/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Amperemeter i bil?
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 06-11-06 18:05

I min hedengangne Triumph 2000 sad der et amperemeter - ville jeg i min
nuværende Camry have glæde af et sådant - og i givet fald: hvad kunne jeg
bruge det til?

Jeg tænker hér på at kunne holde øje med batteri/strømforbrug (især når
vinteren har holdt sit indtog) hvor sædevarme, varmespejle, elbagrude og
blæser alle kræver deres skål kød

Jeg *kan* åbne motorhjælmen og måle syrens vægtfylde og spændingen over
polerne, men er mere til en mere bekvem løsning.
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/2hsd



 
 
Mogens... (06-11-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 06-11-06 18:22


"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
news:454f6b4b$0$15876$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

>I min hedengangne Triumph 2000 sad der et amperemeter - ville jeg i min
>nuværende Camry have glæde af et sådant - og i givet fald: hvad kunne jeg
>bruge det til?

Se om generatoren lader, som den skal.
Se om bilens forbrug er, som det skal være.



Hans Paulin \(6310\) (06-11-2006)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 06-11-06 18:50

Mogens... skrev:

> Se om generatoren lader, som den skal.

Okay - dét regner jeg med at den gør.

> Se om bilens forbrug er, som det skal være.

At der ik er noget der er kortsluttet eller hvad?
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/2hsd



Mogens... (06-11-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 06-11-06 19:11


"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
news:454f75d8$0$15889$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> At der ik er noget der er kortsluttet eller hvad?

Nøh snarere en "forbruger", der malker batteriet



Hans Paulin \(6310\) (06-11-2006)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 06-11-06 19:12

Mogens... skrev:

> Nøh snarere en "forbruger", der malker batteriet

Nå, okay!
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/2hsd



Mogens... (08-11-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 08-11-06 22:10

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
news:454f7b03$0$15899$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Nå, okay!

Nu har tråden jo udviklet sig lidt, og dd. går det lidt på amperemeter
eller voltmeter - hvad er bedst. Til det spørgsmål må man sige, at et
voltmeter kan måle spænding, hvilket ikke fortæller dig, om der er et
forbrug. Det modsatte kan ikke være tilfældet.

Et eksempel:
I gamle dage med stangrækker langs vejen (tlf. tråde) kunne man blive
sendt ud på en fejl - ingen opringning. I begge ender kunne du så kon-
statere fuld ringespænding på 90 volt, men ingen klokke ringede. An-
vendte du istedet et amperemeter ville du måle 0 amp. - altså en afbry-
delse. F.eks. på grund af en "næsten" afbrydelse af tråden (slidt delvis
over).

Ledningen var altså "tyk nok" til at bære spændingen, men for tynd til
at bære forbruget (ampere). Kapiert?



Klaus D. Mikkelsen (06-11-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 06-11-06 18:24

"Hans Paulin (6310)" skriver:
>
> I min hedengangne Triumph 2000 sad der et amperemeter - ville jeg i min
> nuværende Camry have glæde af et sådant - og i givet fald: hvad kunne jeg
> bruge det til?

Når du ikke ved det allerede, så er det fordi du ikke har brug for det


> Jeg tænker hér på at kunne holde øje med batteri/strømforbrug (især når
> vinteren har holdt sit indtog) hvor sædevarme, varmespejle, elbagrude og
> blæser alle kræver deres skål kød

Jo, for sjovs skyld, men du kan ikke rigtigt få noget ud af det.

> Jeg *kan* åbne motorhjælmen og måle syrens vægtfylde og spændingen over
> polerne, men er mere til en mere bekvem løsning.

Så skal det være et voltmeter i stedet.

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Hans Paulin \(6310\) (06-11-2006)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 06-11-06 18:49

Klaus D. Mikkelsen skrev:

> Så skal det være et voltmeter i stedet.

Hvis det er for at måle over polerne *har* jeg et multiinstrument allerede

--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/2hsd



Klaus D. Mikkelsen (06-11-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 06-11-06 22:55

"Hans Paulin (6310)" skriver:
>
> Hvis det er for at måle over polerne *har* jeg et multiinstrument allerede


Fastmonteret i bilen eller ?

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Hans Paulin \(6310\) (06-11-2006)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 06-11-06 22:56

Klaus D. Mikkelsen skrev:

> Fastmonteret i bilen eller ?

Nø nø
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/2hsd



Klaus D. Mikkelsen (06-11-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 06-11-06 23:03

"Hans Paulin (6310)" skriver:
>
> Nø nø

Okay, hvis du vil have en batterimonitor vil et voltmeter være meget
bedre end et amperemeter.

Vil dog tilføje at gennem de sidste 16 år har jeg haft biler i diverse
aldre. Jeg har vidst aldrig skiftet et batteri. Men okay, har "kun" haft
de ældre biler i 4 år af gangen. Den jeg havde i 7 år var 8 da jeg
solgte den....


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Hans Paulin \(6310\) (06-11-2006)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 06-11-06 23:09

Klaus D. Mikkelsen skrev:

> Okay, hvis du vil have en batterimonitor vil et voltmeter være meget
> bedre end et amperemeter.

Okay.

> Vil dog tilføje at gennem de sidste 16 år har jeg haft biler i diverse
> aldre. Jeg har vidst aldrig skiftet et batteri.

Jeg har skiftet en del.

> Men okay, har "kun"
> haft de ældre biler i 4 år af gangen. Den jeg havde i 7 år var 8 da
> jeg solgte den....

Jeg har så mest anskaffet mig ældre biler.
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/2hsd



Klaus D. Mikkelsen (06-11-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 06-11-06 23:24

"Hans Paulin (6310)" skriver:
>
> Jeg har så mest anskaffet mig ældre biler.

Okay min ældste var en 78'er Golf 2 i 1990, der var den "kun" 12 år
gammel.

Den nuværende er allerede 2½.

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Hans Paulin \(6310\) (06-11-2006)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 06-11-06 23:30

Klaus D. Mikkelsen skrev:

> Okay min ældste var en 78'er Golf 2 i 1990, der var den "kun" 12 år
> gammel.
>
> Den nuværende er allerede 2½.

Jeg startede med nogen 4-5-årige for så at få mere og mere mod og købe ældre
og ældre biler - det hjalp jo osse at en motor efterhånden kunne holde til
400.000 km. - og ikke mindst at jeg gik fra englændere til tyskere

De sidste 2 toyotaer som vi har nu er så lidt et "tilbageskridt" i
aldersmæssig henseende, da de begge "kun" er fra 1997
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/2hsd



Klaus D. Mikkelsen (07-11-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 07-11-06 06:30

"Hans Paulin (6310)" skriver:
>
> De sidste 2 toyotaer som vi har nu er så lidt et "tilbageskridt" i
> aldersmæssig henseende, da de begge "kun" er fra 1997

Vorherre bevares, de er jo næsten spritnye.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Hans Paulin \(6310\) (07-11-2006)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 07-11-06 09:49

Klaus D. Mikkelsen skrev:

> Vorherre bevares, de er jo næsten spritnye.

Tak tak - du er min ven!
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/2hsd



Hans L. Jørgensen (08-11-2006)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 08-11-06 08:41


"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:454F6FB3.30A35ECD@du.kan.finde.den...
>
> Så skal det være et voltmeter i stedet.
>

Hvorfor ?
Jeg har da haft flere biler med amperimeter, det fortæller da fin om
generatoren kan følge med forbruget, i sig selv ret betryggenede.



--
MVH Hans



Klaus D. Mikkelsen (08-11-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 08-11-06 19:03

"Hans L. Jørgensen" skriver:
>
> Hvorfor ?

Fordi der kan du følge batteriets tilstand.

> Jeg har da haft flere biler med amperimeter, det fortæller da fin om
> generatoren kan følge med forbruget, i sig selv ret betryggenede.

Hvis din generator ikke kan følge med til forbruget er det noget
alvorligt galt med den, så vil den heller ikke lade på batteriet og
spændingen vil være for lav.

Med voltmetret kan du følge batteriets tilsatnd både ved tilstand og i
drift.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Hans L. Jørgensen (08-11-2006)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 08-11-06 22:00


"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:45521BCD.9F5952EB@du.kan.finde.den...
> "Hans L. Jørgensen" skriver:
>>
>> Hvorfor ?
>
> Fordi der kan du følge batteriets tilstand.
>
>> Jeg har da haft flere biler med amperimeter, det fortæller da fin om
>> generatoren kan følge med forbruget, i sig selv ret betryggenede.
>
> Hvis din generator ikke kan følge med til forbruget er det noget
> alvorligt galt med den, så vil den heller ikke lade på batteriet og
> spændingen vil være for lav.
>
> Med voltmetret kan du følge batteriets tilsatnd både ved tilstand og i
> drift.
>

Hvordan vil du afgøre om generatoren lader hvad den skal, eller om det er
akumulatoren der ikke mere er i stand til at modtage kapacitet, en
akumulator der ikke mere er i stand til at modtage kapacitet kan fint komme
op på en akseptabel spænding (12 + 2,4 volt).

Et amperimeter derimod, der kan vise om forbruget overstiger generatorens
evne til at producere strøm, vil altid give et mere retvisende billede, hvis
du derimod skal have et billede af akumulatorens reele evne til at optage
kapacitet, er det ingen vej uden om at måle cellernes vægtfylde.
Alternativvt at belaste akumulatoren med en kendt strøm og måle tid.



--
MVH Hans



Klaus D. Mikkelsen (08-11-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 08-11-06 22:23

"Hans L. Jørgensen" skriver:
>
> Hvordan vil du afgøre om generatoren lader hvad den skal,

Hvad skal den da lade ?

Hvis man ikke kender det, er et amperemeter der viser 2 eller 37
fuldstændigt lige meget.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Hans L. Jørgensen (08-11-2006)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 08-11-06 22:41


"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:45524A99.AB4EF56D@du.kan.finde.den...
> "Hans L. Jørgensen" skriver:
>>
>> Hvordan vil du afgøre om generatoren lader hvad den skal,
>
> Hvad skal den da lade ?
>
> Hvis man ikke kender det, er et amperemeter der viser 2 eller 37
> fuldstændigt lige meget.
>

Jeg vil da være hamrende ligeglad med om den lader med 10 eller 100 Amp.
blot den kan lade mere end bilen forbruger, det kan man erfare med et
ampereimeter der har visning af både plus og minus forbrug, altså et
instrument som har udsving fra midtvisning (center), henholdsvis venstre
minus, højre side plus, hvilket også indikerer at der fyldes på
akumulatoren, indrømmer dog at dette ingenlunde indikerer om akumulatoren
umiddlebart er i stand til at optage kapacitet, men - med lidt træning kan
det dog vise noget om akumulatorens tilstand, det øjeblik akumulatoren ikke
kan modtage mere kapacitet vil strømmen gennem instrumentet falde.

Vil dog medgive at der i dag ikke findes mange af den slags instrumenter i
biler, men - de findes, tror endda jeg har et liggende.


--
MVH Hans



Jørgen M. Rasmussen (06-11-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 06-11-06 18:29


"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
news:454f6b4b$0$15876$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>I min hedengangne Triumph 2000 sad der et amperemeter - ville jeg i min
>nuværende Camry have glæde af et sådant - og i givet fald: hvad kunne jeg
>bruge det til?
>
Brugte du det til noget, ud over "najstohave". Det er/ var nok mere
berettiget hvor mekanikken upålidelig, læs; fx. gl. englændere ;),jeg har
aldrig haft et, og har aldrig savnet det.



Hans Paulin \(6310\) (06-11-2006)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 06-11-06 18:48

Jørgen M. Rasmussen skrev:

> Brugte du det til noget, ud over "najstohave".

Nej, dét gjorde jeg ikke - men Triumphen havde så heller ikke de elektriske
himstregimser som Yodaen har.

> Det er/ var nok mere
> berettiget hvor mekanikken upålidelig, læs; fx. gl. englændere ;)

Nå, øvkæj!

>,jeg
> har aldrig haft et, og har aldrig savnet det.

Skoda, ik?
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/2hsd



Jørgen M. Rasmussen (06-11-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 06-11-06 18:56


"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
news:454f753c$0$15874

>>,jeg
>> har aldrig haft et, og har aldrig savnet det.
>
> Skoda, ik?
> --
Før det Saab * 1-2,5. Heller ikke den gang man kunne lave bil ude på
landevejen m. ståltråd & en stump ledning. Du har NADA at bruge det til.



Hans Paulin \(6310\) (06-11-2006)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 06-11-06 19:05

Jørgen M. Rasmussen skrev:

> Du har NADA at bruge det
> til.

Okay
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/2hsd



KubikH (06-11-2006)
Kommentar
Fra : KubikH


Dato : 06-11-06 19:00


"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
news:454f6b4b$0$15876$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>I min hedengangne Triumph 2000 sad der et amperemeter - ville jeg i min
>nuværende Camry have glæde af et sådant - og i givet fald: hvad kunne jeg
>bruge det til?
>
> Jeg tænker hér på at kunne holde øje med batteri/strømforbrug (især når
> vinteren har holdt sit indtog) hvor sædevarme, varmespejle, elbagrude og
> blæser alle kræver deres skål kød
>
> Jeg *kan* åbne motorhjælmen og måle syrens vægtfylde og spændingen over
> polerne, men er mere til en mere bekvem løsning.
> --
> Med venlig hilsen
> Hans
> http://kortlink.dk/2hsd

Hej Hans
Det er ikke svært at sætte et amperemeter i bilen.
Det man bør huske er at al strøm løber igennem sådan et, og det bliver jo
hurtigt til 30 ampere.
Der skal et stort tværsnit ledning til, og gode forbindelser, ellers varmer
det af pokker til.
Du vil være bedre tjent med et voltmeter, der er heller ikke brug for noget
særligt rent ledningsmæssigt.
Det viser dig om der er spænding nok på.
Man kan tydeligt se om generatoren magter opgaven
Mvh
Niels



Hans Paulin \(6310\) (06-11-2006)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 06-11-06 19:08

KubikH skrev:

> Der skal et stort tværsnit ledning til, og gode forbindelser, ellers
> varmer det af pokker til.

Så glemmer vi dét

> Du vil være bedre tjent med et voltmeter, der er heller ikke brug for
> noget særligt rent ledningsmæssigt.

Skulle dét i givet fald monteres over polerne?

> Det viser dig om der er spænding nok på.
> Man kan tydeligt se om generatoren magter opgaven

Ved at det går ned på 11 volt fx?
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/2hsd



Jørgen M. Rasmussen (06-11-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 06-11-06 19:19


"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
news:454f79e3$0$15882

> Ved at det går ned på 11 volt fx?
> --
Er det fordi du leder efter en ny gadget at smide i din bil? :). Efter min
mening har du heller ikke noget at bruge det til. Du må ned til T.Svansen og
ha' noget neonlys, brian..... :).



Hans Paulin \(6310\) (06-11-2006)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 06-11-06 19:31

Jørgen M. Rasmussen skrev:

> Er det fordi du leder efter en ny gadget at smide i din bil? :).

Hæ hæ - nej, jeg er godtnok vild med elektronik, men min bil er fuldstændig
standard som ab fabrik (bortset fra sænkning og fjernbetjente døre og
bagklap) - jeg har endda revet den Nokia(adderk)mobilholder, der sad i den
ud medsamt ledninger og mikrofon og hvad har vi alt!

> Efter min mening har du heller ikke noget at bruge det til. Du må ned
> til T.Svansen og ha' noget neonlys, brian..... :).

Hold da kæft! LOL

Nej, sagen er den at jeg er bekymret for at mit batteri ikke kan trække
startmotoren ved -20 grader en skønne formiddag, når jeg først har fråset
med sædevarme (kører med det permanent allerede nu), spejlvarme osv.

Målte vægtfylden for nogen tid siden og den var ikke for høj - men et
ladeapperat ku ikke få l***** til at "koge" selv i løbet af 4 dage.

Bilen starter som et skud nu, men gider som sagt ik til at skubbe når det
gir fimbulfrost.

Det batteri der sidder i nu ligner noget Toyota har plumpet i - og det vil
ikke pynte med et noname til 299,- kr. fra Åges Garage i stedet i mit flotte
motorrum!
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/2hsd



Jørgen M. Rasmussen (07-11-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 07-11-06 05:43


"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
news:454f7f74$0$15890

>
> Det batteri der sidder i nu ligner noget Toyota har plumpet i - og det vil
> ikke pynte med et noname til 299,- kr. fra Åges Garage i stedet i mit
> flotte motorrum!
> --
Så hellere splitte det hele ad for at montere noget T.Svansen-knald ?. Et
nyt batt. fra "Åge" er både bedre, billigere og ser bedre ud, end at lappe
på noget gl. lo.. som du ikke kender historien på. Hvis du absolut vil i
T.Svansen, er jeg sikker på de også kan sælge dig et batt. :).



Hans Paulin \(6310\) (07-11-2006)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 07-11-06 09:48

Jørgen M. Rasmussen skrev:

> Så hellere splitte det hele ad for at montere noget T.Svansen-knald
> ?.

Mit spørgsmål om et amperemeter gik nok mere på om det var et
vidundermiddel.

> Et nyt batt. fra "Åge" er både bedre, billigere og ser bedre ud,
> end at lappe på noget gl. lo.. som du ikke kender historien på. Hvis
> du absolut vil i T.Svansen, er jeg sikker på de også kan sælge dig et
> batt. :).

Lige dér ville jeg nok ikke købe et batteri

Dét jeg har nu har sådan et "magisk øje" - dét har jeg ikke set på nogen af
de dér billige batterier!?
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/2hsd



Jørgen M. Rasmussen (07-11-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 07-11-06 11:55


"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
news:4550484a$0$15873

> Dét jeg har nu har sådan et "magisk øje" - dét har jeg ikke set på nogen
> af de dér billige batterier!?
> --
Hvad går det ud på, læser man syre-niveauet, er det en vægtfyldemåler?. Jeg
har ikke noget at udsætte på billig-batt., og har noget erfaring med dem og
El. i. det hele taget. Jeg plejer at råde til: Hvis du har "forbindelser" og
får gode %%'er et sted, køb et Varta (de har heller ingen "øje"), ellers
så stort, Ah, og billigt som muligt. Butikken betyder kun noget for prisen
og din "mave-fornemmelse" ;).



Hans Paulin \(6310\) (07-11-2006)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 07-11-06 12:38

Jørgen M. Rasmussen skrev:

> Hvad går det ud på, læser man syre-niveauet, er det en
> vægtfyldemåler?.

Går ud fra det er en vægtfyldemåler.

Opel kører i øvrigt med det samme - havde et i Kadetten.

> Jeg har ikke noget at udsætte på billig-batt., og
> har noget erfaring med dem og El. i. det hele taget. Jeg plejer at
> råde til: Hvis du har "forbindelser" og får gode %%'er et sted, køb
> et Varta (de har heller ingen "øje"), ellers så stort, Ah, og
> billigt som muligt. Butikken betyder kun noget for prisen og din
> "mave-fornemmelse" ;).

Har osse bare altid købt no-name - har ikke dårlige erfaringer med dém

--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/2hsd



Brian (07-11-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 07-11-06 20:01

Hans Paulin (6310) wrote:
> Jørgen M. Rasmussen skrev:
>
>> Hvad går det ud på, læser man syre-niveauet, er det en
>> vægtfyldemåler?.
>
> Går ud fra det er en vægtfyldemåler.
>
> Opel kører i øvrigt med det samme - havde et i Kadetten.

Problemet med dem er bare, at man ikke lægger mærke til farveskiftet, før
det er for sent

Hvis du vil være rigtig hightech på den der "bare fordi jeg kan" måde,
skulle du lave kameraovervågning af det lille øje - evt kombinere det med
noget bakkamera.

Det vil imponere gutterne nede på havnen!

/Brian



Hans Paulin \(6310\) (07-11-2006)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 07-11-06 21:05

Brian skrev:

> Det vil imponere gutterne nede på havnen!

Nede ved grill-baren, mener du vel!?
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/2hsd



Brian (07-11-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 07-11-06 21:27

Hans Paulin (6310) wrote:

> Nede ved grill-baren, mener du vel!?

Jeg må ikke komme sådanne steder mere, det er jeg sgu blevet for inaktiv til


/Brian



Hans Paulin \(6310\) (07-11-2006)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 07-11-06 21:31

Brian skrev:

> Jeg må ikke komme sådanne steder mere, det er jeg sgu blevet for
> inaktiv til

Bare lav gymnastik hver morgen lige som jeg:

Op, ned, op, ned, op, ned, op, ned, op, ned, op, ned, op, ned...
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
Og bagefter det andet øjenlåg: Op, ned, op, ned, op, ned, op, ned...
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/2hsd



Brian (07-11-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 07-11-06 21:44

Hans Paulin (6310) wrote:

> Bare lav gymnastik hver morgen lige som jeg:
>
> Op, ned, op, ned, op, ned, op, ned, op, ned, op, ned, op, ned...

> Og bagefter det andet øjenlåg: Op, ned, op, ned, op, ned, op, ned...
>

ROFL - hvis den lille øvelse gør, at jeg kan rende på grillen som jeg vil,
vil jeg da overveje det

Jeg har jo i forvejen en øvelse, hvor jeg fanger ud efter snooze knappen...

/Brian



Hans Paulin \(6310\) (07-11-2006)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 07-11-06 22:24

Brian skrev:

> Jeg har jo i forvejen en øvelse, hvor jeg fanger ud efter snooze
> knappen...

Man kan osse blive *for* tynd! ;)
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/2hsd



Henrik Stidsen (07-11-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 07-11-06 22:25

on 07-11-2006, Brian supposed :
> Jeg har jo i forvejen en øvelse, hvor jeg fanger ud efter snooze knappen...

Den bruger jeg også med stor success - endda i en variant med to
forskellige vækkeure ;)

--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/

Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060



Hans Paulin \(6310\) (07-11-2006)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 07-11-06 23:06

Henrik Stidsen skrev:

> Den bruger jeg også med stor success - endda i en variant med to
> forskellige vækkeure ;)

Det er vel ikke dét man kalder anorexi?
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/2hsd



Henrik Stidsen (07-11-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 07-11-06 23:11

Hans Paulin (6310) explained on 07-11-2006 :
>> Den bruger jeg også med stor success - endda i en variant med to
>> forskellige vækkeure ;)

> Det er vel ikke dét man kalder anorexi?

Nej, b-menneske :)

--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/

Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060



Hans Paulin \(6310\) (07-11-2006)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 07-11-06 23:14

Henrik Stidsen skrev:

> Nej, b-menneske :)

Nå, okay
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/2hsd



KubikH (06-11-2006)
Kommentar
Fra : KubikH


Dato : 06-11-06 21:20


"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
news:454f79e3$0$15882$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>> Du vil være bedre tjent med et voltmeter, der er heller ikke brug for
>> noget særligt rent ledningsmæssigt.
>
> Skulle dét i givet fald monteres over polerne?
>
>> Det viser dig om der er spænding nok på.
>> Man kan tydeligt se om generatoren magter opgaven
>
> Ved at det går ned på 11 volt fx?
> --
> Med venlig hilsen
> Hans
> http://kortlink.dk/2hsd
>
>
Du kunne jo sætte det mellem tændingskontakten og stel.
Så er der spænding over det, når du har brug for det.
I tomgang, hvor den ikke lader, har du f. eks 11 volt, omvendt ved kørsel,
der bør du have 13, "etellerandet"
Mvh
Niels



Hans Paulin \(6310\) (06-11-2006)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 06-11-06 22:56

KubikH skrev:

> Du kunne jo sætte det mellem tændingskontakten og stel.
> Så er der spænding over det, når du har brug for det.
> I tomgang, hvor den ikke lader, har du f. eks 11 volt, omvendt ved
> kørsel, der bør du have 13, "etellerandet"

Okay
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/2hsd



Thomas Rasmussen (07-11-2006)
Kommentar
Fra : Thomas Rasmussen


Dato : 07-11-06 07:57

KubikH wrote:

> Du kunne jo sætte det mellem tændingskontakten og stel.
> Så er der spænding over det, når du har brug for det.
> I tomgang, hvor den ikke lader, har du f. eks 11 volt, omvendt ved kørsel,
> der bør du have 13, "etellerandet"

Det er korrekt at den ved kørsel bør ligge på omkring 13.6V men ved
tomgang skulle den stadig meget gerne være over 12V as well. De biler
jeg har erfaring med lader også ved tomgang dog "kun" med omkring 13V,
ved at hæve omdrejningerne til 2000 får man det fulde udbytte af
generatoren.

Thomas

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177511
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408591
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste