Opel - Astra, Dieselbil - ok på liter??
Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 30-10-06 01:58

Hejsa.

Jeg påtænker at købe en Opel Astra 1,7, diesel og stationscar, pris omkring
20 - 35.000 kr.
- Det vigtige er også benzinøkonomien, hvor langt kører denne på liter?
- Hvis jeg kun kører 15 km på en strækning, er det for lidt til diesel?

Eller har I andre bud på en brugt stationscar (gerne diesel) til omkring
30.000 kr der kører længere på literen?

Mvh Thomas

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-10-06 06:21

Thomas Jacobsen skriver:

> - Hvis jeg kun kører 15 km på en strækning, er det for lidt til diesel?

Alt for lidt.

Uanset, hvilken diesel du vælge, når motoren ikke at blive ordentlig
varm, det vil sige at den har forhøjet brændstofforbrug og du har
problemer med at få varme i kabinen.

Køb en benziner og med dit minimale kørselsforbrug skal du spekulere i
at få en god og solid bil frem for en økonomisk, da en værkstedsregning
hurtigt kan blive dyrere end en bil der ikke går 15-20 km/l.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 30-10-06 12:31

> [...]
> at få en god og solid bil frem for en økonomisk, da en værkstedsregning
> hurtigt kan blive dyrere end en bil der ikke går 15-20 km/l.

Okay ja! Dog har vi ind imellem brug for at køre til Rumænien, derfor tænker
vi i diesel..
Men hvilke benzinbiler kører længst på liter, i det brugte prisleje max ca
35.000 ??

/ Thomas

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-10-06 15:34

Thomas Jacobsen skriver:

> Okay ja! Dog har vi ind imellem brug for at køre til Rumænien, derfor tænker
> vi i diesel..

Lej en bil til det formål, eller send det med lastbil.

> Men hvilke benzinbiler kører længst på liter, i det brugte prisleje max ca
> 35.000 ??

Dem med en 1,1 til 1,3 liters benzinmotor og en moderat speederfod.

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 30-10-06 15:49

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Thomas Jacobsen skriver:

> Lej en bil til det formål, eller send det med lastbil.

Nix - vi kører ret jævnligt - bedst med egen bil.

> Dem med en 1,1 til 1,3 liters benzinmotor og en moderat speederfod.

Okay!

> Klaus

/ Thomas

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-10-06 15:54

Thomas Jacobsen skriver:

> Nix - vi kører ret jævnligt - bedst med egen bil.

Hvad koster det i brændstof at slæbe en stor trailer til Rumænien ?

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 30-10-06 23:30

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Thomas Jacobsen skriver:

> Hvad koster det i brændstof at slæbe en stor trailer til Rumænien ?
>

> Klaus

Mener ca. 2000 - 2500 kr.

/ Thomas

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 31-10-06 06:02

Thomas Jacobsen skriver:

> Mener ca. 2000 - 2500 kr.

Har i hørt, en fragtmand hvad det koster at sende 3 paller samme vej.

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 31-10-06 14:56

> Thomas Jacobsen skriver:

> Har i hørt, en fragtmand hvad det koster at sende 3 paller samme vej.

Det er vigtigt selv at være med, ting bliver nemt stjålet i Rumænien og vi
skal jo alligevel selv derned også og dele tingene ud og meget andet
hjælpearbejde er vi aktive i, som nok ikke skal fylde i denne gruppe.

/ Thomas

Fra : KubikH

Dato : 30-10-06 18:26

"Thomas Jacobsen" <tj@FJERN-DETTEperson.dk> skrev i en meddelelse
> Okay ja! Dog har vi ind imellem brug for at køre til Rumænien, derfor
> tænker vi i diesel..
>>
> / Thomas

Hejsa
I det store udland, hvad er egentlig forskellen i pris mellem diesel og
benzin??
Mvh
Niels

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 30-10-06 23:32

KubikH wrote:
> [...]
>
> Hejsa
> I det store udland, hvad er egentlig forskellen i pris mellem diesel

Tja... Godt spørgsmål! Her er svaret:
http://www.fdm.dk/public/ferie/naarduerpaavej/benzinpriser/

/ Thomas

Fra : Mogens...

Dato : 30-10-06 21:03

> Alt for lidt.
> Uanset, hvilken diesel du vælge, når motoren ikke at blive ordentlig
> varm, det vil sige at den har forhøjet brændstofforbrug og du har
> problemer med at få varme i kabinen.

På grund af din posting checkede jeg det imorges - og det er
faktisk ikke rigtigt, når der er tale om en Renault 1,9 dCi...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-10-06 22:25

"Mogens..." skriver:

> På grund af din posting checkede jeg det imorges - og det er
> faktisk ikke rigtigt, når der er tale om en Renault 1,9 dCi...

Så går den enten meget kort på literen, ellers er der oliebrænder til
opvarmning (og dermed øget forbrug på den konto).

Fra : Mogens...

Dato : 30-10-06 22:30

> Så går den enten meget kort på literen, ellers er der oliebrænder til
> opvarmning (og dermed øget forbrug på den konto).

15,5 km/l - det er okay, IMO.
Nope - den har ikke noget fyr, som min BMW har det...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-10-06 22:36

"Mogens..." skriver:

> 15,5 km/l - det er okay, IMO.

Shit mand, det kan selv en Sharan klare.....

> Nope - den har ikke noget fyr, som min BMW har det...

Okay, masser af spildvarme....

Fra : TG

Dato : 30-10-06 13:50

Thomas Jacobsen wrote:

Prøv at kigge på denne guide
http://www.biltorvet.dk/bilguiden/bilguide_init.asp, du kan vælge at
søge udfra pris + stc. + brændstofforbrug. Mon ikke du kan finde
noget brugbart der, og jeg ville ikke være så bange for at købe en
diesel, det er muligt at den bliver slidt noget mere pga. koldstarter,
men for en bil til < 35.000,- ville jeg godt turde tage chancen. Det
med at det er dyrt at reparere på diesel har jeg ikke erfaret. De
dieselbiler jeg har haft har der ikke været motor-reperationer på,
med undtagelse af udskiftning af gløderør efter 250.000 km, en
udskrivning på 1.000,- og det er vel ikke meget mere end man i den
samme periode kunne have brugt på tændrør

Held og lyke med din søgning.

/TG

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 30-10-06 14:59

Prøv at kigge på denne guide
[...]

Smart, der vil jeg søge! Og fint med info, kan jeg lige spørge ind til en
specifik bil:

Opel Astra 1,7 DTL Classic Wagon Diesel st. car. 5-dørs, '95, km 265.000,
bordeaux, nysynet, airbag, alarm, træk, Bordeaux, Pæn og velholdt, Nyt
batteri, Nyer Matador dæk, Synet 2/5-2006, Sælger omindregistrer
Pris kr. 33.500

Har den for mange km på bagen??

/ Thomas

Fra : Leo_Jensen

Dato : 30-10-06 14:26

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Thomas Jacobsen skriver:

> Alt for lidt.

Også i underkanten for en benzin (i de årgange der kan købes for
20-30000), hvis du ønsker at nærme dig det opgivne forbrug...

> [...]
> at få en god og solid bil frem for en økonomisk, da en værkstedsregning
> hurtigt kan blive dyrere end en bil der ikke går 15-20 km/l.

Jep, og med en lille motor, der skal arbejde og dermed når at blive
varm. Ønsket om ferieture trækker dog i modsat retning

Leo

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 30-10-06 14:56

"Leo_Jensen" <maigaard-jensen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> [...]

Jep, og med en lille motor, der skal arbejde og dermed når at blive
varm. Ønsket om ferieture trækker dog i modsat retning

Tak for dit svar, når turen går til Rumænien er det med en meget stor
trailer, læsset med nærmest flere tons hjælp til diverse trængte familier,
så tænkte at en diesel damper ville være en god slider.

/ Thomas

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 30-10-06 16:41

Thomas Jacobsen wrote:
> Hejsa.
>
> Jeg påtænker at købe en Opel Astra 1,7, diesel og stationscar, pris omkring
> 20 - 35.000 kr.

Jeg har en Astra 1,7 turbodiesel fra 2001. Den har hele 80 heste (!) og
bruger næsten ikke noget brændstof. Jeg vil tro at den ligger omkring
de 20 km/l, men jeg har aldrig målt den. Det er dog ikke verdens mest
ophidsnde bil at køre i. Man skal rode godt i gearstangen for at få
den til at tage fat - specielt hvis man kommer til at smække den i et
lidt for højt gear. Ved alt under 2000 omdrejninger flytter den sig
overhovedet ikke, men så slår turboen til og hjælper lidt.

Med velig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Ukendt

Dato : 30-10-06 16:52

On 30 Oct 2006 07:41:14 -0800, "Lars Hoffmann"
<lars@intercambiodvd.com> wrote:

> [...]
>lidt for højt gear. Ved alt under 2000 omdrejninger flytter den sig
>overhovedet ikke, men så slår turboen til og hjælper lidt.

Det er jo en ren racervogn du har der - Astra Diesel i det nævnte
prisleje er opgivet til 68 HK på biltorvet i hvert fald.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 30-10-06 17:09

Ivan Madsen wrote:
> On 30 Oct 2006 07:41:14 -0800, "Lars Hoffmann"

> Det er jo en ren racervogn du har der - Astra Diesel i det nævnte
> prisleje er opgivet til 68 HK på biltorvet i hvert fald.

Er det ikke bare den normale diesel udgave? Min er en 1.7 turbodiesel,
og jeg mener nu det er hele 78 HK (jeg kan tage fejl)

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-10-06 17:12

Lars Hoffmann skriver:

> Er det ikke bare den normale diesel udgave? Min er en 1.7 turbodiesel,
> og jeg mener nu det er hele 78 HK (jeg kan tage fejl)

Jeg har på et tidspunkt haft en Astra 1,7 TD. Vi var 6 mand i firmaet
der fik dem samtidigt. Alle begyndte at spise mere oile og vand end
diesel, da de havde rundet 120-150kkm på klokken.