Er det FOR billigt? (import af bil fra tys~
Fra : P Kaasing

Dato : 20-11-06 16:16

Hej

Jeg har nu fundet mig en Golf TDI på mobile som er meget billig, men er den
for billig?
Jeg kontaktede annoncøren i går, og i dag er annoncen væk fra både mobile og
autoscout, hvor han også annoncerede.
Bilen er som følger:

Marke: VOLKSWAGEN GOLF 1.9 TDI Highline
Preis: 3.271,- EUR
Erstregistrierung: 08/2002
Leistung kW/PS: 96/131
Kilometerstand: 98.122 km
Treibstoffart: Diesel

Ha skriver at alle papirer er klar til eksport(TUV,Brief, forsikring, ingen
leasing, euro3), der ha ikke været uheld og det er ham der har haft den fra
ny, bilen er i øvrigt i det sydlige tyskland, ved München.
Han har iøvrigt sat prisen ned til 3200?.
Jeg synes det lyder meget billigt og attraktivt, men er også lidt
mistænksom, man er vel jyde.
Men hvad kan gå galt bortset fra en spildt køretur? Han får jo ikke pengene
før jeg har bil og alle papirer.
Jeg er selvfølgelig obs på at der kan være fusket med km tallet, så jeg er
ekstra varsom med at tjekke kabinen for slid, men de holder sig jo godt de
VW kabiner. har også læst et sted at TDI modellen har noget med topstykket,
så det skal jeg vel også kigge efter, men hvad mere?

Det er første gang jeg vover mig ud i import af bil, men hvis der ikke er
fusk med i det her og nummerpladerne ikke kommer tilat koste over 150000kr
så er det bestemt ikke sidste gang.

På forhånd tak for jeres hjælp.

Vh

Poul

Fra : P Kaasing

Dato : 20-11-06 17:26

Har nu fået yderlige en mail fra sælger, jeg kan ikke helt gennemskue om det
er fusk eller ej, måske i kan?

Her er mailen:

Hello,
The car (VOLKSWAGEN GOLF 1.9 TDI Highline) is in excellent condition and
have all papers for EXPORT for 3200 Euro.
We can meet in Germany ,Munchen this week and sell you the car in
person.Right now i am working in Dublin, Ireland as Engineer Project &
Building Offices.I can buy the Air plane tickets and take free time from
work and come back to Germany at home as soon as you want to buy the car but
i must be sure you want to buy it because i do not want to lose the money
for the plane ticket and come to Germany and then you never come and wait
you for nothing and waste my time.I must be sure you want to buy this car
and your interest is real.
You can find a Western Union Agency in your location into a Bank or a Postal
Office and go there with your wife,husband,mother,father or your best friend
to make the transfer from his name to your name he (will be the sender and
you will be the receiver of the money in Germany .I want to be 100 % sure
you come to Germany because once the money are sent you have to be in
Germany to get your money.If you show me the receipt from Western Union i
will be sure you are going to come to Germany and i will buy the plane
tickets and come to Germany as soon as posible to sell you the car.I will
scan the plane ticket and send to you by e-mail to show you i am serious and
i am a person of word.After we meet we go together first to Western Union in
Germany so you can get your money back from Western Union and then we go to
a mechanic and confirm you the car is OK and to the Local Police so they can
confirm you the car it's not stolen.The car is in good conditions if you do
not believe me i will give you the money back that you spent on your
trip.After we register the car in your name,all papers and documents ready
you pay me the money and the car is yours.Western Union take comission for
sending the money.This is not a problem because when we meet in Germany i
will give you the money back that you paid to send to Germany .I wait your
reply as soon as posible if you want to buy the car so i can go to make the
reservation on the Airport and come to Germany .
If you accept to buy the car let me know and i will call you today

Et eller andet sted lyder det jo ok, men synes godt nok han har mange
udgifter for at få de sølle 3200? for bilen.

/Poul

Fra : Jørgen L.

Dato : 20-11-06 17:35

> Har nu fået yderlige en mail fra sælger, jeg kan ikke helt gennemskue om
> det
> er fusk eller ej, måske i kan?

Det er FUSK

Hilsen Jørgen

Fra : Kim Olsen

Dato : 20-11-06 17:43

Hold dig langt væk - Western Union har et rigtigt skidt ry ........og hans
indviklede betalingssystem lyder bestemt som forsøg på fusk.

Alt i alt ville det da være lettere også for ham, bare at få pengene i
kontanter ik.

Han lyder som en bedrager..

Prøv at søge på Goggle

hilsen

Kim

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 20-11-06 18:34

"Kim Olsen" <kim.olsen(fjerndette)@sport.dk> skrev i en meddelelse
> Hold dig langt væk - Western Union har et rigtigt skidt ry ........og hans
> indviklede betalingssystem lyder bestemt som forsøg på fusk.

Må jeg anbefale dig at nærlæse hans forslag, måske det vil hjælpe på din
forståelse, og ja Western Union har ikke noget specielt godt ry.

Men den måde han skiterer en given overførsel på er alene for at have et
minimum af sikkerhed for at han ikke inversterer i flybilleter blot for at
konstatere at han er blevet "brændt af". Pengene skal jo nemlig ikke
overføres til hans navn, men - derimod til køber, derfor er det nødvendigt
at det eksempelvis kan være kone eller anden familie der fortager
overførslen til købers navn og ikkr direkte til sælger.

> Alt i alt ville det da være lettere også for ham, bare at få pengene i
> kontanter ik.

Når køber kommer til München går han på Weatern Union og hæver pengene, og
giver manden dem i hånden når handlen er afsluttet

> Han lyder som en bedrager..

Det kan hverken du eller jeg afgøre, men - er køber ikke tryk ved
fremgangsmåden skal han undlade at gøre mere, det vil jeg i hvertfald selv
gøre.

> Prøv at søge på Goggle

En mulighed - Ja..

Ps.:Hvornår lærer du at bundcitere????

Svar.: der er fodspor i leverpotejen....
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
::
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:Spørgsmål.: Hvordan kan man se der har været en elefant i køleskabet...

--
MVH Hans

Fra : Peter Frost

Dato : 20-11-06 17:51

P Kaasing skrev:
> Et eller andet sted lyder det jo ok, men synes godt nok han har mange
> udgifter for at få de sølle 3200? for bilen.

Lige nu sidder jeg med et billede af en Somalier, der har taget et engelsk
kursus.

Hvad med at skrive til TV2, og hører om de vil være med på ideen ? ;)

--
Med Venlig Hilsen
Peter Frost

Fra : P Kaasing

Dato : 20-11-06 17:57

Har godt på fornemmelsen det er fusk, men hvordan?
Jeg overfører jo pengene til mig selv og ikke til ham. Det eneste jeg taber
er turen til München og tilbage igen, samt de penge jeg skal gi i
overførsel. Det er i sig selv også slemt nok(vel omkring 2500kr), men hvad
får han ud af det?

/Poul

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 20-11-06 18:29

> [...]
> overførsel. Det er i sig selv også slemt nok(vel omkring 2500kr), men hvad

Hvis bilen er det, den giver sig ud for. Min mekker var tæt på at tage til
Rostock efter et lign. "tilbud"- det viste sig bilen kom fra en oversvømmet
garage= lige til at lukke op og sk.. i ;).

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 20-11-06 19:24

P Kaasing wrote:
> [...]
> taber er turen til München og tilbage igen, samt de penge jeg skal gi
> i overførsel. Det er i sig selv også slemt nok(vel omkring 2500kr),

Er der ikke noget med, at når han får numrene/kvitteringen kan han hæve
pengene?

Fra : Sorensen

Dato : 20-11-06 19:41

Det foregår på den måde at du overfører pengene til Western Union i en 3
mands navn og man tror at så er alt i sikker havn. Men sælger af bilen går
bare ind i en W.U bank og hæver pengene i 3 mandens navn. De kræver ingen
legitimation, så derfor bruges dette af alle snyderne. Men prøv at spørge om
regitreringsattesten og om de kan tage billeder af stelnummeret på bilen.
Jeg tør vædde med at du ingen billeder får. Kun en udenomssnak om at han er
i en anden land og derfor ikke kan tage nogen billeder.

meddelelse news:4561f2dc$0$49197$14726298@news.sunsite.dk...

Fra : Flemming M. Hansen

Dato : 20-11-06 18:21

> [...]
>

> Et eller andet sted lyder det jo ok, men synes godt nok han har mange
> udgifter for at få de sølle 3200? for bilen.

Hold dig væk fra denne handel, allene navnet Western Union stinker.

Hvis du emailer ham kopi af din kvittering, kan du være 110 % sikker på, at
de er hævet inden du når at sige dansk folkeparti.

Jeg var selv ude for en platugle på ebay , der skrev at jeg blot skulle
sende ham et 8 eller 10 ciffret nr. fra Western Union kvitteringen, så kunne
han hæve pengene.
Jeg behøver vel ikke at skrive hvad jeg syntes han var?

Mvh. Flemming

Fra : alexbo

Dato : 20-11-06 18:24

"P Kaasing" skrev

> Har nu fået yderlige en mail fra sælger, jeg kan ikke helt gennemskue om
> det er fusk eller ej, måske i kan?

Med en kopi af kvitteringen fra Western Union, kan han måske fremstille et
ID kort med dit navn og hans billede og hæve pengene.
En W.U. overførsel er alligevel ikke nogen garanti for at du kommer til
Munchen, pengene kan hæves allevegne.

Skriv til ham at du synes det er dumt at bruge penge på W.U. men at du gerne
vil sende ham en kopi at din togbillet, hvis han sender en kopi af papirene
på bilen.

mvh
Alex Christensen

Fra : P Kaasing

Dato : 20-11-06 18:51

> Skriv til ham at du synes det er dumt at bruge penge på W.U. men at du
> gerne vil sende ham en kopi at din togbillet, hvis han sender en kopi af
> [...]

God idé, det vil jeg gøre. Har heller ikke lyst til at overføre penge til
WU, har hørt meget fusk om netop dem.
Sælger har iøvrigt ringet til mig, han vil sende en kopi af reg attest, samt
af sit pas, jeg har fået hans adresse i München, som jeg har verificeret
stemmer. Han lød iøvrigt ok i tlf, men det kan alle jo gøre.

/Poul

Fra : alexbo

Dato : 20-11-06 19:12

"P Kaasing" skrev

> God idé, det vil jeg gøre. Har heller ikke lyst til at overføre penge til
> WU, har hørt meget fusk om netop dem.

Der er efter min mening ikke noget galt med WU, men måske med os selv,
vi er lullet ind i at vi næsten ikke kan komme galt afsted uanset hvad vi
gør, vi kan trække netbetaling tilbage, vi kan fortryde køb, vi forventer at
nogen redder os fra vores egne fejltagelser.

WU overfører penge, det gør de hurtigt og effektivt, men der er ingen
fortrydelsesret.

mvh
Alex Christensen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 20-11-06 19:27

P Kaasing wrote:
> [...]
> attest, samt af sit pas, jeg har fået hans adresse i München, som jeg
> har verificeret stemmer. Han lød iøvrigt ok i tlf, men det kan alle

Jep...

Kan han tysk?

Jeg havde tidligere i et forsøg på at overbevise en kammerat om, at der var
svindel med en bil, kontakt til en sælger af en bil i tyskland.
Han startede sin mail, som var på engelsk, med at han skrev på engelsk, da
han var i England og dermed sad ved et engelsk tastatur, så han kunne ikke
skrive på tysk...

Fra : Sorensen

Dato : 20-11-06 19:44

Ender hans e-mailadresse på @yahoo.com. Det gjorde de alle ved mine
fejltagelser.

Fra : P Kaasing

Dato : 20-11-06 19:55

Ja, den ender på yahoo.

No deal then.

Og tak.

Fra : alexbo

Dato : 20-11-06 20:14

"P Kaasing" <kaasingFJERN@hotmail.com> skrev

> Ja, den ender på yahoo.
>
> No deal then.

Ja, yahoo er næsten lige så suspekt som hotmail.
Alene deres hjemmeside lugter langt væk af svindel.

http://www.yahoo.com/

mvh
Alex Christensen

Fra : Brian

Dato : 20-11-06 21:58

alexbo wrote:

> Ja, yahoo er næsten lige så suspekt som hotmail.
> Alene deres hjemmeside lugter langt væk af svindel.
>
> http://www.yahoo.com/

ROFL - de er sikkert også amerikanere

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-11-06 19:31

P Kaasing skriver:

> Et eller andet sted lyder det jo ok, men synes godt nok han har mange
> udgifter for at få de sølle 3200? for bilen.

Glem det....
3200 euro = 24kkr.

Hvad koster flybilletten ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Sorensen

Dato : 20-11-06 19:35

Det er fusk. Bilen eksisterer slet ikke. Jeg har selv tabt 7000,- på disse
snydebiler på Autoscout24.de og mobile.de, så jeg ved hvordan annoncerne ser
ud. Og brug aldrig Western Union, hvis man vil have noget for sine penge.
Find en bil, som koster omkring gennemsnittet på mobile.de. De billige biler
er alle biler, som ikke eksisterer.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 20-11-06 19:39

Sorensen wrote:
> Det er fusk. Bilen eksisterer slet ikke. Jeg har selv tabt 7000,- på
> disse snydebiler på Autoscout24.de og mobile.de,

Hvordan tabt?

> Find en bil, som koster omkring gennemsnittet
> på mobile.de. De billige biler er alle biler, som ikke eksisterer.

Ikke enig. Jeg har købt flere af dem.
Men hvis det lyder for godt til at være sandt, så er det det....

Fra : P Kaasing

Dato : 20-11-06 19:46

meddelelse news:4561f64c$0$49199$14726298@news.sunsite.dk...

Jeg har modtaget en scanning af reg attest, så en eller anden bil er der
ihvertfald. Der var også et billede af konens pas (bilen er indregistreret i
hendes navn) Men begge dele kan jo have lagt i handskerumemt på en bil der
er begået indbrud i.
Hvordan mistede du de 7000kr? Overførte til WU eller hvad?
Ham jeg "handler" med hedder Andre Hamberger, og konen Erika Hamberger, hvis
de navne skulle sige nogen noget.

/Poul

Fra : P Kaasing

Dato : 20-11-06 20:02

Hov den var til Sørensen

Fra : Sorensen

Dato : 20-11-06 20:22

Jeg var jo så naiv at jeg ville købe en BMW og fandt en bil, so, var billig
og sprang selvfølgelig på den. Sælger tilbød at jeg ikke skulle betale
bilen, førend den stod på min bopæl, men jeg skulle betale fragten dertil.
Det lød jo så rimeligt, så jeg sprang til og betalte pengen til W.U. Og så
ventede jeg så på bilen, men der skete ikke noget. Da jeg rykkede sælgeren,
sagde han at den stod ved grænsen og ventede og der skulle betales moms og
told af den, førend at jeg kunne få den. Fragten foregik via Fedex og da jeg
ringede for at høre, hvorfor bilen ikke kom til mig, kom sandheden frem. De
havde aldrig haft denne ordre og da jeg sendte dem de mail´s som jeg fik af
sælger, ringede de til mig og sagde at sælger havde kopieret deres
hjemmeside og ændret nogle vigtige data, som gjorde at sælger kunne gå ind i
W.U og hæve mine 7.000. Men det var uhyggelig professionelt gjort med mails
fra Fedex´s hjememside, hvor man ikke kan se at det er en kopi. Bagefter kan
man jo godt se at siden ikke er ægte, men ikke nå man er grebet af " en god
handel". Så jeg snakker af bitter erfaring.

Fra : Karsten7870

Dato : 21-11-06 00:56

Sorensen wrote:
> [...]
> er ægte, men ikke nå man er grebet af " en god handel". Så jeg snakker af

Nu har jeg fulgt tråden lidt og spørger kun.

Hvorfor alt det fis med W.U? Det er - og nu bander jeg for en gangs skyld -
sågu' da det mest naive at gøre. Skal man alligevel ned efter øsen,
naturligvis efter bedst muligt at konstatere bilens autentiske historie
etc., så er der ikke noget lettere end at gå i sin bank og få vekslet surt
sammensparede DDK. til Euro. Klart, klart skal bilens historie checkes på
den tyske registreringsnr.
Karsten H. Jensen
Vil du med rette have ry som lærd,
så søg det lette - og gør det svært. (Piet Hein)

Fra : Gunnar007

Dato : 20-11-06 22:43

> [...]

> Hvordan mistede du de 7000kr? Overførte til WU eller hvad?
> Ham jeg "handler" med hedder Andre Hamberger, og konen Erika Hamberger,

Har du søgt på deres navne på gelbeseiten ??

Der er ingen som umiddelbart hedder deres navne i münchen.
Jeg melder mig nu en gang til koret som synger "fusk"

Det minder lidt om uganda breve, da afsenderen (sælger) gør meget ud af at
fortælle hvor besværligt det er for ham at sælge sin bil.
Envidere skal han være helt sikker på at du vil købe..
Og skriver dette flere gange til dig.
Da han ringede så du så hans nummer ?
Hvis ja, har du søgt på det.
Hvis nej, fik du et nummer du kunne ringe til ham på ?
Jeg er 90 % sikker på det er en fupper..

Hilsen G

Fra : Ukendt

Dato : 20-11-06 20:32

"Sorensen" <ibso37@netscape.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> penge. Find en bil, som koster omkring gennemsnittet på mobile.de. De
> billige biler er alle biler, som ikke eksisterer.

Ret beset så aner ingen af os en kongelig finte om det er snyd eller ej. Det
drejer sig om at sikre sig mod snydet og ikke andet.

--
Tom

Fra : Karsten7870

Dato : 21-11-06 00:44

P Kaasing wrote:
> [...]
>

> Et eller andet sted lyder det jo ok, men synes godt nok han har mange
> udgifter for at få de sølle 3200? for bilen.

Hold dig l a n g t væk.

Fra : Rune Larsen

Dato : 21-11-06 02:13

P Kaasing wrote:
> Har nu fået yderlige en mail fra sælger, jeg kan ikke helt gennemskue om det
> er fusk eller ej, måske i kan?

Hvordan I kan være i tvivl om det er fusk er den eneste gåde her!

Det er da et INDLYSENDE svindelforsøg. Han kunne jo bare få familie
eller en ven til at sælge den. Eller hvis staklen hverken har famile
eller venner, så sætte den i kommision ved en forhandler.

Det er ret dumt af sælger at sætte en bil til salg, og så rejse til et
andet land, hvis han er den eneste der kan vise den frem og sælge den.

Det er endnu mere dumt at love en potentiel køber, som sælger ikke
kender, køberens rejseudgifter refunderet, hvis køber af en eller anden
grund ikke vil handle alligevel.

Men det aller-dummeste er da at tro på hele historien. Bilen findes ikke
- slå den ud af hovedet.

Mvh Rune

PS: Iøvrigt fungerer Western Union hurtigt og fint - jeg har brugt det
mellem DK og USA. Men lad ikke andre end modtageren vide at der ligger
penge til afhentning. Vis ikke kviteringen til andre.

Fra : Ukendt

Dato : 20-11-06 20:12

> [...]
> fusk med i det her og nummerpladerne ikke kommer tilat koste over 150000kr

Det er kun ET betalingssted som er SIKKER hvis du vil sikre dig mod snyd og
lign. Dette gælder både for køber og sælger.
Kodeordet eller hjemmesiden hedder www.escrow.com er specielt oprettet til
internethandel med dyre ting.
Køber betaler summen til en spærret konto og hverken køber eller sælger kan
derefter hæve pengene før begge bekræftiger at handlen er ok. Det er ret
simpelt og en kanon idé til større beløb.

Western Union er et total skod betalingsmiddel. Så hellere VISA hvor penge
efter noget besvær kan tilbageføres, da VISA dækker tab. Men brug escrow
fordi det er SIKKERT

--
Tom

Fra : P Kaasing

Dato : 21-11-06 19:33

Hvad er en forventelig pris for en VW Golf TDI fra 1999-2000-2001 med mellem
100000 og 150000km på bagen?
Jeg har set en del til mellem 6 og 7000? og vil umiddelbart tro at der her
er tale om ærlige sælgere, hvis man kan kalde en bilsæger det....

Jeg er klar over at knaldtilbudene på 3-4000? nok nærmest alle sammen er
svindel.

/Poul