Må man det?
Fra : kvpb

Dato : 27-10-06 16:51

Hej

Jeg har en opel Zafira på gule plader, dejlig stor plads bagi,
spørgmålet er så må jeg ligge en madras bagi og køre ud i sommerlandet
overnatte på en p-plads, resteplads o.l.

Hilsen kvpb

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 27-10-06 17:21

kvpb wrote:
> Hej
>
> Jeg har en opel Zafira på gule plader, dejlig stor plads bagi,
> spørgmålet er så må jeg ligge en madras bagi og køre ud i sommerlandet
> overnatte på en p-plads, resteplads o.l.

Nej.
Jeg har af en T&S medarbejder fået at vide, at der ikke må være madras
bagi - jeg gør det dog "tit" selv.
Og det er i DK ikke lovligt at overnatte tilfældige steder (SVJH)

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 27-10-06 17:37

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev
> Nej.
> Jeg har af en T&S medarbejder fået at vide, at der ikke må være madras
> bagi

Jeg har fået at vide at der netop gerne må ligge(og bruges) soveudstyr, bare
det ikke er fastmonteret.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Dr. Hansen

Dato : 28-10-06 10:17

> Jeg har fået at vide at der netop gerne må ligge(og bruges) soveudstyr,
> bare
> det ikke er fastmonteret.

Det er to forskellige ting.

Det ene er regler for bilen - det andet er regler for, hvad du må "ude i
samfundet".

Du må gerne have en madas bagi - men du må ikke "slå lejr" alle vegne.

--
Dr. Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 27-10-06 18:02

> Og det er i DK ikke lovligt at overnatte tilfældige steder (SVJH)

Er ret så sikker på at man godt må tage et hvil. Altså er det aktiviteten
der er gældende. Man må ikke camperer de fleste steder, det er en anden
aktivitet.

/mig

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 27-10-06 18:09

Søren Wagner wrote:

> Er ret så sikker på at man godt må tage et hvil. Altså er det
> aktiviteten der er gældende. Man må ikke camperer de fleste steder,
> det er en anden aktivitet.

Der er vel forskel på at ligge sig en 1 time og så på at overnatte...

Fra : Kent

Dato : 27-10-06 18:21

"Søren Wagner" <me på/fra cacba snavs dk> skrev i en meddelelse

> Er ret så sikker på at man godt må tage et hvil. Altså er det aktiviteten
> der er gældende. Man må ikke camperer de fleste steder, det er en anden
> aktivitet.
>
> /mig

Jeg synes der var snak om for få måneder siden, at der var stillet
forslag om at gøre det muligt at overnatte de fleste steder i
den danske natur?

Er det ikke rigtigt? Har andre ikke hørt det? Måske er det ikke
blevet til noget endnu...........

Kent.

Fra : Lars O.

Dato : 27-10-06 21:57

On Fri, 27 Oct 2006 18:21:02 +0200, Morten Fruergaard wrote:

> Nej.
> Jeg har af en T&S medarbejder fået at vide, at der ikke må være madras
> bagi - jeg gør det dog "tit" selv.
> Og det er i DK ikke lovligt at overnatte tilfældige steder (SVJH)

Jo, det må man gerne.
Man må f.eks. gerne overnatte i en autocamper på en p-plads i DK, men i
samme øjeblik man knalder en havestol eller et bord op ved siden af den,
så er det camping, og det må man ikke.

/Lars

Fra : Anders Christensen

Dato : 27-10-06 23:11

Lars O. skrev:

> [...]
> Man må f.eks. gerne overnatte i en autocamper på en p-plads i DK, men i
> samme øjeblik man knalder en havestol eller et bord op ved siden af den,

Synes ellers der står skiltet med det modsatte rigtig mange steder

Fra : Anders Christensen

Dato : 27-10-06 23:12

Anders Christensen skrev:

> Synes ellers der står skiltet med det modsatte rigtig mange steder

Og ved nærmere eftertanke er det jo logisk nok at det er tilladt at det
er lovligt når der ikke er skiltet med at det er forbudt...
Jeg skal vist sove lidt mere..

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 28-10-06 07:15

Lars O. wrote:

> [...]
> i samme øjeblik man knalder en havestol eller et bord op ved siden af
> den, så er det camping, og det må man ikke.

OK.

Fra : C. Caspersen

Dato : 28-10-06 09:16

"Lars O." <larso@spymac.com> skrev i en meddelelse

> Man må f.eks. gerne overnatte i en autocamper på en p-plads i DK, men i
> samme øjeblik man knalder en havestol eller et bord op ved siden af den,
> så er det camping, og det må man ikke.

Nå, så må vi hellere bede politiet om at rage alle bænke og borde ned på
vores rastepladser.

Læs iøvrigt

http://www.folketinget.dk/Samling/20001/spor_sv/S3489.htm

Lastbiler kan holde der op til 12 timer - det må derfor også være lovligt
for andre.

/Caspersen

Fra : Hr. Jensen

Dato : 28-10-06 10:06

Den Fri, 27 Oct 2006 17:51:02 +0200 sendte kvpb <x@comxnet.dk>
følgende røgsignaler:

>Hej
>
>Jeg har en opel Zafira på gule plader, dejlig stor plads bagi,
>spørgmålet er så må jeg ligge en madras bagi og køre ud i sommerlandet
>overnatte på en p-plads, resteplads o.l.

Husk en gasalarm, hvis der skulle komme nogle østeuropæere forbi i
løbet af natten.

--
Hr. Jensen.
Hvad skulle jeg dog i Himlen efter, når jeg dør?

Fra : Uffe Ravn

Dato : 28-10-06 10:23

Hr. Jensen wrote:

> Husk en gasalarm, hvis der skulle komme nogle østeuropæere forbi i
> løbet af natten.

Den nytter vel intet når man er alene på rastepladsen?

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Dr. Hansen

Dato : 28-10-06 10:24

> Husk en gasalarm, hvis der skulle komme nogle østeuropæere forbi i
> løbet af natten.

Og en stor hund, der altid har et øje åbent...
--
Dr. Hansen

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 29-10-06 13:36

"kvpb" <x@comxnet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg har en opel Zafira på gule plader, dejlig stor plads bagi,
> spørgmålet er så må jeg ligge en madras bagi og køre ud i sommerlandet
> overnatte på en p-plads, resteplads o.l.

Hvis du ikke har din bil registreret som firmabil og trukket moms ud af
den, er der ingen der kan have noget i mod. Sålænge det er tilladt at
parkere hvor du overnatter, kan ingen gøre dig noget.

Vær dog opmærksom på at der for at tilgodese lokale interesser (læs
campingpladser) er lave forbud mod overnatning i eksempelvis autocampere på
specifikke Ppladser i nærheden af byer med campingpladser.

--
MVH Hans

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 31-10-06 00:03

Hans L. Jørgensen wrote:
> [...]

> campingpladser) er lave forbud mod overnatning i eksempelvis
> autocampere på specifikke Ppladser i nærheden af byer med

F.eks. Vejers og Blåvand, hvor det er helt logisk at bl.a. tyskere ankommer
måske en dag for tidligt for at overtage sommerhus, og som så ikke må
overnatte ... men campingpladserne og hotellerne har lukket, so what to do?

Andre overnatter på stranden, også flere dage i streg (så det med
sommerhuset .. bob bob). En gang hvert 2. år får den lokale landbetjent
skrevet i avisen at tyskerne skam bliver checket, men det er langt fra ofte
nok.

Desuden kan de bare køre uden for campingforbudtpårastepladserne-zonen og
overnatte der.

Der er øde nok derude :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Leif Neland

Dato : 05-11-06 13:25

kvpb wrote:
> Hej
>
> Jeg har en opel Zafira på gule plader, dejlig stor plads bagi,
> spørgmålet er så må jeg ligge en madras bagi og køre ud i sommerlandet
> overnatte på en p-plads, resteplads o.l.

Lidt apropos, så har jeg hørt ( ) om een, der havde en "bo-container" på
sin pickup.

Den havde ben, så den kunne stå på jorden, løftet to cm over pickup-ladet.

Og sit eget batteri, tilsluttet bilen med et stik, der blev fjernet, når der
blev camperet.

Så koster det ikke noget i skat eller lign.

Leif