"Varevogne" med DTC-hjul
Fra : Ukendt

Dato : 07-11-06 10:40

Hvad er forklaringen på alle de sorte stationcars med brede lavprofildæk der
efterhånden kører på vejene?

Har T-hansen infiltreret Audi, WV, Opel og Ford med dårlig stil?

Det ser altså dybt latterligt ud når der kommer sådan en "varevogn", og
hjulene ligner noget fra DTC.

Er det en kombination af konernes magt og dårlig smag, sådan forstået at
farmand endelig får lov til at købe en Audi A6, men lillemor trumfer igennem
at det SKAL være en praktisk bil, så han bliver nødt til at købe
varevognudgaven? Så sætter man lige nogle brede sutter under skuret, så kan
det jo være at de andre bilister ikke lægger mærke til man kører i en
varevogn.......NOT!

Det gør ikke noget godt for udseendet af varevognen, og heller ikke for
køreegenskaberne, så jeg har svært ved at regne ud hvordan denne tendens
overhovedet kunne opstå, og sprede sig så meget som den har gjort.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-11-06 10:58

In article <4550547d$0$13985$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
"Alex Linaa" <www.linaa.com> wrote:

> Hvad er forklaringen på alle de sorte stationcars med brede lavprofildæk der
> efterhånden kører på vejene?

At man får en rummelig, men alligevel smart bil?

> Det ser altså dybt latterligt ud når der kommer sådan en "varevogn", og
> hjulene ligner noget fra DTC.

Smag og behag - personligt synes jeg det er herligt.. der er da ikke
noget mere kedeligt end en stangvare...

> Det gør ikke noget godt for udseendet af varevognen, og heller ikke for
> køreegenskaberne, så jeg har svært ved at regne ud hvordan denne tendens
> overhovedet kunne opstå, og sprede sig så meget som den har gjort.

Hvad er smart i dine øjne?

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Ukendt

Dato : 07-11-06 11:09

> At man får en rummelig, men alligevel smart bil?

Hvornår er en stationcar blevet "smart"

> Hvad er smart i dine øjne?

Jeg vil hellere vende den om, og sige hvad der er kikset imø:

Lavprofildæk på varevogne og stationcars
Hækvinger på Skodaer
Skørter på Golfer
Ja, alt det T-Hansen-gejl, som staver til "teenager der ikke helt har fundet
ud af hvad stil er endnu".

Det er synd og skam at ødelægge biler som designeren har brugt år på at gøre
flot, med sådan noget pubertets-lir.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 07-11-06 11:26

Alex Linaa wrote:

> Hvornår er en stationcar blevet "smart"

Med tiden...

Har du fuldt med?

> Jeg vil hellere vende den om, og sige hvad der er kikset imø:
>
> Lavprofildæk på varevogne og stationcars

Synes jeg er lækkert...
En varevogn eller st. car kan da styles som alle andre biler...

> Ja, alt det T-Hansen-gejl, som staver til "teenager der ikke helt har
> fundet ud af hvad stil er endnu".

T-Hansen har meget lort...

> Det er synd og skam at ødelægge biler som designeren har brugt år på
> at gøre flot, med sådan noget pubertets-lir.

Ja, men der findes masser af fed styling, som kan køre en bil pænere/mere
sporti end std.
Vi behøves jo ikke alle køre i en morfar bil.

Dog vil jeg sige, at der findes mange dårligt stylede biler "out there"...

Fra : Aslan

Dato : 07-11-06 13:49

Alex Linaa wrote:

> Hvornår er en stationcar blevet "smart"

Alfa Romeo Sportwagon

Aslan

Fra : Rasmus Lauritsen

Dato : 07-11-06 16:26

Aslan wrote:

> Alfa Romeo Sportwagon

Enig.. Alfa Romeo 156 Sportswagon og Audi A6 Avant har gjort stationcars
fede. :)

/Rasmus

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 07-11-06 21:00

Rasmus Lauritsen wrote:

> Enig.. Alfa Romeo 156 Sportswagon og Audi A6 Avant har gjort stationcars
> fede. :)

Jeg er klar over at Fiat 156 Sportswagon og VW A6 Avant er noget mere
'sporty' end en Citroën Xantia st.car.
Men prøv at lægge mærke til linjeføringen i designet. Det som behager
øjet ved både Sportswagon, A6'eren og (synes jeg) Xantia'en, er at taget
bliver smallere bagtil. På Xantiaen skråner de bagerste sideruder også
mere end de forresten - det er det samme på Sportswagon.

Mange andre stationcars ser ud som om man har taget sedan-modellen og
sat et stort, grimt hundehus på - tag f.eks. den samtidige VW Passat
Variant, eller endnu værre - den næste-nyeste udgave af Passat'en.

Den omvendte kileform, kombineret med et udhæng der ikke er alt for
stort, giver et meget mere harmonisk udseende.

Mvh.

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 07-11-06 14:45

> Hvornår er en stationcar blevet "smart"

Mitsu Lancer Station wagon
Audi A6 St.Car

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-11-06 18:57

In article <45505b37$0$14048$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
"Alex Linaa" <www.linaa.com> wrote:

> Hvornår er en stationcar blevet "smart"

Jeg kan nævne nogle stykker... :)

> [...]
> Skørter på Golfer
> Ja, alt det T-Hansen-gejl, som staver til "teenager der ikke helt har fundet

Ah.. altså alt det morsommme er kikset.. javel ja :)

> Det er synd og skam at ødelægge biler som designeren har brugt år på at gøre
> flot, med sådan noget pubertets-lir.

;)

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Klaus G.

Dato : 07-11-06 22:36

> Hvornår er en stationcar blevet "smart"

Synes da min øse ser smart nok ud, og den er tæt på standard:
Ekstra udvendigt udstyr:
Fælge, toning, anden front grill, og lygter med DE-linser.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 08-11-06 06:27

Klaus G. wrote:

> Synes da min øse ser smart nok ud, og den er tæt på standard:
> http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=69520

Nemlig. Men der findes (desværre) nogen med en anden mening.
Men vi er heldigvis ikke ens alle sammen...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-11-06 06:31

"Klaus G." skriver:

> Synes da min øse ser smart nok ud, og den er tæt på standard:
> http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=69520
> Ekstra udvendigt udstyr:
> Fælge, toning, anden front grill, og lygter med DE-linser.

Den er fin, dog er jeg ikke så meget til så åbne fælge...

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Brian

Dato : 08-11-06 19:22

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Den er fin, dog er jeg ikke så meget til så åbne fælge...

Hvis man har bremsestørrelsen til det, ser det da fint ud... men Klaus har
enten for små skiver eller store fælge - no offence!

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-11-06 19:25

Brian skriver:

> Hvis man har bremsestørrelsen til det, ser det da fint ud...

Din smag - personligt foretrækker jeg lidt mere lukkede fælge.

> men Klaus har
> enten for små skiver eller store fælge - no offence!

Det er så noget helt andet, skiverne "råber" lidt ud til fælgkanten.

Det er sku lidt noget andet når jeg har 15"erne på her om vinteren, der
er der meget lidt plads mellem fælg og skive. Jeg tror ikke at en 14"
kunne være der......

Fra : Brian

Dato : 08-11-06 22:17

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Det er sku lidt noget andet når jeg har 15"erne på her om vinteren,
> der er der meget lidt plads mellem fælg og skive. Jeg tror ikke at en
> 14" kunne være der......

Jeg kan heller ikke have mindre end 15", så går den på kaliberen. Det er med
286mm skiver.

/Brian

Fra : Klaus G.

Dato : 08-11-06 20:18

> Hvis man har bremsestørrelsen til det, ser det da fint ud... men Klaus har
> enten for små skiver eller store fælge - no offence!
None taken :)

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Brian

Dato : 08-11-06 22:17

Klaus G. wrote:

> None taken :)

Glæder mig... der skal ikke meget til at få folks pis i kog for tiden

/Brian

Fra : Bruno

Dato : 11-11-06 14:40

Alex Linaa wrote:
> Hvornår er en stationcar blevet "smart"

Det klarede Volvo ved at vinde det engelsk BTCC med deres
herregårdsvogne og så samtidig sælge en T5 version, dem og så AUDI der
med Porsche's hjælp lavede en slæde der rykkede og som kun fandtes med
"lad".

Mvh

Bruno

Fra : BJ

Dato : 11-11-06 14:50

KLIP

> Det er synd og skam at ødelægge biler som designeren har brugt år på at
> gøre flot, med sådan noget pubertets-lir.

Tjaeee .. de er jo netop designet til at blive "karrostunet" fra disse af.

Det hedder "mulighed for et godt after sales" ... på godt dansk..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jakob Skovgaard

Dato : 07-11-06 11:05

> [...]
> køreegenskaberne, så jeg har svært ved at regne ud hvordan denne tendens
> overhovedet kunne opstå, og sprede sig så meget som den har gjort.

Fik du lige det forkerte ben ud af sengen her til morgen......???

Du glemmer vist lige en meget vigtig ting. Når man køber en stationcar kan
det altså være ligeså meget et spørgsmål om livsstil som af praktiske
årsager.
Hvis man høre til gruppen der rent faktisk synes at en stationcar er fed, og
gerne vil gøre den lidt personlig, for netop at skille sig ud fra alle de
andre stationcars.

Nu ved jeg ikke om du har prøvet at kører i en bil med henholdsvis standard
hjulmonteringen og så efter følgende med et sæt kvalitets alu fælge med
tilhørende kvalidæk,
så er der altså en verden til forskel.
Typiske plusser ved lavprofil

Meget bedre indstyring til sving.
Mindre sidevindsfølsomhed (der kan hentes rigtig meget her)
Generel bedre føling med vejen.
Pænere end standard fælgene (synes jeg i hvert fald)

Minusser ved lavprofil
Pris
Mere følsom over for ujævnheder i vejen
Dårligere komfort (høves ikke værer noget særligt)
Lidt dårligere brænstoføko.

Din tete med at det er for at blive set, er sgu for langt ude, og noget være
jantelovs skidt at lukke ud, og burde du i bund og grund egenligt ikke også
bare være ligeglad.

Just my 50 cents.
Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 07-11-06 11:18

"Jakob Skovgaard" <jakob.dorte@detfaarduikke.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis man høre til gruppen der rent faktisk synes at en stationcar er fed,
> og gerne vil gøre den lidt personlig, for netop at skille sig ud fra alle
> de andre stationcars.

Ja så lykkes det jo netop ikke, for de ligner alle hianden med deres
lavprofildæk.

> Nu ved jeg ikke om du har prøvet at kører i en bil med henholdsvis
> standard hjulmonteringen og så efter følgende med et sæt kvalitets alu
> fælge med tilhørende kvalidæk, så er der altså en verden til forskel.

Som man jo netop sjældent kan udnytte i sådan en varevogn med barnevogne og
hunde i bagsmækken.
For en stationcar er det KUN styling, da sådan en slæde sjældent, for ikke
at sige aldrig køres så der faktisk er en positiv effekt at at stå bedre
fast i hurtige sving.
Men alle de negative effekter, som dårligere affejedring, dårligere komfort
og dårligt udseende får man med i rigt mål.

> Din tete med at det er for at blive set, er sgu for langt ude, og noget
> være jantelovs skidt at lukke ud, og burde du i bund og grund egenligt
> ikke også bare være ligeglad.

Klap lige hesten. Hvem har en dårlig dag her?
Det kan godt være du ikke er enig, men derfor behøver du vel ikke at gå
efter manden i stedet for bolden. Det skulle være muligt at diskutere over
børnehaveniveau, ikke?

Fra : Torben Scheel

Dato : 07-11-06 11:41

Alex Linaa wrote:

> For en stationcar er det KUN styling, da sådan en slæde sjældent, for ikke
> at sige aldrig køres så der faktisk er en positiv effekt at at stå bedre
> fast i hurtige sving.

Mage til vrøvl Jeg har ikke hund, og barnevogn er vi kommet over.
Med en stationcar er jeg fri for at ungerne skal sidde pakket ind i
bagage på ferituren. En stationcar har normalt samme køreegenskaber som
sedanversionen.

> Men alle de negative effekter, som dårligere affejedring, dårligere komfort
> og dårligt udseende får man med i rigt mål.

Smag og behag.

> Klap lige hesten. Hvem har en dårlig dag her?

Du har i hvert fald (dette er forhåbentlig ikke dit perlehumør)

--
vh
Torben

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 07-11-06 20:41

Alex Linaa wrote:

> [...]
> Men alle de negative effekter, som dårligere affejedring, dårligere komfort
> og dårligt udseende får man med i rigt mål.

Er det ikke et lidt indskrænket syn på tingene?
Skulle man bede om at få udskiftet alubasserne med almindelige
stål-fælge når man bestiller sin Audi RS4 Avant "varevogn", med en 420
hestes V8'er? Beklager, men jeg tror sgu ikke bremserne kan være i en
alm. stålfælg :P

Fra : Torben Scheel

Dato : 07-11-06 11:27

Alex Linaa wrote:
> [...]
>
> Har T-hansen infiltreret Audi, WV, Opel og Ford med dårlig stil?
>

> Det ser altså dybt latterligt ud når der kommer sådan en "varevogn", og

Dårlig smag er der masser af - det er ikke let at være bildesigner.
Nogle af de biler der står standard hos forhandlere er sgisme heller
ikke særlig pæne.

> [...]
> varevognudgaven? Så sætter man lige nogle brede sutter under skuret, så kan
> det jo være at de andre bilister ikke lægger mærke til man kører i en

Jeg forstår ikke din aversion mod stationcars - 4-dørs sedaner er da
normalt heller ikke sportslige at se på. Grunden til at de kan sælges er
jo at de flestes behov ikke dækkes af en sportsvogn.

> Det gør ikke noget godt for udseendet af varevognen, og heller ikke for
> køreegenskaberne, så jeg har svært ved at regne ud hvordan denne tendens
> overhovedet kunne opstå, og sprede sig så meget som den har gjort.

Hvorfor skulle en stationcar køre dårligere end end sedan? Volvo og Audi
har da lavet nogle rimeligt heftige stationcars. En Audi 80 Avant er
faktisk pænere end sedanversionen IMHO.

Døm selv :
Sedan : http://www.audiforum.nl/Models/80_b4/1991_audi80_b4_front.jpg
Avant : http://www.scheel.net/audi/audi.jpg (hjulene er skiftet ud med
originale 15" alu)

--
vh
Torben - der drømmer lidt om en RS2 af og til :

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 07-11-06 11:29

Torben Scheel wrote:
> En Audi 80 Avant er faktisk pænere end sedanversionen IMHO.

ENIG.

Fra : Torben Scheel

Dato : 07-11-06 11:34

Morten Fruergaard wrote:

> ENIG.

Why thank you, Sir!

Der findes nogle enkelte stationcars hvor designet er tænkt til det - en
outsider er en Ford Granada, der også fungerede som stationcar (altså
designmæssigt).

--
vh
Torben

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 07-11-06 11:57

Torben Scheel wrote:

> Why thank you, Sir!

Skulle det være en anden gang...

Jeg synes der er mange stc. car, som er pænest...
Jeg kan fx bedre lide V70 frem for S70...
Peugeot 406 stc. frem for 4/5-dørs (Coupe er naturligvis den pæneste)

Fra : 2rb1

Dato : 07-11-06 11:50

Men det mest latterlige må da være lavprofiler på en 4WD'er, eller har jeg
misforstået noget??

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 07-11-06 11:59

2rb1 wrote:
> Men det mest latterlige må da være lavprofiler på en 4WD'er, eller
> har jeg misforstået noget??

Hehe...
Nu har jeg profil 75 på begge mine 4x4 og pillede 20" alufælge af den ene
straks efter køb...

Men jeg kan da sagtens forstå at dem der køber en 4x4 for at køre på
landevejen vil have nogle lavprofil på, da de fleste kører bedre sådan.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 07-11-06 12:18

meddelelse news:455066da$0$49207$14726298@news.sunsite.dk...

> Men jeg kan da sagtens forstå at dem der køber en 4x4 for at køre på
> landevejen vil have nogle lavprofil på, da de fleste kører bedre sådan.

Følgende er observeret:
Suzuki Grand Vitara
Dæk: 275/35 20tommer

Der blev da i det mindste lagt mærke til den

--
mvh Uffe
Nu med 'deo

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 07-11-06 12:27

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Følgende er observeret:
> Suzuki Grand Vitara
> Dæk: 275/35 20tommer

De er da lidt små i størrelsen ... noget 22" ville passe bedre.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 07-11-06 12:40

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse
> "Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> De er da lidt små i størrelsen ... noget 22" ville passe bedre.

Bryder sammen og tilstår:
Jeg kunne ikke med sikkerhed huske om det var 20 eller 22.
Men så har det jo nok været 22.
275/35 er derimod sikkert

--
mvh Uffe
Nu med 'deo

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 07-11-06 12:44

> [...]
>
> Bryder sammen og tilstår:
> Jeg kunne ikke med sikkerhed huske om det var 20 eller 22.

Jeg synes egentlig det ser meget fedt ud, men selve idéen med en 4X4 går
lidt tabt når den kører på lavprofildæk. Nu har det heller aldrig været
meningen at en 4X4 primært skulle køres på vejen, omend det nok er svært at
undgå at gøre det

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Mads Skjern

Dato : 07-11-06 18:54

> Følgende er observeret:
> Suzuki Grand Vitara
> Dæk: 275/35 20tommer
Ikke noget mærkeligt i det. Mange af dem der kører 4 gange 4 er også den
slags "se mig typer", der kører med ulovligt lys etc. Helt til grin.
--
Mads Skjern

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-11-06 19:01

In article <455064d6$0$13953$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
"2rb1" <Jule@manden.dk> wrote:

> Men det mest latterlige må da være lavprofiler på en 4WD'er, eller har jeg
> misforstået noget??

Ja du har misforstået hvordan man quoter.. fnis

Tilbage til emnet... hvis den bruges i tærrenet så nej så har du ikke
misforstået noget, men hvis den udelukkende bruges som boulevard fræser,
så har du misforstået noget ja.

Selv kører jeg 4wd (selvom nogle vil påstå den kun er en wannabe, men
lad det nu ligge). Den har 235/60x18 på hvilket jeg anser som ballondæk.
Men alt under profil-65 er vel i teorien lavprofil?

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 07-11-06 19:06

Martin Johansen [6000] skrev:

> Selv kører jeg 4wd

Har du fået din nye skævøje? - i så fald har det undgået min opmærksomhed!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-11-06 19:09

In article <4550caf6$0$15874$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
"Hans Paulin \(6310\)" <me@privacy.net> wrote:

> Har du fået din nye skævøje? - i så fald har det undgået min opmærksomhed!

Jep - men du er tilgivet - jeg/vi har ikke skrevet om det endnu

Vi har slet ikke haft tid - har kørt 1500km allerede :P

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 07-11-06 19:12

Martin Johansen [6000] skrev:

> Jep - men du er tilgivet - jeg/vi har ikke skrevet om det endnu

Nå, okay - manglede en tråd med temaet: "Nu er den kommet!" (temaet står til
fri afbenyttelse! )

> Vi har slet ikke haft tid - har kørt 1500km allerede :P

Du eller konen?
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-11-06 19:18

In article <4550cc65$0$15890$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
"Hans Paulin \(6310\)" <me@privacy.net> wrote:

> Nå, okay - manglede en tråd med temaet: "Nu er den kommet!" (temaet står til
> fri afbenyttelse! )

Hehe Må lige se om jeg kan få taget mig sammen..

> Du eller konen?

Mest mig må jeg nok erkende..

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 07-11-06 19:21

Martin Johansen [6000] skrev:

> Mest mig må jeg nok erkende..

Ikke sært vi så ikke har set indlæg fra fruen igennem længere tid - hun er
vel gået i sort!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-11-06 19:23

In article <4550ce92$0$15891$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
"Hans Paulin \(6310\)" <me@privacy.net> wrote:

> Ikke sært vi så ikke har set indlæg fra fruen igennem længere tid - hun er
> vel gået i sort!

Totalt :)

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 07-11-06 19:26

Martin Johansen [6000] skrev:

> Totalt :)

LOL

Jeg sagde det jo, ikke!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-11-06 19:28

In article <4550cfc1$0$15885$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,

> LOL
>
> Jeg sagde det jo, ikke!

Jeg kan mærke jeg skal til at passe på hvad jeg skriver nu.. hun er ved
at vågne op til dåd igen og kræver bilnøglerne... argh!!

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 07-11-06 19:30

Martin Johansen [6000] skrev:

> Jeg kan mærke jeg skal til at passe på hvad jeg skriver nu.. hun er
> ved at vågne op til dåd igen og kræver bilnøglerne... argh!!

Pas på, pas på - jeg nåede at nyde min 2-liters Carina ½ år - i dag er det
min hustrus!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-11-06 19:34

In article <4550d0af$0$15898$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,

> Pas på, pas på - jeg nåede at nyde min 2-liters Carina ½ år - i dag er det
> min hustrus!

Det er ikke rare ord

Ej det går sq nok - hun arbejder mere end jeg, så jeg får helt
automatisk mere tid til at køre i den end hun gør

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 07-11-06 19:40

Martin Johansen [6000] skrev:

> Ej det går sq nok - hun arbejder mere end jeg, så jeg får helt
> automatisk mere tid til at køre i den end hun gør

Bare hun har et godt arbejde - og du har et godt helbred går det nok!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-11-06 19:41

In article <4550d2f7$0$15877$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,

> Bare hun har et godt arbejde - og du har et godt helbred går det nok!

Vi har begge et godt arbejde og begge godt helbred.. endnu... alderen
sniger sig jo på og man er ikke 18 længere...

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 07-11-06 19:50

Martin Johansen [6000] skrev:

> Vi har begge et godt arbejde og begge godt helbred.. endnu... alderen
> sniger sig jo på og man er ikke 18 længere...

Nej, dét kender jeg godt!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 07-11-06 19:22

Martin Johansen [6000] wrote:
> Selv kører jeg 4wd (selvom nogle vil påstå den kun er en wannabe, men
> lad det nu ligge). Den har 235/60x18 på hvilket jeg anser som
> ballondæk. Men alt under profil-65 er vel i teorien lavprofil?

Er det ikke alt under 82?

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-11-06 19:23

In article <4550cee3$0$49206$14726298@news.sunsite.dk>,
"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote:

> Er det ikke alt under 82?

Fisk.. mener bare jeg læste i gruppen engang at 65 var skille linien..

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Brian

Dato : 07-11-06 19:35

Morten Fruergaard wrote:

> Er det ikke alt under 82?

Alex Christensen skrev dette forleden:
Lavprofil er et andet dækudtryk der har ændret status, lavprofil betyder at
højden er mindre end bredden, d.v.s. at alle radialdæk til personbiler er
lavprofil.
Men grænsen for "lavprofil" ændrer sig i alm. tale, fra lavere end 100% over
lavere end 80% til nu hvor man skal ned under 50% for at kalde det
lavprofil.
Men det ændrer ikke ved at lavprofil betyder at højden er mindre end
bredden.
/Brian

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 07-11-06 20:38

Brian wrote:
> Alex Christensen skrev dette forleden:

OK.

> Lavprofil er et andet dækudtryk der har ændret status, lavprofil
> betyder at højden er mindre end bredden, d.v.s. at alle radialdæk til
> personbiler er lavprofil.

Arh. Kan det nu også passe...
Nogen der har hørt om et profil over 100?

> Men grænsen for "lavprofil" ændrer sig i alm. tale, fra lavere end
> 100% over lavere end 80% til nu hvor man skal ned under 50% for at
> kalde det lavprofil.

Det er så noget andet...

> Men det ændrer ikke ved at lavprofil betyder at højden er mindre end
> bredden.

Sikker?
Mon der står nogen steder hvad lavprofil er...
Eller er "lavprofil" blot et udstryk, som ikke er defineret...

Fra : Anders Majland

Dato : 08-11-06 13:08

> Arh. Kan det nu også passe...
> Nogen der har hørt om et profil over 100?

Ja - men ikke på moderne biler

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-11-06 19:42

Anders Majland laid this down on his screen :

> Ja - men ikke på moderne biler

Det finder man vel ikke engang på lastbiler ?

Fra : Anders Majland

Dato : 08-11-06 21:08

> Det finder man vel ikke engang på lastbiler ?

Jeg kan selvfælgelig ikke lige finde et eksempel ... Men her er et på de 100
110/100-18 http://www.mitas.dk/mitas%20Enduro%202005.htm

/A

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-11-06 21:57

Anders Majland pretended :
> Jeg kan selvfælgelig ikke lige finde et eksempel ... Men her er et på de 100
> 110/100-18 http://www.mitas.dk/mitas%20Enduro%202005.htm

Det er da en lidt spøjs dimension er det ikke ?

Fra : Anders Majland

Dato : 09-11-06 09:50

> Det er da en lidt spøjs dimension er det ikke ?

Jo til en bil Men ikke udsædvanligt som baghjul på en mc til kørsel på
løst underlag.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 09-11-06 18:57

Anders Majland expressed precisely :
> Men ikke udsædvanligt som baghjul på en mc til kørsel på løst underlag.

nej ok, men så skal vi også kigge på ballondæk til en gummiged og den
slags ;)

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 07-11-06 14:46

> Det gør ikke noget godt for udseendet af varevognen, og heller ikke for
> køreegenskaberne, så jeg har svært ved at regne ud hvordan denne tendens
> overhovedet kunne opstå, og sprede sig så meget som den har gjort.

Hva kør du i da?

Stef

Fra : Mads Skjern

Dato : 07-11-06 18:52

> Hva kør du i da?
Har de to ting noget med hinanden at gøre og hvad?
--
Mads Skjern

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-11-06 16:12

Alex Linaa skriver:

> Hvad er forklaringen på alle de sorte stationcars med brede lavprofildæk der
> efterhånden kører på vejene?

Da en stationcar er på mode for tiden er det vel lige så relevant med
brede hjule på en stationcar som en sedan/hatchback.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 07-11-06 17:04

Alex Linaa wrote:

> Som man jo netop sjældent kan udnytte i sådan en varevogn med barnevogne og
> hunde i bagsmækken.

Kunne du forestille dig at det kun er en mindre del af tiden at der er
barnevogn/hund i bagsmækken? Hvis "far"*) kører alene 3/4 af tiden
men skal have hele cirkuset med den sidste 1/4?

> For en stationcar er det KUN styling, da sådan en slæde sjældent, for ikke
> at sige aldrig køres så der faktisk er en positiv effekt at at stå bedre
> fast i hurtige sving.

Jeg vil vove at påstå at det for langt de fleste sedan'er er det
samme. Optisk tuning

> Men alle de negative effekter, som dårligere affejedring, dårligere komfort
> og dårligt udseende får man med i rigt mål.

IMHO er der ikke megen forskel på hvordan 4- og 5-dørs udgavernes
udseende påvirkes. En stylet Astra er stadig en Astra, uanset den
præcise aftapning. (Astra kan her erstattes af ens personlige
styling-hadeobjekt)

Personligt styler jeg ikke, jeg har langt bedre ting at bruge mine
skillinger på. Hver sin lyst.

mvh

Martin

*) Når jeg skriver "far" er det fordi jeg har indtryk af at der ikke
er ret mange mødre blandt stylerne.

Fra : Mads Skjern

Dato : 07-11-06 18:51

> Hvad er forklaringen på alle de sorte stationcars med brede lavprofildæk
> der efterhånden kører på vejene?

Det er at biludstyr efterhånden er blevet så billigt, så alle de der nørder
også kan få en "feej" bil.
Slet og ret - se bare inde i bestemte områder af de fleste byer i Danmark,
hvor der traditionelt bor mange på overførsel - der myldrer det med den
slags biler, der har spoilere, ulovlige lygter, brede dæk etc.
--
Mads Skjern

Fra : Ukendt

Dato : 07-11-06 19:36

> Hvad er forklaringen på alle de sorte stationcars med brede lavprofildæk
> der efterhånden kører på vejene?
>
> Har T-hansen infiltreret Audi, WV, Opel og Ford med dårlig stil?

hehe, jeg har faktisk samme mening som dig. Selv om det måtte bringe mig på
tværs af mange andre i gruppen
Det er dog ikke kun st.car men også alm. biler hvor jeg odte ser noget fælge
som SLET ikke harmonerer med bilen. Prøv at se nedenstående link.

http://www.bilgalleri.dk/uploads_large/474154.jpg
http://www.bilgalleri.dk/uploads_large/540942.jpg
http://www.bilgalleri.dk/uploads_large/419419.jpg
http://www.bilgalleri.dk/uploads_large/232167.jpg

http://www.bilgalleri.dk/uploads_large/564210.jpg
http://www.bilgalleri.dk/uploads_large/268846.jpg

http://www.bilgalleri.dk/uploads_large/101004.jpg

I dag var jeg en tur til Århus og bed netop som dig mærke i et par biler som
mildest talt så lidt kiksede ud (som JEG ser det). Blev overhalet af en
Goller4 som kørte rundt med 19-20" hjul......hold da fast hvor det ikke
passer til så lille en bil.
Senere kom en lysegrøn Toyota som også overhalede mig. Den så godt ud i
bakspejlet ....lignede "Too Fast Too Furies" var helt vildt stylet......men
da den så var kommet forbi, var jeg ved at brække mig af grin. Den forreste
kofanger/spioler var sådan ca. 30 cm bredere end dækket, så det lignede
nærmest en kofanger der var revet i stykker ved en bakke manøvre.

Jeg er helt enig med dig, Alex, det er ikke alt som ser lige godt ud, selv
om det en "in" med store fælge og spoilere m.m. (Igen dette er min mening)

--
Tom

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-11-06 19:40

In article <4550d1ff$0$15896$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

> Jeg er helt enig med dig, Alex, det er ikke alt som ser lige godt ud, selv
> om det en "in" med store fælge og spoilere m.m. (Igen dette er min mening)

Jamen hov.. det er der jo heller ingen der kan være uenig i...

Men så vidt jeg læser hans indlæg så er det jo _alt_ styling til
varevogne som ligner lort...

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Ukendt

Dato : 07-11-06 19:52

> Jamen hov.. det er der jo heller ingen der kan være uenig i...
>
> Men så vidt jeg læser hans indlæg så er det jo _alt_ styling til
> varevogne som ligner lort...

Jeg synes også der er mange pæne varevogne, men når stylingen går helt over
gevind så er jeg også "stået af"
En varevogn med 35 lavprofil og når den så ikke er sænket en anelse eller
lign. så synes jeg ikke engang det ser sporty ud mere.

--
Tom

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-11-06 19:56

In article <4550d5bc$0$15899$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

> Jeg synes også der er mange pæne varevogne, men når stylingen går helt over
> gevind så er jeg også "stået af"

Det kan nemt blive for meget ja.

> En varevogn med 35 lavprofil og når den så ikke er sænket en anelse eller
> lign. så synes jeg ikke engang det ser sporty ud mere.

Jamen det hele skal jo hænge sammen

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Mads Skjern

Dato : 07-11-06 19:54

> Men så vidt jeg læser hans indlæg så er det jo _alt_ styling til
> varevogne som ligner lort...
Det er også fordi de fleste, der kører med den slags, er nogle kæmpe
truckertyper med guldkæder og
No Fear-trøjer og den slags.
--
Mads Skjern

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-11-06 19:58

In article <4550d570$0$140$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
"Mads Skjern" <madsskjernNOOT@matadormail.net> wrote:

> Det er også fordi de fleste, der kører med den slags, er nogle kæmpe
> truckertyper med guldkæder og
> No Fear-trøjer og den slags.

Du er fra KBH?

For det er godt nok ikke min oplevelse her i Gylland...

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Mads Skjern

Dato : 07-11-06 20:04

> Du er fra KBH?

Næh, jeg bor i Odense - når jeg altså ikke husserer i Korsbæk.

--
Mads Skjern

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-11-06 20:18

In article <4550d79f$0$143$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,

> Næh, jeg bor i Odense - når jeg altså ikke husserer i Korsbæk.

Hehe okay

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Brian

Dato : 07-11-06 20:25

Martin Johansen [6000] wrote:

> Du er fra KBH?
>
> For det er godt nok ikke min oplevelse her i Gylland...

Nope - her i landet har vi No Fear klistermærker på bagsmækken, og lagt
vores Schott så man kan se den udefra - så er stilen ligesom lagt

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-11-06 20:32

In article <4550dd82$0$49195$14726298@news.sunsite.dk>,
"Brian" <nej@tak.du> wrote:

> Nope - her i landet har vi No Fear klistermærker på bagsmækken, og lagt
> vores Schott så man kan se den udefra - så er stilen ligesom lagt

Hehe

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding