MB og forbrugerne strides om, hvad der er ~
Fra : BJ

Dato : 21-11-06 12:31

En ny rapport giver lidet flatterende omtale af diverse Mercedes Benz
modeller:

http://www.jp.dk/biler/artikel:aid=4092078/

Så er det nok ikke en stjerne, man skal stræbe efter som brugt om nogle
år..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Karsten7870

Dato : 21-11-06 13:51

BJ wrote:
> [...]
>
> http://www.jp.dk/biler/artikel:aid=4092078/
>
> Så er det nok ikke en stjerne, man skal stræbe efter som brugt om nogle

Ja, og hvad skal man så tro på?

De omtalte tests beror åbenbart på fornemmelser eller hear-say, da de ikke
ses underbygget. Tests foretaget i Tyskland (naturligvis) og sammenligninger
sker alltid med bilmærker inden for samme pris- og specifikationsgruppe -
f.eks. BMW og AUDI. Sådanne sammenligninger stilles op for konstatering
fordele og ulemper ved hvert enkelt mærke, samt hvad man får for pengene.
Disse tests foretages af flere tyske TV-stationer og udsendt for åben skærm
og følgelig betragtes som uvildige.

Så stjerner, 5 ringe eller blå/hvide "solskiver" er nok mere et
temperamentsspørgsmål. Desuden foretages lignende tests og sammenligninger
også af de fleste biler i samme klasse.

Nu er det ikke fordi, jeg er MB-fan. Der er andre røde køer på marken end
præstens.
Karsten H. Jensen
Vil du med rette have ry som lærd,
så søg det lette - og gør det svært. (Piet Hein)

Fra : BJ

Dato : 21-11-06 14:11

"Karsten7870" <bito@karby.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> også af de fleste biler i samme klasse.
>
> Nu er det ikke fordi, jeg er MB-fan. Der er andre røde køer på marken end

Jeg ville nu ikke have noget imod at have en MB, umiddelbart, men må da
tilså at have hørt at MB ML skulle været ret problemfyldt og dette fra ejere
af MB ML.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 21-11-06 17:09

> Jeg ville nu ikke have noget imod at have en MB, umiddelbart, men må da
> tilså at have hørt at MB ML skulle været ret problemfyldt og dette fra
> ejere af MB ML.

Det er også delvist den erfaring jeg har.
Specielt de første ML'ere der var forsøgt samlet på MB's amerikanske fabrik
var noget skrammel.
Forsøgt samlet fordi de ofte ikke engang var skruet sammen når de ankom til
kunden. Har set et af de første eksemplarer hvor bilen - som helt ny - tabte
indersiden af førerdøren da den blev smækket i. Mildest talt ikke særligt
godt. Tror det ret hurtigt gik op for cheferne i Stutgart at amerikanernes
sans for bilmontage ikke helt var hvad man forventede, og der blev rettet på
på de fleste ting.
Dem jeg kender der har haft bøvl har stort set alle været med 270'er
motoren - der jo heller ikke har været så heldig i C og E-klassen.
Den nye ML'er skulle til gengæld være nærmest modsat.
Læste en test - kan ikke huske hvor - hvor den samme journalist havde testet
den nye og den gamle ML'er. Hvor han første gang var sønderlemmende i sin
kritik var han denne gang ovenud begejstret.
Desværre er de jo stadigvæk så pebrede så de er svære at komme i nærheden
af - selv til mit brug (selv om jeg har overvejet det

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved

Fra : Martin Kiefer

Dato : 21-11-06 21:18

"Ole Gaarde Kristensen" <netpost98@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Desværre er de jo stadigvæk så pebrede så de er svære at komme i nærheden
> af - selv til mit brug (selv om jeg har overvejet det

Min hustru har fået en 2006 ML 280CDI og er onevud tilfreds med bilen. De
eneste småproblemer der har været har været aircon der ikke kunne skures op
i venstre side, blev løsr med en softwareopdatering og så bagsmæksensoren
der ikke helt kan finde ud af at låse. Men MB har desværre ikke været i
stand til at genskabe fejlen så nu skifter de elektronikken. Men ellers har
bilen været helt fin.

Og så pebret er den jo heller ikke på gule plader.

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Karsten7870

Dato : 21-11-06 22:31

Ole Gaarde Kristensen wrote:
> [...]
> Desværre er de jo stadigvæk så pebrede så de er svære at komme i nærheden
> af - selv til mit brug (selv om jeg har overvejet det

Dvs, at de gamle W124'ere stadig hører til de bedste. Man har jo også haft
årtier at få det bekræftet i.

Fra : Kim Kristensen

Dato : 21-11-06 22:52

> [...]

> Desværre er de jo stadigvæk så pebrede så de er svære at komme i nærheden
> af - selv til mit brug (selv om jeg har overvejet det

Jeg kender ikke til den pågældende rapport, men mange af de mærker der
plejer at klare sig godt bliver også skruet sammen af lokale hænder i US. Så
det kan lige så godt være Mercedes produktionsmetoder der stadig halter,
eller den efterfølgende kvalitetskontrol. For mange år siden deltog jeg på
et kvalitetsseminar hvor man præsenterede en undersøgelse af de udgifter og
metoder Mercedes og Lexus brugte. Mercedes brugte ikke mange resurser at
forebygge fejl men en del på at rette dem, Lexus brugte en del resurser på
at forebygge men ikke på at helbrede. Hos Lexus optimerede man produktet
eller metoden når der blev fundet fejl i kontrollen, hos Mercedes blev man
bare ved at rette de fejl man havde indført i produktet eller via de brugte
metoder. Resultatet var at Lexus brugte en mindre del af omsætningen på
optimering og fejlretning til sammen end Mercedes gjorde, og at det tog
Mercedes lige så lang tid at rette de fejl der var på en (1) bil som Lexus
brugte på at producere fire (4) hele tilsvarende biler uden fejl. Det kan
selvfølgelig ikke udelukkes at disse lokale hænder er skruet på en flok
amøber, som ikke følger de anvisninger Mercedes stikker ud for produktionen.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Bjarne Rosenkrands

Dato : 21-11-06 16:30

> [...]
> Karsten H. Jensen
> Vil du med rette have ry som lærd,
> så søg det lette - og gør det svært. (Piet Hein)

Øøøh, der vis kun 4 ringe i Audi mærket. Tror du tænker på olympiaden

Fra : Leif Sørensen

Dato : 21-11-06 17:15

On Tue, 21 Nov 2006 16:30:16 +0100, "Bjarne Rosenkrands"
<dsl196465@vip.cybercity.dk> wrote:

>Øøøh, der vis kun 4 ringe i Audi mærket. Tror du tænker på olympiaden

Nemlig
og BMWs logo er ikke en solskive, men symboliserer en snurrende
propel.
mvh Leif

Fra : Basil

Dato : 21-11-06 21:55

Leif Sørensen formulerede tirsdag:

> Nemlig
> og BMWs logo er ikke en solskive, men symboliserer en snurrende
> propel.
> mvh Leif

Som maskinarbejder synes jeg mest det ligner et nulpunkt (som det hele
går ud fra).
Kai

Fra : Karsten7870

Dato : 21-11-06 22:33

Leif Sørensen wrote:

> Nemlig
> og BMWs logo er ikke en solskive, men symboliserer en snurrende
> propel.
> mvh Leif

Ja. Det var det, jeg mente, men kunne ikke lige komme på det i farten -
sorry.

Fra : Karsten7870

Dato : 21-11-06 22:32

Bjarne Rosenkrands wrote:

> Øøøh, der vis kun 4 ringe i Audi mærket. Tror du tænker på olympiaden

Ja da. Er den ikke tilmeldt dér? Nå, så piller jeg straks den ene ring
af.

Fra : Torben Scheel

Dato : 22-11-06 09:29

Karsten7870 wrote:

> Ja da. Er den ikke tilmeldt dér? Nå, så piller jeg straks den ene ring
> af.

Stop - den er med til vinter OL :
http://www.audiclub.dk/forum/viewtopic.php?t=6435&highlight=&sid=52e5c3dd8cfa454832202f47de9eba67

--
vh
Torben 0000

Fra : Ukendt

Dato : 21-11-06 22:07

BJ wrote:
> [...]
> modeller:
>
> http://www.jp.dk/biler/artikel:aid=4092078/
>
> Så er det nok ikke en stjerne, man skal stræbe efter som brugt om

Gad nok vide hvad der konkret er galt med bilerne.
Måske forventer folk 0 fejl når de køber en Mercedes, og bliver derfor dybt
chokerede når den ene solskygge ikke kan sidde fast i holderen efter 3 år i
Death Valley.

/Søren

Fra : BJ

Dato : 21-11-06 22:39

"Søren" <nej> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> Måske forventer folk 0 fejl når de køber en Mercedes, og bliver derfor
> dybt chokerede når den ene solskygge ikke kan sidde fast i holderen efter

Nu er vi nok et af de eneste lande, der betaler for 3 biler, men blot får
udleveret én (1).

Så spørgsmålet må så være, hvad de som betaler for én (1) og får udleveret
én (1) kan tillade sig at forlange af kvalitet..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Morgan Jones

Dato : 22-11-06 08:38

En af mine folk i Vegas kører altid Volvo. Han importerede sin XC70 fra
Colorado. Den havde varme i sæderne. Meget sjov at tænde for hans sæde, uden
han opdager det.

Spejlene i solskyggerne holder ca 1½ år før limen giver op, ihvertfald på
vølle.

Mvh Morgan

Fra : BJ

Dato : 22-11-06 09:43

"Morgan Jones" <morgan@jones.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> uden han opdager det.
>
> Spejlene i solskyggerne holder ca 1½ år før limen giver op, ihvertfald på

Utrolig, når man betænker samtlige af de "store" Vøller er betænkt det
amerikanske marked.

Måske XC70 er en undtagelse.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Morgan Jones

Dato : 22-11-06 08:41

> Så spørgsmålet må så være, hvad de som betaler for én (1) og får udleveret
> én (1) kan tillade sig at forlange af kvalitet..

Ja, det er jo også en interessant observation. De mærker der typisk er på de
lister der, omfatter jo ikke (eller med meget lidt statistisk materiale)
mærker som Rolls Royce, Bentley samt diverse exotics. Og man må jo sige at
når du køber en E320'er i DK er det, det samme som en Bentley Continental GT
i resten af verden (minus Singapore). Og hvis Bentley kunderne fik samme
kvalitet som Mercdes kunderne, ville de nok være deprimerede....

Fra : BJ

Dato : 22-11-06 09:46

"Morgan Jones" <morgan@jones.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> Continental GT i resten af verden (minus Singapore). Og hvis Bentley
> kunderne fik samme kvalitet som Mercdes kunderne, ville de nok være

Det må du mok sige.

Hvad kunne man så ikke få af bil for basisprisen i DK på en S80 V8 AWD.

I dages kurser er det jo i runde tal: 146.600 Euro / 189.655 $ ..... ;-(

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Morgan Jones

Dato : 22-11-06 13:44

> I dages kurser er det jo i runde tal: 146.600 Euro / 189.655 $ ..... ;-(

2 år gammel Lamborghini Gallardo med e-gear.

Morgan

Fra : BJ

Dato : 22-11-06 14:06

"Morgan Jones" <morgan@jones.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> 2 år gammel Lamborghini Gallardo med e-gear.

Hvad er der egentlig at betænke sig på ....... andet end om jeg overhovedet
kan komme ind og ikke mindst ud af den igen..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Morgan Jones

Dato : 22-11-06 16:12

> Hvad er der egentlig at betænke sig på ....... andet end om jeg
> overhovedet
> kan komme ind og ikke mindst ud af den igen..;)

Der er faktisk rimelig plads i den. Lotus Exige derimod... Suk. Umuligt :)

Fra : Morgan Jones

Dato : 21-11-06 22:28

Husk at perceived quality også går ud på service oplevelsen. Og der er ingen
tvivl om at MB's service organisation i USA er horribel. Der er heller ingen
tvivl om at det samme gælder Audi og VW. Sjovt nok, er det det samme på de
europæiske markeder - bare med omvendt fortegn. De amerikanske mærkers
service org er elendig herovre.... Interessant....

ps. IMHO er alt mercedes efter 1999 noget plastik.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 22-11-06 17:13

Karsten7870 wrote:

> Dvs, at de gamle W124'ere stadig hører til de bedste. Man har jo også haft
> årtier at få det bekræftet i.

Nogle påstår at w123erne var de bedst byggede biler nogensinde.
W124erne havde deres problemer i begyndelsen.

/Martin

Fra : Karsten7870

Dato : 22-11-06 23:49

Martin Sørensen wrote:

> Nogle påstår at w123erne var de bedst byggede biler nogensinde.
> W124erne havde deres problemer i begyndelsen.
>
> /Martin

Nogen af os har jo ikke oplevet at have W123, men jeg har da talt med nogle
ældre end mig, der havde. W123 kontra W124 - det må på nuværende tidspunkt
være et spørgsmål om temperament.