Bødepris for nedslidte dæk efter syn
Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 08-11-06 15:57

Hej

Jeg har en kollega der skal til syn d. 17.. Jeg har flere gange sagt til
hende at hendes dæk skal skiftes, de er under 1 mm. Nu har hun så ringet til
synsstedet og fået afvide at man ikke bliver genindkaldt pga. slidte dæk.
Men hvad er bøden for efter synet at blive stoppet med nedslidte dæk, hvis
det er blevet påtalt i synsrapporten?

Stef
Der ikke fatter hun vil sætte sit, sin families og vi andres liv på spil!

Fra : MikLarsen@gmail.com

Dato : 08-11-06 15:54

On 8 Nov., 15:57, "Stefan Jacobsen" <stefw...@gmail.com> wrote:
> [...]
> Men hvad er bøden for efter synet at blive stoppet med nedslidte dæk, hvis

Mener det er 500kr per dæk. En latterlig lille bøde, som ikke hænger
sammen med faren ved at køre på nedslidte dæk.

Mikael

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 08-11-06 16:08

Mener det er 500kr per dæk. En latterlig lille bøde, som ikke hænger
sammen med faren ved at køre på nedslidte dæk.

Ja det er sgu da til at grine af, jeg havde håbet på at kunne skræmme hende,
med bøde prisen til at få skiftet!

Stef

Fra : joke

Dato : 08-11-06 16:12

"Stefan Jacobsen" <stefware@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Ja det er sgu da til at grine af, jeg havde håbet på at kunne skræmme
> hende, med bøde prisen til at få skiftet!

Hvis det kun er penge hun går op i så ved jeg ikke hvad hun tænker på.

Skræm hende dog med livet det er med det som indsats hun kører med nedslidte
dæk. Og ikke mindst andres liv.

Hun skulle prøve en hård opbemsning på en øde vej i regnvejr på hendes
slidte dæk

Hilsen

Johnny

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 08-11-06 17:54

> [...]
> nedslidte dæk. Og ikke mindst andres liv.
>
> Hun skulle prøve en hård opbemsning på en øde vej i regnvejr på hendes

Tro mig dagen er ikke gået med andet! Hun var pi... sur da hun kørte hjem,
kommentaren da hun var på vej ud af døren var "husk nu at tænde
katastrofeblinket så folk kan se hvor farlig du er!"

Stef

Fra : Aksel

Dato : 08-11-06 16:51

> Ja det er sgu da til at grine af, jeg havde håbet på at kunne skræmme
> hende, med bøde prisen til at få skiftet!
>
> Stef

Bøden svarer til at køben nye dæk, det er latterligt.

Hilsen Aksel

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 08-11-06 17:54

> Bøden svarer til at køben nye dæk, det er latterligt.

Ja og bliver hun stoppet kunne hun jo ha købt 2 sæt dæk for de penge!

Stef

Fra : Brian

Dato : 08-11-06 18:02

"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> skrev i en meddelelse

> Ja og bliver hun stoppet kunne hun jo ha købt 2 sæt dæk for de penge!

2 sæt, er det 8 dæk? 4 dæk incl. montering finder man nok næppe for 2000,-
Hvorfor får man mon en bøde per dæk, er man 4 gange så farlig med fire
nedslidte dæk, som med kun ét nedslidt dæk...

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 08-11-06 18:55

Brian wrote:
> "Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> skrev i en meddelelse

> 2 sæt, er det 8 dæk? 4 dæk incl. montering finder man nok næppe for 2000,-

Joda, jeg prøvede lige på cdof.dk, 4 styk 185/65/14 (gængs størrelse,
bare for at tage et eksempel)... hvis ellers jeg forstår deres site
rigtigt, så får du 4 dæk inkl montering for 1840kr, elller i værste fald
så 2040 inkl montering. Samme prisniveau kunne jeg finde vinterdæk til
hos euromaster (discountdæk). SDS.dk har lign. tilbud (i omegnen af 2kkr
inkl mont/afbalancering afh. af størrelse). Man kan også købe dæk hos
daekonline og få dem sendt til et af de værksteder de har en aftale med,
så kan man få dem monteret for ca. 100kr pr. dæk inkl afbalancering.

Og uanset hvad kvindemennesket vælger af dæk (discount etc.) så vil det
stille hende væsentlig bedre end idag på så nedslidte dæk. Man kunne
næsten argumentere for at oprindelig-spørger bør ringe til strisserne og
melde hende for overtrædelse af loven og at være til fare for resten af
samfundet.

(har selv lige fået 4 nye vinterdæk i ovenstående størrelse monteret og
afbalanceret for 2kkr hos min lokale mekaniker)

Thomas

Fra : Hr. Jensen

Dato : 09-11-06 08:57

Den Wed, 08 Nov 2006 18:54:42 +0100 sendte Thomas Rasmussen
<thomas@p7.dk.too.invalid> følgende røgsignaler:

> [...]
>bare for at tage et eksempel)... hvis ellers jeg forstår deres site
>rigtigt, så får du 4 dæk inkl montering for 1840kr, elller i værste fald

Netop, Getz'en får nye vinterstøvler i morgen GY UG7 175/65-14 82T.
Pris: 2240 kr. incl. miljøtillæg og uden at prutte om prisen (den var
så lav at jeg ikke ville presse citronen yderligere) hos CDOF.

--
- "Muslimerne synes at svin er beskidte dyr, hvorfor det?"
- "Jaeh, det er vel fordi at de ruller sig i deres egen afføring."

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-11-06 19:09

Stefan Jacobsen skriver:

> Ja det er sgu da til at grine af, jeg havde håbet på at kunne skræmme hende,
> med bøde prisen til at få skiftet!

Fortæl hende at de ikke giver hende en anmærkning, men tager pladerne
med det samme....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 08-11-06 22:12

> Stefan Jacobsen skriver:

> Fortæl hende at de ikke giver hende en anmærkning, men tager pladerne
> med det samme....

Husk det så Klaus, - ingen synsassistent kan lovligt fjerne nogen
nummerplader fysisk fra et køretøj.

De eneste muligheder han har er at give køretøjet køreforbud, eller anmelde
det til politiet, da han ikke har nogen form for politimæssige rettigheder.

--
MVH Hans

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-11-06 22:25

"Hans L. Jørgensen" skriver:

> Husk det så Klaus, - ingen synsassistent kan lovligt fjerne nogen
> nummerplader fysisk fra et køretøj.

Det er jeg klar over.

> De eneste muligheder han har er at give køretøjet køreforbud, eller anmelde
> det til politiet, da han ikke har nogen form for politimæssige rettigheder.

Men truslen for kollegaen kunne måske være nok ?

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 08-11-06 22:42

> "Hans L. Jørgensen" skriver:

> Det er jeg klar over.

> Men truslen for kollegaen kunne måske være nok ?

Kan man da håbe ;-/

--
MVH Hans

Fra : K+T

Dato : 08-11-06 17:14

<MikLarsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

Mener det er 500kr per dæk. En latterlig lille bøde, som ikke hænger
sammen med faren ved at køre på nedslidte dæk.

Det er ca. prisen for dækkene - men hun skal jo stadig have dækkene - så der
må være dobbelt op. Ok lærepenge!

Knud

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 08-11-06 17:55

> Det er ca. prisen for dækkene - men hun skal jo stadig have dækkene - så
> der må være dobbelt op. Ok lærepenge!

Jeg syntes nu det er for lidt, 1500,- pr. dæk, så kan folk sgu lære at få
skiftet!

Stef

Fra : Sidse

Dato : 08-11-06 20:26

> [...]

Mener det er 500kr per dæk. En latterlig lille bøde, som ikke hænger
sammen med faren ved at køre på nedslidte dæk.

Så kan det da ikke betale sig at lade være med at skifte, jeg kan da sagtens
sælge 4 nye dæk for 2000kr ?
At synsstedet så siger de ikke genindkalder, det er lidt til grin,det synes
jeg de burde gøre, for hvis du kører til syn med blanke dæk så er hancen for
at man skifter dem bagefter da lig nul.

Henrik
www.ha-ts.dk

Fra : Aksel

Dato : 08-11-06 19:58

> Men hvad er bøden for efter synet at blive stoppet med nedslidte dæk, hvis
> det er blevet påtalt i synsrapporten?

Det vil sandsynligvis koste klippede plader hvis dækkene ikke er skiftet
indenfor den frist som synet giver.

Håber jeg.

Hilsen Aksel

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 08-11-06 22:16

"Aksel" <akseljDELETETHIS@pcwelt-premium.de> skrev i en meddelelse

> Det vil sandsynligvis koste klippede plader hvis dækkene ikke er skiftet
> indenfor den frist som synet giver.

Ikke synet i sig selv.

Men derimod når sidste rettidig synsdato overskrides, der er jo dog 10 - 14
ugers elastik, inden pladerne "klippes".

--
MVH Hans

Fra : Aksel

Dato : 09-11-06 22:18

> Ikke synet i sig selv.
>
> Men derimod når sidste rettidig synsdato overskrides, der er jo dog 10 -
> 14 ugers elastik, inden pladerne "klippes".
>
> MVH Hans
Hvis man får en anmærkning ved syn er det med den betingelse at der skal
repareres snarest muligt.

Hvis hun bliver taget (og det håber jeg) flere uger efter må det være en
voldsomt skærpende omstændighed.

Hilsen Aksel

Fra : Bruno

Dato : 08-11-06 20:40

Stefan Jacobsen wrote:
> [...]
> Men hvad er bøden for efter synet at blive stoppet med nedslidte dæk, hvis

Meld hende. Forestil dig hvordan du vil havde det hvis der sker noget.

Mvh
Bruno

Fra : Mogens...

Dato : 08-11-06 22:17

> Men hvad er bøden for efter synet at blive stoppet med nedslidte dæk...

500 kr
www.politi.dk/NR/rdonlyres/0C9E9B00-61BB-4884-865E-C2477291CE63/0/P669_juni04.pdf

Fra : Rune Larsen

Dato : 08-11-06 23:45

Stefan Jacobsen wrote:
> [...]
>
> Stef
> Der ikke fatter hun vil sætte sit, sin families og vi andres liv på spil!

Hvad med det forsikringsmæssige. Når hun bevidst kører i en ulovlig bil,
og der sker en ulykke, hvor ulovligheden er medårsag, så tror jeg ikke
de vil dække. Det kan jo være rigtigt mange penge.

Mvh Rune

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 09-11-06 00:17

Stefan Jacobsen wrote:
> [...]

> pga. slidte dæk. Men hvad er bøden for efter synet at blive stoppet
> med nedslidte dæk, hvis det er blevet påtalt i synsrapporten?

Få hende med en tur i din bil - en dag med tør vejbane. Demonstrér dine
glimragende bremser for hende.

Tag en tur med hende i hendes bil med våd kørebane - lad hende demonstrere
de nedslidte dæk ved en nedbremsning - hvis du da kan få hende til at
forsøge at bremse.

Lad nu være med at lade farten være så høj at I ender i grøften :)

Du skal ikke sige noget om at der er bedre bid i vejen når vejen er tør. Det
er jo slet ikke sikkert at hun ved det...

--
Per, Esbjerg

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 09-11-06 09:22

> [...]
>
> Stef
> Der ikke fatter hun vil sætte sit, sin families og vi andres liv på spil!
Jeg har her til morgen forsøgt at snakke med hende igen, jeg har endda
tilbudt at låne hende pengene og køre hen og få dem skiftet for hende, men
nej, hun er simpelthen uden for pædagogisk rækkevidde!

Stef

Fra : Torben Scheel

Dato : 09-11-06 09:40

Stefan Jacobsen wrote:

> Jeg har her til morgen forsøgt at snakke med hende igen, jeg har endda
> tilbudt at låne hende pengene og køre hen og få dem skiftet for hende, men
> nej, hun er simpelthen uden for pædagogisk rækkevidde!

Lån hendes ventilkegler?

--
vh
Torben

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 09-11-06 09:41

> Jeg har her til morgen forsøgt at snakke med hende igen, jeg har endda
> tilbudt at låne hende pengene og køre hen og få dem skiftet for hende, men
> nej, hun er simpelthen uden for pædagogisk rækkevidde!

Jeg ville ringe til politiet og spørge dem,
om det ikke var en ide med en paragraf 77 kontrol af den pågældende bil.

og så ville jeg ikke blive sur hvis de lavede samme kontrol på min også

--
mvh Uffe
Nu med 'deo

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 09-11-06 10:23

Torben Scheel wrote:

> Lån hendes ventilkegler?

Enig, det er vel snart det eneste der hjælper.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 09-11-06 10:24

Stefan Jacobsen wrote:
> Stef
> Der ikke fatter hun vil sætte sit, sin families og vi andres liv på spil!

Kan vi ikke få af vide i hvilken by og hvilken bil så vi selv kan
passe lidt på ?

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : mfn

Dato : 09-11-06 11:26

Jeg har en gang lavet en gammel bil i stand til syn (troede jeg - det tog 3
syn at få plader på;) Den fik ved sidste 7 (SYV) anmærkninger, men alligevel
betinget godkendt, heri bland et nedslidt dæk (det lå sådan liiiige på
grænsen)

Jeg har også prøve at købe en brugt bil med slidte dæk, men jeg skulle jo
hjem med hunden og der var ikke ret langt. Satme mødte jeg en panser som
konstaterede 4 nedslidte. Ja ved det godt sagde jeg men jeg har lige købt
den der kommer nye på i morgen! (hvilket der også gjorde) så gav han mig
"rabat" ved kun at give bøde for 1.

En anden gang blev jeg sgu anholdt i KBH, mistænt for spirituskørsel (og ja
jeg lugtede af øl for var på vej til koncert og havde drukket 1 (EN) på
vejen. Men nej turen gik i spjældet hvor jeg måtte vente så længe på den
sk*** blodprøve at jeg gik glip af koncerten. Ikke nok med det de havde jo
taget mine bilbøgler og bilen - OG PARKERET DENN ULOVLIGT! Måtte slukøret
tage toget de 90 km væk jeg bor for at stå op igen kl møj om morgenen for at
hente min bil da jeg skulle på arbejde. - og fandt PARKERINGSBØDE. Efter en
del skriverier måtte Station City hoste op med: Dækning af P-bøde,
koncertbillet, erstatning for uberretiget frihedsberøvelse (idet blodprøven
viste 0,04 i promille), samt dække udgifter til frimærker, togbillet og
endelig undskylde og bede parkering kbh annulere min p-bøde. Godt man ikke
bor i KBH vil aldrig bo der. Ialt lige knap 3000 kr - men jeg ville sgu
hellere have set koncerten! . og mine venner som var under 18 på dette
tidspunkt kunne jo heller ikke føre bilen så de måtte også tage toget hjem -
dem ville de dog ikke dække.

Sidste gang jeg fik en bøde var for dum: Bil uden kørelys (tændes manuelt):
Kommer en panser, ok jeg havde glemt kørekortet BØDE 500 slag, og lyset - ja
det virker fint sagde jeg glad og tændte så han kunne se at det blot var en
forglemmelse og at lyset absolut intet fejlede. BØDE 500,-

Såehhh... mit "regnskab" med politiet siger + 1500,-. Så når i bliver
stoppet så bare spil stangstiv (uden at være det) og bliv anholdt og søg
erstatning ;)

Regnskabet havde nok set anderledes ud hvis jeg skal tælle de gange jeg i
min pure ungdom stak af fra dem på tunede knallerter - det er egenligt
forholdsvist nemt.

Har i andre "sjove" historier med politiet?

Og Ja gå ud og stik en kniv eller lign i siden på hvert af hendes dæk så kan
det være de bliver skiftet!