GPS - hvilken ?
Fra : Hans..

Dato : 26-11-06 17:39

Ved godt at der er delte meninger - men er der en som i kan anbefale som er
let at bruge og som kan finde vejen, og selvfølgelig til at betale.....

Mvh Hans..

Fra : Mogens...

Dato : 26-11-06 17:42

"Hans.." <evinklerfjern@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse

> Ved godt at der er delte meninger - men er der en som i kan anbefale som
> er let at bruge og som kan finde vejen, og selvfølgelig til at betale.....

Spørg i dk.teknik.satellit.navigation - det er dér
navi-nørderne sidder

Fra : ums[3460]

Dato : 26-11-06 17:54

> [...]
> er let at bruge og som kan finde vejen, og selvfølgelig til at betale.....

Er fin tilfreds med Garmin nüvi 310 eller 360.
Nem, relativ billig, og finder vejen - hurtigt.

Fra : Ukendt

Dato : 26-11-06 19:11

"Hans.." <evinklerfjern@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse
> Ved godt at der er delte meninger - men er der en som i kan anbefale som
> er let at bruge og som kan finde vejen, og selvfølgelig til at betale.....

TomTom er et finfin produkt som virker rigtig godt

--
Tom

Fra : Mogens...

Dato : 26-11-06 19:12

> TomTom er et finfin produkt som virker rigtig godt

Men dumpede i TV-testen forleden. Jeg har 2 anlæg, hvor den
ene er en Tomtom. Garmin er foran i dagens navi-verden, IMO...

Fra : Ukendt

Dato : 26-11-06 19:14

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse

> Men dumpede i TV-testen forleden. Jeg har 2 anlæg, hvor den
> ene er en Tomtom. Garmin er foran i dagens navi-verden, IMO...

Hvad er bedre ved Garmin i forhold til TomTom?

--
Tom

Fra : Mogens...

Dato : 26-11-06 19:21

> Hvad er bedre ved Garmin i forhold til TomTom?

Den kørte til eksempel ikke rundt om en boligblok i testen !
(drej til venstre 4 gange for at efterfølgende at fortsætte ligeud)

Fra : Eliasen

Dato : 26-11-06 19:34

"Mogens..." <no@reply.dk> wrote in message

> Den kørte til eksempel ikke rundt om en boligblok i testen !
> (drej til venstre 4 gange for at efterfølgende at fortsætte ligeud)

Hvilket ikke har meget med TomTom at gøre, men med kortleverandøren. Lur
mig om en Garmin med samme kortmateriale ikke ville gøre det samme på
samme sted. TomTom og Garmin er klart de to foretrukne mærker i tiden og
der er plusser og minusser ved begge.

--
Eliasen
www.tomtom-user.dk - Europas største TomTom-forum.

Fra : Mogens...

Dato : 26-11-06 19:38

"Eliasen" <kyskoen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilket ikke har meget med TomTom at gøre, men med kortleverandøren.

Altså, en producent vælger selv sine underleverandører - det er simpel
logik.
Og har Garmin en bedre supplier, er der et argument åp det punkt.

Sjovt nok laver min org. BMW DVD navigation ALDRIG den slags julelege !

Fra : Eliasen

Dato : 26-11-06 19:59

> [...]
> Og har Garmin en bedre supplier, er der et argument åp det punkt.
>
> Sjovt nok laver min org. BMW DVD navigation ALDRIG den slags julelege

Begge "store" kortleverandører har såmænd også sine fordele og ulemper,
så på det sæt er den ene supplier ikke bedre end den anden.

Fra : J.K.Arning

Dato : 26-11-06 19:40

On Sun, 26 Nov 2006 18:12:22 GMT, Mogens... wrote:

> Men dumpede i TV-testen forleden. Jeg har 2 anlæg, hvor den
> ene er en Tomtom. Garmin er foran i dagens navi-verden, IMO...

Tv-testen? .. taler vi alla kontant her?

Er det tilfældet er testen ca. lige så seriøs Ekstrabladets spisesedler.

--
:: J.K.Arning :: http://arning.dk :: & mig ubekendte personer bedes undlade
at afslutte deres skriverier til mig med "KH dit og dat", så gode venner er

Fra : Michael Lund

Dato : 26-11-06 22:43

"J.K.Arning" <spam@arning.dk> skrev i en meddelelse

> Tv-testen? .. taler vi alla kontant her?

Nej, vi taler Rabatten

Mic.

Fra : Klaus G.

Dato : 26-11-06 23:45

> Nej, vi taler Rabatten

Nok også det han mente :)

Og jeg er enig, sådan en lille test er ikke meget værd IMO. Jeg har prøvet
med min PDA at den først laver helt ged i ruten, men jeg kendte vejen indtil
videre, så jeg kørte rigtigt nok afsted. Næste gang jeg skulle samme vej, så
blev jeg vist den rigtige vej, hvorfor er jeg ikke helt klar over...?

--
Seth-Enoch / Klaus G.
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Deaster

Dato : 28-11-06 19:50

Mogens... skrev:

> Men dumpede i TV-testen forleden. Jeg har 2 anlæg, hvor den
> ene er en Tomtom. Garmin er foran i dagens navi-verden, IMO...

Garmin har ihvertfald en fordel fremfor TT pt. og det er at de har TMC
som rent faktisk fungerer.

--
NY godbid fra Knud Thomsen: Pjat med dig
- at udfylde en pasanmodning,aflevere et billede

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 28-11-06 20:12

"Deaster" <nospam@deaster.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> NY godbid fra Knud Thomsen: Pjat med dig
> - at udfylde en pasanmodning,aflevere et billede
> og betale 600 kr. er altså ikke særligt vanskeligt -

Fungerer det ligeså godt som trafikmeldingerne i dansk radio ?
Altså at de skifter mellem at glemme at nævne relevante ting og at glemme at
trykke sig ud igen når man har afleveret meddelelsen ?

Husk på at TMC stadig udvælges og udsendes manuelt af mennesker.
Og hvis det er de samme som står bag radioens trafikmeldinger....

--
Jesper Hedegaard

Savage når vejret spiller
Ford Focus når vejret spilder

Fra : Deaster

Dato : 29-11-06 12:07

Jesper Hedegaard skrev:
> [...]
>
> Husk på at TMC stadig udvælges og udsendes manuelt af mennesker.
> Og hvis det er de samme som står bag radioens trafikmeldinger....

Problemet med TT's TMC er at de låser sig fast på lokale radiostaioner
som ikke udesender TMC meddelelser. TT er vist de eneste som har det
problem?

--
Lars Holst når han er bedst:
"Og hvad er så det for nogle trusler du nu opfinder?

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 04-12-06 14:51

Deaster wrote:

> [...]

Jeg fik lige fornøjelsen at afprøve min TMC (Garmin) i dag på et lokalt
stykke motorvej. Der dukkede en advarselstrekant op på GPS´en (det var en
"gul" advarsel) som meddelte at overhalingssporet var spærret pga. en
ulykke.

Jeg kørte med vilje igennem ulykkesområdet, der bestod af 1 "falckbil" og en
personbil i nødsporet. Intet i overhalingssporet. Bilerne var fint afmærket
af kæmpestore "blinktavler".

Da jeg var kommet forbi kunne jeg konstatere, at gps´en stadig mente at
overhalingssporet var spærret.

Jeg er dog alligevel tilfreds. Jeg blev ikke advaret over radioen på nogen
måde (men der kan sagtens have været noget på tidspunkter hvor jeg har været
væk fra bilen).

--
Per, Esbjerg

Fra : Ib Tinning

Dato : 26-11-06 20:32

"...
> [...]
>
> Mvh Hans..
>
> jeg ahr lige købt en garmin nüvi 660 og den kan jeg kun anbefale den er
nem at bruge og fungere utroligt hurtigt og regner en ny rute ud på under et
sekundt når du ikke høre efter
mvh Tinning

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 26-11-06 21:00

"Ib Tinning" <ib@1.spambox.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> er

> nem at bruge og fungere utroligt hurtigt og regner en ny rute ud på under

Har lige købt 360'ern... ved godt det er kort levereandørens fejl men en ens
rettet vej der ihvertfald har været ensrettet i over 15 år .. ja den vil den
hvergang have mig op af.

Men klart at Gamin er foran TomTom på mange områder, ikke mindst design, se
bare hvilken klods deres nyeste 910'er er.

Mvh

Lars Bisgaard

Fra : Ukendt

Dato : 26-11-06 21:11

"Lars Bisgaard" <lcbFJERN@DETTEmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Men klart at Gamin er foran TomTom på mange områder, ikke mindst design,
> se bare hvilken klods deres nyeste 910'er er.

pas nu på at eliasen ikke kommer efter dig

--
Tom

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 26-11-06 21:25

> "Lars Bisgaard" <lcbFJERN@DETTEmail.dk> skrev i en meddelelse

> pas nu på at eliasen ikke kommer efter dig
>
> --
> Tom

Tja - den Garmin, vi har i firmaet har da flere gange været ved at sende
medarbejdere i Vesterhavet så snart de kommer nordenfjords.
Det har min TT One da aldrig budt mig.
Den har forresten aldrig ledt mig på afveje.
Så det ka da godt værer at Garmin designer sig ud af værre problemer.

Fra : Ukendt

Dato : 26-11-06 21:35

"Jesper Hedegaard" <virker@ikke.uk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Den har forresten aldrig ledt mig på afveje.
> Så det ka da godt værer at Garmin designer sig ud af værre problemer.

Tror begge har adskillige kortfejl. Jeg har også oplevet at TomTom ville
have mig til at dreje til venstre midt på en bro i Holland

--
Tom

Fra : Eliasen

Dato : 27-11-06 07:37

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

> "Lars Bisgaard" <lcbFJERN@DETTEmail.dk> skrev i en meddelelse

> pas nu på at eliasen ikke kommer efter dig

Frygt ej.

Jeg er fuldt ud klar over, at de er lige dårlige på en række områder. :)

Fra : Kim Kristensen

Dato : 26-11-06 21:22

> [...]
er
> let at bruge og som kan finde vejen, og selvfølgelig til at betale.....

Jeg er i hvert fald fuld tilfreds med min Garmin StreetPilot C550. Jeg har
sammen med kolleger testet på et ganske uvidenskabeligt niveau mod en Harman
Becker og en JVC-radio samt en løs Harman Becker, i alle tilfælde klarede
min Garmin navigationen en tand bedre hvilket sagtens kan have noget med
hvor nyt kortet er, for alle fire bruger samme udbyder.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Ukendt

Dato : 26-11-06 21:38

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> min Garmin navigationen en tand bedre hvilket sagtens kan have noget med
> hvor nyt kortet er, for alle fire bruger samme udbyder.

hihi, så skulle I alle prøve navigationen i en Porsche 911. Her virker
navigationen lige så snart bilen triller 1m i 2. kælderetage uden GPS
signal. Detaljerigdommen i navigatoren er 100 gg bedre end det vi andre
fattige har købt

--
Tom

Fra : Mogens...

Dato : 27-11-06 00:04

> hihi, så skulle I alle prøve navigationen i en Porsche 911. Her virker
> navigationen lige så snart bilen triller 1m i 2. kælderetage uden GPS
> signal.

Da jeg sidst kørte sån een (modellen med glastag), ønskede den, at
vi drejede ned i een af søerne i Kbh. Såh det...

> Detaljerigdommen i navigatoren er 100 gg bedre end det vi andre fattige
> har købt

Rolig nu - jeg er fuldt ud tilfreds med min i BMW'en (navi pr DVD)

Fra : Hans..

Dato : 27-11-06 09:15

> [...]
> vi drejede ned i een af søerne i Kbh. Såh det...

> Rolig nu - jeg er fuldt ud tilfreds med min i BMW'en (navi pr DVD)

Mvh Hans..

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 27-11-06 10:11

Hans.. wrote:

> [...]

Er der nogle billeder på nettet af det?

Jeg ved Garmin leverer til BMW :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Mogens...

Dato : 27-11-06 18:58

> Er der nogle billeder på nettet af det?

S. 22 og frem -
www.bmwmotorsports.org/pdf/BMW%20Nav%20Owners%20Manual%20-%202004.pdf

> Jeg ved Garmin leverer til BMW :)

De originale anlæg i BMW er fra Siemens VDO...