtigt bliver beskidt...

Jørgen M. Rasmussen (27-11-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 27-11-06 20:00


"SG" <ssamsonice-fjerndette@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja, du har ikke fået visket bogstaver/logo ordentligt væk. Derfor bliver
> den grålig... Mere acetone + knofedt på, og det skulle gerne blive sort.
>
> Husk i øvrigt ikke at bruge det samme sted på kluden til at viske alle
> bogstaver væk med. Der skal skiftes "kludplacering" ofte, da det brugte
> sted lynhurtigt bliver beskidt...

Hvorfor have det besvær, hvorfor ikke bare fjerne den?. Den har ingen
seksuel betydning, been there ;).



Martin Johansen [600~ (27-11-2006)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 27-11-06 20:04

In article <456b35b4$0$2105$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote:

> "SG" <ssamsonice-fjerndette@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> > Ja, du har ikke fået visket bogstaver/logo ordentligt væk. Derfor bliver
> > den grålig... Mere acetone + knofedt på, og det skulle gerne blive sort.
> >
> > Husk i øvrigt ikke at bruge det samme sted på kluden til at viske alle
> > bogstaver væk med. Der skal skiftes "kludplacering" ofte, da det brugte
> > sted lynhurtigt bliver beskidt...
>
> Hvorfor have det besvær, hvorfor ikke bare fjerne den?. Den har ingen
> seksuel betydning, been there ;).

Fordi så skal der bores huller i nummerpladen og DET er den sq for dyr
til..

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Jørgen M. Rasmussen (27-11-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 27-11-06 20:21


"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:martinlj-

> Fordi så skal der bores huller i nummerpladen og DET er den sq for dyr
> til..
>
Come on, det er bare alu., og der var huller, + skruerne rustede og lavede
grimme striber. De blev udsk. med rustfrie ved den lejlighed.



Martin Johansen [600~ (27-11-2006)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 27-11-06 20:50

In article <456b3a7e$0$2084$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote:

> "Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> news:martinlj-
>
> > Fordi så skal der bores huller i nummerpladen og DET er den sq for dyr
> > til..
> >
> Come on, det er bare alu., og der var huller, + skruerne rustede og lavede
> grimme striber. De blev udsk. med rustfrie ved den lejlighed.

Jeg commer on og vi skal ikke have huller i vores plader ;)

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Jørgen M. Rasmussen (28-11-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 28-11-06 08:59


"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:martinlj-
>
> Jeg commer on og vi skal ikke have huller i vores plader ;)
>
Og jeg skal ikke have en holder med indgraveret adresse på, som bliver grim
når man forsøger at fjerne den. Hellere et par fiiine rustfrie skruer, det
andet er for billigt..



Martin Johansen [600~ (28-11-2006)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 28-11-06 17:24

In article <456bec44$0$2085$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote:

> "Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> news:martinlj-
> >
> > Jeg commer on og vi skal ikke have huller i vores plader ;)
> >
> Og jeg skal ikke have en holder med indgraveret adresse på, som bliver grim
> når man forsøger at fjerne den. Hellere et par fiiine rustfrie skruer, det
> andet er for billigt..

Hvilken adresse er det du snakker om?

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Brian (28-11-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 28-11-06 20:15

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Og jeg skal ikke have en holder med indgraveret adresse på, som
> bliver grim når man forsøger at fjerne den. Hellere et par fiiine
> rustfrie skruer, det andet er for billigt..

Det er da rent faktisk en dyrere løsning, at købe en fin ramme helt uden
tekst

/Brian



Hr. Jensen (28-11-2006)
Kommentar
Fra : Hr. Jensen


Dato : 28-11-06 09:15

Den Mon, 27 Nov 2006 20:50:15 +0100 sendte "Martin Johansen [6000]"
<martinlj@tiscali.dk> følgende røgsignaler:

>Jeg commer on og vi skal ikke have huller i vores plader ;)

Getz'ens bageste nr.-plade er vist limet på, svjh.

--
- "Muslimerne synes at svin er urene dyr, hvorfor det?"
- "Jah, det er vel fordi at de ruller sig i deres egen afføring."
- "Nå...nå, gør de det?...Ja, jeg må indrømme at jeg ved meget
lidt om vores indvandrere."

Martin Johansen [600~ (27-11-2006)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 27-11-06 20:01

In article <Xns9888CA3288A6DSG@62.243.74.162>,
SG <ssamsonice-fjerndette@hotmail.com> wrote:

> Ja, du har ikke fået visket bogstaver/logo ordentligt væk. Derfor bliver
> den grålig... Mere acetone + knofedt på, og det skulle gerne blive sort.
>

Hehe okay - synes ellers jeg havde givet den nok.. men ak nej ser det ud
til.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Niels Bengaard (27-11-2006)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 27-11-06 16:32

>> Hvad er grunden til det?
>
> Med det rette forbindelser kan adressen oplyses..

Har man en bil til salg er man vel netop interesseret i at der kommer
kunder. Man skriver da også tlf. og adresse i salgsannoncen.
Dem der slører bilen, møder de så en på en skummel p-plads, når man vil se
bilen.

Niels



Morgan (27-11-2006)
Kommentar
Fra : Morgan


Dato : 27-11-06 10:25


> Det er rygter. Hvis du kun har reg.nr skal du have RIGTIG gode forbindelser.

Ja, og med den slags forbindelser er der langt mere spændende ting man
kan foretage sig. Det er jo ikke super svært at tage ud på
Jægersborg allé. En ganske almindelig lørdag kan du nemt spotte en
enkelt Bentley Continental GT og et par hvidplade Cayenner. ;)

Morgan



>
> >> Jeg mener, at man kan jo se nr. pladerne, når de kører rundt i det ganske
> >> land - hvad er forskellen på real life og et billede.
> >
> > Hvad mener du? Der er min da også sløret af..
> >
>
> Der er nok større fare for, dit hjem bliver tømt, fordi din adr. via nr. +
> autoforhandleren på rammen, bliver afsløret. Det svage led er her
> autoforhandleren, hvis han ikke er "på vagt", og buser ud med din adr., når
> han får en røverhistorie. Forsik.selskaber og politi disker ikke lige op med
> den.


HH (27-11-2006)
Kommentar
Fra : HH


Dato : 27-11-06 12:13


"Per" <mesked@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:456aa1de$0$170$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> ER der nogen særlig årsag til dette -eller er det sædvanligt Dansk
> hysteri?
>
> --
> Med venlig hilsen Per!
>
>
>
Fordi du kan se hvilke bemærkninger der har været ved sidste syn - hvis du
kender nummerpladen.

Det bruger jeg selv når jeg ser på bil, ja jeg ved godt at synshallen ikke
finder alle fejl, men det giver en god ide om bilens stand før man tager ud
og se på den.

Derfor

Hilsen
HH



Klaus G. (27-11-2006)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 27-11-06 21:57

> Fordi du kan se hvilke bemærkninger der har været ved sidste syn - hvis du
> kender nummerpladen.
>
> Det bruger jeg selv når jeg ser på bil, ja jeg ved godt at synshallen ikke
> finder alle fejl, men det giver en god ide om bilens stand før man tager
> ud og se på den.
Inden jeg handler bil forlanger jeg netop sådanne oplysninger, så der kan
tjekkes pant i bilen... Så den "undskyldning" tror jeg ikke er grunden til
folk hemligholder deres bils identitet, eftersom det er noget man alligevel
skal ud med først som sidst. Og det er vel lidt dumt at køre 100km for at
kigge på en bil, køre hjem igen, finde ud af om der er pant i lortet, og så
køre afsted igen? Det tjekker man da inden man køre hjemmefra, hvis man vil
handle bil samme dag? :)

--
Seth-Enoch / Klaus G.
www.seth-enoch.dk/gallery




Henrik Stidsen (27-11-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 27-11-06 12:59

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> > Med det rette forbindelser kan adressen oplyses..

> Det er rygter. Hvis du kun har reg.nr skal du have RIGTIG gode forbindelser.

Det er absolut ikke rygter - brug først
http://www.biltorvet.dk/minbil/minbil.asp og find stelnummeret.
Herefter søges der i statstidende og hvis der er gæld i bilen står
der hvor meget samt navn og adresse på hvem der har givet bilen som
pant. Er der ikke gæld i bilen fungerer den metode selvfølgelig ikke.


Ukendt (28-11-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-11-06 10:46


"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1164628711.668706.80370@h54g2000cwb.googlegroups.com...
> brug først http://www.biltorvet.dk/minbil/minbil.asp og find stelnummeret.
> Herefter søges der i statstidende og hvis der er gæld i bilen står
> der hvor meget samt navn og adresse på hvem der har givet bilen som
> pant. Er der ikke gæld i bilen fungerer den metode selvfølgelig ikke.

Hvor på statstidende kan du slå det op?
WBADF71020BS25240 er behæftet med gæld iflg ejeren selv. Men søgning på
statstidende gav intet. Så hvor???
Tommy



Torben Scheel (28-11-2006)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 28-11-06 11:01

TBJ wrote:
>
> Hvor på statstidende kan du slå det op?
> WBADF71020BS25240 er behæftet med gæld iflg ejeren selv. Men søgning på
> statstidende gav intet. Så hvor???

Er der pant i bilen?

--
vh
Torben

Ukendt (28-11-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-11-06 13:32


"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:456c08e9$0$49201$14726298@news.sunsite.dk...
> TBJ wrote:
>>
>> Hvor på statstidende kan du slå det op?
>> WBADF71020BS25240 er behæftet med gæld iflg ejeren selv. Men søgning på
>> statstidende gav intet. Så hvor???
>
> Er der pant i bilen?

Det skulle der være...

Men uanset, om der er i den aktuelle bil, så må det da være muligt at
fortælle HVOR man finder de oplsyninger?
Tommy



Torben Scheel (28-11-2006)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 28-11-06 13:41

TBJ wrote:
>> Er der pant i bilen?
>
> Det skulle der være...
>
> Men uanset, om der er i den aktuelle bil, så må det da være muligt at
> fortælle HVOR man finder de oplsyninger?

Sikkert. Det interesserer nu ikke mig - jeg har ikke pantsat mine
køretøjer. Grunden til mit spørgsmål var at mange financierer Touran'en
med boligfriværdien, og så kan du selvf. ikke slå det op.

--
vh
Torben - med svigerfinanciering

Anders Sørensen (28-11-2006)
Kommentar
Fra : Anders Sørensen


Dato : 28-11-06 21:30

On Tue, 28 Nov 2006 13:31:45 +0100, "TBJ" <bruussnabelaosprikdk>
wrote:

>
>"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>news:456c08e9$0$49201$14726298@news.sunsite.dk...
>> TBJ wrote:
>>>
>>> Hvor på statstidende kan du slå det op?
>>> WBADF71020BS25240 er behæftet med gæld iflg ejeren selv. Men søgning på
>>> statstidende gav intet. Så hvor???
>>
>> Er der pant i bilen?
>
>Det skulle der være...
>
>Men uanset, om der er i den aktuelle bil, så må det da være muligt at
>fortælle HVOR man finder de oplsyninger?

www.statstidende.dk

Vælg "Avanceret søgning"
I feltet "Vælg sektion" vælges "Tinglysninger"
I feltet "Vælg rubrik" vælges "Bilbogen - Ejerpantebreve..........."
I 5. nederste rubrik indtastes stelnummeret.

Der er ingen oplysninger på WBADF71020BS25240.

Henrik Stidsen (28-11-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 28-11-06 22:05

Anders Sørensen has brought this to us :
> www.statstidende.dk

> Vælg "Avanceret søgning"
> I feltet "Vælg sektion" vælges "Tinglysninger"
> I feltet "Vælg rubrik" vælges "Bilbogen - Ejerpantebreve..........."
> I 5. nederste rubrik indtastes stelnummeret.

> Der er ingen oplysninger på WBADF71020BS25240.

Man kan også bare kaste det i søgningen i højre side, søg på alt og søg
alle år.

--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/

Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060



Henrik Stidsen (27-11-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 27-11-06 13:18

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Hvis man bare ringer og siger "dav-dav det er nede fra Shell, SDXX.XXX er
> lige rendt af med en tankfuld, giv mig lige en adr. at sende regningen til",
> er det sgu´sørgeligt de ikke behandler det som et hvert andet tyveri. Så
> kunne man jo gøre det samme, hver gang man syntes en "abe" fortjener et par
> drag over nakken.

Proceduren bør være at politiet modtager alle relevante oplysninger
(tid, sted/tankstation, navn på anmelder, reg nr osv) og så ringer de
tilbage til tanken når de har fundet oplysningerne. Det er en
anerkendt metode til at sikre hvem man snakker med i andre brancher
hvor det er vigtigt at være sikker på det.


Henrik Stidsen (27-11-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 27-11-06 13:18

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Hvis man bare ringer og siger "dav-dav det er nede fra Shell, SDXX.XXX er
> lige rendt af med en tankfuld, giv mig lige en adr. at sende regningen til",
> er det sgu´sørgeligt de ikke behandler det som et hvert andet tyveri. Så
> kunne man jo gøre det samme, hver gang man syntes en "abe" fortjener et par
> drag over nakken.

Proceduren bør være at politiet modtager alle relevante oplysninger
(tid, sted/tankstation, navn på anmelder, reg nr osv) og så ringer de
tilbage til tanken når de har fundet oplysningerne. Det er en
anerkendt metode til at sikre hvem man snakker med i andre brancher
hvor det er vigtigt at være sikker på det.


Henrik Stidsen (28-11-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 28-11-06 14:24

Torben Scheel wrote:

> Sikkert. Det interesserer nu ikke mig - jeg har ikke pantsat mine
> køretøjer. Grunden til mit spørgsmål var at mange financierer Touran'en
> med boligfriværdien, og så kan du selvf. ikke slå det op.

Hvis bilen er finansieret med friværdi fra boligen er der vel heller
ingen former for restgæld der kan komme og blive en ubehagelig
overraskelse for den næste ejer af dytten ?


Torben Scheel (28-11-2006)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 28-11-06 14:56

Henrik Stidsen wrote:
> Torben Scheel wrote:
>
>> Sikkert. Det interesserer nu ikke mig - jeg har ikke pantsat mine
>> køretøjer. Grunden til mit spørgsmål var at mange financierer Touran'en
>> med boligfriværdien, og så kan du selvf. ikke slå det op.
>
> Hvis bilen er finansieret med friværdi fra boligen er der vel heller
> ingen former for restgæld der kan komme og blive en ubehagelig
> overraskelse for den næste ejer af dytten ?
>
Jeg troede vi snakkede risiko for tyveri ved at vise nummerplade på
billeder?

--
vh
Torben

Henrik Stidsen (28-11-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 28-11-06 15:41

Torben Scheel wrote:

> Jeg troede vi snakkede risiko for tyveri ved at vise nummerplade på
> billeder?

Det har været lidt af begge dele ind over - eller er jeg helt galt på
den ? ;)


Torben Scheel (29-11-2006)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 29-11-06 07:51

Henrik Stidsen wrote:
> Torben Scheel wrote:
>
>> Jeg troede vi snakkede risiko for tyveri ved at vise nummerplade på
>> billeder?
>
> Det har været lidt af begge dele ind over - eller er jeg helt galt på
> den ? ;)
>
dunno. Det var i tyverihenseende jeg svarede.

--
vh
Torben

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408877
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste