Ford focus trend stationcar
Fra : Bjørn Nielsen

Dato : 05-11-06 18:13

Hej bilexperter

Er der nogle i gruppen der kan komme med ris / ros om en Ford focus trend
st.car 2.0 benzin.
Jeg er faldet lidt for den pga af udsendet

Med venlig hilsen
Bjørn

Fra : TDN

Dato : 05-11-06 18:34

"Bjørn Nielsen" <bn@bninvent.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> st.car 2.0 benzin.
> Jeg er faldet lidt for den pga af udsendet

Ny eller brugt ?

Mvh
Thomas

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 05-11-06 19:05

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> "Bjørn Nielsen" <bn@bninvent.dk> skrev i en meddelelse

> Ny eller brugt ?
>
> Mvh
> Thomas

- og hvoffor lige 2.0 ?
- Støjer mere
- kører let 3-5 km mindre pr liter.

Gamle serie: både stc og H/B er fede.
Nye serie: H/B yt - stc virker - sedan noget forbedret (altsammen mht
udseende - og min smag).

--
Jesper Hedegaard

Savage når vejret spiller
Ford Focus når vejret spilder

Fra : Bjørn Nielsen

Dato : 05-11-06 19:36

"Jesper Hedegaard" <virker@ikke.uk> skrev i en meddelelse

> [...]
> - kører let 3-5 km mindre pr liter.
>
> Gamle serie: både stc og H/B er fede.
> Nye serie: H/B yt - stc virker - sedan noget forbedret (altsammen mht

Kører 1.6l 102 hk nu savner lidt kraft til trailer
Bjørn

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 05-11-06 21:45

> "Jesper Hedegaard" <virker@ikke.uk> skrev i en meddelelse

> Kører 1.6l 102 hk nu savner lidt kraft til trailer
> Bjørn

Køb den rigtige trailer

Eller lidt mere alvorligt; hvad har du brug for at trække ?
Kører selv med campingvogn uden at savne kraft - men den er altså osse lidt
speciel. Trods en egenvægt på 900 kg og en totalvægt på 1.200 kg kan vi
holde 5. gear på mindst 90% af de danske motorveje.
Humlen ligger dels i en usædvanlig aerodynamisk front, dels i klaptaget.
Se f.eks.
http://www.campingferie.dk/h3_vogne_til_salg/s/presentation.asp?entityGuid=333202&siteGuid=360 -
det er ikke vores vogn - denne her er faktisk lidt kortere.

Fra : Cyber.

Dato : 05-11-06 19:34

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> wrote in message

> "Bjørn Nielsen" <bn@bninvent.dk> skrev i en meddelelse

> Ny eller brugt ?

du mener vel 'lidt rusten' eller 'meget rusten'

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-11-06 18:54

"Bjørn Nielsen" skriver:

> Er der nogle i gruppen der kan komme med ris / ros om en Ford focus trend
> st.car 2.0 benzin.
> Jeg er faldet lidt for den pga af udsendet

Jeg kan fortælle om en C-max 1,6 TDCI med 109 HK

Alrig i mit liv er jeg blevet så skuffet over så svag en dieselmotor,
men det er selvfølgelig ikke et problem, 2,0 Benzin rykker en smule
mere).

Samlekvaliteten er så som så, koblingspedalen knirker (den skal smøres
regelmæssigt - altså inde i kabinen). Radioen har svært ved at skifte
til anden frekvens, selvom den har RDS og så er der totalt mangel på
fartpilot, man har placeret en fjernbetjening til radioen under armen
til afviserblink - hvilket jeg finder totalt håbløst.

Jeg er nok bare skadet af at have kørt Golf for længe.....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ukendt

Dato : 05-11-06 20:48

> Samlekvaliteten er så som så, koblingspedalen knirker (den skal smøres
> regelmæssigt - altså inde i kabinen).

Ville det ikke være bedre at bruge en lugtfri syntetisk fedt som bliver
hængende i stedet for olie som har det med at "forsvinde"

--
Tom

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-11-06 22:33

Tom skriver:

> Ville det ikke være bedre at bruge en lugtfri syntetisk fedt som bliver
> hængende i stedet for olie som har det med at "forsvinde"

Spørg værkstedet. Jeg aner ikke, hvad de bruger, jeg ved til gengæld at
det rammer mange (hvis ikke alle) - designbøf....

Fra : TDN

Dato : 05-11-06 19:26

> [...]
> st.car 2.0 benzin.
> Jeg er faldet lidt for den pga af udsendet

Her er lidt test fra FDM:

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/552355B1-6CE7-47AB-A212-58CE3B9AD6BB/0/52.pdf

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/30897EC3-95D1-46FA-9654-B21C01325433/0/6667.pdf

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/7CEBD62E-D2F3-4BFD-A196-9FC195DE8BC4/0/2025.pdf