|
| Dagens fjols Fra : K+T |
Dato : 15-11-06 17:45 |
|
På Hillerødmotorvejen og især forlængelsen hvor der skiftevis er 2 og 1 spor
at køre i, er det meget normalt at en eller anden tåbe mener, at han skal
bestemme hastigheden i den ventre bane ved at køre med samme eller lavere
hastighed end dem i højre bane.
I dag kom jeg til at køre bag et sådant fæ - men pludselig dukkede en MC
betjent op - og så fik fæet ellers med meget markante håndbevægelser af
betjenten oplyst, hvor han skulle placere sig - og der var ikke megen tvivl
om, at det var IND TIL HØJRE, så jeg og de bagvedkørende kunne komme frem.
Det var et dejligt syn at se sådan et fæ blive sat på plads - håber den
betjent vil køre på strækningen hver dag.
Knud
| |
Aage Andersen (15-11-2006)
| Kommentar Fra : Aage Andersen |
Dato : 15-11-06 17:55 |
|
"K+T" >
> Det var et dejligt syn at se sådan et fæ blive sat på plads - håber den
> betjent vil køre på strækningen hver dag.
Dagens gode gerning
Aage
| |
Max Andersen (15-11-2006)
| Kommentar Fra : Max Andersen |
Dato : 15-11-06 18:14 |
|
K+T wrote:
> På Hillerødmotorvejen og især forlængelsen hvor der skiftevis er 2 og 1 spor
> at køre i, er det meget normalt at en eller anden tåbe mener, at han skal
> bestemme hastigheden i den ventre bane ved at køre med samme eller lavere
> hastighed end dem i højre bane.
> I dag kom jeg til at køre bag et sådant fæ - men pludselig dukkede en MC
> betjent op - og så fik fæet ellers med meget markante håndbevægelser af
> betjenten oplyst, hvor han skulle placere sig - og der var ikke megen tvivl
> om, at det var IND TIL HØJRE, så jeg og de bagvedkørende kunne komme frem.
> Det var et dejligt syn at se sådan et fæ blive sat på plads - håber den
> betjent vil køre på strækningen hver dag.
>
> Knud
>
>
Enig. Det er småligt og irriterende. Tænk hvis mc-betjenten, krævede at
dem der så flettede ind længere fremme skulle holde ordentlig afstand
til forankørende
Jeg forstår begge mennesker, og de forstår aldrig hinanden, og derfor
vil de forblive gnavne og sure på hinanden i al evighed, amen.
Max
| |
Henrik Stidsen (15-11-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 15-11-06 18:32 |
|
K+T formulated the question :
> På Hillerødmotorvejen og især forlængelsen hvor der skiftevis er 2 og 1 spor
> at køre i, er det meget normalt at en eller anden tåbe mener, at han skal
> bestemme hastigheden i den ventre bane ved at køre med samme eller lavere
> hastighed end dem i højre bane.
Hvad var hastighedsgrænsen og hvor hurtigt kørte han ?
Hvor langt var der til næste køretøj i højre bane - både fremad og
bagud ?
--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/
Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
| |
K+T (15-11-2006)
| Kommentar Fra : K+T |
Dato : 15-11-06 18:42 |
|
"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:mn.7c577d6b943cb96a.34878@news.hs235.dk...
> K+T formulated the question :
>> På Hillerødmotorvejen og især forlængelsen hvor der skiftevis er 2 og 1
>> spor at køre i, er det meget normalt at en eller anden tåbe mener, at han
>> skal bestemme hastigheden i den ventre bane ved at køre med samme eller
>> lavere hastighed end dem i højre bane.
>
> Hvad var hastighedsgrænsen og hvor hurtigt kørte han ?
Hastighedsgrænsen er enten 80 eller 90 det pågældende sted men det er for så
vidt underordnet - hastigheden mellem 16 og 17 overstiger sjældent 30 km/t -
det var også ca. den fart der blev kørt med idag.
>
> Hvor langt var der til næste køretøj i højre bane - både fremad og bagud ?
>
Højre bane var fyldt helt op - betjenten kreerede øjeblikkeligt et hul -
der hvor han smuttede gennem højre bane - og beordrede fæet derind
øjeblikkeligt.
Knud
| |
Peter Dalgaard (15-11-2006)
| Kommentar Fra : Peter Dalgaard |
Dato : 15-11-06 18:54 |
|
"K+T" <xkt.bit@bit.dk> writes:
> "Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:mn.7c577d6b943cb96a.34878@news.hs235.dk...
> > K+T formulated the question :
> >> På Hillerødmotorvejen og især forlængelsen hvor der skiftevis er 2 og 1
> >> spor at køre i, er det meget normalt at en eller anden tåbe mener, at han
> >> skal bestemme hastigheden i den ventre bane ved at køre med samme eller
> >> lavere hastighed end dem i højre bane.
> >
> > Hvad var hastighedsgrænsen og hvor hurtigt kørte han ?
>
> Hastighedsgrænsen er enten 80 eller 90 det pågældende sted men det er for så
> vidt underordnet - hastigheden mellem 16 og 17 overstiger sjældent 30 km/t -
> det var også ca. den fart der blev kørt med idag.
>
>
> >
> > Hvor langt var der til næste køretøj i højre bane - både fremad og bagud ?
> >
>
> Højre bane var fyldt helt op - betjenten kreerede øjeblikkeligt et hul -
> der hvor han smuttede gennem højre bane - og beordrede fæet derind
> øjeblikkeligt.
Øbø. Altså, han ligger på 30 med adskillige hundrede meter frisk luft
foran sig i venstre bane, hvor hastighedsbegrænsningen er 90? (SVJH
går den først ned på 80 når det tresporede sjov er holdt op.)
--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907
| |
Jørgen L. (16-11-2006)
| Kommentar Fra : Jørgen L. |
Dato : 16-11-06 01:28 |
|
>> Hastighedsgrænsen er enten 80 eller 90 det pågældende sted men det er for
>> så
>> vidt underordnet - hastigheden mellem 16 og 17 overstiger sjældent 30
>> km/t -
>> det var også ca. den fart der blev kørt med idag.
>>
>>
>> >
>> > Hvor langt var der til næste køretøj i højre bane - både fremad og
>> > bagud ?
>> >
>>
>> Højre bane var fyldt helt op - betjenten kreerede øjeblikkeligt et hul -
>> der hvor han smuttede gennem højre bane - og beordrede fæet derind
>> øjeblikkeligt.
>
> Øbø. Altså, han ligger på 30 med adskillige hundrede meter frisk luft
> foran sig i venstre bane, hvor hastighedsbegrænsningen er 90? (SVJH
> går den først ned på 80 når det tresporede sjov er holdt op.)
grænsen er 90 hele vejen til Helsinge på nær den sidste km før rundkørslen
--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D
LMC Lord Ambassador 560 RD
Garmin SP 2610, 2650 og GPS 12
| |
Il Duce (15-11-2006)
| Kommentar Fra : Il Duce |
Dato : 15-11-06 19:24 |
|
> Højre bane var fyldt helt op - betjenten kreerede øjeblikkeligt et hul -
> der hvor han smuttede gennem højre bane - og beordrede fæet derind
> øjeblikkeligt.
Der sidder tre mand på en tømmerflåde eller...
Altså: Der kører en gut i venstre vejbane og højre vejbane er helt fyldt op,
men ham der kører i venstre vejbane er alligevel et fæ fordi han ikke kører
i den vejbane hvor der ikke er plads? Forventer du at dine medtrafikanter
kan foretage mirakler for din skyld?
--
MVH
Thomas
| |
Mogens... (15-11-2006)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 15-11-06 19:28 |
|
"Il Duce" <not@valid.dk> skrev i en meddelelse
news:455b5b22$0$49198$14726298@news.sunsite.dk...
> Der sidder tre mand på en tømmerflåde eller...
Nope, ikke det samme...
> Altså: Der kører en gut i venstre vejbane og højre vejbane er helt fyldt
> op, men ham der kører i venstre vejbane er alligevel et fæ fordi han ikke
> kører i den vejbane hvor der ikke er plads?
Han kørte med samme eller lavere hastighed end den anden bane.
Derved var han stopklods for den hurtigere bane. Et typisk ek-
sempel fra dagens trafik rundt Kbh.
| |
K+T (15-11-2006)
| Kommentar Fra : K+T |
Dato : 15-11-06 19:32 |
|
"Il Duce" <not@valid.dk> skrev i en meddelelse
news:455b5b22$0$49198$14726298@news.sunsite.dk...
>> Højre bane var fyldt helt op - betjenten kreerede øjeblikkeligt et hul -
>> der hvor han smuttede gennem højre bane - og beordrede fæet derind
>> øjeblikkeligt.
>
> Der sidder tre mand på en tømmerflåde eller...
>
> Altså: Der kører en gut i venstre vejbane og højre vejbane er helt fyldt
> op, men ham der kører i venstre vejbane er alligevel et fæ fordi han ikke
> kører i den vejbane hvor der ikke er plads? Forventer du at dine
> medtrafikanter kan foretage mirakler for din skyld?
>
>
For min skyld må han gerne køre i ventre bane - og jeg lægger vægt på KØRE.
Han har da hverken ret eller pligt til at holde samme eller lavere hastighed
end højrebanen!
Knud
| |
Henrik Stidsen (15-11-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 15-11-06 20:38 |
|
K+T pretended :
>> Hvor langt var der til næste køretøj i højre bane - både fremad og bagud ?
> Højre bane var fyldt helt op - betjenten kreerede øjeblikkeligt et hul - der
> hvor han smuttede gennem højre bane - og beordrede fæet derind øjeblikkeligt.
Det lyder som om det største fjols i den situation var betjenten...
--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/
Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
| |
Peter Dalgaard (15-11-2006)
| Kommentar Fra : Peter Dalgaard |
Dato : 15-11-06 20:51 |
|
Henrik Stidsen <henrikstidsen@gmail.com> writes:
> K+T pretended :
> >> Hvor langt var der til næste køretøj i højre bane - både fremad og bagud ?
>
> > Højre bane var fyldt helt op - betjenten kreerede øjeblikkeligt et
> > hul - der hvor han smuttede gennem højre bane - og beordrede fæet
> > derind øjeblikkeligt.
>
> Det lyder som om det største fjols i den situation var betjenten...
Eller dem i højre bane der ikke ville lade ham trække ind før
betjenten lavede hullet til ham....
--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907
| |
Møller (15-11-2006)
| Kommentar Fra : Møller |
Dato : 15-11-06 20:57 |
|
"Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> wrote in message
news:x23b8kebfj.fsf@viggo.kubism.ku.dk...
> Henrik Stidsen <henrikstidsen@gmail.com> writes:
>
> > K+T pretended :
> > >> Hvor langt var der til næste køretøj i højre bane - både fremad og
bagud ?
> >
> > > Højre bane var fyldt helt op - betjenten kreerede øjeblikkeligt et
> > > hul - der hvor han smuttede gennem højre bane - og beordrede fæet
> > > derind øjeblikkeligt.
> >
> > Det lyder som om det største fjols i den situation var betjenten...
>
> Eller dem i højre bane der ikke ville lade ham trække ind før
> betjenten lavede hullet til ham....
>
Det kunne se sådan ud, da han ikke kørte så hurtigt man må på det pågældende
sted, hvis det havde været Thomas H. var han kørt helt frem til
sammenfletningen og forventet at der var plads, men jeg var desværre ikke
derude, og vi har ikke tyske regler, hvilket ville havde gjort det lettere,
for så skulle betjenten jage ham frem til forhindringen og her lave plads
eller udskrive en pæn bøde til de i højre vognbane der ikke holdt tilbage,
men igen det er ikke dansk regel, men tysk lov.
Møller
| |
K+T (15-11-2006)
| Kommentar Fra : K+T |
Dato : 15-11-06 20:52 |
|
"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:mn.7cd67d6b5ac76787.34878@news.hs235.dk...
> K+T pretended :
>>> Hvor langt var der til næste køretøj i højre bane - både fremad og bagud
>>> ?
>
>> Højre bane var fyldt helt op - betjenten kreerede øjeblikkeligt et hul -
>> der hvor han smuttede gennem højre bane - og beordrede fæet derind
>> øjeblikkeligt.
>
> Det lyder som om det største fjols i den situation var betjenten...
>
Hvorfor dog det?
Betjenten havde da kun 2 valg.
1: beordre fæet til at køre noget hurtigere fremad
2: smide ham ind til højre (som var det han valgte)
Knud
| |
Henrik Stidsen (15-11-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 15-11-06 20:57 |
|
K+T wrote :
> Hvorfor dog det?
> Betjenten havde da kun 2 valg.
> 1: beordre fæet til at køre noget hurtigere fremad
Det kan han ikke, der er ingen minimumshastighed på danske veje så med
mindre hastigheden betød fare for den øvrige trafik så kan der ikke
rigtig gøres noget ved det.
> 2: smide ham ind til højre (som var det han valgte)
Ja - men når nu der bliver lagt ud med at billisten er et fjols...
--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/
Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
| |
K+T (15-11-2006)
| Kommentar Fra : K+T |
Dato : 15-11-06 21:03 |
|
"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:mn.7ce97d6b5e5f4813.34878@news.hs235.dk...
> K+T wrote :
>> Hvorfor dog det?
>> Betjenten havde da kun 2 valg.
>> 1: beordre fæet til at køre noget hurtigere fremad
>
> Det kan han ikke, der er ingen minimumshastighed på danske veje så med
> mindre hastigheden betød fare for den øvrige trafik så kan der ikke rigtig
> gøres noget ved det.
>
>> 2: smide ham ind til højre (som var det han valgte)
>
> Ja - men når nu der bliver lagt ud med at billisten er et fjols...
>
Hvad vil du ellers kalde en person som trækker ud af højre række og triller
fremad med samme hastighed i venstre række, hvor det i øvrigt er gabende
tomt den næste kilometer frem?
Knud
| |
Henrik Stidsen (15-11-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 15-11-06 21:16 |
|
K+T pretended :
> Hvad vil du ellers kalde en person som trækker ud af højre række og triller
> fremad med samme hastighed i venstre række, hvor det i øvrigt er gabende tomt
> den næste kilometer frem?
Tjaaa, når man glemmer detaljerne om hvad der egentlig skete så skal
man vist ikke kalde folk ret meget.
--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/
Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
| |
K+T (15-11-2006)
| Kommentar Fra : K+T |
Dato : 15-11-06 21:32 |
|
"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:mn.7cfc7d6b07a149d5.34878@news.hs235.dk...
> K+T pretended :
>> Hvad vil du ellers kalde en person som trækker ud af højre række og
>> triller fremad med samme hastighed i venstre række, hvor det i øvrigt er
>> gabende tomt den næste kilometer frem?
>
> Tjaaa, når man glemmer detaljerne om hvad der egentlig skete så skal man
> vist ikke kalde folk ret meget.
>
Hvilke detaljer savner du?
Knud
| |
Henrik Stidsen (15-11-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 15-11-06 21:46 |
|
K+T wrote on 15-11-2006 :
>>> Hvad vil du ellers kalde en person som trækker ud af højre række og
>>> triller fremad med samme hastighed i venstre række, hvor det i øvrigt er
>>> gabende tomt den næste kilometer frem?
>> Tjaaa, når man glemmer detaljerne om hvad der egentlig skete så skal man
>> vist ikke kalde folk ret meget.
> Hvilke detaljer savner du?
f.eks. at der ikke var plads i inderbanen før betjenten lavede det
--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/
Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
| |
Ebbe Kristensen (16-11-2006)
| Kommentar Fra : Ebbe Kristensen |
Dato : 16-11-06 14:21 |
|
Henrik Stidsen wrote:
> f.eks. at der ikke var plads i inderbanen før betjenten lavede det
Det kræver vel ikke andet end at han slår sit højre blinklys til. Når de
venlige og hensynsfulde billister i højre vognbane opdager dette, skaber de
selfølgelig et hul således at han kan trække ind i højre vognbane.
Ebbe
| |
K+T (17-11-2006)
| Kommentar Fra : K+T |
Dato : 17-11-06 15:38 |
|
"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:mn.7d197d6b7ca5d6c8.34878@news.hs235.dk...
> K+T wrote on 15-11-2006 :
>>>> Hvad vil du ellers kalde en person som trækker ud af højre række og
>>>> triller fremad med samme hastighed i venstre række, hvor det i øvrigt
>>>> er gabende tomt den næste kilometer frem?
>
>>> Tjaaa, når man glemmer detaljerne om hvad der egentlig skete så skal man
>>> vist ikke kalde folk ret meget.
>
>> Hvilke detaljer savner du?
>
> f.eks. at der ikke var plads i inderbanen før betjenten lavede det
>
Som jeg skriver - kom fæet faktisk fra inderbanen. Vi havde alle kørt i 1
bane et par kilometer - da der kom 2 baner trak han ud men holdt hastigheden
nede på det samme som i højre bane - dvs. ca. 30 km/t.
Knud
| |
Karsten7870 (15-11-2006)
| Kommentar Fra : Karsten7870 |
Dato : 15-11-06 21:34 |
|
Henrik Stidsen wrote:
>
> Det kan han ikke, der er ingen minimumshastighed på danske veje så med
> mindre hastigheden betød fare for den øvrige trafik så kan der ikke
> rigtig gøres noget ved det.
Der er faktisk en minimushastighed på motorveje.
http://debat.jubii.dk/showthread.php?p=4655759&highlight=agtp%E5givenhed
>
> --
> Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/
>
> Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
> - Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
--
Med venlig hilsen
Karsten H. Jensen
Vil du med rette have ry som lærd,
så søg det lette - og gør det svært.
| |
Ukendt (15-11-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 15-11-06 21:40 |
|
On Wed, 15 Nov 2006 21:34:12 +0100, "Karsten7870" <bito@karby.dk>
wrote:
>
>
>Henrik Stidsen wrote:
>>
>> Det kan han ikke, der er ingen minimumshastighed på danske veje så med
>> mindre hastigheden betød fare for den øvrige trafik så kan der ikke
>> rigtig gøres noget ved det.
>
>Der er faktisk en minimushastighed på motorveje.
>
> http://debat.jubii.dk/showthread.php?p=4655759&highlight=agtp%E5givenhed
>>
Det er så en udbredt misforståelse. Der er en minimumshastighed for,
hvor hurtigt køretøjet skal kunne køre - og EU-scootere er så ikke
tilladt på motorveje selv om de faktisk kan køre 45. Ellers kunne
policen bare stoppe os alle på Motorring 3 om morgenen ved
Hillerødmotorvejen - hvis du kører 40 der får du buler
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi
Fiat Punto JTD
| |
Karsten7870 (16-11-2006)
| Kommentar Fra : Karsten7870 |
Dato : 16-11-06 12:47 |
|
Ivan Madsen wrote:
> On Wed, 15 Nov 2006 21:34:12 +0100, "Karsten7870" <bito@karby.dk>
> wrote:
>
> >
> >
> > Henrik Stidsen wrote:
> > >
> > > Det kan han ikke, der er ingen minimumshastighed på danske veje så med
> > > mindre hastigheden betød fare for den øvrige trafik så kan der ikke
> > > rigtig gøres noget ved det.
> >
> > Der er faktisk en minimushastighed på motorveje.
> >
> > http://debat.jubii.dk/showthread.php?p=4655759&highlight=agtp%E5givenhed
> > >
>
> Det er så en udbredt misforståelse. Der er en minimumshastighed for,
> hvor hurtigt køretøjet skal kunne køre - og EU-scootere er så ikke
> tilladt på motorveje selv om de faktisk kan køre 45. Ellers kunne
> policen bare stoppe os alle på Motorring 3 om morgenen ved
> Hillerødmotorvejen - hvis du kører 40 der får du buler
> --
> Ivan Madsen,
> Xsara Weekend HDi
> Fiat Punto JTD
Der var tidligere en minimusgræse på motorveje på 80 km/t. Men den
kolliderede godt nok med max. hastigheder på 70 km/t for campingvogne.
--
Med venlig hilsen
Karsten H. Jensen
Vil du med rette have ry som lærd,
så søg det lette - og gør det svært.
| |
Deaster (16-11-2006)
| Kommentar Fra : Deaster |
Dato : 16-11-06 13:36 |
|
Karsten7870 skrev:
>
>
> Ivan Madsen wrote:
>> On Wed, 15 Nov 2006 21:34:12 +0100, "Karsten7870" <bito@karby.dk>
>> wrote:
>>
>> >
>> >
>> > Henrik Stidsen wrote:
>> > >
>> > > Det kan han ikke, der er ingen minimumshastighed på danske veje så
>> med
>> > > mindre hastigheden betød fare for den øvrige trafik så kan der ikke
>> > > rigtig gøres noget ved det.
>> >
>> > Der er faktisk en minimushastighed på motorveje.
>> >
>> >
>> http://debat.jubii.dk/showthread.php?p=4655759&highlight=agtp%E5givenhed
>> > >
>>
>> Det er så en udbredt misforståelse. Der er en minimumshastighed for,
>> hvor hurtigt køretøjet skal kunne køre - og EU-scootere er så ikke
>> tilladt på motorveje selv om de faktisk kan køre 45. Ellers kunne
>> policen bare stoppe os alle på Motorring 3 om morgenen ved
>> Hillerødmotorvejen - hvis du kører 40 der får du buler
>> --
>> Ivan Madsen,
>> Xsara Weekend HDi
>> Fiat Punto JTD
>
> Der var tidligere en minimusgræse på motorveje på 80 km/t. Men den
> kolliderede godt nok med max. hastigheder på 70 km/t for campingvogne.
Det må så være før der var noget der hed vinter, køer på motorvejen,
vejarbejde osv.
--
Lars Holst når han er bedst:
"Og hvad er så det for nogle trusler du nu opfinder?
Svin.............det er hvad du er når du er nødt til at opfinde
løgnehistorier for at kast skyld fra dig."
| |
K+T (17-11-2006)
| Kommentar Fra : K+T |
Dato : 17-11-06 07:09 |
|
"Karsten7870" <bito@karby.dk> skrev i en meddelelse
news:12lojss1e9rcm71@corp.supernews.com...
>
> > Der var tidligere en minimusgræse på motorveje på 80 km/t. Men den
> kolliderede godt nok med max. hastigheder på 70 km/t for campingvogne.
>
Den regel tror jeg du skulle dokumentere - jeg har aldrig hørt om den og
kender heller ikke andre som har.
Det er jo rent vås - det kan jo ikke lade sig gøre at holde et minimum -
hverken i tidligere tid (hvor bilerne slet ikke kørte så stærkt) eller i
nutiden, hvor køer mv. ville forhindre det.
Knud
| |
Karsten7870 (17-11-2006)
| Kommentar Fra : Karsten7870 |
Dato : 17-11-06 23:50 |
|
K+T wrote:
> "Karsten7870" <bito@karby.dk> skrev i en meddelelse
> news:12lojss1e9rcm71@corp.supernews.com...
> >
> > > Der var tidligere en minimusgræse på motorveje på 80 km/t. Men den
> > kolliderede godt nok med max. hastigheder på 70 km/t for campingvogne.
> >
>
>
> Den regel tror jeg du skulle dokumentere - jeg har aldrig hørt om den og
> kender heller ikke andre som har.
>
> Det er jo rent vås - det kan jo ikke lade sig gøre at holde et minimum -
> hverken i tidligere tid (hvor bilerne slet ikke kørte så stærkt) eller i
> nutiden, hvor køer mv. ville forhindre det.
>
> Knud
Næh, det var vist også kun, hvor en forankørende (dagens fjols) generede
trafikken i yderbanen. Jeg har aldrig set eller hørt nogen blive snuppet for
det. Det var jo i gamle dage, hvor der var fri hastighed under ansvar
(60'erne og op i 70'erne). Det var den gang, man virkelig fik noget ud af en
Amasone for hvem, der husker det.
--
Med venlig hilsen
Karsten H. Jensen
Vil du med rette have ry som lærd,
så søg det lette - og gør det svært. (Piet Hein)
| |
Hans L. Jørgensen (17-11-2006)
| Kommentar Fra : Hans L. Jørgensen |
Dato : 17-11-06 13:02 |
|
"Karsten7870" <bito@karby.dk> skrev i en meddelelse
news:12lojss1e9rcm71@corp.supernews.com...
>
>
> Der var tidligere en minimusgræse på motorveje på 80 km/t. Men den
> kolliderede godt nok med max. hastigheder på 70 km/t for campingvogne.
Hva' satan gamle hoved ;) er der et PArør der er stået af ;(
Der har ikke i den tid jeg har haft kørekort været 80 km/t begrænsning (fik
kortet 26 nov. 1963), i så fald ville det dengang have været ulovlligt at
køre lastvogn på motorvej, og - det var det ikke.
--
MVH Hans
| |
Karsten7870 (17-11-2006)
| Kommentar Fra : Karsten7870 |
Dato : 17-11-06 23:54 |
|
Hans L. Jørgensen wrote:
> "Karsten7870" <bito@karby.dk> skrev i en meddelelse
> news:12lojss1e9rcm71@corp.supernews.com...
> >
> >
> > Der var tidligere en minimusgræse på motorveje på 80 km/t. Men den
> > kolliderede godt nok med max. hastigheder på 70 km/t for campingvogne.
>
> Hva' satan gamle hoved ;) er der et PArør der er stået af ;(
>
> Der har ikke i den tid jeg har haft kørekort været 80 km/t begrænsning
> (fik kortet 26 nov. 1963), i så fald ville det dengang have været
> ulovlligt at køre lastvogn på motorvej, og - det var det ikke.
>
>
>
> --
> MVH Hans
Næh, nej. Jeg havde da lige gang i den med kun 1 rør i går på 80 m. Det tog
den da ingen skade af. Nå, det emne må nok henlægges til en anden NG.
Jeg har aldrig set eller hørt om nogen blive snuppet for det. Så mu du jo
også kunne huske de gamle dage, jeg lige beskrev andet steds.
--
Med venlig hilsen
Karsten H. Jensen
Vil du med rette have ry som lærd,
så søg det lette - og gør det svært. (Piet Hein)
| |
K+T (15-11-2006)
| Kommentar Fra : K+T |
Dato : 15-11-06 21:53 |
|
Nej - der er ikke en mimimumshastighed på motorveje eller for den sags skyld
nogen andre veje.
Reglen siger at køretøjerne på motorvejen (bl.a.) skal være i stand til at
køre med mindst 40 km/t - ikke at de skal gøre det.
Knud
"Karsten7870" <bito@karby.dk> skrev i en meddelelse
news:12lmue7ghni09a6@corp.supernews.com...
>
>
> Henrik Stidsen wrote:
>>
>> Det kan han ikke, der er ingen minimumshastighed på danske veje så med
>> mindre hastigheden betød fare for den øvrige trafik så kan der ikke
>> rigtig gøres noget ved det.
>
> Der er faktisk en minimushastighed på motorveje.
>
> http://debat.jubii.dk/showthread.php?p=4655759&highlight=agtp%E5givenhed
>>
>> --
>> Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/
>>
>> Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
>> - Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
> --
> Med venlig hilsen
> Karsten H. Jensen
> Vil du med rette have ry som lærd,
> så søg det lette - og gør det svært.
| |
Peter Dalgaard (15-11-2006)
| Kommentar Fra : Peter Dalgaard |
Dato : 15-11-06 21:57 |
|
"K+T" <xkt.bit@bit.dk> writes:
> Nej - der er ikke en mimimumshastighed på motorveje eller for den sags skyld
> nogen andre veje.
>
> Reglen siger at køretøjerne på motorvejen (bl.a.) skal være i stand til at
> køre med mindst 40 km/t - ikke at de skal gøre det.
Men som der faktisk står i den citerede tråd, så må man ikke køre så
langsomt at man er til fare. Men det var jo det Henrik startede med at
sige....
> "Karsten7870" <bito@karby.dk> skrev i en meddelelse
> news:12lmue7ghni09a6@corp.supernews.com...
> >
> >
> > Henrik Stidsen wrote:
> >>
> >> Det kan han ikke, der er ingen minimumshastighed på danske veje så med
> >> mindre hastigheden betød fare for den øvrige trafik så kan der ikke
> >> rigtig gøres noget ved det.
> >
> > Der er faktisk en minimushastighed på motorveje.
> >
> > http://debat.jubii.dk/showthread.php?p=4655759&highlight=agtp%E5givenhed
> >>
> >> --
> >> Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/
> >>
> >> Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
> >> - Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
> > --
> > Med venlig hilsen
> > Karsten H. Jensen
> > Vil du med rette have ry som lærd,
> > så søg det lette - og gør det svært.
>
>
--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907
| |
Møller (15-11-2006)
| Kommentar Fra : Møller |
Dato : 15-11-06 20:58 |
|
"K+T" <xkt.bit@bit.dk> wrote in message
news:455b6ffb$0$13974$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:mn.7cd67d6b5ac76787.34878@news.hs235.dk...
> > K+T pretended :
> >>> Hvor langt var der til næste køretøj i højre bane - både fremad og
bagud
> >>> ?
> >
> >> Højre bane var fyldt helt op - betjenten kreerede øjeblikkeligt et
hul -
> >> der hvor han smuttede gennem højre bane - og beordrede fæet derind
> >> øjeblikkeligt.
> >
> > Det lyder som om det største fjols i den situation var betjenten...
> >
>
> Hvorfor dog det?
> Betjenten havde da kun 2 valg.
> 1: beordre fæet til at køre noget hurtigere fremad
> 2: smide ham ind til højre (som var det han valgte)
Ja du var lige et tasteanslag hurtigere
Møller
| |
Ukendt (15-11-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 15-11-06 19:48 |
|
K+T wrote:
> På Hillerødmotorvejen og især forlængelsen hvor der skiftevis er 2 og
> 1 spor at køre i, er det meget normalt at en eller anden tåbe mener,
> at han skal bestemme hastigheden i den ventre bane ved at køre med
> samme eller lavere hastighed end dem i højre bane.
> I dag kom jeg til at køre bag et sådant fæ - men pludselig dukkede en
> MC betjent op - og så fik fæet ellers med meget markante
> håndbevægelser af betjenten oplyst, hvor han skulle placere sig - og
> der var ikke megen tvivl om, at det var IND TIL HØJRE, så jeg og de
> bagvedkørende kunne komme frem. Det var et dejligt syn at se sådan et
> fæ blive sat på plads - håber den betjent vil køre på strækningen
> hver dag.
Perfekt ... sådanne typer er p*sseirriterende.
mvh.
Kim Frederiksen
| |
Ukendt (15-11-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 15-11-06 21:11 |
|
On Wed, 15 Nov 2006 17:44:31 +0100, "K+T" <xkt.bit@bit.dk> wrote:
>
>
>På Hillerødmotorvejen og især forlængelsen hvor der skiftevis er 2 og 1 spor
>at køre i, er det meget normalt at en eller anden tåbe mener, at han skal
>bestemme hastigheden i den ventre bane ved at køre med samme eller lavere
>hastighed end dem i højre bane.
>I dag kom jeg til at køre bag et sådant fæ - men pludselig dukkede en MC
>betjent op - og så fik fæet ellers med meget markante håndbevægelser af
>betjenten oplyst, hvor han skulle placere sig - og der var ikke megen tvivl
>om, at det var IND TIL HØJRE, så jeg og de bagvedkørende kunne komme frem.
>Det var et dejligt syn at se sådan et fæ blive sat på plads - håber den
>betjent vil køre på strækningen hver dag.
>
Jeg kan godt se, at ham der bare hænger i venstre bane er et "fæ".
Men....hvad er de andre derude? Egoister, der kan tjene ti biler i
køen og skabe kaos, når det hele skal flettes sammen igen. Alle ved
jo, at de to baner varer et begrænset stykke tid. Jeg fatter ikke de
mennesker, der ved, at det er trafikken i sig selv, der gør livet surt
- at de absolut skal ud og møve sig frem. Men sådan er trafikken i dag
- frem, frem, frem og til helvede med alle andre.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi
Fiat Punto JTD
| |
K+T (15-11-2006)
| Kommentar Fra : K+T |
Dato : 15-11-06 21:31 |
|
<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse
news:k7sml2pedmij4fm7k1evfevogchgv2krh2@4ax.com...
>>
> Jeg kan godt se, at ham der bare hænger i venstre bane er et "fæ".
> Men....hvad er de andre derude? Egoister, der kan tjene ti biler i
> køen og skabe kaos, når det hele skal flettes sammen igen. Alle ved
> jo, at de to baner varer et begrænset stykke tid. Jeg fatter ikke de
> mennesker, der ved, at det er trafikken i sig selv, der gør livet surt
> - at de absolut skal ud og møve sig frem. Men sådan er trafikken i dag
> - frem, frem, frem og til helvede med alle andre.
> --
Hvorfor overhovedet have veje med mere end 1 spor, hvis det ikke er tilladt
at bruge dem?
Det er da spild af både asfalt og god landbrugsjord.
Knud
| |
Ukendt (15-11-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 15-11-06 21:42 |
|
On Wed, 15 Nov 2006 21:31:03 +0100, "K+T" <xkt.bit@bit.dk> wrote:
>
><Ivan Madsen> skrev i en meddelelse
>news:k7sml2pedmij4fm7k1evfevogchgv2krh2@4ax.com...
>>>
>> Jeg kan godt se, at ham der bare hænger i venstre bane er et "fæ".
>> Men....hvad er de andre derude? Egoister, der kan tjene ti biler i
>> køen og skabe kaos, når det hele skal flettes sammen igen. Alle ved
>> jo, at de to baner varer et begrænset stykke tid. Jeg fatter ikke de
>> mennesker, der ved, at det er trafikken i sig selv, der gør livet surt
>> - at de absolut skal ud og møve sig frem. Men sådan er trafikken i dag
>> - frem, frem, frem og til helvede med alle andre.
>> --
>
>Hvorfor overhovedet have veje med mere end 1 spor, hvis det ikke er tilladt
>at bruge dem?
>Det er da spild af både asfalt og god landbrugsjord.
>
Hvis du kan se en endeløs kø og møver ud i 800 m overhalingsspor kan
jeg egentlig ikke se formålet! Noget andet er begrænset trafik eller
langsomtgående transporter - så er de to spor fine til at få løst den
slags småting.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi
Fiat Punto JTD
| |
Finn Guldmann (19-11-2006)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 19-11-06 18:02 |
|
Ivan Madsen skrev:
> On Wed, 15 Nov 2006 21:31:03 +0100, "K+T" <xkt.bit@bit.dk> wrote:
>> Hvorfor overhovedet have veje med mere end 1 spor, hvis det ikke er tilladt
>> at bruge dem?
>> Det er da spild af både asfalt og god landbrugsjord.
> Hvis du kan se en endeløs kø og møver ud i 800 m overhalingsspor kan
> jeg egentlig ikke se formålet! Noget andet er begrænset trafik eller
> langsomtgående transporter - så er de to spor fine til at få løst den
> slags småting.
>
Hvis vejen skifter mellem 1 og 2 spor i samme retning, f.eks. for hver 2
km vil trafikken komme hurtigst frem hvis alle kører med samme hastighed
det ene spor.
Dette gælder også hvis en eller flere af bilerne er lastbiler, såvidt de
holder samme hastighed som den øvrige trafikstrøm kører med.
Hver gang en bilist så lægger ud i 2. spor og overhaler nogle af de
andre komme en del biler til at køre langsommere end de ellers ville.
--
MVH Finn
Mon det er utidig indblanden at forvente at muslimske ledere burde have
lige så travlt med at undskylde selvmordsbomber i religionens navn som
de har med at fordømme tegninger og paver?
| |
K+T (19-11-2006)
| Kommentar Fra : K+T |
Dato : 19-11-06 18:26 |
|
"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
news:ejq2mf$1bau$2@newsbin.cybercity.dk...
> Ivan Madsen skrev:
>> On Wed, 15 Nov 2006 21:31:03 +0100, "K+T" <xkt.bit@bit.dk> wrote:
>>> Hvorfor overhovedet have veje med mere end 1 spor, hvis det ikke er
>>> tilladt at bruge dem?
>>> Det er da spild af både asfalt og god landbrugsjord.
>> Hvis du kan se en endeløs kø og møver ud i 800 m overhalingsspor kan
>> jeg egentlig ikke se formålet! Noget andet er begrænset trafik eller
>> langsomtgående transporter - så er de to spor fine til at få løst den
>> slags småting.
> >
> Hvis vejen skifter mellem 1 og 2 spor i samme retning, f.eks. for hver 2
> km vil trafikken komme hurtigst frem hvis alle kører med samme hastighed
> det ene spor.
>
> Dette gælder også hvis en eller flere af bilerne er lastbiler, såvidt de
> holder samme hastighed som den øvrige trafikstrøm kører med.
>
> Hver gang en bilist så lægger ud i 2. spor og overhaler nogle af de andre
> komme en del biler til at køre langsommere end de ellers ville.
>
Tværimod - de fylder da forhåbentlig det hul op, som blev skabt i højre
side.
Knud
| |
Peter Dalgaard (19-11-2006)
| Kommentar Fra : Peter Dalgaard |
Dato : 19-11-06 18:36 |
|
"K+T" <xkt.bit@bit.dk> writes:
> "Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
> news:ejq2mf$1bau$2@newsbin.cybercity.dk...
> > Ivan Madsen skrev:
> >> On Wed, 15 Nov 2006 21:31:03 +0100, "K+T" <xkt.bit@bit.dk> wrote:
> >>> Hvorfor overhovedet have veje med mere end 1 spor, hvis det ikke er
> >>> tilladt at bruge dem?
> >>> Det er da spild af både asfalt og god landbrugsjord.
> >> Hvis du kan se en endeløs kø og møver ud i 800 m overhalingsspor kan
> >> jeg egentlig ikke se formålet! Noget andet er begrænset trafik eller
> >> langsomtgående transporter - så er de to spor fine til at få løst den
> >> slags småting.
> > >
> > Hvis vejen skifter mellem 1 og 2 spor i samme retning, f.eks. for hver 2
> > km vil trafikken komme hurtigst frem hvis alle kører med samme hastighed
> > det ene spor.
> >
> > Dette gælder også hvis en eller flere af bilerne er lastbiler, såvidt de
> > holder samme hastighed som den øvrige trafikstrøm kører med.
> >
> > Hver gang en bilist så lægger ud i 2. spor og overhaler nogle af de andre
> > komme en del biler til at køre langsommere end de ellers ville.
> >
>
> Tværimod - de fylder da forhåbentlig det hul op, som blev skabt i højre
> side.
Kun hvis der er en hul den overhalende kan lægge sig ind i, ellers
rykker dem der lå foran ham baglæns ned i hullet.
--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907
| |
Finn Guldmann (19-11-2006)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 19-11-06 22:14 |
|
K+T skrev:
>> Hvis vejen skifter mellem 1 og 2 spor i samme retning, f.eks. for hver 2
>> km vil trafikken komme hurtigst frem hvis alle kører med samme hastighed
>> det ene spor.
>> Dette gælder også hvis en eller flere af bilerne er lastbiler, såvidt de
>> holder samme hastighed som den øvrige trafikstrøm kører med.
>> Hver gang en bilist så lægger ud i 2. spor og overhaler nogle af de andre
>> komme en del biler til at køre langsommere end de ellers ville.
> Tværimod - de fylder da forhåbentlig det hul op, som blev skabt i højre
> side.
>
Hvis trafikken kommer i et spor og får to spor at være i, for lidt
senere igen at skulle i et spor er der intet, absolut intet, vundet ved
at benytte de to spor.
Her skal bortses fra de båtnakker der sætter deres egen fremkommelighed
højere end alle andres. (Desværre den mest almindelige holdning i trafikken)
--
MVH Finn
Mon det er utidig indblanden at forvente at muslimske ledere burde have
lige så travlt med at undskylde selvmordsbomber i religionens navn som
de har med at fordømme tegninger og paver?
| |
Torben Scheel (20-11-2006)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 20-11-06 08:53 |
|
Finn Guldmann wrote:
> Hvis trafikken kommer i et spor og får to spor at være i, for lidt
> senere igen at skulle i et spor er der intet, absolut intet, vundet ved
> at benytte de to spor.
Subscribe - forudsat at der ikke er andre faktorer som fra- og/eller
tilkørselsbaner på strækningen.
> Her skal bortses fra de båtnakker der sætter deres egen fremkommelighed
> højere end alle andres. (Desværre den mest almindelige holdning i
> trafikken)
>
Og at påbegynde en overhaling når der ikke er plads til at trække ind er
som bekendt ulovligt.
--
vh
Torben
| |
spamsen (15-11-2006)
| Kommentar Fra : spamsen |
Dato : 15-11-06 21:12 |
|
"K+T" wrote in message
news:455b43ef$0$14021$edfadb0f@dread15.news.tele.dk
> På Hillerødmotorvejen og især forlængelsen hvor der
> skiftevis er 2 og 1 spor at køre i, er det meget normalt
> at en eller anden tåbe mener, at han skal bestemme
> hastigheden i den ventre bane ved at køre med samme eller
> lavere hastighed end dem i højre bane. I dag kom jeg til at køre bag et
> sådant fæ - men
> pludselig dukkede en MC betjent op - og så fik fæet
> ellers med meget markante håndbevægelser af betjenten
> oplyst, hvor han skulle placere sig - og der var ikke
> megen tvivl om, at det var IND TIL HØJRE, så jeg og de
> bagvedkørende kunne komme frem. Det var et dejligt syn at
> se sådan et fæ blive sat på plads - håber den betjent vil
> køre på strækningen hver dag.
> Knud
Ja det giver en god oplevelse med polisen sådan noget :)
--
vh.
Flemming
| |
C. Caspersen (15-11-2006)
| Kommentar Fra : C. Caspersen |
Dato : 15-11-06 22:29 |
|
"K+T" <xkt.bit@bit.dk> skrev i en meddelelse
news:455b43ef$0$14021$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> I dag kom jeg til at køre bag et sådant fæ - men pludselig dukkede en MC
> betjent op - og så fik fæet ellers med meget markante håndbevægelser af
> betjenten oplyst, hvor han skulle placere sig - og der var ikke megen
> tvivl om, at det var IND TIL HØJRE, så jeg og de bagvedkørende kunne komme
> frem.
Ja sådan et fjols af en mc-betjent. Det er ganske uforsvarligt, at han
tilsyneladende kun har kørt med 1 hånd på styret mens han vinkede. Han må
også have placeret sig ulovligt på vejbanen mens han vinkede - ellers kunne
bilisten jo ikke have set det.
Klart man ikke har respekt for politiet.
Moral er godt - dobbeltmoral er bedre !
/Caspersen
| |
spamsen (15-11-2006)
| Kommentar Fra : spamsen |
Dato : 15-11-06 23:24 |
|
"C. Caspersen" wrote
> Ja sådan et fjols af en mc-betjent. Det er ganske
> uforsvarligt, at han tilsyneladende kun har kørt med 1
> hånd på styret mens han vinkede. Han må også have
> placeret sig ulovligt på vejbanen mens han vinkede -
> ellers kunne bilisten jo ikke have set det.
Ja det havde selvfølgelig været bedre for trafikken han havde revet ham ind
i nødsporet eller ud i rabatten og givet ham en bøde!
men hvordan pokker skulle han ellers komme i kontakt med vedkommende? kører
du indtil siden og standser fordi der kommer en motorcykelbetjent op på
siden af dig?
(jeg har set og prøvet at køre bag ved en sådanne person, det havde nær
kostet den stakkels motorcykelbetjent livet!)
> Klart man ikke har respekt for politiet.
fordi der er en der vinker en bilist ind hvor han burde køre?
>
> Moral er godt - dobbeltmoral er bedre !
burde nok stå : moral er godt - dobbeltmoral er dobbelt så godt ! :)
>
>
> /Caspersen
--
vh.
Flemming
| |
C. Caspersen (16-11-2006)
| Kommentar Fra : C. Caspersen |
Dato : 16-11-06 09:19 |
|
"spamsen" <breznewXX@XXhotmail.com> skrev i en meddelelse
news:455b9370$0$49204$14726298@news.sunsite.dk...
>>
Det hér var vist det eneste du glemte at kommentere
/Caspersen
| |
spamsen (16-11-2006)
| Kommentar Fra : spamsen |
Dato : 16-11-06 19:54 |
|
"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> wrote in message
news:455c1ef2$0$49197$14726298@news.sunsite.dk
> "spamsen" <breznewXX@XXhotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:455b9370$0$49204$14726298@news.sunsite.dk...
>
>>>
>
> Det hér var vist det eneste du glemte at kommentere
hehe, ka' kan jeg godt se nu, jeg forstod bare ikke lige først at du skulle
have ment hele posten som skæg/for sjov/ironisk/sarkastisk :)
> /Caspersen
--
vh.
Flemming
| |
Christian B. Andrese~ (16-11-2006)
| Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ |
Dato : 16-11-06 13:37 |
|
Karsten7870 wrote:
> Der var tidligere en minimusgræse på motorveje på 80 km/t. Men den
> kolliderede godt nok med max. hastigheder på 70 km/t for campingvogne.
Det kan da vist ikke passe.
Hvad så når der er kø ?
Eller lastbiler op ad bakker ?
Og max hastigheden for canpingvogne og trailere er 80 km/t.
--
Christian
http://www.yee-haw.dk
MSN: spørg...
| |
Karsten7870 (17-11-2006)
| Kommentar Fra : Karsten7870 |
Dato : 17-11-06 00:09 |
|
Christian B. Andresen wrote:
> Karsten7870 wrote:
> > Der var tidligere en minimusgræse på motorveje på 80 km/t. Men den
> > kolliderede godt nok med max. hastigheder på 70 km/t for campingvogne.
>
> Det kan da vist ikke passe.
> Hvad så når der er kø ?
> Eller lastbiler op ad bakker ?
>
> Og max hastigheden for canpingvogne og trailere er 80 km/t.
>
> --
> Christian
> http://www.yee-haw.dk
> MSN: spørg...
Trailere og campingvogne havde jeg nævnt - ellers ingen regel uden
undtagelser. Jg kan jo ikke gøre for, at lovgivningen er selvmodsigende.
--
Med venlig hilsen
Karsten H. Jensen
Vil du med rette have ry som lærd,
så søg det lette - og gør det svært. (Piet Hein)
| |
Henrik Stidsen (16-11-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 16-11-06 14:23 |
|
Christian B. Andresen wrote:
> > Der var tidligere en minimusgræse på motorveje på 80 km/t. Men den
> > kolliderede godt nok med max. hastigheder på 70 km/t for campingvogne.
> Det kan da vist ikke passe.
> Hvad så når der er kø ?
> Eller lastbiler op ad bakker ?
Jeg ved intet om hvorvidt den har været der - men det du nævner kan
jo godt være grunden til den ikke er der længere :)
| |
Henrik Stidsen (16-11-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 16-11-06 14:25 |
|
Ebbe Kristensen wrote:
> > f.eks. at der ikke var plads i inderbanen før betjenten lavede det
> Det kræver vel ikke andet end at han slår sit højre blinklys til. Når de
> venlige og hensynsfulde billister i højre vognbane opdager dette, skaber de
> selfølgelig et hul således at han kan trække ind i højre vognbane.
Selvfølgelig, det ved alle der har kørt på flersporede veje i DK jo,
sådan er det......
Det burde være tilfældet - men jeg tror ikke på det ville ske...
| |
Ebbe Kristensen (17-11-2006)
| Kommentar Fra : Ebbe Kristensen |
Dato : 17-11-06 10:01 |
|
Henrik Stidsen wrote:
> Det burde være tilfældet - men jeg tror ikke på det ville ske...
Næeh - men så har "fjolset" da i det mindste vist at han gerne vil give
bagfra kommende biler mulighed for at komme forbi - og dermed overført
"fjolse-værdigheden" til de billister i højre vognbane, der ikke vil give
ham plads til at trække derind.
Ebbe
| |
Christian B. Andrese~ (16-11-2006)
| Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ |
Dato : 16-11-06 15:22 |
|
Henrik Stidsen wrote:
> Christian B. Andresen wrote:
> > > Der var tidligere en minimusgræse på motorveje på 80 km/t. Men den
> > > kolliderede godt nok med max. hastigheder på 70 km/t for campingvogne.
>
> > Det kan da vist ikke passe.
> > Hvad så når der er kø ?
> > Eller lastbiler op ad bakker ?
>
> Jeg ved intet om hvorvidt den har været der - men det du nævner kan
> jo godt være grunden til den ikke er der længere :)
Så har de (lovgiverne) dælme ikke tænkt sig ret godt om.
--
Christian
http://www.yee-haw.dk
MSN: spørg...
| |
|
|