Omsider et lillebitte gran fornuft
Fra : Ukendt

Dato : 01-11-06 22:43

Fra : nusser

Dato : 01-11-06 23:13

"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse
> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-5235227.html
>
> mvh.
> Kim Frederiksen

Hvordan kan du genkende fornuft - eller gætter du bare . . . .

Fra : N_B_DK

Dato : 01-11-06 23:16

"nusser" <nusser@ertyfre.com> wrote in message
> eller gætter du bare . . . .

Er det da den måde du afgør om noget er fornuftigt eller ej, siden du tror
andre afgør det på den måde ?

--
MVH.
N_B_DK

Fra : nusser

Dato : 02-11-06 02:00

> Er det da den måde du afgør om noget er fornuftigt eller ej, siden du tror
> andre afgør det på den måde ?

Prøver du at aflure min metode . . . .? . . .

Fra : N_B_DK

Dato : 02-11-06 02:55

"nusser" <nusser@ertyfre.com> wrote in message
> Prøver du at aflure min metode . . . .? . . .

Nej, men du beviste lige min teori om det var den måde du afgør det på.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : nusser

Dato : 02-11-06 22:33

> Nej, men du beviste lige min teori om det var den måde du afgør det på.

Ja morlille kan ikke flyve . . .

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 01-11-06 23:20

On Wed, 1 Nov 2006 22:43:28 +0100, "Kim Frederiksen" <kim snabel-a
the-coffeeshop.dk> wrote:

>http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-5235227.html
>
>mvh.
>Kim Frederiksen

>--

Ja, det var lige før det havde taget overhånd.

Lige i øjeblikket skriver de s'gu alt der rører sig. Rub og stub.

Faktisk er det sådan at jeg i perioder har flere skiver der er
stemplet bagpå, end det omvendte.

En stemplet skive betyder at man har været til kontrol. (For dem som
ikke véd det).

Det er bagateller de skriver os for.

Fornavn før efternavn. Et tal eller bogstav der er lidt svært at læse.
Osv. osv.

Alt i alt må man sige at sådan noget slendrian er til stor fare for
trafiksikkerheden.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mikkel Lund

Dato : 01-11-06 23:47

Folmer Rasmussen skrev:

> [...]
> ikke véd det).
>
> Det er bagateller de skriver os for.
>
> Fornavn før efternavn. Et tal eller bogstav der er lidt svært at læse.

Jeg får sikkert slag men: Hvorfor gør I det ikke bare ordenligt. Det
lyder som om i kender reglerne.

> Alt i alt må man sige at sådan noget slendrian er til stor fare for
> trafiksikkerheden.

True

Mikkel

Fra : Ukendt

Dato : 02-11-06 00:10

Mikkel Lund wrote:

> Jeg får sikkert slag men: Hvorfor gør I det ikke bare ordenligt. Det
> lyder som om i kender reglerne.

Hvis man nu forestiller sig at det gav livsvarigt fængsel at glemme at
udfylde fartskiven, ville du så synes det var rimeligt? ("man kunne jo bare
gøre det ordentligt")

.... straf skal stå mål med forseelsen og ikke bare begrundes med at man
"bare kunne lade være"

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Mogens...

Dato : 02-11-06 06:02

> ... straf skal stå mål med forseelsen og ikke bare begrundes med at man
> "bare kunne lade være"

Det er ret utroligt at læse denne tråd - at man ikke engang
kan forstå, hvrfor politiiet er efter kragetæerne. Hvis man
drager en parallel til grisetransportørerne, er det sikkert der-
med skåret ud i pap !

Fra : Mogens...

Dato : 02-11-06 06:25

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kan forstå, hvrfor politiiet er efter kragetæerne. Hvis man
> drager en parallel til grisetransportørerne, er det sikkert der-

Jeg fatter iøvrigt slet ikke, at man kan få folk/chauffører til at
behandle dyr på den måde. Afskyeligt at pengetrangen fører
det så vidt.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 02-11-06 08:32

Mogens... used his keyboard to write :
> Jeg fatter iøvrigt slet ikke, at man kan få folk/chauffører til at
> behandle dyr på den måde. Afskyeligt at pengetrangen fører
> det så vidt.

Chauffører og vognmænd har ingen rygrad overhovedet, hvis kunden vil
have det ville de kører på måder der var endnu værre. Spørg bare
Finn...

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 02-11-06 11:43

On Thu, 02 Nov 2006 08:32:02 +0100, Henrik Stidsen <nntpspam@hs235.dk>
wrote:

> [...]
>
>Chauffører og vognmænd har ingen rygrad overhovedet, hvis kunden vil
>have det ville de kører på måder der var endnu værre. Spørg bare

Tak for tilliden.

Jeg kan til gengæld godt lide IT-folk.

Det er sådan nogen blege, nørdede mennesker, der altid kan kendes på
at de, hvis uheldet skulle være ude, og de kommer ud mens solen
skinner, har den der karakteristiske missen med øjnene.

Desuden er de kendetegnet ved at være dårlige bilister.

Generaliseringer er noget snavs.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 02-11-06 12:03

Folmer Rasmussen explained :

> Tak for tilliden.

Tak Finn for den, det er ham der har lært mig at ovenstående er
virkeligheden - jeg ville gerne tro på i har lidt mere rygrad og hjerne
men jeg må ikke for Finn ;)

> Jeg kan til gengæld godt lide IT-folk.

Godt for dig ;)

> Det er sådan nogen blege, nørdede mennesker, der altid kan kendes på
> at de, hvis uheldet skulle være ude, og de kommer ud mens solen
> skinner, har den der karakteristiske missen med øjnene.

:)

> Desuden er de kendetegnet ved at være dårlige bilister.

Nej vi har da kørt tusinder af kilometer i Need For Speed Underground
så vi kan det der med at køre bil ;)

> Generaliseringer er noget snavs.

Men de kan være gode til at opnå en given debatvinkel.

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 02-11-06 11:54

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
> Mogens... used his keyboard to write :
>
> Chauffører og vognmænd har ingen rygrad overhovedet, hvis kunden vil have
> det ville de kører på måder der var endnu værre. Spørg bare Finn...

For ligesom at få analogien på plads, vil du så også påstå at de bilister
der ikke overholder gældende hastighedsgrænser, ligeledes er uden rygrad.
Her er det endda ikke ret ofte at der ligger et pres fra omgivelserne, som i
tilfældet med chaufførene.

Derudover er der absolut ingen sammenlignelighed med svinetransporterne, da
eksempelvis Tyskland alene forholder sig til EU lovgivning´/forordningerne,
og her er transportør/vognmænd på den rigtige side af loven, at man her i
landet har indført en strammere lovgivning end der hersker i resten af EU,
gælder naturligvis ikke uden for landets grænser..

--
MVH Hans

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 02-11-06 12:05

Hans L. Jørgensen used his keyboard to write :

> [...]
> det endda ikke ret ofte at der ligger et pres fra omgivelserne, som i

De fleste billister vælger selv hvor hårdt de vil trykke på speederen.
Iflg. Finns udlægning af lastbilbranchen er det reelt ikke tilfældet
der og chaufførerne siger ikke fra. Derfor jeg siger de ikke har nogen
rygrad når de ikke vil sige fra overfor pres der fører til
ulovligheder.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-11-06 01:32

Henrik Stidsen skrev:
> Chauffører og vognmænd har ingen rygrad overhovedet, hvis kunden vil
> have det ville de kører på måder der var endnu værre. Spørg bare Finn...

Du er ved at lære det.

--
MVH Finn
Mon det er utidig indblanden at forvente at muslimske ledere burde have

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 02-11-06 11:35

On Thu, 02 Nov 2006 05:24:52 GMT, "Mogens..." <no@reply.dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg fatter iøvrigt slet ikke, at man kan få folk/chauffører til at
>behandle dyr på den måde. Afskyeligt at pengetrangen fører

Transport af levende dyr er noget ingen nogensinde får mig til at
udføre.

Det har ikke noget med den etiske sideaf sagen at gøre, som jeg finder
lige så afskyelig som dig, men fordi det er et decideret lortejob, i
ordets bogstaveligste forstand.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-11-06 01:41

Folmer Rasmussen skrev:

> Transport af levende dyr er noget ingen nogensinde får mig til at
> udføre.

Jeg har prøvet det tre gange, første sidste og eneste.

Jeg vil godt køre med dyr, men de skal slagtes først.

> Det har ikke noget med den etiske sideaf sagen at gøre, som jeg finder
> lige så afskyelig som dig, men fordi det er et decideret lortejob, i
> ordets bogstaveligste forstand.

Jeg var så heldig at jeg kun var 2. mand på bilen, og kunne stå udenfor
og se en anden kravle 8-10 m frem i et 1 m høj "rum" og jage smågrise
ud.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-11-06 01:26

Mogens... skrev:
> Jeg fatter iøvrigt slet ikke, at man kan få folk/chauffører til at
> behandle dyr på den måde. Afskyeligt at pengetrangen fører
> det så vidt.

Man skal blot udvide "bødezonen" til også at omfatte afsenderen, så
stopper det på ingen tid.

Men så længe der er nogen der kan stille krav til transporten uden at
kunne drages til ansvar vil der forekomme ulovligheder.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 02-11-06 11:31

On Thu, 02 Nov 2006 05:02:05 GMT, "Mogens..." <no@reply.dk> wrote:

> [...]
>kan forstå, hvrfor politiiet er efter kragetæerne. Hvis man
>drager en parallel til grisetransportørerne, er det sikkert der-

Jeg har ualmindeligt svært ved at se hvad uetisk transport af dyr har
at gøre med en f.eks. ordblind chaufførs udfyldelse af en køreskive.

Kan du ikke gøre rede for, hvordan dyrene får mere plads, vand at
drikke osv. p.gr.a. disse skiver?

Jeg kunne forstå det, hvis du sendte bønderne en fatwa. Der bliver
lukket slagterier i DK i lyntempo, samtidigt med at dyrene køres til
slagtning i Mellem- og Sydeuropa.

Danske slagteriarbejdere er for dyre i drift, men hvad har det med
køreskiver at gøre?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 03-11-06 00:35

"Folmer Rasmussen" <mailto:folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
"Re: Omsider et lillebitte gran fornuft"

> [...]
> Jeg kunne forstå det, hvis du sendte bønderne en fatwa. Der bliver
> lukket slagterier i DK i lyntempo, samtidigt med at dyrene køres til

Vognmaænd og chauffører bryder reglerne - risetransporterne
er et nyt eksempel på det (af flere). Derfor er det nødven-
digt for politiet at være efter jer med hver en detalje, idet
reglerne brydes hvis man slapper af.

Moralen er ganske enkelt for lav for faget - de kan ikke håndtere
tilliden og snyder, hvor de kan (kragetæer og lignende)...

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:87.54.108.189)

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-11-06 02:05

Mogens (udrejst) skrev:
> [...]
> Moralen er ganske enkelt for lav for faget - de kan ikke håndtere
> tilliden og snyder, hvor de kan (kragetæer og lignende)...

Hvis man ikke kan se ud over sin egen næsetip kan man jo altid gøre som
myndighederne og skyde på dem der kan gøre mindst ved problemet.

Man kunne også være visionær og kigge på hvem der tjener mest på
overtrædelserne, og så lægge det største bødekrav der.

Men så risikerede man jo nok at komme til at bøde dem der betaler ens
golfture og dyre middage. Og den går jo ikke.

Så hellere bøde nogle chaufførere og vognmænd. De kan jo ikke samle sig
sammen og gøre noget mod det. (Og de har jo ikke råd til at give dyre
middage.)

Fra : KASO

Dato : 02-11-06 06:44

> [...]
> bare gøre det ordentligt")
>
> ... straf skal stå mål med forseelsen og ikke bare begrundes med at man

Problemet er ikke forglemmelserne - men de, der bevidst undlader at udfylde
fordi de ikke vil overholde reglerne. Sidstnævnte gruppe kan sagtens være
til fare for trafikken, hvis de kører alt for mange timer eller alt for
stærkt, men du kan ikke se på den uudfyldte skive, hvorfor den ikke er
udfyldt. Derfor er det vigtigt at udfylde korrekt - eller at tage straffen
uden at klynke!

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 02-11-06 11:50

On Thu, 2 Nov 2006 06:44:10 +0100, "KASO" <a@b.dk> wrote:

> [...]

>stærkt, men du kan ikke se på den uudfyldte skive, hvorfor den ikke er
>udfyldt. Derfor er det vigtigt at udfylde korrekt - eller at tage straffen

Det har du ret i, men det er ikke det, det handler om.

Det handler om at skrive efternavn før fornavn. Det handler om ikke at
skrive Pedersen J.P.S.T., men det fulde navn - uden at komme udenfor
linien. Det er den slags bagateller som jeg ikke med min bedste vilje
kan se har noget med sikkerhed at gøre, der er tale om.

Iøvrigt er korrekt udfyldte køreskiver med det korrekte antal kørte
timer absolut ingen garanti for en udhvilet og frisk chauffør.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : KASO

Dato : 03-11-06 19:13

> [...]
> linien. Det er den slags bagateller som jeg ikke med min bedste vilje
> kan se har noget med sikkerhed at gøre, der er tale om.

OK - det er jo en anden snak - og her er jeg helt enig!

> Iøvrigt er korrekt udfyldte køreskiver med det korrekte antal kørte
> timer absolut ingen garanti for en udhvilet og frisk chauffør.

Nej - men det er da et skridt på vejen...

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-11-06 01:31

KASO skrev:
> [...]
> stærkt, men du kan ikke se på den uudfyldte skive, hvorfor den ikke er
> udfyldt. Derfor er det vigtigt at udfylde korrekt - eller at tage straffen

Det er ikke noget problem at se forskel på en skive hvor der er sket en
simpel fejl og en skive hvor samme fejl er brugt til ulovligheder.

Men hvis man hører til dem der lever højt på 'nultolerence' og
paragrafrytteri skal det koste det samme.

Det der bekymrer mig mest er dog at det bliver rigsadvokaten der skal
komme med et oplæg til ændringer.

Tilsyneladende behøver han ikke at rådføre sig med andre.

Det var jo ham der kom med det oprindelige bødekatalog, så der bliver
nok ikke plads til de store ændringer.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 02-11-06 08:42

> [...]
> Osv. osv.
>
> Alt i alt må man sige at sådan noget slendrian er til stor fare for

Har du, eller andre, hilst på dette produkt?
http://www.henckel.biz/default.asp?Action=Details&Item=186

Jeg har kun læst om det, kender det ikke.

--
mvh Uffe
Nu med 'deo

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 02-11-06 11:53

On Thu, 2 Nov 2006 08:41:34 +0100, "Uffe Bærentsen"
<leitiFJERNES@hotmail.com> wrote:

>Har du, eller andre, hilst på dette produkt?
>http://www.henckel.biz/default.asp?Action=Details&Item=186
>
>Jeg har kun læst om det, kender det ikke.

>--

Ja, jeg kender den godt.

De nye digitale tachografer har nogenlunde samme funktion, men jeg har
hørt om kolleger der siger at de mister køretid, hvis de stoler på de
nye apparater.

Jeg ved det ikke selv endnu, idet jeg først stiftede bekendtskab med
so ein ding i går.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 02-11-06 12:06

Folmer Rasmussen laid this down on his screen :
> De nye digitale tachografer har nogenlunde samme funktion, men jeg har
> hørt om kolleger der siger at de mister køretid, hvis de stoler på de
> nye apparater.

Mister køretid ? hvordan det ?

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 02-11-06 12:14

On Thu, 02 Nov 2006 12:05:42 +0100, Henrik Stidsen <nntpspam@hs235.dk>
wrote:

>Folmer Rasmussen laid this down on his screen :
>
>Mister køretid ? hvordan det ?

>--

Der er forskel på hvordan de to produkter fungerer.

Time Guard regner f.eks. stop for rødt lys som ikke køretid. Det gør
tachografen ikke. Den anser det for at være "andet arbejde".

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-11-06 01:56

Folmer Rasmussen skrev:
> Der er forskel på hvordan de to produkter fungerer.
> Time Guard regner f.eks. stop for rødt lys som ikke køretid. Det gør
> tachografen ikke. Den anser det for at være "andet arbejde".

Der er du lidt fejl på den.

Den regner det ikke som 'andet arbejde' men som køretid.

Når jeg holder ved et lyskryds skifter symbolet fra "kørsel" til
"arbejde" (ikke "andet arbejde"). Når jeg så sætter i gang igen,
indenfor 2-3 minutter, bliver tiden under "arbejde" indregnet i
køretiden. Og fremgår ikke af udskriften.

Har forsøgt med at slå om på "hvil", men det gør ingen forskel. tiden
jeg har holdt stille regnes stadig, fejlagtig, som køretid.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 04-11-06 09:29

On Sat, 04 Nov 2006 01:55:52 +0100, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Har forsøgt med at slå om på "hvil", men det gør ingen forskel. tiden
>jeg har holdt stille regnes stadig, fejlagtig, som køretid.

>--

Naturligvis regner den det ikke som hvil.

Du véd jo udmærket at et lovligt hvil ikke kan være på under 15
minutter.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-11-06 12:05

Folmer Rasmussen skrev:
> Naturligvis regner den det ikke som hvil.
> Du véd jo udmærket at et lovligt hvil ikke kan være på under 15
> minutter.

Man kan sagtens få registreret tid under 15 minutter som 'hvil'.

Holder jeg og venter på ingenting er det jo ikke arbejde, eller "andet
arbejde" og skal jo så heller ikke registreres som sådan. Heller ikke
selvom jeg kun holder 14 minutter.

Men du har da ganske ret i at perioden ikke kan regnes med i de hvil og
pauser vi skal have i løbet af døgnet.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 04-11-06 12:16

On Sat, 04 Nov 2006 12:04:44 +0100, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

> [...]
>selvom jeg kun holder 14 minutter.
>
>Men du har da ganske ret i at perioden ikke kan regnes med i de hvil og

Jamen det er da det der er interessant.

Alt det andet som du og jeg ikke er herre over, kan det s'gu da ikke
betale sig at stresse op over.

Når tiden er gået, så er den gået, og så er det bare med at finde et
sted at sove. Hvis det er muligt.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-11-06 15:13

Folmer Rasmussen skrev:
> [...]
> betale sig at stresse op over.
> Når tiden er gået, så er den gået, og så er det bare med at finde et

For nuværende er jeg nødt til at gå med både rem og seler.

Mit nuværende køren består sådan set af to dele. Den ene del er en tur
fra Tåstrup omkring Haderslev og tilbage til Tåstrup. Den starter mellem
17 og 19 og bruger ca 6 timer af min køretid.

Inden det er det meningen at jeg skal køre hvad der kan blive plads til
indenfor tiden på småture fra Tåstrup.

For ikke at komme i konflikt med div regler kan dette kun blive til 2-2½
køretime hver dag.

Det er der lidt besvær med at få disponenter til at fatte. Og så er det
da godt at man formår at stå fast på sit.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-11-06 01:52

Henrik Stidsen skrev:
> Mister køretid ? hvordan det ?

Ethvert stop under 2-3 minutter tælles med som køretid. Det skal det
ikke efter reglerne.

Kører du i en "stop-and-go" kø i en time tælles du for for en times
køretid selvom du reelt kun har kørt i 10-20 minutter.

Hver gang du holder ved et lyskryds tælles det som køretid. Det skal det
ikke efter reglerne.

Kører du distribution mister du, efter opgørelse af dem der faktisk
kører det, op til 17% af din køretid. Tid du ikke kan få igen, men som
fejlagtig tages fra dig. Og du har ikke nogen dokumentation
myndighederne vil anerkende. De regner kun med hvad tacografen,
fejlagtig, har optegnet.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-11-06 01:46

Folmer Rasmussen skrev:
> [...]
> nye apparater.
> Jeg ved det ikke selv endnu, idet jeg først stiftede bekendtskab med

Har kørt med sådan en ting i 5 uger nu, og den er god nok. Stop i
kørslen op til 2-3 minutter tælles, fejlagtig, som køretid.

Problemet er at hvis man havde en Timeguide, sammen med en tacograf,
ville det være tiden efter tacografen der ville blive betragtet som den
rigtige.

Ved ikke om vognmændene og organisationerne, der er ved at røre ved
området, bruger den indfaldsvinkel at tacografen er ulovlig. Men det er
den efter min bedste overbevisning.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-11-06 01:38

Uffe Bærentsen skrev:
> Har du, eller andre, hilst på dette produkt?
> http://www.henckel.biz/default.asp?Action=Details&Item=186
> Jeg har kun læst om det, kender det ikke.

Problemet er at det ikke burde være nødvendigt at skulle investere 5.000
kr for at kunne overholde reglerne.

Noget andet er at hvis jeg fik sådan en installeret, og kørte efter den,
ville jeg, officielt, overtræde reglerne.

Timeguiden tæller min køretid rigtig efter reglerne, det gør den
"fartskriver" jeg har i bilen ikke. ("" fordi den nye tacograf ikke
skriver farten ned ligesom på de gamle skiver.)

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 04-11-06 01:47

Finn Guldmann submitted this idea :
> Problemet er at det ikke burde være nødvendigt at skulle investere 5.000 kr
> for at kunne overholde reglerne.

Hvorfor ikke ? sådan er det da i mange brancher, man skal investere i
bestemt udstyr for at kunne udføre arbejdet lovligt.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-11-06 03:11

Henrik Stidsen skrev:
> Hvorfor ikke ? sådan er det da i mange brancher, man skal investere i
> bestemt udstyr for at kunne udføre arbejdet lovligt.

Fordi det udstyr man skal bruge for at holde øje med sin tid var der,
hvis det fungerede efter reglerne.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 04-11-06 10:34

Finn Guldmann wrote on 04-11-2006 :

> Fordi det udstyr man skal bruge for at holde øje med sin tid var der, hvis
> det fungerede efter reglerne.

Okay, den sætning forstod jeg ikke...

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-11-06 12:10

Henrik Stidsen skrev:
> Okay, den sætning forstod jeg ikke...

I tacografen er der et ur der tæller hvor lang tid jeg har kørt siden
sidst jeg havde samlet sammen til et dagligt hvil eller en pause af
mindst 45 minutter.

Derudover er der, i en Volvo, også en tæller der viser hvor længe jeg
har kørt siden jeg holdt stille i mere end 3 minutter.

Der er så også en tæller der tæller op hver gang jeg har holdt længe nok
på 'hvil' til at det kan indgå i en pause (15 minutter).

Det er altsammen godt nok.

Problemet er at 'hvil', 'arbejde' og 'andet arbejde' under 3 minutter
regnes med til køretiden. Hvilket det ikke må.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 04-11-06 13:57

Finn Guldmann explained :
> Problemet er at 'hvil', 'arbejde' og 'andet arbejde' under 3 minutter regnes
> med til køretiden. Hvilket det ikke må.

Altså er det et forkert stykke udstyr du har i bilen - så må din
vognmand jo bruge de 5K kroner på noget der virker istedet for noget
der ikke gør :)

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-11-06 15:39

Henrik Stidsen skrev:
> Altså er det et forkert stykke udstyr du har i bilen - så må din
> vognmand jo bruge de 5K kroner på noget der virker istedet for noget der
> ikke gør :)

Det hjælper ikke en skdisse. Det ulovligt virkende apparat er det
officielt anerkendte.

Det der optæller, og viser, tiden korrekt vil myndighederne end ikke
anerkende som dokumentation for at der er en fejl i det andet.

Men læste lige at IRU, den internationale vognmandsorganisation, er gået
ind i sagen overfor EU. Så måske der kommer lidt røre i andedammen.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 04-11-06 16:22

Finn Guldmann laid this down on his screen :

> Det hjælper ikke en skdisse. Det ulovligt virkende apparat er det officielt
> anerkendte.

Hvis det er sådan myndighederne tolker loven så må man jo klage over
det - for hvis det er det eneste godkendte apparat så er det vel
indikator for hvordan loven skal tolkes ? (iflg. myndighederne)

> Men læste lige at IRU, den internationale vognmandsorganisation, er gået ind
> i sagen overfor EU. Så måske der kommer lidt røre i andedammen.

Det kan man da håbe.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-11-06 16:41

Henrik Stidsen skrev:
> Hvis det er sådan myndighederne tolker loven så må man jo klage over det
> - for hvis det er det eneste godkendte apparat så er det vel indikator
> for hvordan loven skal tolkes ? (iflg. myndighederne)

Nu er det jo også dem selv der laver reglerne for hvad der er hvad af
køretid, hviletid, pauser og bare holden stille. Så hvorfor de ikke har
taget deres egen lov højtidelig fra starten fattes ikke.

> Det kan man da håbe.

Kender ikke værdien af at IRU blander sig i noget.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 04-11-06 16:48

Finn Guldmann wrote :

> Nu er det jo også dem selv der laver reglerne for hvad der er hvad af
> køretid, hviletid, pauser og bare holden stille. Så hvorfor de ikke har taget
> deres egen lov højtidelig fra starten fattes ikke.

Dem der administrerer den har nok ikke været helt tilfreds med hvordan
den er blevet og så bøjer de den til deres egen fordel.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-11-06 16:51

Henrik Stidsen skrev:
> Dem der administrerer den har nok ikke været helt tilfreds med hvordan
> den er blevet og så bøjer de den til deres egen fordel.

Problemet er nok nærmere at reglerne for tiderne står i et direktiv,
mens reglerne for hvordan tacografen skal virke står i et andet. Og de
to er så ikke afstemt ordentlig efter hinanden.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 04-11-06 17:06

Finn Guldmann brought next idea :
> Problemet er nok nærmere at reglerne for tiderne står i et direktiv, mens
> reglerne for hvordan tacografen skal virke står i et andet. Og de to er så
> ikke afstemt ordentlig efter hinanden.

Ja det er jo set før...

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-11-06 18:50

Henrik Stidsen skrev:
> Ja det er jo set før...

Ja, og det bliver ikke mindre sjovt af at de skal forfattes på de sprog
der tales i 25 lande.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 05-11-06 21:43

> [...]
> "fartskriver" jeg har i bilen ikke. ("" fordi den nye tacograf ikke
> skriver farten ned ligesom på de gamle skiver.)

Undskylder min manglende opfølgning

Har læst Henckels nyhedsbrev, som kan læses her:
http://www.henckel.biz/default.asp?Action=News&Item=5

Det lyder næsten som om de håber at en eller anden tager sagen op.

--
mvh Uffe
Nu med 'deo

Fra : Aksel

Dato : 02-11-06 13:16

> [...]
> Osv. osv.
>
> Alt i alt må man sige at sådan noget slendrian er til stor fare for

Det virker fuldstændigt tåbeligt at regne hvert tilfælde af en "forseelse"
som en selvstændig overtrædelse.

Hvis det i et firma er normalt at tage skiven ud når man parkerer om aftenen
og sætte en ny i om morgenen, så kunne det måske være acceptabelt at hver
chauffør fik en bøde.

Hvis man gør det på samme "forkerte" måde hver dag er der da helt klart tale
om at man ikke har forstået reglerne, og derfor skal have dem indskærpet
(uanset hvor tåbelige de er, og uanset om de er skrevet i et sprog som
almindelige mennesker kan forstå)

Ligeledes underskriften, der skal stå det fulde navn på en linie på 2,2 cm,
det skal være let læseligt, hvad gør man hvis man hedder Christian Heinrich
Schaffalitzky de Mucadell eller bare har to lange fornavne, mellemnavn og
efternavn?

Hilsen Aksel

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-11-06 01:59

Aksel skrev:

> [...]
> Schaffalitzky de Mucadell eller bare har to lange fornavne, mellemnavn og

Problemet med skive i uret om natten beror på en fortolkning.

Når du forlader køretøjet skal du tage dine skiver med dig. Hvorfor man
ikke kan have skiver i uret om natten, medmindre man sover i bilen.

Myndighederne forlanger så at jeg skal registrere min fritid på en skive.

Fra : Thomas H.

Dato : 02-11-06 06:46

"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse
> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-5235227.html

Utroligt at det er muligt, tænk om man kunne holde et møde med hende og
spørge, om hun ikke finder det at skyde myg med atombomber, at skrive
200.000 bilister om året for fartovertrædelser på 6-7 mm på speedometret.
Men dertil har hylekoret nok for meget magt, så allerede inden mødet havde
René Duracell og slænget nok været ude i alle medierne og malet Jelved på
væggen.

--
Thomas H. - www.thhe.dk

Fra : Stig Christensen

Dato : 02-11-06 08:07

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> René Duracell og slænget nok været ude i alle medierne og malet Jelved på

så du mener hun skal set bort fra at jeg kører 70 km/t i stedet for 50 km/t
? ? ?

Men kunne godt tønke mig at der blev sat større krav til nøjagtigheden
de vises på de speedometre der installeres i biler.

Fra : Thomas H.

Dato : 03-11-06 06:33

"Stig Christensen" <stigc-fjernmig-@danbbs.dk> skrev i en meddelelse

> så du mener hun skal set bort fra at jeg kører 70 km/t i stedet for 50
> km/t ? ? ?

Hvis du gør det et sted hvor det er fuldt forsvarligt, ja.

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 03-11-06 07:19

> Hvis du gør det et sted hvor det er fuldt forsvarligt, ja.

Du har helt ret, men det er en endeløs diskussion med regelrytterne. De tror
det automatisk er den sikre død for alle i 10km's omkreds, hvis nålen
passerer højest tilladte hastighed.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Thomas H.

Dato : 03-11-06 20:42

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse

> Du har helt ret, men det er en endeløs diskussion med regelrytterne. De
> tror det automatisk er den sikre død for alle i 10km's omkreds, hvis nålen
> passerer højest tilladte hastighed.

Ja jeg har givet op, den "nye generation" er totalt hjernevasket....

Fra : Stig Christensen

Dato : 03-11-06 20:55

> "Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse

> Ja jeg har givet op, den "nye generation" er totalt hjernevasket....
der i har du helt ret, de vil for alt i verden køre
med hovedet under armen.

Fra : Ukendt

Dato : 03-11-06 23:25

Thomas H. wrote:

> Ja jeg har givet op, den "nye generation" er totalt hjernevasket....

Problemet er at de netop er hjernevasket til at tro blindt hvad politikerne
og Duracellkaninen siger. Derfor kan politikerne uden videre trække de mest
afsindige love og straffe ned over hovedet på os uden det får konsekvenser.
Det sker jo i "trafiksikkerhedens" hellige navn. Det er som regel de samme
mennesker der tror de skal dø fordi der opholder sig en ryger i samme lokale
som dem.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Lars

Dato : 04-11-06 06:23

Det er som regel de samme
> mennesker der tror de skal dø fordi der opholder sig en ryger i samme
lokale
> som dem.

Jeg skal ærligt indrømme at sommetider synes jeg tobaksrøg kan være
ubehageligt. Men hvor mange der dør at af passiv rygning aner jeg ikke.

- Lars

Fra : Ukendt

Dato : 04-11-06 07:30

Lars wrote:

> Jeg skal ærligt indrømme at sommetider synes jeg tobaksrøg kan være
> ubehageligt. Men hvor mange der dør at af passiv rygning aner jeg
> ikke.

Det er der heller ingen andre der ved. Der er en teori om at det er farligt,
men det er aldrig bevist. Jeg medgiver at det KAN være generende. Det er der
meget der kan. Derfor er der ingen grund til hysteri og de tiltag der er
kommet mod passiv rygning er decideret hysteriske.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : nusser

Dato : 04-11-06 09:18

> [...]
> Det er der meget der kan. Derfor er der ingen grund til hysteri og de
> tiltag der er kommet mod passiv rygning er decideret hysteriske.

http://www.ash.org.uk/html/factsheets/html/fact08.html
http://news.bbc.co.uk/1/hi/health/3850083.stm
http://www.epa.gov/smokefree/pubs/etsfs.html
http://www.newscientist.com/article.ns?id=dn6091

Du skriver som du har forstand til lille Kim - men det gør vi jo alle, måske
skulle du tage og læse en avis i ny eller næ.
Newsflash: Det er bevist!

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-11-06 12:01

Kim Frederiksen skrev:
> [...]
> meget der kan. Derfor er der ingen grund til hysteri og de tiltag der er
> kommet mod passiv rygning er decideret hysteriske.

De kommer af uvidenhed, ganske ligesom de fleste tiltag overfor lastbiler.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-11-06 12:00

Lars skrev:
> Det er som regel de samme
> lokale
> Jeg skal ærligt indrømme at sommetider synes jeg tobaksrøg kan være
> ubehageligt. Men hvor mange der dør at af passiv rygning aner jeg ikke.

Jeg har en kraftig mistanke om at antaller ligger i nærheden af det
antal der ville dø af dårlig arbejdsmiljø, hvis røgen ikke var der til
at få skylden.

Fra : nusser

Dato : 04-11-06 13:50

Hello, Finn!
You wrote on Sat, 04 Nov 2006 12:00:00 +0100:

FG> Jeg har en kraftig mistanke om at antaller ligger i nærheden af det
FG> antal der ville dø af dårlig arbejdsmiljø, hvis røgen ikke var der
FG> til
FG> at få skylden.

Læs mine links til Kimsebassemand og bliv klogere . . .

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-11-06 15:19

nusser skrev:
> Læs mine links til Kimsebassemand og bliv klogere . . .

Og hvad skulle jeg kunne bruge det til når det eneste de, i deres
visionsløshed, kan komme med er et angreb på røgen. I stedet for at
komme med konstruktive løsninger på hvordan rygere og ikkerygere kan
færdes sammen uden at genere hinanden.

Og undersøgelser der dokumenterer hvad der skyldes røg fra cigaretter og
hvad der skyldes andre ting i dine omgivelser, f.eks. dårligt
arbejdsmiljø og bilers uddunstninger på vejene.

Det er for nemt blot at give cigaretterne hele skylden.

Fra : Brian

Dato : 04-11-06 15:41

nusser wrote:

> Læs mine links til Kimsebassemand og bliv klogere . . .

Med et navn som nusser, er det vel obligatorisk at tiltale andre på den måde

/Brian

Fra : Stig Christensen

Dato : 03-11-06 20:57

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse

> "Stig Christensen" <stigc-fjernmig-@danbbs.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis du gør det et sted hvor det er fuldt forsvarligt, ja.

Hun skal altså ud og bese alle de vejstrækninger, hvor nogen er blevet taget
?

Et argument for at det ikke er "fuldt forsvarligt", er at andre forventer
du kun kører 50.

Fra : N_B_DK

Dato : 03-11-06 21:36

"Stig Christensen" <stigc-fjernmig-@danbbs.dk> wrote in message

> Et argument for at det ikke er "fuldt forsvarligt", er at andre
> forventer du kun kører 50.

Og et tilsvarende for det er forsvarligt er at der ikke er andre på
strækningen....

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Stig Christensen

Dato : 04-11-06 12:18

> Og et tilsvarende for det er forsvarligt er at der ikke er andre på
> strækningen....
>
> --
> MVH.
> N_B_DK
> Købes display print til en Panasonic NV-HS1000
> Min mail add er gyldig.
Nu findes der ikke mange byområder uden at der også er andre trafikanter,
du kan måske bare ikke se dem, før det er for sent.

Fra : N_B_DK

Dato : 04-11-06 15:49

"Stig Christensen" <stigc-fjernmig-@danbbs.dk> wrote in message
> Nu findes der ikke mange byområder uden at der også er andre
> trafikanter, du kan måske bare ikke se dem, før det er for sent.

Personligt ser jeg dem ikke nej, holder mere øje med om der kommer nogen man
kender.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Ukendt

Dato : 02-11-06 16:59

Thomas H. wrote:

> [...]
> allerede inden mødet havde René Duracell og slænget nok været ude i
> alle medierne og malet Jelved på væggen.

Haha ... så sandt, så sandt.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : MikLarsen@gmail.com