Peugeot - BMW motorsamarbejde
Fra : Ukendt

Dato : 29-10-06 16:11

Skal de nu til at udvikle benzinmotorer sammen ??
Lyder da lækkert...

Fra : Mogens...

Dato : 29-10-06 16:13

"Olsen" <-> skrev i en meddelelse

> Skal de nu til at udvikle benzinmotorer sammen ?

Ja, men det er ikke til de BMW'er, du tror.
Det er til Mini'en...

Fra : Ukendt

Dato : 29-10-06 16:23

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, men det er ikke til de BMW'er, du tror.
> Det er til Mini'en...

Mente det var til Peugeots egne modeller.
De er gode til diesel men mindre gode til
benzin, skrev ekstrabladet idag.

Fra : HKN

Dato : 29-10-06 17:35

> Mente det var til Peugeots egne modeller.
> De er gode til diesel men mindre gode til
> benzin, skrev ekstrabladet idag.

Ja, så har vi det jo fra helt pålidelig kilde! Er det Peugeot eller BMW der
er mindre gode til benzin? I mine øjne har begge mærker altid været suveræne
til benzinmotorer - derimod har BMW ikke haft held med de første
dieselmotorer de lavede, men det har de rådet rigeligt bod på siden.....!
PSA har været suveræne til at viderudvikle common-rail teknologien, men
desværre har de haft betydelige kvalitetsproblemer på deres biler de senere
år.

-Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 29-10-06 18:47

"HKN" <noone@nowhere.no> skrev i en meddelelse

> [...]
> PSA har været suveræne til at viderudvikle common-rail teknologien, men
> desværre har de haft betydelige kvalitetsproblemer på deres biler de

Hvordan har Peugeot været 'suveræn' mht benzinmotorer ??
Hvad kan BMW mht. diesel som andre ikke kan ?

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 29-10-06 20:10

"Olsen" <-> wrote in message

> Hvordan har Peugeot været 'suveræn' mht benzinmotorer ??
> Hvad kan BMW mht. diesel som andre ikke kan ?

De kan lave en 150hk 2.0 diesel, der kører 19 km/l selv med boks og 187hk :)

Nam nam :)

Jacob (BMW E46, nu med mere hk og moment)

Fra : Claus & Lene, Ålborg

Dato : 29-10-06 22:39

"Jacob Rungwald" <jacob*giraf*@rungwald.dk> skrev i en meddelelse
> "Olsen" <-> wrote in message

> De kan lave en 150hk 2.0 diesel, der kører 19 km/l selv med boks og 187hk
> :)

Eller i de helt nye 163 - og 202 med boks

/claus

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 30-10-06 13:47

Fra : Kasper

Dato : 29-10-06 16:23

Mogens... skrev:

> Ja, men det er ikke til de BMW'er, du tror.
> Det er til Mini'en...

Der er vist også BMW teknologi i den nye P207 GT (som vist først
kommer til Danmark om et par måneder) :
http://www.topgear.com/drives/D2/XX/roadtests/03/01.html