Den her må i simpelthen se :)
Fra : Jacob Rungwald

Dato : 30-10-06 13:47

http://glumbert.com/media/roadblock

Læg især mærke til hende den første der kommer "til skade", og se om i kan
regne ud hvorfor jeg kalder hende for den største idiot af alle idioterne :)

Jacob (BMW E46)

Fra : Per Thomsen

Dato : 30-10-06 13:58

> [...]
> regne ud hvorfor jeg kalder hende for den største idiot af alle idioterne

LOL super, det er sjovt at skilte kun gælder for andre.

Per

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-11-06 01:00

Per Thomsen skrev:
> LOL super, det er sjovt at skilte kun gælder for andre.

I Risskov ved Århus havde de lavet en sluse så kun personbiler kunne
komme igennem (er der muligvis stadig).

De havde skiltet med max 2 m for at køre igennem. Og for at understrege
at de mente det var der sat to, pænt store, træpæle op, med 2,0 meter i
afstand.

Det afstedkom en del klager fra varebiler og direktører (en MB model S
er over 2 m bred).

Kommunen svarede igen ved at sætte skiltning og afstand ned til 1,9 m.

Jo, man bør vide hvor bred ens bil er.

--
MVH Finn
Mon det er utidig indblanden at forvente at muslimske ledere burde have

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 30-10-06 14:00

"Jacob Rungwald" <jacob*giraf*@rungwald.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> regne ud hvorfor jeg kalder hende for den største idiot af alle idioterne

Ingen sikkerhedssele Hun slog knolden imod vinduet.
Sjovt nok ser det ud som om hun accelerer i håb om at nå over søjlerne,
inden de kommer op.
Det virker faktisk som om, hun ved, de er der.

Men de er godt nok gustne, de hydrauliske søjler
Sjovt nok så reagerer folk jo på bussen eller varevognen og følger efter,
med et "når de må, så må jeg nok også" På trods af skiltningen.

Egentligt havde en busvej som dem, sporvejene har et par steder i Århus nok
været en simplere og bedre løsning.
Her kan kan kun busser og lastbiler passere uden at havarere. og er konstant
fuldt synligt.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : KMH

Dato : 30-10-06 14:14

"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
[snip]
> Ingen sikkerhedssele Hun slog knolden imod vinduet.
> Sjovt nok ser det ud som om hun accelerer i håb om at nå over søjlerne,
> inden de kommer op.
> Det virker faktisk som om, hun ved, de er der.

Er det ikke den samme potte som først i klippet bakker væk - åbenbart for at
afvente at "der bliver hul"
Hvis Ja .... er det så ikke "løn fom fortjænt"?

> Men de er godt nok gustne, de hydrauliske søjler

Jeg er faktisk rimeligt imponeret over hvad de åbenbart kan holde til
De må være støbt godt fast - og relativt masive.

M.v.h.
Kim

Fra : Rasmus Lauritsen

Dato : 30-10-06 16:13

KMH wrote:

> Jeg er faktisk rimeligt imponeret over hvad de åbenbart kan holde til
> De må være støbt godt fast - og relativt masive.

I et eller andet tv program testede de en af dem af. Jeg tror den var
ca. Ø30 og så kørte de en lastbil læsset med sand igennem den med meget
høj fart. Resultat: totalsmadret lastbil.. og efter de flyttede
lastbilen kunne søjlen selv køre ned igen.. :)

Jeg skal nok smide et link, hvis jeg finder den igen.

mvh.
Rasmus

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 30-10-06 14:59

"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> writes:

> [...]
> Sjovt nok så reagerer folk jo på bussen eller varevognen og følger efter,
> med et "når de må, så må jeg nok også" På trods af skiltningen.

De er set i Randers midtby på et af torvene. Jeg ved ikke om de er
indstillet lige så ondskabsfuldt - formentlig ikke. Til gengæld er der
på den anden side et nydeligt skilt om hvem man skal ringe til og hvad
det koster at få bilen ud igen...

> [...]
> været en simplere og bedre løsning.
> Her kan kan kun busser og lastbiler passere uden at havarere. og er konstant

PÃ¥ et tidspunkt var der i Kbh (Stengade tror jeg) en bussluse med et
halv meter dybt hul i midten som man kun kunne passere henover hvis
man havde sporvidde som en bus. Der gik ikke ret lang tid før man
besluttede sig for at den slags konsekvenspædagogik alligevel ikke
var helt hensigtsmæssig....

Fra : Per Thomsen

Dato : 30-10-06 15:09

> [...]
> man havde sporvidde som en bus. Der gik ikke ret lang tid før man
> besluttede sig for at den slags konsekvenspædagogik alligevel ikke

En lignende var placeret på Gl Klausdalsbrovej i Herlev. Svjh var der en
beton kile i midten.

Per

Fra : Bjarne Haug

Dato : 30-10-06 15:19

> En lignende var placeret på Gl Klausdalsbrovej i Herlev. Svjh var der en
> beton kile i midten.
>
> Per

Jeg så et sted hvor de havde sådan en sluse ligesom på broerne, så kan
bussen jo bare have en "brobizz", det for mig at se den mest effektive
løsning.
Hvis man begynder at køre ind i pinden, så man sq for dum... Tjae, der er sq
nok nogen som vil prøve at køre efter bussen. Eller måske skulle man bare
have et kamera for hver sluse. Som blitzede alt hvad der kørte igennem...
Hehehehe pungen er noget der appellerer til folks hukommelse...
Jeg boede en overgang i Rantzausgade og for enden af den er der et spøjst
t-kryds med en vej til højre som man har ubetinget vigepligt for, og
ligefrem er busslusen... Denne sluse animerer folk til at give den gas og
køre over vigepligten og glemme at der kommer cykler fra højre, jeg har selv
flere gange måttet hugge bremsen på cyklen her for at undgå de
kvajpander....

..:Bjarne

Fra : Henning

Dato : 30-10-06 17:13

>køre over vigepligten og glemme at der kommer cykler fra højre, jeg har selv
>flere gange måttet hugge bremsen på cyklen her for at undgå de
>kvajpander....

Åh åh - pas på, du er i en BIL-gruppe. Her er alle cyklister pr.
definition jaget vildt året rundt.

Fra : Torben Scheel

Dato : 31-10-06 07:38

Henning wrote:

> Åh åh - pas på, du er i en BIL-gruppe. Her er alle cyklister pr.
> definition jaget vildt året rundt.

Nah - der er masser af skabscyklister herinde

--
vh
Torben - med ca. 16 cykler at vedligeholde (er det ikke passende - vi er

Fra : Tyfon

Dato : 30-10-06 15:15

"Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
> (*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45)

Sådan et hul var der også i Kolding midtby
Nå ja busser lastbiler og store varevogne/4x4 kunne komme over også en
sierra med lidt for brede dæk :D

OZ3BTO

Fra : Mikkel Lund

Dato : 30-10-06 15:30

Peter Dalgaard skrev:

> [...]
> man havde sporvidde som en bus. Der gik ikke ret lang tid før man
> besluttede sig for at den slags konsekvenspædagogik alligevel ikke

Dem har vi overalt i aalborg, de virker fint, og er meget underholdende.
Har en gang set en Lupo det kørte helt ned i en af dem, aner dog ikke
hvordan den kom op igen

Mikkel

Fra : Ukendt

Dato : 30-10-06 16:42

> [...]
> man havde sporvidde som en bus. Der gik ikke ret lang tid før man
> besluttede sig for at den slags konsekvenspædagogik alligevel ikke

Ja... En af de første gnag je fik lov at låne min fatters Grand Vitara, var
der sådan en.. snusede lidt rundt i Randers nord... Kunne vel godt lige køre
over der.. ? eller nej.....

Har da aldrig fået sådan noget at vide i teoritimerne.. :]

/Cacba

Fra : Ukendt

Dato : 30-10-06 16:56

On 30 Oct 2006 14:59:11 +0100, Peter Dalgaard

<...>

> [...]
>man havde sporvidde som en bus. Der gik ikke ret lang tid før man
>besluttede sig for at den slags konsekvenspædagogik alligevel ikke

Nu kan jeg ikke huske, om det præcist var Stengade - men jeg mener en
"kändis" sad og kukkede nede i sådan en i stedet for at være i TV på
et tidspunkt. Det var også galt ude i Sydhavnsgade - kører bevidstløst
bag bussen og pluselig - ups, der var ingen vej
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Kostas

Dato : 30-10-06 15:28

"Jacob Rungwald" <jacob*giraf*@rungwald.dk> wrote in

> http://glumbert.com/media/roadblock
>
> Læg især mærke til hende den første der kommer "til skade", og se om i
> kan regne ud hvorfor jeg kalder hende for den største idiot af alle
> idioterne :)

Hende i den sorte Honda hun gasser jo vildt op for at nå det. Skovl.

Men hende der holder parkeret der og så vender tilbage er nu heller ikke
for snu.

mvh

Kostas

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 30-10-06 16:04

Kostas wrote:

> Hende i den sorte Honda hun gasser jo vildt op for at nå det. Skovl.

Måske har hun klaret det mange gange før. Hvem ved? ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Brian Østergård

Dato : 30-10-06 15:44

> [...]
> regne ud hvorfor jeg kalder hende for den største idiot af alle idioterne

Og dem i bil nummer 2 har et barn på bagsædet !

Brian :ø)

Fra : Niels Bengaard

Dato : 30-10-06 16:27

> [...]
> regne ud hvorfor jeg kalder hende for den største idiot af alle idioterne

Den er sgu da for sindsyg den spærring, hvis man kører tæt på den
forankørende kan man jo ikke nå at se den.

Niels

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 30-10-06 16:32

In article <454619b4$0$896$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> wrote:

> Den er sgu da for sindsyg den spærring, hvis man kører tæt på den
> forankørende kan man jo ikke nå at se den.

Omvendt set... hvad med om man holdte afstand og orientede sig lidt?

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 30-10-06 16:33

http://www.youtube.com/watch?v=PuXjuIHSdZY

Fra : Brian

Dato : 30-10-06 21:42

Lars Hoffmann wrote:

> http://www.youtube.com/watch?v=PuXjuIHSdZY

Jesus - sådan en lille film skulle de nok køre ved siden af søjlerne. Så er
der sgu ingen der prøver at smutte en bette Fiat igennem

/Brian

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 30-10-06 16:34

On Oct 30, 4:27 pm, "Niels Bengaard" <bengaardFJERNDE...@tdcadsl.dk>
wrote:
> Den er sgu da for sindsyg den spærring, hvis man kører tæt på den
> forankørende kan man jo ikke nå at se den.

Det er da kun et problem hvis man overser de to stor blinkende
lysskilte med besked om at vejen er spærret - de viser jo netop i
starten af videoen hvordan der er skiltet.

- og iøvrigt må det jo så være en lektion i ikke at køre for tæt
;)

Fra : Niels Bengaard

Dato : 30-10-06 16:51

> [...]

starten af videoen hvordan der er skiltet.

- og iøvrigt må det jo så være en lektion i ikke at køre for tæt

Det er sgu ringe skiltning, jeg så det ikke engang da jeg så videoen første
gang og hvad så når man kører bag en stor bus.
Fatter dog ikke at de kører op når de kan se der kommer en, det er sgu for
meget.
I en by kører man tæt, i hvert fald i storbyer, som dette er.
Jeg undrer mig bare over sikkerheden i det system, hvad holder dem nede og
hvad forhindrer de hopper op i en bus en dag?

Niels

Fra : Klaus G.

Dato : 30-10-06 17:20

> Det er sgu ringe skiltning, jeg så det ikke engang da jeg så videoen
første
> gang og hvad så når man kører bag en stor bus.
Det er da god skiltning, sidder tilpas langt væk fra vejen, til at man kan
se dem selv om man køre tæt. Nu brokker du dig vist kun for at brokke
dig....

> Fatter dog ikke at de kører op når de kan se der kommer en, det er sgu for
> meget.
At pælene køre op? Der sidder vel kun en fotoceller lige over dem, ligsom på
store rulleporte f.eks.

> I en by kører man tæt, i hvert fald i storbyer, som dette er.
Det er jo ingen undskyldning...?

> Jeg undrer mig bare over sikkerheden i det system, hvad holder dem nede og
> hvad forhindrer de hopper op i en bus en dag?
Fotoceller, som i en elevator, porte, osv..

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Niels Bengaard

Dato : 30-10-06 18:24

> første
> Det er da god skiltning, sidder tilpas langt væk fra vejen, til at man kan
> se dem selv om man køre tæt. Nu brokker du dig vist kun for at brokke
> dig....

Jeg brokker mig ikke, siger bare min mening. Nogen opfatter at andre er
uenige med en som brok, det gør jeg ikke.

> [...]
> store rulleporte f.eks.

> Det er jo ingen undskyldning...?

> Fotoceller, som i en elevator, porte, osv..

Jeg synes stadig metoden er at gå over grænsen. At smadre biler og risikere
at lemlæste folk for at hindre indkørsel til et område, det håber jeg ikke
vi vil benytte i Danmark.
Folk kan jo vitterligt have overset skiltet, og selv om man kører ulovligt
ind skal man da ikke slås til plukfisk.

Niels

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 30-10-06 19:23

Niels Bengaard used his keyboard to write :
> Jeg synes stadig metoden er at gå over grænsen. At smadre biler og risikere
> at lemlæste folk for at hindre indkørsel til et område, det håber jeg ikke vi
> vil benytte i Danmark.

Enig at det kunne laves langt mere sikkert og med langt færre skader
til følge. Man kunne jo f.eks. lave en sluse sådan at bussen skal køre
ind, afvente at der lukkes bag den og så køre ud når der er åbent foran
den. På den måde undgår man dem der tror de kan nå med over.

Iøvrigt bruges lign. spærringer mange steder i DK - men de er som regel
kun til at afspærre f.eks. et torv i en periode af dagen. Og de er vist
også udstyret med sensorer så de ikke kan køre op i en bil.

> Folk kan jo vitterligt have overset skiltet, og selv om man kører ulovligt
> ind skal man da ikke slås til plukfisk.

Hvis man har overset skiltet er man sådan set selv ude om det - præcis
som hvis man overser sin vigepligt, det kan man dø af.

--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/

Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060

Fra : Anders Majland

Dato : 30-10-06 20:39

> Jeg synes stadig metoden er at gå over grænsen. At smadre biler og
> risikere at lemlæste folk for at hindre indkørsel til et område, det håber
> jeg ikke vi vil benytte i Danmark.

Det gør vi jo allerede - bussluserne i aalborg kender jeg kun alt for godt
da jeg har boet deroppe nogle år.
Og hvad med bommene på storebælt - hvoramge af dem er det der bliver kørt
istykker om året ?

Men også enig i at det ville være lige så effektivt at sende et girokort på
500kr for hver der passerede. De har jo alligevel kameraovervågning på
stedet (UK er et af verdens mest overvågede lande)....

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 30-10-06 20:55

Anders Majland presented the following explanation :
> Men også enig i at det ville være lige så effektivt at sende et girokort på
> 500kr for hver der passerede. De har jo alligevel kameraovervågning på stedet
> (UK er et af verdens mest overvågede lande)....

Det tror jeg faktisk kunne blive en ganske god indtjeningskilde :)

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 30-10-06 23:10

> [...]
> jeg ikke vi vil benytte i Danmark.
> Folk kan jo vitterligt have overset skiltet, og selv om man kører ulovligt

Fuldstændig enig! Forfærdeligt hvis den slags kommer til Danmark!

Emil

Fra : Niels Pein

Dato : 31-10-06 00:50

"Niels Bengaard" skrev ...

> [...]
> jeg ikke vi vil benytte i Danmark.
> Folk kan jo vitterligt have overset skiltet, og selv om man kører ulovligt

Enig. Og een ting er at overse skiltet, en anden ting er, at nogen måske vil
tage den smutvej med vilje, selvom de har set at det er en bussluse - men
altså ikke har set at der er stænger, som så popper op som trold af en æske.

Og hvad er straffen for sådan et lille nummer? er det 500 kr. eller er det
en smadret bil og en whiplash skade med efterfølgende uarbejdsdygtighed?
--
Mvh. Niels

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 31-10-06 06:03

Niels Bengaard skriver:

> Jeg synes stadig metoden er at gå over grænsen. At smadre biler og risikere
> at lemlæste folk for at hindre indkørsel til et område, det håber jeg ikke
> vi vil benytte i Danmark.

Så kan de lære det.....

> Folk kan jo vitterligt have overset skiltet, og selv om man kører ulovligt
> ind skal man da ikke slås til plukfisk.

Sjovt nok kommer de alle sammen lige efter en bus, så mon ikke de alle
har luret den og tager chancen.....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Niels Bengaard

Dato : 31-10-06 17:40

> Så kan de lære det.....

Tja, den holdning er jeg uenig i. Næste gang du parkerer ulovligt, generer
en anden i trafikken eller hvad du nu gør, skal den føler sig generet så
banke din bil eller dig til plukfisk og sige så kan du lære det og bare gå,
nej vel!!

Niels

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 31-10-06 19:41

Niels Bengaard skriver:

> Tja, den holdning er jeg uenig i.

Det må du gerne være.

> [...]
> banke din bil eller dig til plukfisk og sige så kan du lære det og bare gå,

Se nu på filmen, de venter på at der kommer en bus og speeder så op.

De kører på chancen (og misser)

Fra : Niels Bengaard

Dato : 31-10-06 20:39

> Se nu på filmen, de venter på at der kommer en bus og speeder så op.
>
> De kører på chancen (og misser)

Jeg er sådan set ligeglad med hvad de gør, jeg kan ikke se, at det
berettiger til man smadrer deres bil og måske lemlester dem.

Niels

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 31-10-06 20:40

Niels Bengaard skriver:

> Jeg er sådan set ligeglad med hvad de gør, jeg kan ikke se, at det
> berettiger til man smadrer deres bil og måske lemlester dem.

Det er også dem selv der gør det.

Hvis jeg vælger at køre ind i en mur, måtte den så heller ikke være der
?

Eller hvad med betonklodser på motovejen når der er vejarbejde, de er
livsfarlige.

Fra : Brian Larsen

Dato : 30-10-06 17:31

Peter Dalgaard wrote:

> [...]
> man havde sporvidde som en bus. Der gik ikke ret lang tid før man
> besluttede sig for at den slags konsekvenspædagogik alligevel ikke

Min moder kørte faktisk hendes Fiat Cinquecento ned i en sådan
anordning - undervejs til hospitalet med min fødende søster på
bagsædet. Hun holder stadig fast ved at hun ikke havde set der kun
måtte køre busser der (heller ikke hullet).

--

// brian - SV1000S K6

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 30-10-06 17:42

"Brian Larsen" <brian.lund.larsen@gmail.com> writes:

> [...]
> bagsædet. Hun holder stadig fast ved at hun ikke havde set der kun
> måtte køre busser der (heller ikke hullet).

Ja, det var det der var problemet. Og så forstyrrer det tilmed
bustrafikken...

Fra : Kent Glerup

Dato : 30-10-06 18:05

On 30 Oct 2006 17:41:36 +0100, Peter Dalgaard

>Ja, det var det der var problemet. Og så forstyrrer det tilmed
>bustrafikken...

Ikke hvis hullet er tilstrækkelig dybt.... :)

/Kent Glerup

Fra : Torben Scheel

Dato : 31-10-06 07:40

Kent Glerup wrote:

> Ikke hvis hullet er tilstrækkelig dybt.... :)

Come on.. en Cinquecento?

--
vh
Torben

Fra : Niels Pein

Dato : 31-10-06 00:58

"Brian Larsen" skrev ...

> [...]
> søster på bagsædet. Hun holder stadig fast ved at hun ikke
> havde set der kun måtte køre busser der (heller ikke hullet).

Hvis man kan overse så meget, bør man ikke køre.
Så kan man jo også overse fodgængere, cyklister, motorcyklister, knallerter
og andet godtfolk.
Men det var vel en engangssmutter grundet den stressede situation.
--
Mvh. Niels

Fra : Bo Velschow

Dato : 30-10-06 19:58

> [...]
> regne ud hvorfor jeg kalder hende for den største idiot af alle idioterne

LOL! Til dit spørgsmål: Fordi køleren selvfølgelig er sprunget læk, og hun
blot bakker væk derfra (dvs. lader motoren køre)... Kan være ret dumt efter
kort tid!

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 01-11-06 07:31

"Bo Velschow" <dr-bo@mail.invalid> wrote in message

> LOL! Til dit spørgsmål: Fordi køleren selvfølgelig er sprunget læk, og hun
> blot bakker væk derfra (dvs. lader motoren køre)... Kan være ret dumt
> efter kort tid!

Niks, det er som en anden skriver, fordi hun er den samme man ser i starten
af klippet bakke væk, da hun finder ud af at hun ikke kan komme den vej. Hun
prøver så alligevel :)

Jacob (BMW E46)

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 31-10-06 13:49

Henrik Stidsen wrote:
> [...]
> ind, afvente at der lukkes bag den og så køre ud når der er åbent foran
> den. På den måde undgår man dem der tror de kan nå med over.

Så spærres de også inde og kan ikke få deres køretøj ud uden
kontant betaling af xxx kr.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : NBE

Dato : 01-11-06 13:06

Henrik Stidsen wrote:
> [...]
> den. På den måde undgår man dem der tror de kan nå med over.

Så spærres de også inde og kan ikke få deres køretøj ud uden

ja nu mangler vi lige at se et klip, hvor en søvnig cykelist med mørke
solbriller på,påkøre stolpen mens vedkommende taler i mobiltlf, så er jeg
sikker på at det halve af newsgruppen samt politi og børneværn og sikkert
også told og skat hvis de kan afse en mand,vil komme farende og true med bål
og brand, og forlange at stolperne bliver udstyret med tågelygter og
rotorblink samt div kamera anordninger og ekstra sidespejle monteret, og at
FOLMER bliver plaseret foran med to signal flag af en kraftig selvlysende
farve samt et ekstra hørbar signalhorn med klar klang, samt at han er
udstyret med korrekt opdateret lovtekster og paragraffer over området..
Nå spøg til side kunne ikke lade være mit tastatur kom springende op i
armene på mig da jeg kom hjem fra arbejde og vil have en stor krammer
MHV.NBE

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 06-11-06 11:52

Finn Guldmann wrote:

> Kommunen svarede igen ved at sætte skiltning og afstand ned til 1,9 m.

Genialt :)

> Jo, man bør vide hvor bred ens bil er.

Jeg tror faktisk de færreste ved præcis hvor bred deres bil er.

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 06-11-06 13:50

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> writes:

> Genialt :)

> Jeg tror faktisk de færreste ved præcis hvor bred deres bil er.

....inclusive sidespejle. Opgives normalt uden.

Jeg tror at selv Yaris'en kunne få problemer med 1,9m. Den er 1,70 men
har rimelig meget "flyveører".

Fra : Finn Guldmann

Dato : 10-11-06 23:59

Henrik Stidsen skrev:
> Genialt :)
> Jeg tror faktisk de færreste ved præcis hvor bred deres bil er.

Jeg har hørt at visse steder regner de, i påkommende tilfælde, fra
yderkanten af spejlene.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 06-11-06 13:55

Peter Dalgaard wrote:

> ...inclusive sidespejle. Opgives normalt uden.

Ja, egentlig mærkeligt - selvom sidespejlene på de fleste nyere biler
kan klappes ind.

> Jeg tror at selv Yaris'en kunne få problemer med 1,9m. Den er 1,70 men
> har rimelig meget "flyveører".

Min 306er er også lige omkring 1,70 (mener det er 1,68) + sidespejle
så den kunne da vist også få problemer.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 06-11-06 14:34

Henrik Stidsen wrote:

> Jeg tror faktisk de færreste ved præcis hvor bred deres bil er.

Nu du siger det, ved jeg at min Renault Grand Scenic er 1.81 bred, men
jeg ved faktisk ikke om det er med eller uden sidespejlene.

Hvis jeg skulle igennem 1.90 ville jeg nok også svede lidt.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 06-11-06 15:40

Finn Guldmann wrote:

> [...]
> afstand.
>
> Det afstedkom en del klager fra varebiler og direktører (en MB model S

Kender den godt, har kørt gennem den med vores gamle Xsara, men bilen
før den, en Peugeot 605 turde jeg ikke med. Jeg kørte udenom.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk