|
| Undervognsskyl Fra : HC |
Dato : 20-11-06 21:28 |
|
Hej gruppe!
Jeg har lige fået min vogn (TOYOTA AVENSIS) SUVO-undervogns behandlet.
Værkføreren hos SUVO gav mig det råd, fremover at undlade undervognsskyl,
når jeg vasker bilen i en vaskeautomat.
Hvad er Jeres mening omkring det.
Mvh
Hans Carlsen
| |
Ukendt (20-11-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 20-11-06 21:44 |
|
"HC" <hhc@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:45620fe2$0$166$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej gruppe!
>
> Jeg har lige fået min vogn (TOYOTA AVENSIS) SUVO-undervogns behandlet.
> Værkføreren hos SUVO gav mig det råd, fremover at undlade undervognsskyl,
> når jeg vasker bilen i en vaskeautomat.
>
> Hvad er Jeres mening omkring det.
>
>
> Mvh
>
> Hans Carlsen
>
Jeg har for nylig fået min Kia Picanto efterbehandlet hos Dinitrol, hvor jeg
fik samme besked ved afhentningen af bilen.
Både bilens undervogn og undervognsbehandlingen har det bedst med, at jeg
undgår undervognsskyl. Anbefalingen var at
skylle med en haveslange inde i skærmene af og til.
| |
Karsten7870 (21-11-2006)
| Kommentar Fra : Karsten7870 |
Dato : 21-11-06 00:35 |
|
HC wrote:
> Hej gruppe!
>
> Jeg har lige fået min vogn (TOYOTA AVENSIS) SUVO-undervogns behandlet.
> Værkføreren hos SUVO gav mig det råd, fremover at undlade undervognsskyl,
> når jeg vasker bilen i en vaskeautomat.
>
> Hvad er Jeres mening omkring det.
>
>
> Mvh
>
> Hans Carlsen
Det er da vel forhåbentlig kun de første 14 dage til 3 uger? Ellers kunne du
lige så godt have brugt brugt gearkasseolie.
--
Med venlig hilsen
Karsten H. Jensen
Vil du med rette have ry som lærd,
så søg det lette - og gør det svært. (Piet Hein)
| |
Aslan (21-11-2006)
| Kommentar Fra : Aslan |
Dato : 21-11-06 01:36 |
|
HC wrote:
>> Værkføreren hos SUVO gav mig det råd, fremover at undlade
> undervognsskyl, når jeg vasker bilen i en vaskeautomat.
>
> Hvad er Jeres mening omkring det.
Om det er for at beskytte undervognsbehandlingen ved jeg ikke, MEN
min ex-Alfa 146 twin-Spark kunne ikke tåle undervognsskyl, da der så kom
vand op og ligge i det ene #tændrørshul", hvilket medførte utilsigtede
udsætninger og udskiftning af tændrør. Jeg mener! at kunne huske, at
problemet også opstod på visse mindre Pegeouter.
Aslan
Alfa 156 RST JTS
| |
Karsten7870 (21-11-2006)
| Kommentar Fra : Karsten7870 |
Dato : 21-11-06 13:54 |
|
Aslan wrote:
> HC wrote:
> > > Værkføreren hos SUVO gav mig det råd, fremover at undlade
> > undervognsskyl, når jeg vasker bilen i en vaskeautomat.
> >
> > Hvad er Jeres mening omkring det.
>
> Om det er for at beskytte undervognsbehandlingen ved jeg ikke, MEN
> min ex-Alfa 146 twin-Spark kunne ikke tåle undervognsskyl, da der så kom
> vand op og ligge i det ene #tændrørshul", hvilket medførte utilsigtede
> udsætninger og udskiftning af tændrør. Jeg mener! at kunne huske, at
> problemet også opstod på visse mindre Pegeouter.
>
> Aslan
>
> Alfa 156 RST JTS
Det har da for så vidt ikke noget med vandskader af undervognsbehandlinger
at gøre. Vand i tændrørsfatninger ved undervognsskyl tyder på en
konstruktionsfejl.
--
Med venlig hilsen
Karsten H. Jensen
Vil du med rette have ry som lærd,
så søg det lette - og gør det svært. (Piet Hein)
| |
Klaus D. Mikkelsen (21-11-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 21-11-06 14:06 |
|
Karsten7870 skriver:
>
> Det har da for så vidt ikke noget med vandskader af undervognsbehandlinger
> at gøre. Vand i tændrørsfatninger ved undervognsskyl tyder på en
> konstruktionsfejl.
Ikke på en Alfa, der er det "charme".
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Aslan (21-11-2006)
| Kommentar Fra : Aslan |
Dato : 21-11-06 16:03 |
|
Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Ikke på en Alfa, der er det "charme".
Nøøøøøøøøøijjjjjj, hvor er du sjov. Vi er SÅ glade for altid at kunne give
dig den opmærksomhed, som du har så meget behov for.
Desuden er det så dejligt med alle de konstruktive indlæg du kommer med, som
altid vidner om en grundig gennemlæsning af spørgsmålet, indsigt i emnet
samt viljen og evnen til at fkunne ormulere dig præcist og hjælpende.
På alle internetbrugeres vegne vil jeg gerne takke dig, for uden dig ville
livet være så meget mindre farverigt!
Aslan¨
2004 Alfa 156 RST JTS
2005 MB E 320 CDI Avantgardé
2006 MB E 320 CDI Avantgardé
ex:
1998 Alfa 156 2,0 TS
1998 Alfa 146 1,6 TS
| |
Klaus D. Mikkelsen (21-11-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 21-11-06 16:13 |
|
Aslan skriver:
>
> Nøøøøøøøøøijjjjjj, hvor er du sjov. Vi er SÅ glade for altid at kunne give
> dig den opmærksomhed, som du har så meget behov for.
Undskyld at jeg trådte dig over tæerne.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Ukendt (21-11-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 21-11-06 17:46 |
|
"Aslan" <noway@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:4563153d$0$2089$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> På alle internetbrugeres vegne vil jeg gerne takke dig, for uden dig ville
> livet være så meget mindre farverigt!
Måske var det bedre om du bare talte for hvad du selv mener i stedet for at
være meningsdanner for mig og .........
--
Tom
| |
Kent (22-11-2006)
| Kommentar Fra : Kent |
Dato : 22-11-06 16:05 |
|
"Aslan" <noway@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:4563153d$0$2089$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Klaus D. Mikkelsen wrote:
>> Ikke på en Alfa, der er det "charme".
>
> Nøøøøøøøøøijjjjjj, hvor er du sjov. Vi er SÅ glade for altid at kunne give
> dig den opmærksomhed, som du har så meget behov for.
> Desuden er det så dejligt med alle de konstruktive indlæg du kommer med,
> som altid vidner om en grundig gennemlæsning af spørgsmålet, indsigt i
> emnet samt viljen og evnen til at fkunne ormulere dig præcist og
> hjælpende.
>
> På alle internetbrugeres vegne vil jeg gerne takke dig, for uden dig ville
> livet være så meget mindre farverigt!
>
> Aslan¨
Det var da en underlig reaktion! Jeg så Klaus D. Mikkelsens kommentar
som en sjov bemærkning, jeg grinede lidt af.
Næste gang du har noget galde du skal af med, så lad venligst være
med at lade det gå ud over usenet!
Kent.
| |
Klaus D. Mikkelsen (22-11-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 22-11-06 18:41 |
|
Kent skriver:
>
> Det var da en underlig reaktion! Jeg så Klaus D. Mikkelsens kommentar
> som en sjov bemærkning, jeg grinede lidt af.
Tjah i d.f.b. syntes jeg selv at den var berettiget som en joke,
specielt når man ser, med hvilken enthusiasme forskellige Alfister (ikke
mindst Lars Holst) betegner sådanne "uheldigheder" som "charme ved en
italiens skønhed".
Men Aslan tog det for nært og jeg har undskyldt - jeg håber at jeg er
tilgivet.
Var det i d.t.b var det nok noget helt andet.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Aslan (23-11-2006)
| Kommentar Fra : Aslan |
Dato : 23-11-06 02:02 |
|
Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Men Aslan tog det for nært og jeg har undskyldt - jeg håber at jeg er
> tilgivet.
Dårlig dag på arbejdet. Jeg arbejder i øjeblikket på højtryk, på at få min
fluxcapacitor indbygget i min Alfa, så jeg kan komme tilbage og slette
indlægget.
Mine uforbeholdne undskyldning er hermed givet
Aslan
| |
Klaus D. Mikkelsen (23-11-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 23-11-06 06:17 |
|
Aslan skriver:
>
> Dårlig dag på arbejdet. Jeg arbejder i øjeblikket på højtryk, på at få min
> fluxcapacitor indbygget i min Alfa, så jeg kan komme tilbage og slette
> indlægget.
Damn, kræver det ikke et køretøj i rustfri stål (DeLorean)?
> Mine uforbeholdne undskyldning er hermed givet
Du er tilgivet !
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Aslan (23-11-2006)
| Kommentar Fra : Aslan |
Dato : 23-11-06 13:06 |
|
Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Damn, kræver det ikke et køretøj i rustfri stål (DeLorean)?
Mine forsøg har vist at rust er 7 gange mere effektiv, så nej
Aslan
| |
Karsten7870 (21-11-2006)
| Kommentar Fra : Karsten7870 |
Dato : 21-11-06 22:24 |
|
Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Karsten7870 skriver:
> >
> > Det har da for så vidt ikke noget med vandskader af
> > undervognsbehandlinger at gøre. Vand i tændrørsfatninger ved
> > undervognsskyl tyder på en konstruktionsfejl.
>
> Ikke på en Alfa, der er det "charme".
>
> Klaus
> --
> Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
> http://home6.inet.tele.dk/moppe
Javel, ja. Det er vel også en måde at udtrykke det på.
--
Med venlig hilsen
Karsten H. Jensen
Vil du med rette have ry som lærd,
så søg det lette - og gør det svært. (Piet Hein)
| |
Jørgen M. Rasmussen (21-11-2006)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 21-11-06 14:20 |
|
"Karsten7870" <bito@karby.dk> skrev i en meddelelse
news:12m5tnhbjnul781@corp.supernews.com...
> Det har da for så vidt ikke noget med vandskader af undervognsbehandlinger
> at gøre. Vand i tændrørsfatninger ved undervognsskyl tyder på en
> konstruktionsfejl.
> --
Nu gik sprgs også mere på om det generelt kunne anbefales/ frarådes. Hvis
man er Alfa146-ejer bestemt det sidste ;). Men som skrevet, jeg ser ingen
grund til det, uanset bil. Hvis du ikke køre off-road, hænger der sgu' ikke
"kager" af skidt under den, som nogen påstår. Så det eneste du opnår, er at
der kommer vand alle mulige/umulige steder, og "udfordre" holdbarheden af
din evt. undervognsbeh. ;).
| |
Karsten7870 (21-11-2006)
| Kommentar Fra : Karsten7870 |
Dato : 21-11-06 22:26 |
|
Jørgen M. Rasmussen wrote:
> "Karsten7870" <bito@karby.dk> skrev i en meddelelse
> news:12m5tnhbjnul781@corp.supernews.com...
>
>
> > Det har da for så vidt ikke noget med vandskader af
> > undervognsbehandlinger at gøre. Vand i tændrørsfatninger ved
> > undervognsskyl tyder på en konstruktionsfejl.
> > --
> Nu gik sprgs også mere på om det generelt kunne anbefales/ frarådes. Hvis
> man er Alfa146-ejer bestemt det sidste ;). Men som skrevet, jeg ser ingen
> grund til det, uanset bil. Hvis du ikke køre off-road, hænger der sgu'
> ikke "kager" af skidt under den, som nogen påstår. Så det eneste du
> opnår, er at der kommer vand alle mulige/umulige steder, og "udfordre"
> holdbarheden af din evt. undervognsbeh. ;).
Nu skulle en undervognsbehandling gerne være vandtæt.
--
Med venlig hilsen
Karsten H. Jensen
Vil du med rette have ry som lærd,
så søg det lette - og gør det svært. (Piet Hein)
| |
Jørgen M. Rasmussen (21-11-2006)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 21-11-06 23:53 |
|
"Karsten7870" <bito@karby.dk> skrev i en meddelelse
>
> Nu skulle en undervognsbehandling gerne være vandtæt.
> --
Ja, over for vej-opsprøjt, ikke højtryk. Den bliver fx. slidt tynd i
skærmkasserne, hvor vand&skidt slynges rundt, nøjagtigt som ved højtryks
spul :(.
| |
Karsten7870 (22-11-2006)
| Kommentar Fra : Karsten7870 |
Dato : 22-11-06 15:15 |
|
Jørgen M. Rasmussen wrote:
> "Karsten7870" <bito@karby.dk> skrev i en meddelelse
> >
> > Nu skulle en undervognsbehandling gerne være vandtæt.
> > --
> Ja, over for vej-opsprøjt, ikke højtryk. Den bliver fx. slidt tynd i
> skærmkasserne, hvor vand&skidt slynges rundt, nøjagtigt som ved højtryks
> spul :(.
Det har tilsyneladende ikke været noget problem for de biler. jeg har
haft/har. Er skærmkasserne ikke i de fleste tilfælde plast?
--
Med venlig hilsen
Karsten H. Jensen
Vil du med rette have ry som lærd,
så søg det lette - og gør det svært. (Piet Hein)
| |
Jørgen M. Rasmussen (22-11-2006)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 22-11-06 18:16 |
|
"Karsten7870" <bito@karby.dk> skrev i en meddelelse
news:12m8mranmv6th8e@corp.supernews.com...
>
> Det har tilsyneladende ikke været noget problem for de biler. jeg har
> haft/har. Er skærmkasserne ikke i de fleste tilfælde plast?
> --
Idag, jo. Det var også mere for at komme med et eksempel på, det IKKE
modstår højtryk.
| |
Karsten7870 (22-11-2006)
| Kommentar Fra : Karsten7870 |
Dato : 22-11-06 23:52 |
|
Jørgen M. Rasmussen wrote:
> "Karsten7870" <bito@karby.dk> skrev i en meddelelse
> news:12m8mranmv6th8e@corp.supernews.com...
> >
>
> > Det har tilsyneladende ikke været noget problem for de biler. jeg har
> > haft/har. Er skærmkasserne ikke i de fleste tilfælde plast?
> > --
> Idag, jo. Det var også mere for at komme med et eksempel på, det IKKE
> modstår højtryk.
Hm, det har stadig ikke være noget problem for mig. Jeg har endda selv
lejlighedsvis brugt en højtryksspuler (200 bar) uden efterfølgende
problemer - bortset fra et royalistisk svineri.
--
Med venlig hilsen
Karsten H. Jensen
Vil du med rette have ry som lærd,
så søg det lette - og gør det svært. (Piet Hein)
| |
Fischer & Døssing (21-11-2006)
| Kommentar Fra : Fischer & Døssing |
Dato : 21-11-06 17:09 |
|
Karsten7870 wrote:
>> Om det er for at beskytte undervognsbehandlingen ved jeg ikke, MEN
>> min ex-Alfa 146 twin-Spark kunne ikke tåle undervognsskyl, da der så kom
>> vand op og ligge i det ene #tændrørshul", hvilket medførte utilsigtede
>> udsætninger og udskiftning af tændrør. Jeg mener! at kunne huske, at
>> problemet også opstod på visse mindre Pegeouter.
>
> Det har da for så vidt ikke noget med vandskader af
> undervognsbehandlinger at gøre. Vand i tændrørsfatninger ved
> undervognsskyl tyder på en konstruktionsfejl.
Jeg er fuldstændig enig.
At undervognsskyl skaber problemer for motor m.v. tyder helt klart på
fejl "konfigureret" u-skyl.
--
m.v.h.
Peter Fischer, Slangerup
| |
Bjarne Haug (21-11-2006)
| Kommentar Fra : Bjarne Haug |
Dato : 21-11-06 10:32 |
|
> Jeg har lige fået min vogn (TOYOTA AVENSIS) SUVO-undervogns behandlet.
> Værkføreren hos SUVO gav mig det råd, fremover at undlade undervognsskyl,
> når jeg vasker bilen i en vaskeautomat.
>
> Hvad er Jeres mening omkring det.
Jeg har samme info fra Dinitrol Rødovre, så vidt jeg har forstået kan der
være små "lufthuller" i det beskyttende lag som smøres udenpå Dinitrol'en...
Hvis der kommer vand ind i disse kan det ikke rigtigt komme væk igen... Men
om jeg har misforstået noget skal jeg lade eksperterne om at forklare...
vh
Bjarne
| |
Klaus D. Mikkelsen (21-11-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 21-11-06 10:53 |
|
Bjarne Haug skriver:
>
> Jeg har samme info fra Dinitrol Rødovre, så vidt jeg har forstået kan der
> være små "lufthuller" i det beskyttende lag som smøres udenpå Dinitrol'en...
> Hvis der kommer vand ind i disse kan det ikke rigtigt komme væk igen... Men
> om jeg har misforstået noget skal jeg lade eksperterne om at forklare...
Så må jeg da håbe at du ikke kører gennem en vandpyt.....
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Bjarne Haug (21-11-2006)
| Kommentar Fra : Bjarne Haug |
Dato : 21-11-06 11:16 |
|
> Så må jeg da håbe at du ikke kører gennem en vandpyt.....
>
>
> Klaus
Hvorfor?
Bjarne
| |
Klaus D. Mikkelsen (21-11-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 21-11-06 11:39 |
| | |
Bjarne Haug (21-11-2006)
| Kommentar Fra : Bjarne Haug |
Dato : 21-11-06 11:48 |
|
> Der sprøjter der også vand op på undervognen.....
>
> Hvor høj en vandstråle kan din bil skabe ?
>
> Klaus
I know... Se mit indlæg længere nede... Dinitrol forklarede det med at det
var en unødvendig slid af det beskyttende lag, dersom undervognsvask ofte er
med højtryk. Men vandpytten vil da helt givet foranlede en slitage også, men
ikke i samme grad tror jeg, plus det er formodentlig mest hjulkasserne det
går ud over i den forbindelse.
/Bjarne
| |
Jørgen M. Rasmussen (21-11-2006)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 21-11-06 11:23 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
>
> Så må jeg da håbe at du ikke kører gennem en vandpyt.....
>
Der er forskel på vandtrykket og mængden. Min bil er aldrig blevet
undervognsskyllet, kun skyllet med haveslange i skærme, på paneler,
alligevel sidder der ikke mere skidt under bunden end der. Så i bedste fald
er det unødvendigt.
| |
Bjarne Haug (21-11-2006)
| Kommentar Fra : Bjarne Haug |
Dato : 21-11-06 11:25 |
|
> Der er forskel på vandtrykket og mængden. Min bil er aldrig blevet
> undervognsskyllet, kun skyllet med haveslange i skærme, på paneler,
> alligevel sidder der ikke mere skidt under bunden end der. Så i bedste
> fald er det unødvendigt.
Jeps, jeg ringede lige netop nu til Dinitrol i Rødovre i forbindelse med jeg
alligevel skulle have tid til en TV inspektion af bilen.
De siger kort og godt at en undervognsvask typisk er højtryk og herved
slider man belægningen af og ved gentagne gange sker der selvfølgelig mere.
Så det betragtes som et "unødvendigt" slig af det beskyttende lag.
vh
Bjarne
| |
Klaus D. Mikkelsen (21-11-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 21-11-06 11:43 |
|
Bjarne Haug skriver:
>
> De siger kort og godt at en undervognsvask typisk er højtryk og herved
> slider man belægningen af og ved gentagne gange sker der selvfølgelig mere.
> Så det betragtes som et "unødvendigt" slig af det beskyttende lag.
Så håber jeg da ikke at du skal en tur ud af en grusvej. Det er det man
kalder "unødvendligt slid" på det beskyttende lag.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Bjarne Haug (21-11-2006)
| Kommentar Fra : Bjarne Haug |
Dato : 21-11-06 11:51 |
|
> Så håber jeg da ikke at du skal en tur ud af en grusvej. Det er det man
> kalder "unødvendligt slid" på det beskyttende lag.
Ved du hvad Fister, det er kun bønder der kører på grusveje og jeg er sq
bare interesseret i at passe på dytten og det jo yderst let hvis man følger
nogle små anvisninger, men det forstår du vist ikke.
| |
Klaus D. Mikkelsen (21-11-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 21-11-06 12:10 |
|
Bjarne Haug skriver:
>
> Ved du hvad Fister, det er kun bønder der kører på grusveje
Kald mig bonde... jeg kommer der en gang i mellem.
> og jeg er sq
> bare interesseret i at passe på dytten og det jo yderst let hvis man følger
> nogle små anvisninger, men det forstår du vist ikke.
Ork jo.
Hvis du undervognsbehandler din bil hvert andet til fjerde år (i følge
små anvisninger) og der er problemer med at det når at blive slidt af,
på grund af at du bruger undervognsskyl, er det vidst på tide at du
finder et andet sted at få givet bilen undervognsbehandling.
Jeg vil hellere have min bil vasket i skærmkasserne og under bunden end
helt lade være. Til trods for at jeg har haft bil i en del år nu, har
jeg aldrig døjet med at undervognsbehandlingen er slidt af på grund af
undervognsvask.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Jakob Sdr.Jylland (21-11-2006)
| Kommentar Fra : Jakob Sdr.Jylland |
Dato : 21-11-06 17:44 |
|
Hejsa
Hvorvidt du skal undlade undervognsvask pga. rystbeskyttelse skal jeg
ikke kunne sige.
Men jeg ved at vaskehallerne af mijøhensyn er forpligtet til at
genbruge deres vand de bruger til bilvask.
Så kan du jo selv gætte hvor godt det er for din bil at få
undervognvask en vinterdag med meget salt på vejene..
Jeg mener der for år tilbage blev lavet en undersøgelse af et dagblad
(vistnok JP) som viste at saltindhold i det vand der blev brugt til
undervognsskyl var på flere procent! og at det rent faktisk gjore mere
skade end gavn!
MVH
Jakob Würtz Jensen
www.kartoffeltysker.dk
HC wrote:
> Hej gruppe!
>
> Jeg har lige fået min vogn (TOYOTA AVENSIS) SUVO-undervogns behandlet.
> Værkføreren hos SUVO gav mig det råd, fremover at undlade undervognsskyl,
> når jeg vasker bilen i en vaskeautomat.
>
> Hvad er Jeres mening omkring det.
>
>
> Mvh
>
> Hans Carlsen
| |
Ebbe Kristensen (21-11-2006)
| Kommentar Fra : Ebbe Kristensen |
Dato : 21-11-06 18:09 |
|
Jakob Sdr.Jylland wrote:
> Hvorvidt du skal undlade undervognsvask pga. rystbeskyttelse skal jeg
> ikke kunne sige.
Hvad gør man ikke for at fjerne uønskede vibrationer?
Ebbe
| |
Torben Scheel (22-11-2006)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 22-11-06 08:46 |
|
Ebbe Kristensen wrote:
> Jakob Sdr.Jylland wrote:
>
>> Hvorvidt du skal undlade undervognsvask pga. rystbeskyttelse skal jeg
>> ikke kunne sige.
>
> Hvad gør man ikke for at fjerne uønskede vibrationer?
>
Der findes ikke uønskede vibrationer i pigebiler
--
vh
Torben
| |
www.netink.dk (21-11-2006)
| Kommentar Fra : www.netink.dk |
Dato : 21-11-06 18:55 |
|
Hejsa
>Jeg har lige fået min vogn (TOYOTA AVENSIS) SUVO-undervogns behandlet.
>Værkføreren hos SUVO gav mig det råd, fremover at undlade undervognsskyl,
>når jeg vasker bilen i en vaskeautomat.
>
>Hvad er Jeres mening omkring det.
Hold dig fra det - dyserne i vaskehallen spuler alt for hårdt - både
snavs og olie blanding vaskes af !
Brug hellere en haveslange med blød stråe en gang i mellem hvis du
absolut vil vaske undervognen -
hvis behandleren har gjort sit arbejde ordentligt er der overhovedet
ikke grund til undervognsvask da både salt og møg alligevel ligger
uden på olieblandingen....
Lars
| |
Ukendt (21-11-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 21-11-06 19:47 |
|
" www.netink.dk" <infoFJERN@netinkFJERN.dk> skrev i en meddelelse
news:i6f6m2hd1ou6vhg9odlol49i5rm2d2thqr@4ax.com...
> Hejsa
>
>>Jeg har lige fået min vogn (TOYOTA AVENSIS) SUVO-undervogns behandlet.
>>Værkføreren hos SUVO gav mig det råd, fremover at undlade undervognsskyl,
>>når jeg vasker bilen i en vaskeautomat.
>>
>>Hvad er Jeres mening omkring det.
>
>
> Hold dig fra det - dyserne i vaskehallen spuler alt for hårdt - både
> snavs og olie blanding vaskes af !
hehe, det var da sjovt så skadeligt undervognvask skulle være. Jeg har nu
nærmere erfaret at der ikke blev vasket en sk*d af i undervognen. Den var
møgbeskidt i undervognen efter en tur og vaskehallen og jeg var nød til at
tage hjem og finde højtryksrenseren frem.
--
Tom
| |
Klaus D. Mikkelsen (21-11-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 21-11-06 19:49 |
|
Tom skriver:
>
> hehe, det var da sjovt så skadeligt undervognvask skulle være. Jeg har nu
> nærmere erfaret at der ikke blev vasket en sk*d af i undervognen. Den var
> møgbeskidt i undervognen efter en tur og vaskehallen og jeg var nød til at
> tage hjem og finde højtryksrenseren frem.
ÅÅåh, nej, så tro da helvede at din ford tuster, du har jo spulet hele
undervognen af den
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Ukendt (21-11-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 21-11-06 19:53 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:45634A0F.2B812B39@du.kan.finde.den...
> Tom skriver:
>>
>> hehe, det var da sjovt så skadeligt undervognvask skulle være. Jeg har nu
>> nærmere erfaret at der ikke blev vasket en sk*d af i undervognen. Den var
>> møgbeskidt i undervognen efter en tur og vaskehallen og jeg var nød til
>> at
>> tage hjem og finde højtryksrenseren frem.
>
> ÅÅåh, nej, så tro da helvede at din ford tuster, du har jo spulet hele
> undervognen af den
Der er ingen rust i undervognen
Det er i karossen under lakken, så det må skyldes en skod lakering /
lakvalg.....sådan noget LORT
--
Tom
| |
Christian B. Andrese~ (23-11-2006)
| Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ |
Dato : 23-11-06 13:41 |
|
Aslan wrote:
> Klaus D. Mikkelsen wrote:
> > Damn, kræver det ikke et køretøj i rustfri stål (DeLorean)?
>
> Mine forsøg har vist at rust er 7 gange mere effektiv, så nej
Ja så passer fluxcapacitorer jo som fod i hose på Alfa'er
--
Christian
http://www.yee-haw.dk
MSN: spørg...
| |
Niels Pein (24-11-2006)
| Kommentar Fra : Niels Pein |
Dato : 24-11-06 01:06 |
|
"HC" skrev ...
>
> Hvad er Jeres mening omkring det.
>
Jeg synes det er drøn irriterende at næsten alle vaskeprogrammer inkluderer
undervognsskyl, så man er som regel nødt til at vælge det mest skrabede
program for at undgå det.
--
Hilsen Niels
Chevrolet Nubira 1.8 CDX
| |
Brian (24-11-2006)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 24-11-06 12:50 |
|
Niels Pein wrote:
> Jeg synes det er drøn irriterende at næsten alle vaskeprogrammer
> inkluderer undervognsskyl, så man er som regel nødt til at vælge det
> mest skrabede program for at undgå det.
Prøv en Metax vaskehal, der kan man fravælge undervognsskyld seperat ved at
trykke på en knap.
/Brian
| |
Niels Pein (25-11-2006)
| Kommentar Fra : Niels Pein |
Dato : 25-11-06 00:37 |
|
"Brian" skrev ...
> Niels Pein wrote:
>
>> Jeg synes det er drøn irriterende at næsten alle vaskeprogrammer
>> inkluderer undervognsskyl, så man er som regel nødt til at vælge det
>> mest skrabede program for at undgå det.
>
> Prøv en Metax vaskehal, der kan man fravælge undervognsskyld seperat ved
> at trykke på en knap.
>
Oh, det har jeg ikke lige bemærket.
Tak for tippet. Det vil jeg kigge efter næste gang.
--
Hilsen Niels
Chevrolet Nubira 1.8 CDX
| |
Jørgen M. Rasmussen (25-11-2006)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 25-11-06 14:31 |
|
"Niels Pein" <fornavn@efternavn.dk> skrev i en meddelelse
news:4566377d$0$12605
> Jeg synes det er drøn irriterende at næsten alle vaskeprogrammer
> inkluderer undervognsskyl, så man er som regel nødt til at vælge det mest
> skrabede program for at undgå det.
> --
Der er da ingen grund til at tage en dyrere, hvis u.skyl vælges fra. Det
billigst vasker lige så godt/dårligt, hvilket også var resultat af en test
Motor lavede. Den "hurtig voks" som bruges, gør ikke andet end at sovse
forruden, viskeblade ind, for på lakken forsvinder den ved næste regnskylle
:(.
| |
Niels Pein (25-11-2006)
| Kommentar Fra : Niels Pein |
Dato : 25-11-06 21:29 |
|
"Jørgen M. Rasmussen" skrev ...
>
> Der er da ingen grund til at tage en dyrere, hvis u.skyl vælges fra. Det
> billigst vasker lige så godt/dårligt, hvilket også var resultat af en test
> Motor lavede. Den "hurtig voks" som bruges, gør ikke andet end at sovse
> forruden, viskeblade ind, for på lakken forsvinder den ved næste
> regnskylle :(.
Nogle gange er der nogle ekstra "features" ved de dyrere programmer.
Hvordan virker det de kalder "Lakforsegling" hos f.eks. Metax? Er det bedre
end ingenting?
Jeg synes voksen virker nogenlunde som forventet. Regn perler pænt af det
meste af bilen i nogle dage, men uden voks sætter vandet sig, og bilen
bliver hurtigere lidt "nasset".
--
Hilsen Niels
Chevrolet Nubira 1.8 CDX
| |
Brian (25-11-2006)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 25-11-06 21:50 |
|
Niels Pein wrote:
> Nogle gange er der nogle ekstra "features" ved de dyrere programmer.
> Hvordan virker det de kalder "Lakforsegling" hos f.eks. Metax? Er det
> bedre end ingenting?
Jeg synes det virker fint, men jeg er nok heller ikke så kritisk som mange
andre her i gruppen. Min erfaring med Metax' lakforsegling, er at det holder
1 måneds tid, så holder vandet med at perle af lakken.
For mig, er alternativet netop ingenting, så jeg giver den sådan en tur hver
2-3 måned.
/Brian
| |
Niels Pein (26-11-2006)
| Kommentar Fra : Niels Pein |
Dato : 26-11-06 01:15 |
|
"Brian" skrev ...
> Niels Pein wrote:
>
>> Nogle gange er der nogle ekstra "features" ved de dyrere programmer.
>> Hvordan virker det de kalder "Lakforsegling" hos f.eks. Metax? Er det
>> bedre end ingenting?
>
> Jeg synes det virker fint, men jeg er nok heller ikke så kritisk som mange
> andre her i gruppen. Min erfaring med Metax' lakforsegling, er at det
> holder 1 måneds tid, så holder vandet med at perle af lakken.
>
Takker. Jeg er heller ikke så kritisk. Men jeg skal snart til Skagen et par
dage, og der er klimaet jo lidt ekstra barsk for biler og den slags. Så jeg
regner med at prøve det program med lakforsegling dagen før jeg kører derop.
Med det program følger en dobbelt undervognsvask, men det vil jeg så prøve
om jeg kan fravælge.
--
Hilsen Niels
Chevrolet Nubira 1.8 CDX
| |
Klaus D. Mikkelsen (26-11-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 26-11-06 07:10 |
|
Niels Pein skriver:
>
> Takker. Jeg er heller ikke så kritisk. Men jeg skal snart til Skagen et par
> dage, og der er klimaet jo lidt ekstra barsk for biler og den slags. Så jeg
> regner med at prøve det program med lakforsegling dagen før jeg kører derop.
> Med det program følger en dobbelt undervognsvask, men det vil jeg så prøve
> om jeg kan fravælge.
Når så du kommer hjem fra skagen må du hellere vælge en vask med
undervognsskyl, så du kan få saltet af igen....
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Fischer & Døssing (28-11-2006)
| Kommentar Fra : Fischer & Døssing |
Dato : 28-11-06 18:37 |
|
Jørgen M. Rasmussen wrote:
> "Niels Pein" <fornavn@efternavn.dk> skrev i en meddelelse
> news:4566377d$0$12605
>
>> Jeg synes det er drøn irriterende at næsten alle vaskeprogrammer
>> inkluderer undervognsskyl, så man er som regel nødt til at vælge det mest
>> skrabede program for at undgå det.
>> --
> Der er da ingen grund til at tage en dyrere, hvis u.skyl vælges fra. Det
> billigst vasker lige så godt/dårligt, hvilket også var resultat af en test
> Motor lavede. Den "hurtig voks" som bruges, gør ikke andet end at sovse
> forruden, viskeblade ind, for på lakken forsvinder den ved næste regnskylle
> :(.
Der er stadig en del forskel på vask udover u-skyl on/off.
--
m.v.h.
Peter Fischer, Slangerup
| |
|
|