Hold op et tudefjæs
Fra : Bruno

Dato : 09-11-06 19:09

Jeg har lige set indslaget med fadren til en dem der blev skudt i Tilst
og så efterfølgende læst hans hjemmeside, der er godt tale om at filmen
er knækket et sted for den stakkels mand.

Selv hvis man holder sig til at læse hans beskrivelse, så er det da helt
tydelig for mig hvorfor politiet greb til våben. Hvis man oplever nogen
der ikke viger tilbage for at bruge store firehjulstrækkere som våben,
er der da ingen tvivl i mit hoved om at man føler sig nødsaget til at
gribe til våben.

Se fyrens hjemmeside her: http://www.tilst-sagen.net/

Jeg synes han skulle få noget hjælp, hvis nogen har skylden i den her
sag er det da afdøde, deres venner og så forældrene der ikke har
opdraget deres møgunger ordentligt.

Mvh

Bruno

Fra : Lars

Dato : 09-11-06 19:22

"Bruno" <dont.use@this.address.ever> skrev i en meddelelse
> Jeg har lige set indslaget med fadren til en dem der blev skudt i Tilst
> og så efterfølgende læst hans hjemmeside, der er godt tale om at filmen
> er knækket et sted for den stakkels mand.

Han virker forholdsvis vred.

- Lars

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-11-06 19:31

Bruno skriver:

> Jeg har lige set indslaget med fadren til en dem der blev skudt i Tilst
> og så efterfølgende læst hans hjemmeside, der er godt tale om at filmen
> er knækket et sted for den stakkels mand.

Han må jo gøre et eller andet for at bøde for sin manglende opdragelse
af sin dreng.

> Jeg synes han skulle få noget hjælp, hvis nogen har skylden i den her
> sag er det da afdøde, deres venner og så forældrene der ikke har
> opdraget deres møgunger ordentligt.

Enig.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ukendt

Dato : 09-11-06 22:46

> Bruno skriver:

> Han må jo gøre et eller andet for at bøde for sin manglende opdragelse
> af sin dreng.

Jeg vil håbe du ved noget jeg ikke ved om vedkommendes forhold til sit
afdøde barn ellers er du bare et uvidende FJOLS der spiller smart over en
anden mands mord. RESPEKTLØS!!!
/LarsZK

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-11-06 22:47

LarsZK skriver:

> Jeg vil håbe du ved noget jeg ikke ved om vedkommendes forhold til sit
> afdøde barn ellers er du bare et uvidende FJOLS der spiller smart over en
> anden mands mord. RESPEKTLØS!!!

Nu har jeg været den sag igennem til hudløshed gennem mediedækningen
(bor kun 20 km fra stedet, hvor det skete). Nej, jeg har intet til overs
for den knægt, han kunne sku bare gøre som politiet sagde.

Heldigvis har de fået 9mm H&K med flade snuder, så det er lettere at
stoppe folk med 1 skud.

Fra : Ukendt

Dato : 09-11-06 23:20

> [...]
> for den knægt, han kunne sku bare gøre som politiet sagde.
>
> Heldigvis har de fået 9mm H&K med flade snuder, så det er lettere at

Hmm. Jeg håber aldrig du kommer til at træde over stregen - eller din
familie for den sags skyld, hvis du mener at problemer kan løses med vold og
drab.
Men jeg må jo sige, at alle har ret til sin egen mening og heldigvis for
det, for det betyder, at vi lever i et frit land og ikke i en
banan-republik, hvor politiet ikke fungerer som en jury med ret til at
uddele dødsstraffe.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-11-06 06:50

LarsZK skriver:

> Hmm. Jeg håber aldrig du kommer til at træde over stregen - eller din
> familie for den sags skyld, hvis du mener at problemer kan løses med vold og
> drab.

Det gør jeg ikke, men når politiet siger stop, så har man sku bare at
gøre som de siger.

Får det ingen konsekvenser at undlade at stoppe, er der ingen grund til
at vi har et politi overhovedet.

Havde de nu med det samme hoppet ud af bilen med hænderne over hovedet
og lagt sig ned på jorden var de ikke blevet skudt.

Fra : Jens

Dato : 10-11-06 07:07

Klaus D. Mikkelsen <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

> Havde de nu med det samme hoppet ud af bilen med hænderne over hovedet
> og lagt sig ned på jorden var de ikke blevet skudt.

Og hvis man ikke hopper ud af bilen med hænderne over hovedet og lægger
sig ned, så er det i orden at man bliver skudt og dræbt?
--

Jens F

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-11-06 07:11

Jens skriver:

> Og hvis man ikke hopper ud af bilen med hænderne over hovedet og lægger
> sig ned, så er det i orden at man bliver skudt og dræbt?

Hvis man derimod fremfører sin bil med høj hastighed mod betjentene -
ja.

Fra : Max Andersen

Dato : 11-11-06 10:48

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Jens skriver:
>
> Hvis man derimod fremfører sin bil med høj hastighed mod betjentene -
> ja.

hehe, fremfører bil med høj hastighed. Der skal lidt vej til at komme op
i høj hastighed :)

Selvfølgelig skal man følge politiets anvisniger, men er der grund nok
til at skyde 2 personer fordi de ikke lige gør som anvist?

VED du 100% at de kørte frem, eller kan det være årets digterpris skulle
gå til de 2 betjente?

Hvis din holdning er den du giver udtryk for, så håber du inderligt du
bliver skudt af politiet for at køre 1km/t for stærkt. Det er nemlig
også at undgå at følge politiets anvisninger. Og din udmelding tyder på
at du er enig i det. :)

Max

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-11-06 17:55

Max Andersen skriver:

> Selvfølgelig skal man følge politiets anvisniger, men er der grund nok
> til at skyde 2 personer fordi de ikke lige gør som anvist?

Kom der en bil direkte mod mig og jeg harvde en af de der små 7,62mm
pussenussetingester politiet rendete runt med dengang, havde jeg nok
valgt samme udvej - det sammme havde du også.

> VED du 100% at de kørte frem, eller kan det være årets digterpris skulle
> gå til de 2 betjente?

De kørte frem.

Fra : Ukendt

Dato : 10-11-06 18:07

"Jens" <spam@finds.dk> skrev i en meddelelse

> Og hvis man ikke hopper ud af bilen med hænderne over hovedet og lægger
> sig ned, så er det i orden at man bliver skudt og dræbt?
> --

NEJ!

Fra : Ukendt

Dato : 10-11-06 18:06

> [...]
> gøre som de siger.
>
> Får det ingen konsekvenser at undlade at stoppe, er der ingen grund til

Enig! Men, at skyde nogen fordi de vil stikke af, er lige grov nok. Som jeg
har forstået sagen så blev der skudt på folk der ville løbe derfra. Hvis
politi-mændene eller andre civile var i fare, synes jeg også det er iorden a
politiet skyder.

> Havde de nu med det samme hoppet ud af bilen med hænderne over hovedet
> og lagt sig ned på jorden var de ikke blevet skudt.

Rigtigt, men det er svært at sige hvordan man ville reagere hvis blev truet
med et skarpladt våben.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-11-06 17:54

LarsZK skriver:

> Enig! Men, at skyde nogen fordi de vil stikke af, er lige grov nok.

Problemet var at politiet spærrede flugtvejen, så "stikke af" betød at
man skulle have fjerneet en betjent (hvilket man valgte at forsøge at
gøre med en bil).

De kunne selvfølgelig bare have stukket af i den gummiged de også var
ved at stjæle for at kunne bryde ind i en nærligende virksomhed.

Fra : Jan B.

Dato : 09-11-06 19:47

"Bruno" <dont.use@this.address.ever> wrote in message
> [...]
>
> Jeg synes han skulle få noget hjælp, hvis nogen har skylden i den her sag
> er det da afdøde, deres venner og så forældrene der ikke har opdraget

Er vi ikke "lidt" OT?!

/Jan

Fra : Mogens...

Dato : 09-11-06 19:55

"Jan B." <ajbigbenzon@email.dk (fjern big)> skrev i en meddelelse

> Er vi ikke "lidt" OT?!

Nej, MEGET OT, men det er familiefølelsen, der træder i
karakter. Hvis man færdes meget i cyber, bliver "de derude"
dem, man kommunikerer alt muligt med. Derfor dukker den
her slags OT ting op fra tid til anden i en gruppe, der burde
handle om bilrelaterede emner...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-11-06 20:09

"Mogens..." skriver:

> [...]
> dem, man kommunikerer alt muligt med. Derfor dukker den
> her slags OT ting op fra tid til anden i en gruppe, der burde

Jeg ser da billeder af indtil flere biler på tudesiden der henvises til.

Fra : Bruno

Dato : 09-11-06 20:56

Jan B. wrote:

> Er vi ikke "lidt" OT?!

Lidt måske, men ikke mere end tråden ovenfor med hende der fik en
parkeringsbøde. Sagen handler om politiet der i nødværge skød nogle
fjolser der kørte rådent i stjålne 4x4'ere.

Mvh
Bruno

Fra : Ukendt

Dato : 09-11-06 21:11

"Jan B." <ajbigbenzon@email.dk (fjern big)> skrev i en meddelelse

> Er vi ikke "lidt" OT?!

Spørg betjent Klaus D.
Han kan bruge timer på netop dêt emne
har jeg erfaret i anden gruppe, og dermed
kan man vel sige, indlægget har relevans for nogen...

Fra : Lars

Dato : 09-11-06 22:20

"Olsen" <-> skrev i en meddelelse

> [...]
> Han kan bruge timer på netop dêt emne
> har jeg erfaret i anden gruppe, og dermed
> kan man vel sige, indlægget har relevans for nogen...

Hvad, præcist, hentyder du til?

- Lars

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-11-06 22:44

Lars skriver:

> Hvad, præcist, hentyder du til?

Jeg spurgte om hvilken relevans det havde at han postede oplysninger og
DAB radio i tv+video gruppen.

Så kom der er røvfuld undskyldninger om at det var teknik og dermed on
topic i gruppen.

Det endte ud med at han postulerede at viden er magt, hvorefter han
senere fortalte at han ingen magt (og dermed viden) har.

Fra : Kell Petersen

Dato : 09-11-06 20:18

> [...]
>
> Jeg synes han skulle få noget hjælp, hvis nogen har skylden i den her sag
> er det da afdøde, deres venner og så forældrene der ikke har opdraget

Nu så jeg det også.
Det eneste jeg syntes at politiet har gjort forkert , er at lyve for
offentligheden..
Men grunden er jo at de lettere bliver ofre for kriminelle, og naive
mennesker
Enten klager man over at de ikke kommer og hjælper, når man ringer:
ellers klager man over at de er for hårde når de er der..

Bliver kriminelle skudt af politiet, så fred være med det ,,
Får man knippelsuppe , så er det fordi at man ikke gik hjem hurtigt nok, da
de bad os om det..

Der er mit råd ,, at når politiet arbejder med noget som er farligt.
Så gør som der bliver sagt.

Beder de en om at standse ,, så gør det.
Beder de én om at stå stille , så gør det,, det er lettere for politiet , og
for én selv

Lev stærkt , Dø gammel...

Fra : Eliasen

Dato : 09-11-06 21:06

"Kell Petersen" <NOshivSPAM@VELprivat.dk> wrote in message

> Beder de en om at standse ,, så gør det.
> Beder de én om at stå stille , så gør det,, det er lettere for
> politiet , og for én selv

For at holde den en anelse on-topic, mindes jeg en sag i forbindelse med
at der blev kørt ræs på gaderne i Vestjylland (eller var det
dækafbrænding i Spjald?!). Her var der efterfølgende sager, hvor
politiet blev revset for at have sluppet hundene fri. Historien var
vist, at de 1,5 time forinden havde bedt folk om at gå hjem med beskeden
"Passér gaden eller vi slipper hundene fri". Der var nogle klovner der
blev bidt! :)

--
Eliasen

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 09-11-06 21:18

Olsen skrev:

> Spørg betjent Klaus D.
> Han kan bruge timer på netop dêt emne
> har jeg erfaret i anden gruppe, og dermed
> kan man vel sige, indlægget har relevans for nogen...

Nå, der dukkede lige endnu et tudefjæs op ?

På et tidspunkt lærer du vel usenets lyksagligheder og de
individuelle gruppers fundatser at kende.

Klaus

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 09-11-06 21:18

Fra : Skinfakse

Dato : 09-11-06 21:48

Hmm... uden at ville blande mig specielt meget i denne sag, så synes
jeg sgu også der er noget muggent over den! (ikke at jeg af den grund
skal gøre mig til herre over om skyderiet var berretiget eller ej!)

Jeg kan huske den pågældende aften, at de i TV-avisen - eller
nyhederne - viste billeder fra området mens bilerne stadigvæk holdt
på området... og eftersom jeg jo er glad for biler lagde jeg godt
mærke til Jeep´en og Merceren som der var gode billeder af forfra
selvom de holdt i baggrunden! - Undrede mig derfor en del over
hvorledes disse biler skulle have været brugt som rambukke til at
smadre politibilen... for det var på tv-billederne ikke muligt at se
skader på bilernes fronte! - Ydermere virkede det derfefter lidt
underligt, at der på intet tidspunkt blev vist billeder af den
påkørte politibil... og da de billeder der åbenbart eksisterede af
den senere blev rapporteret som forsvundne blev det sgu ikke mindre
underligt!

Ikke fordi jeg har beskæftiget mig med sagen ellers, eller kender så
meget til den..., men kan altså godt huske den dengang voldte mig lidt
hovedbrud da jeg ikke kunne få oplysningerne til at stemme overens med
de billeder jeg så!

Skal lige siges, at jeg ellers er meget "polititro"!

Fra : Morten

Dato : 09-11-06 23:39

Polititro Helt ærligt så tror jeg ikke der er ret mange danskere der ved
hvad politiet går og laver.
Blev selv anholdt sammen med tre andre vi kom tilfældighvis bare gående.
anmelderen stod lige ved siden af og sagde til politiet at det ikke var os
trods det blev vi anholdt .og da vi var på vej ud til vejen (betjentene
bagerst os forest) fik vi benene sparket væk under os og ved i hvad han
sagde da jeg sagde jeg ville anmelde det I ER BARE FALDET efterfølgene kom
vi ud til vejen og tilfældigvis kom min kæreste cyklene forbi
hun spurgte så hvad der foregik og så blev vi pludselig løsladt igen Ham
der sparkede var hunde betjent og havde sorte ride støvler på som gik helt
til knæene et rigtigt dumt svin fra Kolding.
Må ærligt indrømme at efter den tur havde jeg da også lyst til at lave et
par buler i en politibil, men det beretter dem da ikke til at skyde det er
jo kun materielle skader.

Morten

----
Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Ukendt

Dato : 09-11-06 22:43

> [...]
>
> Jeg synes han skulle få noget hjælp, hvis nogen har skylden i den her sag
> er det da afdøde, deres venner og så forældrene der ikke har opdraget

Uden at kende ret meget til sagen må jeg lige komme med en kommentar. Som
en, der har arbejdet professionelt i de unges miljø, kan jeg fortælle dig,
at opdragelse ikke behøver at have noget med sagen at gøre. Man kan se
børn/unge fra alle samfundslag og fra velfungerende hjem, rende rundt om
aftenen/nattenen og lave "ballade".
Dernæst væmmes jeg over dit sprog, om en far der kæmper for at afdække alle
omstændigheder omkring hans søn urettidige død. Du kan for fanden da ikke
bebrejde en far, hvis søn er blevet myrdet med skud, ønsker at komme til
bunds i denne sag. Især ikke hvis han føler, at der er noget muggent ved
sagen. Vis lige lidt respekt for de døde og ønsk, at dit barn aldrig kommer
i det forkerte slæng.
LarsZK

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-11-06 22:46

LarsZK skriver:

> Dernæst væmmes jeg over dit sprog

Hvis du væmmes over Bruno's sprog, så prøv at kig på hjemmesiden....

Fra : Ukendt

Dato : 09-11-06 23:07

> LarsZK skriver:

> Hvis du væmmes over Bruno's sprog, så prøv at kig på hjemmesiden....

Jeg kan ikke finde noget, der i mine øjne er så grimt som de udtalelser i
denne tråd. Måske du kan komme med et citat?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-11-06 06:52

LarsZK skriver:

> Jeg kan ikke finde noget, der i mine øjne er så grimt som de udtalelser i
> denne tråd. Måske du kan komme med et citat?

Klaphatte med kæmpestore bogstaver.

Offentliggørelse af billeder af de implicerede, det er svjv ganske
ulovligt.

Fra : Jens

Dato : 10-11-06 07:07

Klaus D. Mikkelsen <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

> Offentliggørelse af billeder af de implicerede, det er svjv ganske
> ulovligt.

Har du åbnet en avis for nyligt?
--

Jens F

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-11-06 07:11

Jens skriver:

Fra : Jens F

Dato : 10-11-06 10:04

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Jens skriver:

> Ja.

Mener du at billeder af folk, der er involveret i en sag, er ulovlige at
bringe?
--

Jens F

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-11-06 10:17

Jens F skriver:

> Mener du at billeder af folk, der er involveret i en sag, er ulovlige at
> bringe?

På en privat hjemmeside - ja.

Citat:
<http://www.datatilsynet.dk/include/show.article.asp?art_id=584&sub_url=/Vaerd_at_vide/indhold.asp>
"Portrætbilleder

Som altovervejende udgangspunkt kræver det et samtykke at offentliggøre
portrætbilleder på internet.

Dette er begrundet i, at en sådan offentliggørelse vil kunne medføre
ulemper for de registrerede, idet nogle mennesker vil kunne føle ubehag
ved, at sådanne billeder, eventuelt sammen med oplysninger om navn m.v.,
gøres offentligt tilgængeligt for alle, der har adgang til internet, og
at denne ulempe vejer tungere end interessen i offentliggørelsen, jf.
interesseafvejningsreglen i persondatalovens § 6, stk. 1, nr. 7."

Tror næppe at politifolkene har givet faderen lov til at offentliggøre
billederne af dem selv til hans hjememside.

Fra : Jens F

Dato : 10-11-06 12:37

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Jens F skriver:

> På en privat hjemmeside - ja.

I og med at ingen ville løfte et øjebryn over at billederne blev bragt i
en avis, har en sag mod en hjemmeside næppe nogen gang på jorden.

På listen over potentielle forseelser på hjemmesiden scorer billederne
ikke højt.
--

Jens F

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-11-06 12:30

Jens F skriver:

> I og med at ingen ville løfte et øjebryn over at billederne blev bragt i
> en avis, har en sag mod en hjemmeside næppe nogen gang på jorden.

Læste du linket ?

> På listen over potentielle forseelser på hjemmesiden scorer billederne
> ikke højt.

Men nok til et fogedforbud, hvis nogen tager det op.

Fra : Jens F

Dato : 10-11-06 13:53

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Jens F skriver:

> Læste du linket ?

Ja, og jeg kender godt loven.

> Men nok til et fogedforbud, hvis nogen tager det op.

Billederne alene? Næppe! Og et fogedforbud har næppe den store,
øjeblikkelige virkning på en .net-side på en server i udlandet.
Udgiveren satser åbenlyst på at de krænkede slæber ham i retten så
beviserne kan bringes for en dommer.
--

Jens F

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 10-11-06 08:59

"LarsZK" <please..> skrev i en meddelelse
Som
> en, der har arbejdet professionelt i de unges miljø, kan jeg fortælle dig,
> at opdragelse ikke behøver at have noget med sagen at gøre.

Nå, ordet "opdragelse" er "#¤§ relativt, det er ikke kæft,trit&retning, du
kan også kalde det "vejledning i livet". Her er knægten svigtet for år
siden, kald det gerne mangl. opdragelse, så han kom ud på et "skrå-plan".

Man kan se
> børn/unge fra alle samfundslag og fra velfungerende hjem, rende rundt om
> aftenen/nattenen og lave "ballade".

Hvis det sker, er det NETOP ikke fra velfungerende hjem, med forældre som
interessere sig for deres børns ve&vel, og som tør sætte grænser. Du siger
du er proff., men din holdning skuffer mig, som ansvarlig forælder.

.. Især ikke hvis han føler, at der er noget muggent ved
> sagen. Vis lige lidt respekt for de døde og ønsk, at dit barn aldrig
> kommer i det forkerte slæng.

Den far burde have grebet ind, allerede da han fornemmede, sønnen "hang ud"
med de forkerte- han har svigtet hans søn. Det bringer ikke hans søn
tilbage, uanset hvor meget der graves, jeg læser siden som et sted han i
afmagt får afløb for hans dårlige samvittighed, ved at skyde skylden over på
"samfundet". :(.

Fra : Ivan Sparvath

Dato : 10-11-06 14:51

[klip]
> [...]
> afmagt får afløb for hans dårlige samvittighed, ved at skyde skylden over

Ja, og det er derfor han kører så langt ud i hampen med denne sag. Han burde
medicineres tilbage til virkeligheden.

Sønnen var lidt en svagpisser, og i et praktik-forløb kørte han rundt i en
firmabil med en Brian-type. Det klagede han sig lidt over hos daddy, som
slog det hen. Turene endte så i et færdselsuheld, hvor Lars (sønnen) kom til
skade med bentøjet. Herefter kunne han ikke klare et job og kom til at
omgåes en flok små- og stor-kriminelle. Både med rambuktyverier og andet.
Rygtet sagde, at den aften de valgte forkert ved IKKE at stoppe skulle
4-hjulstrækkerne bruges til at skabe adgang til en rendegraver, som skulle
bruges til at flå en bygning, hvor der lå piller, som kunne omsættes for
millioner. Begravelsen var også noget med flotte motorcykler og folk i
oksehuder, som spærrede krydsene hele vejen fra Riisskov til Vestre
Kirkegård.

Ivan, Århus

Fra : Ukendt

Dato : 10-11-06 17:52

"Ivan Sparvath" <ivan.sparvathNOSPAM@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> "Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
> [klip]
>
> Ja, og det er derfor han kører så langt ud i hampen med denne sag.

Hvordan ville du selv reagere? Jeg ville selv prøve med alle midler at komme
til bunds i sagen. Man kan da ikke bebrejde faderen for hans reaktion.

Han burde
> medicineres tilbage til virkeligheden

Måske skulle han have den medicin du får. Det virker som om, at det er en
god måde at undslippe virkeligheden.

> Sønnen var lidt en svagpisser,

Det chokere mig at nogen kalder et svagt individ for sådanne ting. Det er
netop folk som dig, der er med til at fastholde svage individer i deres
roller og gøre det svært for dem at komme af med det "stempel", som nogen
har givet dem og derfor søger nogen alternative grupper med ligesindede hvor
de også tæller for noget.

og i et praktik-forløb kørte han rundt i en
> firmabil med en Brian-type. Det klagede han sig lidt over hos daddy, som
> slog det hen.

Hvor ved du det fra? Rygter ?

Turene endte så i et færdselsuheld, hvor Lars (sønnen) kom til
> skade med bentøjet. Herefter kunne han ikke klare et job og kom til at
> omgåes en flok små- og stor-kriminelle. Både med rambuktyverier og andet.

Her synes jeg samfundet har svigtet igen. Man burde da have taget mere hånd
om den skadeslidte og have lavet en ordentlig handlingsplan der netop kunne
holde ham væk fra "gaden"

> [...]
> bruges til at flå en bygning, hvor der lå piller, som kunne omsættes for

Ja rygter er der altid mange af når sådan noget sker.

Begravelsen var også noget med flotte motorcykler og folk i
> oksehuder, som spærrede krydsene hele vejen fra Riisskov til Vestre
> Kirkegård.

Den sidste respekt fra en minoritetsgruppe, hvor hans slags kunne opnå den
respekt og forståelse, som samfundet ikke kunne tilbyde.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 11-11-06 10:15

> [...]
>

> Her synes jeg samfundet har svigtet igen. Man burde da have taget mere
> hånd om den skadeslidte og have lavet en ordentlig handlingsplan der netop

Her er samfundet svagpissere, for at blive i jargonen, man lader stå til.
Lige som man heller ikke tvangs-medicinere psykisk syge, af misforstået
hensyn til den syges frihed, med det resultat at familie& pårørende også
bryder sammen- får diagnose som psykisk syge.

Fra : Ukendt

Dato : 10-11-06 17:25

> [...]
> kan også kalde det "vejledning i livet". Her er knægten svigtet for år
> siden, kald det gerne mangl. opdragelse, så han kom ud på et "skrå-plan".

Jeg kan godt se dit argument og jeg er til dels enig med dig. Men jeg har
set talvis af eksempler på det modsatte. Hvordan kan en forældre vide hvad
deres barn laver når det er på besøg hos venner, er i ungdomsklub, går i
byen osv.? Jeg tror at mange ville blive overraskede hvis de var fluen på
væggen en uge i deres barns liv. Tag f.eks. extacy - tror du ikke det kommer
som en overraskelse for mange forældre, når de finder ud af at deres barn
tager det, eller det der er værre? Forældrene kan ikke forstå hvordan det
kan ske for deres barn. Jeg tror ikke, der findes ret mange forældre, der
ikke har givet deres barn/børn den bedste opdragelse de har kunnet og fundet
rigtig.

> [...]
> interessere sig for deres børns ve&vel, og som tør sætte grænser. Du siger
> du er proff., men din holdning skuffer mig, som ansvarlig forælder.

Forældrene kan vise alt den interesse for deres barn som kræves, men hvis
ikke at barnet kommer hjem med skrammer, påvirket af stoffer eller er blevet
taget i at begå kriminalitet, hvordan skal forældrene så reagere på noget de
ikke ved. De kan jo have deres mistanker og reagere ud fra dem, men skal man
så spærre sit barn inde eller...?

Det kræver idag et utroligt stærkt individ/barn at sige nej til gruppepres.
Derfor er forældrenes vigtigste opgave (hvis vi lige holder os til dette
emne), at sørge for at barnet ikke går i de forkerte grupper. Når barnet når
en hvis alder, så begynder gruppens moral at vægte mere en forældrenes
moral. Selvfølgelig ender alle børn/unge ikke i grupper plaget af dårlig
moral. Hvis alle i gruppen, er opfostret godt hjemmefra så er chancerne
størst for, at det bliver en "positiv" fælles moral, der dominere i gruppen.
Findes der nu et individ, med dårligt selvværd, og som kan få opmærksomhed
ved at "vise sig" over for de andre, kan moralen ændres gradvist i gruppen
imod det negative.
Det jeg mener, er at det er for simpelt, altid bare at bruge klichéen med
"han skulle bare have en ordentlig opdragelse hjemmefra". Der er altså børn
fra velfungerende hjem, der ender i noget snavs. Det har jeg set mange
gange.
At du bliver skuffet over min holdning er jo din holdning og det bliver jeg
ikke skuffet over

Så siger du nok

> . Især ikke hvis han føler, at der er noget muggent ved
>>
> Den far burde have grebet ind, allerede da han fornemmede, sønnen "hang
> ud" med de forkerte-

Ja, hvis han har vidst det og mon ikke han ville have grebet ind, hvis han
havde det, eller hvis han havde kunnet gøre det. Jeg ved ikke hvor gammelt
det unge menneske var, da han blev dræbt, men nogen gange gælder det om at
finde grænsen for at blande sig i sit barns liv. Hvis man prædiker for sit
barn når det når en hvis alder, kan det virke modsat. Hvis barnet/den unge
ikke føller accept eller eller tryghed i hjemmet, kan det jo virke som en
ond cirkel og barnet flytter ind hos vennerne istedet og så har man jo slet
ingen indflydelse.

> [...]
> afmagt får afløb for hans dårlige samvittighed, ved at skyde skylden over

En naturlig reaktion. Og jeg synes også at samfundet har svigtet et eller
andet sted. Hvis nu, at faderen har været en meget dårlig opdrager, så burde
systemet have grebet ind noget før. De unge har jo selv sat andres liv på
spil... ikke kun deres eget og så er det samfundets problem. Hvis faderen
har været en meget dårlig opdrager skulle barnet måske have været
tvangsfjernet. Måske skulle samfundet være bedre til at lave opsøgende
arbejde, i de unges miljøer, måske skulle der altid være en plads når en
person går på kommunen og siger at han/hun øsnker at komme på afvænning for
sin afhængihed for stoffer osv.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 10-11-06 18:46

"LarsZK" <please..> skrev i en meddelelse

> Jeg kan godt se dit argument og jeg er til dels enig med dig.

Tak :).

> [...]
> deres barn laver når det er på besøg hos venner, er i ungdomsklub, går i

Det er et sprgs. om at vise interesse/ tillid, samtidig med at stille krav
og give dem selvtillid til at sige fra. Det har virket på mine børn. De ved
de kan komme til mig med ALT, og at jeg kigger med fra sidelinjen, og jeg
vil gribe ind. Jeg læste fx. med da en pædofil forsøgte sig med min datter
:(. Det bevirkede vi fik en god snak om "bien&blomsten", homosex, fetich
etc.

Jeg tror at mange ville blive overraskede hvis de var fluen på
> væggen en uge i deres barns liv.

Enig. Det er fordi de har berøringsangst, de er gået i stå og ved ikke
hvilket stadie deres børn er på :(.

Tag f.eks. extacy - tror du ikke det kommer
> som en overraskelse for mange forældre,

Jo. Hos os startede det med rygning, min hustru ryger lidt, og de hørte
under hele deres opvækst at jeg brokkede mig :). Så de kendte min
holdninger, samtidig med jeg havde deres tillid.

Forældrene kan ikke forstå hvordan det
> kan ske for deres barn. Jeg tror ikke, der findes ret mange forældre, der
> ikke har givet deres barn/børn den bedste opdragelse de har kunnet og
> fundet rigtig.

Det er fordi de ikke kender ders børn på "bunden".
> Forældrene kan vise alt den interesse for deres barn som kræves, men hvis
> ikke at barnet kommer hjem med skrammer, påvirket af stoffer eller er
> blevet taget i at begå kriminalitet,

Man skal se på deres adfærd, diskutere samfund, deres uddannelse etc. etc.,
så kan meget "læses".

> [...]
> Derfor er forældrenes vigtigste opgave (hvis vi lige holder os til dette
> emne), at sørge for at barnet ikke går i de forkerte grupper.

ENIG. Det handler om at give dem selvtillid til at vælge deres egen "vej",
til at sige fra. Og være bevidst om ansvaret for at hjælpe dem ind på en
"sund" livsbane.

> Ja, hvis han har vidst det og mon ikke han ville have grebet ind, hvis han
> havde det, eller hvis han havde kunnet gøre det.

Måske, måske ikke, mange overlader til samfundet, skole, institution, at
opdrage deres børn- de sætter ikke grænser, men lader dem fortsætte
"skole"adfærden når de kommer hjem :(.

Hvis man prædiker for sit
> barn når det når en hvis alder, kan det virke modsat.
Regel nr.1 du må ikke prædike, men skal være et godt eksempel, ved at sige
din mening og være konsekvent,. "hård, men (u)retfærdig" ;).

> En naturlig reaktion. Og jeg synes også at samfundet har svigtet et eller
> andet sted.

Hvis der er hold i Ivans historie, burde der være taget hånd om sagen efter
den ulykke :(. Men som trafikoffer er du nærmest "spedalsk", jeg har selv
mærket det og gør det tildels stadig :(. Havde det været til "samfundet",
havde jeg taget mig af dage el. sad med "gutterne" ned på torvet. Men jeg
har ansvaret for mine børns opvækst, livsbane, og vil ikke overføre min
ulykke til dem.

Fra : Ivan Sparvath

Dato : 11-11-06 12:43

[klip]
> [...]
> "samfundet", havde jeg taget mig af dage el. sad med "gutterne" ned på
> torvet. Men jeg har ansvaret for mine børns opvækst, livsbane, og vil

Hvis ?
Jeg ved ikke hvor meget der blev taget hånd om fra myndighedernes side; men
Lars var over 18 og faderen var såmænd ikke nogen dårlig far. Hans
opdragelse var vel som hans fremtoning og frembrusen i sagen og på
hjemmesiden. Lidt brovtende og lige-på-og-hårdt.
Det er også lidt tankevækkende, når man ser ham stå på åstedet og
gestikulere, omgivet af de bumser og lommetyve, som var med i kliken.

Ivan, Århus

Fra : C. Caspersen

Dato : 10-11-06 13:34

> bebrejde en far, hvis søn er blevet myrdet med skud, ønsker at komme til

"Myrdet" er da noget af et postulat !

/Caspersen

Fra : Ukendt

Dato : 10-11-06 17:53

"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> skrev i en meddelelse
> "LarsZK" <please..> skrev i en meddelelse

> "Myrdet" er da noget af et postulat !

Ja ok.. så dræbt.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 10-11-06 09:45

LarsZK wrote:
> [...]
> familie for den sags skyld, hvis du mener at problemer kan løses med vold og

Og forsøge at køre betjente ned med stjålne 4-hjulstrækkere er ikke
at træde over stregen.
Man er langt langt over stregen når man gør sådanne ting.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 10-11-06 09:58

LarsZK wrote:
> [...]
> at opdragelse ikke behøver at have noget med sagen at gøre. Man kan se
> børn/unge fra alle samfundslag og fra velfungerende hjem, rende rundt om

Der kan da være dårlig opdragelse i alle samfundslag. Måske vil jeg
endda gå så langt som at sige at der måske kan være en vis
ligegyldighed og forkælelse i opdragelsen i de højere samfundslag.

> [...]
> sagen. Vis lige lidt respekt for de døde og ønsk, at dit barn aldrig kommer

Der er forskel på hvordan man leder efter sandheden, og den måde han
leder på går langt over mine grænser.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Ukendt

Dato : 10-11-06 17:58

LarsZK wrote:
> [...]

endda gå så langt som at sige at der måske kan være en vis
ligegyldighed og forkælelse i opdragelsen i de højere samfundslag.

Fuldstændig enig!

> [...]
> kommer
> i det forkerte slæng.

Der er forskel på hvordan man leder efter sandheden, og den måde han

Jamen man kan da ikke forlange, at faderen kan holde alle følelser udenfor.
Jeg ville ihvertfald ikke kunne gøre det.
Det er den lille mands kamp mod systemet og deraf magtesløshed og med de
mange personlige føleleser denne mand har i sagen, synes jeg han klarer det
rigtig flot.
Desuden har jeg svært ved at se hvor det er du skulle føle dig provokeret,
men sådan er vi jo så forskellige.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 10-11-06 10:03

LarsZK wrote:
> "Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse

> Jeg kan ikke finde noget, der i mine øjne er så grimt som de udtalelser i
> denne tråd. Måske du kan komme med et citat?

Et ?
Du kan få en håndfuld:
"Gå direkte til to dybt kriminelle aktører, som i den grad har
forplumret denne sag."
"KLAPHATTE!!"
"TONEN PÅ DENNE HJEMMESIDE - - VIL BLIVE SKÆRPET! "
"BILLEDER AF DE TO MORDERE"
"Kommentarer til de to betjentes hælden vand ud af ørerne:"
"De involverede betjente ved selv hvor skoen trykker.)"

Find selv flere......

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Ukendt

Dato : 10-11-06 16:45

LarsZK wrote:
> [...]

"Kommentarer til de to betjentes hælden vand ud af ørerne:"
"De involverede betjente ved selv hvor skoen trykker.)"

Jeg synes ikke disse udtalelser kan sammenlignes med de der har været i
denne tråd. At kalde en far tudefjæs fordi han sørger over sit dræbte barn
og helt naturligt ønsker at få afdækket alle detaljer ogkring sin søns drab
(som iøvrigt bliver kaldt en møgunge.)

Hvis man ser bort fra om det var rigtigt eller forkert at dræbe sønnen,
finder jeg det stadig naturligt at faderen reagere som han gør. Hvis jeg
havde en søn, der var blevet dræbt af politiet, ville jeg fanme også gøre
alt for at få afdækket hvad der var sket og fandt jeg det mindste muggent i
sagen ville det da kun få mig til at grave dybere og bruge alle midler. Jeg
synes faktisk, at det er ganske imponerende, at faderen bruger et så
neutralt sprog som han gør.
/LarsZK

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 10-11-06 14:23

Jens F skrev:

> Ja, og jeg kender godt loven.

Okay, så manden bryder loven.

> [...]
> øjeblikkelige virkning på en .net-side på en server i udlandet.
> Udgiveren satser åbenlyst på at de krænkede slæber ham i retten så

Ergo er han bevidst lovovertræder. Jeg har _intet_ til overs for ham.

Klaus

Fra : Jens

Dato : 10-11-06 16:42

Klaus D. Mikkelsen (google groups) <moppe@post6.tele.dk> wrote:

> Okay, så manden bryder loven.

Mit kendskab til loven har næppe indgået i hans overvejelser. Om der er
tale om et lovbrud afhænger af nogle konkrete overvejelser, som en
dommer er den rette til at bedømme.

> Ergo er han bevidst lovovertræder. Jeg har _intet_ til overs for ham.

Jeg kan forstå den frustration der skabes af, at nogen finder anledning
til ikke at klarlægge omstændighederne ved ens barns dødsfald.
--

Jens F

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-11-06 17:56

Jens skriver:

> Jeg kan forstå den frustration der skabes af, at nogen finder anledning
> til ikke at klarlægge omstændighederne ved ens barns dødsfald.

Enig, men det kompenserer ikek for hans manglende opdragelse af sin søn.

Fra : Jens

Dato : 13-11-06 13:14

Klaus D. Mikkelsen <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

> Jens skriver:

> Enig, men det kompenserer ikek for hans manglende opdragelse af sin søn.

Selv den dårligste opdragelse i verden berettiger ikke at oplysninger om
et dødfald for politiets hånd tilbageholdes eller forvanskes.
--

Jens F

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 13-11-06 14:02

Jens explained :
> Selv den dårligste opdragelse i verden berettiger ikke at oplysninger om
> et dødfald for politiets hånd tilbageholdes eller forvanskes.

Det berettiger heller ikke til at man udstiller to betjente med navn og
privatadresse samt stempler dem som mordere på trods af de ikke er dømt
som sådanne.

Fra : Jens

Dato : 13-11-06 14:38

Henrik Stidsen <henrikstidsen@gmail.com> wrote:

> Jens explained :
>
> Det berettiger heller ikke til at man udstiller to betjente med navn og
> privatadresse samt stempler dem som mordere på trods af de ikke er dømt
> som sådanne.

Og de bliver de ikke før nogen tiltaler dem.

Og - apropos emnet - hvem er det lige, der er tudefjæs? Ham, der lægger
i kakkelovnen til en injuriesag? Eller dem, der søger at undgå den?

Og nu er tråden vist trukket lang og tynd nok - OT, så EOD herfra.
--

Jens F

Fra : Ukendt

Dato : 10-11-06 18:25

> [...]
>
> Jeg synes han skulle få noget hjælp, hvis nogen har skylden i den her sag
> er det da afdøde, deres venner og så forældrene der ikke har opdraget

Hmmm jeg er nærmest total ligeglad.

--
Tom

Fra : Jan B.

Dato : 10-11-06 20:07

> [...]
>
> Jeg synes han skulle få noget hjælp, hvis nogen har skylden i den her sag
> er det da afdøde, deres venner og så forældrene der ikke har opdraget

Nu helt vildt overdrevet OT. Flyt dog den diskussion hen hvor den hører
hjemme.

/Jan

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 14-11-06 10:53

LarsZK wrote:

> sagen ville det da kun få mig til at grave dybere og bruge alle midler. Jeg
> synes faktisk, at det er ganske imponerende, at faderen bruger et så
> neutralt sprog som han gør.

Havde faderen holdt sig til saglige argumenter og ordentlig
underbyggelse sammen med et nærmest overdrevet pænt sprogbrug ville
han nok være kommet betydeligt længere i sagen. Det gælder om at
være "uangribelig" - der må simpelthen ikke være en eneste ting at
sætte fingeren på.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 14-11-06 13:22

LarsZK wrote: