Bilside fra USA
Fra : Lasse Hoelgaard

Dato : 22-11-06 22:52

Hej

Findes det ikke en side i stil med mobile.de, bare i USA istedet? Vil gerne
kende prislejet derovre.

-Lasse

Fra : Brian Sørup

Dato : 22-11-06 23:38

www.autotrader.com

--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Lasse Hoelgaard

Dato : 23-11-06 00:00

Supert. Lige hvad jeg søgte.

-Lasse

Fra : Jens

Dato : 23-11-06 13:16

> [...]
> Hej
>
> Findes det ikke en side i stil med mobile.de, bare i USA istedet? Vil

www.dealsonwheels.com
Er også en mulighed.
Jens

Fra : René

Dato : 23-11-06 16:28

> www.dealsonwheels.com
> Er også en mulighed.
> Jens
> Og disse

http://www.autabuy.com/
http://www.autoextra.com/home.php
http://www.azcarsandtrucks.com/
http://www.classiccar.com/
http://www.classiccars.com/
http://www.fossilcars.com/
http://www.americandreamcars.com/
http://www.cars.com/go/index.jsp

Renè
Camaro Z28

Fra : Brian S Jensen

Dato : 23-11-06 23:12

> [...]
> Hej
>
> Findes det ikke en side i stil med mobile.de, bare i USA istedet? Vil

Hej Lasse

Nu skriver du jo desværre ikke hvilken bil du søger, men efter at ha' besøgt
USA et par gange i år (Boston & Washington), så må jeg sige at jeg er
meget skuffet over deres bilpark !

Generelt er det store 4x4, Toyota'er, Honda, og så selvølgelig deres
egne mærker (men generelt i mindre modeller) - der er langt mellem
de "fede" biler - og som BMW-freak, så skal man ikke vente sig alt
for meget

Det er uhyre svært at få øje på en bil uden buler, skrammer og det der er
værre - det er simpelthen nogle sv*n med dem

Men OK, der findes da også entusiaster som nok kan sælge en fejlfri bil

Mvh.
Brian S Jensen
BMW 528i Steptronic
Toyota Previa 2.4i

Fra : Lasse Hoelgaard

Dato : 24-11-06 00:30

> Hej Lasse
>
> Nu skriver du jo desværre ikke hvilken bil du søger, men efter at ha'
> besøgt USA et par gange i år (Boston & Washington), så må jeg sige at
> jeg er meget skuffet over deres bilpark !

Jeg har snakket med en anden om at tage til USA i 3 måneder i sommerferien
om 1½ år. Vil køre USA tynd (så meget man nu lige kan nå). At leje en bil
til at køre rundt i synes jeg virker alt for dyrt og vil derfor se hvad det
evt koster at købe egen bil derovre, og så sælge den før man tager hjem. Det
er jo meget fristende at købe en topløs Porsche Boxter for under 100.000
DKK.

Eneste problem med Porschen er nok pladsen. Hvis man vil rejse rundt i 3
måneder med baggage og evt telt, er der ikke meget plads i sådan en, så må
igang med at kigge efter andre topløse biler. Nogle gode forslag?

Hilsen Lasse

Fra : Brian S Jensen

Dato : 24-11-06 14:23

> [...]
> måneder med baggage og evt telt, er der ikke meget plads i sådan en, så må
> igang med at kigge efter andre topløse biler. Nogle gode forslag?

Hej Lasse

Lyder som en rigtig god ide - men det vækker et par spørgsmål
hos mig :

1. Må man køre i en US-reg. bil - med mindre det er udlejning ?
2. Hvad med forsikring på bilen ?
3. Kan man overhovedet få den indreg. uden fast adresse i US ?

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Lasse Hoelgaard

Dato : 25-11-06 01:10

> 1. Må man køre i en US-reg. bil - med mindre det er udlejning ?
Min kærestes søster og hendes kæreste var i USA og gjorde det samme som min
ide. De var begge 21 og havde ingen problemer med det. Har også hørt mange
historier om folk som har gjort det op gennem 90'erne, så jeg tror ikke der
er problemer med det.

> 2. Hvad med forsikring på bilen ?
Den er måske lidt kringlet. Kender ikke reglerne på det område endnu. Ideen
er stadig på undersøgelsesstadiet. Der er jo stadig min. 1½ år endnu.

> 3. Kan man overhovedet få den indreg. uden fast adresse i US ?
Min kæreste har familie/bekendte derovre som vi regner med, kan købe bilen
for os og også sælge den igen bagefter, så hvis forsikringen tillader det,
vil vi slet ikke stå som ejer af bilen.

-Lasse

Fra : Khawk

Dato : 25-11-06 16:48

"Lasse Hoelgaard" <snoop@fedt.dk> skrev i en meddelelse news:4567899e$0$65123$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Den er måske lidt kringlet. Kender ikke reglerne på det område endnu. Ideen
> er stadig på undersøgelsesstadiet. Der er jo stadig min. 1½ år endnu.
Hvis i skal stå som forsikringstagere på bilen så kan det nemt tænkes at det kan betale sig at få amerikansk kørekort.
Da jeg gik på college i Wyoming kostede det ca. 200 dollars om måneden med dansk kørekort og ca. 200 dollars pr. halve år med amerikansk kørekort.
(Det var en stor amerikansk flyder med stor motor. Kun ansvar)

mvh
Kim

Fra : Lars Ehlers

Dato : 30-11-06 06:31

On Thu, 23 Nov 2006 23:12:18 +0100, "Brian S Jensen"
<m3m5@hotmail.com> wrote:

> [...]
>egne mærker (men generelt i mindre modeller) - der er langt mellem
>de "fede" biler - og som BMW-freak, så skal man ikke vente sig alt

Det er et billede, som jeg har meget svært ved at genkende. Jeg er
oplevet, at der er enorme forskelle på bilparken i USA, f.eks. er
langt de fleste biler i midtvesten amerikanske, der er det
forholdsvist sjældent at se en japansk bil.

Herude i "sunny California" er det naturligvis anderledes Her er
sjove biler da et helt almindeligt syn, og tyske biler er generelt
populære. Og ikke bare VW, men rigtigt mange BMW, Porsche og Mercedes
(inkl. AMG). Så to Carrera GT i sommers, og dem er der vist ikke mange
af på gader og veje.

--
Lars Ehlers, San Francisco

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 24-11-06 09:35

Lasse Hoelgaard wrote:
> Eneste problem med Porschen er nok pladsen. Hvis man vil rejse rundt i 3
> måneder med baggage og evt telt, er der ikke meget plads i sådan en, så må
> igang med at kigge efter andre topløse biler. Nogle gode forslag?

Ford Mustang ?

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-11-06 09:44

Lasse Hoelgaard wrote:
> [...]
> historier om folk som har gjort det op gennem 90'erne, så jeg tror ikke der

Nu er der jo sket meget med sikkerheden i USA siden 11/9-2001.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk