406 2,0 HDI XS4 vs. 406 2,0 HDI ST
Fra : BT

Dato : 26-11-06 16:03

Er der nogen som kan fortælle hvad forskellen på en peugeot 406 XS4 og en ST
er..
Har kigget på at par stykker på bilbasen, og det se ud som det er det samme
udstyr der er i dem..
Eller det bare mig som ikke kan falde over forskellen???

/Brian

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 26-11-06 17:35

BT wrote:
> [...]
> samme udstyr der er i dem..
> Eller det bare mig som ikke kan falde over forskellen???

Svjh så er det noget med alufælge, sport/dellæder sæder...

Fra : Mogens...

Dato : 26-11-06 17:44

meddelelse news:4569c23c$0$49203$14726298@news.sunsite.dk...

> Svjh så er det noget med alufælge, sport/dellæder sæder...

Jep, en XS er bedre udstyret (klima, fartpilot, dellæder og den slags).

Tilsyneladende er den ikke med på modeloversigten på hi-speed.dk.
Webmasterne har sikkert tabt interessen

Fra : PMH

Dato : 26-11-06 23:28

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
> "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
> meddelelse news:4569c23c$0$49203$14726298@news.sunsite.dk...

> Jep, en XS er bedre udstyret (klima, fartpilot, dellæder og den slags).

øøøhh nej...
Det er TS4 som er udstyret med dellæder og orig. alu.
En XS4 er en "optimeret" udgave af ST modellen.
XS4 er efterfølgeren til ST, og dermed den sidste udgave
af 406 serien.
Jeg har selv en XS4, og det var den historie jeg fik da jeg
købte den.

Den har samme udstyr som en ST'er, men har derudover også
bla. hvide urskiver, læderrat og gearknob, 16" hjul, mm.

PMH

Fra : BT

Dato : 27-11-06 19:50

> [...]
>
> Den har samme udstyr som en ST'er, men har derudover også
> bla. hvide urskiver, læderrat og gearknob, 16" hjul, mm.

Hvad med selve moteren i en SX'er.. En der kommet en bedere styring af dem..
Vi har nemlig lige været ud og køre i en SX'er.. Den larmede betydelig
mindre i moteren end en ST, som vi prøvede igår..

Men ud over det synlige indeni, har jeg ikke kunne finde nogen forskel hvad
udstyr angår..

/Brian

Fra : PMH

Dato : 27-11-06 23:25

"BT" <brian.toft.remove.this@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> mindre i moteren end en ST, som vi prøvede igår..
>
> Men ud over det synlige indeni, har jeg ikke kunne finde nogen forskel

Jeg er ikke klar over om der er forskel motormæssig, men
jeg tror det ikke.
Der kan måske være noget med lydisoleringen, det skal jeg
ikke kunne sige.
Jeg må sige at jeg er overraskende tilfreds med min XS4'er.
Vi har nu kørt ca. 20.000 km i den, og tælleren står nu på
208.000 km, og det har ikke kostet en krone at holde den
kørende, ud over brændstof (benzin)..

PMH

Fra : Keld Rasmussen

Dato : 28-11-06 17:15

BT skrev:

> [...]
> mindre i moteren end en ST, som vi prøvede igår..
>
> Men ud over det synlige indeni, har jeg ikke kunne finde nogen forskel hvad

Teknisk set er de fuldstændig ens, hvis den ene larmer er der noget galt.

--
Keld
406 ST 2.2 HDI