/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Forklaring af Hemi
Fra : [6705] Jesper Sørens~


Dato : 17-11-06 09:33

Hey gruppe,

Jeg har gået og undret mig over hvorfor HEMI motorer eftersigende er så
vilde !??

Jeg mener, hvis det er så godt med HEMIsfærisk cylindertop (som jeg har fået
det forklaret) hvorfor har alle motorer så ikke bare det ? Moderne biler
står jo ellers ikke tilbage for at anvende nyt teknologi og det er HEMI jo
ikke, det er over 30 år gammel teknologi...

/J



 
 
Martin Sørensen (17-11-2006)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 17-11-06 11:15


[6705] Jesper Sørensen wrote:
> Hey gruppe,
>
> Jeg har gået og undret mig over hvorfor HEMI motorer eftersigende er så
> vilde !??
>
Der er de heller ikke. Men det giver lavest mulige varmetab, og dermed
bedste udnyttelse af brændstoffet.

> Jeg mener, hvis det er så godt med HEMIsfærisk cylindertop (som jeg har fået
> det forklaret) hvorfor har alle motorer så ikke bare det ? Moderne biler
> står jo ellers ikke tilbage for at anvende nyt teknologi og det er HEMI jo
> ikke, det er over 30 år gammel teknologi...
>
Du kan ikke have mere end 2 ventiler i sådan et cylinderhoved.

Jeg tror nok der er yderligere beskrivelse i howstuffworks.com

mvh

Martin


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177511
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408590
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste