/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Hvor tit går moderne biler i stykker?
Fra : Ukendt


Dato : 14-11-06 14:55

Jeg spørger fordi jeg aldrig har problemer med andet end sliddele (jeg tror
NOK jeg fik banket under bordet). Jeg er på min 3. BMW og de to foregående
var E30'ere fra henholdsvis '86 og '87. Der var aldrig noget galt, udover
sliddele. Jeg synes af og til jeg læser om næsten nye biler der fejler både
det ene og det andet efter få tusind kilometer. Mine gamle bimmere drønede
bare derudaf hver eneste morgen, uanset vejr og vind.

mvh.
Kim Frederiksen



 
 
Lisbeth Jacobsen (14-11-2006)
Kommentar
Fra : Lisbeth Jacobsen


Dato : 14-11-06 16:52

"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse
news:4559caa6$0$848$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Jeg spørger fordi jeg aldrig har problemer med andet end sliddele

Jeg har haft to nye biler i mit liv. Ingen af dem har fejlet noget. (en
Toyota Yaris og en C4)

Mvh. Lisbeth




Martin Johansen [600~ (14-11-2006)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 14-11-06 16:57

In article <4559e640$1$4162$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>,
"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsenFJERN@hotmail.com> wrote:

> "Kim Frederiksen" <kim snabel-a the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse
> news:4559caa6$0$848$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> > Jeg spørger fordi jeg aldrig har problemer med andet end sliddele
>
> Jeg har haft to nye biler i mit liv. Ingen af dem har fejlet noget. (en
> Toyota Yaris og en C4)

Jeg har haft flere brugte og alle har fejlet noget... hvoraf den nye vi
nu har ikke fejler noget endnu.. hehe.

Jeg har ikke kendskab til en eneste brugt som ikke fejler noget på et
eller andet tidspunkt .. så de folk der fortæller om deres mange brugte
biler som kun har kostet sliddele... tja... vil ikke sige de lyver, men
jeg har svært ved at tro på det er hele sandheden

Ang. problemer med nye biler så kan alle mærker fejle noget, men
desværre er de franske i top - kvalitetssikringen er simpelthen for
ringe så man ved aldrig hvad man får.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Brian (14-11-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 14-11-06 17:02

Martin Johansen [6000] wrote:

> Jeg har ikke kendskab til en eneste brugt som ikke fejler noget på et
> eller andet tidspunkt .. så de folk der fortæller om deres mange
> brugte biler som kun har kostet sliddele... tja... vil ikke sige de
> lyver, men jeg har svært ved at tro på det er hele sandheden

Hvis det er en bil har købt med hjertet, husker man aldrig de dårlige tider.
Er det en bil man har købt udelukkende for at komme fra A til B, skal der
ikke meget til før det er den værste gang lort nogensinde.

Har man lige købt bilen, og der kommer en stor reperation som man selv skal
betale, går man stille med dørene - man vil jo ikke være ham/hende, der ikke
har forstand på biler og har gjort et dårligt køb.

Derudover kan begrebet "sliddele" gradbøjes som man ønsker...

/Brian



Martin Johansen [600~ (14-11-2006)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 14-11-06 17:50

In article <4559e87b$0$49198$14726298@news.sunsite.dk>,
"Brian" <nej@tak.du> wrote:

> Hvis det er en bil har købt med hjertet, husker man aldrig de dårlige tider.
> Er det en bil man har købt udelukkende for at komme fra A til B, skal der
> ikke meget til før det er den værste gang lort nogensinde.

Jeg tror du har fat i den lange ende der...

> Har man lige købt bilen, og der kommer en stor reperation som man selv skal
> betale, går man stille med dørene - man vil jo ikke være ham/hende, der ikke
> har forstand på biler og har gjort et dårligt køb.

Hvad sker der for dig med de lange ender der?

> Derudover kan begrebet "sliddele" gradbøjes som man ønsker...

Oh ja...

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Brian (14-11-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 14-11-06 18:54

Martin Johansen [6000] wrote:

> Hvad sker der for dig med de lange ender der?

Jeg har altid haft fat i den lange ende, det er dig der (endelig!) er kommet
ud af din Rasmus Modsat periode

/Brian



Martin Johansen [600~ (14-11-2006)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 14-11-06 19:04

In article <455a02ab$0$49197$14726298@news.sunsite.dk>,
"Brian" <nej@tak.du> wrote:

> Martin Johansen [6000] wrote:
>
> > Hvad sker der for dig med de lange ender der?
>
> Jeg har altid haft fat i den lange ende, det er dig der (endelig!) er kommet
> ud af din Rasmus Modsat periode

Jeg kender dig for godt.. ovenstående sad jeg kun og ventede på.. du har
aldrig været ydmyg )

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Brian (14-11-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 14-11-06 20:06

Martin Johansen [6000] wrote:

> Jeg kender dig for godt.. ovenstående sad jeg kun og ventede på..

Du har åbenbart lært det - gentagelser betaler sig altså.

Næste projekt: At få dig på Opel holdet, istedet for det Saab krimskrams

> du har aldrig været ydmyg )

Det har jeg ingen grund til at være overfor dig - forstå det, som du vil

/Brian



Martin Johansen [600~ (14-11-2006)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 14-11-06 20:48

In article <455a1394$0$49204$14726298@news.sunsite.dk>,
"Brian" <nej@tak.du> wrote:

> Du har åbenbart lært det - gentagelser betaler sig altså.

Hehe.

> Næste projekt: At få dig på Opel holdet, istedet for det Saab krimskrams

Det kommer aldrig til at ske...

> Det har jeg ingen grund til at være overfor dig - forstå det, som du vil

Ok jeg forstår det som jeg vil

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php

tom \(cordoba sdi\) (14-11-2006)
Kommentar
Fra : tom \(cordoba sdi\)


Dato : 14-11-06 18:05


> Ang. problemer med nye biler så kan alle mærker fejle noget, men
> desværre er de franske i top - kvalitetssikringen er simpelthen for
> ringe så man ved aldrig hvad man får.

Lad os lige definere kvalitetssikring : du får en ensartet kvalitet hver
gang. Dette har intet med produktets kvalitet at gøre. Så PSA kan jo
sagtens have en god kvalitetssikring såfremt alle deres biler er LIGE
dårlige



Martin Johansen [600~ (14-11-2006)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 14-11-06 18:13

In article <4559f726$0$179$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
"tom \(cordoba sdi\)" <skodskod@yahoo.com> wrote:

> Lad os lige definere kvalitetssikring : du får en ensartet kvalitet hver
> gang.

Enig.

> Dette har intet med produktets kvalitet at gøre.

Tjo det kan det jo godt... hvis målet er en god kvalitet (og der kører
jo franske biler rundt som aldrig slår en prut forkert) og de biler er
jo målet for PSA må man gå ud fra...

> Så PSA kan jo
> sagtens have en god kvalitetssikring såfremt alle deres biler er LIGE
> dårlige

Hehe ja.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Ebbe Kristensen (15-11-2006)
Kommentar
Fra : Ebbe Kristensen


Dato : 15-11-06 11:59

tom (cordoba sdi) wrote:

> Lad os lige definere kvalitetssikring : du får en ensartet kvalitet
> hver gang. Dette har intet med produktets kvalitet at gøre. Så PSA
> kan jo sagtens have en god kvalitetssikring såfremt alle deres biler
> er LIGE dårlige

He, he...

Det minder mig om den gamle historie med Lada-ingeniørerne, der var på besøg
hos Rolls-Royce. Her fik de demonstreret hvorledes man testede om en RR var
tæt: Man lukkede en kat ind i kabinen og hvis den var død af kvælning næste
morgen, var kabinen tæt.

Lada-ingeniørerne tog hjem og nogle måneder senere var det så
RR-ingeniørerne, der kom på besøg hos Lada. Her fik de demonstreret Ladas
nye system til test af kabinen: Man lukkede en kat ind i kabinen og hvis den
stadig var der næste morgen, var kabinen tæt.

Ebbe



KASO (14-11-2006)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 14-11-06 22:46


"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:martinlj-A3E87E.16570314112006@sunsite.dk...
> In article <4559e640$1$4162$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>,
> "Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsenFJERN@hotmail.com> wrote:
>
>> "Kim Frederiksen" <kim snabel-a the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse
>> news:4559caa6$0$848$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>
>> > Jeg spørger fordi jeg aldrig har problemer med andet end sliddele
>>
>> Jeg har haft to nye biler i mit liv. Ingen af dem har fejlet noget. (en
>> Toyota Yaris og en C4)
>
> Jeg har haft flere brugte og alle har fejlet noget... hvoraf den nye vi
> nu har ikke fejler noget endnu.. hehe.
>
> Jeg har ikke kendskab til en eneste brugt som ikke fejler noget på et
> eller andet tidspunkt .. så de folk der fortæller om deres mange brugte
> biler som kun har kostet sliddele... tja... vil ikke sige de lyver, men
> jeg har svært ved at tro på det er hele sandheden
>
> Ang. problemer med nye biler så kan alle mærker fejle noget, men
> desværre er de franske i top - kvalitetssikringen er simpelthen for
> ringe så man ved aldrig hvad man får.

Gedigent vrøvl!

Du kan ikke dømme alle biler udfra nationalitet. Er en Toyota Aygo f.eks.
bedre end end Citroën C1? (Hint: Identiske biler, samme fabrik, samme dele)

Siden 1997 har vi haft:

2 x Renault Scénic - hver i 4 år/80.000km: 0 fejl (bortset fra en fejl på en
vindafviser v. levering på den ene)
1 Renault Mégane Coupé: 7½ år/105.000km: Fejl på tændspoler (skiftet på
garanti), fejl på el-ruder.
1 Renault Grand Scénic: 1½ år, 36.000km: Kun de fejl, det autoriserede
værksted har introduceret :-|



Martin Johansen [600~ (14-11-2006)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 14-11-06 23:03

In article <455a3910$0$833$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
"KASO" <a@b.dk> wrote:

> Gedigent vrøvl!

Jaså. Er Adac, FDM mfl. så også ude og lukke vrøvleskuffen op?

> Du kan ikke dømme alle biler udfra nationalitet. Er en Toyota Aygo f.eks.
> bedre end end Citroën C1? (Hint: Identiske biler, samme fabrik, samme dele)

Hint du bare det er da almindeligt kendt de er identiske... så intet nyt
under solen der.

> 2 x Renault Scénic - hver i 4 år/80.000km: 0 fejl (bortset fra en fejl på en
> vindafviser v. levering på den ene)
> 1 Renault Mégane Coupé: 7½ år/105.000km: Fejl på tændspoler (skiftet på
> garanti), fejl på el-ruder.
> 1 Renault Grand Scénic: 1½ år, 36.000km: Kun de fejl, det autoriserede
> værksted har introduceret :-|

Delvist min fejl.. jeg taler om PSA.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Kim Kristensen (14-11-2006)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 14-11-06 23:18


"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:martinlj-286D7E.23030814112006@sunsite.dk...
>
> Delvist min fejl.. jeg taler om PSA.
>
> --
> Med venlig hilsen,
> Martin Johansen, Kolding
> http://tuxx.dk/
> http://tuxx.dk/rodekassen.php

Det skyldes formentlig at du blander konstruktions/produktionsfejl som
kræver en eller anden form for rework sammen med "rigtige" reparationer. På
reparationer alene klare PSA sig egentlig hæderligt, hvis Toyota ikke tager
sig sammen bliver de overhalet af Citroen.

http://www.whatcar.com/news-special-report.aspx?NA=222866&EL=3180700

Med venlig hilsen Kim



Martin Johansen [600~ (15-11-2006)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 15-11-06 07:28

In article <455a407a$0$191$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> wrote:

> Det skyldes formentlig at du blander konstruktions/produktionsfejl som
> kræver en eller anden form for rework sammen med "rigtige" reparationer.

Ja, men netop det du der omtaler vidner jo om en krampagtig elendig
kvalitetssikring - kvaliteten i det endelige produkt svinger simpelthen
for meget.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Lars L. Hansen (15-11-2006)
Kommentar
Fra : Lars L. Hansen


Dato : 15-11-06 00:51

Martin Johansen [6000] wrote:
> In article <455a3910$0$833$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
> "KASO" <a@b.dk> wrote:
>
>> Gedigent vrøvl!
>
> Jaså. Er Adac, FDM mfl. så også ude og lukke vrøvleskuffen op?

Næh, men i hvert fald Citroën klarer sig også pænt i ADACs
pålideligheds-statistik.

Se f.eks. de senere årgange af
1) Picasso: Bedst i klassen
2) Berlingo: Tredjebedst i klassen
3) C5: Tæver Mondeo, Primera, Octavia og Avensis

Så ADAC vrøvler ikke, men det gør du hvis du prøver at generalisere over
temaet PSA.

<http://www.auto-news.de/webcore/data/content/Auto_Article_EXT/14491_1114679268800.jpg>

Mvh.

Lars L. Hansen (14-11-2006)
Kommentar
Fra : Lars L. Hansen


Dato : 14-11-06 23:39

Kim Frederiksen wrote:
> Jeg spørger fordi jeg aldrig har problemer med andet end sliddele (jeg tror
> NOK jeg fik banket under bordet). Jeg er på min 3. BMW og de to foregående
> var E30'ere fra henholdsvis '86 og '87. Der var aldrig noget galt, udover
> sliddele. Jeg synes af og til jeg læser om næsten nye biler der fejler både
> det ene og det andet efter få tusind kilometer. Mine gamle bimmere drønede
> bare derudaf hver eneste morgen, uanset vejr og vind.

Jeg har kun erfaring fra få biler.

'87 Nissan Sunny 1.3 LX:
Skiftet skiver og drivakselmanchet mens vi havde den - men det var kun
ca. 20.000 km.

'00 Citroën Xantia 2.0 HDi:
Skiver, klodser, filtre, bærearmsbøsninger, stabilisatorbolte osv. - kun
sliddele. Eneste ikke-sliddel skiftet på 140.000 km, er en
kabineventilator. Ellers intet.

Mvh.

Kåre (15-11-2006)
Kommentar
Fra : Kåre


Dato : 15-11-06 07:36


"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse
news:4559caa6$0$848$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Jeg spørger fordi jeg aldrig har problemer med andet end sliddele (jeg
> tror NOK jeg fik banket under bordet).

Hmmm, sliddele...
Del der ikke bliver slidt er ikke sliddele. Til gengæld bliver de ikke
slidt, og skal derfor heller aldrig skiftes.
HVIS en ikke-sliddel skulle blive defekt er det jo ligegyldigt, for når den
ikke bliver slidt, bliver den heller ikke brugt, og er overflødig

Jeg tror mange har forskellig opfattelse af hvad sliddele er.

mvh
Kåre



Lars Hoffmann (15-11-2006)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 15-11-06 08:47

Kåre wrote:

> Jeg tror mange har forskellig opfattelse af hvad sliddele er.

Sliddele:

Bremseskiver, diverse filtre, dæk, tandrem, vinduesviskere.

Er der mere?


Kåre (15-11-2006)
Kommentar
Fra : Kåre


Dato : 15-11-06 09:00


>"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> skrev i en meddelelse
>news:1163576847.459366.87810@k70g2000cwa.googlegroups.com...
>Kåre wrote:
>
>> Jeg tror mange har forskellig opfattelse af hvad sliddele er.

>Sliddele:
>
>Bremseskiver, diverse filtre, dæk, tandrem, vinduesviskere.
>
>Er der mere?

Udstødning, bremseskiver

Og så den grå zone (ting som man med ret stor sandsynlighed vil komme på et
tidspunkt inden 300kkm):
Støddæmpere, køler og ???



Lars Hoffmann (15-11-2006)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 15-11-06 09:03

Kåre wrote:

> Udstødning,

Det var jeg ikke klar over var en sliddel, men jeg kom også til at
tænke på sikringer og lamper.

> Og så den grå zone (ting som man med ret stor sandsynlighed vil komme på et
> tidspunkt inden 300kkm):
> Støddæmpere, køler og ???

Støddæmperne vil jeg godt være med til, men køleren bliver jo ikke
slidt - den går bare i stykker


Kåre (15-11-2006)
Kommentar
Fra : Kåre


Dato : 15-11-06 10:22

>
>"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> skrev i en meddelelse
> >news:1163577777.638029.68510@h48g2000cwc.googlegroups.com...
>Kåre wrote:
>
>> Udstødning,
>
>Det var jeg ikke klar over var en sliddel, men jeg kom også til at
>tænke på sikringer og lamper.
>
>> Og så den grå zone (ting som man med ret stor sandsynlighed vil komme på
>> et
>> tidspunkt inden 300kkm):
>> Støddæmpere, køler og ???
>
>Støddæmperne vil jeg godt være med til, men køleren bliver jo ikke
>slidt - den går bare i stykker

Definition på en sliddel: "En komponent som ved normalt brugsmønster vil
skulle udskiftes med et forudsigeligt interval".

Dvs. at støddæmpere og køler er sliddele...

Ikke-sliddele f.eks.:
Ruder, sidespejle, bærearme (måske...), forbro, bagbro, lygteglas,
paraboler...
Andre øvrige mekaniske dele

Næsten alt på en bil er sliddele!

mvh
Kåre

ps.: Definitionen på en sliddel er min egen...



Anders Majland (15-11-2006)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 15-11-06 15:34

> Ikke-sliddele f.eks.:
> Ruder, sidespejle, bærearme (måske...), forbro, bagbro, lygteglas,
> paraboler...

En forrude vil jeg nu godt godt kalde en sliddel. Selvom den ikke dør af
stenslag vil "almindeligt" slid på et tidspunkt gøre at det er nødvendigt at
skifte den. Vores 2år/60000km "nye" er det allerede tydeligt at det ikke er
en ny rude .... Den forrige som vi havde fra dens 10 til 14år burde ruden
nok have været skifte allerede da vi overtog den.



Brian (15-11-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 15-11-06 18:57

Lars Hoffmann wrote:

> Støddæmperne vil jeg godt være med til, men køleren bliver jo ikke
> slidt - den går bare i stykker

Går køleren hurtigst i stykker ved at ligge på et lager, eller sidde i en
bil ?

/Brian



Martin Sørensen (15-11-2006)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 15-11-06 10:43


Kåre wrote:
> >"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> skrev i en meddelelse
> >news:1163576847.459366.87810@k70g2000cwa.googlegroups.com...
> >Kåre wrote:
> >
> >> Jeg tror mange har forskellig opfattelse af hvad sliddele er.
>
> >Sliddele:
> >
> >Bremseskiver, diverse filtre, dæk, tandrem, vinduesviskere.
> >
> >Er der mere?
>
> Udstødning, bremseskiver
>
> Og så den grå zone (ting som man med ret stor sandsynlighed vil komme på et
> tidspunkt inden 300kkm):
> Støddæmpere, køler og ???

Hvad med hjullejer og drivaksler? Jeg fik skiftet ved 240k. Har også
fået skiftet styrekugler.

/Martin


Kåre (15-11-2006)
Kommentar
Fra : Kåre


Dato : 15-11-06 11:35


"Martin Sørensen" <santana.sorensen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:1163583785.468258.62250@h48g2000cwc.googlegroups.com...

Kåre wrote:
> >"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> skrev i en meddelelse
> >news:1163576847.459366.87810@k70g2000cwa.googlegroups.com...
> >Kåre wrote:
> >
> >> Jeg tror mange har forskellig opfattelse af hvad sliddele er.
>
> >Sliddele:
> >
> >Bremseskiver, diverse filtre, dæk, tandrem, vinduesviskere.
> >
> >Er der mere?
>
> Udstødning, bremseskiver
>
> Og så den grå zone (ting som man med ret stor sandsynlighed vil komme på
> et
> tidspunkt inden 300kkm):
> Støddæmpere, køler og ???

>Hvad med hjullejer og drivaksler? Jeg fik skiftet ved 240k. Har også
>fået skiftet styrekugler.
>
>/Martin

Tjah. Det eneste du kunne have gjort for at de ikke skulle skiftes, var at
undlade at køre i bilen -> sliddel.

Sliddele udskiftes pga. almindeligt brug.
Ikke-sliddele udskiftes udelukkende pga. skade ( smadret forrude) eller
misligehold (manglende rustbeskyttelse).

....hvis man altså absolut vil stille det sort/hvidt op!

Kåre



Martin Sørensen (15-11-2006)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 15-11-06 10:59


Martin Johansen [6000] wrote:

> Jeg har haft flere brugte og alle har fejlet noget... hvoraf den nye vi
> nu har ikke fejler noget endnu.. hehe.
>
> Jeg har ikke kendskab til en eneste brugt som ikke fejler noget på et
> eller andet tidspunkt .. så de folk der fortæller om deres mange brugte
> biler som kun har kostet sliddele... tja... vil ikke sige de lyver, men
> jeg har svært ved at tro på det er hele sandheden
>
Som andre har skrevet. så kommer det nok an på opfattelsen af
sliddele og "fejle noget". Jeg købte Accorden ved 221000 i 2001, den
er nu på 336000 og har, ud fra hukommelsen, fået skiftet:

- dæk og udstødninger, pærer, filtre etc.
- bremseskiver
- køler
- drivaksler og forhjulslejer.
- styrekugler
- bremserør
- styreboks til rudehejs

De to første er klart sliddele, den sidste er ikke. De andre er i
gråzonen. Jeg forventer den slags med en gammel bil.

Det har, bortset fra styreboksen, pærer og udstødninger, alt sammen
været noget man kunne planlægge til næste sevice. Det er ikke
uvæsentligt.

mvh

Martin


Klaus D. Mikkelsen (15-11-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 15-11-06 20:03

Lars Hoffmann skriver:
>
> Det var jeg ikke klar over var en sliddel, men jeg kom også til at
> tænke på sikringer og lamper.

En sikring er ikke en sliddel.

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Klaus D. Mikkelsen (15-11-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 15-11-06 20:06

Kim Frederiksen skriver:
>
> Jeg spørger fordi jeg aldrig har problemer med andet end sliddele (jeg tror
> NOK jeg fik banket under bordet). Jeg er på min 3. BMW og de to foregående
> var E30'ere fra henholdsvis '86 og '87. Der var aldrig noget galt, udover
> sliddele. Jeg synes af og til jeg læser om næsten nye biler der fejler både
> det ene og det andet efter få tusind kilometer. Mine gamle bimmere drønede
> bare derudaf hver eneste morgen, uanset vejr og vind.

De fleste nye biler fejler intet.

Min Golf V har endnu sin første fejl til gode og den er fra januar 2004.

Min forrige Golf III var fra 1997 og jeg købte den brugt i 1998. Her
blev der skiftet en bagpotte, en ABS føler og en lyskontakt i de 7 år
jeg havde den - altså ud over bremsedele og dele ved serviceeftersyn
(olie filtre tændrør osv.)

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408877
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste