/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Hvorfor svarer ikke bilforhandlerne?
Fra : Roy Normann


Dato : 01-11-06 11:34

Jeg vil kjøpe en ny Opel Astra stasjonsvogn med automatgear og klimaanlegg.
Derfor sender jeg forespørsel på e-post til aktuelle bilforhandlere her på
Jylland om en slik bil kan leveres. Bruker e-post for alle forhandlerne
oppfordrer jo til å ta kontakt med e-post. Men dagene og ukene går uten at
noen gidder å svare. Prøver alle mulige e-postadresser for om mulig se om
det er livstegn, men nei. Enten så er alle i firmaet døde eller så er det
ingen som gidder å sjekke e-posten sin.

Sender også en forespørsel til Opel i Danmark for å høre om en slik bil
finnes i landet. Og der får jeg til svar at dette kan de ikke hjelpe meg
med, jeg må kontakte en forhandler. Så jeg begynner å tro at bilforhandlere
her i Danmark ikke er interessert i å selge biler.



 
 
Lars Koch \(5000\) (01-11-2006)
Kommentar
Fra : Lars Koch \(5000\)


Dato : 01-11-06 11:37


> Jylland om en slik bil kan leveres. Bruker e-post for alle forhandlerne
> oppfordrer jo til å ta kontakt med e-post. Men dagene og ukene går uten at
> noen gidder å svare. Prøver alle mulige e-postadresser for om mulig se om
> det er livstegn, men nei. Enten så er alle i firmaet døde eller så er det
> ingen som gidder å sjekke e-posten sin.

Har lige prøvet det samme ved køb af en Volkswagen - Ud af 6 forhandlere jeg
skrev til ang tilbud på sådan en, svarede kun 2 tilbage... lidt træls. De
kunne da i det mindste bare skrive, at de ikke vil give tilbud over mail,
eller noget i den stil.

Har også skrevet mails ang. ekstraudstyr til SMC i odense, men heller ikke
her noget svar lidt dårligt efter min mening - hvad bruger de ellers
deres mails til?



Anders Houmark (01-11-2006)
Kommentar
Fra : Anders Houmark


Dato : 01-11-06 18:56

Lars Koch (5000) wrote:

>
> Har også skrevet mails ang. ekstraudstyr til SMC i odense, men heller
> ikke her noget svar lidt dårligt efter min mening - hvad bruger
> de ellers deres mails til?

Heh ikke svar fra SMC biler.. Nej det er da gaaaaaanske uhørt, det er
aaaldrig sket før..

Søgte en gang job hos dem, hvor det netop i annoncen angav, at man skulle
henvende sig på mail, ellers ville man ikke få svar...
Gæt hvad jeg ikke fik


--
Anders Houmark
www.AndersH.dk
www.chipsguiden.dk



BJ (01-11-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 01-11-06 11:39


"Roy Normann" <roynormann@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:454877d2$0$13985$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

KLIP

> Sender også en forespørsel til Opel i Danmark for å høre om en slik bil
> finnes i landet. Og der får jeg til svar at dette kan de ikke hjelpe meg
> med, jeg må kontakte en forhandler. Så jeg begynner å tro at
> bilforhandlere her i Danmark ikke er interessert i å selge biler.

Det vil de ej heller..

Jeg tror deres personale er dybt uprofessionelle, når talen falder på
IT/E-post.

Det er smart/cool at have en webside, men de aner reelt ikke, hvad den skal
bruges til og i øvrigt er de også lige glade.

Jeg har dog altid fået svar fra Volvo, Sverige..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Lars Hoffmann (01-11-2006)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 01-11-06 11:44

BJ wrote:

> Jeg tror deres personale er dybt uprofessionelle, når talen falder på
> IT/E-post.

Jeg arbejder for et konsulentfirma der blandt andet laver den slags
hjemmesider for forskellige bilmærker og oplever ofte at mærket
køber servicesen, men at de enkelte forhandlere aldrig bruger mere end
det allermest grundlæggende. Hvis ikke det er via tlf eller man
tropper op hos forhandleren får man sjældent svar tilbage.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann


BJ (01-11-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 01-11-06 11:49


"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> skrev i en meddelelse
news:1162377822.895597.4180@k70g2000cwa.googlegroups.com...

KLIP

>> Jeg tror deres personale er dybt uprofessionelle, når talen falder på
>> IT/E-post.

>Jeg arbejder for et konsulentfirma der blandt andet laver den slags
>hjemmesider for forskellige bilmærker og oplever ofte at mærket
>køber servicesen, men at de enkelte forhandlere aldrig bruger mere end
>det allermest grundlæggende. Hvis ikke det er via tlf eller man
>tropper op hos forhandleren får man sjældent svar tilbage.

Utrolig ... ikke....

..... når man betænker, hvad det må koste i penge at lave det (Framfab ..
aktiekurs..)

I gamle dage kunne man altid se, om der var gang i salgsafdelingen.

Man gik blot ud i udstillingslokalet og hen til vinduerne.

Hvis der var luv på tæpper her, så gik salget strygende og var der slidt en
"løbegang", så gik det ad helvede til.

Denne metode er sikkert valid den dag i dag..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



John Sahl (01-11-2006)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 01-11-06 11:51

Lars Hoffmann wrote:
> Jeg arbejder for et konsulentfirma der blandt andet laver den slags
> hjemmesider for forskellige bilmærker og oplever ofte at mærket
> køber servicesen, men at de enkelte forhandlere aldrig bruger mere end
> det allermest grundlæggende. Hvis ikke det er via tlf eller man
> tropper op hos forhandleren får man sjældent svar tilbage.

Det ses tit efter at firmaerne lærer at det turnover de får i forbindelse
med henvendelser pr e-mail er alt alt for lille.

Folk har en tendens til at spilde andre folks tid med "ikke helt seriøst
mente" e-mails og dermed spilder fiamerne alt for meget tid på at svare =
Hvem gider spilde sin tid = Måske en ubevidst nedprioritering af besvarelse
på e-mail.

--
John Sahl



BJ (01-11-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 01-11-06 12:03


"John Sahl" <spamcatcher1@fotofaelden.dk> skrev i en meddelelse
news:45487bfb$0$179$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

KLIP

>> Jeg arbejder for et konsulentfirma der blandt andet laver den slags
>> hjemmesider for forskellige bilmærker og oplever ofte at mærket
>> køber servicesen, men at de enkelte forhandlere aldrig bruger mere end
>> det allermest grundlæggende. Hvis ikke det er via tlf eller man
>> tropper op hos forhandleren får man sjældent svar tilbage.
>
> Det ses tit efter at firmaerne lærer at det turnover de får i forbindelse
> med henvendelser pr e-mail er alt alt for lille.
>
> Folk har en tendens til at spilde andre folks tid med "ikke helt seriøst
> mente" e-mails og dermed spilder fiamerne alt for meget tid på at svare =
> Hvem gider spilde sin tid = Måske en ubevidst nedprioritering af
> besvarelse på e-mail.

Nu har jeg besøgt en del automobilhuse og en sjælden gang sker det, em
bilsælger spørger om han/hun kan være behjælpelig, når man har raget rundt i
modellerne.

De fleste aner ikke, hvad det vil sige at _møde_ kunderne og de kan ikke få
bedre købssignal, når et eller andet "skvadderhoved" har forvildet sig ind i
udstillingslokalerne.

Harry Motor har levet 100% forgæves...

Jeg har sågar oplevet, sælgere stå og tale indbyrdes og direkte overse
kunderne.

Efter 20 minutters anskuelse af en BMW 335i Coupé i Odense, kom en venlig
dame hen til mig, da jeg var på vej ud og spurgte om de kunne være
behjælpelige. Jeg takkede pænt, nej tak, da jeg ikke ville forstyrre
sælgerne.

Denne oplevelse er desværre ikke enestående.

Jeg kan dog ikke klage over servicen hos min lokale Volvo-forhandler, den er
100% tip-top, men her er jeg jo også fast kunde...;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



John Sahl (01-11-2006)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 01-11-06 12:05

BJ wrote:
> Denne oplevelse er desværre ikke enestående.

Du savner - lige som jeg - godt gammeldags købmandskab!

--
John Sahl



BJ (01-11-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 01-11-06 12:07


"John Sahl" <spamcatcher1@fotofaelden.dk> skrev i en meddelelse
news:45487f57$0$176$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

KLIP

>> Denne oplevelse er desværre ikke enestående.
>
> Du savner - lige som jeg - godt gammeldags købmandskab!

Jeg ikke alene savner det, jeg forlanger det.

Jeg vil påstå, jeg kunne hæve et mærkes salg med mange procent, hvis
sælgerne blev uddannet til at sælge = møde kunderne..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Mogens... (01-11-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 01-11-06 19:18

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:45487fcc$0$2087$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Jeg ikke alene savner det, jeg forlanger det.

Men det gør den menige mand ikke !

> Jeg vil påstå, jeg kunne hæve et mærkes salg med mange procent, hvis
> sælgerne blev uddannet til at sælge = møde kunderne..

Uden tvivl - helt enig. Men jeg vil æde min gamle hat på,
at langt de fleste henvendelser til en kunde, der entrer en
given bilforhandlers forretning, indledningsvist resulterer i,
at kunde gerne liiige vil titte idt omkring først...



BJ (01-11-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 01-11-06 19:23


"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
news:Bx52h.21402$E02.8797@newsb.telia.net...

KLIP

>> Jeg ikke alene savner det, jeg forlanger det.
>
> Men det gør den menige mand ikke !

Næh, for han/hun handler i Bilka (den "menige" hvad det så end betyder)..!

>> Jeg vil påstå, jeg kunne hæve et mærkes salg med mange procent, hvis
>> sælgerne blev uddannet til at sælge = møde kunderne..
>
> Uden tvivl - helt enig. Men jeg vil æde min gamle hat på,
> at langt de fleste henvendelser til en kunde, der entrer en
> given bilforhandlers forretning, indledningsvist resulterer i,
> at kunde gerne liiige vil titte idt omkring først...

Og..?

Tror du ikke en sælger oplever det hver eneste dag?

Nutidens sælgere har sku "dørskræk"..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Mogens... (01-11-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 01-11-06 19:27

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:4548e617$0$2104$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Næh, for han/hun handler i Bilka

OK...

> (den "menige" hvad det så end betyder)..!

En ganske almindelig dansk genemsnitsmillionær som dig og mig

>> Uden tvivl - helt enig. Men jeg vil æde min gamle hat på,
>> at langt de fleste henvendelser til en kunde, der entrer en
>> given bilforhandlers forretning, indledningsvist resulterer i,
>> at kunde gerne liiige vil titte idt omkring først...

> Og..?

Ja, så gider han jo ikke løfte røven, når han kender det negative svar !

> Tror du ikke en sælger oplever det hver eneste dag?

Se ovenstående...

> Nutidens sælgere har sku "dørskræk"

Jep, en moderne evner ikke - at sælge...
(læs nogle bøger af Hary Motor - se ved, hvodden man gør)



BJ (01-11-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 01-11-06 19:31


"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
news:JF52h.21405$E02.8811@newsb.telia.net...

KLIP

>> (den "menige" hvad det så end betyder)..!
>
> En ganske almindelig dansk genemsnitsmillionær som dig og mig

LOL, gid det var så vel.

Jeg handler da også ind i mellem i Bilka.

Her kan observeres nogen gange, 2 eller flere ansatte stå midt i
midtergangen og snakke hyggelig.

Jeg ynder at overse dem, men desværre så brager jeg altid lige midt ind i
gruppen.;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Bjarne Haug (01-11-2006)
Kommentar
Fra : Bjarne Haug


Dato : 01-11-06 12:05


> Det ses tit efter at firmaerne lærer at det turnover de får i forbindelse
> med henvendelser pr e-mail er alt alt for lille.
>
> Folk har en tendens til at spilde andre folks tid med "ikke helt seriøst
> mente" e-mails og dermed spilder fiamerne alt for meget tid på at svare =
> Hvem gider spilde sin tid = Måske en ubevidst nedprioritering af
> besvarelse på e-mail.
>
> --
> John Sahl


Ja, det kan man godt forstå, jeg har set flere firmaer hvor man faktisk ikke
kan maile dem direkte. Dog ikke bilforhandlere. Men jeg synes klart at det
ville være en tilfredsstillende setup hvis man lige fik et autosvar tilbage
eller noget i den stil om man ikke nødvendigvis skulle regne med at få svar,
så kunne man jo netop tage stilling til om hvorvidt man vil besvære sig ved
at ringe dem op...

Bjarne




Anders Majland (01-11-2006)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 01-11-06 12:13

> Ja, det kan man godt forstå, jeg har set flere firmaer hvor man faktisk
> ikke kan maile dem direkte.

Det er da også fair - men offenliggør et firma en email addresse på en
hjemmeside (eller lign) kan man da som forbruger have en berettiget
forventning om at de ønsker henvendelser den vej .... Det er jo ikke svært
at bede sin "webskriver" om kun at oplyse addresse og telefon som kontakt
information ...



BJ (01-11-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 01-11-06 12:18


"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i en meddelelse
news:4548816c$0$2101$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

KLIP

>> Ja, det kan man godt forstå, jeg har set flere firmaer hvor man faktisk
>> ikke kan maile dem direkte.
>
> Det er da også fair - men offenliggør et firma en email addresse på en
> hjemmeside (eller lign) kan man da som forbruger have en berettiget
> forventning om at de ønsker henvendelser den vej .... Det er jo ikke svært
> at bede sin "webskriver" om kun at oplyse addresse og telefon som kontakt
> information ...

Ha, nu ved jeg hvorfor det går galt.

I dag er man ikke kunde men forbruger.....og de er ikke andet end til
ulejlighed med alt deres fnidderfnadder.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Jørgen M. Rasmussen (01-11-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 01-11-06 13:14


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse

>
> I dag er man ikke kunde men forbruger.....og de er ikke andet end til
> ulejlighed med alt deres fnidderfnadder.
>
Kunde er man før og under købet, efter er man forbruger, med deraf følgende
rettigheder ;).



BJ (01-11-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 01-11-06 13:21


"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
news:45488f27$0$2112$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

KLIP

>> I dag er man ikke kunde men forbruger.....og de er ikke andet end til
>> ulejlighed med alt deres fnidderfnadder.
>>
> Kunde er man før og under købet, efter er man forbruger, med deraf
> følgende rettigheder ;).

Jeg foretrækker før, under og efter at blive betragtet og behandlet som
kunde.

Jeg kan ikke fordrage ordet 'forbruger', da det giver dårlige associationer.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Jørgen M. Rasmussen (01-11-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 01-11-06 13:33


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse news:45489130$0$2107

>> Kunde er man før og under købet, efter er man forbruger, med deraf
>> følgende rettigheder ;).
>
> Jeg foretrækker før, under og efter at blive betragtet og behandlet som
> kunde.
>
> Jeg kan ikke fordrage ordet 'forbruger', da det giver dårlige
> associationer.
>
Vi er enige, men tror at mange "næringsdrivende" ser sådan på sagen :(.



BJ (01-11-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 01-11-06 13:33


"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
news:4548938e$0$2112$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

KLIP

>>> Kunde er man før og under købet, efter er man forbruger, med deraf
>>> følgende rettigheder ;).
>>
>> Jeg foretrækker før, under og efter at blive betragtet og behandlet som
>> kunde.
>>
>> Jeg kan ikke fordrage ordet 'forbruger', da det giver dårlige
>> associationer.
>>
> Vi er enige, men tror at mange "næringsdrivende" ser sådan på sagen :(.

Det har du sikkert ret i.

Man har jo også lært folk at se/høre/bruge ordet 'velfærd' som noget
positivt..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Jørgen M. Rasmussen (01-11-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 01-11-06 14:19


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse news:454893f8$0$2097

> Man har jo også lært folk at se/høre/bruge ordet 'velfærd' som noget
> positivt..;)
>
Dette skriver netordbogen over DK.sprog : Gunstig, lykkelig tilstand,
tilværelse, skæbne.. Er svært at argumentere for ikke er positivt, med
mindre man ønsker det dårligt ;).



BJ (01-11-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 01-11-06 15:07


"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
news:45489e40$0$2106$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

KLIP

>> Man har jo også lært folk at se/høre/bruge ordet 'velfærd' som noget
>> positivt..;)
>>
> Dette skriver netordbogen over DK.sprog : Gunstig, lykkelig tilstand,
> tilværelse, skæbne.. Er svært at argumentere for ikke er positivt, med
> mindre man ønsker det dårligt ;).

Ja, det er dygtig manipuleret igennem årene.

'Velfærd' har altid betydet 'at være afhængig af andre og ikke i stand til
at klare sig selv' og dybt negativ ladet i "gamle dage".

'Forbruger' skal også få samme skæbne ad åre.

Der er vel heller ikke noget at sige til 'velfærd' er blevet et positivt
ladet ord, når mere 2/3-dele af befolkningen lever af den.

Forbrugere er vi også alle og nu kan selv de før omtalte 2/3-dele rage ned
ad hylderne som gale..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~




Jørgen M. Rasmussen (01-11-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 01-11-06 15:51


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse news:4548aa1a$0$2106

>> Dette skriver netordbogen over DK.sprog : Gunstig, lykkelig tilstand,
>> tilværelse, skæbne.. Er svært at argumentere for ikke er positivt, med
>> mindre man ønsker det dårligt ;).
>
> Ja, det er dygtig manipuleret igennem årene.
>
Nej, men sproget ændre sig, vi taler heller ikke som for 1-200 år siden ;).
Derfor må "ordbog over det danske sprog" til stadighed revideres.


> 'Velfærd' har altid betydet 'at være afhængig af andre og ikke i stand til
> at klare sig selv' og dybt negativ ladet i "gamle dage".
>
Hvornår, hvor?, ikke de sidste 30 år ;).

> 'Forbruger' skal også få samme skæbne ad åre.
>
Det er fordi det altid bruges sammen med, nogle kunder er blevet pisset op
og ned af ryggen, læs; de bruger deres ret til at reklamere :(. Havde man
brugt "kunde" i stedet, var det blevet negativt ladet i stedet. Som du er
ind på, dækker de over det samme.

> Der er vel heller ikke noget at sige til 'velfærd' er blevet et positivt
> ladet ord, når mere 2/3-dele af befolkningen lever af den.
>
Du lever da også i velfærd, jeg gør også, vi alle gør mere el mindre. Du ser
det som et personligt problem?.

> Forbrugere er vi også alle og nu kan selv de før omtalte 2/3-dele rage ned
> ad hylderne som gale..;)
>
Det giver omsætning, omsætning= fortjeneste, penge lugter ikke- vel? ;). Jeg
husker tydeligt for år tilbage, hvor forbruget her hjemme var i bund pga.
div. "kartoffel-kure", ååhh hvor Fjog jamrede sig på de næringsdrivendes
vegne- NU skulle vi bare bruge løs ;)).



BJ (01-11-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 01-11-06 15:57


"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
news:4548b3e9$0$2091$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

KLIP

>>> Dette skriver netordbogen over DK.sprog : Gunstig, lykkelig tilstand,
>>> tilværelse, skæbne.. Er svært at argumentere for ikke er positivt, med
>>> mindre man ønsker det dårligt ;).
>>
>> Ja, det er dygtig manipuleret igennem årene.
>>
> Nej, men sproget ændre sig, vi taler heller ikke som for 1-200 år siden
> ;). Derfor må "ordbog over det danske sprog" til stadighed revideres.

Er det en betinget nødvendighed eller i dette tilfælde blot en dygtig
politisk manipulation...jeg hælder til det manipulationen..;)

>> 'Velfærd' har altid betydet 'at være afhængig af andre og ikke i stand
>> til at klare sig selv' og dybt negativ ladet i "gamle dage".
>>
> Hvornår, hvor?, ikke de sidste 30 år ;).

Det har du ret i, der var manipulationen også i sin vorden..;)

>> 'Forbruger' skal også få samme skæbne ad åre.
>>
> Det er fordi det altid bruges sammen med, nogle kunder er blevet pisset op
> og ned af ryggen, læs; de bruger deres ret til at reklamere :(. Havde man
> brugt "kunde" i stedet, var det blevet negativt ladet i stedet. Som du er
> ind på, dækker de over det samme.

Sådan var det vel også at være på velfærd i hine tider, nu har det blot
taget overhånd..;)

>> Der er vel heller ikke noget at sige til 'velfærd' er blevet et positivt
>> ladet ord, når mere 2/3-dele af befolkningen lever af den.
>>
> Du lever da også i velfærd, jeg gør også, vi alle gør mere el mindre. Du
> ser det som et personligt problem?.

Jeg ser det ikke som et direkte personlig problem, jeg ser det som en
samfundsopgave, der har taget overhånd og således udviklet sig til en
rimelig stort problem.

>> Forbrugere er vi også alle og nu kan selv de før omtalte 2/3-dele rage
>> ned ad hylderne som gale..;)
>>
> Det giver omsætning, omsætning= fortjeneste, penge lugter ikke- vel? ;).
> Jeg husker tydeligt for år tilbage, hvor forbruget her hjemme var i bund
> pga. div. "kartoffel-kure", ååhh hvor Fjog jamrede sig på de
> næringsdrivendes vegne- NU skulle vi bare bruge løs ;)).

Tjaee ... jeg husker også en socialdemokratisk (kvindelig) politiker, der
proklamerede at arbejdsløshed er et vigtig økonomisk styringselement.

Det er så sandt som det er sagt.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Jørgen M. Rasmussen (01-11-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 01-11-06 16:29


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse news:4548b5a4$0$2110

> Er det en betinget nødvendighed eller i dette tilfælde blot en dygtig
> politisk manipulation...jeg hælder til det manipulationen..;)
>
Dig og din manipulation, du er paranoid, snak med en læge. Man kan få
medicin mod detder ;).


> Sådan var det vel også at være på velfærd i hine tider, nu har det blot
> taget overhånd..;)
>
Såå, så flyt til et mere "splittet" samfund end vor. Det som du ikke betaler
i skat etc. der, betaler du for personlig security, og alligevel er du ikke
sikker :(. Der masser af eksempler på sådanne lande,steder, selv i europa
:(.



> Tjaee ... jeg husker også en socialdemokratisk (kvindelig) politiker, der
> proklamerede at arbejdsløshed er et vigtig økonomisk styringselement.
>
> Det er så sandt som det er sagt.
>
Forskellen er bare at hun så den som et problem, du som et værktøj til at
splitte samfundet :(.



BJ (01-11-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 01-11-06 16:30


"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
news:4548bcda$0$2084$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

KLIP

>
>> Er det en betinget nødvendighed eller i dette tilfælde blot en dygtig
>> politisk manipulation...jeg hælder til det manipulationen..;)
>>
> Dig og din manipulation, du er paranoid, snak med en læge. Man kan få
> medicin mod detder ;).

Så rablede det for dig..

>> Sådan var det vel også at være på velfærd i hine tider, nu har det blot
>> taget overhånd..;)
>>
> Såå, så flyt til et mere "splittet" samfund end vor. Det som du ikke
> betaler i skat etc. der, betaler du for personlig security, og alligevel
> er du ikke sikker :(. Der masser af eksempler på sådanne lande,steder,
> selv i europa :(.

Så rablede det for dig..

>> Tjaee ... jeg husker også en socialdemokratisk (kvindelig) politiker, der
>> proklamerede at arbejdsløshed er et vigtig økonomisk styringselement.
>>
>> Det er så sandt som det er sagt.
>>
> Forskellen er bare at hun så den som et problem, du som et værktøj til at
> splitte samfundet :(.

Der tager du fejl, partiet anvendte arbejdsløsheden til at holde forbruget i
ave.

Du skulle nu sætte dig lidt ind i økonomiske styringsredskaber for en
forretning som den danske stat..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Jørgen M. Rasmussen (01-11-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 01-11-06 16:49


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:4548bd92$0$2102$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>
> Der tager du fejl, partiet anvendte arbejdsløsheden til at holde forbruget
> i ave.
>
Din påstand. Uanset om man kan lide Nyrup, el ej, så var det ham som
startede de arb.reformer som Fjog bygger videre på. Forud var gået 10-11
trøsteløse år med Schlüter, der burde man kunne nå etogandet?, je støttede
ham dengang :(. NEJ, jeg er ikke Sosser, men på den anden side, dem som
læner sig op ad PiaK, støtter jeg heller ikke.

> Du skulle nu sætte dig lidt ind i økonomiske styringsredskaber for en
> forretning som den danske stat..;)
>
Det er sgu' ikke nødvendigt, hvis man har lidt jyde i sig :).



BJ (01-11-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 01-11-06 16:57


"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
news:4548c170$0$2091$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

KLIP

>> Der tager du fejl, partiet anvendte arbejdsløsheden til at holde
>> forbruget i ave.
>>
> Din påstand. Uanset om man kan lide Nyrup, el ej, så var det ham som
> startede de arb.reformer som Fjog bygger videre på. Forud var gået 10-11
> trøsteløse år med Schlüter, der burde man kunne nå etogandet?, je støttede
> ham dengang :(. NEJ, jeg er ikke Sosser, men på den anden side, dem som
> læner sig op ad PiaK, støtter jeg heller ikke.

Al politisk lovgivning bygger videre på tidligere tiders, det er vel derfor
det hele er ved at være total uigennemskueligt og noget værre rod.

Det er vel det, der ryddes op i i øjeblikket (og som sosserne stemte for,
men løb fra i 11. time for at kunne vaske hænder, når de nu en gang igen kom
til fadet).

Det er en betinget nødvendighed, hvis vi overhovet skal klare os de næste
mange år ud i fremtinden og det uanset hvem der kommer til eller har magten.

Sosserne er blot nogen lyssky ødeland...;)

>> Du skulle nu sætte dig lidt ind i økonomiske styringsredskaber for en
>> forretning som den danske stat..;)
>>
> Det er sgu' ikke nødvendigt, hvis man har lidt jyde i sig :).

Det kan staten desværre ikke bruge til noget i økonomiske sammenhænge..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Jørgen M. Rasmussen (01-11-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 01-11-06 17:28


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse news:4548c3d4$0$2102

> Det er vel det, der ryddes op i i øjeblikket (og som sosserne stemte for,
> men løb fra i 11. time for at kunne vaske hænder, når de nu en gang igen
> kom til fadet).
>
Rydder op, som jeg ser det, muliggøre man at firmaer kan sende formuer i
skattely, incl. Skvadermoses's TDC, DET BURDE MAN RYDE OP I :(. Så kunne det
være at man ikke behøvede at vende hver 25'øre.



BJ (01-11-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 01-11-06 17:32


"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
news:4548caa5$0$2098$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

KLIP

>> Det er vel det, der ryddes op i i øjeblikket (og som sosserne stemte for,
>> men løb fra i 11. time for at kunne vaske hænder, når de nu en gang igen
>> kom til fadet).
>>
> Rydder op, som jeg ser det, muliggøre man at firmaer kan sende formuer i
> skattely, incl. Skvadermoses's TDC, DET BURDE MAN RYDE OP I :(. Så kunne
> det være at man ikke behøvede at vende hver 25'øre.

Sikke noget sludder, men et typisk eksempel på, danskeren ikke kan regne med
nuller.

3 millioner kroner er enooorrrmt mange penge , hvorimod 1.000.000.000.000
kroner er småpenge..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Jørgen M. Rasmussen (01-11-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 01-11-06 17:49


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:4548cc1a$0$2104$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> 3 millioner kroner er enooorrrmt mange penge , hvorimod 1.000.000.000.000
> kroner er småpenge..
>
Mange bække små......, lige som ?. Er der noget galt i at betale til det
samfund som man lever i, tjener penge på?. I sidste ende giver det et rigt
samfund med penge i omløb uden inflation, som er = fortjeneste. Hvor er den
henne med at, man skal yder, før man nyder, det er sgu'da en gl. dyd der vil
noget ;))..



BJ (01-11-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 01-11-06 17:51


"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
news:4548cf7a$0$2105$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

KLIP

>> 3 millioner kroner er enooorrrmt mange penge , hvorimod 1.000.000.000.000
>> kroner er småpenge..
>>
> Mange bække små......, lige som ?. Er der noget galt i at betale til det
> samfund som man lever i, tjener penge på?. I sidste ende giver det et rigt
> samfund med penge i omløb uden inflation, som er = fortjeneste. Hvor er
> den henne med at, man skal yder, før man nyder, det er sgu'da en gl. dyd
> der vil noget ;))..

Jeg er nu sikker på, Hr. Dyremose betaler skat.

Der er sikkert ikke så meget jyde tilbage i ham som du selv er så stolt af
at have..)))

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Jørgen M. Rasmussen (01-11-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 01-11-06 18:18


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:4548d06e$0$2104$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Jeg er nu sikker på, Hr. Dyremose betaler skat.
>
Er du sikker?, han og alle andre med store regnskaber bestemmer selv hvad de
betaler i skat. Med regeringens samtykke, som i TDC's tilfælde. Det er en
"omvendt Robin Hood" som praktiseres :((.



BJ (01-11-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 01-11-06 18:33


"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
news:4548d660$0$2090$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

KLIP

>> Jeg er nu sikker på, Hr. Dyremose betaler skat.
>>
> Er du sikker?, han og alle andre med store regnskaber bestemmer selv hvad
> de betaler i skat.

Sikke da noget sludder, naturligvis betaler Hr. Dyremose skat.

> Med regeringens samtykke, som i TDC's tilfælde. Det er en "omvendt Robin
> Hood" som praktiseres :((.

Åhh, du mener om TDC betaler skat for den betaler Hr. Dyremose ikke.

Hvorfor undersøger du det ikke selv:
http://download.tdc.dk/pub/tdc/om_tdc/investor/kvartalsrapport/pdf/Release%2045-2006%20TDC%20Kvartalsrapport%203K%202006.pdf

Lider du af multinationalsygen?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Jørgen M. Rasmussen (01-11-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 01-11-06 19:17


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse news:4548da36$0$2102
>
> Sikke da noget sludder, naturligvis betaler Hr. Dyremose skat.
>
Sprgs er ikke om, men hvor meget. Om han bliver lignet med samme nidkærhed
som du & jeg. Jeg tvivler, med de besprelser som er påført Told&Skat. Men
det er vel et led i regeringens planer. At gøre det let for dem som kan afse
middler til en skatteexpert, revisor, mens Hr. Menigmand bare skal betale
hele "gildet" :((.



BJ (01-11-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 01-11-06 19:20


"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
news:4548e41b$0$2099$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

KLIP

>> Sikke da noget sludder, naturligvis betaler Hr. Dyremose skat.
>>
> Sprgs er ikke om, men hvor meget. Om han bliver lignet med samme nidkærhed
> som du & jeg.

Han anvender et revisionsselskab og bliver lignet endnu mere end du og jeg.

> Jeg tvivler, med de besprelser som er påført Told&Skat. Men det er vel et
> led i regeringens planer. At gøre det let for dem som kan afse middler til
> en skatteexpert, revisor, mens Hr. Menigmand bare skal betale hele
> "gildet" :((.

Sikke da noget sludder, men "døden" skal naturligvis have en årsag.

Så snart det offentlig skal arbejde lidt mere eller spænde spenderebukserne
ind, så pives der ulidelig.

Det er ikke til at holde ud og høre på, men jeg er heller ikke gift med en
offentlig ansat..;)

Hvor meget betaler DONG egentlig i skat?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Roy Normann (01-11-2006)
Kommentar
Fra : Roy Normann


Dato : 01-11-06 12:49


"Roy Normann" <roynormann@mail.dk> skrev i melding
news:454877d2$0$13985$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Jeg vil kjøpe en ny Opel Astra stasjonsvogn med automatgear og
> klimaanlegg. Derfor sender jeg forespørsel på e-post til aktuelle
> bilforhandlere her på Jylland om en slik bil kan leveres. Bruker e-post
> for alle forhandlerne oppfordrer jo til å ta kontakt med e-post. Men
> dagene og ukene går uten at noen gidder å svare. Prøver alle mulige
> e-postadresser for om mulig se om det er livstegn, men nei. Enten så er
> alle i firmaet døde eller så er det ingen som gidder å sjekke e-posten
> sin.
>
> Sender også en forespørsel til Opel i Danmark for å høre om en slik bil
> finnes i landet. Og der får jeg til svar at dette kan de ikke hjelpe meg
> med, jeg må kontakte en forhandler. Så jeg begynner å tro at
> bilforhandlere her i Danmark ikke er interessert i å selge biler.


Ut i fra alle svar jeg har fått på denne tråden skjønner jeg at
bilforhandlerne har annet å gjøre enn å selge biler.



John Sahl (01-11-2006)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 01-11-06 12:50

Roy Normann wrote:
> Ut i fra alle svar jeg har fått på denne tråden skjønner jeg at
> bilforhandlerne har annet å gjøre enn å selge biler.

Du skulle nok hellere forstå det således: Ring til dem, telefonen virker
stadig. Eller trop op personligt.

--
John Sahl



BJ (01-11-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 01-11-06 12:58


"Roy Normann" <roynormann@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:4548896a$0$13967$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

KLIP

>> Jeg vil kjøpe en ny Opel Astra stasjonsvogn med automatgear og
>> klimaanlegg. Derfor sender jeg forespørsel på e-post til aktuelle
>> bilforhandlere her på Jylland om en slik bil kan leveres. Bruker e-post
>> for alle forhandlerne oppfordrer jo til å ta kontakt med e-post. Men
>> dagene og ukene går uten at noen gidder å svare. Prøver alle mulige
>> e-postadresser for om mulig se om det er livstegn, men nei. Enten så er
>> alle i firmaet døde eller så er det ingen som gidder å sjekke e-posten
>> sin.
>>
>> Sender også en forespørsel til Opel i Danmark for å høre om en slik bil
>> finnes i landet. Og der får jeg til svar at dette kan de ikke hjelpe meg
>> med, jeg må kontakte en forhandler. Så jeg begynner å tro at
>> bilforhandlere her i Danmark ikke er interessert i å selge biler.
>
>
> Ut i fra alle svar jeg har fått på denne tråden skjønner jeg at
> bilforhandlerne har annet å gjøre enn å selge biler.

Det er ikke det halve galt..

Du må nok gøre en større personlig indsats, hvis du vil købe dig en ny
bil....

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Jørgen M. Rasmussen (01-11-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 01-11-06 14:49


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse news:45488bcc$0$2106

> Du må nok gøre en større personlig indsats, hvis du vil købe dig en ny
> bil....
>
Det er nok her, den er begravet. Kunder behandles ikke ens, det er svært at
vurdere om det er en man vil "brænde krudt af på" for at få i tale, ud fra
en forespørgsel pr. mail. Ligesom det er svært at holde en "salgs-tale", +
risikoen for at bliv taget i at sige noget forkert om fx. teknik, er mange
gang større. Så ud fra forhandlerens synspunkt forstår jeg godt de ikke
"dyrker" E.handel, "kunde-pleje" ;).



BJ (01-11-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 01-11-06 15:11


"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
news:4548a562$0$2102$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

KLIP

>> Du må nok gøre en større personlig indsats, hvis du vil købe dig en ny
>> bil....
>>
> Det er nok her, den er begravet. Kunder behandles ikke ens, det er svært
> at vurdere om det er en man vil "brænde krudt af på" for at få i tale, ud
> fra en forespørgsel pr. mail. Ligesom det er svært at holde en
> "salgs-tale", + risikoen for at bliv taget i at sige noget forkert om fx.
> teknik, er mange gang større. Så ud fra forhandlerens synspunkt forstår
> jeg godt de ikke "dyrker" E.handel, "kunde-pleje" ;).

Tjaee ... jeg hælder nu mere til, folk der skal betjene andre ikke fatter en
hujende fis af god service og ordentlig kundebetjening.

Det heler er stort set lagt ned på bilkaniveau.:)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Lars Hoffmann (01-11-2006)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 01-11-06 13:04

John Sahl wrote:

> Det ses tit efter at firmaerne lærer at det turnover de får i forbindelse
> med henvendelser pr e-mail er alt alt for lille.

Det er ganske sikkert af reel betydning, men mange forhandlere er
virkelig tekno-sky. Vi har f.eks et program hvor vi før vi sender
kontakten videre til forhandleren ringer den potentielle kunde op og
via et spørgeskema ret præcist kan bestemme kundens virkelige
interesse og sende kunden videre til forhandleren. Det eneste
forhandleren skal gøre er at skrive en mail eller ringe til kunde og
aftale et tidspunkt hvor de kan få en prøvetur eller noget
information. Systemet virker rigtig godt og sælger biler på stribe,
alligevel tog det forhandlerne over et år at indse at de blot skulle
svare på en mail for at få solgt nogle biler.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann


Jørgen M. Rasmussen (01-11-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 01-11-06 13:39


"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> skrev i en meddelelse

Det er ganske sikkert af reel betydning, men mange forhandlere er
>virkelig tekno-sky.

Det er så firmaets overordnede policy. For jeg ved at flere bilsælgere fx.
"hænger ud" på VAGcars.dk, også i arbejdstiden ;).



C. Caspersen (01-11-2006)
Kommentar
Fra : C. Caspersen


Dato : 01-11-06 13:47

"Roy Normann" <roynormann@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:454877d2$0$13985$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> det er livstegn, men nei. Enten så er alle i firmaet døde eller så er det
> ingen som gidder å sjekke e-posten sin.

Det er ikke bare bilforhandlere - der er generelt.

Jeg har en liste over mindst 15 steder, hvor jeg ikke har fået svar på mine
emails.

Herunder rene internetbaserede forretninger, der tydeligt gør opmærksom på,
at de ikke har en "fysisk butik"

Hvor er vi henne, når selv internetbaserede forretninger ikke gider svare ?

/Caspersen



Jørgen M. Rasmussen (01-11-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 01-11-06 14:37


"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> skrev i en meddelelse
news:45489757$0$49200

> Hvor er vi henne, når selv internetbaserede forretninger ikke gider svare
> ?
>
Her: Take it, or leave ;).



BJ (01-11-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 01-11-06 15:13


"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
news:4548a28f$0$2090$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

KLIP

>> Hvor er vi henne, når selv internetbaserede forretninger ikke gider svare
>> ?
>>
> Her: Take it, or leave ;).

Vent nu bare en 5 til 10 år, når landet igen er på røven.

Så vil de med de gamle dyder stadig eksistere og de andre stå i
arbejdsløshedsrækken.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Peter Dalgaard (01-11-2006)
Kommentar
Fra : Peter Dalgaard


Dato : 01-11-06 15:41

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> writes:

> "Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
> news:4548a28f$0$2090$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> KLIP
>
> >> Hvor er vi henne, når selv internetbaserede forretninger ikke gider svare
> >> ?
> >>
> > Her: Take it, or leave ;).
>
> Vent nu bare en 5 til 10 år, når landet igen er på røven.
>
> Så vil de med de gamle dyder stadig eksistere og de andre stå i
> arbejdsløshedsrækken.

Som i Damernes Magasin?

Beklager, det er omvendt. Kundepleje er en luksus. Hvis det koster på
bundlinjen er det det der forsvinder når kassen er slunken.

Hele fidusen ved internetbutikker er jo netop at kunden gør hele
arbejdet, så firmaet kun skal tage sig af lagerstyring og evt.
reklamationer.

--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907

BJ (01-11-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 01-11-06 15:44


"Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> skrev i en meddelelse
news:x2d5879qmy.fsf@viggo.kubism.ku.dk...

KLIP

>> >> Hvor er vi henne, når selv internetbaserede forretninger ikke gider
>> >> svare
>> >> ?
>> >>
>> > Her: Take it, or leave ;).
>>
>> Vent nu bare en 5 til 10 år, når landet igen er på røven.
>>
>> Så vil de med de gamle dyder stadig eksistere og de andre stå i
>> arbejdsløshedsrækken.
>
> Som i Damernes Magasin?

Du ved heller ikke, hvad kundebetjening er.

> Beklager, det er omvendt. Kundepleje er en luksus. Hvis det koster på
> bundlinjen er det det der forsvinder når kassen er slunken.
>
> Hele fidusen ved internetbutikker er jo netop at kunden gør hele
> arbejdet, så firmaet kun skal tage sig af lagerstyring og evt.
> reklamationer.

Gid verden var indrette som lærebøgerne og fulgte dem slavisk, det er den
ikke og gør det ej.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Anders Majland (01-11-2006)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 01-11-06 18:36

> Hele fidusen ved internetbutikker er jo netop at kunden gør hele
> arbejdet, så firmaet kun skal tage sig af lagerstyring og evt.
> reklamationer.

Og sjovt nok er der mange af dem der har sparet reklamtionsafdelingen væk
.... eller sådan virker det nogengange som kunde når man forsøger at kontakte
dem ...

(Imho hellere give et par % mere og så handle et "kendt" sted - men idag tog
jeg alligevel chancen på en ukendt. Men jeg kunne alligvel ikke klare mig
med selvbetjening så jeg endte med at ringe og spørge ... og lagde derefter
ordren online)



Ebbe Kristensen (02-11-2006)
Kommentar
Fra : Ebbe Kristensen


Dato : 02-11-06 14:14

Peter Dalgaard wrote:

>> Så vil de med de gamle dyder stadig eksistere og de andre stå i
>> arbejdsløshedsrækken.
>
> Som i Damernes Magasin?

Jeg vil tilråde at kigge med på Matador, som jo netop genudsendes. Her vi du
se at "Damernes Magasin" netop ikke yder ordentlig kundepleje, mens Mads
Skjerns butik gør det.

> Beklager, det er omvendt. Kundepleje er en luksus. Hvis det koster på
> bundlinjen er det det der forsvinder når kassen er slunken.

Manglende kundepleje koster endnu mere. Men problemet med kundepleje er at
man ikke umiddelbart ser resultatet. Man kan jo ikke se hvor mange kunder
man ville have fået hvis man havde ydet bedre kundepleje.

Ebbe



Peter Dalgaard (02-11-2006)
Kommentar
Fra : Peter Dalgaard


Dato : 02-11-06 16:14

"Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> writes:

> Peter Dalgaard wrote:
>
> >> Så vil de med de gamle dyder stadig eksistere og de andre stå i
> >> arbejdsløshedsrækken.
> >
> > Som i Damernes Magasin?
>
> Jeg vil tilråde at kigge med på Matador, som jo netop genudsendes. Her vi du
> se at "Damernes Magasin" netop ikke yder ordentlig kundepleje, mens Mads
> Skjerns butik gør det.

Jeg kender den skam forfra og bagfra (og vi kan barbere kejserens skæg
til hudløshed, men det jeg mente var følgende). DM ydede eksklusiv
kundepleje efter gamle dyder, med totalt mangel på blik for det
fremvoksende marked af knap så fine kunder. Se selv efter:
velorienteret personale, 3-4 ekspedienter om en kunde, og chefen selv
til de fineste. Men til sidst kunne de ikke engang holde på "de fine"
fordi prisen på selvsamme vare blev så meget lavere på den anden side
af gaden at det ikke kunne forsvare den eksklusive betjening:
Baronessen ville hellere mænge sig med pøbelen.



--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907

Mogens... (01-11-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 01-11-06 19:15

"Roy Normann" <roynormann@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:454877d2$0$13985$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Jeg vil kjøpe en ny Opel Astra stasjonsvogn med automatgear og
> klimaanlegg. Derfor sender jeg forespørsel på e-post til aktuelle
> bilforhandlere her på Jylland om en slik bil kan leveres. Bruker e-post
> for alle forhandlerne oppfordrer jo til å ta kontakt med e-post. Men
> dagene og ukene går uten at noen gidder å svare. Prøver alle mulige
> e-postadresser for om mulig se om det er livstegn, men nei. Enten så er
> alle i firmaet døde eller så er det ingen som gidder å sjekke e-posten
> sin. Sender også en forespørsel til Opel i Danmark for å høre om en slik
> bil finnes i landet. Og der får jeg til svar at dette kan de ikke hjelpe
> meg med, jeg må kontakte en forhandler. Så jeg begynner å tro at
> bilforhandlere her i Danmark ikke er interessert i å selge biler.

Problemmet er det, at de modtager et hav af useriøse købere.
Dét kan tage modet fra enhver handler, der skal leve af at sælge
biler ikke blot afgive tilbud !

Jeg kender det lidt fra Ferrari og Lamborghini-forhandlerne. De
gider sgu heller ikke svare, når man nævner, at en '95 Skoda
Fabia, kørt 225.000 km skal tages i bytte



Ukendt (01-11-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-11-06 19:51

On Wed, 01 Nov 2006 18:15:17 GMT, "Mogens..." <no@reply.dk> wrote:

<...>
>
>Jeg kender det lidt fra Ferrari og Lamborghini-forhandlerne. De
>gider sgu heller ikke svare, når man nævner, at en '95 Skoda
>Fabia, kørt 225.000 km skal tages i bytte
>
Den vil de sq da bytte lige over med, det er jo en sjældenhed )
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Flemming Lynggaard (02-11-2006)
Kommentar
Fra : Flemming Lynggaard


Dato : 02-11-06 14:43


"Mogens..." <no@reply.dk> wrote in message
news:Vu52h.21401$E02.8613@newsb.telia.net...

>
> Problemmet er det, at de modtager et hav af useriøse købere.
> Dét kan tage modet fra enhver handler, der skal leve af at sælge
> biler ikke blot afgive tilbud !
>

Nåh ja godt argument.. mange skriver jo for sjov til opel.. suk..

Sælgere er blandt de særdeles blanke mennesker på denne jord.. service
kender de ikke en ... til..

F



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408877
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste