|
| Hvem sagde trækkraft Fra : apollo14 aka Kenneth~ |
Dato : 24-11-06 12:31 |
| | |
BJ (24-11-2006)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 24-11-06 12:35 |
|
"apollo14 aka Kenneth Rugaard" <apollo14dk@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:4566d7db$0$14025$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
KLIP
> http://www.jp.dk/biler/artikel:aid=4096718/
>
> At trække så meget, kan man da ikke gøre uden det store hængerkort, det er
> fandme flot gjort.
Hvor stor en motor ligger egentlig i de rigtige "flytrækkere" og hvad vejer
de?
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Møller (24-11-2006)
| Kommentar Fra : Møller |
Dato : 24-11-06 13:21 |
|
"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> wrote in message
news:4566d8f1$0$2091$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "apollo14 aka Kenneth Rugaard" <apollo14dk@gmail.com> skrev i en
meddelelse
> news:4566d7db$0$14025$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> KLIP
>
> > http://www.jp.dk/biler/artikel:aid=4096718/
> >
> > At trække så meget, kan man da ikke gøre uden det store hængerkort, det
er
> > fandme flot gjort.
>
> Hvor stor en motor ligger egentlig i de rigtige "flytrækkere" og hvad
vejer
> de?
http://www.aero-tow.com/GJ1800.htm
elle skal vi tage de lidt større:
http://www.goldhofer.de/deutsch/produkte/airport/produkte-airport-flugzeugschlepper-ast1x.php
ca. 600 HK, "min vægt tør jeg ikke tale om"
Disse leverer også en "rulleskøjte" til at sætte under næsehjulet, så en
alm. lufthavnstruck kan flytte skidtet: ARTS-4
Det er rullemodstanden ved igangsætning der er afgørende.
hvis det flyvende objekt havde stålhjul, underlaget var blankpoleret granit
og der var tabsfri lejer, så kunne en kravlende børnehaveklasse klare det.
Den klassiske er med skib:
da der kan regnes med at modstanden e afhængig af farten, så kan enhver
teoretisk flytte et containerskib med en sytråd, blot han giver sig god tid.
Et lokomotiv skulle kunne trækkes af ethvert automobil, det er blot et
spørgsmål om tilstrækkelig lav gearing, så koblingen hurtigt kan slippes.
det er her problemet i de fleste tilfælde ligger.
Møller
| |
BJ (24-11-2006)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 24-11-06 13:25 |
|
"Møller" <mail..sspam@og.dk> skrev i en meddelelse
news:4566e3fe$0$2100$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
KLIP
> Et lokomotiv skulle kunne trækkes af ethvert automobil, det er blot et
> spørgsmål om tilstrækkelig lav gearing, så koblingen hurtigt kan slippes.
> det er her problemet i de fleste tilfælde ligger.
Altså, i bund og grund igen et af de mere eksotisk platte
markedføringsstunts..
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Dak (24-11-2006)
| Kommentar Fra : Dak |
Dato : 24-11-06 13:33 |
|
> Altså, i bund og grund igen et af de mere eksotisk platte
> markedføringsstunts..
>
ja men det mest interessante i den artikel er at de ligger en metalklump på
4,3 Tons i bilen.. :-/ min må kun have 575kg maksimallast..
Dak
Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap
| |
BJ (24-11-2006)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 24-11-06 13:36 |
|
"Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> skrev i en meddelelse
news:4566e68f$0$196$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
KLIP
>> Altså, i bund og grund igen et af de mere eksotisk platte
>> markedføringsstunts..
>>
>
> ja men det mest interessante i den artikel er at de ligger en metalklump
> på 4,3 Tons i bilen.. :-/ min må kun have 575kg maksimallast..
Det er vel ca. det en sådan airplane mover _skal_ veje og ikke et udtryk
for, du uden problemer kan laste det i gadeversionen af en Toureg og så
blotte futte rundt på vej og mark i den..
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Uffe Bærentsen (24-11-2006)
| Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 24-11-06 13:59 |
|
"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:4566e738$0$2092$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> ja men det mest interessante i den artikel er at de ligger en metalklump
>> på 4,3 Tons i bilen.. :-/ min må kun have 575kg maksimallast..
>
> Det er vel ca. det en sådan airplane mover _skal_ veje og ikke et udtryk
> for, du uden problemer kan laste det i gadeversionen af en Toureg og så
> blotte futte rundt på vej og mark i den..
Næ-nej, men affjedringen på Touareg'en var standard :-/
Hvad må sådan en potte veje som max. her i DK-land?
--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i
Tipo 1,6i (konebil)
| |
BJ (24-11-2006)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 24-11-06 14:41 |
|
"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4566ecab$0$3507$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:4566e738$0$2092$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>>> ja men det mest interessante i den artikel er at de ligger en metalklump
>>> på 4,3 Tons i bilen.. :-/ min må kun have 575kg maksimallast..
>>
>> Det er vel ca. det en sådan airplane mover _skal_ veje og ikke et udtryk
>> for, du uden problemer kan laste det i gadeversionen af en Toureg og så
>> blotte futte rundt på vej og mark i den..
>
> Næ-nej, men affjedringen på Touareg'en var standard :-/
Så har fået at vide at en Toureg kan køre et vist stykke vej med kraftigt
overlæs..;-/
> Hvad må sådan en potte veje som max. her i DK-land?
Aner det ikke.
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Møller (24-11-2006)
| Kommentar Fra : Møller |
Dato : 24-11-06 16:06 |
|
"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> wrote in message
news:4566f669$0$2110$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:4566ecab$0$3507$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >
> > "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
> > news:4566e738$0$2092$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> >
> >>> ja men det mest interessante i den artikel er at de ligger en
metalklump
> >>> på 4,3 Tons i bilen.. :-/ min må kun have 575kg maksimallast.. :
> >>
>
> > Hvad må sådan en potte veje som max. her i DK-land?
>
> Aner det ikke.
Det gør jeg heller ikke
Møller
| |
Klaus G. (24-11-2006)
| Kommentar Fra : Klaus G. |
Dato : 24-11-06 21:19 |
|
> Så har fået at vide at en Toureg kan køre et vist stykke vej med kraftigt
> overlæs..;-/
At tøffe stille rundt i en lufthavn, og så til køre på østtyske gamle
bumpveje, der er nok lidt forskel :)
--
Seth-Enoch / Klaus G.
www.seth-enoch.dk/gallery
| |
Bruno (25-11-2006)
| Kommentar Fra : Bruno |
Dato : 25-11-06 12:09 |
|
Klaus G. wrote:
>> Så har fået at vide at en Toureg kan køre et vist stykke vej med kraftigt
>> overlæs..;-/
> At tøffe stille rundt i en lufthavn, og så til køre på østtyske gamle
> bumpveje, der er nok lidt forskel :)
>
Stor forskel. Regn også med at banen har været helt vandret, så der ikke
skulle "løftes".
Mvh
Bruno
| |
Finn Guldmann (25-11-2006)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 25-11-06 12:30 |
|
Dak skrev:
>> Altså, i bund og grund igen et af de mere eksotisk platte
>> markedføringsstunts..
> ja men det mest interessante i den artikel er at de ligger en metalklump på
> 4,3 Tons i bilen.. :-/ min må kun have 575kg maksimallast..
>
Det var også noget der slog mig.
Hvordan ville den klare sig med max tilladte vægt?
--
MVH Finn Flaskehalsproblem? Det eneste flaskehalsproblem jeg kan få
øje på er i overkanten af baglommerne hos arbejdsgiverne. De skulle se
at få muldvarpeskinnet op af lommen og deltage i uddannelse af den
arbejdskraft de efterspørger. Så ville meget være anderledes.
| |
Kent Oldhøj (25-11-2006)
| Kommentar Fra : Kent Oldhøj |
Dato : 25-11-06 17:30 |
|
"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> wrote in
news:4566d8f1$0$2091$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:
> Hvor stor en motor ligger egentlig i de rigtige "flytrækkere" og hvad
> vejer de?
I Kastrup benyttes der primært Kalmar TBL'ere. Hvilken motor der ligger i
dem aner jeg ikke men de vejer en 6-7 tons og benyttes til pushback på alle
mindre og mellemstore fly.
De store Airbus 330/340, Boing 777 og 747'ere kræver lidt mere: Her vejer
TBL'en omkring 40 tons og yder ca. 250 hk fra en 6 benet diesel.
Selvfølgelig er drejningsmomentet mere interessant, men det kender jeg
ikke.
| |
Niels Bengaard (24-11-2006)
| Kommentar Fra : Niels Bengaard |
Dato : 24-11-06 16:01 |
|
> http://www.jp.dk/biler/artikel:aid=4096718/
>
> At trække så meget, kan man da ikke gøre uden det store hængerkort, det er
> fandme flot gjort.
»Det var næsten for nemt. En skam at vi ikke kunne finde noget tungere at
trække. Hvis nogen kan låne os et tungere fly, vil vi gerne høre fra dem«,
sagde Uwe Krieghoff efter forsøget.
Noget af en flad bemærkning, når man ved at maks take off vægt på en 747-400
er ca. 440 ton.
Niels
| |
Bjarne Rosenkrands (24-11-2006)
| Kommentar Fra : Bjarne Rosenkrands |
Dato : 24-11-06 16:13 |
|
"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:4567090e$0$888$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>> http://www.jp.dk/biler/artikel:aid=4096718/
>>
>> At trække så meget, kan man da ikke gøre uden det store hængerkort, det
>> er fandme flot gjort.
>
>
> »Det var næsten for nemt. En skam at vi ikke kunne finde noget tungere at
> trække. Hvis nogen kan låne os et tungere fly, vil vi gerne høre fra dem«,
> sagde Uwe Krieghoff efter forsøget.
> Noget af en flad bemærkning, når man ved at maks take off vægt på en
> 747-400 er ca. 440 ton.
>
> Niels
De kunne da vælge en Airbus A380, hvis de kunne få lov at låne en
Eller den største, en Antonov 225:
http://eu.airliners.net/photos/middle/1/9/0/0064091.jpg
Bjarne
| |
Kent Oldhøj (25-11-2006)
| Kommentar Fra : Kent Oldhøj |
Dato : 25-11-06 17:24 |
|
"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> wrote in
news:4567090e$0$888$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:
>> En skam at vi ikke kunne finde noget tungere
>> at trække. Hvis nogen kan låne os et tungere fly, vil vi gerne høre fra
>> dem, sagde Uwe Krieghoff efter forsøget.
> Noget af en flad bemærkning, når man ved at maks take off vægt på en
> 747-400 er ca. 440 ton.
Jeg tvivler på at nogen stiller et fuldt lastet fly til rådighed til den
slags julelege. Det koster utrolige summer. Men et tomt fly der alligevel
er ude af drift.... det er en anden snak.
| |
Niels Bengaard (25-11-2006)
| Kommentar Fra : Niels Bengaard |
Dato : 25-11-06 17:40 |
|
>>> En skam at vi ikke kunne finde noget tungere
>>> at trække. Hvis nogen kan låne os et tungere fly, vil vi gerne høre fra
>>> dem, sagde Uwe Krieghoff efter forsøget.
>> Noget af en flad bemærkning, når man ved at maks take off vægt på en
>> 747-400 er ca. 440 ton.
>
> Jeg tvivler på at nogen stiller et fuldt lastet fly til rådighed til den
> slags julelege. Det koster utrolige summer. Men et tomt fly der alligevel
> er ude af drift.... det er en anden snak.
Det her mediestunt har i forvejen kostet millioner. Jeg mente ikke den
udtalelse om at de ikke kunne finde noget tungere kunne stå alene, de kunne
nemt finde noget tungere. De har faktisk næsten fundet den letteste 747.
Niels
| |
Kent Oldhøj (25-11-2006)
| Kommentar Fra : Kent Oldhøj |
Dato : 25-11-06 19:50 |
|
"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> wrote in
news:456871cd$0$3503$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:
> Det her mediestunt har i forvejen kostet millioner. Jeg mente ikke den
> udtalelse om at de ikke kunne finde noget tungere kunne stå alene, de
> kunne nemt finde noget tungere.
Det tror jeg så ikke. Et er at de eksisterer, noget helt andet er at få
nogen til at stille et fly til rådighed, eller alternativt betale
kostprisen.
Og effekten ville ikke blive anderledes: Den brede befolkning er ligeglade
med hvilken Jumbo model det er.
> De har faktisk næsten fundet den letteste 747.
Helt sikkert. Den havde jo heller ingen motorer
| |
Niels Bengaard (25-11-2006)
| Kommentar Fra : Niels Bengaard |
Dato : 25-11-06 20:26 |
|
>> Det her mediestunt har i forvejen kostet millioner. Jeg mente ikke den
>> udtalelse om at de ikke kunne finde noget tungere kunne stå alene, de
>> kunne nemt finde noget tungere.
>
> Det tror jeg så ikke. Et er at de eksisterer, noget helt andet er at få
> nogen til at stille et fly til rådighed, eller alternativt betale
> kostprisen.
Det har det garanteret, VW har testet på en andet tungere fly allerede står
der osv.
VW stiller ikke op til sådan noget med presse på uden at være forberedt.
Men for kunden er det irrelevant om det de trækker vejer 200 eller 2000 ton.
Som jeg skrev var det bare en ringe kommentar, at folk skulle møde op med
noget tungere, for det kunne de selv have fundet uden særlig stor indsats.
VW lægger sikkert mange millioner hos eks. Lufthansa og kunne nok uden
problemer forhandle noget med dem.
Niels
| |
Bjarne Rosenkrands (24-11-2006)
| Kommentar Fra : Bjarne Rosenkrands |
Dato : 24-11-06 16:01 |
|
"apollo14 aka Kenneth Rugaard" <apollo14dk@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:4566d7db$0$14025$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> http://www.jp.dk/biler/artikel:aid=4096718/
>
> At trække så meget, kan man da ikke gøre uden det store hængerkort, det er
> fandme flot gjort.
Lille smule off.topic Har da ikke set en 747, hvor motorene sidder som de
gør på billederne. Plejer der ikke at sidde en motor på hver deres pylon og
ikke 2 per pylon?
| |
Niels Bengaard (24-11-2006)
| Kommentar Fra : Niels Bengaard |
Dato : 24-11-06 16:24 |
|
>> http://www.jp.dk/biler/artikel:aid=4096718/
>>
>> At trække så meget, kan man da ikke gøre uden det store hængerkort, det
>> er fandme flot gjort.
>
>
> Lille smule off.topic Har da ikke set en 747, hvor motorene sidder som
> de gør på billederne. Plejer der ikke at sidde en motor på hver deres
> pylon og ikke 2 per pylon?
Det er en model bygget til den nye James Bond film, den kan ikke flyve så
vidt jeg ved. Yderste motor er erstattet af en benzintank, og inderste er
gjort dobbelt.
Har ikke set filmen endnu, så ved ikke hvorfor det er gjort.
Niels
| |
Bjarne Rosenkrands (24-11-2006)
| Kommentar Fra : Bjarne Rosenkrands |
Dato : 24-11-06 16:36 |
|
"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:45670e8f$0$856$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>> http://www.jp.dk/biler/artikel:aid=4096718/
>>>
>>> At trække så meget, kan man da ikke gøre uden det store hængerkort, det
>>> er fandme flot gjort.
>>
>>
>> Lille smule off.topic Har da ikke set en 747, hvor motorene sidder som
>> de gør på billederne. Plejer der ikke at sidde en motor på hver deres
>> pylon og ikke 2 per pylon?
>
> Det er en model bygget til den nye James Bond film, den kan ikke flyve så
> vidt jeg ved. Yderste motor er erstattet af en benzintank, og inderste er
> gjort dobbelt.
> Har ikke set filmen endnu, så ved ikke hvorfor det er gjort.
>
> Niels
Ok, tak for svaret. Har heller ikke set den endnu, det er vist også i dag
den har præmiere
Bjarne
| |
Jesper Sørensen (24-11-2006)
| Kommentar Fra : Jesper Sørensen |
Dato : 24-11-06 17:17 |
|
> Det er en model bygget til den nye James Bond film, den kan ikke flyve så
> vidt jeg ved. Yderste motor er erstattet af en benzintank, og inderste er
> gjort dobbelt.
> Har ikke set filmen endnu, så ved ikke hvorfor det er gjort.
>
> Niels
Hvis det er flyet fra James Bond filmen, så skal det forestille en sprit ny
flytype, verdens største.
I filmen skal flyet præcenteres for verdenspressen. Der er der terrorister
der prøver at ødelægge, men 007 redder dagen.
Det er Mads Mikkelsen godt nok sur over......
Tag ind og se filmen den er alletiders.
Mvh. Jesper - Der så den i tirsdags...
| |
Jørgen M. Rasmussen (25-11-2006)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 25-11-06 01:02 |
|
"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:45670e8f$0$856
> Det er en model bygget til den nye James Bond film, den kan ikke flyve så
> vidt jeg ved. Yderste motor er erstattet af en benzintank, og inderste er
> gjort dobbelt.
> Har ikke set filmen endnu, så ved ikke hvorfor det er gjort.
>
Det var dog et sjovt tilfælde, at de har udvalgt en rekvisit fra nyeste
J.Bond-film ;).
| |
Kent Oldhøj (25-11-2006)
| Kommentar Fra : Kent Oldhøj |
Dato : 25-11-06 17:47 |
|
"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> wrote in
news:45670e8f$0$856$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:
> Det er en model bygget til den nye James Bond film, den kan ikke flyve
> så vidt jeg ved. Yderste motor er erstattet af en benzintank, og
> inderste er gjort dobbelt.
Jeg kan så supplere med lidt ekstra info:
Der er tale om en udtjent 747-200 oprindeligt fra British Airways (G-BDXJ).
Flyet blev i 2005 brugt til udstillingen "Wings and Wheels 2005" på Dunfold
Airfield. Nu ringer klokkerne sikkert hos "Topgear" fans.... Jeps, det er
dér de tester biler, og ja, det er præcis den 747'er man kan se i
baggrunden i udsendelserne i øjeblikket
Flyet har ingen motorer, de dobbelte inderste motorer er attrapper, ligesom
de ekstra fueltanke der er monteret.
| |
Ivar (26-11-2006)
| Kommentar Fra : Ivar |
Dato : 26-11-06 00:33 |
|
Kent Oldhøj skrev:
> Flyet har ingen motorer, de dobbelte inderste motorer er attrapper, ligesom
> de ekstra fueltanke der er monteret.
Det at motorerne er afmonteret betyder at flyet er ca. 15 tons
lettere end en normal 747-200.
Det er altså nok den letteste 747 i verden, som VW har valgt
at gøre deres demonstration med.
Ivar Magnusson
--
Træt af Outlook Express?
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/
| |
Il Duce (24-11-2006)
| Kommentar Fra : Il Duce |
Dato : 24-11-06 17:36 |
|
> At trække så meget, kan man da ikke gøre uden det store hængerkort, det er
> fandme flot gjort.
Historien melder desværre intet om hvor mange motorer og gearkasser der blev
skiftet undervejs. Følger den Touareg statistikken så har den ikke klaret
turen uden problemer.
--
MVH
Thomas
| |
Leonard (24-11-2006)
| Kommentar Fra : Leonard |
Dato : 24-11-06 18:26 |
|
apollo14 aka Kenneth Rugaard <apollo14dk@gmail.com> wrote:
>At trække så meget, kan man da ikke gøre uden det store hængerkort, det
>er fandme flot gjort.
Citat:
»Det var næsten for nemt. En skam at vi ikke kunne finde noget tungere
at trække. Hvis nogen kan låne os et tungere fly, vil vi gerne høre
fra dem«, sagde Uwe Krieghoff efter forsøget.
De kunne jo bare spørge Mærsk om et lille skib ...
--
Leonard
| |
Cyber. (24-11-2006)
| Kommentar Fra : Cyber. |
Dato : 24-11-06 18:55 |
|
"apollo14 aka Kenneth Rugaard" <apollo14dk@gmail.com> wrote in message
news:4566d7db$0$14025$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> http://www.jp.dk/biler/artikel:aid=4096718/
>
> At trække så meget, kan man da ikke gøre uden det store hængerkort, det er
> fandme flot gjort.
jeg undre mig mere og at en 747-200 har en sådanne motor konfiguration med
dobbet motorer på de inderste pyloner, samt hvad der ligner brændstoftanke
på de yderste,-det har jeg aldrig set før.
| |
Bjarne Rosenkrands (24-11-2006)
| Kommentar Fra : Bjarne Rosenkrands |
Dato : 24-11-06 22:16 |
|
"Cyber." <unvalid@(CVXdf)cyber.dk> skrev i en meddelelse
news:ek7blg$1gsk$1@newsbin.cybercity.dk...
>
> "apollo14 aka Kenneth Rugaard" <apollo14dk@gmail.com> wrote in message
> news:4566d7db$0$14025$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>> http://www.jp.dk/biler/artikel:aid=4096718/
>>
>> At trække så meget, kan man da ikke gøre uden det store hængerkort, det
>> er fandme flot gjort.
>
>
> jeg undre mig mere og at en 747-200 har en sådanne motor konfiguration med
> dobbet motorer på de inderste pyloner, samt hvad der ligner brændstoftanke
> på de yderste,-det har jeg aldrig set før.
Kig på hvad Niels Bengaard skrev. Jeg havde heller ikke set det før.
mvh Bjarne
| |
|
|