Så fandt jeg et køretøj. (halvlang)
Fra : Ukendt

Dato : 12-11-06 13:38

Det har været svært - der er ikke så mange dieselbiler til ca. 100
kkr, der ikke er for gamle efter min smag. Dvs. ca. 2000 er det
ældste, jeg var interesseret i. Jeg startede med at finde en Corsa
lige i nærheden, den kørte fint og var pæn i kabinen. Udvendigt var
det en noget anden sag - den havde en hel del ridser her og der.
Desuden havde det været værkstedets bil i tre år, der lå sågar en
gammel udlejningskontrakt i handskerummet. Bilen var fra sidst i 2001
og havde gået godt 100 kkm. Han endte på 105 kkr incl levering og
vinterdæk, hvad der var små 15 kkr under hvad han hurtigt regnede sig
frem til. Den havde iøvrigt også problemer med 2. og 3. gear. Det var
tydeligt at mærke i gearstangen, at de ikke gik helt rent ind. Jeg
ville sove på det og tabte interessen.
Den næste var også en Corsa - et halvt år ældre og med 135 kkm på
klokken. Udbudt til 100 kkr. Den kørte bedre end den første, men havde
også en mærkelig måde at tage 3. gearet på. Han ville slet ikke
handle, så vi gik igen. Så fik bilbasen nogle ture og jeg fandt nogle
Punto'er og en enkelt Clio indenfor rækkevidde. Ud og kigge igen. Den
første Punto var fra 2000 og havde gået 86 kkm. Det var ikke langt for
en diesel, og den havde en underlig lyd under acceleration - en
rytmisk banken. Udvendigt og indvendigt var den bare så
flot.Gearskiftet var ad h. til fordi fjederen der trækker gearstangen
på tværs ikke duede. Det ville selvfølgelig blive lavet. Desuden var
dækkene blevet flatspottet af at have stået stille, så prøveturen blev
meeget kort. Han ville have 100 kkr for den + levering + vinterdæk.
Han endte på 102, men jeg ville se andre biler. Der var så to på
programmet i dag og vi kørte efter den mindst sandsynlige, da den var
dyrest. Det var en Punto fra 10/2002 med 119 kkm på tælleren. Den er
flot ude og inde og kørte fint. Da han så var til at handle med, så
endte det altså med, at jeg skal til at køre Punto JTD. Nysynet med
15" aluer i bagagerummet monteret med Pirelli 195/50 og vinterfodtøjet
monteret. Det bliver en lang uge med HT før jeg kan komme ud i
mylderet på Køge Bugt Den var forøvrigt billigere end den i Holbæk
)
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi