Sådan en svindler burde boykottes..
Fra : C. Caspersen

Dato : 28-10-06 11:56

At opsige servicekontrakter kort før reklamationsrettens udløb

http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article236128.ece

Staklen har betalt næsten 23.000 kr for at køre rundt i sin nye bil.....

Jeg har intet tilovers for sådanne forhandlere !

/Caspersen

Fra : Rune Larsen

Dato : 28-10-06 18:11

C. Caspersen wrote:
> [...]
>
> Staklen har betalt næsten 23.000 kr for at køre rundt i sin nye bil.....
>
> Jeg har intet tilovers for sådanne forhandlere !

Manden kunne bare have læst kontrakten ordenligt, eller fået nogen til
at hjælpe sig, hvis han ikke selv forstod hvad han skrev under på.

Der er jo ikke noget opsparing i det han har betalt - det var en ren
abbonnementsordning, som jeg læser det.
Lidt ligesom at betale en forsikring, og så komme efter 2 år og hyle
over at have betalt 10.000 uden at få noget igen, fordi man ingen uheld
har haft... Han har jo haft dækning i perioden.

Hvis servicekontrakten ikke gav nogle fordele udover den almindelige
reklamationsret kan han muligvis få pengene tilbage fordi
reklamationsretten er lovpligtig, og man ikke må tage penge for
ingenting. Men lur mig om ikke der har været en eller anden form for
ekstra-dækning i servicekontrakten.

Mvh Rune

Fra : C. Caspersen

Dato : 28-10-06 22:13

"Rune Larsen" <tazlyold@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Manden kunne bare have læst kontrakten ordenligt, eller fået nogen til
> at hjælpe sig, hvis han ikke selv forstod hvad han skrev under på.

Måske du også lige skulle læse om, hvad en servicekontrakt går ud på inden
du dømmer pgl. som dum.

/Caspersen

Fra : Rune Larsen

Dato : 29-10-06 14:06

C. Caspersen wrote:
> "Rune Larsen" <tazlyold@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Måske du også lige skulle læse om, hvad en servicekontrakt går ud på inden
> du dømmer pgl. som dum.

En servicekontrakt er noget man indgår får at undgå uforudsete service-
og reperationsudgifter. Man betaler et fast beløb for et antal km/år og
så holder værkstedet bilen kørende.

Jeg mener stadigt at man burde sætte sig ind i opsigelsesbestemmelserne
inden man skriver under på en kontrakt. Uanset hviklen slags kontrakt.
FDM kan garanteret hjælpe med den slags juristeri.

Nu er det vanskeligt at se hvordan det hele egenligt forholder sig, da
Ekstra bladet i vanlig stil hellere vil piske en stemning op end at
kommunikere facts.

Jeg kan godt se at det måske kan være urimeligt at antage at alle
servicekilometer er det samme værd, som forhandleren gør. Medmindre
kontrakten specifikt siger at det er sådan der skal opgøres ifm.
opsigelse, men det ved vi jo ikke.
En bil bliver mere slidt med tiden, så man kan regne med flere
reperationer = dyrere servicekilometer senere i dens levetid end i de 2
første år.

Mvh Rune

Fra : Hr. Jensen

Dato : 29-10-06 10:40

Den Sat, 28 Oct 2006 12:56:28 +0200 sendte "C. Caspersen"
<cmccas@fjerndettesol.dk> følgende røgsignaler:

> [...]
>
>Staklen har betalt næsten 23.000 kr for at køre rundt i sin nye bil.....
>
>Jeg har intet tilovers for sådanne forhandlere !

Det har jeg.

Et baseballbat i aluminium, en dunk benzin og en æske
stormtændstikker...

--
Hr. Jensen.
Hvad skulle jeg dog i Himlen efter, når jeg dør?