/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Den her må i simpelthen se :)
Fra : Jacob Rungwald


Dato : 30-10-06 13:47

http://glumbert.com/media/roadblock

Læg især mærke til hende den første der kommer "til skade", og se om i kan
regne ud hvorfor jeg kalder hende for den største idiot af alle idioterne :)

--
Mvh
Jacob (BMW E46)



 
 
Per Thomsen (30-10-2006)
Kommentar
Fra : Per Thomsen


Dato : 30-10-06 13:58

> http://glumbert.com/media/roadblock
>
> Læg især mærke til hende den første der kommer "til skade", og se om i kan
> regne ud hvorfor jeg kalder hende for den største idiot af alle idioterne
> :)
>
LOL super, det er sjovt at skilte kun gælder for andre.

Per




Finn Guldmann (04-11-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 04-11-06 01:00

Per Thomsen skrev:
>> http://glumbert.com/media/roadblock
>> Læg især mærke til hende den første der kommer "til skade", og se om i kan
>> regne ud hvorfor jeg kalder hende for den største idiot af alle idioterne
>> :)
> LOL super, det er sjovt at skilte kun gælder for andre.
>
I Risskov ved Århus havde de lavet en sluse så kun personbiler kunne
komme igennem (er der muligvis stadig).

De havde skiltet med max 2 m for at køre igennem. Og for at understrege
at de mente det var der sat to, pænt store, træpæle op, med 2,0 meter i
afstand.

Det afstedkom en del klager fra varebiler og direktører (en MB model S
er over 2 m bred).

Kommunen svarede igen ved at sætte skiltning og afstand ned til 1,9 m.

Jo, man bør vide hvor bred ens bil er.

--
MVH Finn
Mon det er utidig indblanden at forvente at muslimske ledere burde have
lige så travlt med at undskylde selvmordsbomber i religionens navn som
de har med at fordømme tegninger og paver?

Frodo Nifinger (30-10-2006)
Kommentar
Fra : Frodo Nifinger


Dato : 30-10-06 14:00


"Jacob Rungwald" <jacob*giraf*@rungwald.dk> skrev i en meddelelse
news:4545f423$0$13950$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> http://glumbert.com/media/roadblock
>
> Læg især mærke til hende den første der kommer "til skade", og se om i kan
> regne ud hvorfor jeg kalder hende for den største idiot af alle idioterne
> :)
>
Ingen sikkerhedssele Hun slog knolden imod vinduet.
Sjovt nok ser det ud som om hun accelerer i håb om at nå over søjlerne,
inden de kommer op.
Det virker faktisk som om, hun ved, de er der.

Men de er godt nok gustne, de hydrauliske søjler
Sjovt nok så reagerer folk jo på bussen eller varevognen og følger efter,
med et "når de må, så må jeg nok også" På trods af skiltningen.

Egentligt havde en busvej som dem, sporvejene har et par steder i Århus nok
været en simplere og bedre løsning.
Her kan kan kun busser og lastbiler passere uden at havarere. og er konstant
fuldt synligt.

Mvh

--
Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger




KMH (30-10-2006)
Kommentar
Fra : KMH


Dato : 30-10-06 14:14


"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:4545f76c$0$49198$14726298@news.sunsite.dk...
[snip]
> Ingen sikkerhedssele Hun slog knolden imod vinduet.
> Sjovt nok ser det ud som om hun accelerer i håb om at nå over søjlerne,
> inden de kommer op.
> Det virker faktisk som om, hun ved, de er der.
>
Er det ikke den samme potte som først i klippet bakker væk - åbenbart for at
afvente at "der bliver hul"
Hvis Ja .... er det så ikke "løn fom fortjænt"?

> Men de er godt nok gustne, de hydrauliske søjler

Jeg er faktisk rimeligt imponeret over hvad de åbenbart kan holde til
De må være støbt godt fast - og relativt masive.

M.v.h.
Kim




Rasmus Lauritsen (30-10-2006)
Kommentar
Fra : Rasmus Lauritsen


Dato : 30-10-06 16:13

KMH wrote:

> Jeg er faktisk rimeligt imponeret over hvad de åbenbart kan holde til
> De må være støbt godt fast - og relativt masive.
>

I et eller andet tv program testede de en af dem af. Jeg tror den var
ca. Ø30 og så kørte de en lastbil læsset med sand igennem den med meget
høj fart. Resultat: totalsmadret lastbil.. og efter de flyttede
lastbilen kunne søjlen selv køre ned igen.. :)

Jeg skal nok smide et link, hvis jeg finder den igen.


mvh.
Rasmus

Peter Dalgaard (30-10-2006)
Kommentar
Fra : Peter Dalgaard


Dato : 30-10-06 14:59

"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> writes:

> "Jacob Rungwald" <jacob*giraf*@rungwald.dk> skrev i en meddelelse
> news:4545f423$0$13950$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> > http://glumbert.com/media/roadblock
> >
> > Læg især mærke til hende den første der kommer "til skade", og se om i kan
> > regne ud hvorfor jeg kalder hende for den største idiot af alle idioterne
> > :)
> >
> Ingen sikkerhedssele Hun slog knolden imod vinduet.
> Sjovt nok ser det ud som om hun accelerer i håb om at nå over søjlerne,
> inden de kommer op.
> Det virker faktisk som om, hun ved, de er der.
>
> Men de er godt nok gustne, de hydrauliske søjler
> Sjovt nok så reagerer folk jo på bussen eller varevognen og følger efter,
> med et "når de må, så må jeg nok også" På trods af skiltningen.

De er set i Randers midtby på et af torvene. Jeg ved ikke om de er
indstillet lige så ondskabsfuldt - formentlig ikke. Til gengæld er der
på den anden side et nydeligt skilt om hvem man skal ringe til og hvad
det koster at få bilen ud igen...

> Egentligt havde en busvej som dem, sporvejene har et par steder i Ã…rhus nok
> været en simplere og bedre løsning.
> Her kan kan kun busser og lastbiler passere uden at havarere. og er konstant
> fuldt synligt.

PÃ¥ et tidspunkt var der i Kbh (Stengade tror jeg) en bussluse med et
halv meter dybt hul i midten som man kun kunne passere henover hvis
man havde sporvidde som en bus. Der gik ikke ret lang tid før man
besluttede sig for at den slags konsekvenspædagogik alligevel ikke
var helt hensigtsmæssig....

--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907

Per Thomsen (30-10-2006)
Kommentar
Fra : Per Thomsen


Dato : 30-10-06 15:09

>
> På et tidspunkt var der i Kbh (Stengade tror jeg) en bussluse med et
> halv meter dybt hul i midten som man kun kunne passere henover hvis
> man havde sporvidde som en bus. Der gik ikke ret lang tid før man
> besluttede sig for at den slags konsekvenspædagogik alligevel ikke
> var helt hensigtsmæssig....
>
En lignende var placeret på Gl Klausdalsbrovej i Herlev. Svjh var der en
beton kile i midten.

Per




Bjarne Haug (30-10-2006)
Kommentar
Fra : Bjarne Haug


Dato : 30-10-06 15:19


> En lignende var placeret på Gl Klausdalsbrovej i Herlev. Svjh var der en
> beton kile i midten.
>
> Per

Jeg så et sted hvor de havde sådan en sluse ligesom på broerne, så kan
bussen jo bare have en "brobizz", det for mig at se den mest effektive
løsning.
Hvis man begynder at køre ind i pinden, så man sq for dum... Tjae, der er sq
nok nogen som vil prøve at køre efter bussen. Eller måske skulle man bare
have et kamera for hver sluse. Som blitzede alt hvad der kørte igennem...
Hehehehe pungen er noget der appellerer til folks hukommelse...
Jeg boede en overgang i Rantzausgade og for enden af den er der et spøjst
t-kryds med en vej til højre som man har ubetinget vigepligt for, og
ligefrem er busslusen... Denne sluse animerer folk til at give den gas og
køre over vigepligten og glemme at der kommer cykler fra højre, jeg har selv
flere gange måttet hugge bremsen på cyklen her for at undgå de
kvajpander....

..:Bjarne




Henning (30-10-2006)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 30-10-06 17:13


>køre over vigepligten og glemme at der kommer cykler fra højre, jeg har selv
>flere gange måttet hugge bremsen på cyklen her for at undgå de
>kvajpander....

Åh åh - pas på, du er i en BIL-gruppe. Her er alle cyklister pr.
definition jaget vildt året rundt.

Torben Scheel (31-10-2006)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 31-10-06 07:38

Henning wrote:
>> køre over vigepligten og glemme at der kommer cykler fra højre, jeg har selv
>> flere gange måttet hugge bremsen på cyklen her for at undgå de
>> kvajpander....
>
> Åh åh - pas på, du er i en BIL-gruppe. Her er alle cyklister pr.
> definition jaget vildt året rundt.

Nah - der er masser af skabscyklister herinde

--
vh
Torben - med ca. 16 cykler at vedligeholde (er det ikke passende - vi er
jo 4 i familien?)

Tyfon (30-10-2006)
Kommentar
Fra : Tyfon


Dato : 30-10-06 15:15


"Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> skrev i en meddelelse
news:x2k62h3nww.fsf@viggo.kubism.ku.dk...
> "Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> writes:
>
>> "Jacob Rungwald" <jacob*giraf*@rungwald.dk> skrev i en meddelelse
>> news:4545f423$0$13950$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>> > http://glumbert.com/media/roadblock
>> >
>> > Læg især mærke til hende den første der kommer "til skade", og se om i
>> > kan
>> > regne ud hvorfor jeg kalder hende for den største idiot af alle
>> > idioterne
>> > :)
>> >
>> Ingen sikkerhedssele Hun slog knolden imod vinduet.
>> Sjovt nok ser det ud som om hun accelerer i håb om at nå over søjlerne,
>> inden de kommer op.
>> Det virker faktisk som om, hun ved, de er der.
>>
>> Men de er godt nok gustne, de hydrauliske søjler
>> Sjovt nok så reagerer folk jo på bussen eller varevognen og følger efter,
>> med et "når de må, så må jeg nok også" På trods af skiltningen.
>
> De er set i Randers midtby på et af torvene. Jeg ved ikke om de er
> indstillet lige så ondskabsfuldt - formentlig ikke. Til gengæld er der
> på den anden side et nydeligt skilt om hvem man skal ringe til og hvad
> det koster at få bilen ud igen...
>
>> Egentligt havde en busvej som dem, sporvejene har et par steder i Århus
>> nok
>> været en simplere og bedre løsning.
>> Her kan kan kun busser og lastbiler passere uden at havarere. og er
>> konstant
>> fuldt synligt.
>
> På et tidspunkt var der i Kbh (Stengade tror jeg) en bussluse med et
> halv meter dybt hul i midten som man kun kunne passere henover hvis
> man havde sporvidde som en bus. Der gik ikke ret lang tid før man
> besluttede sig for at den slags konsekvenspædagogik alligevel ikke
> var helt hensigtsmæssig....
>
> --
> O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
> c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
> (*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45)
> 35327918
> ~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45)
> 35327907



Sådan et hul var der også i Kolding midtby
Nå ja busser lastbiler og store varevogne/4x4 kunne komme over også en
sierra med lidt for brede dæk :D

OZ3BTO



Mikkel Lund (30-10-2006)
Kommentar
Fra : Mikkel Lund


Dato : 30-10-06 15:30

Peter Dalgaard skrev:

>
> PÃ¥ et tidspunkt var der i Kbh (Stengade tror jeg) en bussluse med et
> halv meter dybt hul i midten som man kun kunne passere henover hvis
> man havde sporvidde som en bus. Der gik ikke ret lang tid før man
> besluttede sig for at den slags konsekvenspædagogik alligevel ikke
> var helt hensigtsmæssig....
>

Dem har vi overalt i aalborg, de virker fint, og er meget underholdende.
Har en gang set en Lupo det kørte helt ned i en af dem, aner dog ikke
hvordan den kom op igen

Mikkel

Ukendt (30-10-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 30-10-06 16:42


> På et tidspunkt var der i Kbh (Stengade tror jeg) en bussluse med et
> halv meter dybt hul i midten som man kun kunne passere henover hvis
> man havde sporvidde som en bus. Der gik ikke ret lang tid før man
> besluttede sig for at den slags konsekvenspædagogik alligevel ikke
> var helt hensigtsmæssig....

Ja... En af de første gnag je fik lov at låne min fatters Grand Vitara, var
der sådan en.. snusede lidt rundt i Randers nord... Kunne vel godt lige køre
over der.. ? eller nej.....

Har da aldrig fået sådan noget at vide i teoritimerne.. :]


/Cacba



Ukendt (30-10-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 30-10-06 16:56

On 30 Oct 2006 14:59:11 +0100, Peter Dalgaard
<p.dalgaard@biostat.ku.dk> wrote:

<...>
>
>På et tidspunkt var der i Kbh (Stengade tror jeg) en bussluse med et
>halv meter dybt hul i midten som man kun kunne passere henover hvis
>man havde sporvidde som en bus. Der gik ikke ret lang tid før man
>besluttede sig for at den slags konsekvenspædagogik alligevel ikke
>var helt hensigtsmæssig....

Nu kan jeg ikke huske, om det præcist var Stengade - men jeg mener en
"kändis" sad og kukkede nede i sådan en i stedet for at være i TV på
et tidspunkt. Det var også galt ude i Sydhavnsgade - kører bevidstløst
bag bussen og pluselig - ups, der var ingen vej
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Kostas (30-10-2006)
Kommentar
Fra : Kostas


Dato : 30-10-06 15:28

"Jacob Rungwald" <jacob*giraf*@rungwald.dk> wrote in
news:4545f423$0$13950$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:

> http://glumbert.com/media/roadblock
>
> Læg især mærke til hende den første der kommer "til skade", og se om i
> kan regne ud hvorfor jeg kalder hende for den største idiot af alle
> idioterne :)
>

Hende i den sorte Honda hun gasser jo vildt op for at nå det. Skovl.

Men hende der holder parkeret der og så vender tilbage er nu heller ikke
for snu.

mvh

Kostas

Per Henneberg Kriste~ (30-10-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 30-10-06 16:04

Kostas wrote:

> Hende i den sorte Honda hun gasser jo vildt op for at nå det. Skovl.

Måske har hun klaret det mange gange før. Hvem ved? ;)

--
Per, Esbjerg



Brian Østergård (30-10-2006)
Kommentar
Fra : Brian Østergård


Dato : 30-10-06 15:44


"Jacob Rungwald" <jacob*giraf*@rungwald.dk> skrev i en meddelelse
news:4545f423$0$13950$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> http://glumbert.com/media/roadblock
>
> Læg især mærke til hende den første der kommer "til skade", og se om i kan
> regne ud hvorfor jeg kalder hende for den største idiot af alle idioterne
> :)
>
> --
> Mvh
> Jacob (BMW E46)
>

Og dem i bil nummer 2 har et barn på bagsædet !

Brian :ø)



Niels Bengaard (30-10-2006)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 30-10-06 16:27

> http://glumbert.com/media/roadblock
>
> Læg især mærke til hende den første der kommer "til skade", og se om i kan
> regne ud hvorfor jeg kalder hende for den største idiot af alle idioterne
> :)

Den er sgu da for sindsyg den spærring, hvis man kører tæt på den
forankørende kan man jo ikke nå at se den.

Niels



Martin Johansen [600~ (30-10-2006)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 30-10-06 16:32

In article <454619b4$0$896$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> wrote:

> > http://glumbert.com/media/roadblock
> >
> > Læg især mærke til hende den første der kommer "til skade", og se om i kan
> > regne ud hvorfor jeg kalder hende for den største idiot af alle idioterne
> > :)
>
> Den er sgu da for sindsyg den spærring, hvis man kører tæt på den
> forankørende kan man jo ikke nå at se den.

Omvendt set... hvad med om man holdte afstand og orientede sig lidt?

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Lars Hoffmann (30-10-2006)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 30-10-06 16:33

Rasmus Lauritsen wrote:

> Jeg skal nok smide et link, hvis jeg finder den igen.

http://www.youtube.com/watch?v=PuXjuIHSdZY


Brian (30-10-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 30-10-06 21:42

Lars Hoffmann wrote:

> http://www.youtube.com/watch?v=PuXjuIHSdZY

Jesus - sådan en lille film skulle de nok køre ved siden af søjlerne. Så er
der sgu ingen der prøver at smutte en bette Fiat igennem

/Brian



Henrik Stidsen (30-10-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 30-10-06 16:34



On Oct 30, 4:27 pm, "Niels Bengaard" <bengaardFJERNDE...@tdcadsl.dk>
wrote:
> Den er sgu da for sindsyg den spærring, hvis man kører tæt på den
> forankørende kan man jo ikke nå at se den.

Det er da kun et problem hvis man overser de to stor blinkende
lysskilte med besked om at vejen er spærret - de viser jo netop i
starten af videoen hvordan der er skiltet.

- og iøvrigt må det jo så være en lektion i ikke at køre for tæt
;)


Niels Bengaard (30-10-2006)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 30-10-06 16:51

> Den er sgu da for sindsyg den spærring, hvis man kører tæt på den
> forankørende kan man jo ikke nå at se den.

Det er da kun et problem hvis man overser de to stor blinkende
lysskilte med besked om at vejen er spærret - de viser jo netop i
starten af videoen hvordan der er skiltet.

- og iøvrigt må det jo så være en lektion i ikke at køre for tæt
;)


Det er sgu ringe skiltning, jeg så det ikke engang da jeg så videoen første
gang og hvad så når man kører bag en stor bus.
Fatter dog ikke at de kører op når de kan se der kommer en, det er sgu for
meget.
I en by kører man tæt, i hvert fald i storbyer, som dette er.
Jeg undrer mig bare over sikkerheden i det system, hvad holder dem nede og
hvad forhindrer de hopper op i en bus en dag?

Niels



Klaus G. (30-10-2006)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 30-10-06 17:20

> Det er sgu ringe skiltning, jeg så det ikke engang da jeg så videoen
første
> gang og hvad så når man kører bag en stor bus.
Det er da god skiltning, sidder tilpas langt væk fra vejen, til at man kan
se dem selv om man køre tæt. Nu brokker du dig vist kun for at brokke
dig....

> Fatter dog ikke at de kører op når de kan se der kommer en, det er sgu for
> meget.
At pælene køre op? Der sidder vel kun en fotoceller lige over dem, ligsom på
store rulleporte f.eks.

> I en by kører man tæt, i hvert fald i storbyer, som dette er.
Det er jo ingen undskyldning...?

> Jeg undrer mig bare over sikkerheden i det system, hvad holder dem nede og
> hvad forhindrer de hopper op i en bus en dag?
Fotoceller, som i en elevator, porte, osv..

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk



Niels Bengaard (30-10-2006)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 30-10-06 18:24

>> Det er sgu ringe skiltning, jeg så det ikke engang da jeg så videoen
> første
>> gang og hvad så når man kører bag en stor bus.
> Det er da god skiltning, sidder tilpas langt væk fra vejen, til at man kan
> se dem selv om man køre tæt. Nu brokker du dig vist kun for at brokke
> dig....

Jeg brokker mig ikke, siger bare min mening. Nogen opfatter at andre er
uenige med en som brok, det gør jeg ikke.

>> Fatter dog ikke at de kører op når de kan se der kommer en, det er sgu
>> for
>> meget.
> At pælene køre op? Der sidder vel kun en fotoceller lige over dem, ligsom
> på
> store rulleporte f.eks.
>
>> I en by kører man tæt, i hvert fald i storbyer, som dette er.
> Det er jo ingen undskyldning...?
>
>> Jeg undrer mig bare over sikkerheden i det system, hvad holder dem nede
>> og
>> hvad forhindrer de hopper op i en bus en dag?
> Fotoceller, som i en elevator, porte, osv..

Jeg synes stadig metoden er at gå over grænsen. At smadre biler og risikere
at lemlæste folk for at hindre indkørsel til et område, det håber jeg ikke
vi vil benytte i Danmark.
Folk kan jo vitterligt have overset skiltet, og selv om man kører ulovligt
ind skal man da ikke slås til plukfisk.

Niels



Henrik Stidsen (30-10-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 30-10-06 19:23

Niels Bengaard used his keyboard to write :
> Jeg synes stadig metoden er at gå over grænsen. At smadre biler og risikere
> at lemlæste folk for at hindre indkørsel til et område, det håber jeg ikke vi
> vil benytte i Danmark.

Enig at det kunne laves langt mere sikkert og med langt færre skader
til følge. Man kunne jo f.eks. lave en sluse sådan at bussen skal køre
ind, afvente at der lukkes bag den og så køre ud når der er åbent foran
den. På den måde undgår man dem der tror de kan nå med over.

Iøvrigt bruges lign. spærringer mange steder i DK - men de er som regel
kun til at afspærre f.eks. et torv i en periode af dagen. Og de er vist
også udstyret med sensorer så de ikke kan køre op i en bil.

> Folk kan jo vitterligt have overset skiltet, og selv om man kører ulovligt
> ind skal man da ikke slås til plukfisk.

Hvis man har overset skiltet er man sådan set selv ude om det - præcis
som hvis man overser sin vigepligt, det kan man dø af.

--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/

Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060



Anders Majland (30-10-2006)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 30-10-06 20:39

> Jeg synes stadig metoden er at gå over grænsen. At smadre biler og
> risikere at lemlæste folk for at hindre indkørsel til et område, det håber
> jeg ikke vi vil benytte i Danmark.

Det gør vi jo allerede - bussluserne i aalborg kender jeg kun alt for godt
da jeg har boet deroppe nogle år.
Og hvad med bommene på storebælt - hvoramge af dem er det der bliver kørt
istykker om året ?

Men også enig i at det ville være lige så effektivt at sende et girokort på
500kr for hver der passerede. De har jo alligevel kameraovervågning på
stedet (UK er et af verdens mest overvågede lande)....



Henrik Stidsen (30-10-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 30-10-06 20:55

Anders Majland presented the following explanation :
> Men også enig i at det ville være lige så effektivt at sende et girokort på
> 500kr for hver der passerede. De har jo alligevel kameraovervågning på stedet
> (UK er et af verdens mest overvågede lande)....

Det tror jeg faktisk kunne blive en ganske god indtjeningskilde :)

--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/

Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060



Emil Jensen [2100] (30-10-2006)
Kommentar
Fra : Emil Jensen [2100]


Dato : 30-10-06 23:10

> Jeg synes stadig metoden er at gå over grænsen. At smadre biler og
> risikere at lemlæste folk for at hindre indkørsel til et område, det håber
> jeg ikke vi vil benytte i Danmark.
> Folk kan jo vitterligt have overset skiltet, og selv om man kører ulovligt
> ind skal man da ikke slås til plukfisk.

Fuldstændig enig! Forfærdeligt hvis den slags kommer til Danmark!

Emil




Niels Pein (31-10-2006)
Kommentar
Fra : Niels Pein


Dato : 31-10-06 00:50

"Niels Bengaard" skrev ...
>
> Jeg synes stadig metoden er at gå over grænsen. At smadre biler og
> risikere at lemlæste folk for at hindre indkørsel til et område, det håber
> jeg ikke vi vil benytte i Danmark.
> Folk kan jo vitterligt have overset skiltet, og selv om man kører ulovligt
> ind skal man da ikke slås til plukfisk.
>
Enig. Og een ting er at overse skiltet, en anden ting er, at nogen måske vil
tage den smutvej med vilje, selvom de har set at det er en bussluse - men
altså ikke har set at der er stænger, som så popper op som trold af en æske.

Og hvad er straffen for sådan et lille nummer? er det 500 kr. eller er det
en smadret bil og en whiplash skade med efterfølgende uarbejdsdygtighed?
--
Mvh. Niels



Klaus D. Mikkelsen (31-10-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 31-10-06 06:03

Niels Bengaard skriver:
>
> Jeg synes stadig metoden er at gå over grænsen. At smadre biler og risikere
> at lemlæste folk for at hindre indkørsel til et område, det håber jeg ikke
> vi vil benytte i Danmark.

Så kan de lære det.....

> Folk kan jo vitterligt have overset skiltet, og selv om man kører ulovligt
> ind skal man da ikke slås til plukfisk.

Sjovt nok kommer de alle sammen lige efter en bus, så mon ikke de alle
har luret den og tager chancen.....


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Niels Bengaard (31-10-2006)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 31-10-06 17:40

>> Jeg synes stadig metoden er at gå over grænsen. At smadre biler og
>> risikere
>> at lemlæste folk for at hindre indkørsel til et område, det håber jeg
>> ikke
>> vi vil benytte i Danmark.
>
> Så kan de lære det.....

Tja, den holdning er jeg uenig i. Næste gang du parkerer ulovligt, generer
en anden i trafikken eller hvad du nu gør, skal den føler sig generet så
banke din bil eller dig til plukfisk og sige så kan du lære det og bare gå,
nej vel!!

Niels



Klaus D. Mikkelsen (31-10-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 31-10-06 19:41

Niels Bengaard skriver:
>
> Tja, den holdning er jeg uenig i.

Det må du gerne være.

> Næste gang du parkerer ulovligt, generer
> en anden i trafikken eller hvad du nu gør, skal den føler sig generet så
> banke din bil eller dig til plukfisk og sige så kan du lære det og bare gå,
> nej vel!!

Se nu på filmen, de venter på at der kommer en bus og speeder så op.

De kører på chancen (og misser)

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Niels Bengaard (31-10-2006)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 31-10-06 20:39

>> Næste gang du parkerer ulovligt, generer
>> en anden i trafikken eller hvad du nu gør, skal den føler sig generet så
>> banke din bil eller dig til plukfisk og sige så kan du lære det og bare
>> gå,
>> nej vel!!
>
> Se nu på filmen, de venter på at der kommer en bus og speeder så op.
>
> De kører på chancen (og misser)

Jeg er sådan set ligeglad med hvad de gør, jeg kan ikke se, at det
berettiger til man smadrer deres bil og måske lemlester dem.

Niels



Klaus D. Mikkelsen (31-10-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 31-10-06 20:40

Niels Bengaard skriver:
>
> Jeg er sådan set ligeglad med hvad de gør, jeg kan ikke se, at det
> berettiger til man smadrer deres bil og måske lemlester dem.

Det er også dem selv der gør det.

Hvis jeg vælger at køre ind i en mur, måtte den så heller ikke være der
?

Eller hvad med betonklodser på motovejen når der er vejarbejde, de er
livsfarlige.

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Brian Larsen (30-10-2006)
Kommentar
Fra : Brian Larsen


Dato : 30-10-06 17:31


Peter Dalgaard wrote:

>
> På et tidspunkt var der i Kbh (Stengade tror jeg) en bussluse med et
> halv meter dybt hul i midten som man kun kunne passere henover hvis
> man havde sporvidde som en bus. Der gik ikke ret lang tid før man
> besluttede sig for at den slags konsekvenspædagogik alligevel ikke
> var helt hensigtsmæssig....

Min moder kørte faktisk hendes Fiat Cinquecento ned i en sådan
anordning - undervejs til hospitalet med min fødende søster på
bagsædet. Hun holder stadig fast ved at hun ikke havde set der kun
måtte køre busser der (heller ikke hullet).


--

// brian - SV1000S K6


Peter Dalgaard (30-10-2006)
Kommentar
Fra : Peter Dalgaard


Dato : 30-10-06 17:42

"Brian Larsen" <brian.lund.larsen@gmail.com> writes:

> Peter Dalgaard wrote:
>
> >
> > PÃ¥ et tidspunkt var der i Kbh (Stengade tror jeg) en bussluse med et
> > halv meter dybt hul i midten som man kun kunne passere henover hvis
> > man havde sporvidde som en bus. Der gik ikke ret lang tid før man
> > besluttede sig for at den slags konsekvenspædagogik alligevel ikke
> > var helt hensigtsmæssig....
>
> Min moder kørte faktisk hendes Fiat Cinquecento ned i en sådan
> anordning - undervejs til hospitalet med min fødende søster på
> bagsædet. Hun holder stadig fast ved at hun ikke havde set der kun
> måtte køre busser der (heller ikke hullet).



Ja, det var det der var problemet. Og så forstyrrer det tilmed
bustrafikken...

--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907

Kent Glerup (30-10-2006)
Kommentar
Fra : Kent Glerup


Dato : 30-10-06 18:05

On 30 Oct 2006 17:41:36 +0100, Peter Dalgaard
<p.dalgaard@biostat.ku.dk> wrote:


>> Min moder kørte faktisk hendes Fiat Cinquecento ned i en sådan
>> anordning - undervejs til hospitalet med min fødende søster på
>> bagsædet. Hun holder stadig fast ved at hun ikke havde set der kun
>> måtte køre busser der (heller ikke hullet).
>
>
>
>Ja, det var det der var problemet. Og så forstyrrer det tilmed
>bustrafikken...

Ikke hvis hullet er tilstrækkelig dybt.... :)

/Kent Glerup

Torben Scheel (31-10-2006)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 31-10-06 07:40

Kent Glerup wrote:
>>
>> Ja, det var det der var problemet. Og så forstyrrer det tilmed
>> bustrafikken...
>
> Ikke hvis hullet er tilstrækkelig dybt.... :)
>

Come on.. en Cinquecento?

--
vh
Torben

Niels Pein (31-10-2006)
Kommentar
Fra : Niels Pein


Dato : 31-10-06 00:58

"Brian Larsen" skrev ...

> Min moder kørte faktisk hendes Fiat Cinquecento ned i en
> sådan anordning - undervejs til hospitalet med min fødende
> søster på bagsædet. Hun holder stadig fast ved at hun ikke
> havde set der kun måtte køre busser der (heller ikke hullet).
>
Hvis man kan overse så meget, bør man ikke køre.
Så kan man jo også overse fodgængere, cyklister, motorcyklister, knallerter
og andet godtfolk.
Men det var vel en engangssmutter grundet den stressede situation.
--
Mvh. Niels



Bo Velschow (30-10-2006)
Kommentar
Fra : Bo Velschow


Dato : 30-10-06 19:58


"Jacob Rungwald" <jacob*giraf*@rungwald.dk> skrev i en meddelelse
news:4545f423$0$13950$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> http://glumbert.com/media/roadblock
>
> Læg især mærke til hende den første der kommer "til skade", og se om i kan
> regne ud hvorfor jeg kalder hende for den største idiot af alle idioterne
> :)
>
LOL! Til dit spørgsmål: Fordi køleren selvfølgelig er sprunget læk, og hun
blot bakker væk derfra (dvs. lader motoren køre)... Kan være ret dumt efter
kort tid!


--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Ved svar til mail-adresse: Erstat "invalid" med korrekt landekode for
Danmark



Jacob Rungwald (01-11-2006)
Kommentar
Fra : Jacob Rungwald


Dato : 01-11-06 07:31

"Bo Velschow" <dr-bo@mail.invalid> wrote in message
news:45464b27$0$49201$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Jacob Rungwald" <jacob*giraf*@rungwald.dk> skrev i en meddelelse
> news:4545f423$0$13950$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>> http://glumbert.com/media/roadblock
>>
>> Læg især mærke til hende den første der kommer "til skade", og se om i
>> kan regne ud hvorfor jeg kalder hende for den største idiot af alle
>> idioterne :)
>>
> LOL! Til dit spørgsmål: Fordi køleren selvfølgelig er sprunget læk, og hun
> blot bakker væk derfra (dvs. lader motoren køre)... Kan være ret dumt
> efter kort tid!


Niks, det er som en anden skriver, fordi hun er den samme man ser i starten
af klippet bakke væk, da hun finder ud af at hun ikke kan komme den vej. Hun
prøver så alligevel :)

--
Mvh
Jacob (BMW E46)



Christian B. Andrese~ (31-10-2006)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 31-10-06 13:49


Henrik Stidsen wrote:
> Niels Bengaard used his keyboard to write :
> > Jeg synes stadig metoden er at gå over grænsen. At smadre biler og risikere
> > at lemlæste folk for at hindre indkørsel til et område, det håber jeg ikke vi
> > vil benytte i Danmark.
>
> Enig at det kunne laves langt mere sikkert og med langt færre skader
> til følge. Man kunne jo f.eks. lave en sluse sådan at bussen skal køre
> ind, afvente at der lukkes bag den og så køre ud når der er åbent foran
> den. På den måde undgår man dem der tror de kan nå med over.

Så spærres de også inde og kan ikke få deres køretøj ud uden
kontant betaling af xxx kr.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk
MSN: spørg...


NBE (01-11-2006)
Kommentar
Fra : NBE


Dato : 01-11-06 13:06


"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:1162298913.224373.116400@m7g2000cwm.googlegroups.com...

Henrik Stidsen wrote:
> Niels Bengaard used his keyboard to write :
> > Jeg synes stadig metoden er at gå over grænsen. At smadre biler og
> > risikere
> > at lemlæste folk for at hindre indkørsel til et område, det håber jeg
> > ikke vi
> > vil benytte i Danmark.
>
> Enig at det kunne laves langt mere sikkert og med langt færre skader
> til følge. Man kunne jo f.eks. lave en sluse sådan at bussen skal køre
> ind, afvente at der lukkes bag den og så køre ud når der er åbent foran
> den. På den måde undgår man dem der tror de kan nå med over.

Så spærres de også inde og kan ikke få deres køretøj ud uden
kontant betaling af xxx kr.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk
MSN: spørg...

ja nu mangler vi lige at se et klip, hvor en søvnig cykelist med mørke
solbriller på,påkøre stolpen mens vedkommende taler i mobiltlf, så er jeg
sikker på at det halve af newsgruppen samt politi og børneværn og sikkert
også told og skat hvis de kan afse en mand,vil komme farende og true med bål
og brand, og forlange at stolperne bliver udstyret med tågelygter og
rotorblink samt div kamera anordninger og ekstra sidespejle monteret, og at
FOLMER bliver plaseret foran med to signal flag af en kraftig selvlysende
farve samt et ekstra hørbar signalhorn med klar klang, samt at han er
udstyret med korrekt opdateret lovtekster og paragraffer over området..
Nå spøg til side kunne ikke lade være mit tastatur kom springende op i
armene på mig da jeg kom hjem fra arbejde og vil have en stor krammer
MHV.NBE



Henrik Stidsen (06-11-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 06-11-06 11:52

Finn Guldmann wrote:

> Kommunen svarede igen ved at sætte skiltning og afstand ned til 1,9 m.

Genialt :)

> Jo, man bør vide hvor bred ens bil er.

Jeg tror faktisk de færreste ved præcis hvor bred deres bil er.


Peter Dalgaard (06-11-2006)
Kommentar
Fra : Peter Dalgaard


Dato : 06-11-06 13:50

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> writes:

> Finn Guldmann wrote:
>
> > Kommunen svarede igen ved at sætte skiltning og afstand ned til 1,9 m.
>
> Genialt :)
>
> > Jo, man bør vide hvor bred ens bil er.
>
> Jeg tror faktisk de færreste ved præcis hvor bred deres bil er.
>

....inclusive sidespejle. Opgives normalt uden.

Jeg tror at selv Yaris'en kunne få problemer med 1,9m. Den er 1,70 men
har rimelig meget "flyveører".

--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907

Finn Guldmann (10-11-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 10-11-06 23:59

Henrik Stidsen skrev:
>> Kommunen svarede igen ved at sætte skiltning og afstand ned til 1,9 m.
> Genialt :)
>> Jo, man bør vide hvor bred ens bil er.
> Jeg tror faktisk de færreste ved præcis hvor bred deres bil er.
>
Jeg har hørt at visse steder regner de, i påkommende tilfælde, fra
yderkanten af spejlene.

--
MVH Finn
Mon det er utidig indblanden at forvente at muslimske ledere burde have
lige så travlt med at undskylde selvmordsbomber i religionens navn som
de har med at fordømme tegninger og paver?

Henrik Stidsen (06-11-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 06-11-06 13:55

Peter Dalgaard wrote:
> > > Jo, man bør vide hvor bred ens bil er.

> > Jeg tror faktisk de færreste ved præcis hvor bred deres bil er.

> ...inclusive sidespejle. Opgives normalt uden.

Ja, egentlig mærkeligt - selvom sidespejlene på de fleste nyere biler
kan klappes ind.

> Jeg tror at selv Yaris'en kunne få problemer med 1,9m. Den er 1,70 men
> har rimelig meget "flyveører".

Min 306er er også lige omkring 1,70 (mener det er 1,68) + sidespejle
så den kunne da vist også få problemer.


Lars Hoffmann (06-11-2006)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 06-11-06 14:34

Henrik Stidsen wrote:

> > Jo, man bør vide hvor bred ens bil er.
>
> Jeg tror faktisk de færreste ved præcis hvor bred deres bil er.

Nu du siger det, ved jeg at min Renault Grand Scenic er 1.81 bred, men
jeg ved faktisk ikke om det er med eller uden sidespejlene.

Hvis jeg skulle igennem 1.90 ville jeg nok også svede lidt.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann


Christian B. Andrese~ (06-11-2006)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 06-11-06 15:40


Finn Guldmann wrote:
> Per Thomsen skrev:
> >> http://glumbert.com/media/roadblock
> >> Læg især mærke til hende den første der kommer "til skade", og se om i kan
> >> regne ud hvorfor jeg kalder hende for den største idiot af alle idioterne
> >> :)
> > LOL super, det er sjovt at skilte kun gælder for andre.
> >
> I Risskov ved Århus havde de lavet en sluse så kun personbiler kunne
> komme igennem (er der muligvis stadig).
>
> De havde skiltet med max 2 m for at køre igennem. Og for at understrege
> at de mente det var der sat to, pænt store, træpæle op, med 2,0 meter i
> afstand.
>
> Det afstedkom en del klager fra varebiler og direktører (en MB model S
> er over 2 m bred).

Kender den godt, har kørt gennem den med vores gamle Xsara, men bilen
før den, en Peugeot 605 turde jeg ikke med. Jeg kørte udenom.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk
MSN: spørg...


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177551
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408825
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste