Forsøg ikke at stikke af fra der polizei
Fra : Henning Lund

Dato : 23-11-06 19:33

De er nogle hårde bananer, de tyskere
http://www.dagbladet.no/dinside/2006/11/23/483859.html

--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/ med bla. lidt til salg.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 23-11-06 19:54

Henning Lund wrote:
> De er nogle hårde bananer, de tyskere
> http://www.dagbladet.no/dinside/2006/11/23/483859.html

jeg vil sgu være betjent...

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 23-11-06 21:30

meddelelse news:4565ee48$0$49208$14726298@news.sunsite.dk...
> Henning Lund wrote:
>> De er nogle hårde bananer, de tyskere
>> http://www.dagbladet.no/dinside/2006/11/23/483859.html
>
> jeg vil sgu være betjent...

Da du jo nok er dansker, så kan du kun blive betjent i DK. Og så kan du
måske få en Mondeo. Altså hvis du opfører dig pænt. HÆ HÆ.
Hilsen Matthias

Fra : Ukendt

Dato : 23-11-06 21:36

"Matthias H Matthiessen" <matthiessenSLET@dioder.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>>
> Da du jo nok er dansker, så kan du kun blive betjent i DK. Og så kan du
> måske få en Mondeo. Altså hvis du opfører dig pænt. HÆ HÆ.

Det er også en udsøgt ære at være medlem af mondeo klubben som hører til
blandt de finere. Ja nogen ville faktisk mene at Ford har begået en
genistreg her

--
Tom

*host*

Fra : Brian

Dato : 23-11-06 21:55

Tom wrote:

> Det er også en udsøgt ære at være medlem af mondeo klubben som hører
> til blandt de finere. Ja nogen ville faktisk mene at Ford har begået
> en genistreg her

Helt enig - det er simpelthen et fantastisk stykke salgsarbejde at få afsat
sådan en spand, til den slags brug

/Brian

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 23-11-06 22:00

> Det er også en udsøgt ære at være medlem af mondeo klubben som hører til
> blandt de finere. Ja nogen ville faktisk mene at Ford har begået en
> genistreg her

Sikkert rigtig nok. Men derfor vil man vel også gerne køre Porsche eller
noget andet større og hurtigere.
Hilsen Matthias

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 23-11-06 22:57

Matthias H Matthiessen presented the following explanation :
> Da du jo nok er dansker, så kan du kun blive betjent i DK.

Man kan skam godt blive betjent i udlandet. Jeg kender en der har været
det i Norge og Station2 har da været i USA og besøge en dansker der er
betjent derovre.

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 23-11-06 23:30

Henrik Stidsen skriblede:
> [...]
>
> Man kan skam godt blive betjent i udlandet. Jeg kender en der har
> været det i Norge og Station2 har da været i USA og besøge en dansker

Så var det vel bedre at være ved TV2...ikk'

Nå. men ham i USA var også amerikansk
statsborger....derfor.

--
Lars Fragstrup

Fra : Lars

Dato : 23-11-06 23:42

Hej Lars

Ja NU, - men han blev betjent (deltid) inden, - man skal kun være
"neutraliseret", Resident Alien, - Alien (nej ikke den slags) dvs. man skal
have Green card osv., så kan man faktisk søge ind i politiet i US. De har
forskellige regler fra County til County men som reglen kan man søge ind til
man er 40 år. Thomas kom over og blev uddannet til Paramedic. Inden da var
han ved Falck i Farum.

Lars

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 23-11-06 23:53

Lars Fragstrup formulated on torsdag :

> Så var det vel bedre at være ved TV2...ikk'

??

> Nå. men ham i USA var også amerikansk
> statsborger....derfor.

Jow, men han er stadig dansk født og er blevet betjent i udlandet ik ?
;)

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 24-11-06 06:52

"Matthias H Matthiessen" <matthiessenSLET@dioder.dk> wrote in message

> [...]
> >
> Da du jo nok er dansker, så kan du kun blive betjent i DK. Og så kan du
> måske få en Mondeo. Altså hvis du opfører dig pænt. HÆ HÆ.

....og ellers får du Opel'en! >:o]

Hej fra

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 24-11-06 03:15

meddelelse news:4565ee48$0$49208$14726298@news.sunsite.dk...

> jeg vil sgu være betjent...

Holdt - stop - stands - tag mig med

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved

Fra : Madsen58

Dato : 24-11-06 11:48

Morten Fruergaard wrote:

> jeg vil sgu være betjent...

Til de bløde bannaer
http://www.polizeiautos.de/show_one.php?id=2232
--
Hilsen Madsen

Fra : Lars

Dato : 23-11-06 23:16

Hej

Nåå DK politi kan skam også, ikke helt i samme baner men alligevel..

De havde i en periode en helt flok Ford Cosworth stående inde under
Falckhuset, blev vist mest brugt som bodyguard kørsel. De stod sammen med
Volvoer 245, der skulle bruges som hundevogne (modellen udgik jo, og en
rimelig stor reserve blev indkøbt)

Og for en del år siden havde den jyske ambassade i Slagelse en Ford Capri
3.0 der jævnligt skiftede farve. Fremtidsvej (Glx) havde i laaang tid en
Ford Granada st. car, - hvad det var for en motor kan jeg ikke huske, men
der sad et 2,5 diesel snydeskilt på den, og på skærmen over bagklappen, -
stod der for øvrigt Falck, - ja den lignede de hedengangne p-vogne (2.5
Granada D). Og det skabte vist det rygte i Gladsaxe og omegn, at Falck nu
uddelte fartbøder ;) Politiet i Næstved? havde i slut firserne en BMW 525,
på samme tid havde Falck Haslev en Ford Transit 6 cyl med benzinmotor, den
holdt de liv i indtil rusten tog den, - og den kunne godt nok rende stærkt
ind til København. På den tid var ca. 190 hurtigt for en ambulance. Den
Sprinter de har nu går ca. 170 med lidt tilløb, ganske godt klaret af sådan
en kasse med autogear.

Ud over det har Rigspolitiets færdselsafdeling også en del stående derinde,
og en gang endda en Skoda 120 GLS, den havde de meget fornøjelse af at bruge
på motorvejen fra Bella centeret. Men ok op på siden af tyskerne m.v. kommer
de ikke.

Ford har da virkelig begået en genistreg ved at få politiet til at køre i
Mondeo bla. og de (politiet) oplever jo heller ikke rustproblemer med dem, -
så længe har de dem jo ikke, med de mange kilometer de får rullet, men
sikkert alle mulige andre problemer.

Lars

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 23-11-06 23:55

Lars was thinking very hard :
> Den Sprinter de har nu går ca. 170 med lidt tilløb, ganske godt klaret af
> sådan en kasse med autogear.

Er da vist også sjældent ambulancer kører så stærkt. Selv på motorvejen
kører de som oftest ikke mere end 130-140, måske 150 hvis det går
stærkt. Og det er også selvom det er på halvtomme motorveje om natten.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 24-11-06 06:09

Henrik Stidsen wrote:
> [...]
> motorvejen kører de som oftest ikke mere end 130-140, måske 150 hvis
> det går stærkt. Og det er også selvom det er på halvtomme motorveje

Har du kørt med dem?

Fra : Lars

Dato : 24-11-06 11:46

Hej

Vi har begge ret, den der rent faktisk kunne køre så stærkt var den gamle
model. se svar til Hr.Jensen, den nye kan ikke det har du ret i, - SVJH går
den max 160 jvf. GPS.

Lars
meddelelse news:45667e7f$0$49201$14726298@news.sunsite.dk...

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 24-11-06 19:22

Morten Fruergaard expressed precisely :

> Har du kørt med dem?

Nej, men jeg har kørt bagved dem flere gange på forskellige tider af
døgnet - på motorvejene. Kørte f.eks. ~10-15km bagved en der var på vej
mod Kolding en morgen. Eftersom jeg kørte de lovlige 130km/t så kan den
ikke have kørt ret meget hurtigere hvis jeg skulle kunne blive ved med
at have den kort foran mig over 10km. Vi taler en afstand af max 1½km
foran da den var længst.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 24-11-06 19:56

Henrik Stidsen wrote:

> [...]
> blive ved med at have den kort foran mig over 10km. Vi taler en
> afstand af max 1½km foran da den var længst.

Hehe...

Hvad siger, at de ikke kunne køre hurtigere?

Svarer lidt til at min Supra kan køre fra en Ferrari 360, da jeg engang har
overhalet sådan en...

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 24-11-06 20:05

Morten Fruergaard formulated on fredag :
> Hvad siger, at de ikke kunne køre hurtigere?

Jeg har ikke sagt de ikke KUNNE køre hurtigere - blot at de
tilsyneladende ikke gør det særlig ofte.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 24-11-06 20:42

Henrik Stidsen wrote:
> Morten Fruergaard formulated on fredag :
>
> Jeg har ikke sagt de ikke KUNNE køre hurtigere - blot at de
> tilsyneladende ikke gør det særlig ofte.

Ok. Det kan jeg godt se, når jeg læser dig opr. indlæg igen.

Fra : Hr. Jensen

Dato : 25-11-06 08:49

Den Fri, 24 Nov 2006 19:56:05 +0100 sendte "Morten Fruergaard" <mit
fornavn @ mit efternavn . com> følgende røgsignaler:

>Hvad siger, at de ikke kunne køre hurtigere?
>
>Svarer lidt til at min Supra kan køre fra en Ferrari 360, da jeg engang har
>overhalet sådan en...

Min Getz 1,3 har engang holdt en Lamborghini Countach bag sig......(i
et lyskryds), så deeet....

--
- "Muslimerne synes at svin er urene dyr, hvorfor det?"
- "Jah, det er vel fordi at de ruller sig i deres egen afføring."

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 24-11-06 07:17

In article <mn.bd9a7d6bdb2f8615.34878@news.hs235.dk>,
Henrik Stidsen <henrikstidsen@gmail.com> wrote:

> [...]
> kører de som oftest ikke mere end 130-140, måske 150 hvis det går
> stærkt. Og det er også selvom det er på halvtomme motorveje om natten.

Også med døende patienter i bag?

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Hr. Jensen

Dato : 24-11-06 09:10

Den Fri, 24 Nov 2006 07:16:57 +0100 sendte "Martin Johansen [6000]"
<martinlj@tiscali.dk> følgende røgsignaler:

Jeg var med som liggende patient for knap to måneder siden, (kunne
ikke sidde op pga. kraftig svimmelhed) fra Slagelse til Riget.
På vejen tilbage igen, var vi oppe på ca. 155 km/t uden horn (blå
blink, ved jeg ikke) på motorvejen. De skulle nok skynde sig hjem til
næste opgave.

Jeg havde min GPS med, da den havde nogle simple spil jeg ellers kunne
underholde mig med.

Fra : Basil

Dato : 24-11-06 09:43

Hr. Jensen forklarede:
> Jeg var med som liggende patient for knap to måneder siden, (kunne
> ikke sidde op pga. kraftig svimmelhed)

Det må være forklaringen på at du efterfølgende har haft kig på en
Citroën
Jeg håber du er kommet dig, over svimmelheden?
Kai

Fra : Hr. Jensen

Dato : 24-11-06 10:12

Den Fri, 24 Nov 2006 09:43:03 +0100 sendte Basil
<Kunta@starmail.invalid.co.za> følgende røgsignaler:

>Det må være forklaringen på at du efterfølgende har haft kig på en
>Citroën
>Jeg håber du er kommet dig, over svimmelheden?

He he...mjah, jeg er "kureret" for fantasien om en gulpladevogn, da de
kan være lidt besværlige at få solgt til en rimelig pris efter 3-4 år.

Så mine tanker kredser igen om de koreanske biler og lige pt. hælder
jeg mest til Hyundai Sonata 2,0 GLS (benzin) eller den nye Kia cee'd
2,0 (benzin eller diesel) som kommer til marts. Det er også først
deromkring at jeg skal handle bil anyroad.

Men Citroën C4 2,0 VTR Plus Coupé spøger også i kulissen.

Fra : Basil

Dato : 24-11-06 11:43

Hr. Jensen formulerede spørgsmålet:
> [...]
> 2,0 (benzin eller diesel) som kommer til marts. Det er også først
> deromkring at jeg skal handle bil anyroad.

Godt at høre, at du kom til fornuft.

> Men Citroën C4 2,0 VTR Plus Coupé spøger også i kulissen.

Se bort fra mit skriv ovenover lol
Kai

Fra : Lars

Dato : 24-11-06 11:51

Hej Hr. Jensen

For 2 måneder siden så har det givetvis været den nye model, - den med
hydraulisk bårehejs. den er lidt langsommere end den ældre model, vel pga.
af vægtforøgelsen det hydrauliske bårehejs giver.

Og ham Falckmanden har sikkert haft klampen i bund når du har målt vognen
til det, - men da en Sprinter i Amb. udgave har en aerodynamik som et
jernpengeskab med ornamenter er den meget påvirkelig over for modvind.

Og ja du har ret de har sikkert skulle skynde sig hjem, -måske fordi VC har
sagt til dem at der var tomt for ambulancer i distriktet, det sker nemlig
ret ofte. :(

Lars

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 24-11-06 19:24

Martin Johansen [6000] has brought this to us :

> Også med døende patienter i bag?

Nu skilter de sjældent med hvad de har med, men jeg tror faktisk det er
spørgsmål om at det skal være forsvarligt - nok er redderne uddannede
til det men det er alle de øvrige billister ikke.

Fra : Brian Sørup

Dato : 24-11-06 01:51

"Lars" <badge5050SPAM@os.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
dem, -
> så længe har de dem jo ikke, med de mange kilometer de får rullet, men

Jeg har for nylig talt med en betjent på Ålborg Politistation, han sagde
at over 90% af betjentene foretrak Mondeo'en fremfor Vectra og 406 - den
kører bare bedre og er mere pålidelig, de skifter gearkasser på 406'erne
når de tanker ( overdrivelse fremmer forståelsen) og Vectra 2,2 er for
sløve og trælse at køre i.
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 24-11-06 03:13

"Lars" <badge5050SPAM@os.dk> skrev i en meddelelse
[KLIP]
> Politiet i Næstved? havde i slut firserne en BMW 525,

Tænker du på sådan en allerede dengang halvgammel kasse at se på med en
hjemmehæklet pude i bagruden?
Blå? Reg.nr. noget i retning af NC 21 335?
Er det tilfældet hørte den hjemme hos Færdselspolitiet i Slagelse. (kan i
hvert fald ikke huske nogen fra Næstved men jeg var også lige kommet til
byen på det tidspunkt)
Den blev forøvrigt ofte kørt af den samme ene mand og det lignede virkelig
morfar på tur. Rigtigt feje hold
Han ville vist gerne have været på provision

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved

Fra : Lars

Dato : 24-11-06 11:43

Hej Ole

Ja den har jeg også set, men nej de havde en med reklame på, - den blev
ofte? brugt til eskorte til RH når det var den der Dodge (fra Haslev)der
skulle derind.

Lars

Fra : Lars

Dato : 24-11-06 11:41

Jeg starter lige med at rette mig selv... Haslev havde en Dodge der kunne gå
rigtig stærkt (benzin) det var 1-04 (Lyngby) der havde en Benzin 6 cyl
Transit, der forøvrigt bremsede rædselsfuldt.

Kom lige i tanke om fejlen her til formiddag.

Lars

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 24-11-06 14:55

"Lars" <badge5050SPAM@os.dk> wrote in message
> [...]
dem, -
> så længe har de dem jo ikke, med de mange kilometer de får rullet, men

Hej Lars.

Tjek evt. www.politibiler.dk for yderligere modeller.
Det er IKKE min side, men en bekendts, men jeg har da smidt lidt billeder op
fra bl.a. garagen.

Hej fra

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Bruno

Dato : 24-11-06 01:05

Henning Lund wrote:
> De er nogle hårde bananer, de tyskere
> http://www.dagbladet.no/dinside/2006/11/23/483859.html

Hollænderne har kørt 911, men om de stadig gør det ved jeg ikke.

Mvh
Bruno

Fra : Madsen58

Dato : 24-11-06 11:22

Henning Lund wrote:
> De er nogle hårde bananer, de tyskere
> http://www.dagbladet.no/dinside/2006/11/23/483859.html

Hvad med Amerikanerne:
http://www.tunsty.net/forum/index.php?s=ff83e3ffc6e41d4dd337e7816256688d&act=Attach&type=post&id=6093
--
Hilsen Madsen

Fra : Karsten7870

Dato : 24-11-06 11:55

Henning Lund wrote:
> De er nogle hårde bananer, de tyskere
> [...]

Det er ikke en helt normal bil, selv til "Streifen" på de tyske motorveje.
Følger man noge af de tyske TV-programmer, hvor de har TV-personale med, vil
man se, at i bykørsel kører de mest med folkevognsrugbrød - oven i købet
diesel. På landeveje kører de lidt hurtigere endten i Opel eller BMW.

Når de kommer ud på de store motorveje, ser du nogle BMW'ere (nok de
heftige) og MB - ikke helt almindelige. Jeg har endda set dem jage en Porche
op. Der er video med tid og km/h fart. Det koster (et klip i Flendsburg), og
de mukker ikke som her i DK, når de først har set video'en.
Også hvis de kører for meget slalom bliver de halet ind.

Men de tyske motorvejdsbetjente har også lært at køre bil på måder vi andre
næppe får undervisning i.
Karsten H. Jensen
Vil du med rette have ry som lærd,
så søg det lette - og gør det svært. (Piet Hein)