Passat "hyler"
Fra : Mikkel Skou

Dato : 10-11-06 11:13

Davs alle sammen!

Er rendt på et lidt "sjovt" problem med min Passat Stationcar fra 1987....

Når jeg kommer op på ~80 er der en alarm eller lignende der begynder at
skratte - lyder mest af alt som en højttaler der skratter, ikke som en
egentlig alarm... Der er ikke lys i nogen advarselslamper, og det er lige
meget om jeg har lys på eller ej, tændt for elbagrude, katastrofeblink,
tågelygter osv...

Jeg har fundet ud af, at den sidder bag instrumenterne et sted.

Den stopper hvis jeg bremser ned til ~50, men starter igen når jeg gasser op
igen. En anden måde jeg kan stoppe den, er ved at banke let oven på
instrumentpanelet, og når jeg gør det sker det, at den ikke starter igen,
men lige så tit starter den igen, men ikke med noget bestemt mønster...

Jeg har netop kontrolleret alle væsker på bilen, der er rigeligt - og jeg
har ikke umiddelbart kunne finde på andet det kunne være!
Nogen der har en ide om det??? (Har ikke instruktionsbogen, det ville jo
ellers måske gøre det en del lettere^^)

Vh og PFT,
Mikkel Skou

Fra : claus b. p.

Dato : 10-11-06 11:46

"Mikkel Skou" <mikkel@jebir.dk> wrote in message
> [...]
> har ikke umiddelbart kunne finde på andet det kunne være!
> Nogen der har en ide om det??? (Har ikke instruktionsbogen, det ville jo

Er det ikke fra dit speedometer eller speedometerkabel lyden kommer?

/Claus

Fra : Mikkel Skou

Dato : 10-11-06 11:53

> Er det ikke fra dit speedometer eller speedometerkabel lyden kommer?
>
> /Claus

Hejsa!

Det kunne det MEGET vel være - kan det være det er ved at være tid til en
udskiftning?

- Mikkel

Fra : Torben Scheel

Dato : 10-11-06 12:13

Mikkel Skou wrote:
> Det kunne det MEGET vel være - kan det være det er ved at være tid til en
> udskiftning?

Prøv at checke/smøre/udskifte kablet, og hvis det ikke hjælper så smør
mekanikken i selve meteret forsigtigt. Hjælper det heller ikke må du på
www.ebaymotors.de efter et andet.

Min MC fra '84 hyler også fra instrumentet - især når det er koldt. Alm.
slid - det er ikke kuglelejer der er i sådan et, og når det er slidt
kommer der resonanser.

--
vh
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 10-11-06 16:08

> [...]
> tågelygter osv...
>
> Jeg har fundet ud af, at den sidder bag instrumenterne et sted.

Er det ikke den samme "buzzer" som piver hvis man har glemt at slukke lyset
når man tager nøglen ud af tændingen og åbner døren ? Den samme buzzer
advarer om tændt radio, lavt olietryk osv .... er du sikker på at din olie
advarselslampe virker ?

/David

Speedometerkablet tvivler jeg på er skyldigt ...

Fra : Mikkel Skou

Dato : 10-11-06 22:32

> [...]
> lyset når man tager nøglen ud af tændingen og åbner døren ? Den samme
> buzzer advarer om tændt radio, lavt olietryk osv .... er du sikker på at

Hej hej :)

Det problem med den buzzer du omtaler er jeg fri for - der findes slet ikke
sådan en i bilen ;)

Jeg hælder også mest til speedometeret - det passer med det er der lyden
kommer fra, og det passer med nogle bestemte hjastigheder/omdrejninger - men
tak for forslaget!

Mikkel Skou

Fra : Kent Nielsen

Dato : 11-11-06 09:11

"Mikkel Skou" <mikkel@jebir.dk> skrev i en meddelelse
> Hej hej :)
>
> Det problem med den buzzer du omtaler er jeg fri for - der findes slet
> ikke sådan en i bilen ;)

Jo det gør der
Den er placeret i speedometeret svjh.

Kent Nielsen

Fra : Kent Nielsen

Dato : 11-11-06 09:41

"Kent Nielsen" <virker.ikke@findes.ikke.invalid> skrev i en meddelelse

> Den er placeret i speedometeret svjh.

Eller rettere på printet i speedometeret.
(Se efter en spole)

Kent Nielsen

Fra : Mikkel Skou

Dato : 11-11-06 10:03

> Eller rettere på printet i speedometeret.
> (Se efter en spole)
>
> --
> Mvh
> Kent Nielsen

Hmmm... javel... i så fald er den i hvert fald ikke sat til - den har aldrig
givet lyd fra sig tidligere - men må hellere tjekke det så - måske en løs
forbindelse som er begyndt at røre på sig... :)

Takker - har godt nok undret mig over hvorfor der ikke var sådan en, hehe

Mikkel