|
| Ny VW 2,0 SDI? Fra : Ukendt |
Dato : 27-10-06 00:06 |
|
Nogen der har prøvet denne motor i en Golf V?
Det lyder jo meget fint med 19 km/l ved blandet kørsel, men dens data er da
grufulde:
2,0 liter og kun 75 HK og bette 140 Nm.
0-100 km/t på 17 sekunder og en topfart på sølle 163 km/t.
/Peter
| |
Martin Bak (27-10-2006)
| Kommentar Fra : Martin Bak |
Dato : 27-10-06 00:45 |
|
"Peter" <-> skrev i en meddelelse
news:45413f4f$0$4153$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
og bette 140 Nm.
Hold k.. det er ligefør min boremaskine slår det
Martin
| |
[6705] Jesper Sørens~ (27-10-2006)
| Kommentar Fra : [6705] Jesper Sørens~ |
Dato : 27-10-06 03:19 |
|
"Peter" <-> skrev i en meddelelse
news:45413f4f$0$4153$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Nogen der har prøvet denne motor i en Golf V?
>
> Det lyder jo meget fint med 19 km/l ved blandet kørsel, men dens data er
> da grufulde:
> 2,0 liter og kun 75 HK og bette 140 Nm.
> 0-100 km/t på 17 sekunder og en topfart på sølle 163 km/t.
Man får vel hvad man betaler for .. næste trin er 1,9 TDI med 90 HK og 210
Nm som koster 17.400,- ekstra.
Ikke at det ekstra punch gør meget væsen af sig, godt nok er den noget
hurtigere ude af starthullerne med 0-100 km/t på 12,9 sekunder men den er
stadig ikke hurtig på toppen med sølle 13 km/t ekstra ->176 km/t
Hvis man alligevel ikke kører over 130-50 km/t på de danske motorveje og den
primært skal være billig i anskaffelse og køb og det bare skal være en Golf
så tror jeg at det er en ganske udemærket bil. Bestemt ikke nogen raket men
det er 90 HK 1,9 TDI heller ikke!
/J
| |
[6705] Jesper Sørens~ (27-10-2006)
| Kommentar Fra : [6705] Jesper Sørens~ |
Dato : 27-10-06 03:22 |
|
"Peter" <-> skrev i en meddelelse
news:45413f4f$0$4153$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Nogen der har prøvet denne motor i en Golf V?
>
> Det lyder jo meget fint med 19 km/l ved blandet kørsel, men dens data er
> da grufulde:
> 2,0 liter og kun 75 HK og bette 140 Nm.
> 0-100 km/t på 17 sekunder og en topfart på sølle 163 km/t.
Man får vel hvad man betaler for .. næste trin er 1,9 TDI med 90 HK og 210
Nm som koster 17.400,- ekstra.
Ikke at det ekstra punch gør meget væsen af sig, godt nok er den noget
hurtigere ude af starthullerne med 0-100 km/t på 12,9 sekunder men den er
stadig ikke hurtig på toppen med sølle 13 km/t ekstra ->176 km/t
Hvis man alligevel ikke kører over 130-50 km/t på de danske motorveje og den
primært skal være billig i anskaffelse og drift og det bare skal være en
Golf
så tror jeg at det er en ganske udemærket bil. Bestemt ikke nogen raket men
det er 90 HK 1,9 TDI heller ikke!
/J
| |
Karsten Feddersen (27-10-2006)
| Kommentar Fra : Karsten Feddersen |
Dato : 27-10-06 06:03 |
|
Hej
Peter wrote:
> Nogen der har prøvet denne motor i en Golf V?
>
> Det lyder jo meget fint med 19 km/l ved blandet kørsel, men dens data er da
> grufulde:
> 2,0 liter og kun 75 HK og bette 140 Nm.
> 0-100 km/t på 17 sekunder og en topfart på sølle 163 km/t.
Har ikke prøvet, men det er jo en god gammeldags sugemotor uden turbo
eller højtryksdyser. Så den er nok ikke til at slå ihjel på under 500.000km.
--
Med venlig hilsen / Best regards / Mit freundlichen Grüßen
Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk
| |
Hr. Jensen (27-10-2006)
| Kommentar Fra : Hr. Jensen |
Dato : 27-10-06 09:55 |
|
Den Fri, 27 Oct 2006 07:02:32 +0200 sendte Karsten Feddersen
<karsten@feddersen.dk> følgende røgsignaler:
>Har ikke prøvet, men det er jo en god gammeldags sugemotor uden turbo
>eller højtryksdyser. Så den er nok ikke til at slå ihjel på under 500.000km.
Og så kan den vel bedre tåle rapsolie end de "hysteriske" Commonrails?
--
Hr. Jensen.
Hvad skulle jeg dog i Himlen efter, når jeg dør?
Skal man tro religiøse fanatikere, så er der jo
fyldt med muslimske selvmordsbombere og Jehovas Vidner...
| |
Karsten Feddersen (27-10-2006)
| Kommentar Fra : Karsten Feddersen |
Dato : 27-10-06 10:15 |
|
Hej
Hr. Jensen wrote:
> Og så kan den vel bedre tåle rapsolie end de "hysteriske" Commonrails?
Det tror jeg faktisk. Hvis bare det selvantænder under et vist tryk, så
tror jeg sådan en tåler det meste. Jeg ved at AutoBild for mange år
siden lavede et forsøg med en Golf diesel. De ville kun fodre den med
den billigste olie købt i Aldi og se hvor lang tid den overlevede. Jeg
mener at de opgav til sidst, fordi de ikke kunne slå den ihjel.
--
Med venlig hilsen / Best regards / Mit freundlichen Grüßen
Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk
| |
Brian (27-10-2006)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 27-10-06 22:24 |
|
Karsten Feddersen wrote:
> Hr. Jensen wrote:
>> Og så kan den vel bedre tåle rapsolie end de "hysteriske"
>> Commonrails?
>
> Det tror jeg faktisk. Hvis bare det selvantænder under et vist tryk,
> så tror jeg sådan en tåler det meste.
Herrn Jensen tænker nok på den manglende smøring af pumpeværket, som moderne
diesel er ret følsom omkring.
/Brian
| |
Per Henneberg Kriste~ (27-10-2006)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 27-10-06 07:18 |
|
Peter wrote:
> Nogen der har prøvet denne motor i en Golf V?
> Det lyder jo meget fint med 19 km/l ved blandet kørsel, men dens data
> er da grufulde:
> 2,0 liter og kun 75 HK og bette 140 Nm.
> 0-100 km/t på 17 sekunder og en topfart på sølle 163 km/t.
Min første Diesel - det er ovenstående jo også - var med tal i ovenstående
stil, dog var den med turbo, og man kom da fra A til B uden problemer - og
billigt.
En 90 HK går formentlig lidt længere på literen qua turboen og de lavere
omdrejninger, men du skal nok køre nogle millioner km før de ekstra 17.000
kr. i anskaffelse er tjent ind :)
--
Per, Esbjerg
| |
T. Hartung (27-10-2006)
| Kommentar Fra : T. Hartung |
Dato : 27-10-06 17:09 |
|
"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:4541a4b5$0$20225$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> En 90 HK går formentlig lidt længere på literen qua turboen og de lavere
> omdrejninger, men du skal nok køre nogle millioner km før de ekstra 17.000
> kr. i anskaffelse er tjent ind :)
>
Mon ikke TDi'en er mere værd ved salg end SDi'en? - Ja kan ske at SDi i
længden er dyrest?
--
mvh.
T. Hartung
VW Passat TDi Variant - Knaus 500 FU
www.sitecenter.dk/hartung
| |
Per Henneberg Kriste~ (28-10-2006)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 28-10-06 07:07 |
|
T. Hartung wrote:
> "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en
> meddelelse news:4541a4b5$0$20225$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>> En 90 HK går formentlig lidt længere på literen qua turboen og de
>> lavere omdrejninger, men du skal nok køre nogle millioner km før de
>> ekstra 17.000 kr. i anskaffelse er tjent ind :)
> Mon ikke TDi'en er mere værd ved salg end SDi'en? - Ja kan ske at
> SDi i længden er dyrest?
Tjohh - der er nok ikke mange der vil have en brystsvag SDI´er :)
--
Per, Esbjerg
| |
Mogens... (28-10-2006)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 28-10-06 08:17 |
|
"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:4542f382$0$20274$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Tjohh - der er nok ikke mange der vil have en brystsvag SDI´er :)
Jeg kender en indædt VAG-ejer - skal ikke ha andet end det.
Han kører SDI og retter sig 100% efter alle færdselsregler.
Selv HAN sige, at motoren er for lille til Golf'en...
| |
Ukendt (28-10-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 28-10-06 09:45 |
|
"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
news:jtD0h.21039$E02.8669@newsb.telia.net...
> "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> news:4542f382$0$20274$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
>> Tjohh - der er nok ikke mange der vil have en brystsvag SDI´er :)
>
> Jeg kender en indædt VAG-ejer - skal ikke ha andet end det.
> Han kører SDI og retter sig 100% efter alle færdselsregler.
> Selv HAN sige, at motoren er for lille til Golf'en...
Ja man venner sig hurtigt til at have lidt kræfter, var i går ude og prøve
en Hyundai Santa FE 2,2 CRDI Aut. (150hk/335nm) 0-100 12,9 - top 178 km/t
Den kørte godt, men fuck den var sløv !, nu tog vi primært prøveturen for at
prøve deres automat gearkasse i forhold til vores egen DSG, og den skiftede
rigtigt fint, stort set lige så godt som DSG'en, men det er i en anden tråd
--
Mvh.
Dennis Hellan Pedersen
SEAT Altea 2.0 TDi/DSG '06 (170hk/380nm)
BMW K1200 RS '99
| |
Martin Johansen [600~ (28-10-2006)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 28-10-06 18:02 |
|
In article <a0330$45431899$55183f7d$540@news.arrownet.dk>,
"Dennis Hellan Pedersen \(4690\)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> wrote:
> Ja man venner sig hurtigt til at have lidt kræfter, var i går ude og prøve
> en Hyundai Santa FE 2,2 CRDI Aut. (150hk/335nm) 0-100 12,9 - top 178 km/t
> Den kørte godt, men fuck den var sløv !,
Jep den er ingen sprinter.. men det er Forester med 230Hk heller ikke
når man vælger automat.
Nu vejer Santa Fe'en jo også over 1800kg.. det er altså noget der skal
sættes i bevægelse :)
--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php
| |
Martin Johansen [600~ (28-10-2006)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 28-10-06 18:10 |
|
In article <martinlj-119C58.19014828102006@sunsite.dk>,
"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> wrote:
> Jep den er ingen sprinter.. men det er Forester med 230Hk heller ikke
> når man vælger automat.
>
> Nu vejer Santa Fe'en jo også over 1800kg.. det er altså noget der skal
> sættes i bevægelse :)
Jeg har faktisk også filosoferet lidt over det.. en DSG er jo med rigtig
kobling, hvor en rigtig automat bruger momentomformer.
Det vil alt andet lige giver en noget anderledes oplevelse.
--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php
| |
Ukendt (28-10-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 28-10-06 23:23 |
|
"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:martinlj-119C58.19014828102006@sunsite.dk...
> In article <a0330$45431899$55183f7d$540@news.arrownet.dk>,
> "Dennis Hellan Pedersen \(4690\)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> wrote:
>
>> Ja man venner sig hurtigt til at have lidt kræfter, var i går ude og
>> prøve
>> en Hyundai Santa FE 2,2 CRDI Aut. (150hk/335nm) 0-100 12,9 - top 178 km/t
>> Den kørte godt, men fuck den var sløv !,
>
> Jep den er ingen sprinter.. men det er Forester med 230Hk heller ikke
> når man vælger automat.
>
> Nu vejer Santa Fe'en jo også over 1800kg.. det er altså noget der skal
> sættes i bevægelse :)
>
Jep, vi snakkede også om på vejen hjem , at det nok var lidt unfair at
sammenligne den med vores Altea, der vejer 1400kg til 140hk/320nm standart,
det var nu også primært for at mærke dens automat gear, som skiftede
forbavsende blødt og behageligt
--
Mvh.
Dennis Hellan Pedersen
SEAT Altea 2.0 TDi/DSG '06
BMW K1200 RS '99
| |
Martin Johansen [600~ (29-10-2006)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 29-10-06 01:00 |
|
In article <e9ea2$4543d863$55183f7d$7721@news.arrownet.dk>,
"Dennis Hellan Pedersen \(4690\)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> wrote:
> Jep, vi snakkede også om på vejen hjem , at det nok var lidt unfair at
> sammenligne den med vores Altea, der vejer 1400kg til 140hk/320nm standart,
> det var nu også primært for at mærke dens automat gear, som skiftede
> forbavsende blødt og behageligt
Jeg har ikke prøvet så meget andet end at være passager i Mercedes med
automat og jeg finder Santa Fe'ns automat for rigtig behageligt, ligesom
du oplever det.
Bevares.. den Santa Fe står sq stille i forhold til min egen lille
sveske, men det er også helt unfair at sammenligne med den.
Hvor prøvede du en Santa Fe? Vi skal hente vores nye Santa Fe på tirsdag
- for pokker dagene går langsomt
--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php
| |
Ukendt (29-10-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 29-10-06 11:35 |
|
"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:martinlj-F295D7.01595029102006@sunsite.dk...
> Hvor prøvede du en Santa Fe? Vi skal hente vores nye Santa Fe på tirsdag
> - for pokker dagene går langsomt
Hyundai i Ringsted, ja ventetid er altid noget l...
--
Mvh.
Dennis Hellan Pedersen
SEAT Altea 2.0 TDi/DSG '06
BMW K1200 RS '99
| |
Martin Johansen [600~ (29-10-2006)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 29-10-06 17:24 |
|
In article <8140b$454483d7$55183f7d$10968@news.arrownet.dk>,
"Dennis Hellan Pedersen \(4690\)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> wrote:
> "Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> news:martinlj-F295D7.01595029102006@sunsite.dk...
>
> > Hvor prøvede du en Santa Fe? Vi skal hente vores nye Santa Fe på tirsdag
> > - for pokker dagene går langsomt
>
> Hyundai i Ringsted, ja ventetid er altid noget l...
Jep, men nu har vi lige været ude og se til den og den har det godt, så
vi klarer den... tror jeg.. .hehe :)
--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php
| |
hornsved@post6.tele.~ (27-10-2006)
| Kommentar Fra : hornsved@post6.tele.~ |
Dato : 27-10-06 07:43 |
|
>
> Har ikke prøvet, men det er jo en god gammeldags sugemotor uden turbo
> eller højtryksdyser. Så den er nok ikke til at slå ihjel på under 500.000km.
Jep, er nylig hjemkommet fra Zhuhai Kina, hvor de fleste taxa'er kører
med en fætter til denne motor, nemlig SDI'eren med 68hk i kombination
med en lokalproduceret og som regel godt nedbanket VW Jetta.
De fleste havde kørt mellem 250 og 500.000, en enkelt endda 645.000 og
det vel og mærke i (meget) tæt bytrafik og som oftest med en
chauffør, der formentlig ville dumpe til en dansk køreprøve allerede
inden han havde sat bilen i gear.
Til gengæld var startprisen 10 RMB (= 7,5 DKK) og efter én time i
taxa'en, havde meteret fortsat ikke paseret 40 kroner.
Mvh
Hornsved
| |
|
|