Fælge moment osv.
Fra : Allan Møller

Dato : 04-11-06 20:03

Jeg kan ikke finde noget punkt i min instruktionsbog hvor der står hvilket
moment jeg
skal spænde mine fælge fast med. Skal det ikke stå der ?

Og dog er jeg i tvivl for der er vel forkel på alu og stål fælge ?

Det drejer sig om en Passat fra 2001.

Allan

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-11-06 20:18

"Allan Møller" skriver:

> Jeg kan ikke finde noget punkt i min instruktionsbog hvor der står hvilket
> moment jeg
> skal spænde mine fælge fast med. Skal det ikke stå der ?

Ikke nødvendigvis, men det plejer at stå der.

> Og dog er jeg i tvivl for der er vel forkel på alu og stål fælge ?

Ikek nødvendigvis, det afhænger af fælgen.

> Det drejer sig om en Passat fra 2001.

Afsnittet omkring montering af reservehjul....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Leo Jensen

Dato : 04-11-06 20:49

"Allan Møller" <spam@allanm.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skal spænde mine fælge fast med. Skal det ikke stå der ?
>
> Og dog er jeg i tvivl for der er vel forkel på alu og stål fælge ?

100 Nm er sjældent langt fra det korrekte

Leo

Fra : Basil

Dato : 04-11-06 22:21

Efter mange tanker skrev Allan Møller:
> [...]
> skal spænde mine fælge fast med. Skal det ikke stå der ?
>
> Og dog er jeg i tvivl for der er vel forkel på alu og stål fælge ?

Har du ikke nogen fornemmelse af det?
Hvis ej, så er det måske bedre at lade en prof. tjene kassen på den
lille sag.
Kai

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 05-11-06 09:20

> [...]

> moment jeg
> skal spænde mine fælge fast med. Skal det ikke stå der ?

VW plejer ikke at være meddelsom i den henseende. I det tegneseriehæfte der
fulgt med min Octavia, står der at når man har skiftet hjul, skal man køre
på værksted for at få det kontrolleret. I det hele taget er AndersAnd & Co.
bedre, det er i det mindste i farver. Og hvis du er belæmret med et rep.kit
& pumpe, er det slet ikke meningen du laver noget uden om VW ;)).

> Og dog er jeg i tvivl for der er vel forkel på alu og stål fælge ?
>
> Det drejer sig om en Passat fra 2001.

Jeg har købt en GDS.bog (i den står der 120 Nm til både stål og alu.) . Jeg
vil råde dig til det samme, den tjener sig hjem 1. gang anvisningerne
følges.