/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
190E el. 250E
Fra : Ukendt


Dato : 15-11-06 19:31

MB 190 2.5 5-cyl diesel.
MB 250E 2.5 5-cyl diesel.

Hvad er der godt og skidt at sige i forhold til de to ?
Var 190 en konkurrent til 320i fra BMW eks. ?

Er de lige slidstærke på det mekaniske ?

Hvilken funktion har 'gællerne'
på forskærmene på 250'eren ?
Hvad betyder "E" eller hvad står det for ?



 
 
Kent Oldhøj (15-11-2006)
Kommentar
Fra : Kent Oldhøj


Dato : 15-11-06 20:21

"Olsen" <-> wrote in news:455b5cf3$0$13948$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:

> MB 190 2.5 5-cyl diesel.
> MB 250E 2.5 5-cyl diesel.

> Var 190 en konkurrent til 320i fra BMW eks. ?

W201 var en konkurrent til BMW's 3-serie, ja.

> Er de lige slidstærke på det mekaniske ?

Mekanikken er i store træk ens, så ja.

> Hvilken funktion har 'gællerne'
> på forskærmene på 250'eren ?

Luftindtag til turboen. Et lille kuriosum: Den 5-cylindrede 250D havde 6
gæller, mens den 6-cylindrede 300D havde 5 gæller.

> Hvad betyder "E" eller hvad står det for ?

Oprindeligt stod det hos Mercedes for "Einspritzung" altså
benzinindsprøjtning. Iøvrigt hedder modellen 250D. En 250E findes slet
ikke. "D" stod for "Diesel"

Når det er sagt, så ændrede Mercedes på modelbetegnelserne netop på W124
serien.

I "gamle" dage var tingene simple. Der var 2 modelserier, 200 modellerne
og S-klassen. 200 modellerne hed allesammen noget med "200", hvor
størrelsen af tallet indikerede motorstørrelsen. 200 havde en 2.0 liters
motor, 230 havde en 2.3 liters motor og 240D havde en 2.4 liters diesel
motor. Topmodellen var en 280E hvor "E! stod for "Einspritzung".

Den store S-klasse fulgte samme standarder, men her sneg der sig et "S"
ind i modelbetegnelsen: 280S, 300SEL osv. "L" stod for lang akselafstand
og var en model med ekstra benplads ved bagsædet.

Men så udviklede Mercedes' modelprogram sig markant og det blev svært at
skelne modellerne fra hinanden. Først hed den lille ny Mercedes model
bare 190 efterfulgt af en angivelse af motorstørrelsen, f.eks. 190E 2.3.
Men det blev hurtigt forvirrende, så man besluttede at alle modeller
skulle have et bogstav som kendetegn for modelserien, fuldstændig som S-
klassen.

Dermed opstod i første omgang C-klassen, E-klassen og S-klassen.
Modellerne hedder så f.eks. C180, E220 og S320. På denne måde kunne der
lettere skelnes mellem en C280 en E280 og en S280.

Så når du skriver "250E", så mener du måske egentlig E250 Diesel? Hele
omstillingen af modelbetegnelserne skete netop mens den model du omtaler
eksisterede.

Iøvrigt findes både 190D 2.5 og E250 Diesel både med og uden turbo.

Leonard (15-11-2006)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 15-11-06 21:17

"Kent Oldhøj" <kent@FJERNESoldhoj.dk> wrote:

>Dermed opstod i første omgang C-klassen, E-klassen og S-klassen.
>Modellerne hedder så f.eks. C180, E220 og S320. På denne måde kunne der
>lettere skelnes mellem en C280 en E280 og en S280.

Jo, men i 1994 kom de første MB med E-modelbetegnelsen, mens den
nuværende E-model med runde lygter først kom i 1995 svjh.

--
Leonard

Karsten7870 (16-11-2006)
Kommentar
Fra : Karsten7870


Dato : 16-11-06 12:43



Leonard wrote:
> "Kent Oldhøj" <kent@FJERNESoldhoj.dk> wrote:
>
> > Dermed opstod i første omgang C-klassen, E-klassen og S-klassen.
> > Modellerne hedder så f.eks. C180, E220 og S320. På denne måde kunne der
> > lettere skelnes mellem en C280 en E280 og en S280.
>
> Jo, men i 1994 kom de første MB med E-modelbetegnelsen, mens den
> nuværende E-model med runde lygter først kom i 1995 svjh.
>
> --
> Leonard

E-betegnelsen. Står den ikke nu om dage også for "Elegance"?
--
Med venlig hilsen
Karsten H. Jensen
Vil du med rette have ry som lærd,
så søg det lette - og gør det svært.


spamsen (16-11-2006)
Kommentar
Fra : spamsen


Dato : 16-11-06 20:22

"Karsten7870" wrote in message
news:12lojmq2vloan2d@corp.supernews.com
> Leonard wrote:
>> "Kent Oldhøj" <kent@FJERNESoldhoj.dk> wrote:
>>
>> > Dermed opstod i første omgang C-klassen, E-klassen og
>> > S-klassen. Modellerne hedder så f.eks. C180, E220 og
>> > S320. På denne måde kunne der lettere skelnes mellem
>> > en C280 en E280 og en S280.
>>
>> Jo, men i 1994 kom de første MB med E-modelbetegnelsen,
>> mens den nuværende E-model med runde lygter først kom i
>> 1995 svjh.
>> --
>> Leonard
>
> E-betegnelsen. Står den ikke nu om dage også for
> "Elegance"?
nej, der er så vidt vides i dag A- B- C- E- S- CLK- CLS- CL- SLK- SL- M- GL-
R- G-klasse(r)
og så SLR

"Elegance" er udstyrsbetegnelse.. :)

--
vh.
Flemming



Karsten7870 (17-11-2006)
Kommentar
Fra : Karsten7870


Dato : 17-11-06 00:11



spamsen wrote:
> "Karsten7870" wrote in message
> news:12lojmq2vloan2d@corp.supernews.com
> > Leonard wrote:
> > > "Kent Oldhøj" <kent@FJERNESoldhoj.dk> wrote:
> > >
> > > > Dermed opstod i første omgang C-klassen, E-klassen og
> > > > S-klassen. Modellerne hedder så f.eks. C180, E220 og
> > > > S320. På denne måde kunne der lettere skelnes mellem
> > > > en C280 en E280 og en S280.
> > >
> > > Jo, men i 1994 kom de første MB med E-modelbetegnelsen,
> > > mens den nuværende E-model med runde lygter først kom i
> > > 1995 svjh.
> > > --
> > > Leonard
> >
> > E-betegnelsen. Står den ikke nu om dage også for
> > "Elegance"?
> nej, der er så vidt vides i dag A- B- C- E- S- CLK- CLS- CL- SLK- SL- M-
> GL- R- G-klasse(r)
> og så SLR
>
> "Elegance" er udstyrsbetegnelse.. :)
>
> --
> vh.
> Flemming

OK. Men i din opremsning, mangler du ikke AMG - eller hvad. Jeg mener
spørgsmålet alvorligt.
--
Med venlig hilsen
Karsten H. Jensen
Vil du med rette have ry som lærd,
så søg det lette - og gør det svært. (Piet Hein)


spamsen (17-11-2006)
Kommentar
Fra : spamsen


Dato : 17-11-06 00:34

"Karsten7870" wrote in message
>> > E-betegnelsen. Står den ikke nu om dage også for
>> > "Elegance"?
>> nej, der er så vidt vides i dag A- B- C- E- S- CLK- CLS-
>> CL- SLK- SL- M- GL- R- G-klasse(r)
>> og så SLR
>>
>> "Elegance" er udstyrsbetegnelse.. :)
>>
>> --
>> vh.
>> Flemming
>
> OK. Men i din opremsning, mangler du ikke AMG - eller
> hvad. Jeg mener spørgsmålet alvorligt.
tjoo hmm AMG er jo "bare" udstyr, tuning osv. de er bare ejet af "Mercedes"
nu.

de var engang på "ligefod" med Brabus, Lorinser, Kleemann osv.

--
vh.
Flemming



Karsten7870 (17-11-2006)
Kommentar
Fra : Karsten7870


Dato : 17-11-06 23:44



spamsen wrote:
> "Karsten7870" wrote in message
> > > > E-betegnelsen. Står den ikke nu om dage også for
> > > > "Elegance"?
> > > nej, der er så vidt vides i dag A- B- C- E- S- CLK- CLS-
> > > CL- SLK- SL- M- GL- R- G-klasse(r)
> > > og så SLR
> > >
> > > "Elegance" er udstyrsbetegnelse.. :)
> > >
> > > --
> > > vh.
> > > Flemming
> >
> > OK. Men i din opremsning, mangler du ikke AMG - eller
> > hvad. Jeg mener spørgsmålet alvorligt.
> tjoo hmm AMG er jo "bare" udstyr, tuning osv. de er bare ejet af
> "Mercedes" nu.
>
> de var engang på "ligefod" med Brabus, Lorinser, Kleemann osv.
>
> --
> vh.
> Flemming

Er/var AMG'en ikke den eneste, der kunne fås med en V-8'er?
--
Med venlig hilsen
Karsten H. Jensen
Vil du med rette have ry som lærd,
så søg det lette - og gør det svært. (Piet Hein)


spamsen (18-11-2006)
Kommentar
Fra : spamsen


Dato : 18-11-06 01:56

"Karsten7870" wrote in message
news:12lseou246b4240@corp.supernews.com
>> Er/var AMG'en ikke den eneste, der kunne fås med en
> V-8'er?
nej? fra 400/420'er (Så vidt jeg ser det) er det med V8'er, men de smider så
gerne en kompressor ned i v'et og honer den lidt op (altså AMG) eller et par
turboer på V12'erne :) og SÅ kører man den til brabus/kleemann/lorinser osv.
og de laver den så endnu "vildere".. :)

--
vh.
Flemming



Karsten7870 (18-11-2006)
Kommentar
Fra : Karsten7870


Dato : 18-11-06 13:34



spamsen wrote:
> "Karsten7870" wrote in message
> news:12lseou246b4240@corp.supernews.com
> > > Er/var AMG'en ikke den eneste, der kunne fås med en
> > V-8'er?
> nej? fra 400/420'er (Så vidt jeg ser det) er det med V8'er, men de smider
> så gerne en kompressor ned i v'et og honer den lidt op (altså AMG) eller
> et par turboer på V12'erne :) og SÅ kører man den til
> brabus/kleemann/lorinser osv. og de laver den så endnu "vildere".. :)
>
> --
> vh.
> Flemming
Ja, det er jo noget, selv tyskerne ligger under for og savler i. Bare se de
par tyske auto-programmer, hvor de prøvekører biler i de prisklasser, selv
mere velbeslåede ikke rigtig har "tid" til.
--
Med venlig hilsen
Karsten H. Jensen
Vil du med rette have ry som lærd,
så søg det lette - og gør det svært. (Piet Hein)


Ole Gaarde Kristense~ (18-11-2006)
Kommentar
Fra : Ole Gaarde Kristense~


Dato : 18-11-06 20:47

"Leonard" <thomas@leonard.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:89tml2tmsbcta4aitd3ul4v03jda4couko@4ax.com...
>
> Jo, men i 1994 kom de første MB med E-modelbetegnelsen, mens den
> nuværende E-model med runde lygter først kom i 1995 svjh.
>
Og det er jo så ikke engang den nuværende - sådan rigtigt - selv om jeg godt
ved hvad du mener
Derfor kan man heller ikke helt "bare" sige E-klasse uden også at nævne om
det er en W124, W210 eller W211

--
Med venlig hilsen
Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177551
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408825
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste