"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse
news:ej46rd$odb$1@newsbin.cybercity.dk...
> Konen overvejer denne bil:
>
>
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=46902703
>
> Vi vil skulle rejse for at se på den.
> Min egen bil er også en 626´er fra ´92 og den er jeg rigtig godt tilfreds
> med. Men denne er en anden model. (min er 2.0i GV)
>
> Er der nogen der kan give bilen et skudsmål? Særlige skavanker?
>
Jeg købte en magen til for 6 måneder siden (dog uden aut. fear og så var det
en 5-dørs.)
Samme årgang, motor og km, men uden ABS og airbag.
Gav selv 31.000 så de 27.000 skræmmer ikke.
Mine erfaringer på de 6 måneder (jeg har ikke andre erfaringer end disse):
- Vandpumpen var defekt 1-2 uger efter købet, resulterende i totalt ødelagt
motor.
- Udskiftet derfor vandpumpe og motor/tandrem osv.
- Kobling var så dårlig at den blev udskiftet ved samme lejlighed.
- Generator gik i udu
- Støddæmpere bag færdige. Hold øje med om manchetterne er fuldstændig
intakte. Mine var ikke, og hverken foran eller bagpå. Og det er squ lidt
træls arbejde at udskifte dem...
- Knirkende ratstamme (kardanled ?)
- Rust ved bagskærme, oppe i bagtårne (husk lommelygte og undersøg helt oppe
i tårnet om der er rustent. Det var der på min da jeg fik skiftet
støddæmpere.), og lidt rust ved forrude og sideruder. Ikke alvorligt, men
alligevel.
- Tærede bremserør. Skrab lidt i undervognsbehandlingen omkring rørene hvor
de holdes af de små beslag over rørene. Der er en bekostelig affære hos
mekanikeren, da tank osv skal demonteres.
- Slør i bærkugler
Men herudover så kører den squ godt!
Den har bare kostet mig sindssygt mange penge, ca. 62.000, og stået meget på
værksted...
Fik ellers at vide, at "den får du squ aldrig problemer med...). Har aldrig
haft mere problemfyldt vogn end denne. Men nu skulle det hele helst være
fixet...
Næste gang køber jeg Toyota igen!
De kører ikke nær så godt som denne vogn. Til gengæld kører den hver dag.
Min kone kørte i sin tid rundt i vores hedengangne Corolla, efter at den
havde smidt alt vandet
.
"Den holdt op med at ryge, og så troede jeg at den var i orden igen". Den
har været godt varm, men havde squ ikke taget skade.
Mazdaen gavde ikke engang vist at den havde været varm, og alligevel kunne
motoren ikke reddes. Kan ikke afvise at motoren var færdig allerede da jeg
købte den, men hold endelig øje med om der er absolut tørt omkring
vandpumpen! Min dryppede en ganske anelse.
mvh
Kåre