OT: Hvor er den gode stemning blevet af ?
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 04-11-06 10:42

Efter at have deltaget i denne gruppe i nogle år efterhånden, så er jeg
begyndt at savne den gode stemning, som netop fik mig til at bruge gruppen i
første omgang.
Nu til dags er det jo stort set kun "Idioter", "Brokhoveder" og "Tåber" der
færdes herinde, hvis man skal tro de forskellige tråde efterhånden.
Én ting er at man er uenige med andre, men behøver man at havne på
børnehavestadiet i sine diskutioner af den grund ?
I "gamle dage" læste/skrev jeg med herinde med glæde, men nu gider jeg sq
ikke engang at læse her mere, når man bare ser diverse skribenter hælde den
ene pose lort ud over den anden i både tide og utide, blot fordi man er
uenig med den anden.
Personligt har jeg fuldstændigt mistet lysten til at deltage og synes det er
synd, at en ellers så velfungerende gruppe skal ødelægges på den måde.
Men hvad synes i andre, er det en okay tone/stemning der hersker herinde nu
?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 04-11-06 10:45

Per Beer Hansen explained on 04-11-2006 :
> Men hvad synes i andre, er det en okay tone/stemning der hersker herinde nu ?

Overhovedet ikke.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-11-06 10:46

Per Beer Hansen skriver:

> Nu til dags er det jo stort set kun "Idioter", "Brokhoveder" og "Tåber" der
> færdes herinde, hvis man skal tro de forskellige tråde efterhånden.

Hov hov, jeg har vidst aldrig brugt de ord om nogen.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 05-11-06 09:17

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Hov hov, jeg har vidst aldrig brugt de ord om nogen.

Var det så ikke på tide

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-11-06 09:20

Per Beer Hansen skriver:

> Var det så ikke på tide

Årh din sure idiot til et brokhoved, su skal sku da også altid bestemme

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 05-11-06 09:24

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Per Beer Hansen skriver:

> Årh din sure idiot til et brokhoved, su skal sku da også altid
> bestemme

Krafthelvede mand, det er lige det jeg mener.
Der skal næsten ingen ting til at tisse folk af, nu om stunder, man skal
næsten ikke provokere dem ret meget, før de går over gevind

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-11-06 09:24

Per Beer Hansen skriver:

> Der skal næsten ingen ting til at tisse folk af, nu om stunder, man skal
> næsten ikke provokere dem ret meget, før de går over gevind

Metrisk gevind ?

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 05-11-06 09:27

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Metrisk gevind ?

Nej nej, det er det specielle indiske Hindugevind med udlagte turban riller
i en 7,9 stigning, målt på richter skalaen

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : 3140 Bjørgheim

Dato : 04-11-06 11:01

Per Beer Hansen wrote:
> [...]
> Nu til dags er det jo stort set kun "Idioter", "Brokhoveder" og
> "Tåber" der færdes herinde, hvis man skal tro de forskellige tråde

Jeg tror, det er prisen for at ALLE kan være med. Lystfiskergruppen er død
som en iltfattig fjord. Pøblen kvalte stemningen i ukvemsord, da den fandt
et sted at lufte svinehundene uden at skulle samle lortet op bagefter. Du
kan kun imødegå det ved at bidrage med konstruktive indlæg, der holder sig
til sagen.
--
¸.·´¯)
)><((((º> ´\

Fra : Niels Bengaard

Dato : 04-11-06 11:10

> [...]
> kan kun imødegå det ved at bidrage med konstruktive indlæg, der holder sig

Det er nok meget rigtigt, at man selv er medbestemmende for udviklingen.
Jeg har da flere gange grebet mig selv i at fortsætte en diskussion ud over
det rimelige, fordi man føler man bliver angrebet. Tekst bliver sakset ud af
sammenhæng og en holdning bliver pludselig helt fordrejet og debatten helt
ført af sporet. Frem for at fortsætte sådanne diskussioner, skal man nok
bare ignorere hvad andre skriver, man skylder jo ikke nødvendigvis alle et
svar.

Niels

Fra : Brian

Dato : 04-11-06 15:16

Niels Bengaard wrote:

> [...]
> sådanne diskussioner, skal man nok bare ignorere hvad andre skriver,
> man skylder jo ikke nødvendigvis alle et svar.

Nemlig, det "problem" med ikke at droppe en diskussion i tide, har jeg også.
Som du siger, skylder man ikke alle et svar. På den anden side, er det også
møgsvært at forlade en diskussion, hvor man føler sig misforstået.

/Brian

Fra : Brian Bruun

Dato : 04-11-06 19:14

> Du kan kun imødegå det ved at bidrage med konstruktive indlæg, der holder
> sig til sagen.
Det går i ged allievel. Nogen fik ondt i røven over jan W Nielsen og alle
hans oplysninger fra alle muelige. Han skred på grund af jantelov herinde.
Der er dem der vil skænnes og så er der dem der bare har et hort i siden på
andre.
Hilsen Brian Bruun

Fra : Uffe Ravn

Dato : 04-11-06 19:36

Brian Bruun wrote:

> Nogen fik ondt i røven over jan W Nielsen og
> alle hans oplysninger fra alle muelige. Han skred på grund af
> jantelov herinde.

Jeg tror primært at Jan forsvandt, fordi han fik et job hvor han ofte er i
pressens søgelys.
Mon ikke han vender tilbage hvis han får et andet job?

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 05-11-06 09:10

3140 Bjørgheim wrote:

> [...]
> er død som en iltfattig fjord. Pøblen kvalte stemningen i ukvemsord,
> da den fandt et sted at lufte svinehundene uden at skulle samle

Det er nok ikke helt ved siden af, desværre.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ukendt

Dato : 05-11-06 09:59

"3140 Bjørgheim" <pialykke@SLETget2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kan kun imødegå det ved at bidrage med konstruktive indlæg, der holder sig

Det er da om noget paradoksalt. Der findes intet her i Verden så afslappende
som lystfiskeri. Bliv uvenner over alt andet, men da ikke over lystfiskeri

mvh.
Kim Frederiksen (lystfisker)

Fra : Møller

Dato : 04-11-06 11:37

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote in message
> [...]
> synd, at en ellers så velfungerende gruppe skal ødelægges på den måde.
> Men hvad synes i andre, er det en okay tone/stemning der hersker herinde

Jeg kan kun give dig ret, men når man får den ene negative tilbagemelding
efter den anden gider jeg ikke mere holde stemningen oppe.
dk.teknik.bil blev netop oprettet for at vi her i gruppen ikke blev nødt til
at skrive OT: foran et indlæg som dit, det er en kedelig tendens, jeg har
indskrænket mig til kun, i de fleste tilfælde, kun at svare på deciderede
tekniske sp. når jeg fornemmer, at der er for mange der tror de ved, ved
bedre, eller er helt på herrens mark. der er for få der ved at de ved for
lidt, tendensen går mod: du holder dig ikke til emnet, se hvad xx skrev,
skrid, få dig et liv, du er bedrevidende, kloge Åge, osv., så de små
ironiske, sarkastiske, morsomme indlæg er ved at være væk.
hverdagshistorier, de indforståede bemærkninger falder til jorden, eller
blive jordet.
Tilbage er der ikke mange, dog holder Folmer ind i mellem ud og kommer med
en morsom beretning fra hverdagen på mange hjul, hvem husker ikke hans
beretning fra den første tur til Finland, eller over Kassel bakkerne,
ferieturen i den nye Seat, en tur ved Hamburg på 4 timer der burde kunne
gøres på 30 min, der blev han, så vidt jeg husker, bebrejdet, at han brugte
BMW-folket som synonym med her kommer jeg, så flyt jer, selvom der er kø,
der var nogle der straks vente historien mod "de åndsvage lastbilchauffører,
der småsover, laver kaffe, ser DVD, vender køreskive, pisser i colaflasker,
bager pizza, skændes med vognmand op mobilen o.s.v alt på en gang
Og de der har mødt denne prægtige vognstyrer ved ikke hvad de er op imod.

Men en bemærkning til Jan, Bamsen i Vejle, Flygtningen i Sverige,
Vandhunden, er nu helt uforståelig for de fleste, hvorfor+ de gider vel
heller ikke prøve at være morsomme, hyggelige, ironiske, da der altid er
nogle der vil være der med "hold dig til emnet" hvad f... kommer det os
andre ved, o.s.v.

Men Per, din hjemmeside er da stadig et besøg værd,
OT : Jeg har lige været til en komsammen i min gamle klub, hvor Ole
Vejlund fortalt løst og fast om sit liv på div. baner rundt i omkring.
Viste du, og Jan for den sags skyld, at han havde en fuld færdig kontrakt
med Danfoss i begyndelse af 1970'erne om en F1- kontrakt, det var et flot
oplæg med showroom og pressemateriale, men det produkt der skulle promoveres
blev trukket tilbage, Surt show.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 05-11-06 09:10

Møller wrote:

> Jeg kan kun give dig ret, men når man får den ene negative
> tilbagemelding efter den anden gider jeg ikke mere holde stemningen
> oppe.

Nope, det siger sig selv.

> [...]
> vel heller ikke prøve at være morsomme, hyggelige, ironiske, da der
> altid er nogle der vil være der med "hold dig til emnet" hvad f...

Hørt.

> Men Per, din hjemmeside er da stadig et besøg værd,

Tak tak

> OT : Jeg har lige været til en komsammen i min gamle klub, hvor Ole
> Vejlund fortalt løst og fast om sit liv på div. baner rundt i omkring.

Jeg mødte ham for nyligt på Knutstorp, der ligger også lidt billeder af ham
(på sejrspodiet efter løbet) på min hjemmeside

> [...]
> det var et flot oplæg med showroom og pressemateriale, men det
> produkt der skulle promoveres blev trukket tilbage, Surt show.

Jeg vidste ikke at det var Danfoss der var involveret, men har da hørt
historien om at han testede Ricki von Opel's F1 racer, i de tidlige 70'ere.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Møller

Dato : 05-11-06 20:16

> Jeg vidste ikke at det var Danfoss der var involveret, men har da hørt
> historien om at han testede Ricki von Opel's F1 racer, i de tidlige
70'ere.

Måske Tom kan uddybe, ellers vil jeg spørge Ole ved næste arrangement.

Jo han fortalte også om det lille arrangement på Knutstorp, hvor han var
"konsulent" vi havde ellers regnet med, at han skulle ud og køre i sin lille
racer, der var for øvrigt en del af de gamle samlet, som var begyndt på
Roskilde Ring, hvoraf nogle nu er begyndt på Historisk Race, var bonden fra
Møgeltønder ikke også derovre . Hvad med Thomas Mullin i Opel Lotus, den er
gul, så den er let genkendelig.

Du kan nok finde resultaterne her, hvis du da ikke har dem i forvejen:
http://www.ask-online.dk/view.asp?artikelid=207

Jeg nåede ikke op til Saab Keld auktionen, for så kunne man måske havde
reddet sig en SAAB-baneracer og komme igang igen

Møller

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 07-11-06 17:41

Møller wrote:

> Jo han fortalte også om det lille arrangement på Knutstorp, hvor han
> var "konsulent" vi havde ellers regnet med, at han skulle ud og køre
> i sin lille racer,

Jamen han var da også ude at køre og fik en 1. og en 3. plads i de 2 løb,
det var da ganske pænt.

> [...]
> Race, var bonden fra Møgeltønder ikke også derovre . Hvad med Thomas
> Mullin i Opel Lotus, den er gul, så den er let genkendelig.

Jo jo, Mullin var der (det var ham jeg var med derovre )
Han kørte dog ikke selv i den weekend.

> Du kan nok finde resultaterne her, hvis du da ikke har dem i forvejen:
> http://www.ask-online.dk/view.asp?artikelid=207

Det er ikke samme dato, som jeg var derovre, jeg var der den 15/10.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : MikLarsen@gmail.com

Dato : 04-11-06 11:53

Per Beer Hansen skrev:

> [...]
> Men hvad synes i andre, er det en okay tone/stemning der hersker herinde nu

Det er vist ikke kun i denne gruppe at stemningen er ved at dø. Der er
også andre tidligere meget aktive grupper som næsten ligger øde hen.

Men mon ikke også mange er ved at være trætte af at gentage sig
selv? Det er jo dybest set de samme debatter som hele tiden er i gang.
f.eks. Vinterdæk hvilke og hvornår? er de nødvendige? Eller brok
over folk som køre med tågelygter tændt, folk som kører for
stærkt, folk som ikke trækker ind til højre osv.osv.

Dem som har været med i lang tid, kender jo efterhånden hinandens
meninger, så det er jo ikke fordi der bliver tilført særligt meget
nyt.

Måske også bare tiderne har ændret sig, personligt har jeg da ikke
længere den tid som jeg havde for bare 1½ år siden, nu er jeg ikke
single mere og derfor er der andre ting som tager min tid nu.

Mikael

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 05-11-06 09:05

MikLarsen@gmail.com wrote:

> Måske også bare tiderne har ændret sig, personligt har jeg da ikke
> længere den tid som jeg havde for bare 1½ år siden, nu er jeg ikke
> single mere og derfor er der andre ting som tager min tid nu.

Jeps, tiderne har helt sikkert ændret sig, det ses jo desværre også i
samfundet til dagligt.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : John Sahl

Dato : 04-11-06 11:53

Per Beer Hansen wrote:
> Men hvad synes i andre, er det en okay tone/stemning der hersker
> herinde nu ?

Jeg kommer så lidt her inde for tiden at jeg faktisk slet ikke havde lagt
mærke til det. Jeg læser kun det af interesse, og springer resten over.

--
John Sahl

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 05-11-06 09:04

John Sahl wrote:

> Jeg kommer så lidt her inde for tiden at jeg faktisk slet ikke havde
> lagt mærke til det. Jeg læser kun det af interesse, og springer
> resten over.

Det samme gør jeg, men alligevel rammer man (jeg) ind i en del
mudderkastningstråde.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Brian

Dato : 04-11-06 15:23

Per Beer Hansen wrote:

> Personligt har jeg fuldstændigt mistet lysten til at deltage og synes
> det er synd, at en ellers så velfungerende gruppe skal ødelægges på
> den måde.

Jeg tror jeg har fulgt med i 3-4 år, og tonen har da helt klart ændret sig.

> Men hvad synes i andre, er det en okay tone/stemning der hersker
> herinde nu ?

Det er vel den tone flertallet af skribenterne vil have, må man gå ud fra

Det største problem synes jeg er, at man ikke kan gå ind i en diskussion ude
at gennemtjekke sit indlæg flere gange, for at se efter om noget i indlægget
kan drejes et helt 3. sted hen... det synes jeg sker alt for ofte. Når det
sker, ændrer tonen sig lynhurtigt, og det går over i personfnidder.

Som jeg har skrevet før - folk "glemmer" at det altså er et rigtigt menneske
de snakker/skriver med, og ikke bare en genstand på den anden side af
skærmen.

/Brian

Fra : Rune Larsen

Dato : 04-11-06 15:49

Brian wrote:
> Som jeg har skrevet før - folk "glemmer" at det altså er et rigtigt menneske
> de snakker/skriver med, og ikke bare en genstand på den anden side af
> skærmen.

Det har du ret i, og det gælder iøvrigt også personen bag bilruden ude
på vejene.

Det positive i gruppens udvikling er at man ikke længere behøver kende
hinanden personligt for at deltage i de mange gode debatter. Men det er
desværre nok på bekostning af "søndagshyggestemningen".

Mvh Rune

Honda Civic 1998
333.333 km, MB3, D15Z8

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 04-11-06 16:24

Rune Larsen formulated on lørdag :

> Det har du ret i, og det gælder iøvrigt også personen bag bilruden ude
> på vejene.

Det er ikke længe siden jeg sad i en bilkø og funderede over hvor nemt
det var at skælde ud på de andre biler. Når man bare ser dem som andre
biler og ikke andre mennesker bliver det meget nemt at svine dem til og
brokke sig over deres kørsel (som man så bagefter selv kopierer...).

> Det positive i gruppens udvikling er at man ikke længere behøver kende
> hinanden personligt for at deltage i de mange gode debatter. Men det er
> desværre nok på bekostning af "søndagshyggestemningen".

Desværre ja.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 05-11-06 09:16

Rune Larsen wrote:

> Det positive i gruppens udvikling er at man ikke længere behøver kende
> hinanden personligt for at deltage i de mange gode debatter.

Selvfølgeligt hjælper det at kende hinanden personligt, men jeg synes ikke
det har været et problem herinde. Alle (nye som gamle) har da altid været
velkomne til at deltage og har også gjort det IMO.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 05-11-06 09:03

Brian wrote:

> Jeg tror jeg har fulgt med i 3-4 år, og tonen har da helt klart
> ændret sig.

Ja temmeligt meget endda

> [...]
> Som jeg har skrevet før - folk "glemmer" at det altså er et rigtigt
> menneske de snakker/skriver med, og ikke bare en genstand på den

Ja det er måske netop dét, som er det reele problem ?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Mogens...

Dato : 04-11-06 17:08

> [...]
> Én ting er at man er uenige med andre, men behøver man at havne på
> børnehavestadiet i sine diskutioner af den grund ?

I princippet er denne gruppe blot et spejlbillede af samfundet
anno 2006 - tonen er blevet hårdere. Prøv blot at spørge folk
i et call-center...

> [...]
> ikke engang at læse her mere, når man bare ser diverse skribenter hælde
> den ene pose lort ud over den anden i både tide og utide, blot fordi man

Måske lægger du for meget i det - ordvalget...

> Personligt har jeg fuldstændigt mistet lysten til at deltage og synes det
> er synd, at en ellers så velfungerende gruppe skal ødelægges på den måde.

Kimen blev lagt for noget tid siden, hvor 3 - 4 mand brokkede sig, og nu har
vi balladen

> Men hvad synes i andre, er det en okay tone/stemning der hersker herinde
> nu?

Nøh, man sorterer vel lidt i stoffet og læser nok generelt noget mindre
end tidligere, hvor man ikke ønskede at miste een linie. Der er nogle
emner og skribenter, jeg helt springer over. For mig peronligt er det
blot tidsfordriv omkring et emne, jeg kan lide - biler....

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 05-11-06 09:02

Mogens... wrote:

> I princippet er denne gruppe blot et spejlbillede af samfundet
> anno 2006 - tonen er blevet hårdere. Prøv blot at spørge folk
> i et call-center...

Det har du (desværre) nok ret i.

> Måske lægger du for meget i det - ordvalget...

Ja måske, synes bare ikke at det klæder nogen som helst, med alt den
personlige mudderkastning der efterhånden forekommer herinde.

> Nøh, man sorterer vel lidt i stoffet og læser nok generelt noget
> mindre end tidligere, hvor man ikke ønskede at miste een linie.

Sådan havde jeg det også tidligere og det er det jeg savner.
Gruppen er dog vokset meget siden og det er umuligt at nå alle indlæg.

> Der er nogle
> emner og skribenter, jeg helt springer over. For mig peronligt er det
> blot tidsfordriv omkring et emne, jeg kan lide - biler....

Jeg har også en livslang interesse for biler, men det bliver så bare ikke
herinde den skal udfoldes så meget mere.
Desværre.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-11-06 09:18

Per Beer Hansen skriver:

> Jeg har også en livslang interesse for biler, men det bliver så bare ikke
> herinde den skal udfoldes så meget mere.
> Desværre.

Tjah, ved at du evt kvitter gruppen gør du det blot værre for os andre,
så "tak"

Hold humøret højt og fortsæt her, måske vi sammen kan vende stemningen ?

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 05-11-06 09:25

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Tjah, ved at du evt kvitter gruppen gør du det blot værre for os
> andre, så "tak"
>
> Hold humøret højt og fortsæt her, måske vi sammen kan vende
> stemningen ?

Man kan jo nok ikke bare sådan lige tage "en kold tyrker" og forlade det
synkende skib fra den ene dag til den anden, så det bliver nok til lidt
smugkiggeri fra min side

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Mogens...

Dato : 05-11-06 09:30

> Man kan jo nok ikke bare sådan lige tage "en kold tyrker" og forlade det
> synkende skib fra den ene dag til den anden

Nej, dét er der talrige eksempler på (Folmer f.eks.).
Jan W holder tilsyneladende til "tyrkeren", selvom han sikkert
læser med "over skulderen"

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-11-06 09:31

Per Beer Hansen skriver:

> Man kan jo nok ikke bare sådan lige tage "en kold tyrker" og forlade det
> synkende skib fra den ene dag til den anden, så det bliver nok til lidt
> smugkiggeri fra min side

Du har kraftpetervæletme mig bare at blive ved, eller skifter jeg dit
værktøj ud med tommes størrelselser....

Fra : Ukendt

Dato : 04-11-06 19:41

> [...]
> Men hvad synes i andre, er det en okay tone/stemning der hersker herinde

Jeg bruger heller ikke så meget tid her mere som før. Ikke at "vi" ikke for
år siden også havde disse diskussioner om hvem der var mest idiot og lign.
men jeg synes det er ved at blive lidt for meget nu.
Jeg får heller ikke læst ret meget i de lange tråde mere, jeg synes de kører
for langt ud i enten skulderklapperi eller skænderi. De faglige og saglig
argumenter er det ofte småt med.
Men hvad sådan er det nu engang, gruppen er resultatet af os alles indlæg og
kan man ikke lide det kan man jo blive væk Min interesse for biler er
stadig den samme, men jeg gider ikke deltage så meget mere som før.
Jeg savner også indlæg fra andre med en reel nyhedsværdi. Nu kan man have
store bilarrangementer rundt om i landet og ikke en k*ft gider skrive lidt
om det her. Så hellere diskutere om korrekt lygteføring og dæk selv om det
alligevel ikke får nogen til at opføre sig anderledes.

Nå, jeg må hellere tage en tudekiks

--
Tom

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-11-06 19:47

Tom skriver:

> Nå, jeg må hellere tage en tudekiks

Velbekomme

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 05-11-06 08:59

Tom wrote:

> Jeg bruger heller ikke så meget tid her mere som før. Ikke at "vi"
> ikke for år siden også havde disse diskussioner om hvem der var mest
> idiot og lign. men jeg synes det er ved at blive lidt for meget nu.

Ja det er ligesom at folk overreagerer meget hurtigere nu end tidligere.

> [...]
> indlæg og kan man ikke lide det kan man jo blive væk Min
> interesse for biler er stadig den samme, men jeg gider ikke deltage

Jeg har det på samme måde.
Bare synd for en så ellers velfungerende gruppe
Men det er vel bare tiderne der skifter.

Gem en til mig

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 05-11-06 11:37

Per Beer Hansen skrev:
> Efter at have deltaget i denne gruppe i nogle år efterhånden, så er jeg
> begyndt at savne den gode stemning, som netop fik mig til at bruge gruppen i
> første omgang.

Du har ganske ret Per. Tilbage i 1999 da jeg fandt denne gruppe var det
også den gode stemning og de mange indlæg som gjorde at jeg hang ved.

Det seneste par år synes jeg at stemningen er vendt til de næsten
utålelige. Og hvad værre er det synes som om den kedelige udvikling
accelerer.

> Personligt har jeg fuldstændigt mistet lysten til at deltage og synes det er
> synd, at en ellers så velfungerende gruppe skal ødelægges på den måde.

Jeg har det på samme måde og kan simpelthen ikke huske hvornår jeg sidst
gad poste noget her i gruppen.

For bare 4-5 år siden kunne jeg bruge det meste af en aften med at læse
og skrive indlæg herinde. I dag varer mine besøg her i gruppen meget
sjældent over 5 min og hvis jeg skal være ærlig så er det vist mest
vanen og ærgelse over at den ubehagelige tone har ødelagt gruppen som
gør at jeg stadig kigger forbi.

Måske jeg skulle slette gruppen helt i min abonnementliste og glemme alt
om den!

Mvh
Claus

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 07-11-06 17:34

Claus Nygaard-Pedersen wrote:

> [...]
> Det seneste par år synes jeg at stemningen er vendt til de næsten
> utålelige. Og hvad værre er det synes som om den kedelige udvikling

Ja det bliver (desværre) være og være

> [...]
> mest vanen og ærgelse over at den ubehagelige tone har ødelagt
> gruppen som gør at jeg stadig kigger forbi.

Du er ikke den eneste der har det sådan.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 05-11-06 12:42

Per Beer Hansen skrev:

> Men hvad synes i andre, er det en okay tone/stemning der hersker
> herinde nu ?

Er her kun sporadisk nu grundet giftermål og en bil som jeg ikke laver selv
længere men har folk til , men da jeg begyndte herinde for x antal år
siden var der osse folk der hakkede på hinanden ( læs: på *mig* !), så måske
er det osse et spørgsmål om at græsset var grønnere i gamle dage

De der %?!? folk der råwer op er nok - som andre skriver - født af tiden -
men så lærer vi andre jo tolerance, ik? - Det er en kunst ikke at svine
andre til når man selv får et møgfald

Du har altid selv været god til at holde en sober tone, og bliver måske mere
påvirket af en negativ holdning fra dem du skriver med en nogen af os andre
gør!?

Endelig tror jeg osse der kommer en vis mættelse generelt af usenet -
ligesom af lagkager (skrev jeg virkelig dét?) - og samtidig er Den Gamle
Garde tm. her inde jo gledet mere og mere fra hinanden, vil jeg mene - dét
er jo hvad der sker; man får osse andre interesser.

Var lige inde på kandu de sidste par dage og dér er der en god tone - men
osse dér berettes der om mobberier.

PS: Når jeg læser i grupperne bruger jeg OE - og er der en skribent der er
helt "far out" markerer jeg ham med lilla; er der én der er behagelig at
høre på markerer jeg ham med blåt - så får jeg ikke et chock når jeg åbner
et indlæg

Gæt selv hvilken farve *dine* indlæg har!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Møller

Dato : 05-11-06 19:54

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> wrote in message

( læs: på *mig* !), så måske > er det osse et spørgsmål om at græsset var
grønnere i gamle dage

Hvor synd for dig jeg tror, at du selv ar ude om det

Jeg har da også fået lidt "tæv" ind i mellem, og det har da været
fuldstændig uretfærdigt.

> [...]
> høre på markerer jeg ham med blåt - så får jeg ikke et chock når jeg åbner

Jeg er ikke farvede i mine indlæg, men du har måske farvelagt mig.
Mojn på Braue land
En der også er fra den kristne side modsat Tom på Als, den hedning

Møller

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 05-11-06 19:57

Møller skrev:

> Hvor synd for dig jeg tror, at du selv ar ude om det

> Jeg har da også fået lidt "tæv" ind i mellem, og det har da været
> fuldstændig uretfærdigt.

Nej, dét synes jeg ikke!

> Jeg er ikke farvede i mine indlæg, men du har måske farvelagt mig.

Jepz!

> Mojn på Braue land
> En der også er fra den kristne side modsat Tom på Als, den hedning

Han er vantro!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Møller

Dato : 05-11-06 20:19

> Han er vantro!

Også i den grad, at det foreviget
Møller

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 05-11-06 22:02

Møller skrev:

> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> wrote in message

> Også i den grad, at det foreviget

Hæ hæ LOL
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 07-11-06 17:37

Hans Paulin (6310) wrote:

> [...]
> tiden - men så lærer vi andre jo tolerance, ik? - Det er en kunst
> ikke at svine andre til når man selv får et møgfald

Ja det er jo det, men man (jeg) bliver godt nok træt af at læse alle de
møgfald

> Du har altid selv været god til at holde en sober tone, og bliver
> måske mere påvirket af en negativ holdning fra dem du skriver med en
> nogen af os andre gør!?

Ja jeg har altid været sådan en sød dreng, det sagde min mor også altid

> [...]
> behagelig at høre på markerer jeg ham med blåt - så får jeg ikke et
> chock når jeg åbner et indlæg
>
> Gæt selv hvilken farve *dine* indlæg har!

Øhh, lyserød ?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 07-11-06 18:26

Per Beer Hansen skrev:

> Ja det er jo det, men man (jeg) bliver godt nok træt af at læse alle
> de møgfald

Gør jeg osse - har lige kommenteret et indlæg i dk.teknik.telefoni.mobil,
hvor en person for måske 10. gang nedværdiger en bestemt anden.

Jeg spurgte ham hvorfor han altid skal svine den pågældende til.

En anden skribent forklarede at dét var fordi at "den pågældende altid
svarede i øst og i vest - og ikke læste indlæggene igennem før han svarede
på dem"

Jamen, dét er da klart: spark ham i hovedet så!

> Ja jeg har altid været sådan en sød dreng, det sagde min mor også
> altid

"Mor er den bedste i Verden"

> Øhh, lyserød ?

Måske skulle jeg overveje det, min ven!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Niels Pein

Dato : 05-11-06 18:35

Hvis det er så galt (jeg læser laaangtfra alt her), var det så ikke en ide
at arrangere et møde på een eller anden måde?
En julefrokost eller en anden form for fest. Måske er der en af de faste
"postere" der er med i en klub hvor klubhuset kan anvendes.

Det er selvfølgelig langt fra alle der kan deltage, men det er heller ikke
nødvendigt. Jeg har været med til noget lignende i en anden gruppe, og det
fungerede fint.

For at sammenligne med tonen i trafikken; hvis man er anonym i sin bil, og
de andre bare er 'objekter', så er det let at blinke og dytte og måske give
fingeren, for at vise sin utilfredshed med en andens kørsel.
For få år siden flyttede jeg fra Ølstykke til Ulstrup (Midtjylland). Ulstrup
er en lille by, så der er en ret god chance for, at en eller anden bilist
man møder, faktisk er en man kender. Måske ham den flinke kollega fra
kontoret ved siden af. Så tænker man sig lige om en ekstra gang inden man
dytter fordi ham foran viser fra lidt for sent.
Så selvom det ikke burde være sådan, så har det faktisk ændret min
trafikkultur, at jeg ved at mange af mine medtrafikanter er nogle jeg kender
personligt, og at jeg ikke sådan lige på afstand kan se hvem der er hvem.

Det samme på nettet. Hvis man ved at mange af de der sidder og læser med, er
nogle flinke mennesker man har været sammen med til et par julefrokoster og
lignende, så skriver man ikke hvad som helst.
--
Mvh.
Niels Pein

Fra : Mogens...

Dato : 05-11-06 18:38

"Niels Pein" <fornavn@efternavn.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis det er så galt (jeg læser laaangtfra alt her), var det så ikke en ide
> at arrangere et møde på een eller anden måde?

Jep - er sket talrige gange (gokart arrangemneter, Biler i Bella osv.)
Men folk gider ikke deltage mere, kan man mærke...

Fra : Uffe Ravn

Dato : 05-11-06 21:52

Mogens... wrote:

> Jep - er sket talrige gange (gokart arrangemneter, Biler i Bella osv.)
> Men folk gider ikke deltage mere, kan man mærke...

Men ikke desto mindre havde de der dukkede op til Biler i Bella en gevaldig
hyggelig dag, i godt selvskab!

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Mogens...

Dato : 05-11-06 21:59

> Men ikke desto mindre havde de der dukkede op til Biler i Bella en
> gevaldig
> hyggelig dag, i godt selvskab!

Ja da - Biler i Bella arrangementerne, der er gjort via denne gruppe,
har været fede. Synd at antallet af deltagere er faldet gennem årene.
Også turene til KTI eller go-cart i Sønderjylland inkl. grillaften hos
Hans var en stor succes !

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 06-11-06 03:54

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
> "Niels Pein" <fornavn@efternavn.dk> skrev i en meddelelse

> Jep - er sket talrige gange (gokart arrangemneter, Biler i Bella osv.)
> Men folk gider ikke deltage mere, kan man mærke...
Jeg kan kun tale for mig selv men jeg *vil* gerne deltage og har utallige
gange efterhånden sidddet og sparket mig selv over benet fordi jeg ikke har
kunnet på det tidspunkt hvor arrangementet løb af stablen - primært på grund
af skæve arbejdstider på de fridage I andre (de fleste) har.
Jeg synes nu generelt ikke det er så slemt i de tråde jeg deltager i.
Måske er det også fordi mit indre filter hurtigt lukker af for de tråde hvor
det kører af sporet.
Har flere gange meningsmæssigt været på kant med nogen, men vi har altid
holdt en sober tone selv om vi har været ret uenige og så er det jo en
fornøjelse at diskutere.
Den mulighed håber jeg sandt for dyden vi kan bevare her i gruppen. Så må
dem der råber "tåbe" og deslige bare fryses ud. Sådan er det vel også i
livet store sandkasse. Dem vi ikke vil lege med vender vi ryggen til.

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved - og glad bruger af gruppen.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 06-11-06 10:20

Ole Gaarde Kristensen skrev:

> [...]
> fordi jeg ikke har kunnet på det tidspunkt hvor arrangementet løb af
> stablen - primært på grund af skæve arbejdstider på de fridage I

Samme hér - arbejder i weekenden.
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-11-06 06:21

"Mogens..." skriver:

> Jep - er sket talrige gange (gokart arrangemneter, Biler i Bella osv.)
> Men folk gider ikke deltage mere, kan man mærke...

Et par stykker af os har en familie og en hobby der er vægtet højere end
biler

Fra : Mogens...

Dato : 06-11-06 18:10

> Et par stykker af os har en familie og en hobby der er vægtet højere end
> biler

Tag dem blot med

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-11-06 18:20

"Mogens..." skriver:

> Tag dem blot med

Du ville sku glo lidt, hvis jeg kom anstigende med 1 km modeltogsskinner

Fra : Mogens...

Dato : 06-11-06 18:26

> Du ville sku glo lidt, hvis jeg kom anstigende med 1 km modeltogsskinner

Jep - det gælder kun familien. Toget ka' du smide af helvede til

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-11-06 18:27

"Mogens..." skriver:

> Jep - det gælder kun familien. Toget ka' du smide af helvede til

Hmm, måske du skulle lære lidt om, hvilken rækkfølge de blev prioriteret
i (konen læser _ikke_ med her

Fra : Mogens...

Dato : 06-11-06 19:15

> Hmm, måske du skulle lære lidt om, hvilken rækkfølge de blev prioriteret
> i (konen læser _ikke_ med her

Yes, det er jeg slet ikke i tvivl om

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-11-06 18:46

Niels Pein skriver:

> For få år siden flyttede jeg fra Ølstykke til Ulstrup (Midtjylland).

Jeg skal nok dytte og give dig fingeren næste gang jeg kommer forbi
Ulstrup og møder en Chevrolet Nubira 1.8 CDX

Klaus (Hjemmehørende i storbyen Hammel)
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 07-11-06 17:43

Niels Pein wrote:
> Hvis det er så galt (jeg læser laaangtfra alt her), var det så ikke
> en ide at arrangere et møde på een eller anden måde?

Som andre også allerede har skrevet, så er det sket nogle gange og med
godt/hyggeligt resultat.

En god pointe

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Mogens...

Dato : 05-11-06 18:46

> Men hvad synes i andre, er det en okay tone/stemning der hersker herinde
> nu ?

Bunden er nået i dagens tråd om drømmebilen, hvor en klassiker
af dimensioner hånes og dadles af flere skribenter, der giver udtryk
for ikke at vide en pind om bilens fantastiske historie. Ynkeligt IMO

Fra : TDN

Dato : 05-11-06 20:12

> [...]
> af dimensioner hånes og dadles af flere skribenter, der giver udtryk
> for ikke at vide en pind om bilens fantastiske historie. Ynkeligt IMO

Tja, men når man lufter hvad man mener er ens drømmebil er det vel for at få
kommentarer. For nogle er en Sierra med en stor turbo uendelig ligegyldig
uanset om den kan køre stærkt og har vundet nogle løb (har den det?) Det er
da fint at det er Mortens drøm, men at ophøje en gammel Sierra til noget
helligt der ikke må skændes er da langt ude i hampen. Jeg vil dog ikke kalde
den en spand, så meget respekt har jeg da, men en ironisk bemærkning
fortryder jeg ikke.

Mvh
Thomas

Fra : Mogens...

Dato : 05-11-06 20:48

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> det?) Det er da fint at det er Mortens drøm, men at ophøje en gammel
> Sierra til noget helligt der ikke må skændes er da langt ude i hampen.

Den hedder Sierra af homologeringshensyn - bilen har i princippet meget
lidt med en Sierra 1,6 at gøre. Modellen har vundet alt, hvad der er værd
at vinde på racerbanerne og er blevet kult.

Cosworth er kult for os, der kan huske tilbage i tiden - eller interesserer
os lidt
de store momenter i tiden, der svandt. Man må gerne erindre den slags, og
for
mig er det sgu helt fint, at nogen har så stor en interesse, at de holder
den slags
kørende !

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-11-06 20:17

"Mogens..." skriver:

> Bunden er nået i dagens tråd om drømmebilen, hvor en klassiker
> af dimensioner hånes og dadles af flere skribenter, der giver udtryk
> for ikke at vide en pind om bilens fantastiske historie. Ynkeligt IMO

Sierra en klassiker af dimensioner....

Næste gang der er nogen der skriver noget hånligt om en Golf 1, så husk
at dømme det "bunden er nået"

Personligt syntes jeg det er fint at der er nogle der drømmer om en
500+HK's Sierra. Måske der var kommet andre reaktioner, hvis historien
blev fortalt samtidig med ?

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 07-11-06 17:43

Mogens... wrote:

> Bunden er nået i dagens tråd om drømmebilen, hvor en klassiker
> af dimensioner hånes og dadles af flere skribenter, der giver udtryk
> for ikke at vide en pind om bilens fantastiske historie. Ynkeligt IMO

Har ikke læst den og gider heller ikke

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ole Thomsen

Dato : 08-11-06 19:24

"Mogens..." <no@reply.dk> wrote in message

> Bunden er nået i dagens tråd om drømmebilen, hvor en klassiker
> af dimensioner hånes og dadles af flere skribenter, der giver udtryk
> for ikke at vide en pind om bilens fantastiske historie. Ynkeligt IMO

Ja jeg læser tråden diametralt modsat, og er kun enig i at der ikke er langt
til den ynkelige bund.

Sådan er der så meget

Ole Thomsen

Fra : Karsten Loft

Dato : 08-11-06 20:03

> Ja jeg læser tråden diametralt modsat, og er kun enig i at der ikke er
> langt til den ynkelige bund.

I grunden mærkeligt at der kan være så stor forskel på hvad man kalder
ordentlig opførsel. Jeg tror de fleste opleve M. Lorensens opkast lige som
dig, Ole.

Mogens støtte må man undre sig over - men det er nok kaffeklubben som man
snakker om herinde.

--
Karsten Loft

Fra : Mogens...

Dato : 08-11-06 20:18

"Karsten Loft" <KL2001@nomail.com> skrev i en meddelelse

> Mogens støtte må man undre sig over - men det er nok kaffeklubben som man
> snakker om herinde.

Kaffeklub? - jeg er sgu ikke i nogen kaffeklub med Morten.
Jeg ved blot, hvad han taler om - det er forskellen.

Hvad har du haft af biler - jeg vli gerne ha' listen at se.

Fra : Karsten Loft

Dato : 08-11-06 20:31

> Kaffeklub? - jeg er sgu ikke i nogen kaffeklub med Morten.
> Jeg ved blot, hvad han taler om - det er forskellen.
>
> Hvad har du haft af biler - jeg vli gerne ha' listen at se.
Hvorfor det?

Karsten Loft

Fra : Mogens...

Dato : 08-11-06 21:02

> Hvorfor det?

For at vurdere din evne til at sætte dig ind i, hvad der tales om.
Et er at vide "det hele" teoretisk - noget helt andet er at have
følt det på kroppen. Når vi nu er dér...

Fra : Karsten Loft

Dato : 08-11-06 21:08

> [...]
> Et er at vide "det hele" teoretisk - noget helt andet er at have
> følt det på kroppen. Når vi nu er dér...
Det handler om opførsel og ikke om biler. Har du ikke forstået det?
--
Karsten Loft

Fra : Mogens...

Dato : 08-11-06 21:09

> Det handler om opførsel og ikke om biler. Har du ikke forstået det?

Så det må vi ikke vide...

Du smider mig i en bås, jeg ikke er medlem af - det handler det
også om. Og det har jeg frostået, at du ikke forstår...

Fra : Karsten Loft

Dato : 08-11-06 21:18

> Så det må vi ikke vide...

Jeg har ingen bil, og jeg har aldrig haft det. Er du så glad..?
> Du smider mig i en bås, jeg ikke er medlem af - det handler det
> også om. Og det har jeg frostået, at du ikke forstår...

Sådan opfattede jeg det du skrev.
--
Karsten Loft

Fra : Mogens...

Dato : 08-11-06 21:22

"Karsten Loft" <KL2001@nomail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har ingen bil, og jeg har aldrig haft det. Er du så glad..?

Jeg er da i alt fald "opklaret"

> Sådan opfattede jeg det du skrev.

Nej, dét kan jeg forstå, at du ikke opfattede. Jeg skrev
"...en klassiker af dimensioner hånes og dadles af flere skribenter,
der giver udtryk for ikke at vide en pind om bilens fantastiske hi-
storie..."

Hvis man blot ved en anelse om biler, er man helt klar over, at
en Sierra Cosworth ikke er fyldt med T Hansen gejl, men den
ægte vare - banevogn eller RS500. Det er derfor helt ude i ham-
pen dels at hænge Mortens liebhavervogn ud og dels at kalde
mig en medløber grundet kaffeklub.

Det håber jeg ikke blot, at du forstår, men også fatter !

Fra : Møller

Dato : 08-11-06 23:09

> "Karsten Loft" <KL2001@nomail.com> skrev i en meddelelse
>
> Det håber jeg ikke blot, at du forstår, men også fatter !

Det er nok den gode gamle: "han kan læse hvad du skriver, men han fatter
ikke hvad der står"
Her tror jeg at KL har et problem

org: "ja, jeg kan høre hvad du siger, men jeg forstår det ikke".

Hvem f.... var kaffeklubben? Og var det ikke for at den og ligesindede kunne
bestå, at dk.teknik.bil opstod.

Og som en klog mand engang sagde, "folk uden humoristisk sans er selvskrevet
til invalidepension", men ind i mellem synes ser dukker for mange af slagsen
op. Så det bliver nok for dyrt for samfundet
Ironi og sarkasme er også uden for deres fatteevne. FVMD

Møller.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 09-11-06 13:49

> [...]
> dig, Ole.
>
> Mogens støtte må man undre sig over - men det er nok kaffeklubben som man

Jeg tror selv at det handler om forskellige opfattelser af hvad en bil
egentlig er.

Er den:
1: Transportmiddel, til transport fra A til B.
2: Køretøj, noget du 'tager på' for at nyde.

Derudover findes der selvfølgelig alle 'gyldne-mellemveje'.
NB: Der er i ovenstående set helt bort fra udseende.

--
mvh Uffe
Nu med 'deo

Fra : Mogens...

Dato : 09-11-06 14:21

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> 2: Køretøj, noget du 'tager på' for at nyde.
> Derudover findes der selvfølgelig alle 'gyldne-mellemveje'.

Jeg kender jo til sån een mere end de fleste, der blot har en
akademisk tilgang til emnet, Uffe. Såh det !

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 09-11-06 14:44

> Jeg kender jo til sån een mere end de fleste, der blot har en
> akademisk tilgang til emnet, Uffe. Såh det !

Som listen af dine biler jo blot underbygger

Der findes jo flere tilgangsvinkler til emnet biler.
Vil vurdere din til at komme i følgende rækkefølge:
1: Teknik
2: Udførelse
3: Design
4: Mærke

Er jeg mon helt galt på den?

Men andre kan jo have en stor interresse i biler, uden at gå op i det
tekniske.
Derfor er det jo nok at vi oplever de store diskussioner herinde.
Folk er jo ligeså forskellige herinde, som ude i resten af verden

--
mvh Uffe
Nu med 'deo

Fra : Mogens...

Dato : 09-11-06 18:39

> Som listen af dine biler jo blot underbygger

Fiat 127, VW type 1, Fiat Uno osv.

> Der findes jo flere tilgangsvinkler til emnet biler.
> Vil vurdere din til at komme i følgende rækkefølge:
> [...]

Næh, dét tror jeg såmænd ikke. Nu kan jeg ikke helt vurdere
pkt. 2 - hvad der ligger bag...

> [...]
> Derfor er det jo nok at vi oplever de store diskussioner herinde.
> Folk er jo ligeså forskellige herinde, som ude i resten af verden

Jow jow, men de fleste bilinteresserede dadler sjældent topmodllerne
uanset om det er på det tekniske, æstetiske eller dirvers feeling-området

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 09-11-06 22:47

> Fiat 127, VW type 1, Fiat Uno osv.

Alting skal jo starte et eller andet sted.

> Næh, dét tror jeg såmænd ikke. Nu kan jeg ikke helt vurdere
> pkt. 2 - hvad der ligger bag...

Teknisk er feks en Wankel motor helt i top.
Men jeg tror ikke du ville købe en bil med den.
Udførelsen er ikke solid nok.

> Jow jow, men de fleste bilinteresserede dadler sjældent topmodllerne
> uanset om det er på det tekniske, æstetiske eller dirvers feeling-området

Hvis de kun betragter bilen som transportmiddel?
Så tror jeg de kan finde på at sige hvad som helst

Jeg glemte helt at få Drivers-Feeling ind på listen,
tror den ville være nummer 2.

--
mvh Uffe
Nu med 'deo

Fra : Mogens...

Dato : 09-11-06 23:25

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvis de kun betragter bilen som transportmiddel?
> Så tror jeg de kan finde på at sige hvad som helst

OK, er der nogen, der blot gør det - hér? :)

> Jeg glemte helt at få Drivers-Feeling ind på listen,
> tror den ville være nummer 2.

LOL - de gamle dage er kommet tilbage til gruppen

Fra : Mogens...

Dato : 06-11-06 23:18

> Efter at have deltaget i denne gruppe i nogle år efterhånden, så er jeg
> begyndt at savne den gode stemning, som netop fik mig til at bruge gruppen
> i første omgang.

Så gør en indsats for at få den vendt

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 07-11-06 17:44

Mogens... wrote:
> "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en
> meddelelse news:AgZ2h.16$%M7.4@news.get2net.dk...

> Så gør en indsats for at få den vendt

Ja tak, men hvordan ?
Personligt har jeg altid talt/skrevet pænt til andre, mere kan jeg vel ikke
gøre ?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Møller

Dato : 08-11-06 23:33

> Ja tak, men hvordan ?
> Personligt har jeg altid talt/skrevet pænt til andre, mere kan jeg vel
ikke
> gøre ?

Det er umulig, hvis modtager ikke er motiveret, men kun søger en anledning
til at komme med egen kommentarer, og nogle er så fattige i ånden, at de kun
kan hævde sig ved at nedgøre andre.

Det er godt, at vi har dk.fritid.bil, hvor vi kan komme med alle ak´lags
synspunkter blot der tangerer bil, bilisme, chauffør bilejer eller lignende,
alle der har et teknisk sp. bør jo i følge den fundats en vis person i sin
tid opfandt holde sig til dk.teknik.bil, men personlig er jeg normalt
ligeglad, kan jeg komme med teknisk hjælp gør jeg det, og falder jeg over
for meget"tror jeg nok" "har jeg hørt" "plejer at virke" så kan der ind i
mellem være at jeg prøver at korrigere, med hvad deraf følger,
Hvis alle var lige så teknisk velfunderet og saglig som axelbo (Alex
Christensen ) så var mange godt hjulpne.
Hvis alle havde en viden om motorsport og var villig til at give den fra sig
som PBH så var mange godt hjulpne
Eller Folmers ironi og distance.
Blot for at nævne nole få, de andre er ikke nævn men heller ikke glemt
Og sådan kunne jeg fremhæve nogle der er med til at jeg stadig gider være
her i forummet

Engang kunne man slippe godt af sted med at byde et par gummibamser og en
pose kørneprikker for et fejlanbragt salgsemne og. lign. men det var venligt
ment, og oftest fulgt op af fakta og hjælpsomhed, der er langt mellem
snapsene nu, og de begavede skribenter er forsvundet, så I kan regne ud, at
jeg ikke er blandt dem, men jeg har da ind i mellem, når jeg synes, at der
er for meget blålys og personangreb lukket for posen i kortere eller længere
tid.

Er der ingen der tænker på, at de der har et seriøst problem, teknisk eller
bare al almindelighed bliver skræmt væk.

Jeg kan ikke lade være med at tænke på, at det i disse dage, er 5 år siden ,
at Boogyman skuttede med at skrive i gruppen, mindesiden er vist lukket.

Møller

Fra : N/A

Dato : 07-11-06 17:34

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 07-11-06 17:34

Morten Lorenzen wrote:

> Nej! Vi(jeg) vil have den gamle stemning tilbage fra foråret 2002
> hvor man blev kvalt i mange hundrede dejlige, sjove, underfundige og
> godt og grundigt trevlige indlæg på én dag :)

Ja det vil jeg også, men hvordan ?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Hr. Jensen

Dato : 07-11-06 19:07

Den Tue, 7 Nov 2006 17:34:05 +0100 sendte "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> følgende røgsignaler:

>Ja det vil jeg også, men hvordan ?

Elementært, min kære Watson, dræb alle dem du ikke kan lide

Alternativ: Opret en webbaseret "kaffeklub" for de specielt udvalgte
f.eks Groupcare.dk hvor de enkelte medlemmer skal godkendes af
gruppeadministratoren inden de lukkes ind i varmen.

Ulempe: Kun VIP-medlemmer kan være sikre på altid at kunne logge på og
det koster 50 kr./år...

En anden mulighed er at lave et OTD (oplæg til diskussion) i
news:dk.admin (tror at det er dér) og så håbe på at den går i gennem
eksempelvis som undergruppe til dk.fritid.bil...

--
- "Muslimerne synes at svin er beskidte dyr, hvorfor det?"
- "Jaeh, det er vel fordi at de ruller sig i deres egen afføring."

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 07-11-06 19:19

Hr. Jensen skrev:

> En anden mulighed er at lave et OTD (oplæg til diskussion) i
> news:dk.admin (tror at det er dér) og så håbe på at den går i gennem
> eksempelvis som undergruppe til dk.fritid.bil...

Før din tid! hæhæ! blev dk.teknik.bil oprettet på de omvendte præmisser,
hedder det vist - alle der var træt af hyggesnakken hér fik dén gruppe de ku
boltre sig i hvor emnet kun var biler...
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Hr. Jensen

Dato : 07-11-06 23:07

Den Tue, 7 Nov 2006 19:19:29 +0100 sendte "Hans Paulin \(6310\)"
<me@privacy.net> følgende røgsignaler:

>Før din tid! hæhæ! blev dk.teknik.bil oprettet på de omvendte præmisser,
>hedder det vist - alle der var træt af hyggesnakken hér fik dén gruppe de ku
>boltre sig i hvor emnet kun var biler...

Nu du nævner det, kan jeg godt huske at den blev oprettet, men jeg
kunne vist ikke "modtage" den dengang, så jeg glemte den hurtigt.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 07-11-06 23:13

Hr. Jensen skrev:

> Nu du nævner det, kan jeg godt huske at den blev oprettet, men jeg
> kunne vist ikke "modtage" den dengang, så jeg glemte den hurtigt.

Der var en vældig blæst om det over længere tid dengang
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 08-11-06 09:12

Per Beer Hansen wrote:

> Ja tak, men hvordan ?
> Personligt har jeg altid talt/skrevet pænt til andre, mere kan jeg vel ikke
> gøre ?

Man kan ikke gøre andet.
Ignorer de tråde og skribenter du ikke synes om og deltag i dem som du
synes om.
Jeg synes også at tonen på usenet er blevet værre det sidste år.
Det er nk fordi at man ikke er face-to-face og derfor er der nogen der
ubegrundet mener at så kan man tillade sig at være ubehøvlet.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Hr. Jensen

Dato : 08-11-06 13:20

Den 8 Nov 2006 00:12:01 -0800 sendte "Christian B. Andresen"
<trav@tiscali.dk> følgende røgsignaler:

>Jeg synes også at tonen på usenet er blevet værre det sidste år.
>Det er nk fordi at man ikke er face-to-face og derfor er der nogen der
>ubegrundet mener at så kan man tillade sig at være ubehøvlet.

Det forudsætter jo at man tidligere var face2face....og det var vist
kun "kaffeklubben", der gjorde dette.

Fra : Mogens...

Dato : 08-11-06 20:20

"Hr. Jensen" <aage.er@musikalsk.invalid> skrev i en meddelelse

> Det forudsætter jo at man tidligere var face2face....og det var vist
> kun "kaffeklubben", der gjorde dette.

Den berømte "kaffeklub" blev efter min bedste overbevisning
sprængt en aften, hvor der var en del personlige angreb på
desn "medlemmer" - efterfølgende var stemningen knap så
hyggelig, sjsd...