Hvorfor hyler mine bremser ?
Fra : Peter Juul

Dato : 25-11-06 21:47

Go' aften i stuerne....

Mine forbremser hyler noget så forskrækkeligt.. Specielt den højre er helt
slem. Lyden er der kun ved "moderat bremsning" (læs : almindelig).

Skiver & klodser har kun kørt knap 8kkm, og har aldrig været kørt varme, så
slitage og almindelig mishandling er udelukket.
I morgen skal vinterdækkene på,, og planen var at kigge til stopaggregatet
ved samme lejlighed.

Kan en slat kobberfedt gøre tricket, eller..... ??

Og skal stemplerne i kalibrene i øvrigt drejes eller klemmes tilbage på så'n
en svend.. Renault Laguna 2001 (gl. model)

btw. er mine bageste siderudeoptræk (m. håndsving) ved at være lidt slatne i
det - Kan de strammes op bagved beklædningen, eller er det en større
operation ??

På forhånd tak

VenHils
Peter
Renault Laguna 2,0 16v st.car RN '01

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-11-06 22:53

Peter Juul skriver:

> [...]
> ved samme lejlighed.
>
> Kan en slat kobberfedt gøre tricket, eller..... ??

Kommer an på, hvad der er galt.

Som regel er det rust på skiver, eller vibrerende bremseklodser.

Smut en tur ud og lav en 3-8 hårde opbremsninger.
Er det der stadig er det vibrerende bremseklodser.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Peter Juul

Dato : 25-11-06 23:57

"Klaus D. Mikkelsen" skrev
> Som regel er det rust på skiver, eller vibrerende bremseklodser.
>
> Smut en tur ud og lav en 3-8 hårde opbremsninger.
> Er det der stadig er det vibrerende bremseklodser.

Der er ingen synlig rust. Men jeg prøver at kaste anker nogen gange :)

Hvordan kurerer man de vibrerende bremseklodser ? Kan man det, ller er der
udgifter igen... ?

VenHils
Peter

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-11-06 07:12

Peter Juul skriver:

> Hvordan kurerer man de vibrerende bremseklodser ? Kan man det, ller er der
> udgifter igen... ?

Du kan enten få "anti hyl pads" der monteres mellem strempel og klods,
en lille klat kobberfedt har også tildligere været set kunne ordne
problemet.

Du skal kigge efter om de fjedre der sidder på klodsen er knækket af
(hvis de findes på dine bremseklodser). De bruges typisk til at holde
klodsen på plads.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 26-11-06 08:29

> Du kan enten få "anti hyl pads" der monteres mellem strempel og klods,
> en lille klat kobberfedt har også tildligere været set kunne ordne
> problemet.

Det kan oss hjælpe at slibe kanterne lidt skrå - lige give dem en tur på
slibestenen.

Fra : Peter Juul

Dato : 26-11-06 11:26

"Jørgen M. Rasmussen" skrev

> Det kan oss hjælpe at slibe kanterne lidt skrå - lige give dem en tur på
> slibestenen.
Jeg har fået fortalt, at det kan hjælpe at ta' en fil og file en "rende"
midt i klodsen, men jeg synes det lyder lidt voldsomt.. Er jeg en pivskid,
eller... ?

VenHils
Peter
Renault Laguna 2,0 16v RN st.car '01

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 26-11-06 12:37

"Peter Juul" <pFJERNt@baanFJERNdby.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har fået fortalt, at det kan hjælpe at ta' en fil og file en "rende"
> midt i klodsen, men jeg synes det lyder lidt voldsomt.. Er jeg en
> pivskid, eller... ?

Det har jeg også hørt, og har brugt klodser hvor der var en rende ab.
fabrikant.

Fra : Brian

Dato : 26-11-06 14:45

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Det har jeg også hørt, og har brugt klodser hvor der var en rende ab.
> fabrikant.

Sådan helt uvidenskabeligt har jeg lagt mærke til, at discount klodser
hverken er rundet af i kanterne, eller har en gennemgående fordybning. Lidt
dyrere klodser derimod, har som regel det ene eller det andet - men som
sagt, det er helt uvidenskabeligt baseret på egne observationer

/Brian

Fra : Peter Juul

Dato : 26-11-06 17:12

"Jørgen M. Rasmussen" skrev

> Det har jeg også hørt, og har brugt klodser hvor der var en rende ab.
> fabrikant.

<tadaaaahhhhh.waw>
Problem løst...... I klodserne _er_ allerede en "rende", der var fuld af
støv... Renserense - Lydløse bremser :)
´
Tak for tippene
VenHils
Peter
Renault Laguna 2,0 16v RN st.car '01 (Nu med Nokian vintersko og ingen
hyleri)