|
| Hvilken bil med automatgear? Fra : Martin Bak |
Dato : 01-11-06 19:13 |
|
Min kone må kun køre med automatgear på grund af ledproblemer.
Automatgearsbiler er rasende dyre, har vi erfaret.
Hendes krav i kørekortet er:
40.01 Servostyring
10.02 Automat gear
Kravene fra os (mig) er
Ikke fransk
Ikke Italiensk
Ikke Suzuki eller lignende wannabeebiler
Har I nogle anbefalinger?
Jeg er selv størst tilhænger af de "almindelige" japanere: Mazda, Nissan,
Toyota, men de er lidt pebrede.
Vi har kigget lidt på Skoda, som ser ud til prismæssigt at være til at komme
i nærheden af som fabriksny.
Pris? Tjah. Så lidt som muligt
Kørselsbehovet er ikke overvældende stort. Måske ~10.000
--
Martin
| |
Mogens... (01-11-2006)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 01-11-06 19:23 |
|
"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse
news:eiao3n$20dg$1@newsbin.cybercity.dk...
> Min kone må kun køre med automatgear på grund af ledproblemer.
> Automatgearsbiler er rasende dyre, har vi erfaret. Hendes krav i
> kørekortet er:
> 40.01 Servostyring
> 10.02 Automat gear
> Kravene fra os (mig) er
> Ikke fransk
> Ikke Italiensk
> Ikke Suzuki eller lignende wannabeebiler
> Har I nogle anbefalinger?
Jeg vil på det kraftigste anbefale en BMW - dajli' vogn.
| |
Brian Sørup (01-11-2006)
| Kommentar Fra : Brian Sørup |
Dato : 01-11-06 19:44 |
|
"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
news:hC52h.21403$E02.8910@newsb.telia.net...
> "Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse
> news:eiao3n$20dg$1@newsbin.cybercity.dk...
>
> > Min kone må kun køre med automatgear på grund af ledproblemer.
> > Automatgearsbiler er rasende dyre, har vi erfaret. Hendes krav i
> > kørekortet er:
> > 40.01 Servostyring
> > 10.02 Automat gear
> > Kravene fra os (mig) er
> > Ikke fransk
> > Ikke Italiensk
> > Ikke Suzuki eller lignende wannabeebiler
> > Har I nogle anbefalinger?
>
> Jeg vil på det kraftigste anbefale en BMW - dajli' vogn.
Hvor får du en Bimmer med Aut/StepTronic til 250K fra ny - incl. afgift
?
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.
| |
Mogens... (01-11-2006)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 01-11-06 19:45 |
|
"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4548eabc$0$49208$14726298@news.sunsite.dk...
> Hvor får du en Bimmer med Aut/StepTronic til 250K fra ny - incl. afgift?
Jeg ser ikke det tal nogle steder?
Jeg ser ikke, at manden bor i DK noglesteder. Faktisk tøs a'
at der er ret mange udlandsdanskere her inde...
| |
Brian Sørup (01-11-2006)
| Kommentar Fra : Brian Sørup |
Dato : 01-11-06 20:18 |
|
"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
news:dX52h.21406$E02.8660@newsb.telia.net...
> "Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:4548eabc$0$49208$14726298@news.sunsite.dk...
>
> > Hvor får du en Bimmer med Aut/StepTronic til 250K fra ny - incl.
afgift?
>
> Jeg ser ikke det tal nogle steder?
Det fremgår længere nede i tråden
> Jeg ser ikke, at manden bor i DK noglesteder.
Hans udbyder er Cybercity.dk - hans tastatur har æ,ø og å
> Faktisk tøs a' at der er ret mange udlandsdanskere her inde...
Jouw-jouw....
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.
| |
Mogens... (01-11-2006)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 01-11-06 20:27 |
|
"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4548f2af$0$49208$14726298@news.sunsite.dk...
> Det fremgår længere nede i tråden
Ikke da jeg svarede?
> Hans udbyder er Cybercity.dk - hans tastatur har æ,ø og å
Og? - jeg har også ae, ö og aa
| |
Klaus D. Mikkelsen (01-11-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 01-11-06 19:23 |
|
Martin Bak skriver:
>
> Min kone må kun køre med automatgear på grund af ledproblemer.
> Automatgearsbiler er rasende dyre, har vi erfaret.
Det er nu ikek så galt.
> Hendes krav i kørekortet er:
> 40.01 Servostyring
Det har de fleste biler i dag.
> Kravene fra os (mig) er
> Ikke fransk
> Ikke Italiensk
> Ikke Suzuki eller lignende wannabeebiler
>
> Har I nogle anbefalinger?
Hvilken prisklasse snakker vi om ?
> Jeg er selv størst tilhænger af de "almindelige" japanere: Mazda, Nissan,
> Toyota, men de er lidt pebrede.
Hvilken størrelse bil ?
> Vi har kigget lidt på Skoda, som ser ud til prismæssigt at være til at komme
> i nærheden af som fabriksny.
>
> Pris? Tjah. Så lidt som muligt
Jo, men hvor lidt ?
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Henrik Stidsen (01-11-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 01-11-06 19:28 |
|
Klaus D. Mikkelsen formulated on onsdag :
>> Hendes krav i kørekortet er:
>> 40.01 Servostyring
> Det har de fleste biler i dag.
Kan man overhovedet købe en ny bil uden ?
--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/
Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
| |
Morgan Jones (01-11-2006)
| Kommentar Fra : Morgan Jones |
Dato : 01-11-06 19:47 |
|
> Kan man overhovedet købe en ny bil uden ?
Lotus har ikke servo.
M
| |
Leonard (01-11-2006)
| Kommentar Fra : Leonard |
Dato : 01-11-06 20:20 |
|
"Morgan Jones" <morgan@jones.dk> wrote:
>Lotus har ikke servo.
Vel heller ikke automatgear?
--
Leonard
| |
Martin Bak (01-11-2006)
| Kommentar Fra : Martin Bak |
Dato : 01-11-06 19:32 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:4548E608.2BFAEA9B@du.kan.finde.den...
> Martin Bak skriver:
>>
>> Min kone må kun køre med automatgear på grund af ledproblemer.
>> Automatgearsbiler er rasende dyre, har vi erfaret.
>
> Det er nu ikek så galt.
>
>> Hendes krav i kørekortet er:
>> 40.01 Servostyring
>
> Det har de fleste biler i dag.
>
Det ved jeg. Og jeg var i tvivl om hvordan jeg skulle skrive det, for koden
hedder slet og ret "servostyring" men lægen har lavet et notat om "udvidet
servo" som jeg dog ikke helt ved hvad dækker over.
>
> Hvilken prisklasse snakker vi om ?
Kan vi holde os under 250K er det godt ;)
>
>> Jeg er selv størst tilhænger af de "almindelige" japanere: Mazda, Nissan,
>> Toyota, men de er lidt pebrede.
>
> Hvilken størrelse bil ?
Plads til familie + hund. (Min egen bil er gulplade-firma, så vi skal køre i
hendes hvis vi alle skal afsted..
>
Martin
| |
Karsten Feddersen (01-11-2006)
| Kommentar Fra : Karsten Feddersen |
Dato : 01-11-06 19:52 |
|
Hej
Martin Bak wrote:
> Det ved jeg. Og jeg var i tvivl om hvordan jeg skulle skrive det, for koden
> hedder slet og ret "servostyring" men lægen har lavet et notat om "udvidet
> servo" som jeg dog ikke helt ved hvad dækker over.
Måske en ekstra let servo. Fiat har nogle modeller hvor de har en
"City"-knap. Når den trykkes ind kan du nærmest styre bare ved at puste
til rattet. Deres automatgear koster ca 20.000 oveni prisen, så en Punto
grande kan du holder under 200.000.
--
Med venlig hilsen / Best regards / Mit freundlichen Grüßen
Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk
| |
Martin Bak (01-11-2006)
| Kommentar Fra : Martin Bak |
Dato : 01-11-06 22:34 |
|
"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse
news:4548ecae$0$182$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej
>
> Martin Bak wrote:
>> Det ved jeg. Og jeg var i tvivl om hvordan jeg skulle skrive det, for
>> koden hedder slet og ret "servostyring" men lægen har lavet et notat om
>> "udvidet servo" som jeg dog ikke helt ved hvad dækker over.
>
> Måske en ekstra let servo. Fiat har nogle modeller hvor de har en
> "City"-knap. Når den trykkes ind kan du nærmest styre bare ved at puste
> til rattet. Deres automatgear koster ca 20.000 oveni prisen, så en Punto
> grande kan du holder under 200.000.
>
>
Ikke italiensk, tak.
Martin
| |
Karsten Feddersen (02-11-2006)
| Kommentar Fra : Karsten Feddersen |
Dato : 02-11-06 07:53 |
|
Hej
Martin Bak wrote:
> Ikke italiensk, tak.
Ikke desto mindre er Fiat de eneste der har en knap som i selv kan
betjene og hvis din kone har krav om servo i bilen vil jeg tro, at hun
vil værdsætte den funktion.
Alternativt kan VW vist nok på visse modeller justere styrken/effekten
af servoen.
--
Med venlig hilsen / Best regards / Mit freundlichen Grüßen
Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk
| |
Klaus D. Mikkelsen (02-11-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 02-11-06 16:18 |
|
Karsten Feddersen skriver:
>
> Ikke desto mindre er Fiat de eneste der har en knap som i selv kan
> betjene og hvis din kone har krav om servo i bilen vil jeg tro, at hun
> vil værdsætte den funktion.
HOST - Ford - HOST
Fuckus'en jeg har kan et eller andet med styringen....
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Klaus D. Mikkelsen (01-11-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 01-11-06 20:12 |
| | |
Peter Dalgaard (01-11-2006)
| Kommentar Fra : Peter Dalgaard |
Dato : 01-11-06 20:18 |
|
"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> writes:
> "Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
> news:4548E608.2BFAEA9B@du.kan.finde.den...
> > Martin Bak skriver:
> >>
> >> Min kone må kun køre med automatgear på grund af ledproblemer.
> >> Automatgearsbiler er rasende dyre, har vi erfaret.
> > Det er nu ikek så galt.
> >
Små 12000 hos Toyota ser det ud til hvis M/M gearet til Yaris er godt
nok. Noget dyrere i Corolla.
> >> Hendes krav i kørekortet er:
> >> 40.01 Servostyring
> >
> > Det har de fleste biler i dag.
> >
> Det ved jeg. Og jeg var i tvivl om hvordan jeg skulle skrive det, for koden
> hedder slet og ret "servostyring" men lægen har lavet et notat om "udvidet
> servo" som jeg dog ikke helt ved hvad dækker over.
Hmm? Den elektriske servo som bakker af ved højere hastigheder er
temmelig genial efter min mening, men hvad mon det er han mener der?
> > Hvilken prisklasse snakker vi om ?
>
> Kan vi holde os under 250K er det godt ;)
> >
> >> Jeg er selv størst tilhænger af de "almindelige" japanere: Mazda, Nissan,
> >> Toyota, men de er lidt pebrede.
> >
> > Hvilken størrelse bil ?
>
> Plads til familie + hund. (Min egen bil er gulplade-firma, så vi skal køre i
> hendes hvis vi alle skal afsted..
Ups... Nok ikke Yaris så. Snarere Fabia/Octavia Combi.
--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907
| |
Kent Glerup (01-11-2006)
| Kommentar Fra : Kent Glerup |
Dato : 01-11-06 20:35 |
|
On 01 Nov 2006 20:17:34 +0100, Peter Dalgaard
<p.dalgaard@biostat.ku.dk> wrote:
>Ups... Nok ikke Yaris så. Snarere Fabia/Octavia Combi.
Fabia bør det så ikke være!
En 1,4 75HK med god gammeldags pløreturbine kan _ikke_ være nogen
opløftende oplevelse...
/Kent Glerup
| |
Peter Dalgaard (01-11-2006)
| Kommentar Fra : Peter Dalgaard |
Dato : 01-11-06 21:09 |
|
Kent Glerup <kentYEAH@glerup-olesenRIGHT.dk> writes:
> On 01 Nov 2006 20:17:34 +0100, Peter Dalgaard
> <p.dalgaard@biostat.ku.dk> wrote:
>
>
> >Ups... Nok ikke Yaris så. Snarere Fabia/Octavia Combi.
>
> Fabia bør det så ikke være!
> En 1,4 75HK med god gammeldags pløreturbine kan _ikke_ være nogen
> opløftende oplevelse...
OK, det ved du helt sikkert bedre end mig.
--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907
| |
Kent Glerup (01-11-2006)
| Kommentar Fra : Kent Glerup |
Dato : 01-11-06 21:35 |
|
On 01 Nov 2006 21:09:18 +0100, Peter Dalgaard
<p.dalgaard@biostat.ku.dk> wrote:
>Kent Glerup <kentYEAH@glerup-olesenRIGHT.dk> writes:
>
>> On 01 Nov 2006 20:17:34 +0100, Peter Dalgaard
>> <p.dalgaard@biostat.ku.dk> wrote:
>>
>>
>> >Ups... Nok ikke Yaris så. Snarere Fabia/Octavia Combi.
>>
>> Fabia bør det så ikke være!
>> En 1,4 75HK med god gammeldags pløreturbine kan _ikke_ være nogen
>> opløftende oplevelse...
>
>OK, det ved du helt sikkert bedre end mig.
Ikke nødvendigvis! Automatgear med momentomformer fungerer bare
normalt bedst på en momentstærk kværn. Og på det punkt er en ca. 1100
kg's Fabia med en 1,4 benziner _helt_ diskvalificeret!
/Kent Glerup
| |
Henrik Nielsen (01-11-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Nielsen |
Dato : 01-11-06 19:40 |
|
"Har I nogle anbefalinger?"
Det er jo et spørgsmål om temperament.
Jeg har samme krav, dog med et behov på +30000km/år. Jeg foretrækker en
ældre Meredes. Jeg giver max. 40000kr. Pt. har jeg en 190D, som dog er til
salg, så snart den er synet, jeg vil have en 250D. Men du skal jo nok have
en benzin, med dit kørselsbehov.
Men nu kender jeg ikke din prisklasse...
--
Mvh.
Henrik
Fjern x i mailadr. ved svar på mail.
| |
Morgan Jones (01-11-2006)
| Kommentar Fra : Morgan Jones |
Dato : 01-11-06 19:51 |
|
Martin,
Jeg har selv lige købt en lille bybil, og en af mine krav var ligeledes
automatgear da jeg er blevet magelig efter at have boet i USA.
Den bil med den ultimativt bedste økonomi er en Toyota Aygo med MMT
gearkasse. Bilen handles som demo bil til ca. 145.000 hos en del toyota
forhandlere. Listepris med metallak og nogle andre småting er ca. 160.000.
Finten er at de taber stort set ingenting i værdi. Det er en 3 cylindret
motor med 68hk, og den er overraskende kvik. Den kører 22km/l, og interiør
kvalitet er iorden til prisen.
Hvis du ikke kan finde en forhandler som har een med MMT på lager, så send
mig en mail, så kan i prøve min.
Mvh Morgan (kbh)
> Hendes krav i kørekortet er:
> 40.01 Servostyring
> 10.02 Automat gear
| |
Mogens... (01-11-2006)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 01-11-06 20:07 |
|
"Morgan Jones" <morgan@jones.dk> skrev i en meddelelse
news:4162h.69$Tq.56@news.get2net.dk...
> Den bil med den ultimativt bedste økonomi er en Toyota Aygo med MMT
> gearkasse. Bilen handles som demo bil til ca. 145.000 hos en del toyota
> forhandlere. Listepris med metallak og nogle andre småting er ca. 160.000.
> Finten er at de taber stort set ingenting i værdi.
Naej, det kan vi se - blot 15.000 kr på hvor mange måneder?
| |
Morgan Jones (01-11-2006)
| Kommentar Fra : Morgan Jones |
Dato : 01-11-06 20:21 |
|
> Naej, det kan vi se - blot 15.000 kr på hvor mange måneder?
*suk* - Demobiler er Toyotas (akavede) måde at give rabat på. Min havde 290
km på klokken. Hvis du kigger på priserne, vil du opleve at de smider
10-20k til at starte med (fra listeprisen incl. levering), og så dropper de
ikke meget mere. Jeg er sikker på at Yaris ejere vil kunne sige det samme.
M
| |
Mogens... (01-11-2006)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 01-11-06 20:29 |
|
"Morgan Jones" <morgan@jones.dk> skrev i en meddelelse
news:St62h.79$LV.36@news.get2net.dk...
> *suk* - Demobiler er Toyotas (akavede) måde at give rabat på. Min havde
> 290 km på klokken. Hvis du kigger på priserne, vil du opleve at de
> smider 10-20k til at starte med (fra listeprisen incl. levering), og så
> dropper de ikke meget mere.
*suk* - traditionel handelsteknik som især El-giganten og lignende
er kendt for...
| |
Morgan Jones (01-11-2006)
| Kommentar Fra : Morgan Jones |
Dato : 01-11-06 20:40 |
|
> *suk* - traditionel handelsteknik som især El-giganten og lignende
> er kendt for...
Ja
| |
Peter Dalgaard (01-11-2006)
| Kommentar Fra : Peter Dalgaard |
Dato : 01-11-06 21:07 |
|
"Morgan Jones" <morgan@jones.dk> writes:
> > Naej, det kan vi se - blot 15.000 kr på hvor mange måneder?
>
> *suk* - Demobiler er Toyotas (akavede) måde at give rabat på. Min havde 290
> km på klokken. Hvis du kigger på priserne, vil du opleve at de smider
> 10-20k til at starte med (fra listeprisen incl. levering), og så dropper de
> ikke meget mere. Jeg er sikker på at Yaris ejere vil kunne sige det samme.
Desværre nej. Yaris sælger for godt. Da vi købte vores som fhv.
lånebil i maj var der ventetid på en ny til efter sommer og ca syv af
de brugte i landet.
SÃ¥ vi sparede stort set metallak og en prisstigning og fik lidt rabat
på aircon, pava og lakforsegling. Men modellen er ikke faldet noget
videre siden - ikke på udbudsprisen i hvert fald.
--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907
| |
Peter Dalgaard (01-11-2006)
| Kommentar Fra : Peter Dalgaard |
Dato : 01-11-06 20:51 |
|
"Mogens..." <no@reply.dk> writes:
> "Morgan Jones" <morgan@jones.dk> skrev i en meddelelse
> news:4162h.69$Tq.56@news.get2net.dk...
>
> > Den bil med den ultimativt bedste økonomi er en Toyota Aygo med MMT
> > gearkasse. Bilen handles som demo bil til ca. 145.000 hos en del toyota
> > forhandlere. Listepris med metallak og nogle andre småting er ca. 160.000.
> > Finten er at de taber stort set ingenting i værdi.
>
> Naej, det kan vi se - blot 15.000 kr på hvor mange måneder?
Tja. Bilbasen siger 3 stk: 144900 - 153900 - 159900.
Under alle omstændigheder er den for lille til spørgeren og nok også
lidt for urolig til en med ledproblemer.
--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907
| |
Brian (01-11-2006)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 01-11-06 21:05 |
|
Peter Dalgaard wrote:
> Under alle omstændigheder er den for lille til spørgeren og nok også
> lidt for urolig til en med ledproblemer.
Hvordan er den urolig ?
Såvidt jeg husker, bor Martin på Bornholm, så motorvejskørslen er nok
begrænset. Men at smide en hund bagi, er nok ønsketænkning
/Brian
| |
Peter Dalgaard (01-11-2006)
| Kommentar Fra : Peter Dalgaard |
Dato : 01-11-06 21:19 |
|
"Brian" <nej@tak.du> writes:
> Peter Dalgaard wrote:
>
> > Under alle omstændigheder er den for lille til spørgeren og nok også
> > lidt for urolig til en med ledproblemer.
>
> Hvordan er den urolig ?
Tja, det er jo subjektivt, men de par gange jeg har haft Yaris i
Hillerød og Aygo som lånebil har jeg syntes at man lå og korrigerede
meget mere på Hillerødmotorvej + forlængelsen. Der triller Yarisen
meget mere jævnt derudaf.
> Såvidt jeg husker, bor Martin på Bornholm, så motorvejskørslen er nok
> begrænset. Men at smide en hund bagi, er nok ønsketænkning
Chihuahua?
--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907
| |
Brian (01-11-2006)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 01-11-06 21:23 |
|
Peter Dalgaard wrote:
> Tja, det er jo subjektivt, men de par gange jeg har haft Yaris i
> Hillerød og Aygo som lånebil har jeg syntes at man lå og korrigerede
> meget mere på Hillerødmotorvej + forlængelsen. Der triller Yarisen
> meget mere jævnt derudaf.
OK... jeg har ikke selv vovet mig ind i en Aygo endnu - det ligner en bil
man skal pakke sig godt sammen i.
>> Såvidt jeg husker, bor Martin på Bornholm, så motorvejskørslen er nok
>> begrænset. Men at smide en hund bagi, er nok ønsketænkning
>
> Chihuahua?
Jeps, sådan siger sådan en bæst - en rigtig hund siger vov vov
/Brian
| |
Peter Dalgaard (01-11-2006)
| Kommentar Fra : Peter Dalgaard |
Dato : 01-11-06 21:39 |
|
"Brian" <nej@tak.du> writes:
> Peter Dalgaard wrote:
>
> > Tja, det er jo subjektivt, men de par gange jeg har haft Yaris i
> > Hillerød og Aygo som lånebil har jeg syntes at man lå og korrigerede
> > meget mere på Hillerødmotorvej + forlængelsen. Der triller Yarisen
> > meget mere jævnt derudaf.
>
> OK... jeg har ikke selv vovet mig ind i en Aygo endnu - det ligner en bil
> man skal pakke sig godt sammen i.
Det er nu ikke så galt endda på forsædet. Den er rimeligt bred. Som
ren bybil er den faktisk overhovedet ikke ringe.
--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907
| |
Morgan Jones (01-11-2006)
| Kommentar Fra : Morgan Jones |
Dato : 01-11-06 21:44 |
|
> OK... jeg har ikke selv vovet mig ind i en Aygo endnu - det ligner en bil
> man skal pakke sig godt sammen i.
Det er den ultimative bybil. Når jeg køber en topløs bil her til foråret
behodler jeg Aygo'en som bybil.
Og 360 kr i grøn ejerafgift om året. LOL :)
M
| |
Martin Bak (01-11-2006)
| Kommentar Fra : Martin Bak |
Dato : 01-11-06 21:21 |
|
"Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> skrev i en meddelelse
news:x2r6wmc43h.fsf@turmalin.kubism.ku.dk...
> "Brian" <nej@tak.du> writes:
>
>> Peter Dalgaard wrote:
>>
>> > Under alle omstændigheder er den for lille til spørgeren og nok også
>> > lidt for urolig til en med ledproblemer.
>>
>> Hvordan er den urolig ?
>
> Tja, det er jo subjektivt, men de par gange jeg har haft Yaris i
> Hillerød og Aygo som lånebil har jeg syntes at man lå og korrigerede
> meget mere på Hillerødmotorvej + forlængelsen. Der triller Yarisen
> meget mere jævnt derudaf.
>
>> Såvidt jeg husker, bor Martin på Bornholm, så motorvejskørslen er nok
>> begrænset. Men at smide en hund bagi, er nok ønsketænkning
>
> Chihuahua?
>
>
Uhauhauha... Jeg har aldrig kunnet fordrage små hunde. Vi har en pænt stor
labrador
Martin
| |
TG (01-11-2006)
| Kommentar Fra : TG |
Dato : 01-11-06 22:12 |
|
Martin Bak wrote:
> "Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> skrev i en meddelelse
> news:x2r6wmc43h.fsf@turmalin.kubism.ku.dk...
> > "Brian" <nej@tak.du> writes:
> >
> >> Peter Dalgaard wrote:
> >>
> >> > Under alle omstændigheder er den for lille til spørgeren og nok også
> >> > lidt for urolig til en med ledproblemer.
> >>
> >> Hvordan er den urolig ?
> >
> > Tja, det er jo subjektivt, men de par gange jeg har haft Yaris i
> > Hillerød og Aygo som lånebil har jeg syntes at man lå og korrigerede
> > meget mere på Hillerødmotorvej + forlængelsen. Der triller Yarisen
> > meget mere jævnt derudaf.
> >
> >> Såvidt jeg husker, bor Martin på Bornholm, så motorvejskørslen er nok
> >> begrænset. Men at smide en hund bagi, er nok ønsketænkning
> >
> > Chihuahua?
> >
> >
> Uhauhauha... Jeg har aldrig kunnet fordrage små hunde. Vi har en pænt stor
> labrador
>
>
> Martin
Den får du nok svært ved at klemme ind i bagagerummet på en
Aygo/C1/107, men ellers må jeg give de andre ret det er en fiks lille
by-bil, med en fornuftig brændstof økonomi...
/TG
| |
.\(5750\)giller (02-11-2006)
| Kommentar Fra : .\(5750\)giller |
Dato : 02-11-06 08:02 |
|
"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse
news:eiao3n$20dg$1@newsbin.cybercity.dk...
> Min kone må kun køre med automatgear på grund af ledproblemer.
> Automatgearsbiler er rasende dyre, har vi erfaret.
>
> Hendes krav i kørekortet er:
> 40.01 Servostyring
> 10.02 Automat gear
>
hej martin
er i inde i reglerne vedr. tilskud til indretning ? automatgear og
extraforstærket servo ?
hvis ja gider jeg ikke rode mig ud i noget her, hvis nej så går jeg gerne
videre.
--
Hilsen Gilbert
( . ) ( . )
^
~~~~
http://www.roenhave.dk ( husk at redigere mail adressen ved svar )
| |
Maia Bak (02-11-2006)
| Kommentar Fra : Maia Bak |
Dato : 02-11-06 11:28 |
|
>
> hej martin
> er i inde i reglerne vedr. tilskud til indretning ? automatgear og
> extraforstærket servo ?
> hvis ja gider jeg ikke rode mig ud i noget her, hvis nej så går jeg gerne
> videre.
>
> --
> Hilsen Gilbert
> ( . ) ( . )
> ^
> ~~~~
> http://www.roenhave.dk ( husk at redigere mail adressen ved svar )
>
Hej Gilbert!
Ja, så er det lige "konen selv" der skriver.
Jeg har haft en bilstøttesag igang i næsten 2 år (!!!) men vil meget gerne
have dit besyv med omkring tilskud til indretning. Så vidt jeg har forstået
kan der kun gives tilskud til særlige indretninger i en fabriksny bil og
tilskuddet til f.eks. automatgear vil være 19.400 uanset hvad.
Det er derfor at jeg nu er ude i en overvejelse omkring om det overhovedet
kan betale sig at sige ja til støtte til særlige indretninger da det vil
kræve at man køber en helt ny bil.
Med mit kørselsbehov her på øen vil det nok være smartere at købe en god
brugt bil med automatgear i prisklassen omkring 50.000 - eller hvad?
/Mvh Konen
| |
Uffe Ravn (02-11-2006)
| Kommentar Fra : Uffe Ravn |
Dato : 02-11-06 13:50 |
|
Maia Bak wrote:
> Så vidt jeg
> har forstået kan der kun gives tilskud til særlige indretninger i en
> fabriksny bil og tilskuddet til f.eks. automatgear vil være 19.400
> uanset hvad.
> Det er derfor at jeg nu er ude i en overvejelse omkring om det
> overhovedet kan betale sig at sige ja til støtte til særlige
> indretninger da det vil kræve at man køber en helt ny bil.
Hvis man er god til selv at rode med gamle biler, hvad din mand er, så kan
en invalidebil set på kort sigt nemt blive meget dyrere end en brugt gammel
spand som kører godt er billig i vedligehold.
Fordi afskrivningen på en gammel bil er minimal i forhold til de øvrigt
udgifter, og en kasko kan spares.
Men beholder du en invalidebil i mange år, og altså ud over de 6 første år,
begynder der er være økonomi i det, da der ikke betales vægtafgift af bilen
og du kan med tiden spare kaskoen bort.
Nye biler og gamle biler har efter min opfattelse de samme
vedligeholdelsesudgifter for en hjemmemekaniker, når vi ser bort fra
rustarbejdet.
Med til overvejelserne hører også at man faktisk også skal bruge noget tid
på rode med dem.
Med i regnestykket skal selvfølgelig også om du har tilstrækkelig ancitet
til at få en fornuftig forsikring
Muligvis kan du "arve" din mands ancinitet, hvis du bliver registreret som
bruge på din mands bil først, om dit kørekorts krav til ekstraudstyr spiller
ind her ved jeg intet om.
> Med mit kørselsbehov her på øen vil det nok være smartere at købe en
> god brugt bil med automatgear i prisklassen omkring 50.000 - eller
> hvad?
Hvis du kan afse pengene til afdragene og forsikringen, kan invalidebilen
være en nem løsning der med et lille kørselsbehov kan holde i mange år.
Men kortsigtet er en billig gammel potte attraktiv, specielt hvis du først
skal til at optjene ancinitet.
Mvh. Uffe Ravn
| |
Leonard (02-11-2006)
| Kommentar Fra : Leonard |
Dato : 02-11-06 16:11 |
|
"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> wrote:
>Men beholder du en invalidebil i mange år, og altså ud over de 6 første år,
>begynder der er være økonomi i det, da der ikke betales vægtafgift af bilen
>og du kan med tiden spare kaskoen bort.
Det er svjv også muligt at blive fritaget for vægtafgift/ejerafgift på
en brugt bil.
--
Leonard
| |
Maia Bak (02-11-2006)
| Kommentar Fra : Maia Bak |
Dato : 02-11-06 17:10 |
|
"Leonard" <thomas@leonard.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:3i2kk2t9rauu885uohq2l4uts2d4m0lefq@4ax.com...
> "Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> wrote:
>
>>Men beholder du en invalidebil i mange år, og altså ud over de 6 første
>>år,
>>begynder der er være økonomi i det, da der ikke betales vægtafgift af
>>bilen
>>og du kan med tiden spare kaskoen bort.
>
> Det er svjv også muligt at blive fritaget for vægtafgift/ejerafgift på
> en brugt bil.
>
Hej Leonard.
kan du måske uddybe det omkring fritagelse for vægtafgift/ejerafgift og
hvorledes man griber det an hvis man køber brugt bil?
Reglerne er jo temmelig svære at gennemskue og selvfølgelig håber jeg stadig
at jeg bevilges fuld bilstøtte, men chancen herfor er nok desværre temmelig
lille, da det vil være en såkaldt "trivselsbil" - og de er som udgangspunk
svære at få bevilget støtte til med min lidelse (leddegigt + fibromyalgi).
Hilsner
Maia
| |
Leonard (02-11-2006)
| Kommentar Fra : Leonard |
Dato : 02-11-06 18:51 |
|
"Maia Bak" <fornavnefternavn@vip.cybercity.dk> wrote:
>kan du måske uddybe det omkring fritagelse for vægtafgift/ejerafgift og
>hvorledes man griber det an hvis man køber brugt bil?
Bekendtgørelsen om biler finder du her:
http://ryk.dk/tilbud/text/beknr20 hvor §7 handler om
afgiftsfritagelse.
citat: "kan personer med varigt nedsat funktionsevne, som efter lov om
social service kan opnå støtte til erhvervelse af en bil, fritages for
vægtafgift og tillægsafgift for privat anvendelse."
Det betyder at ansøgningsvejen er den samme om du kun vil fritages for
vægtafgift eller om du vil søge om en hel bil og kriterierne er de
samme.
--
Leonard
| |
Maia Bak (02-11-2006)
| Kommentar Fra : Maia Bak |
Dato : 02-11-06 18:58 |
|
"Leonard" <thomas@leonard.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:0nbkk2tlafsbpa1td74l66ku8ieq1avst5@4ax.com...
> "Maia Bak" <fornavnefternavn@vip.cybercity.dk> wrote:
>
>>kan du måske uddybe det omkring fritagelse for vægtafgift/ejerafgift og
>>hvorledes man griber det an hvis man køber brugt bil?
>
> Bekendtgørelsen om biler finder du her:
> http://ryk.dk/tilbud/text/beknr20 hvor §7 handler om
> afgiftsfritagelse.
>
> citat: "kan personer med varigt nedsat funktionsevne, som efter lov om
> social service kan opnå støtte til erhvervelse af en bil, fritages for
> vægtafgift og tillægsafgift for privat anvendelse."
>
> Det betyder at ansøgningsvejen er den samme om du kun vil fritages for
> vægtafgift eller om du vil søge om en hel bil og kriterierne er de
> samme.
>
> --
> Leonard
Ok - tak for det. Jeg har nu stadig mine tvivl om de bevilger mig støtten,
men jeg må jo se.
/maia
| |
Uffe Ravn (02-11-2006)
| Kommentar Fra : Uffe Ravn |
Dato : 02-11-06 21:10 |
|
Leonard wrote:
> Det er svjv også muligt at blive fritaget for vægtafgift/ejerafgift på
> en brugt bil.
Jeg har godt nok fået det modsatte at vide, har du en paragraf jeg kan
fremvise?
Mvh. Uffe Ravn
| |
Leonard (03-11-2006)
| Kommentar Fra : Leonard |
Dato : 03-11-06 18:06 |
|
"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> wrote:
>Jeg har godt nok fået det modsatte at vide, har du en paragraf jeg kan
>fremvise?
Kun bekendtgørelsen som jeg har henvist til i et andet indlæg.
--
Leonard
| |
.\(5750\)giller (02-11-2006)
| Kommentar Fra : .\(5750\)giller |
Dato : 02-11-06 16:27 |
|
hej Maia
for særlig indretning kræves det at bilen vil kunne holde i 6 år, da man som
udgangspunkt beviliger særlig indretning for 6 år, lige som indvalidebilen,
så det behøver ikke at være en ny bil
.....lidt fra loven.....
10. Der kan ydes tilskud til nødvendig indretning af en bil, herunder til
aggregater, uanset om der kan ydes støtte til anskaffelse af bil efter §§
1-3, hvis
1) politiet har stillet krav om det,
2) hvis ansøgerens helbredsforhold i øvrigt taler for det, eller
3) hvis det letter modtagerens placering i bilen.
Stk. 2. Tilskud til automatisk transmission, der udgør 19.400 kr., er dog
betinget af, at bilen er under 1 år og er forsynet med indretningen fra
fabrikken.
Stk. 3. Tilskuddet kan ydes til flere indenfor samme husstand. Tilskud er
betinget af, at bilen tilhører ansøgeren eller en anden person inden for
husstanden, og at bilen ikke er forsynet med indretningen fra fabrikken.
Stk. 4. Hjælp til reparation, udskiftning og afmontering af nødvendig
indretning efter stk. 1, nr. 1-3 og stk. 2 ydes efter behov.
Stk. 5. Der ydes ikke hjælp til udgifter, som følger af brug af den særlige
indretning, fx til rengøring eller vedligeholdelse.
Stk. 6. Amtskommunen kan bemyndige kommunen til at bevilge tilskud efter
stk. 1, nr. 1.
--
Hilsen Gilbert
( . ) ( . )
^
~~~~
http://www.roenhave.dk ( husk at redigere mail adressen ved svar )
"Maia Bak" <fornavnefternavn@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:eich80$2oc3$1@newsbin.cybercity.dk...
>
>>
>> hej martin
>> er i inde i reglerne vedr. tilskud til indretning ? automatgear og
>> extraforstærket servo ?
>> hvis ja gider jeg ikke rode mig ud i noget her, hvis nej så går jeg gerne
>> videre.
>>
>> --
>> Hilsen Gilbert
>> ( . ) ( . )
>> ^
>> ~~~~
>> http://www.roenhave.dk ( husk at redigere mail adressen ved svar )
>>
> Hej Gilbert!
> Ja, så er det lige "konen selv" der skriver.
> Jeg har haft en bilstøttesag igang i næsten 2 år (!!!) men vil meget gerne
> have dit besyv med omkring tilskud til indretning. Så vidt jeg har
> forstået kan der kun gives tilskud til særlige indretninger i en fabriksny
> bil og tilskuddet til f.eks. automatgear vil være 19.400 uanset hvad.
> Det er derfor at jeg nu er ude i en overvejelse omkring om det overhovedet
> kan betale sig at sige ja til støtte til særlige indretninger da det vil
> kræve at man køber en helt ny bil.
> Med mit kørselsbehov her på øen vil det nok være smartere at købe en god
> brugt bil med automatgear i prisklassen omkring 50.000 - eller hvad?
>
> /Mvh Konen
>
| |
Maia Bak (02-11-2006)
| Kommentar Fra : Maia Bak |
Dato : 02-11-06 17:16 |
|
".(5750)giller" <gilbert@roen(remove)have.dk> skrev i en meddelelse
news:L7o2h.72$xM7.1@news.get2net.dk...
> hej Maia
> for særlig indretning kræves det at bilen vil kunne holde i 6 år, da man
> som udgangspunkt beviliger særlig indretning for 6 år, lige som
> indvalidebilen, så det behøver ikke at være en ny bil
>
>
Hej Gilbert.
Tak for tilbagemeldingen.
Omkring det lovmæssige har jeg forstået det således:
Hvis man skal have tilskud/støtte til særlig indretning som automatisk
transmission - må bilen ikke være ældre end 1 år gammel.
Dette har de ligeledes tilkendegivet fra Gigtforeningen, som jeg også har
adspurgt og ligeledes fra kommunens ergoterapeut der behandler min sag.
På en eller anden vis er det jo at stille os der rent faktisk kun må køre
med automatgear i en ret dårlig situation, da vi så skal købe en stort set
fabriksny bil for at få bevilget støtten til automatgear.
Det er også derfor at jeg/vi er kommet ind i disse overvejelser omkring at
det rent faktisk vil være en bedre idé for os bare at købe en god brugt bil
med automatgear og så få installeret den lettede servostyring efterfølgende.
Dette vil selvfølgelig gøre at jeg ikke opnår tilskuddet til automatgearet
medmindre bilen som sagt er under 1 år gammel.
Jeg kan jo stadig håbe, at de vælger at bevilge mig støtten, men igen - det
vil så være til den "billigst egnede bil" som kommunens sagsbehandler skal
vurdere........så uanset hvad er det muligvis bedst selv at investere i en
bedre og brugt bil.....
/Maia
| |
Leonard (02-11-2006)
| Kommentar Fra : Leonard |
Dato : 02-11-06 18:54 |
|
"Maia Bak" <fornavnefternavn@vip.cybercity.dk> wrote:
>Jeg kan jo stadig håbe, at de vælger at bevilge mig støtten, men igen - det
>vil så være til den "billigst egnede bil" som kommunens sagsbehandler skal
>vurdere........så uanset hvad er det muligvis bedst selv at investere i en
>bedre og brugt bil.....
Du vil højst sandsynligt få et rentefrit på 139.000 (måske lidt højere
tallet er fra 2005) og tilskuddet til automatgear. Og så kan du bruge
pengene på den bil du lyster, hvis den koster mere må du selv spæde
til, hvis den koster mindre bliver lånet mindre.
--
Leonard
| |
Hans (04-11-2006)
| Kommentar Fra : Hans |
Dato : 04-11-06 18:29 |
|
Alene det dum siger ikke Fransk betyder at du ike vil have detbedste nemlig
Peugeot eller Citroen og det er jo bare ærgerligt for DIG.
Mvh Hans..
"Leonard" <thomas@leonard.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:91ckk2l82ahsnnov98shnvkpq5vv8kl68f@4ax.com...
> "Maia Bak" <fornavnefternavn@vip.cybercity.dk> wrote:
>
>>Jeg kan jo stadig håbe, at de vælger at bevilge mig støtten, men igen -
>>det
>>vil så være til den "billigst egnede bil" som kommunens sagsbehandler skal
>>vurdere........så uanset hvad er det muligvis bedst selv at investere i en
>>bedre og brugt bil.....
>
> Du vil højst sandsynligt få et rentefrit på 139.000 (måske lidt højere
> tallet er fra 2005) og tilskuddet til automatgear. Og så kan du bruge
> pengene på den bil du lyster, hvis den koster mere må du selv spæde
> til, hvis den koster mindre bliver lånet mindre.
>
> --
> Leonard
| |
Klaus D. Mikkelsen (04-11-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 04-11-06 18:43 |
|
Hans skriver:
>
> Alene det dum siger ikke Fransk betyder at du ike vil have detbedste nemlig
> Peugeot eller Citroen og det er jo bare ærgerligt for DIG.
Det tror jeg ikke at Leonard (som du svarer) overhovedet har udtalt sig
om.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Lars Hoffmann (02-11-2006)
| Kommentar Fra : Lars Hoffmann |
Dato : 02-11-06 11:50 |
|
Morgan Jones wrote:
> Den bil med den ultimativt bedste økonomi er en Toyota Aygo med MMT
> gearkasse. Bilen handles som demo bil til ca. 145.000 hos en del toyota
> forhandlere. Listepris med metallak og nogle andre småting er ca. 160.000.
Hvis man vil købe en Aygo, kan man ligeså godt spare de penge der er
ned til en C1. Den eneste forskel på de to biler er logoet der sidder
ude på snuden og prisen. Bilerne laves endda på samme fabrik.
En peugeot 107 er forøvrigt også samme bil.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann
| |
Morgan Jones (02-11-2006)
| Kommentar Fra : Morgan Jones |
Dato : 02-11-06 18:22 |
|
>Hvis man vil købe en Aygo, kan man ligeså godt spare de penge der er
>ned til en C1. Den eneste forskel på de to biler er logoet der sidder
>ude på snuden og prisen. Bilerne laves endda på samme fabrik.
Spændende. Kan man få Toyotas MMT gearkasse i en C1 ?
Morgan
| |
Peter Dalgaard (02-11-2006)
| Kommentar Fra : Peter Dalgaard |
Dato : 02-11-06 18:32 |
|
"Morgan Jones" <morgan@jones.dk> writes:
> >Hvis man vil købe en Aygo, kan man ligeså godt spare de penge der er
> >ned til en C1. Den eneste forskel på de to biler er logoet der sidder
> >ude på snuden og prisen. Bilerne laves endda på samme fabrik.
>
> Spændende. Kan man få Toyotas MMT gearkasse i en C1 ?
Så vidt jeg husker nej (sært nok), men man kan i 107'eren. Det hedder
ikke det samme (2-tronic), men det ser ret ens ud.
--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907
| |
Klaus D. Mikkelsen (02-11-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 02-11-06 16:19 |
|
Lars Hoffmann skriver:
>
> Hvis man vil købe en Aygo, kan man ligeså godt spare de penge der er
> ned til en C1. Den eneste forskel på de to biler er logoet der sidder
> ude på snuden og prisen.
Og garantien der gives på bilen....
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Lars Hoffmann (03-11-2006)
| Kommentar Fra : Lars Hoffmann |
Dato : 03-11-06 09:09 |
|
Morgan Jones wrote:
> >Hvis man vil købe en Aygo, kan man ligeså godt spare de penge der er
> >ned til en C1. Den eneste forskel på de to biler er logoet der sidder
> >ude på snuden og prisen. Bilerne laves endda på samme fabrik.
>
> Spændende. Kan man få Toyotas MMT gearkasse i en C1 ?
MMT, er det ikke bare den 5-trins automat gearkasse toyota bruger? hvis
det er den, så hedder blot Sensodrive i C1'eren.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann
| |
Lars Hoffmann (03-11-2006)
| Kommentar Fra : Lars Hoffmann |
Dato : 03-11-06 09:20 |
|
Lars Hoffmann wrote:
> MMT, er det ikke bare den 5-trins automat gearkasse toyota bruger? hvis
> det er den, så hedder blot Sensodrive i C1'eren.
Jeg så lige på citroen.dk at det kan man ikke få i Danmark, men
hernede i Spanien kan C1 leveres med automatgear.
| |
|
|