Undervognsbehandling til polo 2002
Fra : Ukendt

Dato : 12-11-06 13:32

Bør vi få undervognsbehandlet vores polo fra 2002, dvs 4½ år gammel ?

Eller er det unødvendigt, når nu der er en lang garanti mod
rustgennemtæring?

Hvad vil i anbefale?

Hvad koster undervognsbehandling typisk ?

Fra : TDN

Dato : 12-11-06 13:40

"Müller" <gt8> skrev i en meddelelse

> [...]
> rustgennemtæring?
>
> Hvad vil i anbefale?
>
> Hvad koster undervognsbehandling typisk ?

Hvis i vil beholde den så ja. Dinitrol klarer sig rigtigt godt i test
http://www.dinitrol.dk/index.php?ID=25&lang=da&nummer=15&PHPSESSID=42afc2a51f54151519f2f54270ed0cb5
og i beholder fabriksrustgarantien. Jeg har haft tre biler der er dinitrol
behandlet og en med PAVA. Dinitrol var/er klart den bedste, PAVA'en revnede
i bunden af bilen efter 3-4 år hvorefter der var frit spil for vand og fugt.
En første gangs komplet behandling koster 3-4000 kr. afhængig hvad du kan
handle dig frem til/FDM, LIC m.v. rabatter.

Mvh
Thomas

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 13-11-06 07:42

TDN wrote:
> [...]

> dinitrol behandlet og en med PAVA. Dinitrol var/er klart den bedste,
> PAVA'en revnede i bunden af bilen efter 3-4 år hvorefter der var frit

Jeg vil ikke forsvare PAVA - jeg bruger det ikke selv. Men jeg har læst at
det har været et problem for dem i nogle år men at det nu skulle være
ordnet.

Om det så passer ....

> En første gangs komplet behandling koster
> 3-4000 kr. afhængig hvad du kan handle dig frem til/FDM, LIC m.v.
> rabatter.

Det er billigere sort ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Ole Axelsen

Dato : 12-11-06 13:40

Müller wrote:
> Bør vi få undervognsbehandlet vores polo fra 2002, dvs 4½ år gammel ?
>
> Eller er det unødvendigt, når nu der er en lang garanti mod
> rustgennemtæring?

Alle biler fortjener undervognsbehandling! VW er ikke de væste til at ruste,
men selv de vil få røde pletter hvis ikke de behandles. Vi har selv en Polo
fra 2004, og for et par dage siden var jeg under den i forbindelse med
dækskift, og der er begyndt at komme røde pletter på
undervognskomponenterne. Ok en bagsvinger ruster ikke lige sådan væk, men
det viser bare, at man skal være opmærksom.

> Hvad koster undervognsbehandling typisk ?

En Polo koster vel omkring 3300 +/- alt inklusive.

--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-11-06 19:02

"Müller" skriver:

> Hvad vil i anbefale?

At vil du beholde bilen i 4-6 år mere giver du den "snask", vil du
alligevel af med den i løbet af 1-2 år, så overlad det til næste ejer.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ukendt

Dato : 12-11-06 20:27

"Müller" <gt8> skrev i en meddelelse

> Bør vi få undervognsbehandlet vores polo fra 2002, dvs 4½ år gammel ?

Ja.

> Eller er det unødvendigt, når nu der er en lang garanti mod
> rustgennemtæring?

Nej. Få det gjort.
Det er småpenge i forhold til hvad man
ellers ofre. Og et stenslag på skærmkanten
gør ikke så meget, hvis det er et fed lag olie
som tar' imod, istedet for den 'bare lakrede plade'.

> Hvad vil i anbefale?

SUVO, og få det gjort inden vinteren.

> Hvad koster undervognsbehandling typisk ?

Jeg gav 2300,- for en Sierra fra 1986.
Men det afhænger af, hvor megen elektronik mv.
der skal beskyttes for før behandlingen.

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 13-11-06 00:08

"Müller" <gt8> wrote in message

> Bør vi få undervognsbehandlet vores polo fra 2002, dvs 4½ år gammel ?
>
> Eller er det unødvendigt, når nu der er en lang garanti mod
> rustgennemtæring?

Er der ikke kun garanti på rust inde fra?

Fra : Ukendt

Dato : 13-11-06 21:21

"Müller" <gt8> skrev i en meddelelse
> Bør vi få undervognsbehandlet vores polo fra 2002, dvs 4½ år gammel ?
Ja, helt afgjort!

Eller er det unødvendigt, når nu der er en lang garanti mod
> rustgennemtæring?
Læg mærke til at det skal være indefrakommende _gennem_tæring..

> Hvad vil i anbefale?
Uanset om du vil beholde vognen i mange eller få år, så er det en god
investering!
Hvis den er undervognsbeh. er den nemmere at sælge! I det lange løb er det
billigere at forebygge end at helbrede!

> Hvad koster undervognsbehandling typisk ?

www.undervognstunellen.dk "Prisen incl. moms og miljøtillæg 2300.00" for en
komplet dobbeltbehandling.

Dem bruger jeg og jeg er godt tilfreds. Hvis du vil bruge dem, kan jeg
skaffe lidt rabat

Mvh Tommy