|
| Lavere promillegrænse for unge Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 04-11-06 00:24 |
|
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2006/11/03/233025.htm
Det foreslås at sænke promillegrænsen til 0,2 for billister under 24
år. Er spritkørsel virkelig så meget mere udbredt blandt unge end ældre
at det skulle være nødvendigt?
--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/
Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
| |
Martin Vollert (04-11-2006)
| Kommentar Fra : Martin Vollert |
Dato : 04-11-06 01:09 |
|
Henrik Stidsen skrev:
> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2006/11/03/233025.htm
>
> Det foreslås at sænke promillegrænsen til 0,2 for billister under 24
> år. Er spritkørsel virkelig så meget mere udbredt blandt unge end
> ældre at det skulle være nødvendigt?
>
Nej det er faktisk dem mellem 40 og 55 år iflg. politiet der er værst,
men lad os da bare jagte de unge de er jo skyld i alt ting.
--
Hilsen Martin.
http://vollert.dk
Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.
| |
Henrik Stidsen (04-11-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 04-11-06 01:40 |
|
After serious thinking Martin Vollert wrote :
> men lad os da bare jagte de unge de er jo skyld i alt ting.
Ja det var også i den retning jeg tænkte da jeg læste det, syns
umidelbart det virker lige lovlig hetzagtigt.
--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/
Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
| |
BJ (04-11-2006)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 04-11-06 02:46 |
|
"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
news:mn.20647d6bba00427b.34878@news.hs235.dk...
KLIP
>> men lad os da bare jagte de unge de er jo skyld i alt ting.
>
> Ja det var også i den retning jeg tænkte da jeg læste det, syns umidelbart
> det virker lige lovlig hetzagtigt.
Njaee .. de gamle cirkusheste er jo tabt, så hellere opdrage på de unge.
Ingen kan vel være imod det.....
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Finn Guldmann (04-11-2006)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 04-11-06 03:15 |
|
Henrik Stidsen skrev:
>> men lad os da bare jagte de unge de er jo skyld i alt ting.
> Ja det var også i den retning jeg tænkte da jeg læste det, syns
> umidelbart det virker lige lovlig hetzagtigt.
>
Du tager ikke skade af at prøve at være i samme situation som os i
lastbilerne, hvor man prøver at løse alle mulige mærkelige trafikale
problemer ved at indføre restriktioner overfor lastbilerne.
--
MVH Finn
Mon det er utidig indblanden at forvente at muslimske ledere burde have
lige så travlt med at undskylde selvmordsbomber i religionens navn som
de har med at fordømme tegninger og paver?
| |
Carsten H (04-11-2006)
| Kommentar Fra : Carsten H |
Dato : 04-11-06 07:06 |
|
FINN:
Hvorfor er det lige at lastbil chauffører TROR de har en væsentlig bedre
bremse og standselængde en personbilister?
HVER vinter og hver gang det pisse regner ser jeg at personbiler specielt på
motorvejene holder et sikkerhedsmessigt tempo, hvor i mod at lastbil
chauffører bare buldre afsted med 90+ km/t. De tænker ikke en skid over at
de er skyld i mange uheld og trafikdrab. Selvfølgelig er der også
personbiler der kører som idioter, men procentmessigt så vinder lastbilerne
markant
Hvordan er det nu reglerne med overhaling er: Det er noget med at det kan
ske når der er en væsentlig hastighedsforskel og det foregår uden gene for
andre. Jeg har dælme aldrig oplevet den situation!
Hvordan er det nu med hastigheder for en lastbil:
Bymessig bebyggelse = 50 uanset hvad skiltene viser af højere hastighed.
Hvis der vises en lavere hastighed skal lastbiler selvfølgelige overholde
dem
Landevej = 70
Motorvej = 80
Finn . hvor er det lige i skemaet DU overholder dine hastigheder
Så Finn, brug lige kosten for din egen dør før du "hoster".
Politiet burde virkelig tage og jagte lastbilerne meget mere. De kører for
stærkt, holder ikke bremseafstand, tager ikke hensyn . . . (hvor mange
personbilister har været skyld i persondrab ved højresving?)
Carsten
>>
> Du tager ikke skade af at prøve at være i samme situation som os i
> lastbilerne, hvor man prøver at løse alle mulige mærkelige trafikale
> problemer ved at indføre restriktioner overfor lastbilerne.
>
> --
> MVH Finn
| |
Finn Guldmann (04-11-2006)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 04-11-06 13:33 |
|
Carsten H skrev:
> FINN:
> Hvorfor er det lige at lastbil chauffører TROR de har en væsentlig bedre
> bremse og standselængde en personbilister?
>
Hvad får dig til at tro at de mener det?
Hvis du tænker på at de kører tæt efter hinanden skal du finde andre at
skyde efter end mig.
> HVER vinter og hver gang det pisse regner ser jeg at personbiler specielt på
> motorvejene holder et sikkerhedsmessigt tempo, hvor i mod at lastbil
> chauffører bare buldre afsted med 90+ km/t. De tænker ikke en skid over at
> de er skyld i mange uheld og trafikdrab. Selvfølgelig er der også
> personbiler der kører som idioter, men procentmessigt så vinder lastbilerne
> markant
>
Det der har ikke så meget med bremselængeden at gøre.
Men derimod to andre forhold.
For det første sidder vi så højt at de vandtåger du bliver væk i, dem
kigger vi hen over.
For det andet har vi ret meget bedre hold i vejen med lastbilerne en du
har med din personbil.
F.eks. er aquaplanning ikke så stort et problem for os som det er for dig.
Men den jeg kører i nu ser det ikke ud til at der er aquaplanning, eller
også at der skal ret meget mere vand til end det jeg har været ude for
indtil nu.
Måden jeg finder ud af at der er meget vand der hvor mine forhjul kører
er ved at de slår vandet så langt frem at det kommer op foran
forlygterne. Der er intet at mærke i rattet, som man ellers hurtig
opdager hvis den aquaplanner.
> Hvordan er det nu reglerne med overhaling er: Det er noget med at det kan
> ske når der er en væsentlig hastighedsforskel og det foregår uden gene for
> andre. Jeg har dælme aldrig oplevet den situation!
>
Den med væsentlig hastighedsforskel er, indtil videre, en ønskedrøm. De
har den i Doskland, så vi får den jo nok også på et tidspunkt.
> Hvordan er det nu med hastigheder for en lastbil:
> Bymessig bebyggelse = 50 uanset hvad skiltene viser af højere hastighed.
>
Der er du fejl på den. Danske regler siger at det er sådan, men de
danske regler på det område er dømt ulovlige ved EF-retten.
Efter den dom må lastbiler følge med op til 70 km/t også i byzone. Den
danske stat vil bare ikke tage den dom alvorlig. Det vil jo koste en
forfærdelig masse penge at skulle ud og forsyne alle hastighedtavler
over 50 km/t i byzone med en ekstra tavle der fortæller lastbilerne3s
hastighed. (Enhver lastbil/bus der bødes for at køre mellem 50 km/t og
det skiltede, hvor dette er 60 eller 70, kan bringe sin sag for
EF-retten, og vinde.)
> Hvis der vises en lavere hastighed skal lastbiler selvfølgelige overholde
> dem
> Landevej = 70
> Motorvej = 80
> Finn . hvor er det lige i skemaet DU overholder dine hastigheder
> Så Finn, brug lige kosten for din egen dør før du "hoster".
> Politiet burde virkelig tage og jagte lastbilerne meget mere. De kører for
> stærkt, holder ikke bremseafstand, tager ikke hensyn . . . (hvor mange
> personbilister har været skyld i persondrab ved højresving?)
>
Den med afstanden må de meget gerne gøre noget ved. Men så skal de også
gøre noget ved de personbiler der stjæler min afstand.
Jeg hører til dem der gerne vil have en vis afstand til den
forankørende. Men jeg finder det pisse irriterende at min afstand
lynhurtig fyldes op med personbiler. Så kan du ikke overhale mig uden at
bruge min afstand til det, så bliv dog bag ved. Jeg kører jo i forvejen
lige så hurtig som du må på stedet.
Nogle af mine kolleger vælger så at løse det problem ved at køre så tæt
bag andre lastbiler at der ikke kan blive plads til flere personbiler.
80 hhv 90 får du nok ikke gjort noget ved. For også politiet er klar
over at det er mest praktisk for trafikken at vi kører så vi er mindst i
vejen.
At køre 80 km/t på landevej og at køre efter forholdene kan sagtens lade
sig gøre samtidig med lastbil.
--
MVH Finn
Mon det er utidig indblanden at forvente at muslimske ledere burde have
lige så travlt med at undskylde selvmordsbomber i religionens navn som
de har med at fordømme tegninger og paver?
| |
Henrik Stidsen (04-11-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 04-11-06 14:02 |
|
Finn Guldmann submitted this idea :
> For det første sidder vi så højt at de vandtåger du bliver væk i, dem kigger
> vi hen over.
Men eftersom personbilerne stadig er nede i vandtågen så skal i jo
kunne se dem også...
--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/
Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
| |
Finn Guldmann (04-11-2006)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 04-11-06 15:22 |
|
Henrik Stidsen skrev:
>> For det første sidder vi så højt at de vandtåger du bliver væk i, dem
>> kigger vi hen over.
> Men eftersom personbilerne stadig er nede i vandtågen så skal i jo kunne
> se dem også...
>
Det er da heller ikke noget problem. Der hvor du skal kigge lige ud
gennem, måske, 100 meter vand skal vi blot kigge ned gennem 1/4-1/2 meter.
Jævnt ofte kan jeg se mere af hvad der foregår foran dig end du selv kan.
--
MVH Finn
Mon det er utidig indblanden at forvente at muslimske ledere burde have
lige så travlt med at undskylde selvmordsbomber i religionens navn som
de har med at fordømme tegninger og paver?
| |
Henrik Stidsen (04-11-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 04-11-06 15:31 |
|
After serious thinking Finn Guldmann wrote :
>> Men eftersom personbilerne stadig er nede i vandtågen så skal i jo kunne se
>> dem også...
> Det er da heller ikke noget problem. Der hvor du skal kigge lige ud gennem,
> måske, 100 meter vand skal vi blot kigge ned gennem 1/4-1/2 meter.
Ok, så burde det jo ikke være noget problem med mindre lygterne bliver
skjult af vandet (hvilket de forhåbentlig ikke gør for i det vejr bør
man køre med tågebaglygten/r tændt).
> Jævnt ofte kan jeg se mere af hvad der foregår foran dig end du selv kan.
Så skal du vist heller ikke tættet på ;) (ok, det var en dårlig joke)
--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/
Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
| |
Folmer Rasmussen (04-11-2006)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 04-11-06 09:23 |
|
On Sat, 04 Nov 2006 03:15:29 +0100, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:
>Henrik Stidsen skrev:
>>> men lad os da bare jagte de unge de er jo skyld i alt ting.
>> Ja det var også i den retning jeg tænkte da jeg læste det, syns
>> umidelbart det virker lige lovlig hetzagtigt.
>>
>Du tager ikke skade af at prøve at være i samme situation som os i
>lastbilerne, hvor man prøver at løse alle mulige mærkelige trafikale
>problemer ved at indføre restriktioner overfor lastbilerne.
>--
Jeg undrer mig af og til over, at vi to arbejder i samme branche.
Hvornår har du sidst afsunget en lille munter
hymne.......................................på vej TIL arbejdet?
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Finn Guldmann (04-11-2006)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 04-11-06 13:36 |
|
Folmer Rasmussen skrev:
>>>> men lad os da bare jagte de unge de er jo skyld i alt ting.
>>> Ja det var også i den retning jeg tænkte da jeg læste det, syns
>>> umidelbart det virker lige lovlig hetzagtigt.
>> Du tager ikke skade af at prøve at være i samme situation som os i
>> lastbilerne, hvor man prøver at løse alle mulige mærkelige trafikale
>> problemer ved at indføre restriktioner overfor lastbilerne.
> Jeg undrer mig af og til over, at vi to arbejder i samme branche.
> Hvornår har du sidst afsunget en lille munter
> hymne.......................................på vej TIL arbejdet?
>
Det er begrænset hvad jeg kan nå af den slags. Mit arbejde holder ude i
min indkørsel. (Privatbilen er henvist til p-pladsen overfor)
Men hvad skulle det også hjælpe på hvor meget (lidt) politikerne ved om
lastbiler? :-/
--
MVH Finn
Mon det er utidig indblanden at forvente at muslimske ledere burde have
lige så travlt med at undskylde selvmordsbomber i religionens navn som
de har med at fordømme tegninger og paver?
| |
Brian (04-11-2006)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 04-11-06 15:26 |
|
Folmer Rasmussen wrote:
> Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:
>> Du tager ikke skade af at prøve at være i samme situation som os i
>> lastbilerne, hvor man prøver at løse alle mulige mærkelige trafikale
>> problemer ved at indføre restriktioner overfor lastbilerne.
> Jeg undrer mig af og til over, at vi to arbejder i samme branche.
LOL - det gør jeg godt nok også
Er alle lastbilchauffører så mavesure, som Guldmann indimellem giver indtryk
af ?
/Brian
| |
Finn Guldmann (04-11-2006)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 04-11-06 16:37 |
|
Brian skrev:
>>> Du tager ikke skade af at prøve at være i samme situation som os i
>>> lastbilerne, hvor man prøver at løse alle mulige mærkelige trafikale
>>> problemer ved at indføre restriktioner overfor lastbilerne.
>> Jeg undrer mig af og til over, at vi to arbejder i samme branche.
> LOL - det gør jeg godt nok også
> Er alle lastbilchauffører så mavesure, som Guldmann indimellem giver indtryk
> af ?
>
Ja, det er bare ikke dem alle der udtrykker det i nyhedsgrupper.
--
MVH Finn
Mon det er utidig indblanden at forvente at muslimske ledere burde have
lige så travlt med at undskylde selvmordsbomber i religionens navn som
de har med at fordømme tegninger og paver?
| |
Brian (04-11-2006)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 04-11-06 16:48 |
|
Finn Guldmann wrote:
>> Er alle lastbilchauffører så mavesure, som Guldmann indimellem giver
>> indtryk af ?
>>
> Ja, det er bare ikke dem alle der udtrykker det i nyhedsgrupper.
Gudskelov - men så er det jo godt du kan repræsentere dem alle... til fulde!
/Brian
| |
Finn Guldmann (04-11-2006)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 04-11-06 16:51 |
|
Brian skrev:
>>> Er alle lastbilchauffører så mavesure, som Guldmann indimellem giver
>>> indtryk af ?
>> Ja, det er bare ikke dem alle der udtrykker det i nyhedsgrupper.
> Gudskelov - men så er det jo godt du kan repræsentere dem alle... til fulde!
>
>
Vær du blot glad at der ikke er flere der kommer og udtrykker deres
mening her.
--
MVH Finn
Mon det er utidig indblanden at forvente at muslimske ledere burde have
lige så travlt med at undskylde selvmordsbomber i religionens navn som
de har med at fordømme tegninger og paver?
| |
Henrik Stidsen (04-11-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 04-11-06 16:50 |
|
Finn Guldmann laid this down on his screen :
> Ja, det er bare ikke dem alle der udtrykker det i nyhedsgrupper.
Det ville da også give voldsomt mange indlæg hvis de allesammen skulle
brokke sig herinde ;)
--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/
Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
| |
Finn Guldmann (04-11-2006)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 04-11-06 18:41 |
|
Henrik Stidsen skrev:
>> Ja, det er bare ikke dem alle der udtrykker det i nyhedsgrupper.
> Det ville da også give voldsomt mange indlæg hvis de allesammen skulle
> brokke sig herinde ;)
>
Men det ville vise dig at jeg ikke står helt alene med mine meninger.
--
MVH Finn
Mon det er utidig indblanden at forvente at muslimske ledere burde have
lige så travlt med at undskylde selvmordsbomber i religionens navn som
de har med at fordømme tegninger og paver?
| |
Henrik Stidsen (05-11-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 05-11-06 01:31 |
|
Finn Guldmann used his keyboard to write :
>>> Ja, det er bare ikke dem alle der udtrykker det i nyhedsgrupper.
>> Det ville da også give voldsomt mange indlæg hvis de allesammen skulle
>> brokke sig herinde ;)
> Men det ville vise dig at jeg ikke står helt alene med mine meninger.
Det gør den jo hverken mere fornuftig eller mere rigtige.
--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/
Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
| |
Finn Guldmann (05-11-2006)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 05-11-06 01:59 |
|
Henrik Stidsen skrev:
> Finn Guldmann used his keyboard to write :
>>>> Ja, det er bare ikke dem alle der udtrykker det i nyhedsgrupper.
>>> Det ville da også give voldsomt mange indlæg hvis de allesammen
>>> skulle brokke sig herinde ;)
>
>> Men det ville vise dig at jeg ikke står helt alene med mine meninger.
>
> Det gør den jo hverken mere fornuftig eller mere rigtige.
>
--
MVH Finn
Mon det er utidig indblanden at forvente at muslimske ledere burde have
lige så travlt med at undskylde selvmordsbomber i religionens navn som
de har med at fordømme tegninger og paver?
| |
Finn Guldmann (05-11-2006)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 05-11-06 01:59 |
|
Henrik Stidsen skrev:
>>>> Ja, det er bare ikke dem alle der udtrykker det i nyhedsgrupper.
>>> Det ville da også give voldsomt mange indlæg hvis de allesammen
>>> skulle brokke sig herinde ;)
>> Men det ville vise dig at jeg ikke står helt alene med mine meninger.
> Det gør den jo hverken mere fornuftig eller mere rigtige.
>
Men heller ikke mindre.
At du er uenig er jo ikke automatisk ensbetydende med at du har ret.
--
MVH Finn
Mon det er utidig indblanden at forvente at muslimske ledere burde have
lige så travlt med at undskylde selvmordsbomber i religionens navn som
de har med at fordømme tegninger og paver?
| |
Brian (05-11-2006)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 05-11-06 10:12 |
|
Finn Guldmann wrote:
> At du er uenig er jo ikke automatisk ensbetydende med at du har ret.
>
Nej... husk det, Finn!
/Brian
| |
Per Henneberg Kriste~ (04-11-2006)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 04-11-06 09:38 |
|
Finn Guldmann wrote:
> Henrik Stidsen skrev:
>>> men lad os da bare jagte de unge de er jo skyld i alt ting.
>> Ja det var også i den retning jeg tænkte da jeg læste det, syns
>> umidelbart det virker lige lovlig hetzagtigt.
> Du tager ikke skade af at prøve at være i samme situation som os i
> lastbilerne, hvor man prøver at løse alle mulige mærkelige trafikale
> problemer ved at indføre restriktioner overfor lastbilerne.
Lastbilchaufførerne kan - generelt set - ikke køre bil. De består af 2% af
trafikken, men står for 25% af færdselsdrabene. Tal som var i pressen for få
dage siden.
--
Per, Esbjerg
| |
Klaus D. Mikkelsen (04-11-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 04-11-06 09:45 |
|
Per Henneberg Kristensen skriver:
>
> Lastbilchaufførerne kan - generelt set - ikke køre bil. De består af 2% af
> trafikken, men står for 25% af færdselsdrabene. Tal som var i pressen for få
> dage siden.
Forkert
De består af 2% af køretøjerne. Hvor mange af kolimetrene på vejen de
har var der overhovedet ingen snak om......
Tal er taknemlige.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Folmer Rasmussen (04-11-2006)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 04-11-06 10:05 |
|
On Sat, 04 Nov 2006 09:44:54 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:
>Per Henneberg Kristensen skriver:
>>
>> Lastbilchaufførerne kan - generelt set - ikke køre bil. De består af 2% af
>> trafikken, men står for 25% af færdselsdrabene. Tal som var i pressen for få
>> dage siden.
>
>Forkert
>De består af 2% af køretøjerne. Hvor mange af kolimetrene på vejen de
>har var der overhovedet ingen snak om......
>
>Tal er taknemlige.
>--
Nemlig, og der er heller ikke tale om, at skyldsfordelingen ligger på
det procenttal.
Det er væsentligt lavere.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Klaus D. Mikkelsen (04-11-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 04-11-06 10:08 |
|
Folmer Rasmussen skriver:
>
> Nemlig, og der er heller ikke tale om, at skyldsfordelingen ligger på
> det procenttal.
>
> Det er væsentligt lavere.
Desuden var det privatbiler der var skyld i det højeste dødsulykkesnatal
i følge Duracellkaninen...
Lastbiler var på andenpladsen.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
alexbo (04-11-2006)
| Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 04-11-06 09:17 |
|
"Henrik Stidsen" skrev i
> Det foreslås at sænke promillegrænsen til 0,2 for billister under 24 år.
> Er spritkørsel virkelig så meget mere udbredt blandt unge end ældre at det
> skulle være nødvendigt?
Næh men de unge kører galt, jo mere de har drukket jo stærkere kører de,
hvor de ældre stille triller en brandert hjem.
Det gør så næppe nogen forskel om grænsen er 0,2 eller 0,5.
For nogen år siden blev grænsen sat ned fra 0,8 til 0,5 har det formindsket
antallet af spritulykker?
mvh
Alex Christensen
| |
Jens (04-11-2006)
| Kommentar Fra : Jens |
Dato : 04-11-06 10:35 |
|
alexbo <alexbo@email.dk> wrote:
> For nogen år siden blev grænsen sat ned fra 0,8 til 0,5 har det formindsket
> antallet af spritulykker?
Næppe. Med en grænse på 0.8 er det jo ikke en spritulykke, når man kører
galt med en promille på 0,7.
Så en sænkning af grænsen må formodes at medføre at flere af ulykkerne
karakteriseres som "spritulykker" - uanset om det samlede antal er
faldet.
--
Jens F
| |
alexbo (04-11-2006)
| Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 04-11-06 11:24 |
|
"Jens" skrev
> Så en sænkning af grænsen må formodes at medføre at flere af ulykkerne
> karakteriseres som "spritulykker" - uanset om det samlede antal er
> faldet.
Ja det er selvfølgelig rigtigt, men man skulle så kunne bedømme om der er
sket et fald i spritulykker med over 0,8. eller måske 1,2.
0,5 - 1,2 området var jo tidligere promillekørsel og ikke spirituskørsel.
Vi ender nok med en 0,2 grænse, det er en nem måde at "gøre noget" og svært
at argumentere imod.
mvh
Alex Christensen
| |
Ukendt (04-11-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 04-11-06 20:06 |
|
Jens wrote:
>
> Så en sænkning af grænsen må formodes at medføre at flere af ulykkerne
> karakteriseres som "spritulykker" - uanset om det samlede antal er
> faldet.
Jeg har en udokumenteret teori om at alle ulykker, hvor der er indblandet
alkohol, er "spritulykker" uagtet om bilisten med promillen rent faktisk var
skyld i ulykken.
mvh.
Kim Frederiksen
| |
Finn Guldmann (04-11-2006)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 04-11-06 21:10 |
|
Kim Frederiksen skrev:
>> Så en sænkning af grænsen må formodes at medføre at flere af ulykkerne
>> karakteriseres som "spritulykker" - uanset om det samlede antal er
>> faldet.
> Jeg har en udokumenteret teori om at alle ulykker, hvor der er indblandet
> alkohol, er "spritulykker" uagtet om bilisten med promillen rent faktisk var
> skyld i ulykken.
>
Lidt ligesom at alle ulykker hvor lastbiler er involveret bliver til at
det er lastbilernes skyld?
--
MVH Finn
Mon det er utidig indblanden at forvente at muslimske ledere burde have
lige så travlt med at undskylde selvmordsbomber i religionens navn som
de har med at fordømme tegninger og paver?
| |
Ukendt (04-11-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 04-11-06 21:32 |
|
Finn Guldmann wrote:
>
> Lidt ligesom at alle ulykker hvor lastbiler er involveret bliver til
> at det er lastbilernes skyld?
Ja, præcis sådan. Der er ingen der er interesseret i at finde de reelle
årsager til ulykkerne. Der skal findes en hurtig syndebuk som folk kan
forstå. I Danmark eksisterer der P.T. tre: fart, sprit og lastbiler.
mvh.
Kim Frederiksen
| |
Henrik Stidsen (04-11-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 04-11-06 10:44 |
|
alexbo expressed precisely :
>> Det foreslås at sænke promillegrænsen til 0,2 for billister under 24 år.
>> Er spritkørsel virkelig så meget mere udbredt blandt unge end ældre at det
>> skulle være nødvendigt?
> Næh men de unge kører galt, jo mere de har drukket jo stærkere kører de,
> hvor de ældre stille triller en brandert hjem.
Det er vist noget vi savner dokumentation for...
--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/
Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
| |
alexbo (04-11-2006)
| Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 04-11-06 11:22 |
|
"Henrik Stidsen" skrev
> Det er vist noget vi savner dokumentation for...
Er det noget man bruger her?
mvh
Alex Christensen
| |
Henrik Stidsen (04-11-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 04-11-06 12:15 |
|
alexbo wrote :
>> Det er vist noget vi savner dokumentation for...
> Er det noget man bruger her?
Jeg tvivler
--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/
Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
| |
Ukendt (04-11-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 04-11-06 20:07 |
|
Henrik Stidsen wrote:
>
> Det er vist noget vi savner dokumentation for...
Meget muligt, men det er nu almen viden. Det vel heller ikke så utroligt at
de unge er mere tilbøjelige til at give den gas når de har drukket, når man
nu ved at det er det samme når de er ædru.
mvh.
Kim Frederiksen
| |
C. Caspersen (04-11-2006)
| Kommentar Fra : C. Caspersen |
Dato : 04-11-06 09:54 |
|
"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
news:mn.20177d6b696d9b3b.34878@news.hs235.dk...
> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2006/11/03/233025.htm
> Det foreslås at sænke promillegrænsen til 0,2 for billister under 24 år.
> Er spritkørsel virkelig så meget mere udbredt blandt unge end ældre at det
> skulle være nødvendigt?
Det er ikke en grundlovssikret ret at få lov til at drikke alkohol og føre
en bil samtidig.
Derfor er det ok med 0,2.
Og ja, det er nødvendigt. De unge ser meget afslappet på stoffer, alkohol og
regler.
/Caspersen
| |
Thomas Rasmussen (04-11-2006)
| Kommentar Fra : Thomas Rasmussen |
Dato : 04-11-06 10:36 |
|
C. Caspersen wrote:
> "Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
> news:mn.20177d6b696d9b3b.34878@news.hs235.dk...
>> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2006/11/03/233025.htm
>
>> Det foreslås at sænke promillegrænsen til 0,2 for billister under 24 år.
>> Er spritkørsel virkelig så meget mere udbredt blandt unge end ældre at det
>> skulle være nødvendigt?
>
> Det er ikke en grundlovssikret ret at få lov til at drikke alkohol og føre
> en bil samtidig.
Enig.
> Derfor er det ok med 0,2.
Ja, MEN så skal det gælde alle og ikke kun unge under 24... hvorfor ikke
bare ændre reglen til 0 promille? Det vil sikkert gøre mange
'dagen-derpå-bilister' til lovovertrædere, men er det så galt? Hvor
mange af dem der har været til julefrokost om lørdagen henter
morgenmaden hos bageren i bilen?
> Og ja, det er nødvendigt. De unge ser meget afslappet på stoffer, alkohol og
> regler.
Holy smokes det var en generalisering der ville noget... Det er LANGT
fra alle unge der tager stoffer, drikker sig pisse beruset og sætter sig
bag rattet og fjumre rundt i trafikken.
Thomas
| |
Klaus D. Mikkelsen (04-11-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 04-11-06 10:44 |
|
Thomas Rasmussen skriver:
>
> Ja, MEN så skal det gælde alle og ikke kun unge under 24... hvorfor ikke
> bare ændre reglen til 0 promille?
Helt og aldeles enig.....
> Holy smokes det var en generalisering der ville noget... Det er LANGT
> fra alle unge der tager stoffer, drikker sig pisse beruset og sætter sig
> bag rattet og fjumre rundt i trafikken.
Jeps, men mange gør.
Ser dem hver weekend her i byen.
Har en kollega der er DJ forskellige steder, ham og de fleste af hans
kollegaer har et noget anstrengt forhold til de stoffer der er på alle
diskoteker og værtshuse.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Henrik Stidsen (04-11-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 04-11-06 10:47 |
|
Klaus D. Mikkelsen formulated on lørdag :
> Har en kollega der er DJ forskellige steder, ham og de fleste af hans
> kollegaer har et noget anstrengt forhold til de stoffer der er på alle
> diskoteker og værtshuse.
Nu er der så også mange andreunge end dem der render i byen og tager
stoffer hver weekend.
--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/
Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
| |
Klaus D. Mikkelsen (04-11-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 04-11-06 12:44 |
|
Henrik Stidsen skriver:
>
> Nu er der så også mange andreunge end dem der render i byen og tager
> stoffer hver weekend.
Jeps, dem der render og tager det til privatfester.....
Klaus
(der ikke er fordømmende, men godt ved, hvad knægten skal advares imod)
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
BJ (04-11-2006)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 04-11-06 11:30 |
|
"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.too.invalid> skrev i en meddelelse
news:454c5f05$0$49209$14726298@news.sunsite.dk...
KLIP
> Holy smokes det var en generalisering der ville noget... Det er LANGT fra
> alle unge der tager stoffer, drikker sig pisse beruset og sætter sig bag
> rattet og fjumre rundt i trafikken.
Så rammer det jo heller ikke denne gruppe af unge (og skal vi så ikke sige
som vanlig:"Så kan de jo være lige glade")..
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Thomas Rasmussen (04-11-2006)
| Kommentar Fra : Thomas Rasmussen |
Dato : 04-11-06 11:57 |
|
BJ wrote:
> "Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.too.invalid> skrev i en meddelelse
> news:454c5f05$0$49209$14726298@news.sunsite.dk...
>
> KLIP
>
>> Holy smokes det var en generalisering der ville noget... Det er LANGT fra
>> alle unge der tager stoffer, drikker sig pisse beruset og sætter sig bag
>> rattet og fjumre rundt i trafikken.
>
> Så rammer det jo heller ikke denne gruppe af unge (og skal vi så ikke sige
> som vanlig:"Så kan de jo være lige glade")..
Hehe, ja det kan man jo sige, men jeg syntes bare ikke man skal
diskriminere på denne baggrund... og dem som så rent faktisk nærmest
kører med vodkaflasken i venstre hånd, sprøjten i højre, hash-pipen i
kæften, ja de er jo i forvejen sikkert over den grænse på 0.5 promille,
så de vil kunne dømmes alligevel (hvordan, endte det med at blive
ulovligt at køre bil mens man var påvirket af euforiserende stoffer?)
Måske skulle vi istedet sætte promillegrænsen på 0.1 for alle der kører
i VW, eller var håndværkere for det var dem der iflg. politiet igår på
TV2-østjylland var dem der oftest blev taget med sprit i blodet fredag
eftermiddag (Ja, en stor del af dem er mænd, men oftest ældre end 24!)?
Og os andre der kører i japanske biler kan så få lov til at køre med 1
promille istedet, for vi er jo sikkert meget bedre til at køre beruset
end de andre? Det er jo sådan set det man vil sige med det fuldstændig
sygelige forslag (det sygelige er ikke grænsen på 0,2, men den bevidste
diskriminering og generalisering af unge under 24).
:D
Thomas
Thomas
| |
alexbo (04-11-2006)
| Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 04-11-06 12:07 |
|
"Thomas Rasmussen" skrev
> Måske skulle vi istedet sætte promillegrænsen på 0.1 for alle der kører i
> VW, eller var håndværkere for det var dem der iflg. politiet igår på
> TV2-østjylland var dem der oftest blev taget med sprit i blodet fredag
> eftermiddag (Ja, en stor del af dem er mænd, men oftest ældre end 24!)?
Nu er de der bliver taget i en spritkontrol, ikke nødvendigvis de samme som
skaber ulykkerne.
Man kan groft sige at ældre spritbilister bliver taget i en kontrol om
dagen, og unge bliver fundet på marken om natten
Håndværkere og VW ejere kan selvfølgelig være både det ene og det andet.
mvh
Alex Christensen
| |
Ukendt (04-11-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 04-11-06 20:14 |
|
Thomas Rasmussen wrote:
>
> Ja, MEN så skal det gælde alle og ikke kun unge under 24... hvorfor
> ikke bare ændre reglen til 0 promille?
Fordi det er hysterisk og urimeligt.
>Det vil sikkert gøre mange
> 'dagen-derpå-bilister' til lovovertrædere, men er det så galt?
Ja!!!
>
> Holy smokes det var en generalisering der ville noget... Det er LANGT
> fra alle unge der tager stoffer, drikker sig pisse beruset og sætter
> sig bag rattet og fjumre rundt i trafikken.
I de kredse jeg kommer i er der INGEN der gør det. Nu er jeg så mere end 24
(28), men kender da en hel flok mennesker fra 22 til 35 år ... blandt dem er
der ingen der kører sprit. De tager i øvrigt heller ikke stoffer.
mvh.
Kim Frederiksen
| |
alexbo (04-11-2006)
| Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 04-11-06 20:23 |
|
"Kim Frederiksen" skrev
>
> I de kredse jeg kommer i er der INGEN der gør det. Nu er jeg så mere end
> 24 (28), men kender da en hel flok mennesker fra 22 til 35 år ... blandt
> dem er der ingen der kører sprit. De tager i øvrigt heller ikke stoffer.
Vestre fængsel?
mvh
Alex Christensen
| |
Ukendt (04-11-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 04-11-06 20:42 |
|
> "Kim Frederiksen" skrev
>>
>> I de kredse jeg kommer i er der INGEN der gør det. Nu er jeg så mere
>> end 24 (28), men kender da en hel flok mennesker fra 22 til 35 år
>> ... blandt dem er der ingen der kører sprit. De tager i øvrigt
>> heller ikke stoffer.
>
> Vestre fængsel?
>
Nej fuckfjæs, jeg sidder ikke i fængsel og har aldrig gjort det.
mvh.
Kim Frederiksen
| |
Finn Guldmann (04-11-2006)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 04-11-06 21:12 |
|
alexbo skrev:
>> I de kredse jeg kommer i er der INGEN der gør det. Nu er jeg så mere end
>> 24 (28), men kender da en hel flok mennesker fra 22 til 35 år ... blandt
>> dem er der ingen der kører sprit. De tager i øvrigt heller ikke stoffer.
> Vestre fængsel?
>
Der er der da vist fyldt op med stoffer.
--
MVH Finn
Mon det er utidig indblanden at forvente at muslimske ledere burde have
lige så travlt med at undskylde selvmordsbomber i religionens navn som
de har med at fordømme tegninger og paver?
| |
alexbo (04-11-2006)
| Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 04-11-06 22:16 |
|
"Finn Guldmann" skrev
> Der er der da vist fyldt op med stoffer.
Næh, de er rene som "sne".
mvh
Alex Christensen
| |
Henrik Stidsen (04-11-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 04-11-06 10:43 |
|
C. Caspersen has brought this to us :
>> Det foreslås at sænke promillegrænsen til 0,2 for billister under 24 år. Er
>> spritkørsel virkelig så meget mere udbredt blandt unge end ældre at det
>> skulle være nødvendigt?
> Det er ikke en grundlovssikret ret at få lov til at drikke alkohol og føre en
> bil samtidig.
Overhovedet ikke, det er ikke engang en grundlovssikret ret at køre bil
ELLER at drikke alkohol.
> Derfor er det ok med 0,2.
Men skulle den så ikke gælde for alle ?
> Og ja, det er nødvendigt. De unge ser meget afslappet på stoffer, alkohol og
> regler.
Hvor gammel er du blevet ? ;)
--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/
Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
| |
Ukendt (04-11-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 04-11-06 20:10 |
|
C. Caspersen wrote:
>
> Det er ikke en grundlovssikret ret at få lov til at drikke alkohol og
> føre en bil samtidig.
>
> Derfor er det ok med 0,2.
>
> Og ja, det er nødvendigt. De unge ser meget afslappet på stoffer,
> alkohol og regler.
>
Vrøvl. Det er nødvendigt hvis man ikke kan føre en bil forsvarligt med en
højere promille end 0,2 - men det kan man. Hvad har narko i øvrigt med
alkohol at gøre? I øvrigt burde der gælde ens regler for alle. En ulykke er
en ulykke, uanset alderen på den der er skyld i den.
mvh.
Kim Frederiksen
| |
Finn Guldmann (04-11-2006)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 04-11-06 21:09 |
|
Kim Frederiksen skrev:
>> Det er ikke en grundlovssikret ret at få lov til at drikke alkohol og
>> føre en bil samtidig.
>> Derfor er det ok med 0,2.
>> Og ja, det er nødvendigt. De unge ser meget afslappet på stoffer,
>> alkohol og regler.
> Vrøvl. Det er nødvendigt hvis man ikke kan føre en bil forsvarligt med en
> højere promille end 0,2 - men det kan man. Hvad har narko i øvrigt med
> alkohol at gøre? I øvrigt burde der gælde ens regler for alle. En ulykke er
> en ulykke, uanset alderen på den der er skyld i den.
>
Duglemmer lige en lille detalje. Fordi du kan køre bil ved 0,8 er det
ikke ensbetydende med at alle andre også kan.
Vi bliver forskelligt påvirket af alkohol. Så en anden testform end
promiller ville nok være bedre.
--
MVH Finn
Mon det er utidig indblanden at forvente at muslimske ledere burde have
lige så travlt med at undskylde selvmordsbomber i religionens navn som
de har med at fordømme tegninger og paver?
| |
Ukendt (04-11-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 04-11-06 21:35 |
|
Finn Guldmann wrote:
>
> Vi bliver forskelligt påvirket af alkohol. Så en anden testform end
> promiller ville nok være bedre.
Helt enig. Det er (var?) én af de få ting de havde fattet ovre i United
Bluff. Der bliver man udsat for en fysisk test, hvis der var mistanke om
spritkørsel. Kunne man klare den er alt ok. Promillegrænsen derovre er 0,8,
så jeg ved egentlig ikke om man bruger den fysiske test for personer der er
testet under 0,8 ... men selve idéen er da god. Det handler om hvad man kan
og ikke hvad man har drukket. I øvrigt er grænsen på 0,8 passende i forhold
til hvornår man ikke bør køre bil.
mvh.
Kim Frederiksen
| |
Brian (04-11-2006)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 04-11-06 21:47 |
|
Kim Frederiksen wrote:
> Helt enig. Det er (var?) én af de få ting de havde fattet ovre i
> United Bluff. Der bliver man udsat for en fysisk test, hvis der var
> mistanke om spritkørsel. Kunne man klare den er alt ok.
Nu er det ikke kun det fysiske der halter, når du indtager alkohol.
> I øvrigt er grænsen på 0,8 passende i forhold til hvornår man ikke bør
> køre bil.
Der er jeg så ikke enig - alkohol og bilkørsel hører bare ikke sammen. Sæt
grænsen på 0, så er der ingen tvivl om hvornår man har fået for meget, og
skal lade bilen stå.
Hvis du begynder at forskelsbehandle folk på den måde, at de skal "bestå" en
seperat test for at må køre bil efter at have indtaget alkohol, har du selv
gang i den forskelsbehandling du ikke bryder dig om.
/Brian
| |
Ukendt (04-11-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 04-11-06 21:59 |
|
Brian wrote:
>
> Der er jeg så ikke enig - alkohol og bilkørsel hører bare ikke
> sammen. Sæt grænsen på 0, så er der ingen tvivl om hvornår man har
> fået for meget, og skal lade bilen stå.
>
Aha ... hvis man 2 timer forinden har drukket to flasker rødvin er der ingen
tvivl. Det er der heller ikke ved én ... men hvad nu hvis man har fået en øl
kl. 11 og skal køre kl. 14? Tvivlstilfældene bliver i stedet lavet om til
hvornår alkoholen er helt væk fra blodet i stedet for hvornår promillen er
nede på det tilladelige.
> Hvis du begynder at forskelsbehandle folk på den måde, at de skal
> "bestå" en seperat test for at må køre bil efter at have indtaget
> alkohol, har du selv gang i den forskelsbehandling du ikke bryder dig
> om.
Det er da lige det jeg IKKE har. Argumentet er at der er nogen der kan tåle
mere end andre. Det er et fysisk faktum. I anerkendelse af dette faktum,
kunne man så vælge at se på hvad folk rent faktisk kan, i stedet for blot at
bruge laveste fællesnævner.
mvh.
Kim Frederiksen
| |
Ukendt (05-11-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 05-11-06 10:02 |
|
"Brian" <nej@tak.du> skrev i en meddelelse
news:454cfc4c$0$49198$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Nu er det ikke kun det fysiske der halter, når du indtager alkohol.
>
Det fysiske bliver styret samme sted fra som det psykiske. Det er derfor du
oplever at have lidt svært ved at gå når du har fået dine 15 fyraftensbajere
mvh.
Kim Frederiksen
| |
Klaus D. Mikkelsen (04-11-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 04-11-06 21:52 |
| | |
Lars Holst (04-11-2006)
| Kommentar Fra : Lars Holst |
Dato : 04-11-06 22:07 |
|
Henrik Stidsen <nntpspam@hs235.dk> said in news:mn.20177d6b696d9b3b.34878
@news.hs235.dk:
> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2006/11/03/233025.htm
>
> Det foreslås at sænke promillegrænsen til 0,2 for billister under 24
> år. Er spritkørsel virkelig så meget mere udbredt blandt unge end ældre
> at det skulle være nødvendigt?
>
Det tror jeg egentlig ikke.
Derimod er kørsel med euforiserende stoffer utrolig udbredt blandt unge.
Det synes jeg styrkerne skulle gå efter.
Så ville mange unge miste pappet ret hurtigt.
Forunderligt er det at poliet stort set ikke benytter det i praksis at
undersøge om føreren af et køretøj er påvirket af andet end alkohol.
--
Lars Holst
| |
Lars Holst (04-11-2006)
| Kommentar Fra : Lars Holst |
Dato : 04-11-06 22:10 |
|
Lars Holst <delfinerne@yahoo.com> said in
news:Xns9871E100935B425689lh236589@62.243.74.162:
> Henrik Stidsen <nntpspam@hs235.dk> said in news:mn.20177d6b696d9b3b.34878
> @news.hs235.dk:
>
>> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2006/11/03/233025.htm
>>
>> Det foreslås at sænke promillegrænsen til 0,2 for billister under 24
>> år. Er spritkørsel virkelig så meget mere udbredt blandt unge end ældre
>> at det skulle være nødvendigt?
>>
>
> Det tror jeg egentlig ikke.
>
> Derimod er kørsel med euforiserende stoffer utrolig udbredt blandt unge.
>
> Det synes jeg styrkerne skulle gå efter.
> Så ville mange unge miste pappet ret hurtigt.
>
> Forunderligt er det at poliet stort set ikke benytter det i praksis at
> undersøge om føreren af et køretøj er påvirket af andet end alkohol.
>
Og der skulle selvfølgelig have stået politiet i stedet for poliet.
--
Lars Holst
| |
Ukendt (04-11-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 04-11-06 22:15 |
|
Lars Holst wrote:
>
> Derimod er kørsel med euforiserende stoffer utrolig udbredt blandt
> unge.
>
For en gangs skyld kunne JEG godt tænke mig at se noget dokumentation for
den påstand. Der er i øvrigt enkelte stoffer som ikke påvirker ens evner bag
rattet i negativ retning. Et af disse stoffer er Amphetamin. Det skærper
reaktionsevnen og giver generelt mere energi. Af samme grund bliver det af
og til givet til jagerpiloter af millitæret.
mvh.
Kim Frederiksen
| |
Peter Dalgaard (04-11-2006)
| Kommentar Fra : Peter Dalgaard |
Dato : 04-11-06 22:31 |
|
"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the-coffeeshop.dk> writes:
> Lars Holst wrote:
> >
> > Derimod er kørsel med euforiserende stoffer utrolig udbredt blandt
> > unge.
> >
>
> For en gangs skyld kunne JEG godt tænke mig at se noget dokumentation for
> den påstand. Der er i øvrigt enkelte stoffer som ikke påvirker ens evner bag
> rattet i negativ retning. Et af disse stoffer er Amphetamin. Det skærper
> reaktionsevnen og giver generelt mere energi. Af samme grund bliver det af
> og til givet til jagerpiloter af millitæret.
Det er vist en sandhed med modifikationer. Det får også folk til at
tro på egen udødelighed og tage bindegale beslutninger ind i mellem.
Husker fra min ungdom i 70'erne folk der tog speed for at komme i
stødet, derefter guldøl til at tage uroen indtil man blev for sløv,
derefter mere speed, osv. Jeg siger dig, der var ikke mange fungerende
hjerneceller der.
--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907
| |
Ukendt (05-11-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 05-11-06 09:00 |
|
Peter Dalgaard wrote:
>
> Det er vist en sandhed med modifikationer. Det får også folk til at
> tro på egen udødelighed og tage bindegale beslutninger ind i mellem.
>
Helt rigtigt. Et decideret misbrug vil medføre den slags konsekvenser. Adolf
Hitler var på Amphetamin, og hans dømmekraft kom jo som bekendt en del fra
land, som krigen skred frem. Dog vil regelmæssig brug blot booste energien
og sanserne når det er påkrævet.
> Husker fra min ungdom i 70'erne folk der tog speed for at komme i
> stødet, derefter guldøl til at tage uroen indtil man blev for sløv,
> derefter mere speed, osv. Jeg siger dig, der var ikke mange fungerende
> hjerneceller der.
Det tror jeg gerne.
mvh.
Kim Frederiksen
| |
Lars Holst (04-11-2006)
| Kommentar Fra : Lars Holst |
Dato : 04-11-06 22:33 |
|
"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the-coffeeshop.dk> said in
news:454d02ee$0$870$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:
> Lars Holst wrote:
>>
>> Derimod er kørsel med euforiserende stoffer utrolig udbredt blandt
>> unge.
>>
>
> For en gangs skyld kunne JEG godt tænke mig at se noget dokumentation
> for den påstand. Der er i øvrigt enkelte stoffer som ikke påvirker ens
> evner bag rattet i negativ retning. Et af disse stoffer er Amphetamin.
> Det skærper reaktionsevnen og giver generelt mere energi. Af samme
> grund bliver det af og til givet til jagerpiloter af millitæret.
>
> mvh.
> Kim Frederiksen
>
>
>
>
Hvordan er det lige at man finder en statistik på noget som ikke er
afdækket?
Hvordan tror du selv det går for ungdommen bag rattet når der er sket en
statistisk eksplosiv stigning af forbruget af euforiserende stoffer
generelt blandt unge?
Hvordan tror du så det vil gå med extacy, svampe, syretrip,
benzodiazepiner og tetrahydrocanabinol hvis man sidder bag et rat?
Er du fortaler for at politiet _ikke_ skal tjekke for euforiserende
stoffer, siden du angriber postulatet og i samme åndedrag nærmest
forsvarer brugen af "speed" i trafikken?
Hvordan med den udbredte (mis)brug af rohypnol eller psykofarmica og
neuroleptica som medicinering?
Skal det også holdes hemmeligt så folk til stadighed, bekymringsfrit, kan
sætte sig bag rattet efter dagens ordinerede dosis?
--
Lars Holst
| |
Ukendt (04-11-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 04-11-06 22:52 |
|
Lars Holst wrote:
>
> Hvordan tror du så det vil gå med extacy, svampe, syretrip,
Damn, det må være en syret oplevelse!
>
> Er du fortaler for at politiet _ikke_ skal tjekke for euforiserende
> stoffer, siden du angriber postulatet og i samme åndedrag nærmest
> forsvarer brugen af "speed" i trafikken?
Nej absolut ikke. Jeg er heller ikke fortaler for speed som sådan. Det er
bare for at pointere at ikke alle "stoffer" er ens. Det er ikke alle doser
og alle stoffer der er skadelige for trafikken.
mvh.
Kim Frederiksen
| |
Lars Holst (04-11-2006)
| Kommentar Fra : Lars Holst |
Dato : 04-11-06 23:16 |
|
"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the-coffeeshop.dk> said in
news:454d0b9b$0$909$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:
> Lars Holst wrote:
>>
>> Hvordan tror du så det vil gå med extacy, svampe, syretrip,
>
> Damn, det må være en syret oplevelse!
>
>>
>> Er du fortaler for at politiet _ikke_ skal tjekke for euforiserende
>> stoffer, siden du angriber postulatet og i samme åndedrag nærmest
>> forsvarer brugen af "speed" i trafikken?
>
> Nej absolut ikke. Jeg er heller ikke fortaler for speed som sådan. Det
> er bare for at pointere at ikke alle "stoffer" er ens. Det er ikke
> alle doser og alle stoffer der er skadelige for trafikken.
>
> mvh.
> Kim Frederiksen
>
>
>
Så du ville med andre ord bare gør dig til stof-ekspert.
Det tror jeg såmænd mange andre klarer langt bedre end dig, hvilket dit
eksempel med anbefaling af opkvikkende medicinering i trafikken jo
tydeligt viser.
F.eks. kunne vi lade fagfolk, som har haft med det at gøre i
arbejdsfeltet i mange år, lade være eksperterne på området.
Så tilbage til udgangspunktet:
Jeg tror ikke som sådan at unge statistisk set kører mere promille- eller
spirituskørsel end andre aldersgrupper.
Men jeg ved at der er et alarmerende højt forbrug af euforiserende
stoffer/narkotika/trafikfarlig medicin blandt unge.
Politiet burde i langt højrere grad "gå efter" dette i deres kontrol af
unge trafikanter.
--
Lars Holst
| |
Ukendt (05-11-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 05-11-06 09:05 |
|
Lars Holst wrote:
>
> Hvordan tror du selv det går for ungdommen bag rattet når der er sket
> en statistisk eksplosiv stigning af forbruget af euforiserende stoffer
> generelt blandt unge?
Jeg tror der er flere bilister der er påvirket af stoffer nu end tidligere.
Jeg tror bare det er færre end mange tror. Til gengæld har jeg et ret
afslappet forhold til hvad de laver bag rattet i forhold til hvad de laver i
nattelivet.
>
> Hvordan tror du så det vil gå med extacy, svampe, syretrip,
> benzodiazepiner og tetrahydrocanabinol hvis man sidder bag et rat?
>
> Er du fortaler for at politiet _ikke_ skal tjekke for euforiserende
> stoffer, siden du angriber postulatet og i samme åndedrag nærmest
> forsvarer brugen af "speed" i trafikken?
>
> Hvordan med den udbredte (mis)brug af rohypnol eller psykofarmica og
> neuroleptica som medicinering?
> Skal det også holdes hemmeligt så folk til stadighed, bekymringsfrit,
> kan sætte sig bag rattet efter dagens ordinerede dosis?
Det er en typisk reaktion fra folk herinde. Jeg påpeger at Amphetamin ikke
påvirker evnerne bag rattet i negativ retning. Straks vil man forsøge at
tillægge mig en holdning om at så gør Sovemedicin og LSD-lignende stoffer
heller ikke. Selvfølgelig gør de det, for fanden! Sovemedicin har det med at
være sløvende. LSD-lignende stoffer som svampe, har det med at få folk til
at se nogle ret bizarre ting. Nok ikke særligt hensigtmæssigt i trafikken.
mvh.
Kim Frederiksen
| |
Lars Holst (05-11-2006)
| Kommentar Fra : Lars Holst |
Dato : 05-11-06 12:22 |
|
"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the-coffeeshop.dk> said in
news:454d9b38$0$844$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:
> Lars Holst wrote:
>>
>> Hvordan tror du selv det går for ungdommen bag rattet når der er sket
>> en statistisk eksplosiv stigning af forbruget af euforiserende
>> stoffer generelt blandt unge?
>
> Jeg tror der er flere bilister der er påvirket af stoffer nu end
> tidligere. Jeg tror bare det er færre end mange tror. Til gengæld har
> jeg et ret afslappet forhold til hvad de laver bag rattet i forhold
> til hvad de laver i nattelivet.
>
>>
>> Hvordan tror du så det vil gå med extacy, svampe, syretrip,
>> benzodiazepiner og tetrahydrocanabinol hvis man sidder bag et rat?
>>
>> Er du fortaler for at politiet _ikke_ skal tjekke for euforiserende
>> stoffer, siden du angriber postulatet og i samme åndedrag nærmest
>> forsvarer brugen af "speed" i trafikken?
>>
>> Hvordan med den udbredte (mis)brug af rohypnol eller psykofarmica og
>> neuroleptica som medicinering?
>> Skal det også holdes hemmeligt så folk til stadighed, bekymringsfrit,
>> kan sætte sig bag rattet efter dagens ordinerede dosis?
>
> Det er en typisk reaktion fra folk herinde. Jeg påpeger at Amphetamin
> ikke påvirker evnerne bag rattet i negativ retning. Straks vil man
> forsøge at tillægge mig en holdning om at så gør Sovemedicin og
> LSD-lignende stoffer heller ikke. Selvfølgelig gør de det, for fanden!
> Sovemedicin har det med at være sløvende. LSD-lignende stoffer som
> svampe, har det med at få folk til at se nogle ret bizarre ting. Nok
> ikke særligt hensigtmæssigt i trafikken.
>
> mvh.
> Kim Frederiksen
>
>
>
Amphetamin er stærkt afhængighedsdannende.
Oplever man en sanseskærpende effekt mens stoffet er aktivt, så oplever
man en sløvende depressionsfremkaldende og lettere forvrængende effekt
imellem brug.
Så her frarådes det så at køre bil uden at være påvirket.
Indtil afhængigheden er skabt.
Her vil skærpelsen af sanserne så aftage og stoffet mere opleves som en
nødvendighed for at få sanseindtrykkene tilnærmelsesvis på ret køl.
Så jeg vil, i modsætning til dig, stærkt fraråde at tro at amphetamin kan
gavne i trafikken.
--
Lars Holst
| |
Henrik Stidsen (05-11-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 05-11-06 01:34 |
|
Kim Frederiksen brought next idea :
> Et af disse stoffer er Amphetamin. Det skærper reaktionsevnen og giver
> generelt mere energi. Af samme grund bliver det af og til givet til
> jagerpiloter af millitæret.
Sjovt nok er det de samme jagerpiloter der af "ukendte årsager" er
kommet til at skyde på deres egne soldater på jorden istedet for
fjenden...
--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/
Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
| |
Ukendt (05-11-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 05-11-06 07:32 |
|
Henrik Stidsen wrote:
>
> Sjovt nok er det de samme jagerpiloter der af "ukendte årsager" er
> kommet til at skyde på deres egne soldater på jorden istedet for
> fjenden...
Nånå ... det var ligegodt dælens. Det er tilfældigvis lige noget du ved
noget om?
mvh.
Kim Frederiksen
| |
Henrik Stidsen (05-11-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 05-11-06 12:18 |
|
Kim Frederiksen wrote on 05-11-2006 :
>> Sjovt nok er det de samme jagerpiloter der af "ukendte årsager" er
>> kommet til at skyde på deres egne soldater på jorden istedet for
>> fjenden...
> Nånå ... det var ligegodt dælens. Det er tilfældigvis lige noget du ved noget
> om?
Ja ja, ved du ikke at jeg er jagerpilot ? ;)
Der var en dokumentar på DR2 en dag hvor de påviste at der er en ret
sandsynlig sammenhæng mellem jagerpiloters brug af opkvikkende stoffer
før de tog på missioner og så det at de af fuldstændig uforklarlige
årsager nogen gange kom til at angribe deres egne istedet for fjenden.
Det var så i en cocktail der hed "nu skal jeg sove: sovemedicin - nu
skal jeg flyve: opkvikkende stof". Når man laver det nummer flere gange
indenfor et døgn så skal det jo gå galt...
--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/
Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
| |
|
|