Bud på bil gerne med automatgear... Hvad s~
Fra : Henrik Nielsen

Dato : 09-11-06 12:01

Hej

Jeg kigger på brugt bil til max. ca. 40000,-
Den må gerne have automatgear. Og gerne en diesel. Den skal køre mellem 30
og 35000 km/år, så brændstofforbrug spiller ind.

Pt. kører jeg i Mercedes 190, og den har faktisk gjort det godt. Men vil
gerne have en nyere bil, dvs. nyere end ca. 1990 +/-, jo nyere jo bedre.
Driftsomk. skal selvfølgelig være lave. Jeg har så overvejet en Mercedes
250D.

Jeg har også kigget på VW, bl.a. Golf, men også Seat, Opel m.fl. Men kommer
hele tiden tilbage til Mercedes. Bl.a pga komfort, og hvis jeg regner
totaløkonomisk, synes jeg ikke jeg spare det store, men det er selvfølgelig
svært at spå om rep. Men min egen filosofi (og det er måske her jeg skal
rettes) er at fx. en Golf diesel, som har kørt 250000+ km ikke har langt
igen (har dog ingen erfaring), men en Mercedes som har kørt ca. 500000,
stadig har mange km tilbage... Det er min erfaring.

Ønsket er en mindre bil end Mercedes (rent fysisk), bl.a. for at spare
vægtafgift. Benzin kan godt komme på tale hvis den går langt på literen.
Reservedele skal helst være lige så billige som til Mercedes.

Er der nogle forslag til biler som jeg selv har overset, jeg er jo nok
"farvet" af egne tidligere erfaringer. Men nu vil jeg gerne høre andres
erfaringer, måske jeg kunne lære nyt.

Så har du et forslag?

--
Mvh.
Henrik

Fjern de 2 x'er ved svar på mail

Fra : claus b. p.

Dato : 09-11-06 12:29

"Henrik Nielsen" <xng@xpost.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
>
> Er der nogle forslag til biler som jeg selv har overset, jeg er jo nok
> "farvet" af egne tidligere erfaringer. Men nu vil jeg gerne høre andres

Du får ikke meget stabil bil til 40000 hvis dit behov er 30-35k
kilometer/år. Og automatgear er typisk ikke standard hos privatbilister der
har investeret i en lille dieselbil fra ny. Så du må antagelig hænge på
Mercedes. Prøv at se på bilbasen og dba hvad du kan få for dine penge, og
overvej så lige om nogle få hundrede kroner sparet i vægtafgift mon ikke kan
blive dyre i sidste ende. Små biler er nemlig ikke konstrueret til så store
belastninger som store biler. Samtidig er sikkerheden jo større i en større
bil.
Jeg tror ganske enkelt ikke på at du kan køre billigere end med din
nuværende 190'er, hvis du har et godt forsikringsselskab. Smid hellere 10000
efter en god tysk 190'er du kan bruge til reservedele og fornyelse af din
gamle.

/Claus

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 10-11-06 11:15

"Jeg tror ganske enkelt ikke på at du kan køre billigere end med din
nuværende 190'er"

Hmm, havde håbet på et alternativ. Det er jo en stor bil. Men jeg vælger nu
nok at skifte den alligevel. Men så bliver de jo nok Mercedes igen.

Men jeg har fundet en Golf fra '93, dog benziner 1,8, men med automatgear,
som har kørt ca. 160000km. Det synes jeg er en lille fix bil. Den bliver dog
nogle få tusind kroner dyrere at kører i, om året.... Jeg vil lige kigge på
den. Men er lidt nervøs for at den skal holde for meget på værksted. Jeg har
aldrig ejet en VW....

Tak for svar