|
| Gæt en regning... Fra : Peter Frost |
Dato : 24-11-06 16:47 |
|
God eftermiddag...
Efter min megen skrivning om automatgear fejl og diverse, er det hele i dag
ordnet, og jeg er en sum penge fattigere...
Hvad vil I tro det koster at få skiftet automatgear og køler, med diverse
pakninger, motorhjelms låse, R134a tømning og fyldning og lidt kølervæske,
og selvfølgelig arbejdsløn ?
Volvo 850 2.5 20V AW42-50LE '94
Dernæst så vil jeg gerne give en lille beretning/godt råd.
Mandag den 13/11 kl 8 bliver bilen afleveret hos Volvo Bilia i Lund, min
kontaktperson bliver en dansker, Søren, en yderst sympatisk fyr, der
virkelig forstår at få en til at føle man ikke er til besvær, hvilket jeg
har vægtet utroligt højt. Virkelig god service ! Vi får iøvrigt prøvekørt
den nye S80, og efterfølgende kørt til Lund Station.
Torsdag den 16/11 ringer Søren, han beklaget altså meget, men de havde fået
den forkerte låda hjem, gearkasse ;) De fik desværre først den rigtige
Mandag, og han havde glemt at der var en Olieslange til 600 kr. Det der jo
intet at gøre ved, men Fredag var det ikke længere så slemt ikke at ha bilen
alligevel.
Tirsdag morgen den 21/11 ringer jeg til Søren for at hører status, da jeg
den dag havde hjemmestudie. Han håbede den ville blive færdig, men havde jeg
ikke hørt noget kl 14, blev det først Onsdag.
Onsdag morgen den 22/11 ringer jeg så igen til søren, han lyder glad, og
fortæller da også at den står færdig kl 14. De havde igen fået en forkert
del hjem, denne gang køleren, de havde fået til Manuel-gear dvs uden
indbygget oliekøler. Kl 16 lander jeg hos Bilia i Lund, og får fat i Søren.
Jeg får regning, og forklaret et par småting, bl.a. måtte de bryde
motorhjelmen op, da de ikke kunne få den op, så der var en motorhjelmslås på
regning, så var der tømning og fyldning af AC, og til sidst havde de skiftet
tændrør, da de ikke kunne starte den. Det fik vi så lidt sjov ud af, da det
jo præcis var det der i sin tid startede at det her, de havde lagt
tændrørende på passagersædet !! i øvrigt. Så kom turen til regningen, et
svensk beløb ;) Som så var større end det jeg kunne tag på visa, men det var
der ingen af os der havde tænkt på. Vi fik fat på min bank, som sagde god
for mig, at jeg havde pengende, og Søren fik så lov til af sin chef at lade
mig betale maks på Visa, og så lave en overførsel dagen efter, de fik
selvfølgelig kopi af alle mine kort, osv.
Kl 17.20 afgik jeg fra Bilia i Lund, med et utroligt lækkert gearskift, og
en motorhjelm der ikke var lukket ordenligt !!!! Så da farten blev sat op,
løftede den sig, dog må en eller anden holdt hånden over mig, for min
kontante bremsning og kastning ind i nødspor gjorde hjelmen lagde sig,
phuuuu ha ! Ud og lukke og videre !
På broen satte jeg min fartpilot til 100 km/t ville gerne være lidt
forsigtig med den nye gearkasse. Men underligt nok skete der ikke noget !
Meget skuffede fortsatte jeg hjem til Valby, hvor jeg i øvrigt konstateret
de ikke har haft fyld kølervæsken efter, beholderen var næsten tom.
I går ringede jeg så til Søren, og de fejl de havde begået, osv. Han var
utrolig hjælpsom mht fartpilot osv. Han beklagede mange gange det med
motorhjelmen, tændrør og kølervæske, som han sagde det "de jo pinligt det
her" :) Bare det de påtager sig skylden, og ikke prøver at komme med
undskyldninger er i min bog alt rigeligt til jeg ikke tænker over det. Det
var jo også mennesker i den anden ende :)
Her til eftermiddag fik jeg ordnet fartpiloten, mekanikkeren der havde haft
sagen, vidste med det samme den sad på en af de to forkerte dysser, vacum
slangen. Under fejlfinding på Fartpiloten udlæste jeg fejlkoder, der var sat
ABS føler fejl på alle undtagen højreforhjul. Det skyldes gearkassen var
blevet kørt varm på lift. Så ved I andre det ;)
--
Med Venlig Hilsen
Peter Frost
| |
Hr. Jensen (24-11-2006)
| Kommentar Fra : Hr. Jensen |
Dato : 24-11-06 17:22 |
|
Den Fri, 24 Nov 2006 16:47:25 +0100 sendte "Peter Frost"
<peterfrost@cph-metronet.dk> følgende røgsignaler:
>God eftermiddag...
>
>Efter min megen skrivning om automatgear fejl og diverse, er det hele i dag
>ordnet, og jeg er en sum penge fattigere...
>
>Hvad vil I tro det koster at få skiftet automatgear og køler, med diverse
>pakninger, motorhjelms låse, R134a tømning og fyldning og lidt kølervæske,
>og selvfølgelig arbejdsløn ?
23.000 rigtige penge...
--
- "Muslimerne synes at svin er urene dyr, hvorfor det?"
- "Jah, det er vel fordi at de ruller sig i deres egen afføring."
- "Nå...nå, gør de det?...Ja, jeg må indrømme at jeg ved meget
lidt om vores indvandrere."
| |
Peter Frost (24-11-2006)
| Kommentar Fra : Peter Frost |
Dato : 24-11-06 17:32 |
|
Hr. Jensen skrev:
> 23.000 rigtige penge...
Nej :)
--
Med Venlig Hilsen
Peter Frost
| |
Brian S Jensen (24-11-2006)
| Kommentar Fra : Brian S Jensen |
Dato : 24-11-06 17:48 |
|
"Peter Frost" <peterfrost@cph-metronet.dk> skrev i en meddelelse
news:456713dd$0$49199$14726298@news.sunsite.dk...
> God eftermiddag...
>
> Efter min megen skrivning om automatgear fejl og diverse, er det hele i
> dag ordnet, og jeg er en sum penge fattigere...
>
> Hvad vil I tro det koster at få skiftet automatgear og køler, med diverse
> pakninger, motorhjelms låse, R134a tømning og fyldning og lidt kølervæske,
> og selvfølgelig arbejdsløn ?
> Peter Frost
>
Hej Peter
Et forsigtigt gæt : 41.393,-
Mvh.
Brian S Jensen
| |
Peter Frost (24-11-2006)
| Kommentar Fra : Peter Frost |
Dato : 24-11-06 17:59 |
|
Brian S Jensen skrev
> Et forsigtigt gæt : 41.393,-
Hey Brian :) Danske eller Svenske mønter ? :D Men nej, dog lidt tættere på
end Jensen :)
--
Med Venlig Hilsen
Peter Frost
| |
tom \(cordoba sdi\) (24-11-2006)
| Kommentar Fra : tom \(cordoba sdi\) |
Dato : 24-11-06 18:06 |
|
>> Et forsigtigt gæt : 41.393,-
>
> Hey Brian :) Danske eller Svenske mønter ? :D Men nej, dog lidt tættere på
> end Jensen :)
avavavav av av av av, så det er altså mere :-/ Kan sige at cordobaen har
fået ny "getriebe" i tyskerlandet for 16.000 incl kobling og løn, så der er
da en seriøs forskel... men det kan jo være din har flere gear
| |
Niels Bengaard (24-11-2006)
| Kommentar Fra : Niels Bengaard |
Dato : 24-11-06 18:23 |
|
>> Hey Brian :) Danske eller Svenske mønter ? :D Men nej, dog lidt tættere
>> på end Jensen :)
>
>
> avavavav av av av av, så det er altså mere :-/ Kan sige at cordobaen har
> fået ny "getriebe" i tyskerlandet for 16.000 incl kobling og løn, så der
> er da en seriøs forskel... men det kan jo være din har flere gear
Peters er automatgear, det koster en del mere end manuelt gear.
Niels
| |
Brian S Jensen (24-11-2006)
| Kommentar Fra : Brian S Jensen |
Dato : 24-11-06 22:19 |
|
"Peter Frost" <peterfrost@cph-metronet.dk> skrev i en meddelelse
news:4567248b$0$49207$14726298@news.sunsite.dk...
> Brian S Jensen skrev
>> Et forsigtigt gæt : 41.393,-
>
> Hey Brian :) Danske eller Svenske mønter ? :D Men nej, dog lidt tættere på
> end Jensen :)
>
> --
> Med Venlig Hilsen
> Peter Frost
>
>
>
Dkr - men uha, dvs. du har givet i nærheden af 50K ?
Mvh.
Brian S Jensen
| |
Bjarne Rosenkrands (24-11-2006)
| Kommentar Fra : Bjarne Rosenkrands |
Dato : 24-11-06 18:13 |
|
50.000,00 sek
Bjarne
"Peter Frost" <peterfrost@cph-metronet.dk> skrev i en meddelelse
news:456713dd$0$49199$14726298@news.sunsite.dk...
> God eftermiddag...
>
> Efter min megen skrivning om automatgear fejl og diverse, er det hele i
> dag ordnet, og jeg er en sum penge fattigere...
>
> Hvad vil I tro det koster at få skiftet automatgear og køler, med diverse
> pakninger, motorhjelms låse, R134a tømning og fyldning og lidt kølervæske,
> og selvfølgelig arbejdsløn ?
>
> Volvo 850 2.5 20V AW42-50LE '94
>
> Dernæst så vil jeg gerne give en lille beretning/godt råd.
> Mandag den 13/11 kl 8 bliver bilen afleveret hos Volvo Bilia i Lund, min
> kontaktperson bliver en dansker, Søren, en yderst sympatisk fyr, der
> virkelig forstår at få en til at føle man ikke er til besvær, hvilket jeg
> har vægtet utroligt højt. Virkelig god service ! Vi får iøvrigt prøvekørt
> den nye S80, og efterfølgende kørt til Lund Station.
>
> Torsdag den 16/11 ringer Søren, han beklaget altså meget, men de havde
> fået den forkerte låda hjem, gearkasse ;) De fik desværre først den
> rigtige Mandag, og han havde glemt at der var en Olieslange til 600 kr.
> Det der jo intet at gøre ved, men Fredag var det ikke længere så slemt
> ikke at ha bilen alligevel.
>
> Tirsdag morgen den 21/11 ringer jeg til Søren for at hører status, da jeg
> den dag havde hjemmestudie. Han håbede den ville blive færdig, men havde
> jeg ikke hørt noget kl 14, blev det først Onsdag.
>
> Onsdag morgen den 22/11 ringer jeg så igen til søren, han lyder glad, og
> fortæller da også at den står færdig kl 14. De havde igen fået en forkert
> del hjem, denne gang køleren, de havde fået til Manuel-gear dvs uden
> indbygget oliekøler. Kl 16 lander jeg hos Bilia i Lund, og får fat i
> Søren. Jeg får regning, og forklaret et par småting, bl.a. måtte de bryde
> motorhjelmen op, da de ikke kunne få den op, så der var en motorhjelmslås
> på regning, så var der tømning og fyldning af AC, og til sidst havde de
> skiftet tændrør, da de ikke kunne starte den. Det fik vi så lidt sjov ud
> af, da det jo præcis var det der i sin tid startede at det her, de havde
> lagt tændrørende på passagersædet !! i øvrigt. Så kom turen til regningen,
> et svensk beløb ;) Som så var større end det jeg kunne tag på visa, men
> det var der ingen af os der havde tænkt på. Vi fik fat på min bank, som
> sagde god for mig, at jeg havde pengende, og Søren fik så lov til af sin
> chef at lade mig betale maks på Visa, og så lave en overførsel dagen
> efter, de fik selvfølgelig kopi af alle mine kort, osv.
>
> Kl 17.20 afgik jeg fra Bilia i Lund, med et utroligt lækkert gearskift, og
> en motorhjelm der ikke var lukket ordenligt !!!! Så da farten blev sat op,
> løftede den sig, dog må en eller anden holdt hånden over mig, for min
> kontante bremsning og kastning ind i nødspor gjorde hjelmen lagde sig,
> phuuuu ha ! Ud og lukke og videre !
>
> På broen satte jeg min fartpilot til 100 km/t ville gerne være lidt
> forsigtig med den nye gearkasse. Men underligt nok skete der ikke noget !
> Meget skuffede fortsatte jeg hjem til Valby, hvor jeg i øvrigt konstateret
> de ikke har haft fyld kølervæsken efter, beholderen var næsten tom.
>
> I går ringede jeg så til Søren, og de fejl de havde begået, osv. Han var
> utrolig hjælpsom mht fartpilot osv. Han beklagede mange gange det med
> motorhjelmen, tændrør og kølervæske, som han sagde det "de jo pinligt det
> her" :) Bare det de påtager sig skylden, og ikke prøver at komme med
> undskyldninger er i min bog alt rigeligt til jeg ikke tænker over det. Det
> var jo også mennesker i den anden ende :)
>
> Her til eftermiddag fik jeg ordnet fartpiloten, mekanikkeren der havde
> haft sagen, vidste med det samme den sad på en af de to forkerte dysser,
> vacum slangen. Under fejlfinding på Fartpiloten udlæste jeg fejlkoder, der
> var sat ABS føler fejl på alle undtagen højreforhjul. Det skyldes
> gearkassen var blevet kørt varm på lift. Så ved I andre det ;)
>
> --
> Med Venlig Hilsen
> Peter Frost
>
| |
Ukendt (24-11-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 24-11-06 18:30 |
|
On Fri, 24 Nov 2006 16:47:25 +0100, "Peter Frost"
<peterfrost@cph-metronet.dk> wrote:
>God eftermiddag...
>
davs
<snipper lige lidelseshistorien>
Det lyder dyrt - sår'n et slag på tasken 34450 dkk, det er lige godt
og vel 40 svenske K, så'eeh det
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi
Fiat Punto JTD
| |
Peter Frost (24-11-2006)
| Kommentar Fra : Peter Frost |
Dato : 24-11-06 18:34 |
|
Ivan Madsen skrev:
> Det lyder dyrt - sår'n et slag på tasken 34450 dkk, det er lige godt
> og vel 40 svenske K, så'eeh det
Uh det ved at være tæt på Skal de sidste lige ha en chance
Vil sige det en lille slat ned på de danske og halvden af den slat ned på de
svenske
--
Med Venlig Hilsen
Peter Frost
| |
Ukendt (24-11-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 24-11-06 18:40 |
|
On Fri, 24 Nov 2006 18:34:28 +0100, "Peter Frost"
<peterfrost@cph-metronet.dk> wrote:
>Ivan Madsen skrev:
>> Det lyder dyrt - sår'n et slag på tasken 34450 dkk, det er lige godt
>> og vel 40 svenske K, så'eeh det
>
>Uh det ved at være tæt på Skal de sidste lige ha en chance
>
>Vil sige det en lille slat ned på de danske og halvden af den slat ned på de
>svenske
Hmmm.......39 K svenske bananmønter?
--
Ivan Madsen
med en OES i huset
brugsanvisning for OES: fodres i den hvide ende, samle
op bag den mørke ende - og klappes over det hele
| |
Peter Frost (24-11-2006)
| Kommentar Fra : Peter Frost |
Dato : 24-11-06 18:50 |
|
Ivan Madsen skrev:
> Hmmm.......39 K svenske bananmønter?
Yes sir !
Eller dvs slut regningen blev på 32.129,14 DKR/38.372,31 SEK
Det har ellers været så glædelig at logge på netbank i den senere tid...
Suk... :)
--
Med Venlig Hilsen
Peter Frost
| |
ena (24-11-2006)
| Kommentar Fra : ena |
Dato : 24-11-06 19:14 |
|
Så vandt jeg jo - var tættest på
"Peter Frost" <peterfrost@cph-metronet.dk> skrev i en meddelelse
news:456730b8$0$49195$14726298@news.sunsite.dk...
> Ivan Madsen skrev:
>> Hmmm.......39 K svenske bananmønter?
>
> Yes sir !
>
> Eller dvs slut regningen blev på 32.129,14 DKR/38.372,31 SEK
>
> Det har ellers været så glædelig at logge på netbank i den senere tid...
> Suk... :)
>
> --
> Med Venlig Hilsen
> Peter Frost
>
| |
Peter Frost (24-11-2006)
| Kommentar Fra : Peter Frost |
Dato : 24-11-06 19:49 |
|
>>ena skrev:
>> 37202 Skr
1170,31 SEK fra !
>> Ivan Madsen skrev:
>> Hmmm.......39 K svenske bananmønter?
627,69 SEK fra :)
>> Eller dvs slut regningen blev på 32.129,14 DKR/38.372,31 SEK
Eller kan jeg ikke regne ?
--
Med Venlig Hilsen
Peter Frost
| |
Ukendt (24-11-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 24-11-06 19:46 |
|
On Fri, 24 Nov 2006 18:49:54 +0100, "Peter Frost"
<peterfrost@cph-metronet.dk> wrote:
>Ivan Madsen skrev:
>> Hmmm.......39 K svenske bananmønter?
>
>Yes sir !
>
>Eller dvs slut regningen blev på 32.129,14 DKR/38.372,31 SEK
>
>Det har ellers været så glædelig at logge på netbank i den senere tid...
>Suk... :)
Been there, done that. Jeg har bare en Punto i indkørslen )
--
Ivan Madsen
med en OES i huset
brugsanvisning for OES: fodres i den hvide ende, samle
op bag den mørke ende - og klappes over det hele
| |
ena (24-11-2006)
| Kommentar Fra : ena |
Dato : 24-11-06 18:40 |
|
37202 Skr
"Peter Frost" <peterfrost@cph-metronet.dk> skrev i en meddelelse
news:456713dd$0$49199$14726298@news.sunsite.dk...
> God eftermiddag...
>
> Efter min megen skrivning om automatgear fejl og diverse, er det hele i
> dag ordnet, og jeg er en sum penge fattigere...
>
> Hvad vil I tro det koster at få skiftet automatgear og køler, med diverse
> pakninger, motorhjelms låse, R134a tømning og fyldning og lidt kølervæske,
> og selvfølgelig arbejdsløn ?
>
> Volvo 850 2.5 20V AW42-50LE '94
>
> Dernæst så vil jeg gerne give en lille beretning/godt råd.
> Mandag den 13/11 kl 8 bliver bilen afleveret hos Volvo Bilia i Lund, min
> kontaktperson bliver en dansker, Søren, en yderst sympatisk fyr, der
> virkelig forstår at få en til at føle man ikke er til besvær, hvilket jeg
> har vægtet utroligt højt. Virkelig god service ! Vi får iøvrigt prøvekørt
> den nye S80, og efterfølgende kørt til Lund Station.
>
> Torsdag den 16/11 ringer Søren, han beklaget altså meget, men de havde
> fået den forkerte låda hjem, gearkasse ;) De fik desværre først den
> rigtige Mandag, og han havde glemt at der var en Olieslange til 600 kr.
> Det der jo intet at gøre ved, men Fredag var det ikke længere så slemt
> ikke at ha bilen alligevel.
>
> Tirsdag morgen den 21/11 ringer jeg til Søren for at hører status, da jeg
> den dag havde hjemmestudie. Han håbede den ville blive færdig, men havde
> jeg ikke hørt noget kl 14, blev det først Onsdag.
>
> Onsdag morgen den 22/11 ringer jeg så igen til søren, han lyder glad, og
> fortæller da også at den står færdig kl 14. De havde igen fået en forkert
> del hjem, denne gang køleren, de havde fået til Manuel-gear dvs uden
> indbygget oliekøler. Kl 16 lander jeg hos Bilia i Lund, og får fat i
> Søren. Jeg får regning, og forklaret et par småting, bl.a. måtte de bryde
> motorhjelmen op, da de ikke kunne få den op, så der var en motorhjelmslås
> på regning, så var der tømning og fyldning af AC, og til sidst havde de
> skiftet tændrør, da de ikke kunne starte den. Det fik vi så lidt sjov ud
> af, da det jo præcis var det der i sin tid startede at det her, de havde
> lagt tændrørende på passagersædet !! i øvrigt. Så kom turen til regningen,
> et svensk beløb ;) Som så var større end det jeg kunne tag på visa, men
> det var der ingen af os der havde tænkt på. Vi fik fat på min bank, som
> sagde god for mig, at jeg havde pengende, og Søren fik så lov til af sin
> chef at lade mig betale maks på Visa, og så lave en overførsel dagen
> efter, de fik selvfølgelig kopi af alle mine kort, osv.
>
> Kl 17.20 afgik jeg fra Bilia i Lund, med et utroligt lækkert gearskift, og
> en motorhjelm der ikke var lukket ordenligt !!!! Så da farten blev sat op,
> løftede den sig, dog må en eller anden holdt hånden over mig, for min
> kontante bremsning og kastning ind i nødspor gjorde hjelmen lagde sig,
> phuuuu ha ! Ud og lukke og videre !
>
> På broen satte jeg min fartpilot til 100 km/t ville gerne være lidt
> forsigtig med den nye gearkasse. Men underligt nok skete der ikke noget !
> Meget skuffede fortsatte jeg hjem til Valby, hvor jeg i øvrigt konstateret
> de ikke har haft fyld kølervæsken efter, beholderen var næsten tom.
>
> I går ringede jeg så til Søren, og de fejl de havde begået, osv. Han var
> utrolig hjælpsom mht fartpilot osv. Han beklagede mange gange det med
> motorhjelmen, tændrør og kølervæske, som han sagde det "de jo pinligt det
> her" :) Bare det de påtager sig skylden, og ikke prøver at komme med
> undskyldninger er i min bog alt rigeligt til jeg ikke tænker over det. Det
> var jo også mennesker i den anden ende :)
>
> Her til eftermiddag fik jeg ordnet fartpiloten, mekanikkeren der havde
> haft sagen, vidste med det samme den sad på en af de to forkerte dysser,
> vacum slangen. Under fejlfinding på Fartpiloten udlæste jeg fejlkoder, der
> var sat ABS føler fejl på alle undtagen højreforhjul. Det skyldes
> gearkassen var blevet kørt varm på lift. Så ved I andre det ;)
>
> --
> Med Venlig Hilsen
> Peter Frost
>
| |
|
|