Vand i bagagerummet ved Toyota Avensis 200~
Fra : HC

Dato : 22-11-06 22:20

Hej gruppe.

Jeg har en Toyota Avensis (sedan) årg 2002. Jeg har opdaget, at der kommer
vand ind et eller andet sted i venstre side i bagagerummet. Vandet lægger
sig i bunden ved reservehjulet.
Jeg har lige haft den hos værkstedet desangående. De har skiftet de såkaldte
gæller. Der kommer dog stadig vand ind. Er der nogen som har haft samme
problem og måske kan give et hint, hvor utætheden kan være.

Mvh.
Hans Carlsen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-11-06 22:35

HC skriver:

> [...]
> gæller. Der kommer dog stadig vand ind. Er der nogen som har haft samme
> problem og måske kan give et hint, hvor utætheden kan være.

Helt oppe fra taget, ned langs bagruden og rundt ved alle gummilister.

Det samler sig naturligt i reservehjulsbrønden fordi den er lavest.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 22-11-06 22:58

"HC" <hhc@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> såkaldte gæller. Der kommer dog stadig vand ind. Er der nogen som har haft
> samme problem og måske kan give et hint, hvor utætheden kan være.

Ved baglygter?

Eller er den finesse mon forbeholdt Ford?

--
mvh Uffe
Nu med 'deo

Fra : Kostas

Dato : 23-11-06 11:16

> Ved baglygter?
>
> Eller er den finesse mon forbeholdt Ford?

Åh ja - the good old days. Kommer sådan til at tænke på min gamle Sierra og
efterfølgende Eslort... Tror det er et udbredt Ford problem. Som regel i
højre side oplevede jeg. Mærkeligt nok.

mvh

Kostas

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 23-11-06 11:29

"Kostas" <email@kostas.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> og
> efterfølgende Eslort... Tror det er et udbredt Ford problem. Som regel i

Ved min Sierra var det i venstre side

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Kostas

Dato : 23-11-06 11:57

> Ved min Sierra var det i venstre side

Nå - så meget for den teori

mvh

Kostas

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 23-11-06 06:38

"HC" <hhc@esenet.dk> skrev i en meddelelse

Vandet lægger
> sig i bunden ved reservehjulet.

Sikker fordi det er lavest. Så det kan være allesteder, et bud er sealing
ved bagrude, baglygter, eller bagklap. Jeg har haft en bil, hvor det var en
svejsning som gjorde at gummilisten ikke var tæt oppe ved ruden. Det kunne
ikke ses når man sprøjtede vand på, så det var trial'n error, til det var
tæt :(.

Fra : Peter Schrøder

Dato : 23-11-06 12:25

HC skrev:

> [...]
> kommer dog stadig vand ind. Er der nogen som har haft samme problem
> og måske kan give et hint, hvor utætheden kan være.

Ellers kan du prøve at søge på utætheden med wc-papir.
Lidt wcpapir på en finger afslører selv den mindste fugt.

Peter Schrøder

Fra : Mette & Michael

Dato : 23-11-06 17:02

> Jeg har lige haft den hos værkstedet desangående. De har skiftet de
> såkaldte
> gæller. Der kommer dog stadig vand ind. Er der nogen som har haft samme
> problem >

Hej

Jeg havde samme problem, fik skiftet gælle i venstre side og mit problem var
ovre, det var på vores forrige Avensis, en 1,8 Luna fra 1999. Har ikke haft
problemet ved vores nye Avensis Sol 2,0 2003.
Ikke ligefrem en løsning på dit problem, men rart at vide at der findes
lidelsesfæller, ikke
Har du tjekket at de nye gæller er monteret 100% korrekt?
Er det den nye model avensis du har? eller den faceliftede? Svært at se ud
fra årgangen, mener at den nye model kom sidst i 2002, ikke?

Mvh.
Michael