Brede bagsæder - hvilke biler?
Fra : Flemming Hansen

Dato : 14-11-06 23:38

Hej

Vi er kommet i den situation, at vi skal have placeret hele tre barnestole
på bagsædet af vores Mondeo Stc., men det kan bare ikke lade sig gøre - der
kan kun være 2½. Hvilke stationcars fra 90'erne har bredere bagsæder end en
Mondeo?

Jeg har tidligere spurgt om hvilke biler der kunne frakoble airbagen i
passagersiden, men vil ved nærmere eftertanke egentlig hellere have en bil,
hvor alle børnene kan blive på bagsædet (hvis det kan lade sig gøre). Derfor
ovenstående spørgsmål. Kender pt. kun til Volvo, som har brede bagsæder.

Håber på nogle gode bud.

Mvh.
Flemming

Fra : Brian Sørup

Dato : 15-11-06 00:40

"Flemming Hansen" <flemming.r.hansen@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Derfor
> ovenstående spørgsmål. Kender pt. kun til Volvo, som har brede

Ford Scorpio Stc. og så denne her :
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=317500069&page=1

--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut. - med 3 børnesæder på bagsædet

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 15-11-06 01:01

Flemming Hansen wrote:
> [...]
> kan kun være 2½. Hvilke stationcars fra 90'erne har bredere bagsæder end en

Uha, du vil ikke kunne lide svaret.

Peutroën Bertner og Fjat Multiplat - men dem kan man måske nok ikke
kalde rigtige stationcars.

(Peugeot Partner/Citroën Berlingo, og Fiat Multipla)

Fra : Flemming Hansen

Dato : 16-11-06 09:57

> Uha, du vil ikke kunne lide svaret.
>
> Peutroën Bertner og Fjat Multiplat - men dem kan man måske nok ikke kalde
> rigtige stationcars.

Nej det er nok ikke lige mig men dermed ikke sagt at man ender der, hvis
det ikke kan lade sig gøre på anden vis

Skal nok lige have set på om det kan være i en 406'er, som Christian
foreslår. Var bare helt sikker på at den var mindre end en Mondeo.

Scorpioen er selvfølgelig også en mulighed, men jeg er ikke så vild med de
store benzinslugenen motorer der ligger i dem. De mindre modeller har ikke
A/C

Tak for svarene til jer alle tre.

Flemming

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 15-11-06 11:11

Flemming Hansen wrote:
> [...]
> kan kun være 2½. Hvilke stationcars fra 90'erne har bredere bagsæder end en

Der kan sidde 3 autostole i en 406 stc.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Kåre

Dato : 16-11-06 10:39

> [...]
> bil, hvor alle børnene kan blive på bagsædet (hvis det kan lade sig gøre).
> Derfor ovenstående spørgsmål. Kender pt. kun til Volvo, som har brede

Tjah det afhænger jo af stolen. Jeg har haft en stol hvor der ligesom var et
par håndtag/armlæn i siden. Det er altså svært at få plads til tre af dem
ved siden af hinanden...

Men jeg havde i gamle dage en Toyota Camry far 1983. Den havde ret god plads
bagi mindes jeg.
Den fås naturligvis også i stc. fra 90'erne, men den er ikke ret almindelig
at finde. Bilbasen har en 1996'er 3.0 automatgear, aircon osv osv. 67000 km
til 160.000 kr.

Kåre